نقد فیلم های جشنواره فجر|"مرد بازنده ای" که برگ برنده مهدویان نیست
سایر منابع:
سایر خبرها
روایت مردان باشرافت در میدان قواعد فاسد/ نقد فیلم "مرد بازنده"
و پا به سن گذاشته ای است که تلاش می کند علی رغم خستگی و خمودگی هایش بازنده نباشد. احمد ، پدری رنجور و زخم خورده که تمام زندگی خود را کار کرده و بی مهابا به دنبال عدالت بوده، زندگی شخصی و خانوادگی آشفته ای دارد. او این بار و در یک جنایت نسبتاً پیچیده می خواهد گره گشایی موفق و جسورانه ای را رقم بزند. در یک سوم ابتدایی فیلم، نمونه های شاخص یک تریلر تودرتوی سیاه و پیچیده با اشارات مستقیم به ...
"مرد بازنده"، فیلمی از سینمای اجتماعی
به گزارش ایرنا، محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم "مرد بازنده" قصه ای آشنا در ژانر پلیسی که روایت آدم هایی با رازهای سر به مهر و زخم های کاری را هدایت می کند، این فیلم جشنواره فجر روایت قتل مردی جوان به نام شهاب و شبکه ای از فساد اقتصادی و اداری است که پلیسی به نام سرهنگ خسروی با انبوهی از مشکلات شخصی مسئول رسیدگی به این پرونده می شود. از جمله نقاط قوت فیلم "مرد بازنده" طراحی لوکیشن شروع ...
ادامه سومین روز جشنواره فیلم فجر شیراز با مرد بازنده
چهلمین جشنواره فیلم فجر داشته باشد. جواد عزتی بازیگر محوری این فیلم سینمایی است. محمدحسین مهدویان که سال گذشته با فیلم شیشلیک در جشنواره فیلم فجر حاضر شد پس از درخشش در ساخت سریال زخم کاری که به صورت اختصاصی از فیلیمو منتشر شد به سراغ داستانی متفاوت رفت تا مرد بازنده را به چهلمین جشنواره فیلم فجر برساند . خلاصه داستان فیلم مرد بازنده احمد خسروی مسئول رسیدگی به پرونده های مشکوک به ...
همه چیز درباره فیلم مرد بازنده
فجر داشته باشد. جواد عزتی بازیگر محوری این فیلم سینمایی است. محمدحسین مهدویان که سال گذشته با فیلم شیشلیک در جشنواره فیلم فجر حاضر شد پس از درخشش در ساخت سریال زخم کاری که به صورت اختصاصی از فیلیمو منتشر شد به سراغ داستانی متفاوت رفت تا مرد بازنده را به چهلمین جشنواره فیلم فجر برساند. احمد خسروی، در گیر و دار زندگی شخصی پرمساله اش، مسئول رسیدگی به پرونده ای رازآلود می شود ...
"مرد بازنده" رکورد شکست/ استقبال حداکثری در سومین روز اکران
یکشنبه خود را به سینما 22 بهمن رشت رسانده بودند تا شاهد ساخته جدید این کارگردان با نام مرد بازنده باشند. در جشنواره های گذشته نیز اکران فیلم های این کارگردان جوان همیشه با استقبال خوب تماشاگران گیلانی همراه می شد و این بار نیز پر بودن صندلی های سالن حکایت از همین ماجرا داشت. جواد عزتیان نقش محوری مرد بازنده این بار جواد عزتی بازیگری که بیشتر وی را در قالب های کمدی و طنز بر پرده ...
جواد طوسی: موقعیت مهدی مخاطب را از انفعال خارج می کند
.... آنجا هم تلاشی برای ثبت یک حماسه سازی صورت گرفته است. اما متاسفانه مسیری که طی شده در مقایسه با فیلم ویلایی ها نتیجه ناموفقی داشته است. در جشنواره امسال دو تجربه در سینمای جنگ داشتیم. فیلم آقای توانسته همه مولفه های مضمونی و ساختاری را به یک برگ برنده مناسب تبدیل کند. وی با بیان این که بعد از نمایش فیلم می توانیم الگودهی را در دستور کار خودمان قرار دهیم اظهار داشت: این اثر می ...
پسر کو ندارد نشان از پدر/ شب طلایی بازی های خوب و فیلمنامه خوب تر
و میترا حجار بهره می برد اما فیلمنامه ای پر حفره داشت. شب طلایی برج میلاد اما نمایش فیلم یوسف حاتمی کیا در شب طلایی در برج میلاد، خرق عادت بود و یک اثر با فیلمنامه ای خوب و گره ها و تعلیق های جالب و خرده داستان های جذاب پیش روی مخاطب آورد. بیشتر بخوانید: شادروان نقدی طنز بر یک رفتار اجتماعی غلط مرگ بازنده برگ برنده کارنامه بازیگری جواد عزتی ...
