سایر منابع:
سایر خبرها
نظر پژمان جمشیدی درباره سیمرغ
خودش بپرسد اگر جای تک تک این کاراکترها بود در چه موقعیتی قرار می گرفت. این فیلمساز در ادامه درباره تاثیر تحصیلات خود در رشته فلسفه روی این فیلم گفت: من معتقدم سینما و فلسفه در نقطه با هم تلاقی دارند و بهترین محفل برای ایجاد این پرسش ها در بطن قصه ها است. نویسندگی یعنی فلسفه را به قصه تبدیل کنیم و کارگردانی یعنی هدایت قصه در اخلاق کاراکترها. پژمان جمشیدی در پاسخ به این سوال که کت و شلوار ...
پژمان جمشیدی: به سیمرغ فکر نمی کنم
به نام رحم اجاره ای روایت می شود، اما موضوع ما فراتر از رحم اجاره ای بود پس سعی کردیم در دل مخاطب خود پرسش گری ایجاد کنیم. بیشتر بخوانید: فیلم/ پژمان جمشیدی: جشنواره فجر برای من هیجان جام جهانی را دارد وی ادامه داد: در لحظه ای که ایده این فیلم به ذهن من رسید، پرسشی فلسفی در ذهنم شکل گرفت و موقعیتی را تصویر می کردم که یک نوزاد بین دو مادر گیر کرده و سوالم این بود که این بچه ...
نگاهی به فیلم علفزار
، وجدان و وظیفه، خوب چیده شده و تعریف می شوند. هر چند آنقدر تعدد شخصیت دارد که نتواند شناسنامه ای برای همه آنها ارائه کند. اما در ساخت کار خلاقانه ای صورت بندی نشده و صرفا به برگردان تصویری فیلمنامه بسنده شده است. در واقع فرم تعریف قصه و ساختار مشابه ده ها فیلمی است که هر سال حتی فیلمسازان قدیمی تر اجرا کرده اند. بازیگران هم ترکیبی از ستاره و تازه کار و حرفه ای هستند که همه نقششان را خوب ایفا می کنند. به ویژه پژمان جمشیدی و بازیگر نقش زن معتاد عالی اند. ...
علفزار سیاه نمایی نمی کند/ واقعیت جامعه ما میدان شوش است
، مائده طهماسبی، و یسنا میرطهماسب از بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کرده اند. بازی پرتعداد بازیگران در این فیلم مورد استقبال اهالی رسانه و منتقدان قرار گرفته است و باعث شده تا نقدهای مثبتی از ایفای نقش آنها در این فیلم منتشر شود. متین حیدری نیا یکی از بازیگران علفزار است که از کودکی بازیگری را آغاز کرده و تاکنون در آثار مختلفی همچون مردن در آب مطهر ، چهارشنبه سوری و. . حضور داشته است. به ...
یک شروع قابل قبول اما نگران کننده
سکانس اضافه فیلم است و آن را می توان حذف کرد. خرده داستان و حادثه ای که قرار است نقطه ضعف قهرمان قصه باشد می توانست در بک استوری اتفاق افتاده باشد و شروع قصه از دفتر دادستان باشد. البته این حادثه خیلی هم برای قهرمان دردسر نمی شود و در ادامه داستان تنها در دیالوگ ها ظهور و بروز دارد و دراماتیزه نمی شود. باوجود اینکه پژمان جمشیدی به خوبی از پس ایفای شخصیت بازپرس پرونده برآمده و تا این جای ...
افتتاح توفانی، پایان ناگهانی/ نگاهی به فیلم علف زار
سینماسینما ، کیوان کثیریان علفزار یک افتتاحیه توفانی دارد که از همان ابتدا توقع یک فیلم پرکشش را ایجاد می کند. اما در ادامه، داستان به سویی دیگر می پیچد و ماجرای سکانس آغازین، تنها کاربردی که پیدا می کند، یک بهانه برای فشار به کاراکتر اصلی برای تن دادن به تصمیمی است که با اصول او تعارض دارد. در شرایط فعلی، سکانس اول حتی قابل حذف است، گرچه خودش می تواند موضوع یک فیلم مستقل و جذاب باشد ...
