سایر منابع:
سایر خبرها
بیک زاده: جلوی قلعه نویی از حقم دفاع کردم/من پطروس فداکار استقلال بودم
؛ هم پول های مان را به موقع گرفتیم، هم مشکل و اختلافی در تیم وجود نداشت اما در نیم فصل دوم روزهایی رقم خورد که دعا می کردیم فصل زودتر تمام شود. ورق تیم ما جوری برگشت که اگر امتیازات نیم فصل اول نبود استقلال یکی از تاریک ترین فصول خود را به ثبت می رساند. مثل این که کابوس های شما از باخت دور رفت به نفت شروع شد؟ بله، باخت به نفت آتشی در دل استقلال پارسال روشن کرد که شعله هایش همه اعضای ...
صادقیان صادقیان رفت، صادقیان آمد (عکس)
به گزارش جام نیوز، پیام سرکش فصل پیش در کنار علی منصوریان شروعی متفاوت را در لیگ برتر تجربه خواهد کرد. او در بازی هفته دوم نفت مقابل صبا، روبروی منصوریان و حتی مربی سابقش، علی دایی بازگشت خودش را با درخشندگی در زمین نشان داد. شاید این روزها صادقیان جوان به هفته دوم فصل پیش نگاهی داشته باشد و آن لمس داور دوباره درخاطرش رنگ بگیرد و محرومیت دوماهه اش و همه جدل های پرسپولیسی اش را دوباره به یاد بیاورد و در کنار منصوریان خونسرد، بتواند تمام استعدادی که پشت حاشیه پنهان شده بود را به فوتبال ایران نشان دهد. اخبار ورزشی - جام نیوز ...
الناز شاکردوست در یک نگاه
زندگی کردن آنقدر که به احساس خوب و رضایت شخصی نیاز است، احتیاجی به پول نیست. آدم ثروتمند فردی است که به بی نیازی روحی رسیده باشد و ذهن روشنی داشته باشد. بی نیازی به پول نیست! شهرت هم مقوله جذابی برای من نیست. جایی دور از الناز بودن! از 23سالگی سعی کرد ه ام همه دنیا را شهر به شهر بگردم. سفر کردن را همیشه دوست داشتم اما از جایی به بعد بیشتر به آن علاقه پیدا کردم چون وقتی به جایی می ...
پشت صحنه شورش ضدیهودی در تهران
بی قانونی ناخوشایند است: در همان روز، بعد از ظهر عده ای دوباره متعرض شده و حمله دیگری را ترتیب دادند. اما این بار ژاندارم ها تیراندازی کرده و جمعیت به سرعت متفرق شد. از آن زمان به بعد ناآرامی مشاهده نمی شود. شهر به اوضاع عادی خود بازگشته است. کرنفلد می افزاید: افسر قزاق خاطی در بیست و سوم سپتامبر دستگیر شده، به جرم خود اعتراف کرد و بدون اینکه در یک دادگاه نظامی رسمی محاکمه شود، به ...
منصوریان می داند که به پرسپولیس محبوبم برمیگردم
پایگاه خبری تحلیلی هم اندیشی: پیام صادقیان بعد از حدود 5 ماه توانست در ترکیب تیم فوتبال نفت تهران در بازی مقابل صبا به میدان برود. وی در خصوص شرایط این روزهای خود با کاپ به گفت و گو پرداخت که در زیر می خوانید. * بعد از حدود 5 ماه در ترکیب نفت به میدان رفتیم آیا خودت از عملکردت راضی بودی؟ نظر علی منصوریان چه بود؟ خیلی خوشحالم که بعد از حدود 5 ماه توانستم اولین بار بازی رسمی ...
80 درصد پدیده شاندیز متعلق به یک فرد است و مردم را سپر کرده
.... ما یک مورد پرونده بانکی کافی است همه بانکها و کسانی که سر و کار دارند، حواسشان را جمع کنند. از یک سوراخ چند بار گزیده می شوند؟ با یک پرونده کافی است. زمانی که من سازمان بازرسی بودم، پرونده 120 میلیارد در بانک صادرات مطرح شد. بعد پرونده دیگری مطرح شد. اخیرا پرونده 3 هزار میلیاردی و باز هم پرونده های دیگر مطرح شد. این پرونده متهمان فرق می کند، مبالغ متفاوت است ولی جنس آنها یکی است. معلوم می ...