عامل فراری نزاع مرگبار در پنجه عدالت
باقی نماند. در این هنگام حمید یکی از بستگان طرف های مهاجم که در محل حضور داشت، علیرضا (راننده مجروح) را از سمت شاگرد بیرون کشید و تلاش کرد با گذاشتن پارچه ای روی زخم، از خون ریزی بیشتر جلوگیری کند، اما هر لحظه ای که می گذشت حال راننده 40 ساله وخیم تر می شد. مهاجمان که اوضاع را بسیار آشفته می دیدند مرد مجروح را سوار بر خودرو کردند و به بیمارستان رساندند، اما تلاش کادر درمانی برای نجات جان این مرد ...
داستان های کارآگاهی از خالق هری پاتر
.... او مجبور می شود از ارتش بیرون بیاید و در ادامه آژانس کارآگاهی خود را راه بیندازد. به دلیل همه اتفاق های بدی که او پشت سر گذاشته، در ابتدای فعالیتش به لحاظ روحی وضعیت بدی داشته و از نظر مالی هم در تنگنا بوده، اما به تدریج غرق در کار جدیدش می شود. در واقع مخاطب وقتی داستان های این مجموعه را می خواند دو خط داستانی را همزمان پیگیری می کند. بخش نخست مربوط است به پرونده هایی که در ...
اکران فیلم های "هِناس" و "مرد بازنده" ؛ روز سوم چهلمین جشنواره فجر در مرکز کهگیلویه و بویراحمد
بلند مهدویان است و هفتمین سال متوالی است که او در جشنواره ی فیلم فجر حضور بهم می رساند. مهدویان که با فیلم ایستاده در غبار به صورت حرفه ای وارد سینما شد و با فیلم های سیاسی ماجرای نیم روز 1 و 2 به روند موفقیت خود ادامه داد، این بار به سراغ موضوعی متفاوت و پلیسی – معمایی رفته است تا این ژانر هم در جشنواره نماینده ای داشته باشد. بازیگران فیلم مرد بازنده جواد عزتی و رعنا ...
"مرد بازنده" و "هناس" یکشنبه در سمنان اکران می شود
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، طبق جدول اکران فیلم های فجر در سمنان یکشنبه فیلم "مرد بازنده" به کارگردانی محمدحسین مهدویان در سانس های 17 و 21:30 و "هناس" به کارگردانی حسین دارابی" در سانس 19:30 است. "هِناس"، تلاش هایی زنانه برای حفظ یک خانواده "هِناس" (صورت فلکی) فیلمی به کارگردانی حسین دارابی در ژانر زندگینامه است که نویسندگی آن را احسان ثقفی و مهدیه ...
ملاقات خصوصی عاشقانه ای که به دل سینما دوستان نشست
. وی موضوع فیلم را تازه و بکر دانست و افزود: در این چند سانس اکران، ملاقات خصوصی تنها فیلمی بود که در پایان با تشویق تماشاگران مواجه شد و همین به معنی رضایت مخاطب است. کارشناس مسئول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: این فیلم، می تواند در بخش های مختلف نامزد دریافت جایزه باشد و با فیلم های مطرحی مانند مرد بازنده و دسته دختران رقابت کند. امید است این ...
نگاهی به فیلم سینمایی ملاقات خصوصی / اثری هنجارشکن در بازنمایی حریم خصوصی روابط زن و شوهری
ی در فیلم هایی چون ابدو یک روز ، متری شیش و نیم ، مغز و استخوان ، سه کام حبس و... تقریبا نقش هایش در ژانر فلاکت کلیشه شده، در این اثر آنچنان ضعیف عمل می کند که ماقبل بازی های او در آثار قبلی اش محسوب می شود. اما بازی هوتن شکیبا در نقش یک مرد عاشق پیشه نیز آنقدر ضعیف و تصنعی است که مخاطب نمی تواند با نقش او ارتباط برقرار کند و حتی گاهی بازی لیسانسه های او برای مخاطب تداعی می شود. ...
حکایت آرسن لوپن ایرانی!
تا 22 بهمن در دو سینمای ساری ادامه دارد. خائن کشی ساخته مسعود کیمیایی، لایه های دروغ اثر رامتین سهراب، ملاقات خصوصی به کارگردانی امید شمس، ماهان اثر حمید شاه حاتمی، مرد بازنده به کارگردانی محمدحسین مهدویان، هناس ساخته حسین دارابی، بدون قرار قبلی اثر بهروز شعیبی، پیرو به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی، شب طلایی اثر یوسف حاتمی کیا، موقعیت مهدی ساخته هادی حجازی فر، شادروان به کارگردانی حسین نمازی ...
