سوئد در خدمت موساد؟!
سایر منابع:
سایر خبرها
سوئد در خدمت موساد؟!
به گزارش ایسنا، این اقدام سلوان مومیکا که برای این کار خود مجوز پلیس سوئد را گرفته بود با واکنش شدید سران کشورهای اسلامی، ملت های مسلمان و علمای دینی اعم از مسلمان و مسیحی مواجه شد، گستردگی این اعتراضات مردمی و دولتی نسبت به این اتفاق باعث شد که دولت سوئد که در روزهای ابتدایی این هتک حرمت با اسم آزادی بیان تلاش داشت بر اتفاق رخ داد ...
پشت پرده سوزاندن تورات در سوئد چیست؟
به گزارش جهان نیوز به نقل از مشرق، هشتم تیر بود که سلوان مومیکا مهاجر عراقی، مقابل مسجد اصلی پایتخت سوئد یک نسخه از کتاب مقدس قرآن را آتش زد. مجوز این اقدام توسط پلیس سوئد صادر شده بود که به موجب آن، اعلام کرد مجوز برگزاری اعتراضی را صادر کرده که سازمان دهنده آن قصد دارد روز چهارشنبه، هفتم تیر ماه و در آغاز تعطیلات سه روزه عید قربان، در بیرون از مسجد اصلی استکهلم، قرآن کریم را بسوزاند. ...
طالبان اجرای پروژه های سوئد در افغانستان را متوقف کرد
به گزارش تازه نیوز، وزارت کار و امور اجتماعی دولت موقت طالبان اعلام کرد که با مؤسساتی که از سوئد و نهادهای این کشور تامین مالی می شوند، تفاهم نامه امضا نمی کند. به نقل از فارس، این وزارت روز (پنج شنبه، 22 تیرماه) با نشر اطلاعیه ای با اشاره به هتک حرمت قرآن توسط مهاجر عراقی تبار در سوئد اعلام کرد که این کشور جرم جبران ناپذیری انجام داده و به احساسات مسلمانان صدمه وارد کرده است. ...
توهین به مقدسات در سوئد به بهانه آزادی بیان
هر کاری که می خواهند انجام دهند؛ از این طریق، آن ها روز به روز مرتکب اعمالی می شوند که به احساسات مسلمانان آسیب می رساند. اعمال آن ها کاملا نفرت انگیز است؛ قرآن را هتک حرمت می کنند یا به پیامبر اکرم(ص) الفاظ ناسزا می گویند. به راستی، وقتی سیاست های قانون گذاران سکولار اجازه برگزاری چنین رویداد هایی را می دهد، چه کسی این عاملان را پاسخگو می کند. واکنش ها و محکومیت ...
کشورهای اسلامی خواستار اقدام سازمان ملل متحد بعد از قرآن سوزی شدند
سازمان ملل متحد تقدیم شد. در این عریضه از کشورهای مختلف خواسته شده تا در قوانین خود بازنگری کنند و شکاف هایی را که ممکن است منجر به انجام اقدامات توهین آمیز و تحریک آمیز علیه ادیان دیگر شوند، برطرف کنند. یک مهاجر عراقی که به سوئد مهاجرت کرده است در روز عید قربان اقدام به پاره کردن و سوزاندن قرآن مجید بیرون مسجدی در استکهلم کرد که این امر منجر به شعله ور شدن آتش خشم مسلمانان در سراسر ...
هراس صهیونیست ها از موافقت سوئد با تورات سوزی
صهیونیستی در استکهلم بالاخره صدای مقامات رژیم صهیونیستی را هم که تاکنون در برابر قرآن سوزی سکوت کرده بودند، درآورد. آحارونوت روز جمعه نوشت انتشار گزارش ها درباره موافقت پلیس سوئد با درخواست یک فرد برای سوزاندن نسخه ای از تورات در برابر سفارت تل آویو در استکهلم صهیونیست ها را نگران و هراسان کرده است. این روزنامه با اشاره به جنایت قرآن سوزی دو هفته پیش یک افراطی مقابل مسجد مرکزی ...
