تلخ و شیرین جشنواره
سایر منابع:
سایر خبرها
یک واقعیت تلخ و یک تلخیِ واقعی/ نگاهی به فیلم های علف زار و شادروان
که بخاطر خالی بودن یخچال ریخته شده، حسرت عشقی است که به خاطر آینده ای مبهم بر دل جوانی مانده است. شادروان یک تلخی بشدت واقعی است که نمی توان آنرا نادیده گرفت. حسین نمازی در فیلم خود همه این تلخی ها را با چاشنی ای شیرین به تصویر کشیده است، طنز تلخ فیلم همزمان که لبخند به چهره تماشاگر می آورد غمی سنگین را در دل او تلنبار می کند. همه چیز در شادروان واقعی است، خنده ها واقعی است و از ته دل، گریه ها واقعی است و از سوز دل، زندگی واقعی است با فراز و نشیب هایش و تلخی واقعی است و دردناک. ...
شادروان ؛ کاش این طوری تمام نمی شد
فیلم در بخش مستند از 11 تا 22 بهمن به دبیری مسعود نقاش زاده در برج میلاد به عنوان خانه جشنواره، برگزار می شود. فیلم های این دوره از جشنواره در سینماهای 31 استان در سراسر کشور اکران خواهد شد. چراغ جشنواره فیلم فجر در روز نخست با 2 فیلم بیرو و مرد بازنده روشن شد و در روز دوم نیز فیلم های علفزار و شادروان به نمایش درآمدند. امروز چهارشنبه 13 بهمن ماه و در سومین روز از جشنواره، 2 فیلم برف آخر و لایه های دروغ به نمایش در می آید. ...
خودنمایی بهرام رادان روی جلد دومین چله سیمرغ
شادروان مطرح شد، اختصاص دارد و تحت عناوینی چون و خواندنی ترین و مهمترین بخش های این دو نشست را خلاصه کرده است. در بخش دیگری از صفحه دوم این ویژه نامه نقدهایی کوتاه، خواندنی و صریح درباره دو فیلمی که در دومین روز از جشنواره چهلم فجر به نمایش درآمدند، می خوانیم. نقد اول با عنوان به پرهیاهو بودن فیلم علفزار می پردازد و نقد دوم با عنوان به خط داستانی تلخ فیلم شادروان . ایرنا به ...
شادروان زیر ذره بین منتقدان/بار فیلم روی دوش موقعیت های کُمیک
مسلم است در شادروان بیش از آنکه موقعیت ایجاد شده مخاطب را درگیر کند، این شوخی های کلامی است که با تکه پرانی خود را نمایان می کند و چندان عمیق نمی شود. فیلم شادروان همه چیز داشت به جز یک پایان خوب. کار جدیدی در روز دوم جشنواره چهلم فجر، نکته های مثبت زیادی داشت. مهم ترین هم این بود که خود زندگی بود. برای خنداندن، ادا نداشت. برای عشق ورزیدن، قیافه نمی گرفت. برای زندگی کردن، بهانه نمی ...
گرم شدن تنور جشنواره در روز دوم؛ علفزار و شادروان نمره قبولی گرفتند
سالن کوچک برگزاری نشست ها و مجری برگزای نشست ها نیز در بسیاری از گعده های اهالی رسانه به گوش می رسد به طوریکه روز گذشته به منظور رفاه حال خبرنگاران و عکاسان و همچنین رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی، مدیریت جشنواره، سالن برگزاری نشست ها را به سالن اصلی میلاد منتقل کرد. لغو حضور تماشاگران در بازی دو تیم فوتبال ایران و امارات که دیروز در راستانی بازی های مقدماتی جام جهانی انجام شد، بار ...
علفزار فیلمی آبرومند و شادروان ضعیف تر از حد انتظار / نمایش فیلم های جشنواره برای صندلی های خالی! / دفاع ...
