سایر منابع:
سایر خبرها
توپ طلا ؛ باز هم مسی یا رونالدو؟
به گزارش وانانیوز ، همین چند روز قبل بود که ژوزه مورینیو گفت:" 5 سال دیگر مسی 34 ساله می شود و آنوقت موقع خداحافظی او از فوتبال، دنیا گریه خواهد کرد!" این اتفاق مطمئنا در مورد رونالدو هم خواهد افتاد و با بازنشستگی او، صفحه مهمی از تاریخ فوتبال ورق خواهد خورد اما شاید حتی طرفداران سرسخت این دو فوق ستاره هم بدشان نیاید که توپ طلا را در دست بازیکن دیگری ببینند؛ هرچند با توجه به نمایش های این دو در ...
خطرات ناشی از رئیس جمهور شدن ترامپ بیشتر از کلینتون است
به گزارش افکارنیوز ، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به قلم راس دوتات نوشت: در ستون یکشنبه گذشته درباره خطراتی که رسیدن هیلاری کلینتون به ریاست جمهوری برای آمریکا خواهد داشت نوشتم. اما با توجه به اینکه افراد بدبین به هیلاری تنها یک هفته برای راضی کردن خود به دادن رای به دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه وقت دارند، به نظر می رسد که لازم است به آنها اطلاع دهیم خطرات ریاست جمهوری ترامپ ...
بانفوذترین افراد در بازار مالی
سال وقت صرف کرده اند. تلاش ها ی آنها کمک کرد که برزیل در بدترین رکود اقتصادی خود قرار بگیرد و فضای سیاسی برای برکناری رئیس جمهور برزیل ایجاد شد. در حالی که سهام برزیل 30 درصد افزایش داشته که این نشانگر بهبود وضعیت اقتصادی این کشور است. 11. ایلان ماسک،بنیان گذار و مدیرعامل تسلا موتورز تسلا موتورز اخیرا تمرکز خود را بر خودروهای بدون راننده گذاشته است اما برای این شرکت اتفاق ...
منصوریان: بیرانوند نظرش را گفته/ ترجیح می دهم کارم به قوه قضائیه کشیده شود تا به کمیته انضباطی
وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی استقلال ضمن انتقاد از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره دیدار فردای تیمش با مس کرمان گفت: وقتی می دانیم با یک تیم دسته اولی بازی داریم آن بازی را خاص می دانم. به گزارش وب سایت نود، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از بازی با مس کرمان که فردا در چارچوب مسابقات جام حذفی برگزار می شود، گفت: وقتی می دانیم با یک تیم دسته اولی بازی داریم آن بازی را خاص می ...
سریال رادیویی نقش بندان از رادیو نمایش پخش می شود
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، این نمایش به نویسندگی داریوش عبادی و با تنظیم رادیویی و کارگردانی جواد پیشگر، ماجرای رزمنده ای است که به هنگام خنثی کردن مین در یکی از جبهه های غرب کشور، دست هایش قطع می شود، این اتفاق برای او که نقاش است سرنوشت تازه ای را رقم می زند. نقش بندان با هنرمندی مهرداد مهماندوست، زهره مجابی، محمد آقا محمدی، سوسن مقصودلو، مروارید کریم پور، مسعود زنوزی راد، امیر عباس توفیقی، اکبر مولایی و تعداد دیگر از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تهیه و تولید شده است که محمدرضا قبادی فر افکتور و رضا طاهری صدابرداری آن را بر عهده دارند. این سریال رادیویی به تهیه کنندگی ژاله محمد علی از فردا ساعت 9:45 دقیقه در رادیو نمایش پخش می شود. ...
سلطانی فر: مدیر تحولم، نه حفظ وضع موجود
اعجوبه ای مانند مایکل فلپس نداریم. در المپیک 1976 مونترال مایک اسپیتس امریکایی 7 مدال طلا گرفت. در همان المپیک یک ژیمناست دختر 14 ساله رومانیایی 7 مدال طلا گرفت. این ها کشورهایی هستند که در رده های مختلف کار کرده اند و یک دفعه بدون اینکه در آموزش و پرورش، دانشگاه و رده های پایه کار کرده باشند، به اینجا نمی رسند. امکان ندارد این اتفاق بیفتد. اوسین بولت وقتی در دوهای سرعت در 3 المپیک 9 مدال طلا می ...
از حضور صادق حسنی در جلسه مجمع نمایندگان تا دیدار رئیس مجلس با یکی از قربانیان اسیدپاشی
خود قرار می دهند. در ادامه پست هایی از نمایندگان مجلس را که در 24 ساعت گذشته در شبکه اجتماعی اینستاگرام با کاربران به اشتراک گذاشته اند را برای شما مخاطبین گرامی گردآوری کرده ایم. داوود محمدی نوشت نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی رییس کمیسیون اصل نود: "بخشی از برنانه های اینجانب در روز شنبه هشتم آبان ماه: ✔حضور در همایش حقوق شهروندی و ...
خواندنی های آماری ساندرلند - آرسنال؛ یک شاهکار مشترک از ژیرو و مویس!
وبسایت رسمی برنامه نود - آرسنال در هفته دهم لیگ برتر، برد ارزشمندی را مقابل ساندرلند به دست آورد و با دست پر از tyneside برگشت. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به این بازی از دریچه آمار و ارقام به گزارش وبسایت نود، آرسنال در هفته دهم لیگ برتر توانست با یک توفان 6 دقیقه و 25 ثانیه ای مقابل ساندرلند به برتری 4-1 دست یابد. تعویض طلایی آرسن ونگر باعث شد تا اولیویه ژیرو تنها دو دقیقه پس از حضور در ...
ساری: برای ایگواین آرزوی موفقیت بیشتر می کنم!
