سایر خبرها
عدم حمایت دولت از تولید داخلی باعث تعطیلی کارخانه - ارج - شد
علیرغم قول های مختلف در بازه های زمانی متفاوت به مردم، از قول صد روز و 3 ماه گرفته تا وعده های پسابرجامی اقدام عملی مناسبی برای رفع مشکلات و اجرای اقتصاد مقاومتی نداشته است و تا زمانی هم که اینگونه باشد وضع اقتصادی نه تنها بهتر نمی شود، بلکه روزبه روز هم بدتر خواهد شد. انتهای پیام/ + 1 - 1
شما نظر دهید/ تعطیلی ارج، دومینوی ورشکستگی کارخانجات و آمار اشتغال را چگونه ارزیابی می کنید؟
سرویس اقتصادی فردا: امروز 24 خرداد سومین سالگرد تولد دولت تدبیر و امید است. دولتی که با شعار گردش همزمان چرخ سانتریفیوژها و چرخ صنعت و زندگی مردم روی کار آمد. اما کماکان این شعار، چالش اصلی دولت حسن روحانی است. اعلام تعطیلی کارخانه لوازم خانگی ارج در هفته گذشته موجب گردید تا بار دیگر وضعیت نابسامان صنعت در کشور به تیتر یک رسانه های تبدیل گردد. کارخانه هایی که تعطیل می شوند و با بیکار شدن کارگرانش آمارهای اشتغا
کدام سیاست دولت روحانی "ارج" را تعطیل کرد؟
این در حالیست که دولت یازدهم 1- با تجمیع نقدینگی هزار هزار میلیارد تومانی در بانک ها و 2- در پیش گرفتن سیاست های انقباضی برای هدایت پول به سمت تولید همچون تعیین نرخ بالای سود سپرده و تسهیلات بانکی و 3- با باز کردن بدون ضابطه و کنترل درهای کشور برای واردات کالاهای خارجی، گام هایی جدی خلاف حمایت از تولید و در راستای منافع دلالان برداشته است؛ دلالانی که یکی از منافع خود را زمین گیر شدن یکی از صنایع مهم دولتی کشور یعنی کارخانه ارج می بینند تا با اعلام تعطیلی و ورشکستگی آن، ارج را با نرخی بسیار کمتر از قیمت واقعی از دولت خریداری کنند. ...
برگزاری جشن سومین سالگرد پیروزی روحانی در گلستان طنز سیاسی است !
بزرگترین تولید کننده هستیم ، بیکاری ،حقوق های چند ده میلیونی برخی مدیران ، زیر خاک بردن محصولات کشاورزی بومی ، تورم و ... نگران هستند و اینها وعده هایی بود که حسن روحانی قول بر طرف شدن 100 روزه آنها را داده بود . ای کاش سیاسیون اصلاح طلب استان گلستان که میزبان و مهمان اول و آخر این جشن در گرگان هستند کمی هم در اقدامات خود در سه سال گذشته تامل می کردند و جوابی در برابر خواسته های مردم
دولت یازدهم با کارخانه ارج چه کرد؟ +نمودار
آمارهای فوق که تمام مبتنی بر گزارش های رسمی حسابرسی شده است، اگر کارخانه ارج در دولت قبل با مشکل روبرو بود، این مشکل به علت بی تدبیری های دولت یازدهم، دوچندان شده و به بحران شدید تبدیل شده است. اخبار مرتبط : دولت روحانی موفق یا نا موفق؛|افزایش فاصله طبقاتی در دولت یازدهم دولت یازدهم با کارخانه ارج چه کرد؟ +نمودار مسئول ستاد انتخاباتی روحانی: با این وضع قطعا دولت
یکی تعطیلی ارج را به زبان سرخه ای برای رئیس جمهور ترجمه کند!
