حسین نمازی: سعی کردم شادروان قصه گو، پرکشش و حال خوب کن باشد
سایر منابع:
سایر خبرها
نگاهی به فیلم های چهلمین جشنواره فیلم فجر/ 2 علفزار ؛ امیدی برای ارتقای زنان/ شادروان ؛ اختلاط ژانرها
و زنان را در جامعه ای مردسالار که عرف جایگاه بالاتری از شرع و قانون دارد، در امنیت بیشتری قرار دهد. هر چند که پلان آخر فیلم که هر کس در ماشین خود، سوی خود می رود، پایان ابهام برانگیزی داشته باشد. شادروان، اختلاط ژانرها حسین نمازی با دومین فیلم خود شادروان در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. فیلمی که اختلاطی از ژانرهای درام و کمدی است. عین موقعیت های واقعی در یک مراسم عزاداری که ...
نمازی: برای ساخت شادروان ریسک زیادی کردم
فیلم سینمایی شادروان درباره امکان موفقیت فیلمش در جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: بخشی از ماجرا به جشنواره فیلم فجر برمی گردد و بخشی دیگر به من وابسته است. من باید به نوبه خودم فیلم خوب بسازم و در اکران ها با مردم بیشتر در ارتباط باشم. حتی اینکه اکران فیلم من اول و یا پنجم باشد هم تاثیری به سزا در دیده شدن آن دارد. وی در همین رابطه افزود: فیلم را بسیار ریسکی ساختم و هر کس آن را می دید می گفت ...
حسین نمازی: شادروان فقط شبیه خودش است
خبرگزاری فارس-گروه سینما: در سال های اخیر تعداد فیلم هایی که به اصطلاح حال مخاطب را خوب کند، کمتر ساخته شده اند در حالی که مخاطب این روزها به دلیل مشکلات متعدد به اینگونه آثار نیاز دارد. شاید بتوان گفت حسین نمازی در دومین ساخته سینمایی اش یعنی شادروان به دنبال این مسئله بوده است که برای لحظاتی هم که شده حال خوبی را برای مخاطب رقم بزند تا کمی مشکلاتش را فراموش کند. این فیلم سینمایی که ...
شادروان زیر ذره بین منتقدان/بار فیلم روی دوش موقعیت های کُمیک
مسلم است در شادروان بیش از آنکه موقعیت ایجاد شده مخاطب را درگیر کند، این شوخی های کلامی است که با تکه پرانی خود را نمایان می کند و چندان عمیق نمی شود. فیلم شادروان همه چیز داشت به جز یک پایان خوب. کار جدیدی در روز دوم جشنواره چهلم فجر، نکته های مثبت زیادی داشت. مهم ترین هم این بود که خود زندگی بود. برای خنداندن، ادا نداشت. برای عشق ورزیدن، قیافه نمی گرفت. برای زندگی کردن، بهانه نمی ...
پایان مبهم شادروان و علفزار
... مهرآفرین در رادیو گفت وگو پیرامون فیلم شادروان اظهار کرد: در این فیلم نیز معضل فیلم قبلی به چشم می خورد. موضوع فیلم کاملاً مبهم است و مخاطب متوجه اصل فیلم نمی شود. همچنین آشفتگی در لحن و روایت موجب می شود که برای مخاطب یکدست نباشد و با وجود اینکه ژانر کار کمدی بود، اما تکلیف آن مشخص نیست. این منتقد یکدست نبودن لحن و اجرا را موجب سردرگمی شادروان دانست و گفت: همه چیز در فیلم نامه می ...
شادروان ؛ کاش این طوری تمام نمی شد
فیلم شادروان همه چیز داشت به جز یک پایان خوب. کار جدید در روز دوم جشنواره چهلم فجر، نکته های مثبت زیادی داشت. مهم ترین هم این بود که خود زندگی بود. برای خنداندن، ادا نداشت. برای عشق ورزیدن، قیافه نمی گرفت. برای زندگی کردن، بهانه نمی خواست. این فیلم درباره زندگی یک خانواده پنج نفره ای است که زیر خط فقر زندگی می کند. مشکلی برای آنها به وجود می آید که نمی توانند به دارایی های اندک پدر در ...
شادروان نقدی طنز بر یک رفتار اجتماعی غلط
به گزارش سرویس فرهنگی هنری افق تهرا ن ، شادروان به خوبی رفتار اجتماعی باب شده در جامعه مبنی بر حضور چندین روزه تمام اقوام و فامیل در منزل متوفی را نقد می کند و ناپسندی این رفتار را با کمی اغراق در فضایی کمدی پیش روی مخاطب می آورد. بهرحال نباید فراموش کرد که میان تسلی دادن به بازماندگان و در کنار آنها بودن با کنگر خوردن و لنگر انداختن در منزل متوفی تفاوت است. چه بسا محدودیت های قانونی ...
