سایر منابع:
سایر خبرها
پیاده راه سازی کار غلطی است/از مدافعان ثابت قدم بودم اما حالا نیستم/ بیان مخالف با شهردار به معنی ...
... وی با اذعان به توانمندی های ثابت قدم شهردار فعلی رشت عنوان کرد : من به ایشان رای دادم و از مدافعانش بودم اما حالا نیستم چرا که معتقدم شهردار در انجام امور باید شورا را ببیند و حرمتها را حفظ کند به خصوص آنانی که با او کار می کنند.الان بیش دو هزار و 500 نفر در شهرداری کار می کنند اما همه آنها دغدغه فکری در خصوص جایگاه خود دارند که در نتیجه نمی توانند به وظایف خود به خوبی عمل کنند. ...
جهانبخش: کمبود امکانات در مسیر روسیه خنده دار است/ برای پیشرفت باید از خیلی چیزها بگذرم
یک باره از این پست به بال راست تبدیل شدی و هم اکنون نیز شرایط بسیار ایده آلی در این نقطه از زمین داری. من در تیم ملی جوانان در سال های 2010 و 2011 به عنوان مهاجم نوک بودم. از زمانی که در داماش حضور داشتم مارکار آقاجانیان برای اولین بار من را به سمت راست زمین برد که پس از آن در تیم های ملی جوانان و امیدها در همین پست بازی کردم. از زمانی که به هلند رفتم کار خود را به عنوان بال راست ادامه دادم ...
تکه کلام نظر آیت الله مجتهدی درباره شغل طلاب/بالاخره چه کسانی بهشت می روند؟
شش ماه چریده است. تو شش سال است طلبه هستی، نشان نمی دهد طلبه هستی! حالا ضمن اینکه داشتند شوخی می کردند، یک نکته اخلاقی هم تذکر دادند. بالاخره آدم هر کاری می کند باید یک خروجی هم داشته باشد، تو الان شش سال است، ظاهر تو نشان نمی دهد طلبه هستی. ایشان حتی شوخی هایش هم درس بود . نظر جالب آیت الله مشکینی درباره میزان تأثیر اعمال دینی بر انسان بعداً من این را به عنوان تیکه خودم گرفتم ...
هومن سیدی: اگر تقلید کنم کارگردانی راکنار می گذارم
هومن سیدی کارگردان خشم و هیاهو گفت: همه با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند کارگردانی را بیاموزند اما جهان انسانی فیلمساز است که باید درست به تصویر کشیده شود. به گزارش مشرق، فیلم سینمایی خشم و هیاهو از نظر ساختاری بهترین فیلم هومن سیدی است. از معدود دفعاتی است که داستان [...] هومن سیدی کارگردان خشم و هیاهو گفت: همه با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند کارگردانی را بیاموزند اما جهان انسانی فیلمساز است که باید درست به تصویر کشیده شود. به گزارش مشرق، فیلم سینمایی خشم و هیاهو از نظر ساختاری بهترین فیلم هومن سیدی است. از معدود دفعاتی است که داستان یک فرد مشهور و فساد اخلاقی اش در سینمای ایران روایت می شود و از آن جا که چند نمونه واقعی هم دارد – از جمله مشهورترین آن ها ماجرای شهلا جاهد و ناصر محمد خانی است که موقعیت بحرانی فیلم شباهت قابل توجهی به آن دارد – توجه مخاطبان در جشنواره فیلم فجر را به خود جلب کرد. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند این فیلم در اکران به تنهایی می تواند پدیده گیشه باشد اما اکران نوروزی و قرار گرفتن در کنار فیلم های کمدی و جدی دیگر، هنوز آنگونه که شایسته است فیلم دیده نشده است. در بخش اول گفت وگو با هومن سیدی درباره داستانگویی فیلمش و روایتی که برای بازگویی قصه در نظر گرفته، توجه به مخاطب و ساخت آثاری که سطح سلیقه مخاطب را نازل می کند صحبت کردیم که از نظرتان می گذرد: زندگی پیچیده است/ به راحتی نباید قضاوت کرد فیلم با جمله ای از ویلیام فاکنر آغاز می شود و نام فیلم هم از رمان مشهور خشم و هیاهو برگرفته شده است . رمان فاکنر حاوی چند زوایه دید است و سرهم نهادن از حکایت چند راوی است همین دلیل باعث شد نام فیلمی که تلاش کردید با ماهرانه ترین نوع ممکن داستان را با پیچیدگی و پس و پیش کردن وقایع آن هیجانی و دلهره آور روایت کنید، از رمان فاکنر اقتباس کنید یا دلیل دیگری وجود داشت؟ بن مایه اصلی حرفی که در فیلم وجود دارد و باید روی آن تمرکز می کردیم این بود که به راحتی راجع به یک جریان نباید نظر دارد و بیرون گود قرار گرفت و درباره یک زندگی نظر داد. زندگی پیچیده تر از این حرف هاست. لزوما آن جریانی که به چشم می بینیم و ذهن ما آن را واقعی تلقی می کند، می تواند واقعی نباشد و می تواند وجه دیگری هم داشته باشد و واقعی تر از آن باشد که ما فکر می کنیم. ما چون هیچ گاه امکان شنیدن و دیدن تمام وجوه را نداریم به راحتی قضاوت می کنیم و اجازه می دهیم احساسات ما بر عقل غلبه کند. به طور مثال در یک دعوای زناشویی به خودمان اجازه می دهیم تقصیر را به گردن یکی از طرفین بیندازیم . قرار بر این است که خشم و هیاهو برای لحظه ای تماشاگر را به خودش بیاورد و به این مهم فکر کند که در یک لحظه نمی تواند درباره شخصیت های داستان نظر بدهد و قضاوت کند. به همین دلیل نوع روایتی که انتخاب شد که در نوع مرسوم ادبیات و فیلمنامه نویسی، سینما ، تئاتر و تمام گونه های دیگر تصویری یا ادبیاتی موجود است انتخاب شد . احساس کردم این نوع روایت برای این نوع پیام انتخاب درست تری باشد ما هر دو شخصیت را نشان می دهیم نه تنها برای دیده شدن بازی ها یا خندیدن یا هر چیز شبیه به این... این اتفاقات هر کدام می تواند واقعی باشد و ما راحت نمی توانیم به ضرس قاطع یک فرد را متهم و دیگری را مبرا از خطا و لغزش بدانیم در داستانگویی مدیون رمان خشم و هیاهو هستم برگرفتن نام فیلم از رمان خشم و هیاهو را بفرمایید درست است که این رمان به فیلمنامه من و بالعکس ربطی ندارد اما بعد از خواندن این رمان دغدغه نگارش این نوع فیلمنامه به ذهنم رسید. من خودم را یک جورهایی مدیون این رمان می بینم برای نوشتن این فیلمنامه درست است که تاکید می کنم هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند. دو کاراکتر، مصداق اصلی خشم و هیاهو هستند/ از آثار بزرگ یاد می گیرم با خواند این رمان به سمت داستانگویی در سینما رفتید؟ بله. احساس کردم این دو کاراکتر اصلی من مصداق اصلی نام رمان هستند هر دو مصداق اصلی هم خشم و هم هیاهو هستند. اعتقادم این است که خود کاراکترها یک حرکت رو به جلویی دارند و خودشان برای خودشان اسم می یابند و برخی لحظات را تعیین می کنند. احساس می کردم بعد از نوشتن کل فیلمنامه چقدر یک کاراکتر را خشم نوشتم و دیگری را هیاهو. فکر کردم این اسم شاید درست باشد . البته مقیاس فیلمنامه و رمان کار خطایی است اما من یاد گرفتم که از آثار بزرگ استفاده کنم ، بهره بگیرم و تلاش کنم برای یادگیری بیشتر. شخصیت ها کدام نزدیک به خشم و کدامیک بیشتر به سمت هیاهو رفتند؟ برای من خسرو داستان خشم است و حنا هیاهو. آنونس را هم بر این مبنا ساختم یکی را کاملا خشم و دیگری را کاملا هیاهو. خسرو خانواده دوست است این خشم خسرو از کجا می آید؟ خشم خسرو، عصبی بودن، نگران بودنش، حتی دل لحظه های احساسی هم آرامش ندارد. بیس فیلمنامه را که می نوشتم خسرو رادر دو وزنه قرار دادم جایی که از خودش تعریف می کند فکر کردم که باید خودش را درست تعریف کند بدون ایراد و بی نقص . این دم دستی ترین نگاهی است که در لحظه اول به فیلمنامه نویس ارجاع می دهد اما هرچه جلوتر رفتم به دم دستی بودن این نوع معرفی بیشتر پی بردم. خسرو باید وقتی از خودش تعریف می کند بگوید فردی هستم که عصبی می شوم و پرخاش می کنم من این ایرادها را دارم اما لزوما خانواده برایم مهم است. وقتی خسته است به خانه می آید با بچه بازی می کند اما جنبه اش را ندارد زود از کوره درمی رود. فرد عصبی لزوما گناهکار نیست/ تلاش کردم تصویر یک فرد واقعی را به نمایش بگذارم با این معرفی پس زمینه به مخاطب می دهید که در انتها مخاطب قضاوت خودش را داشته باشد؟ حتما همینطور است. آدمی که عصبی و پرخاشگر است لزوما گناهکار نیست. اگر داد و بیدار می کند لزوما قاتل نیست. شکل و شمایلی که خسرو از خودش ، همسرش (تینا) و حنا روایت می کند کاملا به گونه ای است که هر جور دل خواهش است آن ها را تعریف می کند. جلوتر که می رویم حنا هم همین کار را می کند. در روایت حنا، خسرو آدم بسیار ضعیف و متزلزل است کسی که به او آسیب وارد می شود. کسی که همسرش او را مورد توهین و تحقیر قرار می دهد (رفتار تینا با خسرو در ماشین). کسی که به عنوان یک مرد زار می زند و خواسته اش را درخواست می کند،کسی که دیگر آن غرور را ندارد (فصلی که حنا تعریف می کند). این تعاریف (خسرو و حنا) تنها دارای یک جریان های واقعی مشترک هستند خسرو در هر دو روایت با بچه اش تند است. تلاشم این بود تمام لکه هایی که وجود دارد و در کنار هم قرار می گیرد به گونه ای باشد که تصویر یک آدم غیرواقعی را نبینیم. چون خسرو از خودش تعریف می کند، لزوما آدم خوب مهربان و خانواده دوست نبینیم و از روایت حنا چیز دیگری به مخاطب ارایه شود. من همه تلاشم این بود که یک آدم ببینیم اگر در بخشی از فیلم مجبور است که از خودش تعریف کند عصبی بشود و فریاد هم بزند اما کار اشتباه هم می کند. انتخاب نکردم قصه یا ضد قصه جلو بروم/ بسیاری از ترس، تجربه نمی کنند بعد از ساخت خشم و هیاهو به سمت داستانگویی خواهید رفت. من هیچ وقت انتخاب نکردم که چه باید بکنم. الان قصه تعریف کنم یا ضد قصه جلو بروم چیزی که همیشه تلاش می کنم آن را حفظ کنم و بخش زیادی از دوستان مخالف آن هستند تجربه گرایی است. بسیاری عنوان می کنند جای تجربه در سینما نیست و اشتباه بحث تجربه گرایی را تلقی می کنند. معتقدند اگر کسی قرار است تجربه کند برای خودش و درخانه تجربه کند . این حرف زمانی درست است که فرد الفبای سینما را بلد نباشد . اما کسی که حرفه اش فیلمسازی است اساسا امکان این وجود ندارد که تجربه نکند. حالا افرادی می ترسند که نکند خراب کنند و سرمایه از بین برود ورود به دنیای تجربه کردن نمی کنند افرادی هم هستند که نترسند و تجربه می کنند . برایم مهم نیست ماحصل تجربه کردنم چه می شود شما جزء دسته دوم هستید فکر می کنم این طور است . برایم مهم نیست ماحصل آن تجربه چه می شود مهم این است که یک جریان جدید را تجربه کنم اسمش هرچه که می خواهد باشد. اگر قرارباشد تقلید کنم کارگردانی را کنار می گذارم به اسم و عنوان آن جریان کاری ندارید اصلا. من اینجوری حالم خوب است .به طور مثال اگر قرار باشد من کارهایی که یک کارگردان مثل فرهادی انجام داده من هم انجام بدهم برای من چیزی ندارد اگر این گونه باشد کارگردانی را می گذارم کنار و به سراغ بازیگری می روم. برخی از قدم برداشتن رو به جلو می ترسند حتما برای مخاطب هم ارزش دیدن ندارد دیدیم کارهایی که کپی هایی از کار کارگردان دیگر بودند و هیچ گاه نتوانستند نظر مخاطب را جلب کنند. متاسفانه افراد بی مایه و کم مایه وجود دارند که از قدم برداشتن رو به جلو می ترسند تمام تلاششان را می کنند که هیچ کس قدمی برندارد. دو نوع حسادت داریم یکی منجر به پیشرفت و ترقی می شود و دیگری باعث می شود که نه خداوند و نه خلق خداوند از فرد راضی و خشنود نباشد. متاسفانه از این دست آدم هایی که خانه نشین هستند و قلم و کاغذ دارند و فکر می کنند تنها قلم و کاغذ داشتن لزوما فرهیختگی است زیاد هستند. کسانی که در خانه نشستند و فکر می کنند هیچ کس آن ها را کشف نکرده و این افراد بزرگترین آرتیست های کره زمین هستند و تریبونی به آن ها داده نمی شود برای خودنمایی. همانقدر فیلمسازان با استعداد خوبی که به سینما وارد می شوند همانقدر هم افراد بی استعداد به سینما وارد می شوند. چگونه بایدغربال بشوند تا اینگونه وارد سینما نشوند خودشان غربال می شوند. من دوران سینمای جوان را گذراندم شیفته بعضی ها در سینما بودم بعضی از بزرگان را نقض می کردم. در آن دوره یادم است یک دانشجوی فیلمسازی که یک فیلم یک دقیقه ای ساخته یا حتی همان را هم نساخته به راحتی راجع به یک فیلمساز در هر سطحی نظر می دهد در حالی که توان گرفتن یک پلان از فیلم ندارد اما به راحتی می تواند تصمیم بگیرد که سینما به چه سمت و قهقهرایی می رود. غربال شدن این افراد زمانی رخ می دهد که وارد سینما بشوند زیرا از این دست افراد ادعاهای زیادی داشتند و همیشه احساس می کردند موقعیت بروز و ظهور استعدادهایشان را نداشتند. برای خیلی از این افراد موقعیتش فراهم می شود و کار را خراب می کنند و از این وادی می روند و متاسفانه وقتشان را هدر می دهند. عده ای هم هستند بدون حاشیه وبا اصل مطلب جلو می آیند. نسبت به فیلمسازان دیگر قضاوت سطحی ندارند به این فکر می کنند که فیلمساز