پنجشنبه ۲۴ خردادساعت ۱۲:۱۴Jun 2024 13
جستجوی پیشرفته

خبرهای دانا 1 اردیبهشت 1394 - danakhabar.com

دانا 29 اسفند 1393 دانا 31 فروردین 1394 دانا 31 خرداد 1394 دانا 31 تیر 1394 دانا 31 مرداد 1394 دانا 31 شهریور 1394 دانا 30 مهر 1394 دانا 30 آبان 1394 دانا 30 آذر 1394 دانا 30 دی 1394 دانا 30 بهمن 1394 دانا 28 اسفند 1394 دانا 1 اردیبهشت 1394 دانا 2 اردیبهشت 1394 دانا 3 اردیبهشت 1394 دانا 4 اردیبهشت 1394 دانا 5 اردیبهشت 1394 دانا 6 اردیبهشت 1394 دانا 7 اردیبهشت 1394 دانا 8 اردیبهشت 1394 دانا 9 اردیبهشت 1394 دانا 13 اردیبهشت 1394 دانا 20 اردیبهشت 1394 دانا 21 اردیبهشت 1394 دانا 22 اردیبهشت 1394 دانا 23 اردیبهشت 1394 دانا 24 اردیبهشت 1394 دانا 27 اردیبهشت 1394 دانا 28 اردیبهشت 1394 دانا 29 اردیبهشت 1394 دانا 30 اردیبهشت 1394 
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۱۵:۱۸    
محققان شرکتی در ایتالیا سه مدل چشم مصنوعی زیستی ساخته اند که یک نمونه از آن قابلیت انتقال مشاهدات روزمره به دستگاههای تلفن همراه از طریق وای-فای مخصوص چشم مصنوعی را دارد.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۱۵:۱۸    
در تحولی بی سابقه در علم پزشکی محققان دانشگاه MIT کاوشگرهای عصبی ساخته اند که با نفوذ به مغز پرده از رازهای مرکز فرماندهی بدن بر می دارند.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۱۴:۵۹    
مدیرکل امور فنی بیمه شدگان تأمین اجتماعی گفت: پرداخت حق بیمه دوران خدمت سربازی حداکثر در 12 قسط امکان پذیر است و متقاضی ملزم به پرداخت در زمان های تعیین شده است.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۱۴:۵۹    
سخنگوی دولت با بیان اینکه یارانه هیچ گروهی حذف نشده است، گفت: خبر حذف 5 گروه از یارانه بگیرها کشف جدید برخی از رسانه ها بود.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۱۰:۵۵    
عضو هیات رییس گروه تخصصی مکانیک سازمان نظام مهندسی استان تهران با تاکید بر لزوم مقابله با تب استفاده از سیستم گرمایشی پکیج در ساخت و سازهای جدید گفت ...
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۱۰:۴۵    
محققان مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه محقق اردبیلی موفق شدند با استفاده از روش تلقیح مصنوعی ملکه های زنبور عسلی تولید کنند که مقاومت بالایی در برابر بیماری داشته و با شرایط کشور سازگار هستند.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۱۰:۴۵    
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران ضمن اعلام این خبر که مجوز جذب 110 نفر را از طریق استانداری ها دریافت کرده ایم ...
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۱۰:۲۵    
یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام اجرای عملیات نجات بخشی سفره های آب زیرزمینی پایتخت گفت: بارش ها کمک کرد تا آبگیری تغذیه مصنوعی دشت کرج - شهریار انجام شود.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۱۰:۱۵    
توافق نامه سازمان میراث فرهنگی و شهرداری شیراز به منظور احیای خانه های میراثی بافت تاریخی شیراز به امضای رئیس سازمان میراث فرهنگی و شهردار شیراز رسید.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۱۰:۱۵    
مدیرکل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری با بیان اینکه کویر مرنجاب از سایت های پیشتاز گردشگری کویری در کشور است، گفت: آماده سازی جاده ...
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۹:۵۵    
نتایج جدیدترین تحقیق صورت گرفته توسط محققان ناسا و دانشگاه آریزونا نشان می دهد، سن ماه 4.47 میلیارد سال است.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۹:۴۵    
محققان دانشگاه دوک در دستاوردی جدید در زمینه درمان آلزایمر موفق به کشف یک عامل بالقوه برای این بیماری شده اند که شاید بتواند به عنوان یک هدف برای درمان های دارویی آینده مورد استفاده قرار گیرد.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۹:۴۵    
مدیرکل دفتر تالیف کتاب های ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، گفت: تمام کتاب های مقطع پنجم دبستان تغییر کرده است.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۹:۴۵    
دانشمندان چینی مدعی شده اند که توانسته اند برای نخستین بار، دی ان ای جنین انسان را اصلاح کنند تا تغییرات آن به نسل بعدی منتقل شود.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۹:۳۵    
معاون طب سنتی وزیر بهداشت، اصول سبک زندگی ایرانی - اسلامی را برشمرد و آنها را اصولی اساسی در راستای حفظ سلامت و تندرستی عنوان کرد.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۹:۳۵    
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: ترم تابستان این دانشگاه از اول تیرماه آغاز شده و امسال یک ماه به زمان ترم تابستانی این دانشگاه اضافه شد.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۹:۳۵    
سر پرست دانشگاه فرهنگیان مهمترین بر نامه های سال 94 دانشگاه فرهنگیان را اعلام کرد.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۵۵    
شرکت خودروسازی مینی عینک واقعیت افزوده خاصی را طراحی کرده که امکاناتی برای کمک به رانندگان در آن پیش بینی شده است.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۵۵    
شرکت سونی تلویزیون فوق دقیق تازه ای طراحی کرده که از سری الترا اچ دی بوده و قرار است تا دو ماه آینده در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۵۵    
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: در هیچ جای دنیا به اندازه ایران، دارو، آزمایش، سی تی اسکن و MRI برای بیماران تجویز نمی شود ...