چیزی در اروپا کسب کند و به افتخاری برسد، برایش آرزوی موفقیت می کنم و خوشحال خواهم شد. امیدوارم او نیز در آینده در یوونتوس موفق باشد. برای گونسالو خوشحالم. لورنسو اینسینیه، مهاجم ناپولی بعد از تعویض شدن با ناراحتی روی نیمکت ذخیره ها نشست تا مورد توجه عکاسان حاضر در ورزشگاه قرار بگیرد. سرمربی ناپولی در واکنش به این اتفاق هم گفت: اینسینیه به من گفت چرا می خواهد تعویض شود؟ به او گفتم او باید ...
رنو به دنبال تحمیل خودروی بی کیفیت کوئید به ایران است / 80 درصد کارگران ساختمانی بیکار شدند/ روش جدید ...
دارایی های سمی محور اصلی این نشست بود. بسیاری از کارشناسان گره کور رکود را دارایی های سمی بانک ها می دانند. منابع عظیمی که در روزهای رونق مسکن به این بازار سرازیر شد اما با ایست مبادلات از سال 91، این منابع که قرار بود سرمایه در گردش تولید را تامین کند؛ از گردش باز ماند. برآوردها از دارایی های سمی بانک ها اعدادی بین 115 تا 200 هزار میلیارد تومان را نشان می دهد. کف این رقم برابر با مطالبات معوق بانک ...
جاسوس یا شبکه کدام مهم تر است؟/ معجزه مکتب نیاوران
آنچه اتفاق افتاده با آنچه که کشور و نظام ما را تهدید می کند، متناسب و هم اندازه است!؟ ابتدا به چند مصداق در حوزه نفوذ که پیش از این کیهان درباره بعضی از آنها مفصلا روشنگری کرده است توجه بفرمایید: 1- نظام آموزشی کشور، از مهمترین مبانی پیشرفت یا سقوط قلمداد می شود. جامعه ما با میلیون ها کودک و نوجوان،سالهاست در برزخ یک نظام آموزشی ملی و اسلامی دست و پا می زند و فرجام همه تلاش ها -خوب ...
بیرانوند: منصوریان گفت نابودت می کنم
چمن ها بود. گاهی اوقات هم با هم تیمی هایم به خانه شان می رفتم و در آنجا می خوابیدم. 7-8 ماه از این ماجرا گذشت که آقای علیپور به باشگاه نفت آمدند. او از بازی من خوشش آمد و از مربیان درباره من سوال کرد. بعدها به آقای علیپور گفتند که این دروازه بان شب ها جایی برای خوابیدن ندارد که همین موضوع باعث شد آقای علیپور یک نمازخانه که متعلق به وزارت نفت بود را در اختیار من قرار دهد تا شب ها در آنجا استراحت ...
واکاوی موسیقی تیتراژ سریال های تلویزیونی
شکی نیست که موسیقی در همه زمان ها و احتمالا برای تمام طیف مخاطبان سیما عنصری جذاب و دلپذیر است، اما وضعیت موسیقی تیتراژ مجموعه های تلویزیونی در سال های اخیر چه سمت و سویی پیدا کرده؟ آیا این موسیقی ها همچنان عنصری برای جذب مخاطب و دیده شدن هرچه بیشتر مجموعه ها است یا به عکس، خود از مجموعه ها جلو زده و به اثری مستقل و حتی حائزاهمیت تر از دیگر عوامل تشکیل دهنده و عناصر اثر بدل شده است؟ بدعت و نبوغ، 2 شرط اصلی بهرام دهقانیار از جمله موسیقی سازانی است که تاکنون موسیقی متن و تیتراژ مجموعه های تلویزیونی متعددی را ساخته است. کمتر کسی هست که موسیقی مجموعه هایی چون خونه مادربزرگه ، پدر سالار ، همسران ، خانه سبز ، پاورچین ، نقطه چین و این اواخر، در حاشیه را به یاد نداشته و خاطراتش از این مجموعه ها را با یادآوری موسیقی تیتراژهایشان به یاد نیاورد. دهقانیار در پاسخ به چرایی این ازدیاد روزافزون استفاده از ترانه در تیتراژ مجموعه های تلویزیونی می گوید: استفاده از ترانه در تیتراژ، یکی از روش های کاربردی موسیقی در آثار نمایشی است و شکی نیست که موجب جلب نگاه مخاطبان و جذابیت بیشتر اثر هم می شود، اما اگر قرار باشد این قضیه را به شکلی افراطی یا تکراری و تقلیدی به کار ببریم، طبیعتا بعد از مدتی کارکرد خود را از دست خواهد داد و دیگر نمی تواند سازندگان کار را به هدف مورد نظرشان برساند. تولید هر اثر موسیقایی تنها در صورتی موفق است که با بدعت، نبوغ و ابتکار همراه باشد و توسط کارشناس، یعنی کسی که تجربه کافی در آن حیطه داشته و مهارت و علمش را هم دارد، انجام شود و در غیراین صورت اثری ناقص و ابتر خواهد بود. امری بدون اجبار سازنده موسیقی مجموعه ماندگار زیر گنبد کبود ادامه می دهد: ما امروزه این ضعف را می بینیم که افرادی به انجام کارهای حرفه ای روی آورده اند که عموما صلاحیت تجربی را در انجام این کار ندارند. این که من بیایم و به صرف این گفته که یک تیتراژ حتما باید موسیقی همراه با کلام داشته باشد، از موسیقی استفاده کنم و خواننده معروفی را هم برای خواندن آن دعوت کنم، اتفاق چندان درستی نیست و به نوعی تقلید کردن از دیگر آثار موفق است. نکته ای که باید توجه کنیم این است که هیچ اجباری برای به کار بردن موسیقی با کلام در تمام تیتراژها وجود ندارد و موسیقی متن خود اگر بدرستی و همسو با مضمون داستان کار طراحی و استفاده بشود، دیگر فرقی نمی کند که با کلام یا بی کلام باشد و قطعا در هر دو صورت تاثیر خود را خواهد گذاشت. همسو با هدف کلی برنامه مجید اخشابی از جمله خوانندگانی است که طی این