دیگر ده سال جلوتر از خودش کاری را به انجام می رساند که باید به قدم هایش نگاه کرد و اگر کاری را نتوانسته انجام دهد شاید ما بتوانیم انجام دهیم. این نوع نگاه در من (به عنوان یک جوان) وجود دارد من به بزرگان در این عرصه نگاه می کنم و می بینم کدام یک از تجربیاتشان خوب بوده و من چگونه می توانم تجربه جدیدی کسب کنم واگرنه چه کاری است که فیلم بسازند. همه می توانند با یک ماه کلاس فشرده فیلمسازی بیاموزند/ جهان انسانی و تصویر آن مهم است به صراحت می گویم همه آدم ها با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند فیلمسازی را بیاموزند یادگیری الفبای سینما کار سختی نیست اما جهان انسانی فرد است که درست باید به تصویر کشیده شود. اینکه چه در چنته داری و دنیای پیرامونت را چگونه می بینی و آن را چگونه می توانی تصویر کنی. واگرنه فیلمسازی یک دکوپاژ ساده است با چند پلان شات و تدوین دم دستی که می توان آن را یاد گرفت. چیز پیچیده ای نیست یک ریتم و ضد ریتم و فیلمنامه که دیگر کسی نمی نویسد. بازیگران هم که همه خوب هستند فیلمنامه خوب باشد پول خوب هم بدهیم می آیندو کار می کنند. باساخت اعترافات ذهن خطرناک من فکر می کردم داستانگو می سازم/ من تلاش نمی کردم به سمت شمایل فیلم روشنفکری بروم/ سینما روشنفکری خطرناک است تمام این حواشی زودگذر است و می گذرد. من از فیلم آفریقا تا به امروز به مراتب افرادی که فیلم من را می بینند و دنبال می کنند بیشتر شدند. اما یادم هست وقتی اعترافات ذهن خطرناک من را ساختم من فکر می کردم اتفاقا فیلم داستانگو می سازم . اما مخاطبش خاص شد. آن نوع سینما، سینمای خطرناکی می توانست باشد به دلیل این که می توانست به سمت شمایل فیلم هایی که روشنفکری است،برود اما خدا شاهد است من اصلا تلاش نمی کردم یک چنین چیزی بسازم و به آن سمت فیلمسازی حرکت کنم. اعترافات جهان خاصی را دنبال می کرد اگر با شخصیت اصلی داستان نگاه کنیم همه چیز درست و به جا بود اما چقدر مخاطب جای آن قرار بدهد سخت و سنگین بود. بله . درست است. واقعیت این است که از ساختن آن فیلم لحظه ای پشیمان نیستم امیدوارم روزی برسد حرف هایی را درباره آن فیلم بزنم که دوست دارم بگویم اما هیچ وقت نگفتم. در آن مسیر فیلمسازی احساس کردم دنیایی برایم باز شد که دنیایی جدید، عجیب و غریبی است و پتانسیل سینما شدن را دارد. فکر می کردم افراد زیادی با این نگرش که در فیلم دیده می شود درگیر هستند و فکر نمی کردم درگیری ذهنی هیچ کس نباشد. احساس کردم پدیده ای به وجود آمده که زندگی همه را تحت الشعاع قرار می دهد . فکر نمی کردم خیلی از افراد درباره آن اطلاع ندارند یا حوصله اش را ندارند یا چرا باید بدانند که کجای زندگی هستند. اساسا فکر می کردم (هنوز هم فکر می کنم) هر فیلمسازی یک حدیث نفسی دارد من باید این را بدانم که چرا می خواهم فیلم بسازم . سینما صرفا جای تفریح نیست/ ذات هنر فرهنگسازی است بیش از هر چیز مخاطب به سمت سینمای کمدی گرایش دارد. جامعه شلوغی داریم . مردم درگیر گرفتاری های زندگی هستند. واقعیت این است که خنده در جامعه بسیار کم است جدیدا نگرش هایی به وجود آمده که خنده را تقویت کنند که بسیار عالی است. طبیعی است که کشور جوانی هستیم انرژی های بسیار زیادی دارند که تخلیه نمی شود تخصص من نیست که چگونه باید این تخلیه انرژی در جوان رخ بدهد. حالا این مهم است که یک خانواده که متشکل از افراد جوان است وقتی قصد دارد حالش خوب بشود به سینما می آید اما هیچ گاه درباره آن حرف نزدیم. سینما صرفا جای تفریح نیست. سینما وجود دارد که به لحاظ فرهنگسازی حرکت آهسته ای را به سمت جلو ببریم. به طور مثال رامبد جوان در برنامه خندوانه با یک شوخی شیرین کمربندها را باز یا بسته می کند این یعنی فرهنگسازی برای بستن کمربند در هنگام سوارشدن در ماشین. به ذات کار هنر فرهنگسازی است. اگر سینما با سیرک و بازیگر با دلقک اشتباه گرفته شود باید این شغل را ببوسیم و بگذاریم کنار. فیلمی که مخاطب کم دارد شکست خورده است فیلم باید پرفروش باشد هیچ شکی در آن نیست. فیلمی که مخاطب کم دارد نابود شده و شکست خورده است اما می گویم کاری که بعضی از دوستان با سلیقه و ذائقه مردم می کنند را نکنیم . باج دادن به هر دلیلی انصاف نیست برای این که باید پاسخگو باشیم. این که من پلان را باز بگذارم. 