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، سخنان هفته پیش عباس عراقچی در جشن بزرگ حماسه 24 خرداد در پارک ملت شهرستان سرخه زادگاه حسن روحانی رئیس جمهوری حقایق تلخ موجود در ساختمان پاستور تهران را برای همگان بر ملا کرد. حرف هایی که بیان گرعمق فاجعه ای بود که در صورت دوری دائمی برادر رئیس جمهور از ساختمان پاستور برای دولت اعتدال پیش خواهد آمد
افزایش فاصله طبقاتی در دولت یازدهم
را درک کند که رای مردم در سال 1392 به خود روحانی نبود بلکه رای مردم به وعده های روحانی بود که با حل کردن مناقشات هسته ایی راه را برای اقتصادی پویا باز کند و کمر خم شده آنها را در زیر بار تحریم ها راست نماید؛ و اصولا قرار بود هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ زندگی مردم،اما تاکنون چرخ زندگی مردم به سختی می چرخد و اگر دولت روحانی نتواند از این فرصت یک ساله استفاده کند، کاندیدای رقیبی که با شعار و
نامه لاریجانی به روحانی درباره اقدام مغایر قانون کابینه
قانون است. اخبار مرتبط : مسئول ستاد انتخاباتی روحانی: با این وضع قطعا دولت یازدهم چهار ساله است نقش پر رنگ وزیر روحانی در تعطیلی کارخانه "ارج" روحانی روی موج حقوق های نجومی سوار شد نامه لاریجانی به روحانی درباره اقدام مغایر قانون کابینه 24 خرداد 95، همه ناراضی! امتیاز خبر: نظر بازدید کنندگان : ارسال نظر نام: ایمیل: متن نظر: کد امنیتی:
خبر تعطیلی کارخانه های "ارج"، "آزمایش" و "پارس الکتریک"جامعه را افسرده کرد
به گزارش اکوفارس، محمد حسین برخوردار عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با نسیم آنلاین در خصوص خبر تعطیلی برندهای معروف در دولت یازدهم مانند ارج، آزمایش و پارس الکتریک و... اظهار کرد: شرکت هایی که امروز خبر تعطیلی آنها شنیده می شود دولتی و یا خصولتی هستند، لذا مدیران آن ها افرادی نیستند که برنامه های طولانی مدت برای آوردن تکنولوژی های جدید و همسان کردن آنها با شرکتهای دیگر داخلی و خارجی داشته باشند
اوضاع کسب و کار وخیم است
/> امسال سال اقدام و عمل است. رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند: مشکل رکود و اشتغال باید حل شود. صرف صحبت فایده ندارد. در ستاد اقتصاد مقاومتی چه می گذرد. دستور کار عملی این ستاد برای بهبود وضعیت کسب و کار چیست؟ به نظر می رسد همه انرژی و همت این ستاد به رفع موانع و تمرکز روی چالش های فضای کسب و کار باید باشد. راه حل ها روشن است که در زیر به چند مورد آن اشاره می شود: 1
روایت محجوب از ماجرای ارج
خبرنامه دانشجویان ایران: علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس و دبیرکل خانه کارگر در واکنش به ماجرای کارخانه ارج در کانال تلگرامی خود این چنین واکنش نشان داده است . به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران ؛ این نماینده در تحلیل خود آورده است: سلام و شب بخیر قبولی طاعات و عبادات همه شما را از درگاه ایزد متعال مسئلت دارم. چند روزی است که خبر تعطیلی کارخانه ارج و اخبار
سومین سالگرد وعده های ناکام را ارج می نهیم
نمودند، آیا لغو تحریم هایی که دولتی ها از آن دم می زدند و آزاد شدن پول های بلوکه شده و چندین و دیگر توانسته مردم را از دولت راضی نگه دارد؛ نگارنده به هیچ وجه اجازه ندارد جای مردم نظر بدهد و این نتیجه با گپی خودمانی در عوام به راحتی قابل لمس است. جالب اینجاست که رئیس جمهور محترم بعد از آن وعده های ناکام در سه سال قبل و عدم توفیق در عملی ساختن آن ها همچنان از آمارهای مثبت صحبت می کند و البته