علفزار مدعی بررسی پرونده های جنایی واقعی/تابویی که شکسته شد
.... فیلم سینمایی علفزار عنوان اثری در ژانر جنایی است که با سوژه ای ملتهب به چهلمین جشنواره فجر آمده است. اثری با ژست اجتماعی که در چرک ترین و بی اخلاق ترین بستر روایتی ممکن، مدعی بررسی پرونده های جنایی واقعی است و این همه را در تیتراژ ابتدایی فیلم متذکر می شود. اثری به شدت تلخ که البته از بازی های روان و یک دستی برخوردار است و کارگردان فیلم اولی آن به خوبی توانست مخاطب را در 90 دقیقه بر ...
سنگ تمام “خانم بازیگر” برای تیپش در جشنواره فجر/ عکس
، نوشت: “سختی کارِ فیلمساز در روزگار تلخ و پرمسئله جامعه این است که هم باید آینه شفاف واقعیت ها باشی و هم به فکر حالِ خوب و روان مخاطب. بیشتر بخوانید: عکس/ تصویری دیده نشده از گلاره عباسی در لباس نیروی انتظامی هرچند بسیاری از حرکات و اظهارنظرهایی که این روزها می بینم و می شنوم به حدی مضحک و احمقانه هستند که طعنه به کمدی های لوس و بی مایه سینما می زنند، امّا قطعاً فیلم ...
گران ترین نون خامه ای سینما با طعم شادروان/ وقتی که مرده روی زمین می ماند!
تماشاگر پاک می کند تا به تو دنیایی عجیب و غریب تر در همین اطراف را یادآوری کند . همه چیز شبیه به زندگی واقعی اتفاق می افتد درحالی که جغرافیای روایت قصه و آدم هایش نه خیلی دور و نه خیلی نزدیک برای ما در طول روز دست تکان می دهند. انتهای پیام// وبگردی بازی جشنواره فیلم فجر ذهن زمین فرهنگ و هنر برنا سینما مجتبی احمدی شادروان چهلمین جشنواره فیلم فجر ...
نادران: فقر را تجربه کرده ام، بچه خاک سفیدم!
می کشد اما تلخی آن به قدری نیست که مخاطب را دلزده کند. به بهانه نمایش فیلم در جشنواره فیلم فجر به گفت وگو با عباس نادران، تهیه کننده فیلم پرداختیم که در ادامه می خوانید. مهم ترین نکته فیلم شادروان را چه چیزی می دانید؟ اینکه فیلم سینمایی شادروان یک فیلم خانوادگی است. شادروان تاثیر فقر در زندگی آدم ها را نمایش می دهد؟ بستر فیلم درباره افرادی ...
10 فیلم کمدی که کاندیدای بهترین فیلمنامه شده اند
و از همه مهم تر تا چه حد توانسته نظر هیئت داوران را به فیلم کمدی خود جلب کند. اما آنچه که تا به این جای جشنواره بارز است فیلمنامه خوبی است که شادروان در بستر طنز به آن پرداخته و شانس زیادی برای کاندیدا شدن به خود اختصاص داده است. ازاین رو و باتوجه به حضور یک کمدی دیگر در جشنواره چهلم فیلم فجر، قصد داریم تمامی فیلم های کمدی که در چهل دوره از برگزاری جشنواره فیلم فجر برای فیلمنامه های ...
جمشیدی و بهرامی به سوی سیمرغ می روند + فیلم
در دومین روز از جشنواره فیلم فجر دو فیلم علفزار ساخته کاظم دانشی و شادروان به کارگردانی حسین نمازی روی پرده چهلمین جشنواره فیلم فجر رفت. این دو فیلم هر دو رویکردی اجتماعی داشتند با این تفاوت که در فیلم اول زبان بیان معضلات بسیار تلخ و گزنده بود و در کار نخست تلاش شده بود مسائل با طنز مورد نقد قرار گیرند. علفزار اولین فیلم کاظم دانشی در مقام کارگردان است. بهرام رادان تهیه کنندگی این کار ...
اخبار مهم فرهنگ وهنر برنا
منوچهر اکبرلو در گفت وگو با خبرگزاری برنا اظهار نظر درباره ترکیب داوران بیشتر یک عادت رسانه ای است و استدلال محکمی پشت آن نیست/ انتخاب داوران هرسال با مشورت و در نظر گرفتن مصلحت ها توسط دبیر مربوطه انجام می شود! داوران جشنواره فیلم فجر انتخاب شدند و حضور چند چهره مهم از جمله شهاب حسینی ، مسعود جعفری جوزانی و مجید انتظامی باعث شد این لیست پر و پیمان مسعود نقاش زاده با واکنش های بسیاری ...
