سایر خبرها
ذوب آهن را چه شد؟!
پی در پی بازنده باشم. درست حرف بسیاری از کارشناسان و هواداران این تیم هم همین پرسش است که چرا تیم تحت رهبری یحیی گل محمدی دو هفته پشت سر هم بدون امتیاز زمین بازی را ترک می کند؟! ذوب آهن خوب بازی نمی کند یحیی گل پس از بازی با ملوان داور را مقصر شکست تیمش مقابل ملوان معرفی کرد.در بازی با سپاهان هم دوباره داوری محسن قهرمانی زیر سئوال رفت و گل محمدی به قضاوت داوری دربی به شدت معترض شد. او اعتقاد داشت ...
برنده ها، بازنده ها، اعداد و رکوردهای هفته دوم لیگ برتر
اشتباه داوران هم بوده. قلعه نویی: استقلال مظلومی را دید؟ تماشاگران حاضر در آزادی را چطور؟ پدیده: از دست دادن دو برد و تعویضش با مساوی در دقایق پایانی نیمه ها. داوران: ترکی، خطای نوروزی را دید ولی چرا لگد بازیکن استقلال خوزستان در نیمه اول را ندید؟ محسن قهرمانی هنوز نمی داند دست در فوتبال خطاست؟ کمک داور دوم بازی پدیده و فولاد نمی داند بازیکن حاضر در منطقه آفساید نمی تواند پاس گل بدهد ...
8 اتفاق ویژه از 8 بازی هفته دوم لیگ برتر (عکس)
این اظهارنظرش در فصل گذشته به خود ببالد. سپاهان یک ذوب آهن 0 ؛ بازگشت قهرمانانه ی محسن! دربی اصفهانی ها همانطور که تصور می شد با هیجان زیادی دنبال شد و در نهایت این حسین فرکی و شاگردانش بودند که با سوپرگل علی کریمی سه امتیاز را از آن خود کردند. اما جدا از بحث حساسیت های دیدار دو تیم، می توان مهمترین حاشیه این بازی را بازگشت محسن قهرمانی به لیگ برتر و قضاوت او عنوان کرد. بعد از ...
برتری پرسپولیس برابر مس کرمان
دیدار دوستانه تیم های فوتبال پرسپولیس و مس کرمان با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. به گزارش ایسنا به نقل از باشگاه پرسپولیس، سرخپوشان از ساعت 18 امروز یکشنبه هجدهم مرداد در دیداری دوستانه به مصاف تیم مس کرمان رفتند و با نتیجه یک بر صفر به برتری دست یافتند. داوران سبزپوش این دیدار را به قضاوت پرداختند. هواداران، تیم پرسپولیس را به شدت مورد تشویق ...
محسن قهرمانی و پایان روزهای تلخ
...: به کارگیری مجدد محسن قهرمانی در چرخه داوران فوتبال کشور اقدام درست و مفیدی بود. درست از آن بابت که به همگان گوشزد کرد حتی اگر یک داور در گذشته خطایی کرده باشد، بعد از تحمل تبعات آن باید دوباره جذب شود و مفید از آن رو که نوع برخورد با وی در ارتباط با ماجراهای دو سال پیش مسابقه سپاهان - پرسپولیس طوری یکطرفه بود که ناظران احساس می کردند شاید بعضی بی عدالتی ها درباره وی شکل گرفته باشد و بدتر ...
