سایر منابع:
سایر خبرها
پرکارترین خواننده ها در ماه مبارک رمضان کدامند؟
تمامی سال هایی که ماه عسل از شبکه سه سیما روی آنتن می رود، در تیتراژهای این برنامه حضور داشته است و همواره قطعه های ماندگار، ارزشمند و پرمخاطبی را ارائه داده است. براساس آنچه پیش تر اعلام شده بود، قرار بود تیتراژ پایانی "ماه عسل" 95 را یراحی بخواند اما با وجود گذشت 8 روز از آغاز ماه رمضان، نه تنها این تیتراژ پخش نشده بلکه علیخانی هم در مورد این قضیه سکوت اختیار کرده است.
شعب ابی طالب کجا و طف کجا بانو/ ای کاش تو همراه زینب، کربلا بودی...
به گزارش خبرگزاری فارس ، حوزه هنری به مناسبت فرا رسیدن دهم ماه رمضان، سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، همسر گرامی پیامبر اسلام(ص)، اقدام به انتشار مجموعه ای از غزل های شاعران و مداحان اهل بیت(ع) در رثای حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها کرده است. فاطمه بیرامی از شاعران جوان کشورمان است که سال گذشته نیز در نیمه ماه رمضان در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی به شعرخوانی پرداخت. در زیر شعری از این
روشنفکری دینی و اصلاح طلبی سیاسی
مهربانی بر رعیت را برای دل خود پوششی گردان و دوستی ورزیدن با آنان را و مهربانی کردن با همگان، و مباش همچون جانوری شکاری که خوردنشان را غنیمت شماری! چه رعیت دو دسته اند: دسته ای برادر دینی تواند، و دسته دیگر در آفرینش با تو همانند. گناهی از ایشان سر می زند، یا علتهایی بر آنان عارض می شود، یا خواسته و ناخواسته خطایی بر دستشان می رود. به خطاشان منگر، و از گناهشان درگذر، چنانکه دوست داری خدا بر تو
هزینه یک افطاری ساده +تصاویر
، برکت و موهبت خویش را شامل حال ما خواهد کرد. یکی از اعمالی که در ماه مبارک رمضان نسبت به آن توصیه شده، دادن صدقه است حتی به اندازه دانه یک خرما! و اگر همه مردم به این کار روی بیاورند انعکاس برکت الهی به زندگی خودشان بیشتر است که در ماه مبارک رمضان، انجام کارهای خیر، چندین برابر بیشتر پاداش دارد و این یکی از ضروریات زندگی ما به شمار می رود. مسجد دانشگاه تهران این افتخار را
واردات محصولات کشاورزی خلاف اقتصاد مقاومتی و خودکفایی است/واردات گندم ممنوع شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار با رئیس و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان قم، با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان در رسیدن انسان به کمالات اظهار داشت: براساس حدیثی از امام علی(ع) انسان اگر بتواند با خدا رابطه برقرار کند، این رابطه به مردم ختم می شود و اگر کسی نسبت به عاقبت خود دغدغه داشته باشد، خداوند دغدغه های دنیایی او را مرتفع می کند.