نقد و بررسی ملاقات خصوصی ؛ عاشقانه ای در دل ویرانی
از همیشه ادامه حیاتش را در بن بستی می بیند که تنها راه خلاصی از آن در گروی ارتکاب جرم است؛ اما فهیم مقهور این جریان نشده و همین برگ برنده اش است. عاشقانه فرهاد و پروانه این فیلم را تا سطح یک داستان انسانی جهان شمول بالا می برد. فرهاد (هوتن شکیبا) در تضادی آشکار با آن چه در سینمای این سال های ایران دیده ایم، یک ناظر منفعل یا عنصر خشونت کور نمی شود و فیلم با دستاویزی به نام پایان باز بار قضاوت را ...
بررسی حقوقی فیلم سینمایی "علفزار"/ از تاثیرگذاری اشتباه ضابط قضایی بر پازپرس تا اثبات تجاوز با فیلم ...
. جزی در ابتدای سخنان خود با اشاره به نقاط مثبت و منفی این فیلم گفت: یکی از نکات مثبت این فیلم سینمایی این است که بخشی از سختی های کار یک قاضی و بازپرس را نشان می دهد؛ هم از نظر پرونده ای و هم از نظر برخورد با متهمین و فضایی که در دادگاه حاکم است. از این نظر این فیلم توانسته سختی های این کار را برای مخاطبان ملموس کند، این موضوع در شرایطی است که خیلی ها نگاه تفریحی به کار یک قاضی یا ...
"ملاقات خصوصی"، فیلمی با طراوت عشق و گذر از خودخواهی
به گزارش ایرنا، امید شمس کارگردان این فیلم با ریزبینی به میان جامعه ای رفته که جوانانش همواره درگیر آسیب های اجتماعی هستند که در مسیر زندگی ساخته و شکسته می شوند. اصلی ترین برگ برنده ملاقات خصوصی در چهلمین جشنواره بین المللی فجر مضمون و محتوایی از دل جامعه است که با لباس ها، زیورآلات و وسایل سنتی، پارچه هایی از جنس ابریشم حس نوستالژی را به مخاطبان خود در استان گلستان منتقل کرده است که از ...
ملاقات خصوصی با اقبال زیادی روبه رو شد
نگاه این مرد به زندگی است. به گفته یکی از تماشاگران این فیلم، نمایش نامه خوبی داشته اما در انتخاب بازیگران و اجرا ضعیف بوده است. علاوه بر اکران این دو فیلم علفزار به کارگردانی کاظم دانشی و شهرک به کارگردانی علی حضرتی هم در سالن دو سینما کاپری اکران شد و این دو فیلم سینمایی هم تا حدودی موفق به جذب مخاطب شد. اکران فیلم های سینمایی چهلمین جشنواره فجر تا جمعه 22 بهمن ماه در گلستان ادامه خواهد داشت و علاقمندان می توانند از سامانه سمفا برای گرفتن بلیط این دوره از جشنواره اقدام کنند. کد خبر 5417786 ...
ضد ؛ درامی سیاسی و ناکام در روایت عاشقانه
امیرعباس ربیعی که در گام اول فیلم سازی اش قدمی امیدوارکننده برداشت و فیلمش، دو سال پیش نظر هیئت انتخاب را در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر جلب کرد اما در جدیدترین اثرش نتوانست توقعات را برآورده کند. این کارگردان جوان که علاقه مند به بازخوانی پرونده های دهه 60 در آثارش است، در لباس شخصی به تحرکات حزب توده در سال های آغازین انقلاب اسلامی پرداخته بود و برای نخستین بار شخصیت هایی چون نورالدین کیانوری ...
وقتی همه چیز مبهم است/ نگاهی به فیلم مرد بازنده
لزوما بد نیست. سینما پول می خواهد. پول قبل و پول بعد ساخت. پس چه بهتر که برای گیشه بسازد. موفق تر هم خواهد شد. نه آنکه در دل ساخت گوشه چشمی به برگشت سرمایه داشته باشد. نمی دانم ایشان حتی سعی نکرد برخی شباهت های فیلمش با زخم کاری را از ذهن مخاطب پاک کند. نگاه شود به بازیگر نقش دایی و نوع بازی اش. رعنا آزادی ور هم که بماند. شاید در توشات دو نفره اش با عزتی یادش رفته که لیدی مکبث نیست و باید زنی درمانده باشد! هر چه بود فیلم فقط یک بازنده داشت و آن هم مخاطب بود و بس. ...
پایبند به قواعد ژانر/ نگاهی به فیلم مرد بازنده
سینماسینما ، امیرعلی نصیری مرد بازنده روایت گر داستان احمد خسروی (جواد عزتی) یک سرهنگ آگاهی است که در گیرودار زندگی شخصی پرمسئله اش، مسئول رسیدگی به پرونده ای رازآلود می شود؛ پرونده ای که روند کشف آن با شک ها و نگرانی های احمد در می آمیزد و زندگی اش را تحت تاثیر قرار می دهد. فیلم گوشه چشمی هم به آقازاده ها و فساد سیستماتیک دارد. دنیس ویلنوو (کارگردان فیلم های شاخصی همچون ...