معرفی فیلم علف زار کاظم دانشی
علف زار کارگردان: کاظم دانشی فیلمنامه نویس: کاظم دانشی تهیه کننده: بهرام رادان خلاصه داستان: فیلم درباره یک بازپرس است که در با یک پرونده عجیب مواجه می شود؛ پرونده ای که در آن دو گروه، بر اساس قوانین کشور، خطاهایی مرتکب شده اند... بعضی رازها بهتره فاش بشن، برخی هرگز... باید دفن بشن یه جایی دور از دسترس، برای همیشه. بازیگران: پژمان ...
علفزار فیلمی آبرومند و شادروان ضعیف تر از حد انتظار / نمایش فیلم های جشنواره برای صندلی های خالی! / دفاع ...
کرونا از دنیا رفتند، برگزار شد.(این نشست با توجه به شیوع کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سالن اصلی برج میلاد برگزار شد.) سال قبل موضوع بازیگری پژمان جمشیدی به شکلی حاشیه ساز مورد پرسش قرار گرفت و او در چهلمین دوره جشنواره که با دو فیلم حضور دارد و در علفزار نقش یک بازپرس را دارد، درباره اینکه آیا فیلمهای امسالش برای پاسخ به اتفاقهای سال گذشته است؟ گفت: من اینقدر جوان نیستم که در مقام ...
نقد فیلم های جشنواره فجر | بازپرس شجاعی که قفل درام دادگاهی را در "علفزار" می شکند
تصمیمات وکیل و قاضی گرفته می شود. در چند سال اخیر درام های دادگاهی ما که در هالیوود با عنوان LEGAL MOVIE یا LAW MOVIE شناخته می شود، بیشتر از آنکه بخواهد داستان و ماجرایی جذاب را به پیش ببرد به سمت کشتی گرفتن با موضوعات فقهی و قضایی می رفت و آنها را برای مخاطب مسأله می کرد؛ شکلی کاملاً ضد مخاطب که عموماً هم مورد توجه قرار نمی گرفت. این رویه پوسیده و خسته کننده که بعضاً به خاطر عدم اطلاعات ...
نقد فیلم های جشنواره فجر | نگاهی به فیلم "علفزار" ؛ بازپرس وارد می شود
چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده، نمونه قابل تاملی در این باب به حساب می آید که فیلمنامه آن براساس چند پرونده واقعی نوشته شده است. در این فیلم با یک داستان اصلی و چند داستان فرعی مواجه هستیم که هر یک از آنها به موازات قصه اصلی روایت شده و برخی از آنها به تنه اصلی فیلمنامه پیوند می خورند. علف زار برخلاف عادت مالوف فیلمسازان ایرانی، خیلی زود راه افتاده و تماشاگرانش را با یک غاف ...
یک علفزار شلوغ و از دست رفته
هسته مرکزی برای کارگردان کاراکتر بازپرس (پژمان جمشیدی) بوده است نه موضوع ملتهبش. اینگونه به نظر می رسد که کاظم دانشی در وهله اول حواسش به قهرمان سازی بوده و تلاش کرده است بازپرس خلق کند و در ادامه به یک موضوع اجتماعی بپردازد، اما راهش به شدت اشتباه بوده است. قصه ای که در علفزار روایت می شود، انگار چند پهلو است و گستردگی جهان فیلم با آدم های متعددش که هیچ کدام حتی بازپرس به شخصیت نمی رسند، فضای به ...
علفزار؛ فیلمی قصه گو و نفس گیر
گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو- فاطمه قربانی رضوان؛ کاظم دانشی به عنوان اولین کارگردان کار اولی امسال جشنواره چراغ اول اکران فیلم اولی های چهلمین جشنواره فیلم فجر را روشن کرد. علفزار فیلمی در ژانر جنایی که براساس داستان های واقعی ساخته شده است. داستان هایی که به گفته کارگردان اثر با تحقیق و بررسی در چندین پرونده جنایی به شکل داستانی منسجم به نگارش درآمده است. داستان فیلم علفزار روایتی است از ...
حواشی دومین روز جشنواره؛”پژمان جمشیدی” کولاک کرد!