36سال قبل سپاه پاسداران وارد ارتش های جهان شد و چه کرد؟+تصاویر
ادغام گروه ها تصمیم گیری کنند. در18 فروردین 1358 با به نتیجه رسیدن این جلسات تمامی گروه ها تحت عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یکدیگر ادغام شدند و با توافق طرفین در اواخر فروردین 58 محسن رضایی، محسن رفیق دوست و عباس دوزدوزانی نزد امام (ره) رفتند و از ایشان خواستند تا سپاه تشکیل شده به جای آن که زیر نظر دولت موقت باشد تحت نظر شورای انقلاب به فعالیت بپردازد. امام (ره) نیز با این درخواست موافقت ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
تأثیر قهرمانی در جنجالی ترین صحنه لیگ برتر + فیلم
گروه ورزشی مشرق - ذوب آهن که داربی اصفهان را به سپاهان باخت، عوامل فنی و مدیریتی تیم محسن قهرمانی را مقصر دانستند، داوری که پس از دو سال محرومیت دوباره به لیگ برتر برگشت و در اولین قضاوت خود باز هم در اصفهان حسابی خبرساز شد و خون ذوبی ها را به جوش آورد. آذری مدیرعامل ذوب آهن که خبر درگیری وی با داور در تونل ورزشگاه پس از بازی در رسانه ها منتشر شد ، بعد از بازی گفت داور مسابقه پنالتی ...
از اتفاقات بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان متأسفیم
و چه در خارج از سکوها نداشته اند. رئیس کمیته انضباطی تصریح کرد: از طرفداران باشگاه های ملوان بندر انزلی، استقلال تهران، سیاه جامگان، استقلال اهواز، سایپا، راه آهن، فولاد خوزستان، صبای قم، نفت تهران، گسترش فولاد، تراکتورسازی تبریز، سپاهان، ذوب آهن و پدیده مشهد بسیار متشکرم که همزمان با گرامیداشت روز خبرنگار علاوه بر برگزاری مراسم ویژه در ورزشگاه ها، هیچ نکته تاریک انضباطی در برنامه تیم ...
گل محمدی: قلب ذوب آهن نیست
آهن می خواهد عدالت در فوتبال است اینکه حق همه رعایت شود. اینکه ما توقع داشته باشیم داوری بدون اشتباه باشد غیر منطقی است. من نمی خواهم باختهایمان را هم گردن داور بیندازیم. ما باید به خودمان بیایییم و عملکردمان را تجزیه تحلیل کنیم که چرا چنین اتفاقی افتاد؟! خود من در دوران فوتبالم و چه زمانی که بازیکن بودم و چه حالا که مربی هرگز به داورها بی احترامی نکرده ام. چون معتقدم همه داورها خوب هستند و فاصله ...
مکانی: پرسپولیس واقعی را جلوی سپاهان ببینید/درحال حاضر بهترین تیم ایران ما هستیم!
. اتفاقات بدتری هم می افتد ولی کسی عکس العمل به آن نشان نمی دهد. نمی دانم چه بگویم ولی به نظرم پرسپولیس مظلوم است. از لحاظ بدنی آماده هستی؟ باور کنید در بهترین شرایط بدنی خودم به سر می برم و منتظر فرصت هستم تا این آمادگی را نشان بدهم. به نظر می رسد پرسپولیس در وضعیت خوبی به سر نمی برد؟ اتفاقاً عکس شما فکر می کنم. به نظر من پرسپولیس در حال حاضر بهترین تیم ایران ...
پیروزی سرخ پوشان قبل از بازی با سپاهان
. * نکته جالب اینجا بود که داوری که همیشه بازی های دوستانه پرسپولیس را در درفشی فر قضاوت می کند به شکل عجیبی به نفع پرسپولیس سوت می زند تا تیم های مهمان همیشه به داوری معترض باشند. * دختر محسن بنگر مدافع پرسپولیس هم جزو تماشاگران این بازی بود که از روی سکو عملکرد پدرش را زیر نظر داشت. نکته جالب اینجا بود که دختر بنگر با تلفن همراهی که به دست داشت با یکی از اعضای تدارکات ...
اشتباه بزرگ کمیته داوران | قضاوت دربی اصفهان ظلم به قهرمانی بود!
بازی سپاهان و پرسپولیس بود از چند جنبه اهمیت دارد که لازم است ابعاد آن به دقت مورد توجه قرار گیرد. سرمربی و مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در حالی به شدت از نحوه قضاوت محسن قهرمانی شاکی هستند که اگر داور دیگری به جای قهرمانی این دیدار را سوت می زد شاید این همه اعتراض انجام نمی شد. متأسفانه کمیته داوران یا دپارتمان داوری به چند نکته ظریف توجه نکردند که اولاً محسن قهرمانی پس از 22 ماه ...