ماجرای گرایش به داعش در عامل حمله مرگبار باشگاه شبانه آمریکا
غیرفعال نگاه کنند. فراخوان داعش در استراتژی بمب های ساعتی پیش از حلول ماه مبارک رمضان، سخنگوی سازمان تروریستی داعش در یک پیام صوتی از هواداران و وابستگان به این سازمان تروریستی خواست تا در ایام ماه مبارک، بر انجام عملیات های تروریستی متعدد در کشورهای اروپایی و آمریکایی تمرکز کنند. سخنگوی داعش در پیامی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، از هواداران این سازمان تروریستی خواست
فرصتی برای تمرین بخشش - - نیازمند واقعی - بخشش کیست؟
احمر قم در این ماه الهی دستگیری و یاری نیازمندان است. وی با اشاره به اینکه این سازمان با اجرای طرح همای رحمت برای خدمت به محرومان و نیازمندان وارد عمل شده است، ادامه داد: طرح همای رحمت هر ساله از پانزدهم ماه شعبان با دریافت کمک های خیرین آغاز و با کمک به نیازمندان تا آخر ماه رمضان ادامه دارد. وی تصریح کرد: در این طرح سبدهای کالا شامل روغن، برنج، حبوبات، پنیر، گوشت، خرما
مراسم جز خوانی قرآن در کمیجان به مناسبت ماه رمضان+تصاویر
مبارک رمضان، تلاوت قرآن است، اگر چه تلاوت قرآن در تمام اوقات ثواب دارد، ولی چون قرآن در ماه رمضان نازل شده است، از اجر و ثواب ویژه ای برخوردار است چنانچه از رسول خدا(ص) وارد شده است: اگر کسی در این ماه یک آیه از قرآن تلاوت کند، ثوابش مثل کسی است که در غیر ماه رمضان یک ختم قرآن کرده است. آیین ترتیل خوانی قرآن کریم همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان در تمامی مساجد شهرستان کمیجان با حضور قاریان و دوستداران قرآن کریم برگزار می شود. انتهای پیام/ش
کشوری به جنایتکاری آمریکا تاکنون وجود نداشته است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، در جلسه اخلاق ویژه ماه مبارک رمضان که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار می شود، با اشاره به اینکه بسیاری از گرفتاری های انسان و جامعه بشری، ریشه در پیروی از هوای نفس دارد، اظهار داشت: هوای نفس به عنوان امری مذموم درجایی مطرح می شود که آدمی لذت آنی و زودگذر را بر عقوبت سخت و عذاب الهی ترجیح می دهد و درواقع باید گفت که او خسران
برگزاری جلسه تلاوت قرآن در جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، سازمان جهاددانشگاهی استان، در ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری جلسات اخلاق و تلاوت قرآن کریم برای کارکنان نموده که صبح امروز، 26 خردادماه دومین جلسه این نشست معنوی در سالن اجتماعات مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان برگزار شد. بر اساس این گزارش، جلسه اخلاق و تلاوت قرآن کریم با حضور جمعی از کارکنان سازمان جهاددانشگاهی استان
معلمان ناکارآمد محصول سیستم آموزشی ناکارآمد
گرفته است و در ابعاد مختلف و از زوایای گوناگون مورد واکاوی قرار می گیرد. به یاری فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی از قبیل تلگرام این مباحث گسترده تر شده است. با وجود اینکه در اکثر گروه ها به صورت سطحی افراد وارد بحث می شوند اما برخی گروه ها به نسبت عمیق تر و دقیق تر به مسائل و موضوعات می پردازند از طرفی بدون تعصب و ملاحظه به نقد عملکرد خود معلمان هم پرداخته می شود در حالی که بسیاری
صحبت های تند "احمدی نژاد" درباره "اوباما"
انسانها آیینه وجودی او بشوند. ماه رمضان فرصت استثنایی است. ماه خدا، پیامبر و اولیا خدا است. شاید رساترین تعبیر این باشد که ماه انسان است. وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه تقوا است، ادامه داد: تقوا یعنی همیشه یادت باشد که انسان هستی. به هرچه می خواهی فکر بکنی و هر تصمیمی که می خواهی بگیری ابتدا بدان که تو یک انسان هستی . انسان چیست؟ خداوند فطرتش را درونش قرار داده و فطرت الهی دارد. انسان باید در
محدثی: تأکید رهبری بر این است که موضع شاعر گفتمان انقلاب باشد/ نانی زاد: طیب الله رهبری انگیزه بخش است
شاعران از حضور در دیدار با رهبر معظم انقلاب و یا بیانات ایشان در رویه شعری خودشان اختصاص دارد. در این بخش اشاره ای کوتاه به سابقه این دیدارها در زمان ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای شده و در ادامه، شاعران برداشت های خود را از جلسات شعرخوانی نیمه رمضان مطرح کردند. بخش نخست این میزگرد به این شرح است: *تسنیم: آقای محدثی، تاکنون درباره جلسات شعرخوانی شاعران در نیمه رمضان بارها سخن گفته شده
سنت حسنه افطاری دادن در یک قدمی تبدیل شدن به یک مراسم مجلل و شاهانِ/ افطاری ساده تر، یک قدم به خدا نزدیک ...
