سایر منابع:
سایر خبرها
است که سوراخ یا حفره ای در نظم زبان ایجاد می کند. در واقع، چون از منظری لکانی به موضوع بنگریم، رخداد بدیو دقیقا تا بدان حد خصلت ترومایی دارد که حاکی از مواجهه با امر واقعی به مثابه هسته ای تأویل ناپذیر در قلب دالّ و نظم نمادین است. هیچ یا خلاء بدیو چندین ویژگی ساختاری مشترک با مفهوم لکان از مواجهه ترومایی با امر واقعی دارد: خود-غریبگی فاعل لکانی [یا برون درونی extimacyواژه برساخته لکان است که دلالت ...
اسلامی در افواه عمومی رایج است نباید همین مفهوم را هم در قرآن دنبال کنیم به واژه رب اشاره و تصریح کرد: براساس البسیط، رب الولد به معنای این است که سرپرستی او را برعهده گرفت و متعهد شد به او غذا برساند و او را رشد دهد و تأدیب کند؛ در ادامه هم اسم فاعل آن را راب و اسم مفعول را مربوب و ربیب بیان کرده است. عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در کلمه راب، تربیت جسمانی هم وجود ...
کرد که در آن هم تحول ریشه ای در نحوه نگاه انسان به انسان بودن خویش را بشود در آن دید هم دگرگونی در نسبت و رابطه انسان با جامعه و جهانی که در آن زیسته است اتفاق افتاده باشد. نسب و رابطه ای متمایز از ادوار پیشین. وجه تمایز ما با گونه های جغرافیای طبیعی در وراثتمندی به مفهوم طبیعی آن نیست که در میراثمندی و میراثداری به مفهوم فرهنگی آن است نحوه بودن و سبک و سیاق فرهنگ و زندگی متفاوت از ...
بدخواهان آن را دامن می زنند. زبان فارسی بستر فرهنگ و ادب ایرانی ست و متون ادب فارسی در هر جا پدید آمده باشند، متعلق به این فرهنگند و هرگز آن ها را نباید دیگری و بیگانه پنداشت. اگر وطن جغرافیایی ما، در محدوده ی نقشه جغرافیایی است، وطن فرهنگی ما بسیار گسترده تر است. وطن فرهنگی ما همین زبان فارسی ست که خوشبختانه در بسیاری از مناطق جغرافیایی دیگر گسترده شده است. از همین رو و با همین نگاه است که: هم ...