سال ها هنوز به تلویزیون وفادار مانده است. او که شهرتش را از تلویزیون و با خوانندگی تیتراژ مجموعه های مناسبتی موفقی چون گمگشته کسب کرده، همین مسیر را هم ادامه داده و هنوز صدای او را بر تیتراژ مجموعه های بسیاری می شنویم. اخشابی روال کلی ساخت یک موسیقی تیتراژ را این طور شرح می دهد: اول باید ببینیم که موسیقی قرار است برای چه برنامه ای و با چه اهداف و گروه مخاطبانی ساخته شود. بعد با توجه به این ملاک ها ترانه کار به شاعر سفارش داده می شود. البته اوقاتی هم شده که شعر خوبی از قبل به دستم رسیده بوده و آن را نگه می دارم تا در موقع مناسب استفاده کنم. سپس موسیقی و لحن و ملودی و موارد دیگر با توجه به آن حس و حال مدنظر شکل می گیرد و نهایتا صدای خواننده به رویش می نشیند. وی در رابطه با این علاقه و اصرارش بر ادامه خواندن تیتراژ در مجموعه های تلویزیونی می گوید: من در این سال ها تجربه و شناختی از نیاز مخاطبان پیدا کرده ام و هنوز هم با علاقه به پیش می روم. متاسفانه خیلی وقت ها موسیقی هایی را در تیتراژ مجموعه های تلویزیونی مختلف می شنویم که به لحاظ معنایی و محتوایی هیچ ربطی با مجموعه یا برنامه مورد نظر ندارد و گویی صرفا قطعه ای است که از یک آلبوم موسیقی انتخاب شده است. این خواننده در تاکید اهمیت و نقش موسیقی می گوید: به هر حال موسیقی از اهمیت بالایی برخوردار است و گاه حتی می توان چکیده و محتوای یک مجموعه چند ده قسمتی را در یک موسیقی سه دقیقه ای گنجاند و خلاصه کرد، بنابراین از اهمیت موسیقی تیتراژ نباید غافل شد؛ چراکه به نوعی آرم و پیشانی برنامه تلقی می شود و به عقیده من، تهیه کنندگانی که به دیده شدن برنامه شان اهمیت می دهند، نباید نقش موسیقی را در آثار دست کم بگیرند. موسیقی این قدرت را دارد که حتی اگر چند سال پس از تمام شدن مجموعه یا برنامه ای موسیقی اثر را بشنوید، تمام خاطرات و حواشی و موضوع برنامه را به خاطرتان بیاورد و به یاد آن کار بیفتید. بنابراین من موافق و حامی استفاده از موسیقی تیتراژ در برنامه ها هستم و ایراد و انتقادی را به این روند وارد نمی دانم. موسیقی به تنهایی معجزه نمی کند! امیر توسلی از موسیقی سازان جوان صداوسیماست که ساخت موسیقی مجموعه هایی چون شمس العماره ، سقوط یک فرشته و مختارنامه را عهده دار بوده است. وی در تعریف شرایط کنونی موسیقی تیتراژ در مجموعه های تلویزیونی معتقد است: اگر می خواهیم موسیقی های تیتراژ باکیفیت داشته باشیم، در وهله اول باید کیفیت آثار نمایشی مان را ارتقا ببخشیم. اساسا اگر کیفیت خود مجموعه یا برنامه ای مطلوب نباشد، تلاش های دیگر عوامل هم نتیجه ای نمی دهد و حتی اگر موسیقی کار هم خوب باشد، مخاطب از راه های دیگری اثر را دنبال می کند. توسلی تاکید می کند: البته باید این قضیه را هم در نظر بگیریم که نسل هم در حال تغییر است و طبیعتا هرساله چهره های جوان تری به جای اساتید موسیقی قدیمی مشغول کار می شوند، اما نکته مهم اینجاست که همین آدم های تازه هم باید تجربه داشته و حداقلی از کیفیت را در کارهایشان رعایت کنند. این عوامل همه در کنار هم کلیت واحدی را تشکیل می دهند و نمی توانیم صرفا از موسیقی توقع داشته باشیم که معجزه کند و با قدرت خود به تنهایی مجموعه ای را نجات بدهد! زهرا غفاری ...
شخصیت خاکستری را دوست دارم
علاقه به بازیگری چقدر در شما ریشه دارد؟ در واقع اولین برخورد شما با مفهوم بازیگری به چه دوره ای برمی گردد؟ من با بازیگری بزرگ شدم. هفت سالم بود که اولین تئاترم را اجرا کردم و از هشت سالگی توسط پدرم (اردشیر تفتی که خود در زمینه بازیگری فعالیت داشت) به کلاس های تئاتر رفتم و بعد از آن هم تحصیلاتم را در این زمینه ادامه دادم. به دانشکده هنر رفتم، سختی هایش را به جان خریدم و به صورت حرفه ای این کار را دنبال کردم تا امروز که یک بازیگر هستم. شما در فیلم ها و سریال های زیادی نقش مثبت و منفی بازی کردید که چندتا از آن نقش منفی ها خیلی ماندگار شد. به نوعی نقش منفی ها را از یکسویگی نجات می دهید مثل نقش بهرام در این زن حقش را می خواهد! من اصلا نقش منفی نمی شناسم. می خواهم بگویم نقش منفی و مثبت یا به عبارتی مطلق سفید و مطلق سیاه نداریم. البته زمانی که مثلا شما نقش یک قدیس یا اسطوره را بازی می کنید که سال ها در طول تاریخ در ذهن مردم به عنوان یک شخصیت مثبت پذیرفته شده، وضعیت فرق دارد، اما در حالت کلی نقش ها رنگ بندی های متفاوتی دارند. نقش هایی هم که از من در ذهن مردم به عنوان نقش منفی ماندگار شده درواقع کاراکترهای خاکستری اند که به شخصه خیلی دوستشان دارم. واقعا فکر می کنید بهرام که شیشه اسید را روی صورت دختر مورد علاقه اش می پاشد، یک شخصیت خاکستری است؟ بله، کاملا. بهرام پسر دست و بال تنگی است که عاشق شده و خیلی محترمانه هم خواستگاری می کند، اما سرانجام مغلوب شرایط می شود و تصمیم اشتباهی می گیرد که تاوانش را هم پس می دهد. این داستان اصلا از ابتدا براساس یک پرونده در دادگستری ساخته شده. بنابراین این کاراکتر ما به ازای بیرونی دارد و نمی توان او را مطلقا سیاه دید. وقتی فیلمنامه را خواندید، چقدر با این شخصیت احساس مشترک داشتید؟ در بحث عشق و عاشقی می توانستم درکش کنم، اما در جایی که به اشتباه رفت خیلی از من دور بود و تا به حال فکرش را هم نکرده ام. منتها تمام تلاشم را کردم که نقشم را باور کنم تا بتوانم باورم را درست و بجا به مخاطب انتقال دهم. برای رسیدن به این باور چقدر روی این نقش تحقیق کردید یا به عبارتی این شخصیت نمود بیرونی برای شما داشت؟ مگر می شود بدون تحقیق نقشی را بازی کرد؟ بدون تحقیق نقش مصنوعی می شود، طوری که مخاطب آن را باور نمی کند. من با لطف دوستان توانستم افرادی را که مرتکب چنین کاری می شوند از نزدیک ببینم و ویژگی هایشان را بررسی کنم. نقطه ضعف این عاشقان یا به تعبیری جنایتکاران را در چه دیدید؟ نقطه ضعفشان این است که حد نگه نمی دارند و تعادل را رعایت نمی کنند؛ یعنی فرهنگ عاشقی را بلد نیستند. شما خودتان عاشق شده اید؟ بله چالش های زیادی در شخصیت بهرام وجود دارد. از یک طرف خانواده ای ندارد و دل به فرزانه (با بازی میترا حجار) بسته که در ادامه او را از زندگی ساقط می کند و از طرفی دیگر برای همسرش (با بازی لعیا زنگنه) مردی کامل و ایده آل است! خودتان چه تعریفی از این تناقض ها دارید؟ شاید اگر پدر فرزانه راضی به این وصلت می شد، این اتفاق ها نمی افتاد و بهرام برای فرزانه یک همسر تمام عیار می شد. البته به هیچ وجه از کاری که بهرام می کند دفاع نمی کنم، اما می خواهم بگویم این آدم پتانسیل خوب بودن را هم داشت. در کل نگران نمی شوید که از پس ایفای نقشی دور از روحیه و شخصیت واقعی تان برنیایید؟ چون بعضی از بازیگرها دقیقا به همین دلیل سعی می کنند نقش هایی را انتخاب کنند که به خود واقعی شان نزدیک باشد... این دلواپسی و استرس بین تمام بازیگرهای دنیا وجود دارد که بتوانند بدرستی حالت نگاه، راه رفتن، حرف زدن و... کاراکتر مورد نظرشان را درست از آب و گل درآوردند، منتها این که من همیشه جار می زنم که بازیگری تخصص است، دقیقا به همین دلیل است. آن تخصص به شما کمک می کند که برای درآوردن شخصیتی که نقطه مقابلتان است از چه راهی و چطور بروید که آن را به قول معروف دربیاورید. شما با بازی در سریال زیر هشت سیروس مقدم بیش از پیش برای مردم شناخته شدید. برایتان بازی در مدیوم های مختلف (سینما، تلویزیون و تئاتر) فرقی ندارد؟ من بازیگرم. تمام مدیوم ها ابزارهایی هستند که من بتوانم در آنها درست دیده شوم. در هر مدیومی هم که باشم با تمام توان و قلبم کار می کنم. کدام یک از نقش هایی که بازی کردید بیشتر از همه دوست دارید؟ شاید خیلی کلیشه ای باشد، اما تمام نقش هایم را دوست دارم. چون همه آنها حاصل زندگی، تجربه و کار من است. در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟ مشغول بازی در سریال آرام می گیریم روح الله سهرابی برای شبکه دوم هستم و ممکن است برای ماه رمضان امسال هم سریال محکم و خوبی داشته باشم. این زن حقش را می خواهد فیلمنامه این زن حقش را می خواهد با نام قبلی پانسیون مضمونی اجتماعی دارد و براساس داستانی واقعی به نگارش درآمده است. فیلم، داستان پایداری یک زن را روایت می کند که سعی دارد حق قانونی اش را از طریق مراجع قضایی برای قصاص فردی که به او اسید پاشیده، بگیرد. بازی بازیگران مقابل بازی میترا حجار و لعیا زنگنه در این زن حقش را می خواهد فوق العاده است. آنها بازیگران خوش اخلاق و کاربلدی هستند که از همکاری با آنها بسیار خوشحال شدم. ساناز قنبری ...
دستور ویژه برای تحریم جدید ایران!
...: ع. امانی-بخش سیاست تبیان ظاهرا دولتمردان آمریکا قصد دست کشیدن از بازی دیرینه ی تحریم ها را نداشته و باز هم برنامه هایی جدید برای ادامه تحریم ها در سر دارند. اخیرا خبرهایی مبتنی بر نشست های در راستای روند جدید تحریم ها علیه ایران به گوش می رسد. منابعی خک در کاخ سفید می گویند مجلس نمایندگان آمریکا خود را برای رای دادن به "تمدید بدون شروط جدید" تحریم های درحال انقضای ایالات متحده ...
مهمانان جنجالی تلویزیون را بشناسید
شعارسال : مهمانان جنجالی تلویزیون را بشناسیدمعمولا گاف در برنامه های زنده زیاد اتفاق می افتد، اما برخی حرف هایی را به زبان می آورند که نباید در تلویزیون پخش شود.مهمان های تلویزیونی در برنامه های گفتگو محور همیشه می توانند از اصلی ترین فاکتورهای جذابیت در دیده شدن یک برنامه تلویزیونی به حساب بیایند، طبیعتاً به همین میزان هر اتفاق خارج از چارچوبی که حول محور مهمان یک برنامه تلویزیونی بیفتد می تواند ...