آخوندی طرحش را مزخرف نامید/ ارج را چه کسی تعطیل کرد؟
تروریسم است، می خواهند به مردم القا کنند با وجود برجام، تحریم ها هنوز ادامه دارد. پیش بینی می شود این شیوه های تخریبی تا انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هم تداوم داشته باشد. به نظر می رسد طیف مورد اشاره از آنجا که نه کارنامه قابل دفاعی دارد و نه برنامه پیشنهادی که بخواهد در برابر سیاست های دولت یازدهم به مردم معرفی کند، بنا را بر رفتارها و تاکتیک های سلبی گذاشته تا نداشته های ایجابی خود
نقش پر رنگ وزیر روحانی در تعطیلی کارخانه "ارج"
های سنگین از دلالان می توانست سد محکمی در مقابل نابودی کارخانه ها و نمادهای صنعتی کشور باشد. اخبار مرتبط : دولت یازدهم با کارخانه ارج چه کرد؟ +نمودار مسئول ستاد انتخاباتی روحانی: با این وضع قطعا دولت یازدهم چهار ساله است نقش پر رنگ وزیر روحانی در تعطیلی کارخانه "ارج" روحانی روی موج حقوق های نجومی سوار شد نامه لاریجانی به روحانی درباره اقدام مغایر قانون
بعد از ارج، پارس الکتریک هم تعطیل شد!/نشان 54 ساله با وجود وعده روحانی یک تولید هم ندارد
جاده مخصوص کرج بزرگراه شهید لشگری قراردارد.این شرکت در سال 1341 به دست محمدتقی برخوردار در خیابان آزادی تهران بنیانگذاری شد. پارس الکتریک در ابتدا به مونتاژ تلویزیون و رادیوهای گروندیگ می پرداخت. پس از انقلاب 1357 مصادره شد و تحت نظر سازمان صنایع ملی ایران قرار گرفت. این شرکت در سال 1371 زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی شد و از همان زمان روند نزولی خود را آغاز کرد. بعد از سال 1390 پارس الکتریک به زوال
متخلفان حقوق های نامتعارف قطعاً عزل می شوند/پرداخت های غیرمتعارف را تحمل نمی کنیم/واکنش نوبخت به شایعه ...
جمهور در هیات دولت درباره این موضوع بحث کردند و به همه وزرا تاکید کردند که در حوزه کاری خودشان کنترل های لازم را انجام دهند حتی اگر یک یا دو مورد باشد. وی اضافه کرد: دولت به شدت با فساد، تبعیض و نابرابری مقابله می کند و برایش مهم است که حتی یک مورد صورت نگیرد، اما در مقابل ببینید چقدر زحمات دولت نادیده گرفته می شود. قطعا تلاش می کنیم که شاهد اتفاقات نگران کننده و زیان باری که در سال های
تفکر گره خوردن تحریم به همه زندگی، ارج را به خاک سیاه نشاند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، عضو هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان با اشاره به عدم حمایت کافی دولت از تولید داخل گفت: متاسفانه نتیجه تفکر گره خوردن تحریم به همه زندگی است که امروزه ارج با سابقه را به خاک سیاه نشانده است محمد جندقی با اشاره به تعطیلی تاسف بار کارخانه ارج افزود: هنوز زمان زیادی نگذشته است که ریاست محترم جمهور همه زندگی ایرانیان از جمله آب خوردنشان
دستاوردهای بزرگ دولتی که با عزم جوانان روی کار آمد
. مهم ترین وعده روحانی که شعار اصلی دولت هم شد اداره کشور با تدبیر و ایجاد فضای اُمید در جامعه بود. از همان روزهای اول کم کم فضای یاس و ناامیدی جای خود را با نشاط و امید عوض می کرد و این اتفاق محسوس بود و با شروع به کار دستگاه های مختلف در دولت جدید حضور کارشناسان و تصمیم هایی از روی تدبیر و نه مردم فریبانه و احساسی را می شد دید. اکنون سه سال از آن روزها و انتخاب دولت تدبیر و امید به
