سایر منابع:
سایر خبرها
ناگفته های صادق خرازی: سعید امامی علیه من پرونده سازی کرد
شمس قنات آبادی، البته من در جریان جزییات آن نیستم ولی در واقع آنچه از بزرگان خانواده شنیده ام می خواهم بگویم که من در خانواده ای به دنیا آمده ام که تا چشم باز کردم اسم امام و مبارزه و رفت وآمد با علما و دانشگاه مطرح بوده است. قبل از انقلاب همه بزرگانی که بعد ها در انقلاب جزو سران درجه یک انقلاب بوده اند به خانه پدرم رفت وآمد داشته اند. چند خواهر و برادر دارید؟ من دو خواهر و دو ...
نگاهی به دوئل استراتژیک ایران و آمریکا و سناریوهای احتمالی +دانلود
...> مذاکرات 1+5 و ایران اساساً بسط یک بازی مجموع-صفر طولانی و چنددهه ای است. آنها در دوئلی هستند که در آن هر طرف از هر مشوقی برای پیگیری منافع خود بهره برده و به این کار ادامه خواهد داد. این امر نه تنها مذاکرات جاری را شکل داده است، بلکه رفتار آتی دولت های درگیر را نیز شکل خواهد داد. آنها بدنبال بهره برداری از هر توافق بدست آمده در جهت منافع خود در طول مدت مذاکرات خواهند بود. آمریکا و ...
نفاق؛ از عبرت های مهم فاطمیه
حجت الاسلام مهدوی نژاد: هیچ مشرک و کافری نتوانست دست علی(ع) را ببندد ولی منافقان بستند. حواستان به منافقان باشد آنها دست ولی خدا را می بندند و کاری می کنند که مردم نفهمند حق و باطل چیست. هیأت انصار ولایت دارالعباده پنجشنبه چهاردهم اسفندماه، همزمان با دومین شب از ایام فاطمیه و مراسم سوگواری ام الائمه(س) میزبان جمعی از محبان آن حضرت در حسینیه ارگ بود. سخنران این مراسم، حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد که در این ایام قصد تبیین عبرت های فاطمیه را دارد؛ در این شب پس از مرور بحث شب گذشته، به تحلیل مسئله نفاق به عنوان یکی از عبرت های مهم فاطمیه پرداخت. خلاصه سخنان وی در ذیل بیان شده است. زندگی کردن به اندازه تمام گذشتگان اگر انسان ها، دیده عبرت بین داشته باشند و از گذشتگان درس عبرت بگیرند، گویا به اندازه تمام آنها زندگی کرده اند، چون خطاهایی که دیگران انجام داده اند را تکرار نمی کنند و در نتیجه عمرشان تلف نمی شود و پیشرفت بیشتری خواهند داشت. زیاد پیش می آید که از گذشتگان عبرت نمی گیریم و فرصت های مادی و معنوی زندگی را از دست می دهیم. عبرت مسئله حیاتی و مهمی است که اگر مؤمنین به آن توجه نکنند، به یکی از دستورات خدای متعال در قرآن بی توجهی کرده اند. بسیاری از هزینه ها که در طول تاریخ شده است، در حقیقت یک فرصتی است که نسل های بعدی بر اساس همان تجربیات عمل کنند. عبرت، نقاط ضعف یک حادثه است هر حادثه ای که اتفاق می افتد از سه منظر قابل بحث است. یکی از جنبه های هر حادثه، علت وقوع آن است. علل حوادث دو خروجی دارد: یکی درس های آن حادثه و دیگری عبرت های آن. وقتی واقعه ای را بررسی و ریشه یابی می کنیم نقاط مثبتی را می بینیم که این نقاط مثبت درس های آن حادثه است. مثل ایثار، مجاهدت، رحم و... . یکسری نقاط منفی هم در هر حادثه وجود دارد که عبرت های آن حادثه است. مثلاً تفرقه، سستی،فساد، ولایت گریزی، دنیا طلبی و ... نتیجه عبرت های فاطمیه: تشخیص حق از باطل عبرت های فاطمیه خیلی مهم اند. حوادث فاطمیه، حوادث دوران حکومت اسلامی است. توجه به حوادث بعد از حیات پیامبر(ص) باعث می شود که ما با آنچه بزرگان و خواص دوران امیرالمؤمنین(ع) انجام دادند، آشنا شده و ان شاءالله مبتلا نشویم. عبرت های فاطمیه باعث می شود که انسان بفهمد صحابه نبی مکرم اسلام چه کردند و دریابد که چه معیارهایی برای تأیید یا رد خواص وجود