شنبه ۰۸ اردیبهشتساعت ۰۳:۲۶Apr 2024 27
جستجوی پیشرفته

خبرهای ایران اکونومیست 1 اردیبهشت 1396 - iraneconomist.com

ایران اکونومیست 29 اسفند 1393 ایران اکونومیست 29 اسفند 1394 ایران اکونومیست 30 اسفند 1395 ایران اکونومیست 31 فروردین 1396 ایران اکونومیست 31 خرداد 1396 ایران اکونومیست 31 تیر 1396 ایران اکونومیست 31 مرداد 1396 ایران اکونومیست 31 شهریور 1396 ایران اکونومیست 30 مهر 1396 ایران اکونومیست 30 آبان 1396 ایران اکونومیست 30 آذر 1396 ایران اکونومیست 30 دی 1396 ایران اکونومیست 30 بهمن 1396 ایران اکونومیست 29 اسفند 1396 ایران اکونومیست 1 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 2 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 3 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 4 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 5 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 6 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 7 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 8 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 9 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 10 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 11 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 12 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 13 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 14 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 15 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 16 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 17 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 18 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 19 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 20 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 21 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 22 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 23 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 24 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 25 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 26 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 27 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 28 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 29 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 30 اردیبهشت 1396 ایران اکونومیست 31 اردیبهشت 1396 
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۱۶:۵۴    
در راستای راه اندازی سامانه نهاب (نظام هویت سنجی الکترونیکی(، کلیه مشتریان بانک ایران زمین لازم است با مراجعه به شعب این بانک در سراسرکشور، از صحت ثبت اطلاعات شناسنامه ای خود اطمینان حاصل کنند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۱۴:۵۴    
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخشنامه ای سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد سال 1396 و نحوه محاسبه آن را ابلاغ کرد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۰۸:۳۰    
احمد کیارستمی با اشاره به اینکه بنیاد کیارستمی تاسیس شده است و در حال عضو گیری است، گفت: آثار پدرم مربوط به زمانی که در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ساخته بود بازسازی خواهند شد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۰۸:۲۴    
تیم ملی والیبال امیدهای ایران در یک بازی تدارکاتی پیروز شد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۶:۲۴    
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی گفت: اروپایی ها برندهای ورشکسته لوازم خانگی را خریده و احیا می کنند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۵:۴۸    
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توضیحاتی ارائه کرد و گفت که این پرداخت ها ربطی به یارانه ندارد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۴:۳۳    
معیار و امتیاز رتبه بندی کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس و نیز اطلاع رسانی ناشران بر اساس وضعیت اطلاع رسانی آنها از نظر قابلیت اتکاء و به موقع بودن ارسال اطلاعات اعلام شد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۳:۳۰    
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 700 هزار بیمار در استان همدان از یارانه سلامت برخوردار شده اند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۲:۲۷    
حاج میرزا سلگی از فرماندهان و جانبازان دوران دفاع مقدس به عنوان مسئول ستاد انتخابات حجت الاسلام رئیسی در استان همدان منصوب شد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۰:۲۱    
با توجه به آغاز سال 1396، که از سوی مقام معظم رهبری، سال “اقتصاد مقاوتی؛ تولید و اشتغال”، عنوان گرفته است، در تاریخ 31/01/1396، از سوی نشریه پیام آینده، نشریه داخلی بانک آینده ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۰:۱۲    
یکی از قدیمی ترین خودروسازان چینی طرح اولیه خودروی SUV در نمایشگاه بین المللی اتومبیل شانگهای ارائه کرده که در آینده قابلیت رقابت با خودروهای ژاپنی و اروپایی را خواهد داشت.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۰:۰۳    
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: باید برای توسعه ایده های خلاقانه تلاش کنیم و اعتقاد ما این است که خلاقیت و تفکر منجر به پویایی سازمان می شود.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۰:۰۰    