نکنیم، پلوی ماه رمضان را حذف کنیم، یک رقم آش سر سفره بگذاریم و خیلی از این مخلّفاتی که حتی دست بهشان نمی خورد حذف کنیم، " اما زهی خیال باطل." از کره، مربا، پنیر، گردو، سبزی خوردن بگیر تا خرما، حلوا، آش شعله زرد، حلیم، نان شیرمال، شربت سکنجبین، زعفرانی، آب میوه، نان در چند مدل فانتزی، سنگک و نقل محافل افطاری زولبیا وبامیه، تازه اینها فقط برای دم افطار تدارک دیده شده و بعد از آن تازه داستان
آقایان مسئول! آه و نفرین پشت سر خود راه نیندازید، چوب خدا صدا ندارد
من تسویه شود و به من گفت این قدر مبلغ قرارداد تو ناچیز است که قول می دهم یکجا پرداخت شود. من نیز گفتم روی قول شما حساب کنم که احمدزاده گفت دنیامالی به قول خود عمل می کند. در حال حاضر با گذشت دو ماه و نیم از قول دنیامالی می گذرد و من مجبور به شکایت شدم". خانم گل 5 دوره لیگ فوتبال بانوان ادامه داد: " فقط در حرف می گویند علاقه مند هستیم تیم دختران را در لیگ حفظ کنیم و حرف های این چنینی که
خانواده شهید مومنی در قلب تهران مفقودالاثرند
دستم می گیرد و با یک پَرَش آن را بالای کمد می گذارد. برعکس مادر که پایش حسابی اذیتش می کند، طوبی مثل برق از کمد بالا می رود. کله پاچه خیلی دوست دارد. دختر شهید آرزو دارد یک روز بعد از ماه رمضان کله پاچه بخورد. البته خودش خجالت می کشد این را بگوید. خواهرش این حرف را می زند و او تایید می کند. طوبی خانم هشت ساله می گوید اگر یک میلیون داشته باشم، به مادرم می دهم که برود دکتر و خودش را خوب کند
نگرانی ها و شیرینی های ورود به ماه رمضان/ آیا دوستان خدا، از با خدا بودن خسته نمی شوند؟
گروه معارف - رجانیوز: کتاب شهر خدا؛ رمضان و رازهای روزه داری اثر حجت الاسلام پناهیان که انتشارات بیان معنوی چاپ هشتم آن را روانۀ بازار نشر کرده است، حاوی نکات و نگاهی نو و کاربردی برای بهره برداری بهتر از ماه مبارک رمضان است که با بیانی ساده و روان به رشتۀ تحریر درآمده است. به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با برگزیده ای از این کتاب به استقبال روزها و شب های قشنگ ماه مبارک رمضان می رویم. بخش
لاریجانی قول بررسی داد/هاشم زائی: هم برای خودم و هم برای مجلس متأسفم
کمیسیون ها رأی داده اند . مافی با تأکید بر اینکه تعداد نمایندگان معترض به این وضعیت زیاد است، درباره نتیجه بخش بودن مذاکرات برای اصلاح برخی از انتخاب ها ابراز امیدواری کرد و افزود: البته من رفتن خودم به کمیسیون شوراها و امور داخلی را که اولویت دومم بود، نهایی کرده ام؛ اما آقایان و خانم های نماینده ای که به این وضعیت اعتراض دارند، کم نیستند و امیدوارم در بررسی نهایی لااقل برخی از آنها بتوانند به حوزه
دعای روز نهم ماه مبارک رمضان +شرح دعا
است که دوستی صد درجه دارد که 99 بخش آن مخصوص خدا است و یک درجه آن بین مخلوقات تقسیم شده و خدا در همان یک بخش نیز، سهم دارد. خدایا این دعاها را به محبت خودت درباره ما مستجاب کن. نماز شب دهم ماه رمضان بیست رکعت در هر رکعت حمد و سی مرتبه توحید.