300 شبکه فارسی زبان معاند در حال سیاه نمایی ایران هستند
... نور قرآن دنیا را فرا می گیرد رییس دفتر امور روحانیون اداره عقیدتی سیاسی نزاجا با اشاره به اهانت اخیر به قرآن کریم در کشور سوئد گفت: دلیل اهانت به قرآن، هراس دشمن از قرآن و معارف آن است چرا که با همه هجمه ها علیه این کتاب الهی، همچنان قرآن پرفروش ترین کتاب دنیا است. وی با بیان اینکه اهانت آشکار به قرآن کریم و اعتقادات مسلمانان جهان نشان می دهد که از گسترش معارف قرآن در ...
قوانین کشورها در مورد توهین به مقدسات چه می گویند؟
به گزارش ایکنا، بعد از اعتراضات زیادی که به اقدام یک مهاجر عراقی در سوئد به دلیل آتش زدن یک نسخه از قرآن به وجود آمد حالا پلیس سوئد روز جمعه با درخواست یک شهروند سوئدی برای آتش زدن تورات مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم موافقت کرد. شبکه عبری زبان INEWS24 گزارش داد که تا به الان هویت فردی که خواهان آتش زدن تورات شده است، مشخص نیست، اما به نظر می رسد که او نیز می خواهد این کار را ...
زندگینامه میلان کوندرا؛ بازجویی از سَبُکی زندگی با شوخی
رویداد ایران - محمد فرمان آرا: "میلان کوندرا" رمان نویس، مقاله نویس، شاعر، فیلسوف و منتقد سیاسی برجسته در سن 94 سالگی درگذشت. هر آن چه نوشت راه های تازه ای برای تفکر، نوشتن و خواندن گشود. کوندرا در سال 1929 میلادی در زمانی بی عیب و نقص متولد شد: روز اول ماه آوریل. او از همان ابتدا در معرض پوچ بودن فرهنگ انسانی قرار گرفت و در آن غوطه ور شد. او در چکسلواکی تحت اشغال نازی ها بزرگ شد سپس تحت حکومت استالینیستی زندگی کرد جایی که یکی از اعضای فعال حزب کمونیست بود. در جایی از رمان "خنده و فراموشی" نوشته کوندرا که داستان هایی با مضامین مشترک است و به بررسی فراموشی در طبیعت، تاریخ و سیاست و به طور کلی در زندگی می پردازد گروهی از کمونیست ها را ترسیم می کند که با یکدیگر در یک دایره می رقصند و به هوا می پرند و بر فراز شهر اوج می گیرند و به خنده فرشتگان می خندند در حالی که پایین تر از جایی که آنان ایستادند جلادان در حال کشتار زندانیان سیاسی هستند. راوی داستان که لزوما نمی تواند جزئی از آن گروه باشد می گوید: "با ناراحتی در دلم فهمیدم که آنان مانند پرندگان پرواز می کنند و من مانند سنگ در حال سقوط هستم آنان بال دارند و من هرگز بال نخواهم داشت". بازحویی از توتالیتاریسم (تمامیت خواهی) با چاشنی طنز به گزارش فرارو به نقل از کانورسیشن ؛ کوندرا از ظلم و ستم غیرانسانی آگاهی داشت. اولین مجموعه شعر البته نه چندان خوب او تحت عنوان "انسان: باغی وسیع" زمانی که او تنها 24 سال سن داشت در سال 1953 میلادی چاپ شد و از نظر لحن و محتوا کاملا منطبق با ادبیات رسمی شوروی بود. با این وجود، زمانی که او اولین رمان خود با نام "شوخی" را در سال 1967 میلادی چاپ کرد و سپس در سال 1969 میلادی رمان "زندگی جای دیگری است" را نوشت (که در سال 1972 میلادی چاپ شد) هر دو اثر را با طنز سیاسی به پایان رساند. این موضوع باعث اخراج او از حزب کمونیست و سپس تبعیدش شد. در رمان "سبکی تحمل ناپذیر هستی" که شاید شناخته شده ترین رمان اش باشد (چاپ شده در سال 1984 میلادی) و در سال 1988 فیلمی با اقتباس از آن با بازی ژولیت بینوش و دنیل دی لوئیس ساخته شد، کوندرا به بازجویی خود از سیاست های توتالیتر (تمامیت گرا) ادامه داده و بهار پراگ، توحش حکومت علیه آن