رقابت های اسنوکر قهرمانی آسیا از دوم تا نهم اردیبهشت ماه به میزبانی کشور قطر برگزار می شود.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۰۹:۵۷    
عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک کشور گفت: وضعیت پوشاک کشور به دلیل واردات بی رویه بسیار نابسامان بود و گزارش هایی در این زمینه به گمرک داده شد که خوشبختانه صدای ما را شنیدند و بخشی از ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۰۹:۵۴    
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک شهر با اشاره به پیش بینی صدور400 هزار بن کارت برای متقاضیان در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۰۹:۴۵    
عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار با اشاره به دشواری مسیری که از طریق آن بتوان نرخ تورم را پایین نگه داشت و در عین حال نرخ رشد بالا باشد، گفت: این همان مسیری است که دولت یازدهم شروع کرده است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۰۹:۴۵    
رئیس کمیسیون اصل 44 و محیط کسب و کار اتاق ایران گفت: با رفع نگرانی های سرمایه گذاران خارجی، شاهد اجرایی شدن قراردادهای متعدد در حوزه های مختلف اقتصادی خواهیم بود و مردم در ماه های آینده شیرینی برجام ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۰۹:۳۹    
گمرک ایران اعلام کرد، با هدف حمایت از تولید داخلی سفارش ساخت پنج دستگاه ایکس ری کامیونی را به وزارت دفاع داده است
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۰۹:۱۵    
دومین روز از سی وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر با نمایش بیش از 20 اثر کلاسیک همراه خواهد بود که فیلم های کره جنوبی با بیش از سه فیلم در این روز رکورددار است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۰۹:۰۶    
با آغاز اکران فیلم امتحان نهایی عادل یراقی در 10 سالن سینما، چیدمان اکران نوروزی تغییر کرد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۰۸:۴۸    
وزیر ارشاد تاکید کرد امنیت لازم برای جامعه سینمایی به وجود آمده و بر اساس آن سینماگران با آزادی فکر و اندیشه و با داشتن امنیت کافی در این حوزه به کار می پردازند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۰۸:۲۷    
پژوهشگران دانشگاه شهید بهشتی به منظور نابودسازی زباله های صنعتی با استفاده از امواج ماکروویو راکتور پلاسمایی را عرضه کردند که کاربرد آن باعث حفظ محیط زیست خواهد شد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۰۸:۰۹    
سرخپوشان تهرانی در دیداری که در عمان به میزبانی الهلال برگزار خواهد شد به مصاف رقیب دیرینه خود خواهند رفت.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۰۸:۰۳    
مدافع ملی پوش پرسپولیس به دلیل مصدومیت قادر به همراهی این تیم در جدال برابر الهلال عربستان نخواهد بود.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۰۷:۵۷    
وزارت ورزش و جوانان کشورمان و کمیته ملی المپیک طی پیام های جداگانه قهرمانی ایران در مسابقات تکواندوی قهرمانی نوجوانان آسیا در قزاقستان را تبریک گفتند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۹:۲۰    
وزارت کشور با صدور اطلاعیه ای در خصوص فضاسازی برخی رسانه ها درخصوص مناظره های ریاست جمهوری اعلام کرد: از 5 عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۹:۱۴    
مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایران و تیم سپاهان برای همیشه از بازی فوتبال خداحافظی کرد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۹:۰۲    
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: ظرف سه ماه آینده، سند همکاری های هوایی ایران و اوکراین امضا می شود.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۸:۵۶    
مرکز آمار با انتشار گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در فروردین ماه امسال نرخ تورم نخستین ماه امسال را9.4درصد اعلام کرد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۸:۴۷    
بانک مرکزی برای امسال دستیابی به رشد اقتصادی مناسب توام با تورم تک رقمی را با توجه به مجموعه سیاست های پولی و تجاری پیش بینی کرد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۸:۴۴    
بانک مرکزی ایران در پاسخ به جوسازی های اخیر برخی رسانه ها در باره بدهی دولت اعلام کرد:افزایش بدهی دولت به بانک مرکزی بیشتر رویکردی حسابداری است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۸:۳۸    
معاون وزیرجهاد کشاورزی درامور باغبانی با بیان این که فقط چهار میوه موز، انبه، آناناس و نارگیل مجوز ورود به کشور را دارند گفت: واردات میوه به کشور ممنوع است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۸:۳۵    
آمار 11 ماهه صنعت خودرو نشان می دهد تولید این محصول در 1395 رشد چشمگیری داشته به طوری که تولید خودروهای سواری به حدود 800 هزار دستگاه در این مدت رسیده و در مجموع تولید خودرو رشد 39 ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۸:۱۷    
سیروس مقدم معتقد است که همیشه فیلمنامه خوب راه خود را پیدا می کند. ممکن است در این مسیر دُگم اندیشی ها و تنگ نظری هایی صورت بگیرد، اما نکته اصلی این است که ما چقدر می توانیم فیلمنامه های نو ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۸:۰۸    
انیمشن تهران تابو ساخته علی سوزنده به بخش رقابتی فیلم های بلند پنجاه وششمین دوره "هفته منتقدین کن" راه یافت.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۷:۵۶    
محققان دانشگاه ملی استرالیا دریافتند در استریلیزه کردن به شیوه UHT دو نوع پروتئین درون شیر باقی می مانند که در طول چند ماه حالت آن را از مایع به حالت ژله ای تغییر می دهند ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۷:۵۳    