جاوید نیا و... از بازیگران فیلم هستند. بیشتر بخوانید: ویدئو/ حواشی روز اول جشنواره؛ اتفاقی نگران کننده و مضحک! بیش از همه بازی پژمان جمشیدی در این فیلم به چشم آمده است و برخی منتقدان بازی پژمان را که در این چند ساله سیر صعودی در بازیگری داشته، شایسته سیمرغ بلورین جشنواره می دانند. آن طور که پژمان جمشیدی بازیگر نقش اصلی علف زار در نشست خبری فیلم گفت، او به همراه سارا ...
علفزار پیشنهاد دهنده و غافلگیرکننده
.... اما علفزار نه تنها در انعکاس واقعیت درست عمل می کنند؛ بلکه چند شخصیت ایده آل را پیش روی مخاطب قرار می دهد. فیلم نشان می دهد که با وجود همه مشکلات می توان مثل بازپرس پرونده (با بازی پژمان جمشیدی) زیست سالم و اخلاقی داشت. همچنین شخصیت جاندار زن قربانی با بازی سارا بهرامی را طراحی می کند که تا آخرین نفس برای گرفتن حقش می جنگد و پا پس نمی کشد. در چند سال اخیر به تعداد انگشتان دو دست فیلم هایی با ...
چه کسی آرزوی بزرگ رضا رویگری را برآورده می کند؟ | چالش های بازی در فیلم یک آقازاده | همه حاشیه های روز ...
ها مربوط می شود. مسئله اجرا و نوع مدیریت نشست های خبری جشنواره فجر در چند سال گذشته بارها مورد انتقاد اهالی رسانه بوده است. از سوی دیگر عوامل فیلم ها هم نسبت به کارکرد این جلسه ها اعتراض هایی را در سال های قبل داشتند. اولین فیلمی که در سالن رسانه ها به نمایش در آمد علفزار ساخته کاظم دانشی و به تهیه کنندگی بهرام رادان بود که پژمان جمشیدی نقش یک بازپرس را در آن ایفا می کرد. جمشیدی که سال ...
علفزار؛ تابویی که شکسته شد
در سومین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر، منتقدان سینما نقدهای خود را درباره فیلم علفزار به مخاطبان عرضه کردند؛ به اعتقاد آنان، علفزار با ژست اجتماعی، مدعی بررسی پرونده های جنایی واقعی است و روایت های موازی و تو در تو در فیلم نامه ، این فیلم را ستودنی می کند. به گزارش ایرنا، جشنواره فیلم فجر از صبح دوشنبه 11 بهمن ماه به چهلمین سال خود وارد و در قد و قامت جوانی پرتجربه میزبان علاقه مندان به ...
سعه صدر مسئولان در ساخت علفزار قابل تحسین بود/ تعامل با قوه قضا
.... نقش سارا برای من خیلی ارزشمند بود بازی کردن این نقش بیشتر به دلایل شخصی خودم بود و ربطی به ماجرای تجاوز نداشت، لطفاً قصه نسازید. دانشی در پاسخ به سوالی انتقادی درباره ضعف فیلمنامه اظهار کرد: من قبول ندارم ملات فیلمنامه کم شده است، ما حلال خور هستیم، کم نگذاشتیم اما به نظرم لحظاتی برای تنفس نیاز بود تا مخاطب فکر کند. بهرامی درباره یکنواخت شدن نقش های خود گفت: من نقش های ...
نگاهی به فیلم علفزار، ساخته کاظم دانشی که مورد توجه قرار گرفت
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، علفزار و شادروان ، 2 فیلمی بودند که روز گذشته در سالن ویژه اصحاب رسانه در برج میلاد به نمایش درآمدند. علفزار که فیلم اول کارگردانی جوان به نام کاظم دانشی است، مورد توجه اصحاب رسانه قرار گرفت. این فیلم که سوژه ای ملتهب دارد، از حضور پژمان جمشیدی در نقشی متفاوت بهره می برد؛ نقشی که به احتمال زیاد او را نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد و شاید برنده سیمرغ این بخش کند ...
تصاویر/ در دومین روز از جشنواره چه گذشت؟!