دومین روز چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم های علفزار به کارگردانی کاظم دانشی و شادروان اثر حسین نمازی پی گرفته شد. در این میان، علفزار فیلمی قدرتمند نبود اما آبرومند بود و بازی قابل قبول پژمان جمشیدی، کمک می کرد تماشاگر در سالن بنشیند. شادروان ضعیف تر از حد انتظار بود و در حد یک فیلم کوتاه تلویزیونی قدرت ارائه داشت. به گزارش تابناک ؛ چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش 22 فیلم ...
علفزار فیلمی آبرومند و شادروان ضعیف تر از حد انتظار
دومین روز چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم های علفزار به کارگردانی کاظم دانشی و شادروان اثر حسین نمازی پی گرفته شد. در این میان، علفزار فیلمی قدرتمند نبود اما آبرومند بود و بازی قابل قبول پژمان جمشیدی، کمک می کرد تماشاگر در سالن بنشیند. شادروان ضعیف تر از حد انتظار بود و در حد یک فیلم کوتاه تلویزیونی قدرت ارائه داشت. به گزارش تابناک ؛ چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش 22 فیلم ...
حاشیه و متن روز دوم جشنواره فیلم فجر؛ از ابهام در اکران علفزار تا جای خالی مسئولان
...، خانه جشنواره، شلوغ تر از روز نخست بود. شادروان هم فیلم دوم روز دوم فیلم فجر بود که برای رسانه ای ها و منتقدان اکران شد. فیلمی که طنز نبود اما خنده و شادابی در سراسر آن موجود می زد. که فیلم دومی محسوب می شود در نشست خبری فیلمش تاکید داشت که این اثر، طنز نیست بلکه یک ملودرام شیرین است. این واژه با فضای دلنشین فیلم، همخوانی داشت و اغلب منتقدان آن را تایید کردند. بازیگر ...
اکران تنها فیلم اکشن جشنواره فیلم فجر/ غرفه ایرنا پاتوق بازیگران شد
می کند. ادامه خبر را در بخوانید. زمان برگزاری نشست های فرهنگی چهلمین جشنواره فیلم فجر در خانه جشنواره در سینمای مشخص شد. ادامه خبر را در بخوانید. سومین روز چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر در خانه جشنواره با 2 فیلم برف آخر اثر ، داستان دامپزشکی است که شب ها گرگ شکار می کند به همراه لایه های دروغ به کارگردانی که تنها اکشن این دوره است، میزبان اهالی رسانه ...
عطش کارگردان شادروان برای دریافت سیمرغ/ نگرانی برای علفزار
رضا احسان پور در محل سالن همایش های برج میلاد یا همان خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر تولید و پخش می شود. برشینو هم آیتم طنز دیگری است که به روش صداگذاری بر روی بخش هایی از آثار سینمایی به طرح موضوعات و حواشی سینمای ایران و جشنواره فجر به گونه ای متفاوت می پردازد. میلاد نجفی روزنامه نگار مهمان اول برنامه به اخبار روز سوم و حواشی این روز پرداخت و درباره مهمانان ویژه چهلمین جشنواره فیلم فجر ...
شوخی رضا رویگری با آقازاده ها در جشنواره فیلم فجر/ وقتی پژمان جمشیدی درباره طنز گفت و بهرام رادان از ...
فیلم "شادروان" حاضر شد. که فقط در ابتدای فیلم به عنوان نقش پدر خانواده حضور دارد وقتی روی صحنه آمد همه خبرنگاران تشویقش کردند؛ رضا رویگری در جواب این تشویق ها گفت: چقدر دلم براتون تنگ شده بود! اما نشست خبری فیلم "شادروان" حواشی دیگری هم داشت حاشیه هایی که با عبارت "آقازاده و آقازاده بودن" همراه شد همان عبارتی که در روزهای ابتدایی انتخاب فیلم های سودای سیمرغ بسیاری از رسانه ای ها از آن ...