هکرها از یک نرم افزار قدیمی مرتبط با کرم اینترنتی Stuxnet برای اجرای حملات هکری استفاده می کنند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۷:۴۷    
محققان دانشگاه استنفورد با همکاری محققان دانشگاه برکلی کالیفرنیا نوعی حسگر پوشیدنی تولید کردند که قادر است از طریق اندازه گیری و تجزیه و تحلیل عرق بدن، بیماری هایی مانند فیبروز کیستیک را تشخیص دهد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۷:۴۴    
محققان دانشگاه کلمبیا راهکاری یافته اند که رنگ های قابل تشخیص در میکروسکوپ را تا 24 رنگ افزایش می دهد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۷:۳۲    
تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان پس از سفری طولانی بامداد امروز (جمعه) وارد محل برگزاری رقابت های جام جهانی فوتبال ساحلی 2017 در باهاما شد ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۷:۲۹    
به نظر می رسد قرعه رئال مادرید و اتلتیکومادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تقلب همراه بوده است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۷:۲۳    
در جالی که دختران نوجوان تکواندو کار ایران برای نخستین بار عنوان قهرمانی آسیا را کسب کردند، کمیته فنی مسابقات در قزاقستان اعظم درستی را نیز به عنوان بهترین مربی آسیا معرفی کرد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۷:۱۷    
مسوول برگزاری رقابت های لیگ دسته اول فوتبال می گوید دیدار تکراری خونه به خونه و نساجی پیش از هفته پایانی برگزار می شود ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۷:۱۱    
رئال مادرید و اتلتیکومادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۲:۵۹    
مدیر نظارت بر بانکها و موسسات اعتباری بانک مرکزی از ارسال پرونده 10 بانک به هیات انتظامی خبر داد و گفت: هم اکنون، احکامی برای بانکهای متخلف صادر شده است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۲:۴۷    
دهه سوم سعدی شناسی در حالی آغاز می شود که از این رهگذر می توان از یک سو داشته ها و کاستی های این عرصه را به داوری نشست و از سوی دیگر شعله سعدی پژوهی را پرفروغ تر کرد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۲:۱۴    
رئیس کل بانک مرکزی گفت: پایین تر بودن نقدینگی نسبت به روند بلندمدت رشد این شاخص، اطمینان خاطر بیشتری را در خصوص کنترل نرخ تورم و صیانت از توفیقات حاصله در این خصوص به دست می دهد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۲:۰۲    
مدیرکل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت هدف گذاری انجام شده به منظور صادرات در حوزه صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی را معادل 3.5 میلیارد دلار در سال جاری اعلام کرد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۱:۴۴    
تسهیلات پرداختی بانک ها طی 12ماهه سال 1395 به بخش های اقتصادی مبلغ 5483.7 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال 1394،مبلغ 1310.4 هزار میلیارد ریال،معادل 31.4 درصد افزایش داشت.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۱:۴۱    
وزیر نفت نیجریه گفت: در حالی که اوپک در تلاش برای کاهش سقف تولید است، نیجریه تولید خود را به سطح قبلی باز خواهد گرداند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۱:۳۲    
مهمان شب گذشته برنامه دورهمی ، لیلا اوتادی بازیگر سینما و تلویزیون بود.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۱:۲۶    
تیم الهلال همانند پرسپولیس که در لیگ برتر ایران قهرمان شد به قهرمانی در لیگ عربستان رسید تا با وجه مشترکی در عمان رو در روی هم قرار بگیرند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۱:۱۷    
ارکستر ملی ایران شب گذشته با رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد اصفهانی اجرایی را روی صحنه برد که هم با استقبال جالب توجه مخاطبان روبرو شد و هم با انتظارات معمول از این راکستر کاملا متفاوت بود.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۱:۱۱    
یک فوق تخصص گوارش و کبد درباره عوامل بروز بیماری سیروز کبدی، گفت: عمده ترین علت بروز سیروز کبدی در ایران و منطقه خاورمیانه ابتلا به هپاتیت مزمن "بی" است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۰:۵۹    
رئیس مرکز تحقیقات تکنولوژی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به عوارض گریزناپذیر زندگی ماشیتی امروزی که مردم را به سمت کم تحرکی، چاقی و افزایش ابتلا به بیماری ها سوق داده است ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۰:۳۵    
محققان آزمایشگاه پیشران جت سازمان فضایی ناسا موفق به ساخت یک "پارچه فلزی" با استفاده از چاپگر سه بعدی شدند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۰:۲۰    
سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان می گوید که کیمیا علیزاده ممکن است به مسابقات جهانی برسد اما این اتفاق به تشخیص پزشکان بستگی دارد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۰:۱۷    
سرپرست باشگاه پرسپولیس می گوید از ابتدا هم قرار نبود هانی در جشن قهرمانی پرسپولیس جام را بالای سر ببرد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۰:۱۴    
منچستریونایتد با پیروزی برابر اندرلخت بلژیک به نیمه نهایی لیگ اروپا راه یافت. تیم های لیون، آژکس و سلتا ویگو هم به نیمه نهایی راه پیدا کردند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۰:۰۵    
پیشکسوت استقلال معتقد است مصاف این تیم برابر تراکتورسازی تبریز از کیفیت فنی بالایی برخوردار نبوده است.