سایر منابع:
سایر خبرها
خصوصی به شمار نمی رود و باید حتماً شخصیت های جدیدی را در نظر بگیرد و دولت و شهروند و اشخاص عمومی در عرصه جامعه را در نظر بگیرد و این نیاز به فقه اجتماعی دارد. وی افزود: به دلیل پیچیدگی روابط در عرصه جامعه تشدید مسائل اجتماعی و تکثیر متغیرهای اجتماعی بازهم نیاز به پاسخگویی فقه داریم چون ده ها متغیر در بروز پدیده ها تأثیر دارد و با فرمول قبلی نمی توان آن را پاسخ داد، ازاین رو مراجعات به فقه ...
تاریخ به عنوان یکی از ابعاد و مظاهر فرهنگ و تمدن حائز اهمیت است، زیرا شناخت و دریافت گونه های مختلف هر فرهنگ و تمدنی بدون دسترسی به تاریخ انواع هنر ها و دانش هایی که در تمدن ظهور کرده یا تکامل یافته ممکن نخواهد بود. اسلام هم که دینی کامل و غنی و دارای فرهنگ و تمدن عالی است توجّه بسیاری به تاریخ و تاریخ نگاری دارد. با یک نگاه کلی به آیات قرآن و کلام بزرگان دین می توان به اهمیت تاریخ پ ...
زهرا(س) آمده است. حجت الاسلام علی خادمی در بانوی جهاد به معنا و مفهوم جهاد پرداخته و به دو سؤال اساسی معنای حق جهاد و راه عمل به آن پاسخ داده است. در بخشی از این متن می خوانیم: بهترین راه عملی کرن اقسام گوناگون جهاد، الگوپذیری از اسوه های الهی یعنی انبیا و اولیاست که دو اثر مهم به دنبال دارد؛ داشتن الگو، سختی های رسیدن به یک فضیلت را آسان می کند و به سبب پیوند عاطفی میان انسان و آن الگوی ...
...، اما یکی از گره های بحث در کشور ما لزوم تبعیت قانون از منابع دینی است، لذا قدرت مانور پذیری قانون محدود شده و نمی توان از قانون عرفی چندان سخن گفت؛ لذا به نظر اصل چالش در این نقطه قرار دارد که باید برای آن راه حلی اندیشید. نجفی توانا: ببینید دین نه تنها در کشور بلکه در اکثر کشور های جهان یا به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در قوانین اثر قابل توجه و بعضا محوری دارد. مثلا برخواسته از ...
...> مجتبی همتی فر؛ بختیار شعبانی ورکی؛ جمیله علم الهدی؛ شریف لک زایی چکیده: هدف: روشمندی اندیشه شناسی را می توان اصلی ترین هدف مقاله حاضر دانست. مدعای نویسندگان آن است که با بکارگیری ملاحظات روشی ذکر شده می توان تا حد قابل توجهی از سوءفهم در پژوهش در اندیشه های امام خمینی(ره) برکنار ماند و در عین حال می توان به مفهوم پردازی و الگوپردازی های بدیع نیز دست یافت. روش شناسی پژوهش: با ...
ترویج رادیکالیزم اجتناب کنیم رادیکال کردن و تولید رادیکالیزم چنان خطرناک است که امام علی(ع) خود را از چرخه رقابت خارج می کند و نمی جنگد، حضرت می فرمایند: اصل ضعیف بهتر از نبود اصل است لذا امام علی(ع) رها می کند و هیچ گروه مسلمانی برای ستیز به راه نمی اندازد حتی وقتی عده ای تصمیم می گیرند که عثمان را بکشند، حضرت علی(ع) به فرزند خود امام حسن(ع) سفارش می کند که اجازه ندهد این اتفاق رخ دهد، ولی ...