نگاهی به فیلم های چهلمین جشنواره فیلم فجر/ 2 علفزار ؛ امیدی برای ارتقای زنان/ شادروان ؛ اختلاط ژانرها
در دومین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر، دو فیلم علفزار به کارگردانی کاظم دانشی و شادروان به کارگردانی حسین نمازی در خانه جشنواره نمایش داده شد. علفزار، امیدی برای ارتقای زنان دومین روز جشنواره با فیلم علفزار ساخته کاظم دانشی شروع شد که بعد از تجربه چند فیلم کوتاه و کارگردانی تئاتر، اولین فیلم بلند خود را بر پرده نقره ای نشانده است، فیلمی که نوید یک یک کارگردان موفق در سینمای ...
شادروان ؛ طنزِ تلخِ موقعیت
دایی اسد خنده را به لب ها می آورد و تدوین خللی در القا این حس به بیننده وارد نکرده است. شاید مهمترین نقش تدوین در همین است که همه ی حرکات (اکت ها) بازیگران را به اندازه و با طول متریک مناسب به نمایش می گذارد که تماشاگر با یک فیلم کمدی سطحی مواجه نشود. برخلاف آثار کمدی که بیشتر بر روی لودگی و تیکه کلام های مبتذل برای خنداندن مخاطب تکیه می کنند فیلم نمازی تلاش می کند تا با زبانی ساده و در قالب موقعیت سازی خنده را از مخاطب خود طلب کند. اگر چه شاید نقص هایی در برخی سکانس ها دیده می شود ولی در کل تدوین همراه با ضرباهنگ فیلم تلاش می کند بستر مناسبی برای ارائه ی طنز بهتر بازیگران ارائه کند. ...
اخبار مهم فرهنگ وهنر برنا
...> مدیر امور سینماهای جشنواره گفت: آرای مردمی جشنواره در حال شمارش است و پس از سه روز اول به شکل روزانه اعلام خواهد شد. گزارش نشست رسانه ای فیلم سینمایی علفزار در خانه جشنواره+ تصاویر اختصاصی برنا نشست رسانه ای فیلم علفزار در دومین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر، با حضور عوامل این فیلم و اهالی رسانه و با اجرای پدرام کریمی ساعت 15 در سالن اصلی برج میلاد برگزار شد. ...
جوادی: با وجود فروش تمام بلیط های جشنواره، سالن ها خالی است
...: با وجود این تغییر همچنان بی نظمی ها برقرار است. وی در مورد مجری های نشست ها گفت: پدرام کریمی، از مسائل روز سینما دور است و رسانه ها را نمی شناسد. این منتقد، ضمن اشاره به سالن های خالی در عین فروش کامل بلیط ها گفت: خرید تعداد بالای بلیط توسط یک فرد، سالن های جشنواره را خالی از تماشاگر کرده است. اما هنوز راهکاری برای آن ارائه نشده است. خبرنگار : فرزانه مرادی کلمات کلیدی: #جشنواره فیلم فجر #دهه_فجر #سودای سیمرغ #سینما 1399 تمامی حقوق سایت متعلق به صدای جمهوری اسلامی ایران است ...
یادداشتهای چهلمین جشنواره فیلم فجر - 3 روز اعتراض ...
خبرنگاران در نشست خبری یکی از فیلمها به این شرایط اعتراض کردند و حتی به لحاظ صنفی هم واکنشی به این شرایط صورت گرفته. باید واقع بینانه بگوییم مگر کاری هم می شود کرد؟ تنها می توانیم به خدا توکل کنیم تازمانی که سرپا هستیم بیاییم! در پی این شرایط، انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران نیز با انتشار مطلبی به شرایط نامناسب نشست های خبری چهلمین جشنواره فیلم فجر اعتراض کرد. نخستین فیلم روز دوم ...
چه کسی آرزوی بزرگ رضا رویگری را برآورده می کند؟ | چالش های بازی در فیلم یک آقازاده | همه حاشیه های روز ...