و کنترل چکسلواکی توسط شوروی را بررسی می کند. کوندرا در هر یک از رمان هایش قدری طنز به کار می برد البته طنزی تلخ. برای مثال در "سبکی تحمل ناپذیر هستی" راوی دکترین نیچه در مورد بازگشت جاودانه* یا عود ابدی مورد بحث قرار می دهد و اشاره می کند این امکان وجود دارد که ما بار ها و بار ها یک زندگی مشابه داشته باشیم. با این وجود، او هم چنین یک روایت شهوانی را ارائه می دهد مبتنی بر این که به نظر می رسد رابطه جنسی می تواند به انسان اجازه دهد تا در لحظه زندگی کند. ما می توانیم وزن عود ابدی را با سبکی زنده بودن اینجا و اکنون عوض کنیم. وزن و سبکی، خنده و فراموشی، تکرار و تغییر و سیاست و جنسیت مضامینی هستند که در چهار رمان نخست او مطرح شده اند رمان هایی که این دوگانگی ها را در خود جای داده اند. شاید این توانایی برای داشتن افکار متناقض را با چیزی که او به "فیلیپ راث" نویسنده امریکایی گفته بود بتوان درک کرد: "توتالیتاریسم نه تنها جهنم بلکه رویای بهشت است درام قدیمی دنیایی که در آن همه در هماهنگی زندگی می کنند". نویسنده در تبعید رویای بهشت او البته محقق نشد. او در سال 1975 میلادی از خانه خود برای تبعید به فرانسه گریخت و به نوشتن آثار داستانی ادامه داد و یک خط کلی پیروی می کرد: رمان های چند قسمتی و چندصدایی که در آن راوی نقد، تفسیر و اظهارات فلسفی را در متن جای می دهد. این رویکرد داستانی بی قرار را می سازد داستانی که در مکان ها، زمان ها و زمینه ها به این سو و آن سو می چرخد. شخصیت ها به داخل و خارج سوسو می زنند. منطق آغاز، میانه و پایان به سختی تصدیق می شود و در انواع مسائلی که اغلب در داستان ظاهر می شوند جستجو برای خود، گفتن یک داستان و دستیابی به راه حل کنار گذاشته شده اند. تمرکز رمان های کوندرا کشمکش آن ها با پرسش های دانش، پیچیدگی وجود و عدم قطعیت دائمی است. این می تواند یک سبک ناراحت کننده باشد: یک اختلال به جای یک لذت ساده یا یک تجربه زیبایی شناختی. برای یک زن قرن بیست و یکمی لحن و سبک او در نوشتن صحنه های جنسی و بازنمایی زنان به طور کلی می تواند به عنوان نوعی مردانگی منسوخ و تاریخ مصرف گذشته قلمداد شود. همه چیز به این سادگی نیست که شما فکر می کنید مقالات کوندرا نیز جالب توجه بوده اند. در مقاله ای تحت عنوان "هنر رمان" چاپ شده در سال 1986 میلادی او تاریخچه ای را بیان می کند که چگونه رمان نویسان ابعاد مختلف هستی را گشودند. او با "میگل د سروانتس" آغازمی کند و از میان فهرست های نویسندگان داستان ها به سراغ همتایان چک تبار خود "فرانتس کافکا" و "یاروسلاو هاشک" می رود که به ادعای او نشان می دهند که نقطه قوت داستان این است که عدم اطمینان را تحمل می کند در حالی که سیاست و مذهب نمی توانند عدم قطعیت را تحمل کنند. از نظر کوندرا آن چه که داستان به خوبی انجام می دهد آن است که به خواننده بگوید:"چیز ها به آن سادگی که شما فکر می کنید نیستند". از نظر کوندرا رمان یک شئی فناورانه است که راه های جدیدی برای دیدن و معنا بخشیدن ارائه می دهد و این دیدن و معنا در متن آن نهفته است. برای مثال، او در "پرده: مقاله ای در هفت قسمت" چاپ شده در سال 2006 میلادی اشاره می کند که داستان چه کاری می تواند انجام دهد که فرم های قبلی نمی توانستند انجام دهند. کوندرا اشاره می کند که نویسندگانی مانند سروانتس (نویسنده دن کیشوت)، هنری فیلدینگ (نویسنده سرگذشت تام جونز کودک