پس از اجرای توافق باید دنبال تعلیق غنی سازی بود
هدف همچنان روی میز خواهد بود. تفسیر ضروری دیگر این است که تولید هر میزان اورانیوم غنی شده بالای 5 درصد توسط ایران یا پولوتونیوم جداسازی شده، هرزمان که اتفاق بیفتند، تهدیدی مشخص برای امنیت بین المللی و آمریکا خواهد بود و به عنوان عدم هماهنگی با نیات کلی برجام تلقی خواهد شد. علاوه براین، یک برنامه غنی سازی نیمه تجاری در ایران (یا هر برنامه بازفرآوری) نه اقتصادی است و نه لازم و بعید است ...
بی فرهنگ شده ایم یا بحران های اقتصادی عصبی مان کرده اند؟
یراد الباطل. وقتی شهر و محل زندگی را تبدیل به پاساژ و اتوبان و معماری های زشت می کنید،پایه خشونت را می گذارید بعد چطور انتظار دارید مردم ساعت نه شب زباله بیرون بگذارند. این را نفی نمی کنم که وظیفه ی همه ماست که بهداشت جامعه مان را رعیت کنیم،اما وقتی مردم را سیل می برد نمی توان انتظار داشت که به آرامی استدلال کنند، آنها فریاد می زنند و پرخاش می کنند...بله این پرخاش زشت است اما منشا این زشتی سیل ...
پرسپولیس در حال حاضر بهترین تیم ایران است
...> - وظیفه ام بود این کار را انجام بدهم. این اشتباهات ممکن است برای هر کسی پیش بیاید و ایمان باید بلند شود، برخیزد و دوباره شروع کند. او باید بداند همه ما همبازیان پشت او هستیم. * چه شد که در صحنه گل استقلال خوزستان به جای توپ سایه آن را زد؟ - باور کنید درست ندیدم ولی فکر کنم ایمان چپ پاست و با پای راست خیز برداشت و... البته این اتفاقات در فوتبال طبیعی است و نباید یک بازیکن را ...
مصدومیت های دوباره علیه پرویز
است دوباره مصدوم شوم اما خدا کمکم کرد و زود راه افتادم. کمی می ترسیدم که خدای ناکرده مصدوم شوم اما نشد. ترست ریخت؟ راحت شدم، بله. در بازی های بعد بهتر بازی می کنم. آن پستی که بازی می کنی را دوست داری؟ من هافبک مهاجم هستم. بازیکنی که دوست دارد سریع حرکت کند، پاس بدهد و گل بزند. من شکل بازی ام اینطوری است. شبیه صادقیان و مسلمان؛ درست است؟ نمی دانم این نظر شما است ...
بنگر- ماریچ در قلب دفاع، اومانیا در خط هافبک
در رختکن از همه عذرخواهی کرد ولی واقعا گل بدی خوردیم. * تلاش مان را انجام می دهیم. در فوتبال نمی شود قول داد اما باور کنید بدشانسی هم دست از سر پرسپولیس بر نمی دارد. یک نفر از پشت با شدت به سرم کوبید صادقی: هر کس جای من بود شوکه می شد ایمان صادقی دروازه بان پرسپولیس که بعد از اشتباه بزرگش در اهواز نمی خواست مصاحبه کند حالا تصمیمش عوض شده و درباره اتفاقات آن بازی ...
محمد نزهتی: قلعه نویی به خاطر مشکل مالی بچه ها روی نیمکت ننشست!