15 بازیگر نامی را جلوی دوربین بیارم تا کارهای خیلی زشت و زننده ای را جلوی دوربین انجام بدهند که باعث خندیدن تماشاچی بشود و در آخر تماشاگر بیرون سالن بگوید چقدر مزخرف بود و به آن بخندند برایم حال خوبی را به ارمغان نمی آورد و این نوع پول درآوردن و گیشه داشتن برای من خوشایند نیست. فکر می کنم وقتی یک تابلوی نقاشی کشیده می شود با هدف رساندن یک پیام یا مفهوم این کار انجام می شود. معضلات جامعه را به گونه ای روایت کنیم که روی مخاطب تاثیربگذارد مهم این است که در اثر یک مفهومی را به مخاطب ارایه دهیم اگر درباره معضلات جامعه حرف بزنیم باید به گونه ای باشد که روی مخاطب اثرگذار باشد اگر بادیدن فیلم یک خانواده به خودش نهیب بزند که بعد از جدایی فرزند ما چه شرایطی را پیدا خواهد کرد برای من فیلمساز کفایت می کند. حالا یکسری آدم بگویند فکر کردی کی هستی که این حرفها را می زنی من در پاسخ این افراد باید بگویم من یک انسانم که در مملکتم زندگی می کنم احساس دارم و حالم بد و خوب می شود و همه ما به زعم خودمان تلاش می کنیم برای بهبود جامعه با هر عقیده و ذائقه ای و با هر تربیت خانوادگی . برای ادامه مسیر فیلمسازی کاملاً حسی جلو می روید یا با برنامه پیش می روید؟ نه خیلی حسی نیست. بدون حساب و کتاب هم جلو نمی روم باید ببینم چه چیزی الان خوراک جامعه است. با ساخت فیلم کمدی مشکلی ندارم/ سطح سلیقه مردم را باید بالا برد/ در کار بعدی بیشتر حواسم به تماشاچی است حتی اگر خوراک جامعه فیلم کمدی باشد؟ من با ساخت فیلم کمدی مشکلی ندارم. من بعداز این همه سال بازیگری، برای حضور در فیلم کمدی و ایفای نقش درآن جایزه گرفتم شاید خیلی از مردم من را به عنوان یک کمدین بشناسند تا بازیگر جدی. اما معتقدم هر چیزی باید ارزش و احترامش سرجاش باشد و حفظ شود . تلاش می کنم داستان را بیشتر از این در کار بعدی جدی بگیرم و بیش از این حواسم به تماشاچی باشد. من از تلاش کردن خسته نمی شوم معتقدم باید آرام آرام سطح سلیقه مردم را بالا آورد تا رشد فرهنگی صورت می گیرد و آمار کتابخواندن مقداری بالا بیاید. آن زمان دیگر نیاز به این همه تبلیغات شعارگونه برای حفظ محیط زیست نداریم زیرا سطح فرهنگی بالا آمده است. Let’s block ads! (Why?) منبع: مشرق کد مطلب : سایر اخبار ...
به خاطر خطایی که به ضرر پرسپولیس نگرفتم،خودم را نمی بخشم
بعد از دو سال زد و گفت تو به من تهمت ارتباط غیرحرفه ای با کارمندان را زدی در حالی که من هرگز این حرف ها را نزده بودم. متاسفانه آن حرف ها را نزدیک ترین افراد به دادگان در همان طبقه چهارم علیه او درآورده بودند. من این شایعات را چه آن زمان که شنیدم و چه حالا که معتقدم دادگان دشمنی شخصی با من کرده، باور نکردم و او را پاک می دانم. من با اینکه از دادگان ناراحت هستم اما این را هم می گویم، او آن قدر مرد ...
معرفی برندگان 25 میلیون تومانی جشنواره مشتریان شرکت مخابرات
به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، با توجه به وقفه صورت گرفته در برگزاری جشنواره که به علت تعطیلات رسمی ایام نوروز و سال نو ایجاد شد، در مراسم امروز، قرعه کشی چهار هفته پنجم، ششم، هفتم و هشتم جشنواره مشتریان وفادار شرکت مخابرات ایران به طور یکجا برگزار شد و بر اساس نتایج این قرعه کشی ، برندگان اولین و دومین جایزه 250 میلیون ریالی قرعه کشی جشنواره مشتریان ...
فرهنگ در رسانه
. وی عنوان کرد: همچنین قرار است افتتاحیه جشنواره با حضور هنرمندان استانی و کشوری در اصفهان نیز برگزار شود. از دیگر برنامه های استان این است که برگزاری دو کارگاه تخصصی را درباره محیط زیست در خلال جشنواره برگزار کنیم. قادریان ادامه داد: مشخص نیست دو سالن سینمای خصوصی اصفهان در زمان برگزاری جشنواره فیلم سبز مشارکتی داشته باشند اما در دیگر سالن های سینمای حوزه هنری قرار است فیلم ...