سرراهی) و لارنس استرن (نویسنده کتاب زندگی و عقاید تریسترام شندی) چیز های کوچک زندگی روزمره را معرفی می کنند و معنای و اهمیت آن را برای ما روشن می سازند. با این وجود، او با عجله بیان می کند که نویسندگان معاصر نمی توانند و نباید مانند آن غول ها بنویسند بلکه نوشتن امری استمراری از لحاظ فرم، صدا و سبک در دوره ای خاص و همراه با ناپیوستگی یافتن چیزی جدید است. او در این مقالات به نحوه نوشتن، چگونگی خوش گذراندن با زبان و فرم، اجازه دادن به بیدار شدن تخیل و نحوه برخورد با اندیشه و مفهوم مادیات و سیاست می پردازد. گویای حقایق ناخوشایند می توان تصور کرد نویسنده ای با چنین ظرافت و چنین درخشش فنی ای باید در مقطعی از عمر طولانی خود برنده جایزه نوبل ادبیات شده باشد. با این وجود، او جوایز دیگری از جمله جایزه اورشلیم (بیت المقدس) در سال 1985 و جایزه هردر در سال 2000 را دریافت کرد. شاید سبک نوشتن کوندرا باعث شد تا کمیته نوبل او را در چندین دوره به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی کرد، اما هرگز به او جایزه ای اعطا نکرد. کوندرا پس از نگارش آخرین رمان اش به زبان چکی تحت عنوان "جاودانگی" در سال 1991 میلادی که در آن پرسش های مربوط به روابط جنسی و شخصی را مطرح می کند چهار رمان دیگر نوشت که توجه کمتری را به خود جلب کرد و کمتر مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. بنابراین، در رمان های "آهستگی" (1995)، "هویت" (1999)، "جهالت" (2000) و در نهایت "جشن بی معنایی" (2014) می توان روند محو شدن ستاره اقبال او را مشاهده کرد. دلیل آن موضوع این نبوده که کتاب های ذکر شده کم تر خوب بودند بلکه به نظر "رابین اشندن" بنیانگذار و سردبیر سابق مرکز و شرق اروپای مجله "لاندن ریویو" کوندرا بیانگر "حقایقی بود که برای عصر مدرن ناخوشایند است". کوندرا به طرز وحشتناکی صراحت دارد. کوندرا حتی تسلی احساسات یا اخلاق را به نفع آن چه اخلاق معرفت توصیف می کرد رد کرده است یعنی لازمه دیدن و گفتن چیزی که نویسندگان پیشین ندیدند و نمی توانستند ببینند یا بگویند و برای ایجاد درک تازه از جهان است. *مفهومی است که طبق آن جهان و تمام هستی و انرژی به طور نامحدود و به همان شکل در حال تکرار بوده و ادامه خواهد یافت. زندگینامه و دانلود بهترین کتاب های میلان کوندرا ...
امام جمعه موقت گرگان: مسوولیت پدر و مادر در تربیت فرزندان سخت و سنگین است
خواهد داشت کشورهای مدعی آزادی نباید اجازه اهانت به مقدسات مسلمانان را بدهند موفقیت های جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف، غیرقابل کتمان است وی با بیان این که فرزند در آغوش مادر مهر، محبت و احساسات و در کنار پدر رفتار و کردار را فرا می گیرد، ادامه داد: براساس اعلام ثبت احوال کشور در 2 ماه نخست امسال 79 هزار و 260 مورد ازدواج ثبت شده و در همین مدت 37 هزار و 701 طلاق ...
چرا مسیحیان از مباهله با پیامبر وحشت کردند؟
که تحت مراعات و سرپرستی کسی نباشد؛ بر این اساس مباهله یعنی نفرین طرفین برای خارج شدن طرف مقابل از سرپرستی خداوند. برای پی بردن به ماجرا و اهمیت این روز بزرگ و مبارک با لیلا زارع پور دکترای کلام اسلامی و کارشناس مطالعات زنان به گفت وگو نشستیم. این کارشناس مذهبی می گوید: با مباهله یک تغییر جدیدی در عالم محقق شد، یعنی بعد از مباهله جریانات متفاوت شده است، چرا که جریان مباهله سال 9-10 هجری و ...