علفزار؛ فیلمی قصه گو و نفس گیر
گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو- فاطمه قربانی رضوان؛ کاظم دانشی به عنوان اولین کارگردان کار اولی امسال جشنواره چراغ اول اکران فیلم اولی های چهلمین جشنواره فیلم فجر را روشن کرد. علفزار فیلمی در ژانر جنایی که براساس داستان های واقعی ساخته شده است. داستان هایی که به گفته کارگردان اثر با تحقیق و بررسی در چندین پرونده جنایی به شکل داستانی منسجم به نگارش درآمده است. داستان فیلم علفزار روایتی است از ...
شادروان ؛ فیلمی که شوخی هایش هم جدی نمی شود
که ساخته جدید حسین نمازی را تا اندازه ای سر پا نگه می دارد، بازی خوب و است که نسبت به دیگر بازیگران فیلم یک سر و گردن جلو حرکت می کنند و اگر لحظاتی را نیز خلق می کنند برای مخاطب باورپذیر می شود. به گزارش ایرنا، چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور 22 فیلم در بخش سودای سیمرغ ، 10 فیلم در بخش فیلم کوتاه و هشت فیلم در بخش مستند از 11 تا 22 بهمن به دبیری در برج میلاد به عنوان خانه جشنواره، برگزار ...
نقد فیلم های جشنواره فجر | علف زار و شادوران ؛ معمایی در برابر کمدی
خبرگزاری تسنیم - سید سعید هاشم زاده در نقد فیلم های دومین روز جشنواره فیلم فجر درباره فیلم علفزار نوشت: علف زار یک معمایی دادگاهی کمبود درام کاراگاهی، ورزشی، معمایی و دادگاهی در سینمای ایران، در همین دو روز اول جشنواره رفع شد. علف زار جای خالی دیگری را پر کرد. یک درام دادگاهی را تقدیم مخاطبان کرد که کم داشتیم، نه می توانستیم شبیه عدالت برای همه را نشان دهیم و نه دوازده مرد ...
نگاهی به فیلم سینمایی شادروان /تصویرسازی از بدبختی انسان ایرانی و سعادت انسان افغانی با چاشنی شوخی های ...
خبرگزاری فارس گروه سینما: فیلم سینمایی شادروان عنوان دومین اثر حسین نمازی است که با نظر هیئت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر به این دوره از جشنواره راه یافته است. اثری در ژانر ملودرام اجتماعی که هرچند در ظاهر به صورت کمدی و طنز موقعیت به بیان مشکلات خانواده ای فقیر و حاشیه نشین می پردازد، اما مفاهیم سیاسی خود را آن هم به تلخ ترین شکل ممکن در لابه لای دیالوگ های طنازانه بازیگران خود به جان مخاطب ...
سینا مهراد و خواهرش در جشنواره فجر + عکس
گروه فرهنگی " تیتریک "؛ چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر در روز گذشته 12 بهمن ماه دو فیلم سینمایی شادروان و علفزار برای مخاطبان به نمایش گذاشته شده و بازیگران و عوامل این فیلمها در مراسم فوتوکال و نشست مطبوعاتی حاضر شدند. مهراد بازیگر فیلم شادروان به کارگردانی حسین نمازی یکی از هنرمندانی بود که در اولین اکران این فیلم به همراه خواهرش صبا سهیلی به سینما آمده و در مقابل عکاسان قرار گرفت ...
شادروان ناکام ماند/ مرد بازنده در صدر جدول
به گزارش ایرنا، منتقدان سینما روزانه در نظرسنجی ایرنا به فیلم های اکران شده در چهلمین جشنواره فیلم فجر ستاره می دهند، هر کدام از منتقدین می توانند رضایت نسبی خود را از آثار سینمایی با تعداد ستاره ها از یک تا پنج مشخص کنند. این نظرسنجی هر روز در خبرگزاری ایرنا منتشر می شود. ایرنا از 17 منتقد سینما، درباره شادروان که چهارمین فیلم اکران شده در جشنواره و دومین فیلم روز دوم - سه شنبه 12 ...
اکران تنها فیلم اکشن جشنواره فیلم فجر/ غرفه ایرنا پاتوق بازیگران شد
به گزارش ایرنا، سومین روز از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، اکران 2 فیلم را در کارنامه خود ثبت کرد، همچنین چند حاشیه داشت و 2 نشست خبری هم برگزار شد. اخبار روز سوم این جشنواره را در ادامه از نظر می گذرانید. شادروان ساخته اگر چه تلاشی در جهت خلق یک اثر گروتسک داشته است اما نه شوخی هایش، جدی از آب درآمد و نه تلخی زیر متن اثر چندان مخاطب خود را تحت تاثیر قرار می دهد. ...