دارد. وقتی بررسی می کنیم در میان اصحاب پیامبر(ص) به شخصیت های عجیبی بر می خوریم، شخصیت هایی که درخشیدند، شخصیت هایی که ضعیف و حقیر یا حتی برخی که خنثی بودند. شناخت آنها باعث می شود به روشنی بفهمیم امروز در حکومت اسلامی خوب و بد چیست و در تشخیص حق از باطل دچار اشتباه نشویم. اهمیت عبرت های فاطمیه از این جهت است. نفاق: خطرناکترین عنصر نابودکننده ایمان یکی از عبرت های مهم فاطمیه مسئله نفاق است. استنفاق جوانه ای بود که پس از هجرت پیامبر از مکه به مدینه و تشکیل حکومت اسلامی در جامعه اسلامی آن روز رویید. نفاق خطرناکترین عنصر نابودکننده ایمان فرد و جامعه است. فاطمیه برای این است که ما بفهمیم نفاق چیست و در کجا به وجود می آید؟ ویژگی های اهل نفاق چیست و چگونه باید با آنها مواجه شویم و چه کنیم تا جامعه دچار این اخلاق شیطانی نشود؟ آنوقت اگر انسان این ها را بفهمد وقتی بر مصائب و غصه های اهل بیت اشک می ریزد مزه اشک و عیار اشک او فرق می کند و طبق روایات یک قطره اشکش دریاهای آتش را خاموش می کند [1] . نفاق دین را پاره پاره کرد مسئله نفاق آنقدر مهم بود که حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه می فرماید: فَلَمَّا اخْتَارَ اللَّهُ لِنَبِیِّهِ دَارَ أَنْبِیَائِه ِ وَ مَأْوَی أَصْفِیَائِهِ ظَهَرَ فِیکُمْ حَسَکَةُ النِّفَاق [2] ؛ وقتی خدای متعال پیامبر را از میان مردم به سرای انبیای گذشته برد، در میان شما حسکه ایجاد شد. حَسَکَه دو معنا دارد 1. دشمنی منافقانه، که نوع خاصی از دشمنی است 2. خار سه پهلویی که از هر طرف اصابت کند می بُرّد. می فرمایند: حَسَکَه(نفاق) شما، همه جانبه، دین را پاره پاره کرد و شما همه جانبه به دین حمله کردید. حضرت زهرا(س) مهر نفاق را بر روی حوادث بعد از رحلت پدر بزرگوارشان زد. پس باید به مسئله نفاق توجه ویژه ای داشته باشیم. معنای لغوی و اصطلاحی نفاق معنای لغوی نفاق: موش های صحرایی، وقتی در صحرا لانه می سازند، نقب می زنند. یعنی تونلی می کنند و از طرف دیگر وقتی نزدیک سطح زمین می رسند، لایه ای از خاک را نازک می کُنند تا اگر خطری آنها را تهدید کرد سر را به قسمت نازک شده خاک بکوبند و دریچه ای باز کنند. یک درب اضطراری و سریع برای فرار، به این می گویند نفق. یعنی راهی که دو تا خروجی دارد که یکی از آن خروجی ها پنهان است [3] . معنای اصطلاحی نفاق: یعنی کسی که به اسلام وارد شده اما علیرغم ظاهر مؤمنانه اش به اسلام اعتقادی ندارد و در اصل کافر است. منافق از کفار و مشرک هم بدتر است. در سیزده سوره قرآن علیه منافقین آیه آمده است و یک سوره هم به آنها اختصاص داده شده است. خطر نفاق جدی است خطر نفاق جدی است پیامبر(ص) فرمودند: بعد از خودم، از مؤمنان امتم بیمی ندارم، چون به خاطر ایمانشان نجات می یابند و از مشرکان هم بیمی ندارم، چون به واسطه شرک، رسوا می شوند، از منافقین می ترسم که از زبانشان علم می ریزد و سخنانشان دلپذیر است ولی اعمالشان زشت و زننده است [4] . دو عنصر اساسی نفاق عناصر اساسی تشکیل دهنده نفاق دو چیز است: اظهار و کتمان. اظهار کردن آنچه به نفع است و کتمان آنچه به نفع نیست. اگر کسی حق را جایی که به نفعش بود، اظهار کند و اگر به نفعش نبود، کتمان نماید؛ منافق است. مگر اینکه برای کتمان آن حق از طرف شرع مقدس اجازه داشته باشد. ترس، ریشه نفاق علت نفاق: کسی که ضعیف الایمان است، نمی تواند حق را بگوید و پای دین بایستد. چون می ترسد که حق را بیان کند، آن را کتمان کرده و در او نفاق تولید می شود. کسانی که نمی توانند خداباورانه رفتار