بهترین های هفته دوم لیگ برتر | آسمان ایران آبی شد
پروفسور بیشتر از قبل شود. عجیب ترین اتفاق هفته دومین شکست متوالی ذوب آهن یحیی بود که باعث تعجب همه اهالی فوتبال شد تا این تیم به قعر جدول بچسبد. با توجه به برد هر 3 استقلال حاضر در لیگ می توان گفت در هفته دوم آسمان فوتبال ایران آبی تر از همیشه بود. تیم هفته: تراکتورسازی تبریز بعد از نمایش ناامید کننده هفته نخست، طرفداران تبریزی استقبال چندانی از دربی شهرشان نداشتند اما با این وجود ...
برتری یک نیمه ای پرسپولیس برابر مس کرمان
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، دیدار تیم های پرسپولیس و مس کرمان که از ساعت 18 و 5 دقیقه در ورزشگاه درفشی فر آغاز شد در نیمه اول با تک گل امید عالیشاه به سود سرخپوشان به پایان رسید. *افشین اسماعیل زاده هافبک پیشین تیم فوتبال پرسپولیس که امسال به تیم مس کرمان پیوسته امروز از روی نیمکت دیدار همبازیانش مقابل تیم سابقش را تماشا کرد. *محسن عاشوری پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس ...
وقتی قلب ذوب آهن نیست
.... نمی خواهم شکست را گردن داوری بیندازم وقتی یحیی گل محمدی که مربی همیشه آرامی است دو هفته پیاپی از قضاوتها ناراضی است. همه به حرفهای او توجه می کنند. گل محمدی در این مورد گفت: والا چی بگم؟! آن چیزی که مجموعه ذوب آهن می خواهد عدالت در فوتبال است اینکه حق همه رعایت شود. اینکه ما توقع داشته باشیم داوری بدون اشتباه باشد غیر منطقی است. من نمی خواهم باختهایمان را هم گردن داور ...
ترکی بهترین داور تاریخ لیگ برتر است
است و بازی های مهم زیادی را سوت زده است. رئیس دپارتمان داوری در مورد انتقادهای شدید یحیی گل محمدی نسبت به داوری بازی تیمش با سپاهان هم گفت: من نمی دانم چرا این همه جاروجنجال به راه افتاده است. داوری محسن قهرمانی کوچکترین مشکلی نداشت و جالب است که اعتراض ذوب آهنی ها روی یک پرتاب اوت است. بالاخره داور که 90 دقیقه بدون اشتباه قضاوت می کند، ممکن است روی یک پرتاب اوت اشتباه کند و این موضوع را نباید اینقدر گنده کرد. ...
سلطانی: همه سرمربی پرسپولیس شده اند فقط مانده مایلی کهن!
دروازه بان سابق پرسپولیس عقیده دارد آن قدر که دفاع پرسپولیس روی گل های دریافتی مقصر بوده، گلر این تیم مقصر نیست. بهروز سلطانی سوتی ایمان صادقی را طبیعی می داند و می گوید این سوتی ها برای تمام گلر های بزرگ دنیا رخ می دهد. پرسپولیس دوباره لیگ را خوب شروع نکرده ایراد کار کجاست؟ والا نمی دانم چه بگویم اگر حرف بزنیم می گویند آرامش تیم را بهم می ریزید اگر هم حرف نزنیم می گویند چرا ...
سناریوی دایی پیش روی برانکو
پرسپولیس باید در هفته پیش رو و مقابل 5 تیم مدعی و پر مهره قرار بگیرد و شاگردان برانکو بعد از مصاف با سپاهان در اصفهان از ذوب آهن میزبانی می کنند و بعد دوباره به اهواز خواهند رفت تا برابر شاگردان اسکوچیچ قرار بگیرند. مصاف با سایپا و سپس رو در رو شدن با تراکتورسازی می تواند چالش های بسیار بزرگی پیش روی برانکو و بازیکنانش باشد. برانکو که خوب می داند علی دایی فصل قبل بعد از هفته هفتم و بازی ...