در دومین روز از جشنواره فجر 1400، فیلم علفزار با حضور جمعی از عوامل و بازیگران فیلم در خانه جشنواره واقع در برج میلاد با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد. فیلم علفزار به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه کنندگی بهرام رادان مضمونی اجتماعی دارد و داستان بازپرس یکی از شعبات کیفری دادگاه است، که همزمان مسئول رسیدگی به چند پرونده است. یکی از پرونده ها داستان پیچیده ای دارد که بازپرس را بر ...
پژمان جمشیدی: جشنواره فجر به اندازه جام جهانی برای من هیجان دارد
.... برای از کار در آوردن نقش، دو بار همراه کارگردان به دادگاه رفتم. البته سارا بهرامی مدام درگیر این نقش بود. این بازیگر در بخش دیگری از این نشست اظهار داشت: قبل از این که بازیگر شوم، جشنواره فیلم فجر بسیار برایم هیجان انگیز بود. این جشنواره به اندازه جام جهانی برای من هیجان دارد. انتهای پیام // وبگردی بازی جام جهانی جشنواره فیلم فجر رسانه فرهنگ و هنر پژمان جمشیدی علفزار ...
جمشیدی و بهرامی به سوی سیمرغ می روند + فیلم
در دومین روز از جشنواره فیلم فجر دو فیلم علفزار ساخته کاظم دانشی و شادروان به کارگردانی حسین نمازی روی پرده چهلمین جشنواره فیلم فجر رفت. این دو فیلم هر دو رویکردی اجتماعی داشتند با این تفاوت که در فیلم اول زبان بیان معضلات بسیار تلخ و گزنده بود و در کار نخست تلاش شده بود مسائل با طنز مورد نقد قرار گیرند. علفزار اولین فیلم کاظم دانشی در مقام کارگردان است. بهرام رادان تهیه کنندگی این کار ...
نگاهی به فیلم های چهلمین جشنواره فیلم فجر/ 2 علفزار ؛ امیدی برای ارتقای زنان/ شادروان ؛ اختلاط ژانرها
و فرزند حاصل از آن را با قوانین شرعی ختم به خیر می کند. صدف اسپهبد در نقش یک مادر معتاد و در اولین حضور سینمایی خود خیلی خوب ظاهر شد. اما در داستان اصلی، بازپرس برای مختومه اعلام کردن پرونده تحت فشار قرار می گیرد. دادستان به دلیل قدرت سیاسی-اجتماعی پدر خانواده و موقعیت خود و مصلحت اندیشی، بازپرس را تحت فشار قرار می دهد. اما بازپرس وجدان و قانون را بیشتر در نظر دارد، هر چند که با این ...
آغاز با سکانسی نفس گیر/ درباره تدوین فیلم علف زار
سینماسینما ، پگاه هوشنگی در این زمانه و دوران که سرعت و شتاب (با هدف یا بیهوده) در هر زمینه ای با زندگی انسانها عجین شده، سینما هم تلاش می کند تا مخاطبان کم طاقت و حوصله را بیشتر دعوت به دنبال کردن داستان فیلم کند. به طور مثال چه چیزی بهتر از شروعی نفس گیر با ریتم تند که مخاطب را به دل ماجرای داستان پرتاب می کند و اگر روند سینوسی داستان به شکل منظم ادامه پیدا کند چه بسا پس لرزه های یک ...
علف زار و یک پژمان جمشیدی در قواره های ستاره/ فیلمی که دلش سیمرغ می خواهد!
فیلم سینمایی علفزار درحالی در روز دوم جشنواره فیلم فجر اکران شد که به جرأت می توان گفت از چند حیث می تواند برای کسب سیمرغ خط و نشان بکشد. فیلمی که شاید در نگاه اول راوی یک داستان قضایی است اما به سرعت همه چیز تحت تاثیر روابط کاراکتر ها به محیطی متفاوت می رسد که می تواند زوایای چند اتفاق موازی را برای یک درام تلخ پالایش دهد. فیلم به لحاظ فیلمنامه و کارگردانی استارتی شگفت ...