جعبه سیاه بازگشت احمدی نژاد
اینجاست که ایشان در هشت سال چه گلی به سر ملت زدند که قصد دارند دوباره حضور پیدا کنند. ایشان قبل از اینکه در صحنه حضور پیدا کنند، بهتر است پرسش های جدی که درباره کارنامه کاریشان مطرح هست را پاسخ دهند و ابهامات را در همه زمینه ها رفع کنند. حجت الاسلام سید رضا اکرمی از اعضای جامعه روحانیت که مخالف حضور مجدد احمدی نژاد در پاستور است هم به آرمان گفت: آرزو بر جوانان عیب نیست. معتقدم طیف احمدی نژاد تلاش می ...
گفتگو با بازیگر سریال شهرزاد و همسرش+تصاویر
اولیه مان به این صورت شکل گرفت. مدتی گذشت و قرار شد تئاتر آنتیگونه به کارگردانی خانم صابری در ایتالیا روی صحنه برود و من و آقای اثباتی در این سفر کاری همسفر شدیم که همین سفر باعث شد بیشتر یکدیگر را بشناسیم. آشنایی مان به سال 80 برمی گردد و هفت سال است که با هم ازدواج کرده ایم. شناخت پیش از ازدواج پیش نیاز است نسیم ادبی: به شناخت پیش از ازدواج معتقدم؛ البته می دانم همه چیز را نمی توان تا ...
حفظ سوره حشر در بانشاط ترین برنامه شبکه قرآن +فیلم
انتخاب خوبی برای افرادی که دوست داشتند تا از ایام تعطیلات نوروز برای حفظ این سوره بهره ببرند، بود. این برنامه یک روز قبل از آغاز سال 95 به روی آنتن شبکه قرآن سیما رفت و آخرین برنامه آن هم روز گذشته 16 فروردین ماه پخش شد. این برنامه به نوعی اختتامیه چشم روشنی بود که با حضور کارشناسان و نیز برخی از مخاطبان برنامه در بوستان آزادگان تهران به روی آنتن رفت. در آخرین برنامه چشم روشنی جمعی از مدیران شبکه ...
محمود دولت آبادی: کلنل در دوره روحانی جعل شد
احمدی نژاد منتشر بشود اگر کمی انعطاف نشان داده بودم. در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی نه تنها منتشر نشد، بلکه جعل و تحریف هم شد و در بازار به فروش گذاشته شد. به ایشان می گویم دست مریزاد! از رویاهای تان بگویید؟ کدام رویاها را قصه کردید کدام ها نه؟ کدام شکل واقعی پیداکردند کدام ها نه؟ هنوز هم رویاها در زندگی تان حضور دارند؟ رویای من چاپ آثار معطل مانده ام است در اتاقی در وزارت ...
امیرعلی نبویان: پشتکار از استعداد مهم تر است
نبویان که 34 سال دارد، مهندس برق است اما بعد از گرفتن مدرک خود وارد دنیای هنر و نویسندگی شده است. او یکی از شرکت کنندگان مسابقه لباهنگ است که پخش آن از ایام نوروز در برنامه خندوانه شروع شده است. با نبویان درباره راهی که تاکنون طی کرده و جرأت ریسک کردن در زندگی هم صحبت شدیم. یک میلیون نفر به شما در مسابقه لباهنگ رای داده اند، آماری که هر کسی را می تواند به وجد آورد. آن هم ...
پیروانی: خواستن زمین تمرین برای تیم ملی زیاده خواهی نیست
می دیدند زیرا با این صحبت گویی ما دروغ می گوییم و زمین هیچ ایرادی ندارد. ما دوست نداریم بهانه بیاوریم. اینکه می گوییم امکانات نداریم، برای خود ما هم سرشکستگی دارد. من صحبت آقای سجادی را قبول می کنم اما آقای اسدی به عنوان دبیرکل فکر می کنم باید منطقی تر صحبت کنند. صحبت های او باید دوستی و رفاقت ایجاد کند. اینکه علیه من مصاحبه می کنند درست نیست. آقای رئیس جمهور وقتی بازی تیم ملی و ...
گوشه هایی از زندگینامه پاسدار شهید مصطفی آقاتهرانی
.... او در سن پانزده سالگی برای مادر یک چرخ گوشت آمریکایی گران قیمت خرید. از آن زمان همسایه و فامیل برای چرخ کردن گوشت هایشان به خانه ی ما می آمدند و مادر هم با مهربانی و عطوفت با آنها برخورد می کرد و همه همیشه دعاگوی مصطفی بودند. بوی عطری آشنا کم کم پدر با کوشش و تلاش توانست کارخانه ای بخرد و مصطفی هم قدم به قدم در کارها به او کمک می کرد. مصطفی با اینکه بیشتر اوقات را در ...
برنامه های نوروزی تلویزیون به روایت10 کارشناس و منتقد
است که تا حدی برنامه ها را دیده بودند و نظرهایی داشتند. تلویزیون امسال با سه سریال تولیدی بیمار استاندارد ساخته سعید آقاخانی از شبکه یک، زعفرانی به کارگردانی حامد محمدی از شبکه دو و قرعه ساخته برزو نیک نژاد از شبکه سه همچنین برنامه های مفرحی مانند خندوانه، دورهمی و مسابقه شبکوک از شبکه نسیم و گزارشگر از شبکه سه میهمان خانه های مردم شد. سوال ما در مورد کلیت همه این برنامه ها در وهله اول و ...