برانکو: اگر داوران خوشحال می شوند دادو بیداد می کنم
دارد و در این مورد کاری از دست من ساخته نیست. روش رفتاری من به این شکل است و به داور احترام می گذارم قبول دارم که شاید اشتباهاتی در قضاوت داور صورت گرفته باشد اما نظرم این است که باید آرامش خودمان را حفظ کنیم. برانکو با بیان اینکه وقتی بازیکنی را جذب می کنیم حتما از آن ها استفاده خواهیم کرد افزود: بازیکنی که به تیم جذب می شود، دیگر بازیکن تیم ما محسوب می شود. می دانید چرا بازیکن عراقی به ...
سرنوشت شهرآورد فوتبال اصفهان را ضربه پای چپ علی کریمی مشخص کرد
بودند و به طور طبیعی بیشتر آنها را سپاهانی ها تشکیل می دادند. این دیدار یک چهره آشنای دیگر هم داشت و او کسی نبود جز محسن قهرمانی داور جنجالی کشور که پس از دوسال دوری از داوری و پشت سر گذاشتن حرف و حدیث های فراوان دوباره به مستطیل سبز بازگشته بود.در این دیدار یحیی گل محمدی همان ترکیب بازی با ملوان را راهی میدان کرده بود و در آن سوی میدان هم فرکی به ترکیب تیم برنده مقابل استقلال خوزستان دست نزده و ...
دوست ندارند پرسپولیس با برانکو نتیجه بگیرد
خوزستان نبود بیش از یک گل می زدیم و با امتیاز به تهران برمی گشتیم. وی در خصوص زمان دیدار این تیم مقابل استقلال خوزستان گفت: همان طور که دیدید دیدار دو تیم سپاهان و ذوب آهن ساعت 9 شب برگزار شد و هیچ اتفاقی هم نیفتاد. اما نمی دانم چرا مسئولان برگزار کننده زمان دیدار ما را دیرتر برگزار نکردند. ما بعد از بازی مقابل ذوب آهن باید مجددا به اهواز برویم و امیدوارم در بازی بعد شرایط طوری رقم بخورد ...
بازی با پرسپولیس همیشه برای سپاهان سخت است
و ممکن است برای هر تیمی رخ دهد. * فکر می کنی انتخاب محسن قهرمانی با توجه به حاشیه های گذشته برای این دیدار انتخاب خوبی بود؟ - من در این تصمیم نمی توانم دخالت کنم چون تصمیم گیرنده قضاوت قهرمانی در دربی اصفهان کمیته داوران است و نمی توانم نظری در این باره داشته باشم. * چرا بازی سپاهان و ذوب آهن کیفیت همیشگی را نداشت؟ - این بازی مثل همیشه زیبا نبود؛ خود من ...
مدیر ورزش قهرمانی ذوب آهن ناظر مسابقات جهانی هندبال شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی باشگاه ذوب آهن، محسن کرباسچی، مدیر ورزش قهرمانی باشگاه ذوب آهن که مدتی نیز به عنوان سرپرست تیم فوتبال بزرگسالان باشگاه فعالیت کرده و از داوران با سابقه هندبال کشور هم محسوب می شود، به عنوان ناظر فنی، به مسابقات جهانی هندبال نوجوانان که در شهر ایکوتمبرگ کشور روسیه و از تاریخ جمعه شانزدهم مرداد ماه تا پایان این ماه برگزار می شود، اعزام شد. ...