کنند یا افرادی که از به خطر افتادن موقیعت خود نزد خداباوران می ترسند و نمایش ایمان بازی می کنند، می شوند منافق. نفاق و بین الطلوعین منافق همان شبی است که لباس روز پوشیده است. بین الطلوعین نه روز است نه شب، لذا می فرمایند خواب بین الطلوعین مکروه است؛ [5] چون انسان از تقسیم ارزاق مادی و معنوی محروم می شود که این ارزاق اضافه بر رزق مقسوم اوست. نفاق هم همین گونه است مقداری به روشنی می زند و مقداری به تاریکی، یعنی حرف ها خوب است و عمل ها بد. در مواجهه با چنین آدمی، اگر بیدار و هوشیار نباشیم، فریب می خوریم و از حق محروم می شویم. شکل گیری نفاق در جامعه توحیدی نفاق دین مختص جامعه توحیدی است. هر جا که حق حاکم و غالب باشد نفاق به وجود می آید. وقتی باطل غالب باشد که باطل نیاز به پنهان شدن ندارد. اما وقتی اسلام و حق حاکم باشد، کفر و باطل نمی تواند جولان دهد و از ترس، زیر پوست حق پنهان می شود. هیچ کدام از آیات نفاق در قرآن، مربوط به مکه نیست و همه در مدینه نازل شده اند؛ چون در مدینه پیامبر(ص) حکومت تشکیل دادند و حق غالب بود. ولی در مکه حق، مغلوب و اهل اسلام تحت شکنجه و فشارهای مشرکین بود. در چنین شرایطی انسان های ناب و خالص به پیامبر(ص) ایمان می آوردند ولی در مدینه وقتی اسلام حاکم شد و اوضاع به سامان شد؛ خالص و ناخالص، همه زیر علم و بیرق حکومت اسلامی بودند. در چنین شرایطی است که عده ای که قلباً به حق اعتقادی ندارند و از ترس یا برای به دست آوردن موقعیت، حق را پذیرفته اند؛ منافقین جامعه حق می شوند. جامعه اسلامی بدون نفاق، وجود ندارد حکومت اسلامی تولید نفاق نمی کند، بلکه نفاق در آن تولید می شود. یعنی ظرفیت ها و فرصت های کفرآفرینی گرفته می شود و کسی نمی تواند علنی و رسمی علیه حق اقدام کند و اتفاقاً این نقطه قوت حکومت اسلامی است نه نقطه ضعف آن و نشان دهنده این است که اسلام قدرت دارد. لذا هر جا دیدید نفاق تولید شد و اهل حق حاکم هستند ، بدانید آن حکومت بر حق است. اصلاً جامعه اسلامی بدون نفاق، وجود ندارد. عدم جرأت باطل: نشان دهنده حاکمیت حق بعضی ها می گویند زمان شاه بهتر بود، هر کس که می خواست خلاف کند، خلاف می کرد و هر کس می خواست نماز بخواند به مسجد می رفت و نمازش را می خواند اما حالا معلوم نیست هرکسی چه می کند و گاهی افراد به مسجد می روند ولی رفتارش به گونه ای دیگر است. باید گفت این نشان دهنده حاکمیت حق در جامعه است که وقتی کسی می خواهد گناه کند، جرأت نمی کند به سادگی و راحتی گناه کند. شاید سوال شود: این بدحجابی ها گناه نیست؟ بد حجابی گناه است. اما شما جامعه اسلامی را در یک چارچوب کلی ببینید و بررسی کنید. این جریان تجّری عده ای در عدم رعایت ظواهر شرعی هم از هجمه دشمنان اسلام است، هم از نفاق عده ای از مسئولان که راه را بر آنها بستند و بلکه هموار هم کردند. اسلام به ذات خود ندارند عیبی این تجرّی ها و گناهانی که می بینید به خاطر ضعف ایمان مؤمنین است نه تقصیر جمهوری اسلامی! این ها تقصیر عده ای از مسئولین است، ولی عیب حکومت اسلامی و اسلام نیست. اسلام و حکومت اسلامی به ذات خود ندارد عیبی، هر عیب که هست از مسئولین حکومت اسلامی و از مسلمانی ماست. اگر مسئولین درست عمل می کردند و پای حرف ولایت می ماندند، [اینگونه نمی شد]. چقدر [ مقام معظم رهبری] تذکر دادند تهاجم فرهنگی، اشرافیت و... را، اما برخی مسئولین گوش ندادند. خوب طبیعتاً در جامعه از خودش را می گذارد. موسی به دین خود، عیسی به دین خود می گویند هر کس، هر کار می خواهد انجام بدهد، موسی به دین خود، عیسی