وقتی حمایت از تولید داخلی ناجی اقتصاد ایران است چرا منتظر اثر مذاکرات هستیم
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری اورامی ، سه سال پیش دولت یازدهم با شعار حل مشکلات اقتصادی کشور در 100 روز در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و مردم نیز به بهانه اینکه وضعیت معیشتی مردم و اقتصاد کشور در عرض 100 روز بهبود خواهد یافت حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهور منتخب این کشور برگزیدند اما امروز بیش از 10 برابر یا 1000 روز از این وعده داده شده سپری شده و همچنان رکود و
مروری بر روزنامه های امروز 24 خرداد 95
داده و نوشته است : در یک چشم به هم زدن سه سال از عمر دولت حسن روحانی گذشت، اما هنوز خبری از عملی شدن وعده های اقتصادی آقای رئیس جمهور نیست! حدود 1100 روز پیش رئیس دولت تدبیر و امید عمده شعارهای انتخاباتی خود را بر محور بهبود معیشت مردم به ویژه از راه گسترش تعاملات بین المللی متمرکز کرد، اما با وجود پیروزی در انتخابات نتوانست به این وعده ها جامه عمل بپوشاند این گزارش کاهش تورم را تنها دستاورد
مطالبات مردم در اولویت
دولت به طور شفاف چرایی استمرار مشکلات را به مردم بگوید و راه حل های خود را با تکیه بر خواست مردم به اجرا گذارد. در این صورت است که انتشار اخبار تأسف باری چون تعطیلی کارخانه 80 ساله ارج چنین روح و روان مردم را آزرده نمی کند. کوتاهی در شفاف گویی چرایی های مشکلات و چگونگی برون رفت از آنها، هم به خاستگاه انتخاباتی دولت آسیب می زند و هم او را برای کسب اعتماد دوباره از مردم دچار بحران اعتماد خواهد کرد. رئیس جمهور روحانی به درستی گفت؛ اولویت مطالبات مردم است. این مطالبات هنوز پاسخ مطلوب نیافته است. منبع: خبرگزاری خبرآنلاین زمان انتشار:23 خرداد 95 اول**1577 ...
اراده ای برای تعطیل نشدن کارخانه ها وجود ندارد
کارخانه تعطیل شده نیست محمداسماعیل سعیدی، نماینده مجلس نیز با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج با قدمت 80 سال در صنعت ایران اظهار داشت: جای تاسف دارد که خبرهای تعطیلی کارخانجات را در کشورمان می شنویم و من در هفته گذشته تذکر جدی به وزیر اقتصاد را در صحن علنی مجلس اعلام کردم. وی در گفت وگو با بسیج افزود: کارخانه ارج اولین و آخرین کارخانه نیست که در دولت یازدهم تعطیل شده است، تاراج ارج از تبعات منفی رکود
افشاگری یک مقام مسول درباره شایعه تعطیلی کارخانه ارج
اخبار مبنی بر تعطیلی برند 80ساله ایرانی بازخوردهای زیادی نه تنها در سطح رسانه ها بلکه میان مسئولان و کارشناسان مختلف داشت. به عقیده بسیاری از کارشناسان سیاست های نادرست دولتی، رقابت ناسالم و دلایل دیگر در این روند تأثیرگذار بوده است. به هرحال محمدرضا حسینی، مدیر شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی که 46,9 درصد از سهام این کارخانه به او تعلق دارد، خبر تعطیلی را تکذیب و تأکید کرد که برنامه واگذاری آن به بخش خصوصی در حال انجام است؛ زیرا طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، بانک ها ملزم به خروج از بنگاهداری شده اند و بر این ...