مختومه شد! وصال روحانی به کارگیری مجدد محسن قهرمانی در چرخه داوران فوتبال کشور اقدام درست و مفیدی بود. درست از آن بابت که به همگان گوشزد کرد حتی اگر یک داور در گذشته خطایی کرده باشد، بعد از تحمل تبعات آن باید دوباره جذب شود و مفید از آن رو که نوع برخورد با وی در ارتباط با ماجراهای دو سال پیش مسابقه سپاهان - پرسپولیس طوری یکطرفه بود که ناظران احساس می کردند شاید بعضی بی عدالتی ها ...
مورینیو: از روز اول دهانم را باز نمی کنم
یک امتیاز است، بازی با 10 نفر برای این مدت طولانی واقعا سخت است و اساسا از کیفیت بازی تیم در نیمه اول و روحیه بازیکنان در نیمه دوم خوشحالم بنابراین ما آرامش داریم هرچند از نتیجه راضی نیستیم. بعد از اخراج کورتوآ چلسی حفظ نتیجه کرد تا اواخر بازی که دوباره میل به پیروزی دراین تیم تقویت شد. مورینیو در این باره گفت: بارها و بارها این را تکرار کرده ام حتی در دوره اول حضورم در اینجا که رکوردی عالی ...
اصغر باقریان: به فرکی گفتم سپاهان نباید درجا بزند
رفتن به جام جهانی خواهد داشت. صادقیان: منصوریان می داند که عاشق پرسپولیس هستم پیام صادقیان بعد از حدود 5 ماه توانست در ترکیب تیم فوتبال نفت تهران در بازی مقابل صبا به میدان برود. او درباره وضعیت جسمانی اش می گوید: خیلی خوشحالم که بعد از حدود 5 ماه توانستم اولین بار بازی رسمی ام را انجام بدهم و فکر می کنم خیلی خوب بازی کردم. برای من که حدود 5 ماه از میدان به دور بودم فکر می کنم ...
غفوری های اصل: فقط حاشیه می تواند جلوی قهرمانی استقلال را بگیرد
هجومی کار کرد و توانست در همان نیمه اول خواسته خود را اجرایی کند، البته همان طور که گفتم اگر حاشیه ها کنترل شود قطعاً استقلال می تواند امسال قهرمان شود و در مسیر قهرمانی باشد. چطور حاشیه ها کم شود در حالی که جاسم کرار دوباره حاشیه درست کرده است؟ پرویز مظلومی باید همان ابتدا کرار را کنار می گذاشت. این بازیکن گویا زیادی حرفه ای فکر می کند و انگار نه انگار که در فوتبال ایران بازی می ...
مجوز دولت برای واگذاری زمین 140 هزار متری در تهران/ ردپای سلطان شکر در پرونده بنیاد شهید
. مهرداد بذرپاش ، از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری، سؤال هایی در صحن علنی مجلس مطرح کرد که وزیر تأکید داشت پیش تر از آنها انصراف داده بوده، بااین حال توجیه بذرپاش این بود که در این زمینه اتفاق خاصی رخ نداده و سؤال هایم هنوز بی جواب مانده است. دیروز بذرپاش رفتار عجیبی داشت و سخن خودش را چند دقیقه بعد عوض کرد. با این همه به جمع خبرنگاران آمد و با اعتمادبه نفس و خمیرمایه شوخی بنا داشت، خطایش را لاپوشانی ...
برنده ها، بازنده ها، اعداد و رکوردهای هفته دوم لیگ برتر
در تیمش نگه داشت. بعد از 8 بازی راه آهن را بردند وقتی باتجربه ها خودی نشان دادند تا از جوانان عقب نمانند. پرویز کریمی: یک نمایش فوق العاده در اهواز برابر سیاه جامگان داشت و درست مثل هفته اول و بازی با صبا، همه امتیازات این بازی را استقلالی ها مدیون او و واکنش هایش هستند. هنوز گل نخورده. خسرو حیدری: در اولین بازی برای استقلال در لیگ پانزدهم نمایشی داشت که همه را به یاد روزهای اوجش انداخت ...