بیانیه اصلی علفزار در بازی ستاره پسیانی مشهود است
تجربه کرد و موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد، پس از آن با فیلم های ماجرای نیمروز و رد خون توانست مجدد این موفقیت را تکرار کند. او همچنین برای ساخت فیلم درخت گردو موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره سی وهشتم شد. با ساخت فیلم مرد بازنده هفتمین حضور متوالی در جشنواره فیلم فجر را تجربه می کند. این منتقد در ادامه و در توضیح فیلم سینمایی علفزار خاطرنشان ...
سوت پایان نیمه نخست فجر40 به صدا درآمد/ آغاز جنجالی یک سیمرغ !
با گذشت پنج روز از اکران فیلم های راه یافته به چهلمین جشنواره فیلم فجر در خانه جشنواره ، برگزاری این رویداد به نیمه راه رسید و حالا و با رونمایی نزدیک به نیمی از فیلم های جشنواره در سالن اصحاب رسانه می توان دست به یک ارزیابی اولیه از کیفیت جشنواره امسال زد. فیلم های بی رو ، مرد بازنده ، علف زار ، شادروان ، برف آخر ، لایه های دروغ ، ملاقات خصوصی ، ماهان ، بی مادر و دسته دختران ...
آرای مردمی جشنواره چهلم به کام پنج فیلم/ ملاقات خصوصی صدرنشین
انتشار آن در فضای مجازی بسیاری را مشتاق تماشای این فیلم کرده است. مهدویان که اولین بار در سال 1394 با فیلم ایستاده در غبار حضور در جشنواره فیلم فجر را تجربه کرد و موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد، پس از آن با فیلم های ماجرای نیمروز و رد خون توانست مجدد این موفقیت را تکرار کند. او همچنین برای ساخت فیلم درخت گردو موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره سی وهشتم شد. مهدویان با ساخت فیلم مرد بازنده هفتمین حضور متوالی در جشنواره فیلم فجر را تجربه می کند. منبع: ایرنا انتهای خبر/ ...
نگاهی به فیلم بیرو | باخت بد یک ایده برنده!
نداشتن ژانر و وابسته شدن سینمای ایران به ملودرام های اجتماعی، کمدی و درنهایت فیلم های دفاع مقدسی بود. اگر با دیده انصاف به سینمای سه چهار سال گذشته نگاه کنیم، تلاش ها در سرک کشیدن به ژانر های گوناگون زیاد بوده است و از این منظر می توان به سینماگران، دست کم به دلیل داشتن نیت خیر، نمره قبولی داد! در جشنواره امسال بیرو ، ساخته مرتضی علی عباس میرزایی در رد همه اشکالات قبلی نوشته و ساخته شده ...
آرای مردمی از روز آغاز جشنواره تا 12 ظهر روز 15 بهمن؛ 5 فیلم صدرنشین شدند
رد خون توانست مجدد این موفقیت را تکرار کند. او همچنین برای ساخت فیلم درخت گردو موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره سی وهشتم شد. مهدویان با ساخت فیلم مرد بازنده هفتمین حضور متوالی در جشنواره فیلم فجر را تجربه می کند.
علف زار ؛ مانا و اثرگذار
سینماسینما ، ابراهیم عمران جدا از سکانس افتتاحیه فیلم علف زار که ناخودآگاه مخاطب را به دنبال خود می کشاند، سایر پلان و سکانس های این فیلم، روزمره گی های بازپرسی را نشان می دهد که درگیر و دار پرونده های مختلفی است. پژمان جمشیدی این بار هم در مقام بازیگر، در یک نقش جدی، همه تلاشش را کرده تا کاری درخور از خود به یادگار نهد. مشکل اما تیپ ظاهری اش است که آن چنان با وضع فعلی برخی بازپرس ها ...
محصول مشترک و ژانرهای مغفول؛ هزار راه نرفته
در جشنواره چهلم فجر برای نخستین بار به تماشای فیلم هایی نشستیم که در ردیف گونه هایی قرار داشتند که سینمای ایران در آن گونه ها دارای بضاعت بسیار اندکی است، بیرو در گونه فیلم بیوگرافی، مرد بازنده در گونه جنایی و معمایی و لایه های دروغ رامین سهراب در گونه اکشن. ساختار ضعیف لایه های دروغ سبب واکنش ها و حواشی بسیار زیادی شد و فضا را برای گروهی فراهم ساخت تا به بهانه مشارکت بنیاد سینمایی ...