حاشیه های زشت ترین و پرزرق و برق ترین مناظره ریاست جمهوری
به گزارش دولت بهار، نیوزویک نوشت: در حالی که حدود 10 روز پیش هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ رقیب جمهوری خواه وی مناظره سوم و نهایی خود را برگزار کردند، مردم هنوز آنچه در مناظره های پیشین اتفاق افتاده است را به طور کامل درک نکرده اند. این مناظره یک مناظره غیرمعمول بود و شاید بتوان گفت که غیرمعمول ترین مناظره – و مطمئنا می توان گفت که زشت ترین و پرزرق و برق ترین مناظره ریاست جمهوری ...
از شوک زنگنه به بازار فرآورده های نفتی تا آخرین خبرها از گرانی قیمت بنزین
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بورس، بازار طلا، ارز، سکه، نفت و... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم. به گزارش تابناک اقتصادی ، پیمانه اقتصادی امروز، موضوعاتی همچون رشد قابل توجه شاخص بورس همراه با تحلیل، کاهش قیمت برای دلار، یورو و درهم، بازار سکه و تحلیل اوضاع جهانی طلا، گرانی قیر، آغاز سقوط قیمت نفت ایران ...
آرسن ونگر: اگر دوباره نمی بردیم در مورد تیم تردید هایی ایجاد می شد؛ ژیرو از نظر روانی فوق العاده است
طرفداری- آرسنال امروز توانست در دیداری چالش برانگیز از سد ساندرلند ته جدولی عبور کند. آرسن ونگر بعد از بازی درباره مسائل مختلفی صحبت کرد. به گزارش وبسایت رسمی آرسنال، ونگر بعد از پیروزی درباره نتیجه بازی گفت: از نمایش و نتیجه راضی ام. در 1-1 فکر می کنید می توانید بازی که باید ببرید را واگذار کنید اما ادامه دادیم و تلاش کردیم. در نهایت به راحتی بردیم. در مجموع فکر می کنم مهم ...
سرمایه اجتماعی کشور در حال فرسایش است
در هفته های گذشته مطرح شده بود را بیان کرد. ایشان به وجوه غیر اقتصادی بر عملکرد اقتصادی اشاره ای داشتند. دکتر مومنی اشاره ای به تاریخ هم داشتند و بحثی راجع به ربع پایانی قرن بیستم که به اعتبار مجوعه تحقیقاتی که در عرصه علوم و فناوری اتفاق افتاد را مطرح کرد. ایشان از دکتر موسوی دعوت به عمل آورد تا درباره سرمایه اجتماعی در دوران دفاع مقدس به سخنرانی بپردازند. دکتر میرطاهر موسوی در اغاز ...
احمدیان: سیانور فیلم سیاسی روز است/رضوی: بی مهری ها به سیانور فراتر از یک فیلم بود
شاید بگویند که من دارم سینما را به عنوان یک رسانه نگاه می کنم، من از این بابت اِبایی ندارم که بگویم بله، یک قسمتی از سینما رسانه است. یک قسمتی از آن هنر است و یک قسمتی از آن اقتصاد است. ولی دوست داشتم نسل امروز کشور من اگر قرار است روزی مخالف خوانی کند، قبل از اینکه به حرکات احساسی دست بزند، با تکیه به اندیشه و تفکرش اقدام کند.این سوال اصلی فیلم سیانور است. برای اینکه بیننده به طور کامل با ...
کفش طلای فوتبال ایران برای من است
به گزارش وانانیوز ، لوسیانو ادینیو در گفت و گویی درباره پیروزی تیمش مقابل گسترش فولاد تبریز، گلزنی خودش، شانسش برای آقای گلی، مصدومیت سینا عشوری و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید: محتاط بازی کردیم و بردیم بازی با گسترش فولاد سخت بود. تیم گسترش فولاد درگیرانه فوتبال بازی می کند و ما این موضوع را می دانستیم. به همین خاطر کمی محتاط بازی ...
ونگر: هیچ تبعیضی در مورد سانچز وجود ندارد
وبسایت رسمی برنامه نود - ونگر درباره ستاره شیلیایی تیمش صحبت کرده است. به گزارش وبسایت نود، سانچز ستاره اهل شیلی باشگاه آرسنال در این فصل خوش درخشیده و با زدن 6 گل در 12 مسابقه این فصل، از ارکان شروع خوب توپچی ها در فصل جدید به حساب می آید. با وجود درخشش سانچز، آرسن ونگر سرمربی فرانسوی آرسنال، اعلام کرده هیچ تبعیضی در مورد این بازیکن قائل نمی شود: اگر تصمیم بگیرم، سانچز را ...
گیشه مطبوعات خارجی؛ شنبه 29 اکتبر 2016
... رو به خانه بیا کومان از بازگشت وازا به اورتون استقبال خواهد کرد پپ: فرصت بدهید تا بزرگمان کنم Sun Sport روی آبی کومان: بیا خانه ژوزه: او خوشحال نیست بالن اُه! -بابت نامزذی توپ طلا تبریک می گویم. -آم... چی؟ گاف ونگر اغتشاش گر ها چکش کاری شدند ...
از یکه تازی کارگزارانی ها در شورای هماهنگی تا خود کناره گیری عارف از شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان
های کلی انتخابات پرداخت. فاطمه آلیا عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس ، با اشاره به نشست شورای مرکزی جبهه پایداری و عدم انتخاب سخنگوی جدید اظهار داشت: در این جلسه برنامه کمیته های جبهه پایداری، اولویت بندی محورهای گفتمانی با تکیه بر گفتمان سازی فرهنگی و سیاسی در دستور کار قرار گرفت. آلیا با اشاره به بحث و بیان دیدگاه ها درباره موضوع ...