درباره یک سال پس از توافق وین
مغناطیسی همسو شوند؛ در حالی که بعد از این، بحران اوکراین دوباره غرب و روسیه را درگیر خواهد کرد و بحران یونان، فرانسه و آلمان را مقابل هم قرار خواهد داد و رقابت اقتصادی چین و آمریکا را درگیر خواهد کرد و غیره. اثرات این توافق در یک سال آینده بیش از پیش آشکار خواهد شد. به تعبیر مربی های ورزشی ما هنوز گرمیم و تصور درستی از اهمیت موضوع و درگیری آن با همه شئون زندگی مان نداریم. تحریم ها مثل سرمی ...
برانکو ایوانکوویچ، کروات دوست داشتنی
مورد حضورم در ایران با چیرو حرف زدم و به قول شما از او رخصت گرفتم.چ واکنش بلاژویچ به این اتفاق چه بود؟ بلاژویچ گفت: پیچ کوماته! لعنتی امیدوارم موفق باشی. حضور شما در فوتبال ایران سرآغاز یک دوران جدید در حرفه مربیگری تان بود. بله، این اتفاق اصلا سرنوشت مربیگری من را تغییر داد و باعث شد در فوتبال آسیا به روی من گشوده شود و یک جورهایی به فوتبال شما و در کل ...
8 اتفاق ویژه از 8 بازی هفته دوم لیگ برتر (عکس)
جامپی دیگر در فوتبال ایران اعلام کرد. جایی که تماشاگر شورشی طرفدار پرسپولیس با عبور از جایگاه به زمین رفت و بابت عملکرد ایمان صادقی او را مورد نوازش قرار داد. باید دید این واکنش می تواند پرسپولیسی ها را به مسیر لیگ باز گرداند و آنها را به خشم هواداران آگاه کند یا خیر؛ هر چند ایمان صادقی بعد از این اتفاق گلی دیگر نیز دریافت کرد تا مشخص شود این پرسپولیس هنوز برای بهتر شدن کار دارد. گسترش ...
مروری بر مواضع شهید دکتر عبدالحمید دیالمه در مجلس، نسبت به بنی صدر
احتماًل میدهد روزی در مقابل فشار قدرت ها تسلیم نامه امضا کند. خطی که فریاد بحث آزادش گوش فلک را کر کرده در حالی که بیش از همه از بحث آزاد وحشت دارد و بالاخره خطی که امام را نه به عنوان رهبر انقلاب که به عنوان پدر خطاب می کند تا از استقرار ولایت فقیه در جمهوری اسلامی سرباز زده باشد و بسیاری از خصوصیات دیگر از این خط. رئیس- یک دقیقه دیگر وقت دارید. دیالمه- و این است که آقایان و خانم ...
وقتی گل نمی خورم از عملکردم رضایت دارم
چند فرصت گل را از دست بدهد و یک گل بزند مورد تشویق قرار می گیرد. اوضاع سپاهان چطور است؟ آن طور که انتظار داریم نیست و امیدواریم به مرور و به سرعت از هر لحاظ به استانداردهای موردنظر برسیم. مشکلات مالی باشگاه برطرف شده؟ شرایط اقتصادی در اغلب بنگاه های کشور سخت است و به زمان نیاز دارد. از بدشانسی دولت قیمت جهانی نفت هم هر روز کمتر و درآمد نفتی کشور کاهش یافته مسلماً ...
تا قیام قیامت مدیرعامل استقلال هستم
استقلال راضی به ادامه گفت وگو شد، ما هم به اجبار پرسیدیم!) رمز بی حاشیه بودن استقلال چیست؟ چطور توانسته اید حواشی را از اطرف تیم دور کنید؟ من نه اهل دروغ هستم و نه وعده بی خودی به کسی می دهم. اگر بگویم این کار را می کنم کار را تمام شده بدانید، اگر هم بگویم باید این گونه عمل شود باید همین اتفاق بیفتد. وقتی در مدیریت صلابت داشته باشید حواشی از اطراف کارتان جمع می شود. بعضی ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
کشتار اتمی در هیروشیما: خاطرات یک بازمانده / یادداشتی از کالین ویلسون در ژاکوبن
از هوش رفتم. تب بسیار شدیدی داشتم. نزدیک به یک ماه در بستر بیماری بودم. تمام روز چرک از زخم هایم جاری می شد. روز و شب گریه می کردم. تاثیر اشعه ی اتمی بر من جدی نبود. اما زمانی که من در بستر بیماری بودم خاله ام به من سر زد. سالم به نظر می رسید، نه زخمی بود نه سوختگی داشت. اما ده روز بعد از آن دیدار، کف سیاه از دهانش جاری شده بود و جان داده بود. در زمان انفجار بمب او در نزدیکی اش قرار داشت. ...