وقتی کره بازار فروش “ارج” را به تاراج برد!/ مرگ یک نوستالوژی در سایه بی در و پیکر بودن کشور
شود چرا که مردم توان خرید ندارند و تنها اقلام مورد نیاز خود را تهیه می کنند لذا ما باید عرضه و تقاضا را با یکدیگر بالانس کنیم و تا زمانی که این مهم در همه زمینه ها اعم از دانشگاه، تولید و ...وجود ندارد مشکلات مذکور را همواره خواهیم داشت و حل این گونه مشکلات نیازمند کارشناسی و برنامه ریزی خوب است تا امور به افراد کاردان سپرده شود. وی درباره تعطیلی کارخانه ای همچون ارج که از سال 1316 تا
تعطیلی کارخانه ارج فقط یکی از تبعات برجام است
از عمر دولت می گذرد افزود:دولت در سال آخر کاری بعید است کاری انجام دهد و آنچه از برجام نتیجه می گیریم نه تنها هیچ مشکلی لز اقتصاد ایران حل نکرده بلکه به مراتب وضع کارخانجات تولیدی بدتر می شود. عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: مطمئنا کارخانه ها و بنگاه های دیگر به سرنوشت کارخانه ارج دچار می شوند و لازم است دولت از خواب سنگینی که فرو رفته بیدار شود و آن را بپذیرد. این
دومینوی گشایش های پسابرجام به دادگاه کانادایی رسید!
به گزارش ناب نیوز به نقل از آناج ، حسن روحانی در دیدار با اعضای شوراهای عالی کشور اعلام کرد که قبل از برجام، هر روز یک تحریم داشتیم ولی بعد از برجام، هر روز شاهد یک گشایش هستیم. قطعا این ادعای رئیس جمهور در تکمیل همان سخن اخیر هاشمی رفسنجانی بوده که گفته بود اگر دستاوردهای برجام منتشر شود عده ای باید شرمنده ی خانواده های شان بشوند. تردیدی نیست که از 27 دی ماه 94 بسیاری از مردم منتظر
اراده ای برای تعطیل نشدن کارخانه ها وجود ندارد
بخش دیگر رسانه های پایگاه خبری تحلیلی بی باک : تعطیلی کارخانه و برند 80 ساله ارج صدای زنگ خطر برای تولید ملی را بلندتر از قبل کرد اما شواهد نشان می دهد هشدارها تاثیر چندانی بر عملکرد مسؤولان ندارد. به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، تعطیلی کارخانه و برند 80 ساله ارج صدای زنگ خطر برای تولید ملی را بلندتر از قبل کرد اما شواهد نشان می دهد هشدارها تاثیر چندانی بر عملکرد
از عرش تا ارج!
حل مشکلات و نقدینگی و تولید این کارخانه انجام دادند؟! تکلیف حدود 2800 نفر کارمند و کارگر و ... چه خواد شد؟! عوامل موثر در تعطیلی کارخانه هایی نظیر ارج در دولت یازدهم 1- رکود اقتصادی ناشی از اقدامات سطحی دولت یازدهم با توجه به بی انضباطی مالی دولت تدبیر و امید، سیاست نادرست پولی، به سمت رکود تورمی رفته است؛ شرایطی که بیش از شرایط تورمی یا رکودی به تنهایی، اقتصاد را
ارج متاثر از گشایش های پسا برجامی!/ استمرار فعالیت کارخانه ارج مصداق آب در هاون کوفتن!
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از طنین شهر ، ارج ، یک برند آشنا و نوستالژیک برای تک تک ایرانیان بشمار می رود، نمادی از یک کارخانه، که روزهای نابسامان اوایل انقلاب و تنش های جنگ تحمیلی را تاب آورد اما در سالی که به نام سال حمایت از تولید ملی نامگذاری شده بود، تعطیل شد! کارخانه ارج که مصداق بارز تولید داخلی را در ذهن متبادر می سازد، ابتدا فعالیتش را در کارگاهی کوچک با مجموع
تعطیلی ارج و مساله ناکارآمدی روحانی
شدن ارز هم با اجرائی نشدن برجام نیز به سرانجام نرسید و کار را برای دولت مشکل کرده است، که وعده داده بود اقتصاد را با برجام حل خواهد کرد. در عین حال که منابع بانکی برای اعطای وام به تولید و البته بقیه ی بخش های جامعه نیز ادعا می شود که کم است، نقدینگی به اوج خود رسید و از هزار هزار میلیاد تومان گذشت. این موضوع به خوبی نشان می دهد که منابع پولی به جهات خاص از جمله فیش حقوقی مدیران دولتی واریز شده