روزنامه های امروز جهان/ برگرد به خانه
. درباره بازی امشب هم نوشته: فضای وسیع و پرفشار برای بازی امشب و برد طلایی آماده است. روزنامه انگلیسی سان در نسخه چاپی امروز در صفحه ورزشی از تیتر رو آبی استفاده کرده و در توضیح نوشته: کومان دوست دارد رونی به اورتون بازگردد، ژوزه هم گفته او خوشحال نیست. این روزنامه در سمت راست صفحه هم ونگر را مسخره کرده است. سرمربی توپچی ها به اشتباه کاندیدا شدن اوزیل برای دریافت توپ طلا را تبریک گفته، اما ...
عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (23)
نتوانستند به رویای طلایی رنگ جستجوگران طلا رنگی از واقعیت بدهند. در نهایت جیم گریفس محققی که در آریزونای آمریکا زندگی می کرد مدعی شد که سرچشمه این ثروت در نقطه ای از آمریکاست اما اینکه در کجای آمریکا قرار دارد معلوم نشد. کشتی ماری سلست (Mary Celeste) کشتی ماری سلست در سال 1860 در نووا اسکوتیا به آب انداخته شد. نام اولیه این کشتی آمازون و طول آن 103 فوت بود و 280 تن وزن داشت ...
همه رازهای دیده شدن
به گزارش جام جم ، برای نمونه می توان از نمونه های قدیمی به برنامه هایی چون جزر و مد ، صندلی داغ ، کوله پشتی و شب شیشه ای اشاره کرد و از نمونه های جدیدتر ماه عسل ، هفت ، خندوانه و دورهمی را مثال زد. این نوع برنامه ها تقریبا با شکل ثابت برنامه های گفت وگو محور که در آن یک مجری و یک یا چند مهمان حضور دارند شکل گرفته و هر برنامه با انتخاب موضوعی در فضای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... به بحث و تبادل نظر می پردازد. در این برنامه ها آنچه شاخص است حضور مهمانان شناخته شده (یک ستاره تلویزیونی یا سینمایی، شخصیت فرهنگی، سیاسی یا فردی که ویژگی هایی برای مطرح شدن روی آنتن دارد) و مجری مطرحی است که هدایت گفت وگو را به عهده می گیرد. بی شک در برنامه های گفت وگو محور، این مجری است که با برنامه ریزی و اشراف بر موضوعات مورد بحث با تسلط تمام مقابل مصاحبه شونده قرار می گیرد. مخاطب انتظار دارد مجری ای برای برنامه مورد علاقه اش انتخاب شود که سال ها در مقوله مورد بحث مطالعه کرده و آموزه های این فن را فرا گرفته باشد. اگر بپذیریم که این رشته به خودی خود یک هنر و فن است که به آموزش و کسب تجربه و مهارت نیاز دارد، آن وقت بر ویژگی هایی چون فیزیک ظاهری معقول، تسلط به موضوع مطرح شده، صدای گوشنواز، رعایت احترام در مکالمه دونفره، آگاهی نسبی از تاریخ، ادبیات، هنر و شعر و آگاه به مسائل روز باید تکیه کنیم. نکته قابل توجه در اجرای این برنامه ها توجه به این نکته است که گاهی اوقات استاندارد یک اجرای خوب و کامل را با نگاه به نمونه های جهانی تعریف می کنیم، بدون آن که توجهی به تفاوت های فرهنگی جامعه ما با دیگر جوامع داشته باشیم. اگر مجری ای مانند لری کینگ در برنامه هایش این طور سوال می پرسد، آن یکی شوخی های متداول با مهمان می کند یا مخاطبان و تماشاچیان برنامه اش را دست می اندازد، آیا ما نیز باید چنین روندی را صرف جذاب بودن انتخاب کنیم یا نه؟ درحالی که اینها همه اغلب نه واکنش طبیعی و واقعی مجری های برنامه که ترفندهایی نمایشی برای جذب مخاطب و بالا بردن سهم تماشاچی ها و بینندگان است. همین نکات بارز است که امروزه برنامه های گفت وگو محور ما را بر لبه تیغ قرار می دهد و برنامه ای با حضور مجری ای محبوب به یک باره مورد اعتراض مخاطبانش قرار می گیرد. نمونه بارز چنین برخوردی را می توان در برنامه اکسیر با اجرای فرزاد حسنی جست وجو کرد. اگر امروزه این گونه برنامه ها جایگاه بیشتری میان مخاطب ها پیدا کرده اند و حتی مخاطبانی بیشتر از سریال های تلویزیونی دارند (نوروز 95 دو برنامه خندوانه و دورهمی پرمخاطب تر از سریال های نوروزی بودند) و بازخوردهایشان در صفحه های شبکه های اجتماعی بیشتر است، به این دلیل است که برنامه های گفت وگو محور به صورت زنده اجرا می شوند و بیشتر با مسائل روز سروکار دارند. عنصر غافلگیری در این برنامه ها آن را نزد مخاطب جذاب تر می کند، به طوری که او منتظر است زوایای نهفته مهمان و اطلاعات ناشنیده از او را دریافت کند. هرچند این اتفاق در گونه ای از برنامه گفت وگومحوری که قصد آن معرفی و آشنایی بیشتر با یک شخصیت هنری، ورزشی یا سیاسی است، می افتد، مسلما برنامه های گفت وگومحور در رسانه ملی با دسته بندی هایی تعریف می شوند؛ برنامه های گفت وگومحوری که نتیجه آن اطلاع رسانی است مانند گفت وگوهای علمی، هنری، ورزشی که برنامه ای مانند چرخ ، هفت و نود نمونه های شاخص آن هستند و برنامه های گفت وگو محوری که نتیجه آن بازخواست ژورنالیستی یا روزنامه نگارانه از یک مسئول است و ما آن را با برنامه هایی مانند پایش و غیرمحرمانه می شناسیم. همگی اینها با حضور مجری معنا پیدا می کند. بی شک بخش عظیمی از صمیمیتی که در برنامه گفت وگومحور شبانگاهی دو قدم