تویسرکان| برگزاری اولین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر
سایر منابع:
سایر خبرها
پانزدهمین جلسه پایگاه نقد کتابخانه مرکزی پارک شهر با محور کتاب نیایش ما برگزار شد
استفاده شده که واژه درستی نیست باید به مسائلی بپردازید که به نماز آسیب می زند. زند وکیلی با بیان اینکه رشته فلسفه سنگین بوده و همه فهم نیست، گفت: از عرفان به معنای اعم نه علمی که جذابیت بالایی دارد، می توانستید در اثر استفاده کنید؛ بنابراین اگر در این اثر به گرایشات معنوی بیشتر پرداخته می شد، بهتر و جذاب تر بود. وی خطاب به پورنصیر یادآور شد: اگر شما زلف کتاب را به زلف عرفان گره ...
مردم را در موضوع فلسطین، اسیر کلی گویی و کلیشه ها کرده ایم
مردمی نشدن این مسئله و در واقع تقلیل مسئله به یک مناسبت و رویداد است. به نظر من علت این امر را به اختصار می توان یک خطای ادراکی دانست. در این خطای ادراکی که از سوی دستگاه های حاکمیتی صورت گرفت؛ نفس اینکه هر سال در روز قدس مردم تجمع کنند، راهپیمایی برگزار شود و مردم با زبان روزه در آن حضور پیدا کنند، شعارهایی در دفاع از فلسطین سر دهند و پلاکاردهایی به دست بگیرند، برای مطرح شدن مسئله فلسطین در جامعه ...
سه قوه، مسائل را سه قبضه کرده اند تا کاری انجام بگیرد، ولی از هر سه تای آنها، رانت درمی آید
تُؤْمِنُونَ بِاللَّه (آل عمران،110) شما امّتی هستید که برای ناس یعنی عموم مردم جهان باید یک وظیفه ای را انجام بدهید. در این آیه می بینیم که امر به معروف و نهی از منکر حتی بر ایمان به خدا هم مقدم می شود، در برخی آیات بر خواندن نماز و دادن زکات مقدم هم می شود. شهید صدر با توجه به آیه فوق می فرماید: قرآن امر به معروف و نهی از منکر را مقدم بر ایمان به خدا آورده است یعنی شما باید در جامعه، سیستم امر به معروف و ...
شرح دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی+صوت
آنچه را که رضایت او در آن است انجام دهیم، حال می خواهیم بدانیم که رضایت خداوند در چه چیزی می باشد؟ و چه چیزهایی موجب رضایت پروردگار عالمیان می گردد؟ که باید در جواب بگوییم هر عملی را که خداوند انسان ها را به انجام آن امر فرموده است: موجبات رضایت خداوند از بندگان است که اگر بنده ای به آن دستورات عمل نماید رضایت خداوند را برای خود واجب نموده و اگر نافرمانی از آن دستورات نماید خشم و غضب الهی را بر خود ...
این مقدار گرانی خصوصا در ماه رمضان معقول نیست/دولت و مجلس باید تدبیری بیاندیشند و قیمت ها را کنترل کنند
...؛ این نیایش ها باید ما را در مسیر انسانیت، درستی و تقوا قرار دهد. امام جمعه میانه با اشاره به آیه 32 سوره مبارکه حج، اظهار داشت: حج، امر به معروف و نهی از منکر و عباداتی همچون نماز و روزه جزو شعائر پروردگار عالم است؛ هر کسی آن ها را گرامی بدارد؛ به صفت تقوا مزین خواهد شد. ماه مبارک رمضان فرصتی است برای انجام کارهای خیر و نیکوکاری و نوع دوستی که موجب تقرّب الهی می گردد. وی ...
تاریخچه، جایگاه و مسئولیت های مهم حرکت دانشجویی از منظر رهبر انقلاب
... غرض این است که تهذیب نفْس تأثیر زیادی حتّی در مبارزات اجتماعی دارد؛ یعنی صرفاً این نیست که انسان آدم خوبی میشود؛ نه، این آدمِ خوب شدن در عرصه های گوناگون مبارزاتیِ اجتماعی، بین المللی، و انقلابی تأثیر خودش را میگذارد. 1400/02/21 * انس با قرآن، حضور قلب در نماز و توجه به ادعیه هم شخص خود شما باید خودسازی کنید، هم جمعتان باید به عنوان یک جمع خودسازی کند؛ خودسازی خیلی مهم است ...
ویژگی های شیعیان واقعی
آنها اختلافاتی پیش آمد ولی شیعیان واقعی کسانی هستند که سراغ امام صادق(ع) و در ادامه سایر ائمه(ع) تا امام زمان(عج) رفتند. جاودان اظهار کرد: گرچه تبعیت از 12 امام(ع) لازمه شیعه بودن است ولی کافی نیست و در عمل باید سبک و سیره زندگی آن بزرگان در زندگی فرد مدعی شیعه تجلی داشته باشد. کمااینکه در اسلام هم همین مسئله وجود دارد. در قرآن توام شدن ایمان و عمل صالح(الذین آمنوا و عملوا الصالحات ...
نشانه های نفاق و راه های مقابله با آن از منظر نهج البلاغه
داشته باشیم. حضرت می فرمایند من دوست ندارم شما گمان کنید که من مدح و ثنا و ستایش کردن را دوست دارم چون من بدهکار خلق خدایم. پس آقایی که وزیر شدی بار سنگینی روی دوشت هست منت سر مردم نگذار و منتظر ستایش نباش. ستایش های متملقانه از جمله ویژگی های نفاق است. هم ستایش بیش از حد و هم ستایش کمتر از حد هردو نفاق است. چون بیش از حد تملق می شود و کمتر از حد می شود حسادت. علاوه براین، منافق انتظار پاداش و جزا ...
ترتیل جزء یازدهم قرآن + متن و فایل صوتی
﴿40﴾ و برخی از مردم به قرآن ایمان می آورند و برخی ایمان نمی آورند، و خدای تو حال تبهکاران را بهتر می داند. (40) وَإِنْ کَذَّبُوکَ فَقُلْ لِی عَمَلِی وَلَکُمْ عَمَلُکُمْ أَنْتُمْ بَرِیئُونَ مِمَّا أَعْمَلُ وَأَنَا بَرِیءٌ مِمَّا تَعْمَلُونَ ﴿41﴾ و اگر تو را تکذیب کردند بگو: عمل من برای من و عمل شما برای شما (هر کس جزای خود را خواهد یافت) شما بری از کردار من هستید و ...