سایر منابع:
سایر خبرها
آنابتن قم برای پیروزی به میدان می رود / زورآزمایی قمی ها با مس
پایانی مسابقات این فصل لیگ فوتسال باشگاه های کشور به بازی برگشت این تیم با مس کرمان ارتباط پیدا کرده است. این در حالی است که آنابتن قم بهترین تیم مرحله مقدماتی فصل جاری رقابت های لیگ فوتسال باشگاه های کشور یعنی تیم فوتسال آنابتن در نخستین بازی از مرحله حذفی این دوره، بازی خوبی ارائه کرد اما با توجه به حمایتی که تماشاگران کرمانی از تیم میزبان داشتند این بازی را باخت. حالا ...
باشگاه پولاد قم از سد نوین ساخت همدان عبور کرد
های اول و دوم از دور رفت مرحله گروهی مسابقات لیگ کومیته جوانه های کاراته پسران کشور دو تیم از جمع چهار نماینده کاراته قم به مصاف حریفان خود رفتند. طبق برنامه کمیته لیگ و مسابقات این فدراسیون، در لیگ پسران رده سنی نوجوانان یا جوانه های کاراته باشگاه های کشور 32 تیم حضور دارند و بر اساس قرعه کشی انجام شده، تیم ها در هشت گروه چهار تیمی بازی های مرحله مقدماتی را برگزار می کنند. در ...
آرش قم به حضور در مرحله نهایی می اندیشد
. این تیم حالا نیمی از راه صعود به جمع چهار تیم برتر مرحله پایانی مسابقات لیگ دسته دوم کشور را پیموده و در بازی برگشت با توجه به اینکه اندوخته سه گل از بازی نخست را در کارنامه دارد قطعا باید با آرامش و انگیزه بیشتری به میدان برود و البته مراقب باشد که در زمین اختصاصی حریف غافلگیر نشود. دیدارهای دور برگشت از مرحله حذفی مسابقات این فصل روز پنجشنبه هفته جاری یعنی بیست و دوم مرداد ماه در چهار شهر برگزار می شود و در یکی از مهمترین بازی ها تیم فوتسال آرش نوین ایرانیان قم از ساعت 17 در سالن اختصاصی نفت امیدیه به مصاف تیم میزبان می رود. انتهای پیام/78002/م40/ ...
صبا حریف گسترش فولاد تبریز شد / تلاش صبا برای کسب نخستین پیروزی در لیگ پانزدهم
رقابت های چهاردهمین دوره فوتبال باشگاه های کشور به انجام رسید و صبا در روزی که با مشکلات داوری دست به گریبان بود با حساب سه بر دو باخت. وعده دیدار صبای قم و گسترش فولاد تبریز روز پنجشنبه بیست و دوم مرداد ماه از ساعت 19 و 25 دقیقه شب در چارچوب دیداری از هفته سوم از دور رفت پانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور است و دو تیم در شرایطی مقابل هم قرار می گیرند که صبا در هفته ...
منظمی: انتظار نایب قهرمانی از تیم ملی "ب" نداشتیم
ب بازی تدارکاتی برگزار نکرده بود و زمان کمی برای هماهنگی در اختیار داشت به همین دلیل ما از نتیجه کسب شده کاملاً رضایت داریم. منظمی درباره قهرمانی تیم ملی ژاپن، تصریح کرد: تیم ملی ژاپن از چند بازیکن خوب و با تجربه بهرمند بود. آن ها با تدارکات خوبی به مسابقات آماده بودند و بسیار با کلاس و هماهنگ کار می کردند. هرچند سه شکست را در طول مسابقات متحمل شدند اما روند خوبی داشتند و همه شکست ...