مانده به صبح وجود داشت به مجری ثابت آن یعنی محمد صالح علا مربوط می شد. گفت وگوهای پرهیجان و تخصصی هنرمندان برجسته و همین طور اجرای زیبای مجری باعث می شود که برنامه از جذابیت ذاتی برخوردار باشد، یا برنامه گفت وگو محور صبحگاهی مردم ایران سلام به دلیل نحوه بیان محمدرضا شهیدی فر توانست میان مباحث تخصصی با جذابیت های تلویزیونی توازن ایجاد کند. مجری صاحب برنامه گفت وگو محور است علی اکبر عبدالرشیدی مجری گفت وگوی های تلویزیونی با تاکید بر ضرورت پخش برنامه های گفت وگومحور با تحقیقات و برنامه ریزی کافی و به کارگیری عوامل مناسب علت موفق یا ناموفق بودن برخی برنامه های گفت وگومحور در رسانه ملی را ارزیابی آن با سایر برنامه های تلویزیون دانسته و می گوید: برنامه های گفت وگومحور باید زمانی پخش شوند که شرایط برای آنها فراهم باشد. انتخاب روز و ساعت مناسب برای پخش برنامه های گفت وگو محور، فاصله زمانی این برنامه با برنامه های نمایشی، تفریحی و تخصصی و برگزیدن موضوع جذاب مورد توجه مخاطبان از جمله عوامل تضمین کننده موفقیت یک برنامه گفت وگومحور است. وی در ادامه می افزاید: وقتی صحبت از برنامه گفت وگومحور می شود باید ببینیم درباره چه سبک از این برنامه ها تاکید می کنیم. آیا منظورمان برنامه های گفت وگو محور به سبک انواع شو های تلویزیونی و برنامه هایی که مجریان آنها با طرح موضوعات سرگرم کننده به شوخی و لطیفه گویی با مهمانان برنامه می پردازند و سرگرمی در درجه اول اهمیت شان است یا برنامه های گفت وگو محور سنگین از حیث اجرا و موضوع حساس که بخصوص اگر به صورت زنده اجرا شود حساسیت آن به مراتب بالاتر خواهد بود. این حساسیت می تواند در حوزه سیاست، فرهنگ، اقتصاد و حتی هنر باشد. در واقع بخشی از جذابیت برنامه های اینچنینی به زنده بودن آن و چالش های غیرمنتظره اش مربوط می شود. نقش مجری که می تواند پخش یک برنامه گفت وگو محور سنگین را با موفقیت یا ناکامی مواجه کند، از اهمیت خاصی برخوردار است. عبدالرشیدی در این باره می گوید: مسلما باید فرقی میان مجری یک برنامه گفت وگو محور علمی، سیاسی یا پزشکی با گزارشگران، گویندگان و مجریان برنامه های تفریحی و سرگرم کننده سبک یا همان شومن ها قائل شویم. مجری برنامه های تخصصی علاوه بر برخورداری از مختصات تعریف شده هر مجری دیگر تلویزیونی مانند توانایی بیان شیوا و درست، ظاهر آراسته و سنگین، مقبولیت عمومی، تجربه و شناخت رسانه ای و درک روان شناختی از مخاطب تلویزیونی باید از ویژگی های بارز دیگری هم برخوردار باشد. ضمن این که مردم در برنامه های گفت وگو محور دوست دارند شاهد یک تضارب آراء و بحث چالشی باشند که این نیز به عهده مجری است. این کارشناس رسانه ادامه می دهد: مجری این برنامه ها یک استاد دانشگاه نیست، اما یک عن ...
رابطه ای جذاب و وسوسه انگیز
به گزارش جام جم ، از ورزش های فردی همچون بوکس گرفته تا رشته های محبوب گروهی همچون فوتبال و بسکتبال که در همگی آنها میل به پیروزی و موفقیت در بالاترین حد به چشم می آید. از نمونه های محبوب غیر ایرانی می توان به سری فیلم های راکی و فرار به سوی پیروزی اشاره کرد که مخاطبان فراوانی در سراسر جهان داشته اند. در سینما و بخصوص تلویزیون کشورمان نیز به نمونه هایی با کیفیت های مختلف برمی خوریم که حول محور ورزش هایی همچون فوتبال و کشتی چرخیده اند. حال به بهانه بازپخش مجموعه تلویزیونی کهنه سوار به کارگردانی زنده یاد اکبر خواجویی که با محوریت ورزش ملی ایران (کشتی) ساخته شده، نگاهی به این آثار می اندازیم. به سوی افتخار: فوتبال با چاشنی اخلاق گرایی پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 1998 فرانسه آن هم به آن شکل دراماتیک و با گذر از تیم قدرتمند استرالیا، یکباره تب فوتبال کل جامعه را گرفت و پیر و جوان را به سمت خویش کشاند. در چنین فضایی رسانه ها نیز هم نوا با مردم جامعه خود شدند و به آن پروبال بیشتری دادند. ساخت مجموعه تلویزیونی به سوی افتخار ساخته سیروس مقدم در اواخر دهه 70 گام بلند تلویزیون در این راستا بود که با واکنش گرم مخاطبان سریال ها نیز روبه رو شد. به سوی افتخار داستان هادی خضوعی مربی سازنده فوتبال است که در تیم باشگاهی تحت هدایتش اصول خاص خود مبتنی بر اخلاق و جوانمردی را آموزش داده و برد به هر قیمتی را برنمی تابد. مقدم برای جذاب تر شدن قصه و اوج گیری درام، ضد قهرمان هایی همچون اثباتی بنگاه دار اتومبیل و فریبرز را خلق کرده و به تقابل با خضوعی و شاگردانش می فرستد. در حقیقت این شخصیت نمونه کوچکی از دلال های چسبیده به فوتبال ایران است که از هر راهی برای به جیب زدن پول بیشتر ابا نداشته و در این مسیر فوتبالیست های جوان و کم تجربه تیم خضوعی را هدف قرار می دهند. اثباتی که شباهت های بسیار کمرنگی به یکی از بازیکنان سابق فوتبال ایران دارد، فوق العاده از کار