به دین خود. اما اسلام این شعار را قبول ندارد. اگر [چنین بود] چه نیازی بود پیغمبر(ص) حکومت تشکیل دهند؟! برای چه پیغمبر(ص) جنگیدند و اسلام را حاکم کردند؟! چرا قرآن دستور مبارزه با باطل و اقامه عدل می دهد؟! با سیاست موسی به دین خود، عیسی به دین خود که حق اقامه نمی شود و ولایت گسترش پیدا نمی کند، عدل و داد هم فراگیر نمی شود. اتفاقاً این روش، باعث ترویج باطل خواهد شد چون وقتی حق ترویج نشود، باطل ترویج می شود. ضمناً اگر حق را ترویج نکنید، در کنار باطل در امان نخواهید بود. مگر باطل دست از شما بر می دارد؟ مگر دست از سر پیامبر(ص) برداشتند؟! اصلاً ذات باطل با ذات حق قابل جمع نیست. مغلوب بودن اسلام در زمان طاغوت چه کسی گفته ما در زمان طاغوت دین داشتیم!؟ ما مسلمان بودیم اما دین به معنای واقعی اش وجود نداشت. البته الان هم کامل کامل نیست، اما آن زمان، دین مغلوب بود. شاه مملکت اسماً مسلمان بود اما زنا می کرد و شراب می خورد. شاهی که با کفار، جام می زد و باید نوامیس درباریانش را به عنوان پیشکش به او می دادند، کفار را بر سر مسلمین مسلّط کرده بود؛ مسلمان بود؟! زمان شاه، اسلام مغلوب بود اما الان اسلام غالب است. این جلسه ها دلیل بر این است که اسلام غالب است. آن زمان اجازه نمی دادند روضه خوانی و اجتماعات مؤمنین برپا شود! زمان رضاخان مردم در زیرزمین ها روضه می خواندند. تلاش برای زمین گیر کردن نفاق هر جا حقی ظهور کند، ولو کم؛ باطل احساس نابودی می کند و تلاش می کند تا حق را نابود کند و اینجاست که درگیری شروع می شود. پیامبر(ص) برای تثبیت حکومت اسلامی در بلاد اسلامی بسیار تلاش کردند. ایشان برای فراهم کردن مقدمات زمامداری امیرالمؤمنین(ع) خیلی تلاش کردند. از همان روز اول علی(ع) را جانشین خود معرفی کرده و تلاش کردند تا برای امیرالمؤمنین(ع) بیعت بگیرند. پرهیز دادن مردم از اختلاف ، فتنه ، ارتجاء و ارتداد، دستور دادن به تجمع مردم حول امیرالمؤمنین(ع)، بیان حدیث ثقلین، خنثی کردن توطئه و تحرکات فرصت طلب ها، ترتیب دادن جیش اُسامه، برای چه بود؟ همه این زمینه ها را پیامبر فراهم کرد تا نفاق را زمین گیر کند. به امام(ره) دروغ می بندند چرا نگذاشتند پیامبر یک مکتوب بنویسد؟ برای اینکه کلام غیرمکتوب سند عینی ندارد و می شود آن را تحریف و انکار کرد. منافقین، احادیث نوشته شده پیامبر(ص) را هم سوزاندند. امروز اگر ما وصیت نامه و صحیفه امام(ره) را نداشتیم چه می شد؟ صحیفه امام(ه) را به صورت مکتوب داریم و به امام(ره) دروغ می بندند! گاهی در شبکه های اجتماعی پخش می کنند که امام گفت من آب و برق را مجانی می کنم، روحانیت مسئولیت سیاسی قبول ن کنند و... . چه کسی گفته امام این حرف ها را زده؟! منافقین نگذاشتند پیامبر(ص) حرفش را مکتوب کند، تهمت هذیان گویی به ایشان زدند. نفاق؛ حکومت را از دست علی(ع) خارج کرد چرا کار به اینجا رسید؟ چرا مردم آن زمان حرفی نزدند؟ خواص و بزرگان صحابه پیامبر(ص) چه ایرادی داشتند که ایشان نتوانستند منویاتشان را در روزهای آخر عمر عملی کنند؟ عوام چه ایرادی داشتند؟ این کار نفاق بود. نفاق جامعه ای را که پیامبر 23 سال زحمتش را کشیده بود، از دست علی(ع) خارج کرد. این حادثه رخ داد تا اینکه بعد از 1400 سال، درس عبرتی باشد برای ما و شما. به باد دادن سَر حق با شعار ظاهراً حق با شعار دین،حکومت را از دست امیرالمومنین(ع) گرفتند. با سر دادن شعار دین، با ظاهر حق و باطن کفر، نگذاشتند پیغمبر(ص) حرفشان را بزنند. پیغمبر فرمود: قلم و دواتی بیاورید تا چیزی بنویسم که بعد از من گمراه نشوید. یکی گفت: حسبنا کتاب الله. [6] چه حرف قشنگی! پیغمبر(ص) می فرمایند: إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی . اما نگذاشتند پیغمبر(ص)، این مطلب را بنویسند و یک شعار جدید خلق کردند که حسبنا کتاب الله. کار نفاق، این است. فدک را وقتی از حضرت زهرا(س) گرفتند، نگفتند: می توانستیم و گرفتیم؛ گفتند ما از پیغمبر(ص) شنیدیم که پیغمبران، ارث به جا نمی گذارند [7] . بعضی از صحابه پیغمبر(ص) هم گفتند ما شهادت می دهیم که رسول خدا(ص) این حرف را زده. یک شعار ظاهراً حق، سر حق را به باد داد. خانه امیرالمؤمنین(ع) را هم همینطوری آتش زدند. گفتند ما از پیغمبر(ص) شنیدیم اگر کسی از جماعت مسلمین کناره گیری کرد، خانه اش را بر سرش آتش بزنید. حرف از قول پیامبر(ص) گفتند، [بقیه هم گفتند] اینها از صحابه پیغمبر(ص) هستند، دروغ نمی گویند و ... نفاق یعنی ظاهر حق، باطن باطل. منافق، حرف باطلش را با یک شعار ظاهراً حق تزیین می کند و اگر دین شناس نباشید شما هم فریب می خورید. مشرکان و کافران نتوانستند اما منافقان موفق شدند امیرالمؤمنین(ع) قتال العرب بوده و بزرگان مشرکین را به خاک زده است. علی(ع)، عمربن عبدود را که به تنهایی با هزار سوار برابر بود، با یک ضربه زد. هیچ مشرکی و هیچ کافری نتوانست دست علی(ع) را ببندد ولی منافقان بستند. حواستان جمع باشد که دست مولایتان را منافقان بستند! حواستان به منافقان باشد که آنها دست ولی خدا را می بندند و کاری می کنند که مردم نفهمند حق و باطل چیست. علی(ع) را از خانه بیرون آوردند در حالی که عمامه علی(ع) را به گردنش بسته بودند و او را می کشیدند. چرا می کشیدند؟! در مقاتل چیزی ننوشته، ولی اگر کمی فکر کنیم، می فهمیم. بالاخره علی(ع) باید نشان بدهد که نمی خواهد برود، باید نشان بدهد که به زور دارند او را می برند و این دست بستن و با ریسمان کشیدن نشانه همین بود. [1] . الکافی (ط - الإسلامیة)، ج 2، ص 481؛ مَا مِنْ شَیْ ءٍ إِلَّا وَ لَهُ کَیْلٌ وَ وَزْنٌ إِلَّا الدُّمُوعُ فَإِنَّ الْقَطْرَةَ تُطْفِئُ بِحَاراً مِنْ نَار . [2] . الإحتجاج علی أهل اللجاج (للطبرسی)، ج 1، ص 101. [3] . مجمع البحرین، ج 5، ص 241. [4] . نهج البلاعه، نامه 27؛ قَالَ النَّبِیُّ ص إِنِّی لَا أَخَافُ عَلَی أُمَّتِی مُؤْمِناً وَ لَا مُشْرِکاً أَمَّا الْمُؤْمِنُ فَیَمْنَعُهُ اللَّهُ بِإِیمَانِهِ وَ أَمَّا الْمُشْرِکُ فَیُخْزِیهِ اللَّهُ بِشِرْکِهِ وَ لَکِنِّی أَخَافُ عَلَیْکُمْ کُلَّ مُنَافِقٍ عَالِمِ اللِّسَان ِ یَقُولُ مَا تَعْرِفُونَ وَ یَعْمَلُ مَا تُنْکِرُونَ لَیْسَ بِهِ خَفَاء . [5] . مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج 5، ص 110؛ أَنَّ النَّوْمَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَ قَبْلَ صَلَاةِ الْعِشَاءِ یُورِثُ الْفَقْرَ وَ شَتَاتَ الْأَمْرِ . [6] . الأمالی (للمفید)، النص، ص 36؛ لَمَّا حَضَرَتِ النَّبِیَّ ص الْوَفَاةُ وَ فِی الْبَیْتِ رِجَالٌ فِیهِمْ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص هَلُمُّوا أَکْتُبْ لَکُمْ کِتَاباً لَنْ تَضِلُّوا بَعْدَهُ أَبَداً فَقَالَ عُمَرُ لَا تَأْتُوهُ بِشَیْ ءٍ فَإِنَّهُ قَدْ غَلَبَهُ الْوَجَعُ وَ عِنْدَکُمُ الْقُرْآنُ حَسْبُنَا کِتَابُ اللَّه . [7] . الإحتجاج علی أهل اللجاج (للطبرسی)، ج 1، ص 104؛ أَنِّی سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (ص) یَقُولُ نَحْنُ مَعَاشِرَ الْأَنْبِیَاءِ لَا نُورَثُ ذَهَباً وَ لَا فِضَّةً وَ لَا دَاراً وَ لَا عَقَارا . ...