خبرهای روز دوم جشنواره درباره تغییر محل برگزاری نشست های پرسش و پاسخ فیلم ها بود. دست اندرکاران جشنواره فجر پس از اعتراض های فراوانی که در روز اول از سوی اهالی رسانه مطرح و حتی با اعتراض رسمی انجمن عکاسان سینمایی رو به رو شد، ضمن عذرخواهی از شرایط پیش آمده تصمیم گرفتند همانند سال قبل که جشنواره در شرایط کرونایی برگزار شد، نشست فیلم ها را به سالن اصلی یعنی در همان جایی که فیلم ها نمایش داده می شوند ...
علفزار و شادروان ؛ فیلم های روز دوم جشنواره فیلم فجر
دومین روز چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر در کاخ جشنواره با دو فیلم علف زار اثر کاظم دانشی و شادروان به کارگردانی حسین نمازی میزبان اهالی رسانه خواهد بود. به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، در دومین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد که مدت هاست از آن به عنوان کاخ جشنواره یاد می شود، اهالی رسانه و هنرمندان مدعو با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به تماشای فیلم علفزار به کارگردانی و ...
نگاهی به فیلم علفزار، ساخته کاظم دانشی که مورد توجه قرار گرفت
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، علفزار و شادروان ، 2 فیلمی بودند که روز گذشته در سالن ویژه اصحاب رسانه در برج میلاد به نمایش درآمدند. علفزار که فیلم اول کارگردانی جوان به نام کاظم دانشی است، مورد توجه اصحاب رسانه قرار گرفت. این فیلم که سوژه ای ملتهب دارد، از حضور پژمان جمشیدی در نقشی متفاوت بهره می برد؛ نقشی که به احتمال زیاد او را نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد و شاید برنده سیمرغ این بخش کند ...
علفزار تماشاگر را به فکر وامی دارد
فیلم از سوی مردم، اهالی رسانه و منتقدان بیش از کسب جایزه استقبال می کنم. به هر حال منتخبین هر رویداد سینمایی از سوی یک هیات داوری مشخص و محدود انتخاب می شود و معیار کاملی برای موفقیت فیلم نیست. گفتنی است پس از برپایی نشست های رسانه ای فیلم های روز نخست جشنواره در سالن کنفرانس برج میلاد و ازدحام جمعیت در این سالن، علفزار نخستین فیلمی بود که نشست رسانه ای آن در سالن اصلی برج برگزار شد. پایان پیام/ 14 ضمیمه : کلید واژه ها: فیلم علفزار | جشنواره فیلم فجر | برج میلاد | ...
پاسخ خنده دار پژمان جمشیدی به تذکر حضار برای زدن ماسکش
به گزارش همشهری آنلاین، در دومین روز از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر (سه شنبه 12 بهمن)، نشست رسانه ای فیلم علفزار به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه کنندگی بهرام رادان در سالن اصلی برج میلاد برگزار شد. در این نشست پژمان جمشیدی برای جواب دادن به سوال یکی از خبرنگاران، ماسک را از روی صورتش برداشت که مجری نشست به او تذکر داد تا ماسکش را بگذارد که او هم با خنده در پاسخ گفت: دیروز هم جواد [عزتی] ماسکش را از روی صورتش برداشته بود. ...
دومین روز جشنواره فیلم فجر و بی رونقی نشست های خبری
رسانه در دسترس نیست و اگر هم چنین امکانی وجود داشته باشد اطلاع رسانی مشخصی در این مورد انجام نشده است. * اولین فیلمی که در سالن رسانه ها به نمایش در آمد علفزار ساخته کاظم دانشی و به تهیه کنندگی بهرام رادان بود که پژمان جمشیدی نقش یک بازپرس را در آن ایفا می کرد. جمشیدی که سال گذشته بخاطر حضورش در سینما مورد انتقاد یکی از حاضران در نشست خبری جشنواره قرار گرفته بود، درباره آن ماجرا و حضور ...