درآمده و بازی شیرین اکبر عبدی هم به جذابیت های آن افزوده است. در نقطه مقابل داریوش ارجمند در برابر کاراکتر تک بعدی هادی خضوعی کار زیادی از پیش نبرده و تنها به یک بازی بیرونی متکی بر تک گویی های معمولی روی آورده است. مقدم برای ایفای برخی نقش ها از فوتبالیست های پا به سن گذاشته ای همچون غلام فتح آبادی، مجید سبزی و سیدمهدی حیدری سود جسته که نتیجه کار هم با توجه به نابازیگر بودن آنها کاملا ضعیف از آب درآمده است. علاوه بر این سکانس های داخل زمین فوتبال هم آنچنان که باید از کار درنیامده و برای مخاطب باورپذیری چندانی ندارد. با همه اینها این مجموعه با توجه به فضای فوتبالی ایران در آن ایام توانست مخاطبان زیادی را پای تلویزیون ها بنشاند. در قلب من و بسکتبال در حاشیه حمید لبخنده پس از موفقیت عظیم در پناه تو این بار به سراغ ساخت ملودرامی خانواده محور رفت و در قلب من را روانه آنتن کرد: کاری با تیپ-شخصیت های زیاد که چند جوان نقش مهمی در پیشبرد آن دارند. رضا و سینا پسران جوانی هستند که هردو بسکتبال بازی می کنند و دورادور با هم رقابت دارند و این در حالی است که رضا به واسطه رانندگی پدرش (کریم) برای مهندس اسفندیاری احساس حقارت می کند. در این میان اتابک و روزبه هم که دل خوشی از سینا بابت کاپیتانی تیم ندارند، دست به تحریک او و دوست صمیمی اش زده و پویا را به سرحد انفجار می رسانند. لبخنده در دل داستان اصلی از این داستانک هم به خوبی بهره گرفته و با قوت بیشتری آن را پیش می برد. در این بین رقابت میان سینا و رضا هم در بازی بسکتبال، تعلیق خوبی را به داستانک آنها افزوده که در آخر به یک تفاهم و همدلی شیرین می رسد. با همه اینها در قلب من را نمی توان یک درام ورزشی به حساب آورد چرا که ورزش در متن آن حضور پررنگی نداشته و در کناره داستان راه خود را می رود. اما از آن جهت مهم تلقی می شود که برای اولین و آخرین بار در تلویزیون ایران در آن از بسکتبال به عنوان یکی از عناصر پیش برنده داستان بهره گرفته شده است. کهنه سوار؛ مرام پهلوانی و ورزشی به نام کشتی کشتی به عنوان ورزش اول ایران همواره رقابت تنگاتنگی با فوتبال داشته و نگاه میلیون ها ایرانی را در مسابقات المپیک و جهانی به خود معطوف کرده که نمونه آن را تابستان امسال در المپیک ریو شاهد بودیم. اکبر خواجویی که از پرکارترین کارگردان های تلویزیون در دهه 70 به حساب می آید، در کهنه سوار سراغ ورزش کشتی رفته و از آن به عنوان عنصری کلیدی در پیشبرد داستان سود جسته است. حسین حسین پور، محصل دبیرستانی علاقه مند به کشتی است که پدرش در جوانی کشتی گیر بنامی بوده اما به دلایلی مجهول از این ورزش کناره گرفته و نمی خواهد حسین هم وارد این رشته ورزشی شود. خواجویی از همان قسمت نخست بخوبی روی این علاقه حسین مانور داده و بر این اساس داستان را شکل داده است. به همین خاطر هم مخاطب در تمام طول کار با حسین همذات پنداری کرده و در بیم و امید نسبت به فرجام کارش به سر می برد. در نقطه مقابل با اصغر چاووشی به عنوان رقیب حسین در کشتی مواجهیم که ضدقهرمان متقاعدکننده ای به نظر می رسد. در واقع از تقابل این دو است که درام شکل گرفته و نقاط عطف رقم می خورد. خرده حساب قدیمی پدر اصغر با پدر حسین هم که زمانی رقیب هم بوده اند نیز به جذابیت های ناشی از برخورد این دو کمک شایانی کرده و قرینه سازی خوبی در این رابطه شکل گرفته است. از نیمه داستان به بعد، خواجویی سراغ افول و سقوط حسین رفته که پس از قهرمانی جهان و ازدواج با دختر مورد علاقه اش دچار غرور کاذب شده و زمین می خورد اما در نهایت خود را باز می یابد. زنده یاد حسین ابراهیمی برای ایفای نقش حسین انتخاب فوق العاده ای بود که به راحتی مخاطب او را به عنوان یک جوان کشتی گیر می پذیرد و بازی اش هم به مرور پخته تر شده که بیش از هر چیز نشان از هدایت خوب خواجویی در مقام کارگردان دارد. در این میان نباید از بازی روان و به شدت باورپذیر محمدعلی کشاورز هم در نقش پدر حسین بسادگی گذشت که نوعی زندگی در نقش و نه بازی در آن را به نمایش گذاشته است. سه، پنج، دو؛ ترکیب کمدی و فوتبال حسین سهیلی زاده که در دهه 80 مجموعه های موفق زیادی را روی آنتن فرستاده و چندی پیش هم سریال پریا را در حال پخش داشت، در سریال سه، پنج، دو سراغ فوتبال و حواشی آن رفته و روی زشتی های حاشیه فوتبال مت ...
اخبار فوتبال + جهان
پدر نیمار: پسرم به خاطر مسی در بارسلونا بازی می کند پدر فوق ستاره برزیلی فاش کرد که نیمار به خاطر بازی در کنار مسی قصد ادامه حضور در این تیم را دارد.به گزارش موندو دیپورتیوو، نیمار ابتدای تابستان قرارداد خود با بارسلونا را تا 2021 تمدید کرد، ولی به دلیل حضورش در بازی های المپیک، نشست خبری این اتفاق به امروز موکول شد. رقم فسخ قرارداد فعلی او 190 میلیون یوروست که با قرارداد جدید، در انتهای ...