نگاهی به فیلم علفزار، ساخته کاظم دانشی که مورد توجه قرار گرفت
.... *** کارگردان شادروان : پخش باکیفیت برای فیلم ها مهم است کارگردان فیلم شادروان که در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، با بیان اینکه تلاش کردم فیلمی بسازم که فارغ از اینکه چه می گوید و حرفش چیست، حال مردم را خوب کند درباره اهمیت پخش باکیفیت فیلم در سالن های جشنواره گفت: اینکه فیلم در جشنواره چگونه دیده شود، تاثیر بسیار زیادی روی اکران عمومی آن خواهد ...
گرم شدن تنور جشنواره در روز دوم؛ علفزار و شادروان نمره قبولی گرفتند
که برخی از اهالی رسانه شائبه ممیزی و توقیف فیلم را در نخستین نمایش فیلم مطرح نمایند؛ در پاسخ به این سوالات، از خبرنگاران خواست که پیام اصلی فیلم یعنی ترجیح حقیقت به مصلحت جویی و رویکرد انسان دوستانه قاضی فیلم را بیشتر مورد نظر گیرند و این گونه فضاسازی ها درباره فیلم را جدی نگیرند. شادوران فیلم دومِ روز دوم جشنواره چهلم فجر بود که در میان فیلم های تلخ و جدی این دو روز، اتفاقی خوشایند به ...
عباس نادران : شادروان می تواند در جذب مخاطب عام موفق باشد
45-43-61 فیلم شادروان می تواند در جذب مخاطب عام موفق باشد.
کارگردان "شادروان": این فیلم سالمی است
کارگردان فیلم شادروان که در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت کیفیت اکران فیلم ها در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: دو مسئله تصویر و صدا در زمان اولین نمایش آثار روی پرده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. رنگ و نور که روی آن زحمت بسیاری کشیده شده است، از زمان فیلمبرداری تا دکوپاژ و تدوین. اما گاهی در اکران ها با سینماهایی مواجه می شویم که به دلیل صرفه جویی از دستگاه ها ...
برش هایی بدون شتابزدگی/ نگاهی به تدوین فیلم مرد بازنده
پختگی رسیده است. برش های نرم و به دور از شتابزدگی روند داستان را به خوبی روایت می کند، حس بازیگرها فدای برش های منطقی نشده است و لطمه ای به قصه وارد نمی کند، صحنه ی تصادف و تعقیب و گریز از سکانس های خوب و قابل بحث قصه است که تبحر تدوینگر را به نمایش می گذارد. در این گونه از ژانر سینمایی که گره های داستان یک به یک در حال باز شدن است ایجاد یک ریتم و ضرباهنگ مناسب که به قواره ی فیلم اندازه باشد بسیار ...
شادروان ؛ تنها ملودرام شیرین جشنواره فیلم فجر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، حسین نمازی کارگردان فیلم شادروان با ویژه برنامه سودای سیمرغ در مورد این فیلم مصاحبه کرد. نمازی گفت: مدل فیلم شادروان در جشنواره وجود ندارد. این فیلم یک ملودرام اجتماعی شیرین است و در بسیاری از اوقات این فیلم، لبخند بر لبان مخاطب جاری میشود و تا امروز بازخوردها از جانب کسانی که فیلم را دیده اند، بسیار خوب بوده است. وی ادامه داد: در ...
شادروان یک فیلم قصه گو است/ در پائین شهر به دنبال نشان دادن فلاکت نبودم
حسین نمازی، کارگردان سینما که امسال با فیلم سینمایی شادروان در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: فیلم سینمایی شادروان با فیلم آپاندیس از چند منظر شباهت هایی دارد. من همیشه قصه و درام را برای جذب مخاطب مهم می دانم و هر دو فیلم قصه گو هستند ولی نقاط مشترک این دو فیلم به این نکته ختم نمی شود. نمازی خاطرنشان ...
روایت دوربین تسنیم از شروع پرحاشیه جشنواره فیلم فجر/ انتقاد از غیاب فیلم کودک! + فیلم
می کند که مخاطب همواره گیشه را حفظ کند و به چرخه صنعت سینمایی کمک می کند." مهران نائل که در فیلم بیرو ایفای نقش کرده، تأکید کرد: بیرو به نظرمن خیلی سینماست. من تصورم از فیلمنامه ای که خوانده بودم این نبود. فیلمی که دیدم خیلی بهتر از چیزی بود که در تصورم بود. یک قهرمانی برای مخاطب می سازد و او را همراه می کند. قهرمانی که در دنیای واقعی و زمان حال شناخته شده است و مخاطب با آن ارتباط می ...