علفزار و شادروان ؛ فیلم های روز دوم جشنواره فیلم فجر
به گزارش بولتن نیوز ، در دومین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد که مدت هاست از آن به عنوان کاخ جشنواره یاد می شود، اهالی رسانه و هنرمندان مدعو با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به تماشای فیلم علفزار به کارگردانی و نویسندگی کاظم دانشی در ساعت 13 و فیلم شادروان به کارگردانی و نویسندگی حسین نمازی در ساعت 15:45 خواهند نشست. جلسات نقد و بررسی و پرسش و پاسخ اهالی رسانه ها با عوامل ودست اندرکاران ...
علف زار تماشاگران را به تشویق وادار کرد / دلتنگی رضا رویگری برای حضور در خانه جشنواره
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، دومین روز جشنواره فیلم فجر با تغییری مهم و اساسی همراه بود و آن اینکه سالن برگزاری نشست های رسانه ای فیلم ها از سالن سعدی به سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد منتقل شد تا فضا برای حضور اهالی رسانه، عکاسان و منتقدان با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم باشد. با وجود همه تمهیداتی که در جهت حفظ اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی در خانه جشنواره ...
ببینید | سکانسی دیدنی از بازیگر آقازاده در شادروان
به گزارش همشهری آنلاین، امروز سه شنبه 12 بهمن فیلم سینمایی شادروان به کارگردانی حسین نمازی و تهیه کنندگی عباس نادران در سینمای رسانه(برج میلاد) میزبان اهالی رسانه منتقدان و سینماگران می شود. به همین بهانه، سکانسی دیدنی از این فیلم که روایتی شیرین از یک ملودرام خانوادگی را به تصویر می کشد و در آن بازیگرانی همچون سینا مهراد و گلاره عباسی ایفای نقش می کنند، منتشر شده است. جشنواره به علفزار بهرام رادان رسید | شادروان، تلخ و شیرین یک رابطه خانوادگی | در دومین روز جشنواره چه می گذرد؟ ...
روز دوم جشنواره فجر چهلم؛ فیلم ها و حاشیه ها
عصر ایران: روز دوم جشنواره فیلم فجر در سینما رسانه (برج میلاد) با نمایش 2 فیلم سینمایی علف زار (کاظم دانشی) و شادروان (حسین نمازی) همراه بود. بعد از نمایش هر فیلم عوامل و بازیگران آن در نشست خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند. علف زار کارگردان: کاظم دانشی بازیگران: پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، یسنا میرتهماسب، ستاره پسیانی، مائده طهماسبی و ... علف زار فیلم ...
انتقال نشست های خبری به سالن اصلی برج/ حضور علی پروین برای تماشای شادروان / تذکرات بی فایده به منتقدی که ...
غیرواضح و نامفهوم سالن باعث شده تا تقریبا در همه نشست های خبری فیلم ها شاهد اعتراض عوامل به کیفیت پایین پخش فیلم در این سالن باشیم. از نکات قابل توجه در روز دوم مهمانان سینمایی و غیرسینمایی جشنواره بود که برای تماشای فیلم ها به خانه جشنواره فیلم فجر آمده بودند. سعید سهیلی کارگردان فیلم گشت3 از مهمانان فیلم شادروان بود که سینا مهراد پسر وی به عنوان بازیگر نقش اصلی در آن حضور دارد. علی پروین چهره محبوب ورزشی ایران هم دیگر مهمان ویژه این فیلم بود که در روز دوم به جشنواره سر زد. انتهای پیام/ ...
روز دوم: تداومِ بومی کردنِ ژانرها/ نگاهی به فیلم های علف زار و شادروان
سینماسینما ، یزدان سلحشور خوشبختانه در روزِ دوم هم انتخاب های گزینشگرانِ جشنواره، اذیت کننده نبود تا اینجا! [می زنم به تخته که دچار مصیبت نشویم در روزهای آینده!] به نظر می رسد امسال، سینمای بدنه دارد واردِ یک محدوده ی خطرناک اما لازم می شود یعنی بومی کردنِ ژانرها و فعلاً در مرحله ی آزمون و خطاست. علفزار به نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی، با آنکه تهیه کننده اش نام آورتر از نویسنده و ...