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۵۵    
آلودگی غذایی به مفهوم وجود موادشیمیایی سمی یا آلاینده های بیولوژیک در مواد خوراکی است که یا جزو ترکیبات طبیعی موادغذایی نیستند یا مقدار آنها از حد طبیعی بیشتر است.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۵    
فناوری مورد استفاده ناسا برای تبدیل گرما به برق می تواند در آینده برای شارژ خودروهای برقی مورد استفاده قرار بگیرد.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۵    
محققان آمریکایی با استفاده از یک چاپگر سه بعدی، دست بیونیکی ارزان قیمت و کاربردی برای کودکان تولید کرده اند.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۵    
محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) نمونه اولیه ابزاری مجهز به دوربین ساخته اند که بر روی انگشت قرار گرفته و برای کمک به کاربران دارای نقص بینایی، متون نوشتاری را به صوت تبدیل می کند.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۵    
شرکت سونی از عرضه گوشی جدید Xperia خود با قاب آلومینیومی و نمایشگر 5.2 اینچی خبر داد و رسما وارد رقابتی تازه با سامسونگ، اپل و ... شد.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۳۵    
محققان آمریکایی ابزار پوشیدنی کوچکی طراحی کرده اند که به تسکین دردهای مزمن کمک می کند.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۳۵    
در سال های اخیر، اپلیکیشن های متنوعی با کاربردهای مختلف تولید و وارد بازار فناوری شده اند که از میان آنها می توان به برنامه هایی برای چاق یا لاغر شدن را نام برد.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۳۵    
محققان آمریکایی در تحقیقات خود دریافته اند، صدمه خفیف تروماتیک مغز به علت وجود مولکولی به نام تاو (Tau) است که با گذشت زمان ساخته شده و به یاخته های مغز آسیب می رساند.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۲۵    
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم درمورد توزیع هدفمند بن های الکترونیک کتاب برای دانشجویان در این دوره از نمایشگاه کتاب گفت:رقم و حجم بن های کتاب برای دانشجویان نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۲۵    
ابزار جداشدنی Glovys، یک فیلم مخصوص است که بر روی صفحه نمایش تلفن همراه قرار گرفته و تغییر در فشار وارده به صفحه را حس می کند؛ از این طریق کاربر می تواند حتی با پوشیدن دستکش، از تلفن خود استفاده کند.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۱۵    
در یکی دو هفته گذشته نشست های مختلفی از جنس شنیدن صدای موافق و مخالف بیانیه سوییس و مذاکرات لوزان برگزار شده است و دیگر حرفی و سخنی نمانده است که در نقد یا حمایت از آن چه در بیانیه سوییس در نتیجه یک ...
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۱۵    
در آستانه توافق هسته ای احتمالی بین ایران و قدرتهای جهانی و چشم انداز لغو تحریم ها، شرکت های بزرگ نفتی جهان یکی پس از دیگری برای بازگشت به ایران و باز کردن جایی در صنعت نفت آینده دار و دارای پتانسیل ...
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۱۵    
در حالیکه یک نماینده مجلس پیشنهادی مبنی بر الزام حضور ناظران کیفی در خطوط تولید خودروسازان ارائه داده ...
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۰۶    
تیم فوتبال فولادنوین اهواز با پیروزی مقابل مس کرمان در هفته بیست و یکم رقابتهای لیگ دسته اول، جواز حضور در پانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر را بدست آورد.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۰۶    
وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه فرآیند حذف یارانه افراد پردرآمد شروع شده است، در عین حال گفت: تعداد حذف شدگان از لیست یارانه بگیران قابل ملاحظه نیست.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۷:۵۶    
70 درصد از کل بدن انسان از آب تشکلیل شده است. این میزان در بخش های مختلف بدن وجود دارد. سلول های بدن همگی برای زنده ماندن به آب نیز دارند ...
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۷:۵۶    
بیشترین بیکاران در رشته های کامپیوتر، صنعت و فناوری، معماری و ساختمان، محیط زیست، کشاورزی، جنگلداری و شیلات هستند.
دانا   ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۷:۴۶    
اگر بعضی از عادت ها را کنار بگذاریم زندگی رنگ بهتری به خود خواهد گرفت. البته در اینجا قصد نداریم کارهای خارق العاده ای را انجام دهیم و تنها پنج دقیقه برای این کارها کافی است.