شوق ترویج مکتب اهل بیت(ع) در زاهدان مرا قاری کرد/ راهکاری برای ارائه تلاوت معنامحور
البته اتحادی که بین شیعیان و اهل سنت در سیستان و بلوچستان وجود دارد، مثال زدنی است؛ به طوری که همه با هم برای ارتقای برنامه های قرآنی فعالیت می کنند و اجازه تهاجم فرهنگی و نفوذ دشمنان به میهن اسلامی را نمی دهند. با توجه به فعالیت های قرآنی در زمینه حفظ در استان سیستان و بلوچستان قصد ندارید به سمت حفظ کلام وحی بروید؟ دوست دارم در زمینه تلاوت به توانمندی هایی برسم تا بعد به سمت ...
پایان 3 زندگی که با رابطه نامشروع شروع شد
.... به راستی نمی دانم از چه هنگامی بود که احساس کردم هرمزدیگر آن هرمز همیشگی نیست و علاقه اش نسبت به من کم شده است. وقتی این موضوع را با مادرم در میان گذاشتم، مدام می گفت همه مردها به همین گونه هستند ومطمئن باش که با گذشت زمان همه چیز حل خواهد شد. با توجّه به اوضاع نابسامان مالی زندگیمان،چند بار از هرمز خواستم تا به سر کاری بروم ولی او به هیچ عنوان،دوست نداشت، من در بیرون از منزل کار ...
استان را در اقتصاد مقاومتی سربلند کنیم
حایز اهمیت سخنرانان جلسه که از اصلی ترین تصمیم گیران و تأثیرگذاران در استان هستند تکلیف مدیران استان مشخص است و حالا همه می دانند در سال پیش روی حرف نخست را در ادامه و اجرای طرح ها و برنامه هایشان تحقق اقتصاد مقاومتی می زند. حالا همه می دانند هر طرح و برنامه ای که در همدان راه اجرایی شدن را پیش می گیرد پیوستی دارد با محتوای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که اگر جز این باشد عملی نخواهد شد. این نشست به ...
همراه با ویژه برنامه نوروزی نود / مشروح شادترین نود سال با اعلام رضایت شما
وبسایت رسمی برنامه نود - ویژه برنامه نوروزی نود در فضایی شاد و با حضور عروسک استثنایی تلویزیون جمعه 28 اسفند از ساعت 23:05 از شبکه سه سیما روی آنتن رفت. عادل فردوسی پور در ابتدای برنامه گفت سه ساعت در خدمت شما خواهیم بود و توصیه می کنیم امشب حتما همراه ما باشید بعید می دونم پشیمون بشید. سوال مسابقه پیام کوتاه آخرین برنامه سال درباره میزان رضایت بینندگان از برنامه نود پخش شد ...
قرعه در بازپخش بهتر دیده می شود
برزو نیک نژاد پس از موفقیت نسبی دوگانه دردسرهای عظیم و ساختن دومین فیلم سینمایی خود، قرعه را با فیلمنامه احمد رفیع زاده مقابل دوربین برد. حمیدرضا آذرنگ، هومن برق نورد، فریبا متخصص، هدایت هاشمی، مریم سعادت، مهران رجبی، اشکان اشتیاق، سحر ولدبیگی، نسرین نصرتی، پرستو گلستانی، امیر کربلایی زاده و... در قرعه ایفای نقش کرده اند. چه شد که تصمیم به ساختن یک سریال دیگر گرفتید؟ سر ...
اقدامی که تلویزیون را از وجاهت انداخت
...> آذرنگ سپس درباره پخته نبودن شخصیت ها در سریال قرعه نیز اظهار کرد: متأسفانه در قرعه فرصت گفت وگوی شخصیت ها بوجود نیامد و همه این مسائل به این برمی گردد که زمان مناسبت های ما هیچ گاه عوض نمی شود، پس چرا از شروع سال به فکر کارهای مناسبتی نیستیم؟ البته اگر نگران رقابت با شبکه های دیگر هستیم. این اتفاق صداوسیما را از وجاهت می اندازد وی همچنین درباره بازخورد مجموعه های نوروزی و ...
خط و نشان سردار ازمون برای عربستان
را شاد کنم. قرعه کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 24 فروردین انجام می شود و حریفان ایران مشخص خواهند شد. تو دوست داری با کدام تیم ها روبه رو شویم؟ دوست دارم با همه تیم ها در یک گروه باشیم، اما از همه بیشتر دوست دارم با عربستان روبه رو شویم. منتظر آن روز هستم که مقابل عربستان بازی کنم. برای این بازی خیلی انگیزه دارم. دقیقاً قبل از بازی با عمان به خودم قول داده بودم که گلزنی ...