برانکو:با یک ریسک بزرگ هدایت پرسپولیس را قبول کردم
زمان ها مشخص شد. در آن زمان یوگسلاوی لقب برزیل اروپا را داشت چون تفکر مشابهی با فوتبال برزیل داشت امروز ولی این تفاوت ها وجود ندارد. امروز فوتبال مدرن شده است. در بازی، تیمی برنده می شود که امتیاز بگیرد. یعنی بازیکنان برزیلی یا لاتین اگر می خواهند در اروپا بازی کنند باید تهاجمی یا جنگنده باشند. دیگر این گونه نیست که بازیکنان بخواهند نمایشی بازی کنند. الان باید با قدرت بدنی بالا و محکم به مصاف ...
همه تیم ها مقابل صبای جدید به مشکل می خورند | از دقیقه 35 دیگر بازی را ندیدم
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام ؛ مصدومیتی که گفته می شود شاید او را 2، 3 ماه دور از میادین نگه دارد. از مصدومیت خودت بگو، چطور شد؟ در یک صحنه بر اثر تکل مدافع خارجی صبا (فیلیپه ماچادو) به زمین خوردم و به شدت از ناحیه کتف مصدوم شدم. می گویند 2، 3 ماهی از فوتبال دور هستی. هنوز چیزی به طور دقیق مشخص نیست. فعلاً درگیر MRI و سایر مراحل پزشکی هستم و ...
بهترین های هفته دوم لیگ برتر | آسمان ایران آبی شد
پروفسور بیشتر از قبل شود. عجیب ترین اتفاق هفته دومین شکست متوالی ذوب آهن یحیی بود که باعث تعجب همه اهالی فوتبال شد تا این تیم به قعر جدول بچسبد. با توجه به برد هر 3 استقلال حاضر در لیگ می توان گفت در هفته دوم آسمان فوتبال ایران آبی تر از همیشه بود. تیم هفته: تراکتورسازی تبریز بعد از نمایش ناامید کننده هفته نخست، طرفداران تبریزی استقبال چندانی از دربی شهرشان نداشتند اما با این وجود ...
شهید "جعفری منش" و "قطعه شهدا" + تصاویر
: این چه حرفی است می زنی؟ گفت: اینبار جدی است. همان شب بود که به کما رفت. پنجشنبه همان هفته، ظهر حوالی ساعت 12 به شهادت رسید. چهارشنبه که به ملاقات رفتیم در کما بود. همه اش احساس می کردم الان چشمانش را باز می کند حالش خوب می شود و به خانه می آید. وقتی می خواهم خاطراتش را مرور کنم، هرچه یادم می آید از زجرهایی است که می کشید و از دردهایش. اصلا وقتی مهمان برایمان می آمد سفره که می انداختیم ...
پاشایی؛نماد گسست جامعه شناسی از جامعه
خیلی ها نگران بودند دوباره این مسأله جرقه ای شده و مثل یک چاشنی عمل می کند و دوباره تهران منفجر می شود. من یادم هست همان شبها داشتیم با دوستان صحبت می کردیم و گفتم که هیچ اتفاقی نمی افتد و گفتم اگر این اتفاق را بشناسید می دانید که قرار نیست هیچ اتفاقی بیفتد. مثالی هم که برای دوستان می زدم مثال ورزشگاه ها بعد از قضیه 88 بود؛ سبزها حساب کرده بودند که یکی از نقاطی که می توانیم به وسیله آن ...