طرح های جالب یک مسجد؛ از مسجد نت تا طرح آزادی زندانیان
دیدگان توسط امام جمامت و مامومین مهراب نادری در ادامه با بیان اینکه یک خصوصیت مهم مسجد سادات اخوی این است که بین بسیج و امام جماعت و هیئت امنای مسجد همدلی و هماهنگی وجود دارد ، گفت : در پیام رهبر معظم انقلاب به نوزدهمین اجلاس سراسری نماز آمده است "مسجد باید رابطه ی خود را با غمدیدگانی که غمگساری می جویند، و حتی با نوزادانی که متولد میشوند، برقرار و مستحکم کند" بر همین اساس ما اگر بر کسی در ...
دید و بازدیدهای نوروزی را قربانی ارتباطات مجازی نکنیم
های اجتماعی بیش از آسیب های آن است در ادامه مهین شیخ انصاری، کارشناس فضای مجازی اظهار کرد: به نظر می رسد فرصت های شبکه های اجتماعی بیش از آسیب های آن است یعنی این شبکه ها سبب تقویت روابط می شود و حتی از این طریق می توانیم در جریان احوالات آنها باشیم. اگر کاربران مدیریت زمان را از دست بدهند و نتوانند در زمان مناسبی از این ابزار استفاده کنند قطعا آسیب های این شبکه ها گریبانگیر آنها خواهد ...
مصدق با ملی کردن صنعت نفت بر فراز تحولات سیاسی جهان ایستاد
قبول کرد اما تقاضای ششم را که به پرداخت دستمزد روز جمعه مربوط می شد، نپذیرفت. 22 تیرماه به دنبال بی توجهی شرکت نفت به درخواست کارگران؛ اعتصاب عمومی در تمام مراکز نفت شروع شد و دوساعت بعد از شروع اعتصاب، عموم کارگران و کارمندان دست از کار کشیدند و با اعلام حکومت نظامی، ماموران برای کنترل امور آمدند. 23 تیرماه اعتصاب کارگران ادامه داشت و ادامه اعتصاب به شورش و درگیری منجر شد، به نحوی که تعدادی کشته و ...
فعالیت تبلیغی 650 مبلّغ در شهرستان تربت حیدریه
از 650 مبلّغ و مبلّغه به نقاط مختلف شهرستان های تربت حیدریه و رشتخوار اعزام شدند. رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه ابراز کرد: پاسخگویی به شبهات دینی، پاسخگوئی به سئوالات شرعی، اجرای طرح دین نشاط زندگی، اقامه نماز اول وقت به جماعت در مدارس و مساجد و برگزاری گفتمان ها و جلسات سخنرانی با موضوعات آموزش سبک زندگی اسلامی، راهکارهای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، برگزاری کلاس های احکام و ... از جمله فعالیت های روحانیون اعزامی به روستاهای تربت حیدریه و رشتخوار بوده است. ...
اینجا دنیای معرفت است
شمالی استان خوزستان است که بین دزفول و اهواز واقع است. با حمله رژیم بعث به میهن اسلامی مان در روز 31 شهریور 59 و پیشروی آن ها تا غرب کرخه شهر شوش خای از سکنه شد و پیوسته مورد حملات هوایی و توپخانه ای قرار داشت. رزمندگان اسلام از این شهر به عنوان عقبه جبهه استفاده می کردند. شوش به دلیل بمباران و آتش دشمن در طول 18 ماه خسارات فراوانی دید و بیشتر مناطل و اماکن این شهر و از جمله بخشی از مقبره ...
کردستان در سالی که گذشت
عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان در سمت خود ابقاء شد. ** انصراف از دریافت یارانه در فروردین ماه سال 93 که ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی در کشور آغاز شد، عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان به همراه معاونین، فرمانداران و مدیران ستادی استانداری کردستان در نخستین روز آغاز ثبت نام دریافت یارانه، از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند. ** بازدید مسوولان کشوری از استان کردستان ...