دستاوردهایی که به دست آمد، نقص هایی که باید برطرف شود
مسابقات باشد، توانست به دیدار نهایی راه پیدا کند. در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی ژاپن و تیم تازه قدرت گرفته قطر به مصاف هم رفتند که در این نبرد سخت که 5 ست به طول انجامید، ژاپن برنده شد. با این نتایج ایران و ژاپن راهی دیدار نهایی شدند و برای مدال طلای مسابقات باید با هم دیدار می کردند. دیدار فینال هجدهمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی آسیا 17 مرداد ماه در سالن 16 هزار نفری ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
فوتبال به رغم داعش
...، مربی اربیل و ملی پوش سابق تیم ملی عراق، که سابقه چهار عنوان قهرمانی در کارنامه دارند، چهار روز بعد به مصاف رقیب رفتند و با وجود برتری 2بریک نتوانستند جواز صعود از مرحله گروهی AFC کاپ را به دست آورند، یک ناکامی بزرگ برای اربیلی ها که سال پیش در فینال همین رقابت ها به همین تیم القادسیه در ضربات پنالتی باختند و قهرمانی را ازدست دادند. در سال 2012 هم اربیلی ها یک بار دیگر به فینال رسیده بودند ولی ...
اخبار کوتاه از فوتبال
دیدار با استقلال اهواز، اظها ر کرد: دو هفته از مسابقات لیگ برتر گذشته و در این دو هفته روی نیمکت ما ننشسته است. باید در هفته سوم تیم ما سرمربی داشته باشد و نمی توانیم بدون حضور سرمربی به مصاف حریف برویم. ما به دنبال این هستیم که با قلعه نویی به توافق برسیم و او روی نیمکت ما بنشیند. وی در پاسخ به این سوال با این اوصاف حضور قلعه نویی در دیدار با استقلال اهواز قطعی است؟ گفت: این موضوع را جدی دنبال می ...
وادی: متاسفم که نتوانستیم جام را بالای سر ببریم
من حضور سیچلو در این تیم به پیشرفتی که امروز حاصل شده است کمک زیادی کرده است. پاسورتیم ملی در پایان از هواداران ایران که در سالن مسابقات حضور داشتند معزرت خواهی کرد و گفت:هواداران آماده بودند که قهرمانی ایران را جشن بگیرند،اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.
دبیری تبریز در واپسین ثانیه ها از شکست خانگی گریخت
به گزارش آناج، هفته چهارم لیگ برتر فوتسال ایران از ساعت 17 امروز با برگزاری 6 دیدار همزمان آغاز شد که در یکی از این دیدارها تیم دبیری تبریز در خانه به مصاف شهید منصوری قرچک رفت و در حالی که تا واپسین لحظات با یک گل از مهمان خود عقب افتاده بود در نهایت به گل تساوی رسیده و از شکست خانگی گریخت. این دیدار در سالن علوم پزشکی سالن خانگی تیم دبیری تبریز و در حضور حدود 150 هوادار تبریزی برگزار ...
شکست تلخ؛با نمایش خوب
تا علاقه مندان به والیبال دلخوش به اتفاقاتی مثل بازی روز گذشته با چین شوند. ست سوم بعد از پیروزی ایران مقابل چین در بازی روز گذشته پوریا فیاضی علت تبدیل شدن شکست به پیروزی را بیدار شدن غیرت ایرانی بازیکنان عنوان کرد. ایران در ست سوم تبدیل به تیمی بدون شباهت به تیم ست اول و دوم شد و از آن طرف ژاپن هم دیگر تیم متحد و شکست ناپذیر ست های گذشته نبود. رحمان داوودی جایگزین حمزه زرینی ...
وحید شمسایی؛ اسطوره تمام عیار فوتسال ایران
جام باشگاه ها و تیم گیتی پسند در سومین دوره این رقابتها به عنوان قهرمانی رسیده بودند و حالا با قهرمانی تاسیسات، این برای سومین بار است که این جام به نماینده ایران می رسد. دیدار فینال مسابقات ششمین دوره فوتسال جام باشگاه های آسیا عصر جمعه بین دو تیم تاسیسات دریایی ایران و القادسیه کویت در سالن نقش جهان اصفهان برگزار شد که این مسابقه در نهایت با نتیجه 5 بر 4 به سود تاسیسات دریایی خاتمه یافت تا ...