نمی توانیم با باشگاه های متمول بجنگیم
نیاز داریم تا 3 بازیکن باتجربه به تیم اضافه شوند تا به مراتب از سال گذشته، هم بهتر فوتبال بازی کنیم و هم اشکالات کمتری داشته باشیم. نتایج بهتر شود، طبیعتا جایگاه بهتر می شود. مهاجری خاطرنشان کرد: پالس های خوبی از سوی باشگاه می آید و امیدوارم ادامه دار باشد، اگر اتفاقات مثبت در محموعه کلان پدیده رخ دهد، بدانید که اینده شیرین تری برای پدیده در سطح کشور رقم می خورد. خیلی مشکلات داریم اما
پدرم همیشه از عشق به شهادت صحبت می کرد/ شهادت پدرم باعث اصلاح خیلی ها شد
نماند که مبادا وابستگی اش مانع رفتن بشود. ساعت پنج صبح روز 29 آذر ماه 94 ایشان از خانه خارج شد و دیگر هم بازنگشت. در سوریه هم فرمانده تیپ فاطمیون بودند و با وجود حجم کارهایشان به ما زنگ می زدند و احوال مان را جویا می شدند؛ یعنی روزی نبود که ایشان به ما زنگ نزنند، حتی در هنگام نبرد هم با ما تماس می گرفت و طلب حلالیت می کرد . چگونه از شهادت ایشان مطلع شدید؟ دو روز بود که پدرم تماس
ازدواج کودکان در تهران به مرز هشدار رسید
زناشویی، بارداری و زایمان برای دختران زیر 18 سال گفت: در این سنین اندام های دختران رشد لازم برای پذیرا شدن این فرایند را ندارد. همچنین این گروه از کودکان از توانمندی و آموزش لازم برای مادر یا پدر خوب بودن برخوردار نیستند. رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان در ادامه تاکید کرد: ضروری است به صورت دقیق مشخص شود که ازدواج های در سنین کودکی بیشتر در کدام منطقه انجام می شود و مشخص شود که آیا
چرا بهنوش بختیاری همه جا هست؟
دیگر نیز انجام داده است که آن ها را مرور می کنیم. * در مرداد ماه سال 1394 و پس از توافق هسته ای، او در یک برنامه رادیویی گفت: من علاقه دارم جامعه شناسی بخوانم چون هم برای بازیگری ام به درد می خورد و هم برای خود انسان خوب است. فکر می کنم با خواندن این رشته دیگر انسان دنبال هر حرفی نمی رود، مثلا اگر توافق هسته ای انجام می شود سریع ذوق زده نشوم سعی کنم در مورد آینده آن فکر کنم، مثلا ببینم پشت
سهم فقرا از سفره های رنگین ما در ماه مبارک رمضان چقدر است؟
حال فقرا و مستمندان است. سفره هایی که سیرها را سیرتر می کند و گرسنگان را بیش از هر ماه دیگری در حسرت می گذارد. مگر نه این است که خداوند حق فقرا را در اموال ثروتمندان قرار داده است؟ پس چه زمانی بهتر از رمضان، برای آنکه حقوق فقرا را ادا کرده و اموال فقرا را به آنها بازگردانیم وجود دارد.اگر کمی اندیشه کنیم در می یابیم که افراد محتاج به کمک زیادی اطرافمان وجود دارند که شرم و ترس از به زبان افتادن ،باعث می شود که از کسی طلب کمک نکنند.اما درجامعه اسلامی، چشم انتظار دستان پر مهر برادران دینیشان هستند.. عبدالجلیل جعفری التماس دعا ...
سفره افطاری کامل و تمام عیار
بعد از یک روز کامل اطاعت از فرمان خدا و روزه داری، لحظه افطار از شیرین ترین لحظات است و انتخاب اینکه در این لحظات شیرین چه بخوریم و چه بنوشیم هم از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا انتخاب هوشمندانه و درست غذا برای افطار می تواند تاب و توان و سلامتی انسان را در طول ماه حفظ کند و دچار مشکل نشود. 7 خوردنی که در اینجا به شما معرفی می شود را حتما در افطارهای خود قرار دهید تا ماه مبارک رمضان
سوسن پرور: به خانواده ام گفته ام در اینستاگرام مرا فالو نکنند!