سخنان یونسی و "فرصت طلبی" دلواپسان مجلس!
...> حتی اگر بر فرض علی یونسی کاملا و بدون کم و کاست این اظهارات را بر زبان آورده باشد، هر چند همان طور که پیشتر هم اشاره شد، بهتر بود با این مضمون گفته نمی شد و مراعات برخی ملاحظات سیاسی و دیپلماتیک می شد، اما این سخنان کجا و مواضع و سخنانی دیگر از جمله اینکه : " سوریه استان سی و پنجم ایران است و حفظ سوریه برای ما از خوزستان مهم تر است " کجا؟ چرا که این گفته از دو جنبه مغایر با منافعت و ...
مناسب ترین فضا برای ترویج نماز مهدهای کودک است
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز ، عبدالحسن مقتدایی امروز در مراسم تقدیر از فعالان نماز اظهار داشت: مناسب ترین فضا برای ترویج نماز، خانه و از مهدهای کودک است. وی با اشاره به اینکه نسل جدید با نسل های قبل متفاوت است، افزود: باید برای ترویج نماز نگاه مان به نسل جدید متفاوت باشد و برنامه ریزان اقامه نماز به جنبه های نرم افزاری در این راستا توجه کنند. استاندار خوزستان بیان کرد ...
تقدیر ویژه از فعالیت های ترویج فرهنگ نماز بنیاد خوزستان
استان در محل استانداری خوزستان و با حضور مقتدایی استاندار این استان برگزار شد، تقدیرنامه نماز به عبدالرضا فرجیان ، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان تقدیم و از اقدامات به عمل آمده در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز قدردانی شد. انتهای پیام/
توسعه فرهنگی با مسجد محقق می شود
دشمن در زمینه جنگ نرم اظهار کرد: استان اصفهان با قابلیت نزدیک به دو هزار کانون فرهنگی و هزار و 100 کتابخانه در مساجد نقش مهمی علیه توطئه های دشمنان ایفا می کند. وی ادامه داد: طرح های تلاوت نور، تشکیل مراکز فرهنگی، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، مسجد تراز اسلامی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برخی از مواردی است که در کانون های مساجد استان پیگیری می شود. وی با اشاره به 18 اسفند سالروز تأسیس ...
استاندار خراسان رضوی: راهیان نور فرهنگ جهاد را زنده نگه می دارند
می توان در یک فرایند چند ساله کار را به نقطه مطلوب رساند ضمن اینکه می توان از نیکوکاران، نهادهای مردمی و صنوف که آمادگی برای مشارکت در این کار فرهنگی و عمیق دارند استفاده کرد. استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برای رفع کمبود پزشک کاروانهای راهیان نور نیز می توان پزشکان داوطلب را در قالب کاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام کرد و به منظور رفع کمبود روحانی در کاروانها نیز باید با همکاری ...
اگر نماز در جامعه به طور واقعی و عملی حاکم شود قطعا خوبی ها ترویج می یابد
مطالعه و ارزیابی شود؛ علما با ایجاد ارتباط معقول و صحیح و با حضور در مجموعه ها و دعوت از آنها برای حضور در نماز جماعت باید فعالیت بیشتری را داشته باشد. همچنین سید موسی بلادیان، مسئول ستاد اقامه نماز خوزستان، عنوان کرد: به لطف خداوند متعال امسال شاهد برگزاری بیست و سویمن اجلاس سراسری نماز بودیم که برکات فراوانی برای استان داشت و دکتر مقتدایی استاندار خوزستان دستورالعمل بسیار خوبی تهیه و به ...
ابلاغ دستورالعمل برگزاری همایش های نماز از سوی استاندار خوزستان به فرمانداران
همایش های شهرستانی نماز در استان خوزستان از سوی استاندار تصریح کرد: ابلاغ این امر به فرمانداران حرکتی بسیار مطلوب است و امید است این اقدامات توشه آخرت ما شود. بلادیان گفت: 120 نفر در این مراسم تقدیر خواهند شد که شامل 60 دستگاه اداری و 60 دبیر دستگاه های اجرایی استان می شود. رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان افزود: در بازدید از همه دستگاه های اجرایی استان خوزستان با قضاوتی منصفانه و شفاف در برنامه ریزی ها تقدیرشوندگان لایق تجلیل هستند. ...