دختر 10 ساله بحرینی همه را شوکه کرد
سالن به شدت او را تشویق نکنند. بعد از اتمام مسابقه هم او به تنهایی یک ساعت را در محل خبرنگاران گذراند تا به سؤالات آنها پاسخ دهد: از اینکه توانستم در رقابت های جهانی شرکت کنم، خوشحالم. واقعاً احساس می کنم بی نهایت از کارم راضی هستم. به نظر من که رقابت بسیار خوبی بود. الزین که با اختلاف 16 ثانیه نسبت به سارا سیوستروم، قهرمان سوئدی این ماده از خط پایان گذشته است، می گوید یکی از طرفداران پر و ...
بیت سعید: می دانستم که به پرسپولیس گل می زنم!
داشتم و برای همین وقتی به لیگ برتر صعود کردیم و نتوانستیم در مسابقات حاضر شویم، به من و چند بازیکن دیگر فولاد نوین گفتند که باید به تمرینات فولاد بروی. وقتی سر تمرین رفتیم، آقای اسکوچیچ من را در پست دفاع چپ قرار داد و روز بعد هم گفتند که در لیست فولاد نیستی و برای همین به استقلال صنعتی رفتم. مگر اسکوچیچ نمی دانست پست تو چیست؟ بله او کاملا من را می شناخت و می دانست که مهاجم ...
اکبری: من نماینده تمام مربیان ایرانی هستم
بازگشت عجیبی بود. وقتی ایران دو ست را به چین باخته و صعود به فینال دست نیافتنی به نظر می رسید، ایران با تغییری معجزه وار به بازی برگشت و سه ست پیروز میدان برابر چین شد. تیم والیبال ب ایران شنبه شب چین را اینگونه دور از انتظار برد و به فینال هجدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا راه یافت. پیدا بود دو ست اول و دوم مسابقه سرویس خوب چینی ها دریافت ایران را دچار مشکل کرد و هیچ کدام از دو پاسور ایران ...
سرمربی تیم والیبال چین:قهرمانی آسیا برای ایران بی اهمیت بود
به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران تیم ملی والیبال چین با پیروزی مقابل تیم ملی قطر توانست برای پنجمین بار مدال برنز رقابت های والیبال مردان آسیا را از آن خود کند. گوائچن زی ، سرمربی تیم ملی چین پس از این پیروزی مقابل قطر در نشت خبری پایان دیدار گفت: باید از تماشاگران حاضر در سالن تشکر کنم آن ها هر دو تیم را تشویق کردند و در زیبا شدن بازی نقش مهمی ایفا کردند و به بازی ...
ایران نایب قهرمان والیبال آسیا شد
به گزارش فارس، ملی پوشان والیبال ایران که با برتری مقابل استرالیا و چین به فینال مسابقات قهرمانی آسیا راه یافتند عصر امروز در سالن مجموعه ورزشی آزادی به مصاف ژاپن رفتند. ژاپنی ها که از یک مربی ایرانی به نام احمد مساجدی در کادر فنی خود بهره می بردند با عبور از سد کره جنوبی و قطر به فینال رسیدند. شاگردان پیمان اکبری که در قالب تیم ب ایران در این مسابقات خوش درخشیدند در سالن ...
خاطرات تلخ و شیرین ورزشی نویسان لرستان
... خلاصه کارشناس برنامه نیز که فرهاد است مجبور می شود یکسری چیزی ها بگوید که با بازی دیشب تیم ملی مغایر باشد. بدتر این که مجری سمج می خواهد که داودوندی جریانات ست دوم بازی تیم ملی را ریز کند و به جزئیات آن نیز بپردازد... مهران مریدی و خاطره شیرین صعود گهر دورود به لیگ برتر مهران مریدی شیرین ترین خاطره خود را صعود گهر دورود به لیگ برتر عنوان می کند، می گوید: خوشبین ترین ...
