سایر منابع:
سایر خبرها
با کنترل هوای نفس منتظر واقعی حضرت ولی عصر(عج) باشیم/ شهید حججی نمونه کامل منتظر موعود
حجت الاسلام و المسلمین عطا الله میرزاده کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره نفس انسان و آمادگی برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) گفت: خدا در قرآن به پیامبر اکرم (ص) می فرماید: افراد شیفته معبود هستند و او را می پرستند، به حرفش گوش می دهند و تابع خواسته او هستند. وی در همین راستا افزود: "اشهد ان لا اله الا الله" نشانه اعتقاد فرد موحد است اما فاصله ...
------ " روز پنجشنبه " ------
أَعْتَمِدُ عَلَیْکَ وبدی روزهای بعد آن خدایا جداً من باپیمان اسلامیتت توسل به سوی توجویم وبا حرمت قرآن کریم تکیه می کنم بر تو وَ بِمُحَمَّد الْمُصْطَفَی صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ أَسْتَشْفِعُ لَدَیْکَ فَاعْرِفِ اللَّهُمَّ ذِمَّتِیَ الَّتِی وبه محمد برگزیده خدای تعالی درود خدا براو و بر آل او شفاعت کنم نزد تو پس بشناس خدایا پیمان مرا آنچنانی که رَجَوْتُ بِهَا ...
بیهوده گویی، ریشه ها و راه های درمان آن
به وادی هولناک گناه کشیده می شوند. رسول خدامی فرماید: من لم یحسب کلامه من عمله کثرت خطایاه و حضر عذابه/ هر کس سخنش را از رفتارش به شمار نیاورد، خطاهایش زیاد و عذابش حاضر می شود. ر: دوری از رحمت الاهی بیهوده گویی، انسان را از رحمت خداوند دور می سازد. همان گونه که گذشت، رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم ) در حدیث معراج فرمود: بر در پنجم دوزخ نوشته شده بود: درباره آن ...
توصیه قرآن به وفای عهد
عَلَی الطَّریقَةِ لَأَسْقَیْناهُمْ ماءً غَدَقاً جن/16. اگر بر راه(راست و خدا) استقامت کنید ما شما را از آب گوارا(خوشی و سعادت) سیراب می کنیم. توصیه قرآن به وفای عهد/ عهدی که با کفار بستید هم وفا کنید - اقسام وفای عهد الف) با خدا ب: با مردم ج: با مخالفین. هر پیمانی بستیم حتی با مخالفین باید وفا کنیم حتی با کفار. قرآن می فرماید: فَأَتِمُّوا إِلَیْهِمْ عَهْدَهُمْ إِلی مُدَّتِهِم ...
آیاتی از صفحات سوخته قرآن که مؤید حال آشوبگران است
روی گردانی بندگان از درگاه معبودی به خوبی اشاره می کند آنجا که در تصاویر قرآن سوخته بیان شده است ذلِکُمُ اللّهُ رَبُکُم خلِقُ کُلِ شَی ءٍ لآ اِلهَ اَلّا هُوَ فَاَنَّی تُوفَکونَ ترجمه: همان خدای پروردگار شما اریننده همه موجودات عالم است و جز او خدایی نیست پس ای بندگان از درگاه یگانه معبود حق چرا بازگردیده می شوید و این گونه کلام اعجازبرانگیز الهی از صفحات سوخته قرآن کریم ...
بازتاب اندیشه هستی شناختی ابن عربی در گلشن راز شیخ محمود شبستری
را در مثنوی گلشن راز با رویکرد تحلیلی توصیفی، حول سه محور اساسی: خداشناسی ، انسان شناسی ، و وحدت شخصی وجود ، مطالعه کرده است. حاصل پژوهش نشان می دهد که در اندیشة شبستری تجلّی نقش مهمّی در انبساط و تفصیل وجود بر عهده دارد. رابطة خدا و هستی، رابطة ظاهر و مظهر است. انسان کامل در میان مظاهر کونین، آیینة تمام معانی اسماء و صفات حقّ، نسخة کامل کائنات و کلمة فاصلة جامعه است. شیخ محمود مانند ابن عربی ...
فایده اینکه حضرت مهدی (ع) صدها سال قبل از موعد قیام و ظهورش خلق شده چیست؟
...: اَللَّهُمَّ بَلَی لا تَخْلُو الأَرْضُ مِنْ قَائِمٍ لِلهِ بِحُجَّهٍ إِمَّا ظَاهِراً مَشْهُوراً أَوْ خَائِفاً مَغْمُوراً لِئَلا تَبْطُلَ حُجَجُ اللهِ وَبَیِّنَاتُهُ ؛[1] خدایا! آری خالی نماند زمین از کسی که قائم باشد از برای خدا به حجّت یا ظاهر و آشکار یا بیمناک و پنهان تا حجّت های خدا و بیّنات او از میان نرود . مَثَل امام در این جهان، مَثَل قلب است نسبت به جسد ...
صالحی: آیت الله هاشمی تا آخر عمر در رکاب رهبر انقلاب بود
، طهارت از تفریط است یعنی هسته مرکزی اعتدال، خوی و خلق آیت الله هاشمی بود. "فِیهِ رِجَالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا" درست است که ذات اقدس الله همه کمالات را به ذات دارا است و اگر خدا وصفی را و کمالی را به مؤمن اسناد می دهد، در آیه دیگر آن کمال را منحصراً از آن خود می داند و می گوید عزت متعلق به خدا و پیامبر و مؤمنین است، در آیه دیگری آمده "العزّة فللّه العزّة جمیعا". اگر می گوید او "احسن ...
صالحی: آیت الله هاشمی تا آخر عمر در رکاب رهبر انقلاب بود
یَتَطَهَّرُوا" درست است که ذات اقدس الله همه کمالات را به ذات دارا است و اگر خدا وصفی را و کمالی را به مؤمن اسناد می دهد، در آیه دیگر آن کمال را منحصراً از آن خود می داند و می گوید عزت متعلق به خدا و پیامبر و مؤمنین است، در آیه دیگری آمده "العزّة فللّه العزّة جمیعا". اگر می گوید او "احسن الخالقین" است مشعر به این است که عیسی و امثال عیسی هم خالق هستند یا همان "الله خالق کل شی ء". اگر می ...
صالحی: آیت الله هاشمی تا آخر عمر در رکاب رهبر انقلاب بود
یَتَطَهَّرُوا" درست است که ذات اقدس الله همه کمالات را به ذات دارا است و اگر خدا وصفی را و کمالی را به مؤمن اسناد می دهد، در آیه دیگر آن کمال را منحصراً از آن خود می داند و می گوید عزت متعلق به خدا و پیامبر و مؤمنین است، در آیه دیگری آمده "العزّة فللّه العزّة جمیعا". اگر می گوید او "احسن الخالقین" است مشعر به این است که عیسی و امثال عیسی هم خالق هستند یا همان "الله خالق کل شی ء". اگر می ...