سایر منابع:
سایر خبرها
رضا کیانیان: دو بار دچار شوک شدم
تولدش فکر و خیال های خیلی خاصی داشته باشد، در گذشته و آینده غرق شود یا برای بشریت تصمیمات اساسی بگیرد! او روز تولدش به هیچ چیز خیلی خاصی فکر نمی کند. " دروغ نگویم به هیچ چیزی فکر نمی کنم. البته همیشه خوشحال می شوم که شب تولدم تعدادی از دوستان و خانواده را می بینم اما واقعا به هیچ چیز خاصی فکر نمی کنم. در تمام این سال ها فقط دو بار در 40 سالگی و 60 سالگی ام دچار شوک شدم. وقتی 40 ساله شدم ...
افزایش حقوق بازنشستگان/ قانون بیمه بیکاری اصلاح شد
هزار نویسنده و هنرمند تحت پوشش بیمه سازمان هستند گفت: ظرفیت پذیرش افراد جدید را نیز داریم. سیروس نصیری در مورد بیمه نویسندگان و هنرمندان گفت: در حوزه بیمه این افراد هم اکنون ما مشکلی نداریم و با توافقی که انجام شده قرار است بدهی گذشته ناشی از عدم پرداخت حق بیمه هنرمندان و نویسندگان طی اقساط چند ماهه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود و البته پرداختی های امسال نیز به روز انجام شود. ...
آسیب های اجتماعی؛ نان دانی حوزه های متولی
.... متولی شورایی است که باید به آن پاسخ بدهد. من برای اینکه موضوع بحث را هم ادامه دهیم، می خواهم شما بگویید مهم ترین مسئله ما در بحث کودکان کار و خیابان چیست؟ بنی هاشم نژاد: آیا من می توانم به عنوان یک فعال اجتماعی، آقای کردونی را به چالش بکشم و بگویم چرا این شورا هر سال یک گزارش برای فعالان مدنی منتشر نمی کند؟ حداقل فایده این اقدام این است که آقای کردونی هر سال برای نمونه در روز جهانی مبارزه ...
حقوق های چندصدمیلیونی را به ما بدهید! +عکس
در بخش ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی است! سازمانی که بانک منتسب به آن یعنی رفاه کارگران پرداخت های نجومی برای مدیرانش در نظر گرفته است. حقوق های دریافتی اکثر کارگران در ایران هر ساله از سوی دولت تعیین می شود و برای امسال نیز 812 هزار تومان! در نظر گرفته شده است! مبلغی که در برخی از شهرهای کلان هزینه یک ماه اجاره خانه نمی شود. کسانی در تعیین دستمزدها دخیل اند که نگاهی به فیش های حقوقی ...
تاخت و تازِ هفت به اهالی سینما پایان می یابد!
و تبریزی را در تاریخ 18 خردادماه، راضی به ادامه کار در سریال سرزمین کهن کردند و این کارگردان نیز در نامه کوتاهی ابراز امیدواری کرد، از این پس ارتباط هنر اصیل نمایش در سیما و سینما بهبود قابل توجهی پیدا کند و حقوق از دست رفته هنرمندان فعال در هردو حوزه اعاده شود. اما پس از تمام این ماجراها شنیده ها حاکی از آن است که قرار نیست در هفت تغییری ایجاد شود. بخصوص که امروز سایت سینما سینما، خبر ...
آینده اکران هنر و تجربه نگران کننده است؟
، نوعی حق انتخاب برای مردم فراهم شده چراکه سال ها بود مستندسازها فقط می توانستند در تلویزیون آن هم به بدترین شکل یا در جشنواره ها فیلم مستند خود را ارائه کنند، اما با اکران مستند در گروه هنر و تجربه تماشاچی علاقه مند می تواند برای دیدن آنچه دلخواه اوست بلیت سینما تهیه کند و فیلم را در سالن سینما و با کیفیت مطلوب ببیند. البته شاید کمی زود باشد که منتظر باشیم تا آمار مخاطب فیلم مستند چند برابر شود و آمار ...