سرنوشت صعود آنا بتن قم به بازی برگشت کشیده شد
می رود و شاگردان سیدمهدی غیاثی در صورتی که در بازی برگشت در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم با یک گل حریف را شکست بدهند به مرحله نهایی می روند. قطعا سرمربی تیم فوتسال آتلیه طهران قم در فصل جاری رقابت های لیگ فوتسال قهرمانی باشگاه های کشور یعنی سیدمهدی غیاثی با درایت و تجربه بالای خود تیمش را برای ارائه یک بازی خوب و به دست آوردن نتیجه پرگل روز پنجشنبه این هفته به مصاف مس ...
صعود واحدی و سرخوش به مرحله حذفی
...> نتایج روز دوم مسابقات اسنوکر 6 توپ قهرمانی جهان به شرح زیر است: سهیل واحدی 4 - خرم آقا 3 از پاکستان سهیل واحدی4 - شنون دیکسون یک از استرالیا امیر سرخوش 4 - محمد فهیم یک از پاکستان امیر سرخوش 4 - نایجل هاو 3 از انگلستان حامد ذره دوست 4 - محمدالشمسی 3 از امارات پدرام ارتشیار صفر - محسن العبدالرحمان 4 از قطر پدرام ارتشیار 4– محمد عمر عاشق 3 از بحرین 1 + 2 - 0 ...
تصاویر/ حواشی نایب قهرمانی والیبال ایران
ملی پوشان والیبال ایران که با برتری مقابل استرالیا و چین به فینال مسابقات قهرمانی آسیا راه یافتند عصر دیروز در سالن مجموعه ورزشی آزادی به مصاف ژاپن رفتند. ژاپنی ها که از یک مربی ایرانی به نام احمد مساجدی در کادر فنی خود بهره می بردند با عبور از سد کره جنوبی و قطر به فینال رسیدند. شاگردان پیمان اکبری که در قالب تیم ب ایران در این مسابقات خوش درخشیدند در سالن مملو از جمعیت آزادی بازی را آغاز کردند که در نهایت ژاپن با کسب پیروزی 3-1 مقابل ایران توانست قهرمان آسیا شود و تیم ملی ب ایران هم در کمال شایستگی به مقام نایب قهرمانی دست یافت. ...
تأسیسات پادشاهی فوتسال آسیا را به ایران بازگرداند
، صاحب عنوان پرافتخار ترین مربی ایران هم شود. حرکت جالب طاهری بعد از قهرمانی تأسیسات پس از قهرمانی تأسیسات دریایی، بازیکنان این تیم در گوشه ای از سالن جمع شده و مشغول راز و نیاز با خدا شدند. همچنین محمد طاهری بازیکن ایرانی ای که در تیم القادسیه کویت حضور داشت، پرچم ایران را در دستش گرفت و پس از بوسیدن پرچم کشورمان به سمت تماشاگران رفت. تأسیسات، قهرمانی های ایران را به عدد 3 ...
دوباره نقطه سرخط برگشت؛ ایران قهرمان شد!/ تصاویر
به گزارش صاحب نیوز به نقل از میدان نیوز ، ششمین دوره مسابقات فوتسال باشگاه های آسیا امروز در حالی با قهرمانی تأسیسات دریایی تهران به پایان رسید که این سومین تیم ایرانی است که قهرمان شده است. آنچه در این چند روز گذشت: به طور کلی تأسیسات بهترین تیم این دوره بود؛ این را به خوبی با عملکرد فنی که این تیم به نمایش گذاشت می توان ثابت کرد. شاید روز نخست این مسابقات همه فکر می کردند ...
مس سونگون به دنبال طلا در سرزمین نفت
نخستین حضورش پس از افتخار افرینی ملی باید روز دوشنبه در ورزشگاه خانگی اش میثاق تهران را پذیرایی کند. شمسایی و یارانش یک روز دیرتر از دیگر تیم های لیگ برتری به مصاف شاگردان لک می روند که این دیدار می تواند فنی ترین دیدار هفته شود. هر دو تیم تهرانی صاحب سبک بوده و جدال آنها با حساسیت و کری های همیشگی همراه است. انتهای پیام/ ...