پرور و خانواده اش یکی از شرکت کنندگان بخش خانواده باحال برنامه خندوانه هستند. با این بازیگر درباره حس خوب، اعتماد و ... هم صحبت شدیم. چطور می توان آدم باحالی بود؟ به نظرم یک آدم باحال یا یک اتفاق باحال یعنی انتقال انرژی و حس خوب. الان ما تلفنی با هم صحبت می کنیم اگر ما بتوانیم حس خوبی را در این مکالمه به یکدیگر منتقل کنیم، آدم های باحالی هستیم. در مسابقه خانواده باحال، خانواده ای مورد توجه قرار می گیرد که در عین سادگی، خودش باشد و بدون فیلتر انرژی و حس مثبت را به مخاطب بدهد. حس خوب، اعتماد هم به وجود می آورد. صد در صد! چیزی که در دنیای امروز و زندگی کنونی ما خیلی کم وجود دارد. دیروز در جاده، خانمی خیلی اصرار داشت من تا مسیری او را برسانم، اما واقعیت این است که من جرات نکردم و نتوانستم به او اعتماد کنم. اما اگر ما بتوانیم از آدم های پیرامونمان حس خوب بگیریم، اعتمادمان به آدم ها هم بیشتر خواهد شد. حس خوب زمانی به وجود می آید که با طرف مقابل ارتباط برقرار کنی و ما که نمی توانیم با همه آدم ها ارتباط بگیریم. من به این اعتقاد ندارم. سوال اینجاست که در زندگی روزمره چقدر ما به یکدیگر توجه می کنیم؟ مثلا سوار مترو یا اتوبوس که می شویم ما به چند نفر مهربانانه نگاه می کنیم یا چند نفر به ما نگاه می کنند؟ ما چقدر به یکدیگر کمک می کنیم؟ مثلا اگر بار سنگینی در دست کسی ببینیم به او کمک می کنیم؟ اگر کنار اتوبان ماشین ما بنزین تمام کند چند نفر به ما کمک می کنند؟ و ... ما آدم ها شاید به هم ربطی نداشته باشیم اما می توانیم به هم حس خوب بدهیم. چرا باید کار جامعه ما به جایی برسد که در کوچه و خیابان از صدای موتوری که از پشت سرمان می شنویم وحشت زده شویم و بترسیم. خب این به همان بی اعتمادی برمی گردد؟ ذهن ما به دلیل اتفاقات بدی که پیرامونمان رخ داده این گونه برنامه ریزی شده است. ذهن ما این طور برنامه ریزی شده از آدم هایی که نمی شناسیم باید بترسیم چون آنها خطرناک هستند. زنده یاد نادر ابراهیمی همیشه می گفت من از آدم هایی که نمی شناسم، نمی ترسم بلکه از آشناها می ترسم. این نشان می دهد که قضاوتش درباره کسی که نمی شناخته مثبت بوده، اما جامعه ما به سمتی رفته که ما آدم های ناشناس را خطرناک می دانیم چون فرکانس و امواج مثبت برای هم نمی فرستیم. توی ترافیک همه با اخم روبه روی خود را نگاه می کنند و هیچ کس برنمی گردد به راننده ماشین کناری لبخند بزند. ما بندرت به پلیس هایی که در خیابان ها و بزرگراه ها توقف می کنند، خسته نباشید می گوییم! ما یک لحظه از کنار هم رد می شویم و یکدیگر را می بینیم؛ بنابراین چقدر خوب است که در همان لحظه حس خوبی به یکدیگر منتقل کنیم. این سبک زندگی در فرهنگ ما بوده اما در یکی دو دهه اخیر کمرنگ شده چون از طرفی به ما می گویند مثلا به آدمی که از روبه رویت می آید نگاه نکن! و از طرفی می گویند نگاهش کن و لبخند بزن. این باعث تناقض هایی در رفتار ما شده که گاهی نمی دانیم باید چه کنیم. نگاهمان به دیگران نباید جست وجوگرانه و از روی قضاوت باشد، نباید به دیگران خیره شویم، اما می توانیم در یک لحظه از کنار آنها رد شویم و سلام بدهیم. وارد آسانسور می شویم، اگر کسی داخل آسانسور باشد حتی اگر او را نشناسیم چه ایرادی دارد سلام بدهیم... معتقدم ما از ارتباط برقرار کردن با آدم ها می ترسیم چون از بعدش می ترسیم و آموزش ندیده ایم که باید چه کار کنیم. نمی دانیم طرف مقابلمان مثلا بعد از سلام ما چه واکنشی نشان می دهد و درباره ما چه فکر می کند. اما ما باید آزمون و خطاها را پشت سر بگذاریم تا بتوانیم رفتارمان را اصلاح کرده و یاد بگیریم به هم اعتماد کنیم. ما همه اینها را در فرهنگمان داشته ایم چه اتفاقی باعث شده که از آنها عبور کنیم و فراموششان کنیم؟ در زندگی ماشینی امروزی فرصت کافی برای دید و بازدید و حتی صحبت کردن با اطرافیان نیست، به همین دلیل خیلی از رفتارهای درست گذشته، اکنون برای ما به نوعی ایجاد مزاحمت می کند. فناوری زمان ما را پر می کند، وقت آزادی که داشتیم و آن را مثلا با صحبت کردن با همسایه پر می کردیم، الان با اینترنت پر می کنیم و دیگر وقتی نداریم آن را به همسایه یا فامیل اختصاص بدهیم. مدل ارتباطات عوض شده و در کنارش احساس ناامنی هم بیشتر شده است. شاید به این دلیل است که در گذشته آدم ها بیشتر صورت یکدیگر را می دیدند و رو در رو با هم صحبت می کردند، اما الان چهره و ذات آدم ها در سایه فضای مجازی پنهان شده و واقعیت آنها دیده نمی شود و دیگر نمی توان به آنها اعتماد کرد؟ در دنیای مجازی بیشتر آدم ها خود واقعی شان نیستند.این دنیا فضایی ایجاد کرده که برخی با نام ها و شخصیت های دروغین در آنجا زندگی می کنند و برایشان مهم نیست دیگران درباره این شخصیت کذایی چه قضاوتی دارند! برخی از چنین آدم هایی تبدیل به افراد چند قطبی می شوند و به دیگران آسیب می زنند. به نظرم باید درباره دنیای مجازی فرهنگ سازی شود تا بتوان از آن بدرستی استفاده کرد.پلیس فتا باید بیشتر درباره جرایم اینترنتی به مردم اطلاعات بدهد. شاید فحش دادن در اینستاگرام جرم باشد، اما من از آن بی خبرم و نمی دانم چگونه باید آن را پیگیری کنم. چرا ما به دلیل فضای ناامنی که گروهی در فضای مجازی و مثلا اینستاگرام به وجود می آورند، نتوانیم از ظرفیت های خوب این گونه فضاها استفاده کنیم. احساس می شود شما ذاتا آدم شادی هستید، ریشه این شادی در کجاست؟ بخشی از آن به خانواده ام برمی گردد. شاد زیستن، روشی برای زندگی است. من هم برخی اوقات غمگین می شوم، اما ترجیح می دهم شاد زندگی کنم. منظورم از شادی فقط خندیدن نیست، بلکه آرامشی است ک ...
اظهارات خادم پس از بازگشت به تهران
ها را به دست بیاوریم و دل مردم را شاد کنیم. مردم سرمایه اصلی کشتی هستند و از اینکه بار دیگر آن ها را خوشحال کردیم خدا را شکر می کنیم. سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به سطح این رقابت ها گفت: مسابقات بسیار سنگین و سختی را پشت سر گذاشتیم و رقبا بهتر از سال های گذشته در این مسابقات حاضر شدند. کشتی گیران ما نیز در اوج تمرینات استقامتی به این رقابت ها اعزام شدند و به لحاظ جسمانی از آنجا که
مساجد؛ قطب های معنوی محله
در قالب خانه ای مورد اعتماد در قلوب مردم جای گرفت و با جاذبه ای متفاوت و اثرگذار باقی ماند. حال باید دید این خانهٔ باعزت و توانمند تا چه حد توانسته ظرفیت های هویت بخشی ذاتی خود را حفظ کند و در پرورش شخصیت ها موثر باشد. امام علی (ع) در این باره فرموده اند: هر که به مسجد رفت و آمد کند، یکی از هشت چیز را به دست می آورد: برادری که در راه خدا از او بهره مند گردد، دانشی برگزیده، نشانه ای
سردار احمد متوسلیان به روایتِ گل علی بابایی
مستند به کل جامعه نشان داده می شود. این کار جدیدی است و انشاالله ادامه هم پیدا می کند. باید فیلمسازان ما این فیلم را به عنوان سرمشق و الگو بگیرند و از ایرادهای آن درس بگیرند. مثلا بعضی از بخش ها که به حواشی پرداخته ناشی از تفکر کارگردان بوده که شاید به مذاق برخی از همرزمان ایشان خوش نیامده باشد اما این موضوع هم از ضرورت های فیلم های داستانی است. فیلم "ایستاده در غبار" یک مستند داستانی
آنها که می گویند مدافعان حرم برای پول به سوریه می روند چرا نشسته اند، بسم الله!
می دادیم. این کار هر شب ما بود. این شب ها بی اسماعیلم من به جای او به باغچه خانه مان آب می دهم. خوب به یاد دارم پارسال شب احیا با هم حلوا درست کردیم برای کسانی که در مسجد در حال عبادت و دعا خواندن بودند. انگار همان شب ماه مبارک رمضان بود که از خدا خواست به آرزویش برسد. پس این روزها و شب ها برای او دلتنگ می شوید؟ بله مگر می شود که دلتنگ نشوم؟ دلتنگی ما همسران شهدا که هر روز و هر