فعالان نماز دستگاه های اجرایی و اداری خوزستان تجلیل شدند
نمازی مورد قبول حق تعالی خواهد بود. سیدموسی بلادیان دبیر ستاد اقامه نماز نیزدر این همایش با بیان اینکه در این ستاد تلاش شد عدالت در گزینش دستگاه های فعال در امر اقامه نماز رعایت شود افرود: هر کس قدمی برای ترویج برداشته نزد خداوند ماجور خواهد بود. وی ضرورت پرداختن بیشتر به فریضه نماز جماعت در دستگاه های اجرایی را مورد تاکید قرار داد و از اهتمام ویژه استاندار خوزستان در ترویج و گسترش فریضه نماز در دستگاه هایی اجرایی و مساجد تقدیر کرد. وی ابراز امیدواری کرد نتایج ارزیابی فریضه نماز در سال 1393در دستگاه های اجرایی و اداری خوستان به زودی اعلام شود. 6065/ ...
اقامه نماز باید از رفع تکلیف خارج و در جامعه نهادینه شود
.../12/26 - 13:30 447121 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، امروز(26 اسفند) در همایش تجلیل از فعالان نماز دستگاه های اجرایی استان گفت: افتخاری برای هر مسلمانی است که با اقامه نماز، قامت و پایه ای برای پرچم و بیرق اسلام می شود و این صفوف نشانی از وحدت و انسجام است. وی با اشاره به اینکه تلاش ما در نظام جمهوری اسلامی در ارتباط با ...
تقدیر از 120 فعال نماز دستگاه های اجرایی خوزستان
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، علی عماد، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خوزستان در همایش تجلیل از فعالان نماز دستگاه های اجرایی استان خوزستان که امروز، 26 اسفند در سالن شهید هاشمی برگزار شد، با بیان اینکه فعالان ترویج نماز پاداش خود را از خداوند توقع دارند، تصریح کرد: سرآغاز همه خوبی ها نماز است و خداوند نماز را برپا داشت تا اخلاق در جامعه حاکم شود؛ اگر نماز ...
برگزیده سرمقاله های روزنامه های امروز
محوری و نگاه تک بعدی شده اند. صرفاً رفتار و گفتار خود را ملاک عمل قرار می دهند و توقع دارند همه جامعه نیز بر اساس آن عمل کنند و اگر چنین نکنند در زمره مخالفان و معاندان انقلاب و اسلام قرار می گیرند و یا به تحجر و عقب ماندگی فکری محکوم می شوند. درحالی که نقدکردن به منزله رفع نواقص و بهبود کیفیت امور تلقی می شود، اما به سبب نگرش های غلط در کشور ما نقد را به منزله تخطئه و تحقیر طرف مقابل به ...
پیشنهادهایی برای پربرکت شدن دید وبازدیدها
به گزارش شارا؛ حجت الاسلا م قرائتی رئیس ستاد مرکزی اقامه نماز در آستانه فرارسیدن ایام نوروز سال 94 پیامی با عنوان تبریک عملی به هموطنان گرامی داده است که به شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم تبریک عملی به همه هموطنان با احترام و جمله مبارکه سلام علیکم ، سلام می کنم و برایتان آرزوی سلامتی و توفیق دارم. به فکرم رسید در آغاز سال 94 از یک معلم قدیمی کلمه تبریک را معنا ...
آمادگی 2326 امامزاده و بقعه متبرکه کشور برای پذیرایی از مسافران نوروزی
برپا می شود که این غرفه ها علاوه برآنکه در خیمه های معرفت به عنوان یک سرفصل به عفاف و حجاب پرداخته می شود ، بصورت تخصصی به این موضوع خواهند پرداخت. وی با بیان اینکه نماز جماعت امسال در امامزادگان مجری طرح اقامه خواهد شد، تصریح کرد: امسال در بعضی اماکن سیاحتی و تفریحی و همچنین اماکن میراثی با هماهنگی استان ها و بنا به درخواست نهادهای ذیربط خیمه معرفت برپا می شود ، گفت : بطور مثال در تخت ...
فضای اردبیل در ایام فاطمیه به عطر شهدا آکنده شد
به گزارش ایثار ، در ایام فاطمیه، شهادت مظلومانه دخت گرامی نبی مکرم اسلام فضای استان اردبیل با میزبانی از 2 شهید والامقام گمنام با عطر و بوی شهادت آکنده شد. پیکر مطهر این شهدای گمنام روز گذشته 24 اسفند پس از ورود به فرودگاه اردبیل مورد استقبال رسمی و پر شور مردم، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، معاون استاندار، فرماندار، مدیرکل و کارکنان بنیاد و مسئولان اداری و نظامی قرار گرفت. ...