فرهنگ در رسانه
بیشتری نیز می گیریم. برق نورد در ادامه صبحت های خود گفت: تا روز قبل از شروع شدن بازی ام در سریال قرعه ، مشغول بازی در سریال دودکش 2 بودم همان روز به محمدحسین لطیفی گفتم که برای صحبت و بازی در سریال برزو نیک نژاد قرار است به دفتر آقای مقدم بروم و برایم جالب بود که همانجا آقای لطیفی به من گفت حتماً برو بازی کن که همه بدانند ما با هم مشکلی نداریم. برق نورد در ادامه با اشاره به ...
مساله آزادی در دستور کار روحانی باشد
بحث کنار رفتن یکی از کاندیداها مطرح شد؟ در پاسخ به این سوال مهم باید عنوان کنم قضاوت افکار عمومی و به ویژه نسل جوان در این زمینه باید معطوف به اتفاقات و شرایط سیاسی سال 84 باشد و نباید درباره این مساله تاریخی با توجه به شرایط سیاسی سال94 تحلیل و قضاوت کرد. فضای سیاسی ایران در هشت سال دوران احمدی نژاد به کلی دگرگون شد و به همین دلیل پدیده های سیاسی را باید در ظرف زمان خود مورد تحلیل و ...
قرعه را مقابل پادری قرار دادند
...> نیک نژاد در ادامه درباره اینکه چقدر سریالش دیده شده است، بیان کرد: عید بیشتر از اینکه زمان سریال دیدن باشد، مردم دوست دارند، بیرون بروند و اتفاقاً در ماه رمضان برعکس است و همه می خواهند در منزل باشند. من اطمینان دارم نظر بسیاری از مردم در بازپخش این سریال و حتی باقی سریال های نوروز تفاوت خواهد کرد همانطور که بسیاری از سریال های نوروزی دیگر را هم بسیاری در زمان بازپخش تماشا کردند. فکر می کنم ...
هر سال دریغ از پارسال!
داشتند؟ کدام یک بهتر بودند؟ مخاطبان کدام را بیشتر دوست داشتند و با آن ارتباط بهتری برقرار کردند؟ تجربه سال های سال فعالیت رسانه ملی در امر سریال سازی نشان داده که هرچقدر زمان می گذرد مردم تمایل بیشتری به تماشای آنچه در گذشته پخش شده دارند تا آنچه امروز از تلویزیون پخش می شود. به این مفهوم که اگر دو سریال مختلف از دو دوره زمانی گذشته و حال انتخاب کنیم مردم ترجیح می دهند که به تماشای سریال ...
در سینمای ایران تصویر واقعی و درستی از روزنامه نگار نداریم
گفت وگوهای فیلم درباره ی چاپ یک مطلب است، و گاهی نماهایی از یک تحریریه نشان داده می شود. اینها چکیده ای از مهمترین عناصر فیلم های ایرانی است که به روزنامه نگاران پرداخته اند. کیوان کثیریان، روزنامه نگار و منتقد سینمایی می گوید عدم شناخت سینماگران از این حوزه دلیل اصلی توجه نکردن آنها به روزنامه نگاران به عنوان یک سوژه ی اصلی است. کثیریان در گفت وگو با شفقنا رسانه البته تفاوت های روزنامه نگاری ...
تلویزیون نوروز 95 گل نکرد!
بازیگران آن می توان به هومن برق نورد، دانیال حکیمی، فاطمه گودرزی و کورش سلیمانی اشاره کرد. هفت سین و بچین مسابقه دستپخت ، مجموعه خاطره و برنامه هفت سین و بچین از دیگر برنامه های شاخص شبکه یک در ایام نوروز بودند که مخاطبان آنها را دنبال می کردند. مسابقه دستپخت که پیش از نوروز هم با حضور داوران بین المللی تولید و پخش شد در این ایام با مسابقه فینال فینالیست ها به کار خود ...
تلویزیون به افراد بی صلاحیت میدان داده است
مان به در می رود. علاوه بر این به واسطه دو ماه کار کردن 5 ماه کار می کنیم و دستمزد بیشتری نیز می گیریم. برق نورد در ادامه صبحت های خود گفت: تا روز قبل از شروع شدن بازی ام در سریال قرعه ، مشغول بازی در سریال دودکش 2 بودم همان روز به محمدحسین لطیفی گفتم که برای صحبت و بازی در سریال برزو نیک نژاد قرار است به دفتر آقای مقدم بروم و برایم جالب بود که همانجا آقای لطیفی به من گفت حتماً برو بازی ...
بهروز افخمی: در مجلس ششم حوصله ام سر رفت
در حضور جمعیت مرده است. باید یک نفر این کار را انجام می داد. به نظر می رسد همه عادت کرده اند در هر شرایطی فیلم بسازند و حتی زمانی که مردم به تماشای فیلم ها نمی نشینند باز هم فیلم بسازند؛ در حالی که اتفاقی که رخ داده بود، این بود که سینما تعطیل شده بود یا حداقل به تعطیلی کامل نزدیک شده است، بنابراین تصور می کنم که باید این کار را انجام می دادم و اگر بار دیگر به آن شرایط رجوع کنم، باز هم همان کار را ...