یک واقعیت تلخ و یک تلخیِ واقعی/ نگاهی به فیلم های علف زار و شادروان
سینماسینما ، نغمه خدابخش فیلم علفزار روایتی از یک داستان واقعی ست، روایتی ملتهب و تلخ. یک خطی این روایت نیز آزاردهنده است چه رسد به زمانی که تصاویرش بر پرده سینما نقش ببندد. علفزار حکایت علفهای هرزه ای است که در هر مکانی می توانند رشد کنند و ریشه دیگر گیاهان را بسوزانند، از ضعیف ترینشان گرفته تا صاحبان قدرتشان. ضعیفان به جسم تجاوز و تعرض می کنند که نتیجه اش تجاوز به روح و روان ...
شوخی رضا رویگری با آقازاده ها در جشنواره فیلم فجر/ وقتی پژمان جمشیدی درباره طنز گفت و بهرام رادان از ...
ساخته شدن فیلم های این چنینی در پیشگیری از وقوع جرم، تأثیر دارد، آن موقع مثلِ الان واقعاً با سعه صدر و لطف با ما برخورد خواهند کرد. شاید محصولات آینده سینمای ایران یک مقداری بتواند سهم کوچکی از پیشگیری وقوع جرم داشته باشد. کاظم دانشی کارگردان این فیلم در پاسخ به این سؤال که آیا "علفزار" دغدغه شخصی تان بوده است، تأکید کرد: من واقعاً راجع به این موضوع مسئله داشتم. راجع به قصه های جنایی ...
شادروان ؛ موفق در شوخی نویسی، ناکام در قصه پردازی
بودن شوخی ها و نبودن حس و حال در مسیر درام به پاشنه آشیل شادروان تبدیل شده، چراکه فیلمساز با نوشتن یک سری شوخی های کلامی پشت سر هم که درجاهایی کاملا یکسان و شبیه می شوند الگویی تکرارشونده و پیش بینی پذیر ارائه می دهد که نه قصه را جلو می برد نه اطلاعات مرتبطی درباره داستان و شخصیت ها به مخاطب اضافه می کند. به همین دلیل و افت ریتم داستان، فیلمساز با تغییردادن بی دلیل فضا سعی می کند موقعیت های جدید ...
پایان مبهم شادروان و علفزار
... مهرآفرین در رادیو گفت وگو پیرامون فیلم شادروان اظهار کرد: در این فیلم نیز معضل فیلم قبلی به چشم می خورد. موضوع فیلم کاملاً مبهم است و مخاطب متوجه اصل فیلم نمی شود. همچنین آشفتگی در لحن و روایت موجب می شود که برای مخاطب یکدست نباشد و با وجود اینکه ژانر کار کمدی بود، اما تکلیف آن مشخص نیست. این منتقد یکدست نبودن لحن و اجرا را موجب سردرگمی شادروان دانست و گفت: همه چیز در فیلم نامه می ...
گزارش نشست رسانه ای فیلم سینمایی علفزار در خانه جشنواره
به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر، در دومین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر، نشست رسانه ای فیلم علفزار با حضور عوامل این فیلم و اهالی رسانه و با اجرای پدرام کریمی ساعت 15 در سالن اصلی برج میلاد برگزار شد. بهرام رادان (تهیه کننده)، پژمان جمشیدی (بازیگر)، کاظم دانشی (کارگردان)، ستاره پسیانی (بازیگر)، سارا بهرامی (بازیگر)، مهدی زمین پرداز (بازیگر)، عرفان ناصری ...
2 نقد مثبت و منفی به فیلم علف زار با بازی پژمان جمشیدی
حسین لامعی (منفی): قصّه ی علف زار ، در مورد تجاوزِ گروهی پسر، به جمعی از دختران، در باغِ حاشیه ی تهران است؛ آن هم در حالی که آن دختران، با شوهرانِ خود بوده اند و متجاوزان، ابتدا شوهرانِ آن ها را به چاقو زدند و بستند و سپس، در مقابل چشمِ آن ها به زنانشان تجاوز کردند!! ... یک داستانِ واقعی و به غایت مَهیب و هولناک، که طبیعتا، پای تماشای فیلمش، باید بر خود لرزید و فقط خون گریست... علف زار ولی چنین ...