مارکو آندرتی و دنی پدروسا در Indianapolis /فیلم
ایتالیایی مکث بیاجی در تیم خود کرد و توانست در همان سال اول حضورش در مسابقات موتوجی پی در دو گرندپری چین و هلند قهرمان جهان شود. آشنایی با مارکو آندرتی مارکو پسر مایکل آندرتی راننده سابق مک لارن و نوه ماریو آندرتی قهرمان جهان در سال 1978 است. نیسن باتن و کریستین کلین رانندگان اصلی هوندا با ماشین جدید این تیم RA107 تمرین می کنند اما آندرتی با RA106 ماشین فصل قبل هوندا تمرین می کند. این راننده 19 ساله تاکنون موفق شده مقام دوم سال 2006 مسابقه “ایندیا پولیس” و مقام قهرمانی جایزه بزرگ “سوناما” را از آن خود کرده و در مجموع در جایگاه هفتم “جام آندرتی گرین” بایستد. ...
والیبال ایران نایب قهرمان آسیا شد(+عکس)
همراه بود. پر افتخارترین تیم اسیا که بازیکنان اصلی اش را برای اعاده حیثیت به این مسابقات آورده بود موفق شد در دو ست اول پیش بیافتد و پیروز باشد. ست اول مسابقه با نتیجه 25-17 به نفع تیم ملی ژاپن به پایان رسید و در ست دوم هم علی رغم نمایش قابل قبول تیم ملی ایران به امتیازی بیشتر از 22 نرسید و بازنده شد. تیم ملی ژاپن در شرایطی نمایش قدرتمندانه برابر ایران داشت که در این تورنمنت هم به قطر باخته ...
نایب قهرمانی و نگاه های متفاوت/ قهرمانی آسیا راحت از دست رفت
طرحی جدید و اقدامی نو استودیوی خود را در سالن 12 هزار نفری آزادی برپا کرد. این همان اقدامی است که بسیاری از کشورهای حرفه ای دنیا هم انجام می دهند و استودیوی خود را در محل برگزاری مسابقات برپا می کنند. شبکه ورزش هر روز دو مسابقه را به صورت زنده روی آنتن برد و البته به صورت همزمان نشست های خبری و میکسدزون ها را هم پخش کرد. نکته مثبت دیگر این دوره از مسابقات حمایت هواداران از تیم ملی ایران ...
کاراته کاهای آوای رزم قم در لیگ جوانه های کشور صدرنشین شدند
توانستند در گروه دوم از مرحله مقدماتی این دوره از پیکارهای لیگ جوانه ها، در دور نخست در جدال با تیم کاراته سبک سی شین کای مبارزات خوبی انجام دهند و در نهایت با نتیجه سنگین 47 بر 4 به برتری برسند. نظری تصریح کرد: کسب این پیروزی با ارزش در هفته نخست بازی ها روحیه بازیکنان را برای برتری در دیگر مسابقه پیش رو افزایش داد و در دیدار دوم نیز تیم کاراته باشگاه آوای رزم قم در برابر تیم کاراته تستا ...
خیلی زود با فضای تیم استقلال اخت شدم
جابر انصاری در خصوص دو برد اخیر تیم استقلال در لیگ برتر اظهار داشت : فکر کنم ما مستحق این دو برد بودیم و در دو مسابقه حساس به دو پیروزی دست یافتیم. برد اول ما در مشهد و در مقابل تماشاگران تیم سیاه جامگان ارزش زیادی داشت. وی افزود: ما در مشهد و در هفته اول با کسب هر سه امتیاز استارت روحیه بخشی برای ورود به لیگ زدیم و این باعث شد تا در هفته دوم با روحیه بالاتری به مصاف ملوان برویم. در ...