عباسی: موش آزمایشگاهی کمیته داوران شده ایم
به عنوان داور انتخاب کرده بودند. او فردی جوان و آینده دار است، اما بهتر بود که در انتخاب داور دقت می کرد ند. داور صحنه ای را به نفع استقلال پنا لتی اعلام کرد که اصلا خطا نبود و به همین دلیل شیرازه تیم ما را از هم پاشید. با این قضاوت تیم ما قربانی شد و حس می کنیم که موش آزمایشگاهی کمیته داوران شده ایم. ای کاش داور با تجربه تری را برای بازی انتخاب می کرد ند. اگر آن صحنه پنا لتی بود پس خطایی که داور ...
حیدری:مثل استقلال سال 87؛چشم بسته همدیگر را پیدا می کنیم/پارسال همه تیم ها با دو نفر من را می بستند!
خسرو حیدری در خصوص آخرین شرایط تیم استقلال بعد از پیروزی مقابل ملوان بندرانزلی صحبت های زیر را انجام داد. از خوشحالی ات شروع کنیم که بعد از گل دوم انجام دادید و امید ابراهیمی هم جریمه شد. ما از قبل هماهنگ کرده بودیم که اگر گل زدیم اینگونه خوشحالی کنیم. متأسفانه داور اشتباه کرد و در حالیکه ما به سمت عکاسان ورزشی رفته بودیم تا صحنه خوشحالی مان را شکار کند اما داور به اشتباه به ...
ذوب آهن درگیر داوری نه مسائل فنی!
نباید برای ذوب سوت بزند چون یحیی گل محمدی اشاره کرده که این داور فصل پیش به نفع تیم قلعه نویی یک پنالتی گرفته و نتایج بیرون زمین تعیین می شود. همین مساله هم باعث می شود تا زمین یک دفعه کج شود و سبزه های چمن بیش از اندازه رشد کنند، بعد از بازی هم چون باخته اند به داور می تازند. بازی اول تمام می شود در آستانه بازی دوم خبر می رسد محسن قهرمانی داور دربی اصفهان است. این بار چون یحیی گل محمدی ...
نمره قبولی داوران در دو هفته نخست لیگ
، آفساید مهاجم فولاد را اعلام نکرد. ** این تنها اشتباه فاحش داوری بود وی درباره صحنه مشکوک پنالتی روی محمد غلامی گفت: تصویر واضح نبود و نمی توانم نظر بدهم که پنالتی که داور اعلام کرد، درست بود یا نه. عنایت درباره انتخاب محسن قهرمانی برای قضاوت بازی سپاهان و ذوب آهن اصفهان ادامه داد: محسن قهرمانی قضاوت خوبی در این بازی داشت و انتخاب او کار اشتباهی نبود. یادآوری می شود مسعود عنایت اخراج هادی نوروزی در بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان را تصمیم درستی دانست و ایرادی به تصمیمات محسن ترکی نگرفت. ...
مجبورم کنند ناسالم نتیجه می گیرم
ملوان با این صحبت ها باعث شد کمیته اخلاق خواستار حضور او در این کمیته شود. سرمربی ذوب آهن در بازی دوم هم برابر تیم سپاهان شکست خورد تا دومین شکست فصل را پذیرا باشد. بعد از سرمربی تیم، صدای اعتراض هواداران ذوب آهن هم از داوری بلند شد. ذوب آهنی ها اعتقاد داشتند داور بازی در دقیقه 58 یک پنالتی برای این تیم نگرفته است. در پایان مسابقه تعدادی از هواداران ذوب آهن پشت در ورزشگاه منتظر ایستاده بودند تا به ...
دست های پشت پرده می خواهند یحیی را حذف کنند؟
یحیی گل محمدی می گوید دست هایی تصمیم دارند او را زمین بزنند. به گزارش خبرآنلاین؛ یحیی گل محمدی درحالی که بغض کرده بود، در کنفرانس مطبوعاتی بعد از دربی اصفهان حسابی از داوری انتقاد کرد. او که تیمش در این بازی بعد از مدت ها قضاوت مسابقه ای توسط محسن قهرمانی را تجربه کرد و گفت: مشکلات در دو بازی اخیر گریبان ما را گرفته که برای ما قابل پیش بینی بود. حق باشگاه ما در این دو بازی پایمال شده و ...