رویارویی خیر و شر در قاب رمضان
به گزارش جام جم سیما ، ریشه این علاقه حداقلی را نیز می توان به پیشینه کمرنگ داستانی در باب این موضوعات و کمبودهای ابزاری در زمینه تولید نسبت داد و البته به سبب همین کمبود اسباب، خرده نگرفت بر این گرایش کمرنگ و سیرسکونی تولیدات نمایشی از این نوع. به علاوه چنانچه ترجیح کم و بیشی نیز در کار باشد رفع نیاز با خیل انبوهی از محصولات پذیرفتنی غیروطنی شدنی است که غنای تکنیکی و داستانی را توامان داراست. در این میان اگرچه برآیند داشته های آن ور آبی و نداشته های ما در موضوع این آثار در گذر سال ها سبب کم تجربگی سینما و تلویزیون در قالب تخیلی یا ماورایی و البته تولید آثاری تحویل گرفته نشده منجر شده است، اما تجربه حکایت از این دارد که تعدادی آثار ساختارمند و پرداخت شده نیز بوده که در مقیاس توان داخلی مقبول نظر و رای مخاطب افتاده است. در چنین شرایطی و در روزهای تکامل و قدرت افزایی چشمگیر محصولات هالیوودی در قالب تخیلی و در مقابلش کاهش سرمایه گذاری و ریسک پذیری در این زمینه در سینمای ایران، تلویزیون اما در دوره ای چند ساله سراغ این شکل روایی و به نوعی میانبرگونه در طرح مضامین حساس اخلاقی و دینی رفت. رویکردی مثبت و تاحدودی غافلگیرکننده در سریال های ماه رمضان و منجر به تولید آثاری موفق در انتقال مفاهیم دینی که متاسفانه دچار آفت تکرار و پس از حیاتی کوتاه، یکباره کنار گذاشته شد. به این سان مجموعه های نمایشی با ساختار تخیلی و ماورایی که می توانست تا سال ها خوراک سریال های موفقی باشد، گرفتار سرنوشت بسیاری از رویکردهای گذرا و غیرمتعادل تولید بی درنگ، بناگاه به مرحله دلزدگی و توقف و نهایتا درهای خروج رسید. شروع پرجلوه تولید آثار ماورایی بسان تولید دوره ای و بی تناسب آثار کمدی یا اجتماعی و حتی اکشن در دهه های گذشته در سینمای ایران روی تعادل را به خود ندید تا همچون تب های زود به عرق نشسته، این قالب روایی نیز به خاطره رمضانی دور و دورترشده مخاطب تبدیل گردد. حال این که به علت تازگی نظرگاه و تفاوت لحن، اغلب خوب دیده و پسندیده شد، اما حالا دیگر سهمی از آثار رمضانی ندارد و فرا رسیدن دوباره این ماه شاید فرصت مغتنمی باشد برای مروری اجمالی و تجدید خاطره یا حتی ترغیب برای احیای آثاری از این جنس که زمانی رونق رمضانی تلویزیون بودند. کمکم کن برای اولین بار تلویزیون عرصه را برای فضاهای کمتر کار شده داستانی ماورایی فراهم کرد تا سلیقه مخاطبی که پیشتر به پاداش و عقاب دنیایی اعمال خوگرفته بود، دریچه ای متفاوت و تاثیرگذاری از تجسم اعمال به رویش گشوده شود. قاسم جعفری، سازنده آثار موفق تلویزیونی آن روزها، خطر این پاگشایی محتوایی و موضعگیری های احتمالی آینده را به جان خرید تا سریالی به مرحله تولید برسد که در سال های آینده رهروان بسیاری نیز یافت. کمکم کن به مدد قصه و روایتی تازه در موضوعی متافیزیکی و به مدد رویای جوان در کمارفته قدم اول را محکم برداشت. جوان آلوده به گناه و از کما بازگشته، مسئول حلالیت طلبی از هم اتاقی های بیمارستانی اش می شود که در برزخ اعمال ناصحیح گرفتارند. بازخورد های اولیه نشان از موثر افتادن نیت و هدف سریال می داد، چرا که سرگذشت آدم های در اسارت عقوبت گناه از جنس همان داستان های عبرت آموز و کنجکاو کننده ای بود که در خود مفاهیم نهفته اعتقادی و دینی بسیار داشت. از طرفی تماشای سرگذشت آدم ها از انتها و در روزهای استیصال آنها، گیرا و چه بسا سهل تر از روایت آثاری شد که در شکل دادن سرانجام کاراکترهای خود به مشکل برمی خورند. کمکم کن البته به عنوان پیشگام ضمن روایت خویش، مسئول ایجاد آشنایی و رضایت مخاطب با موضوعی استفهامی و سوال برانگیز از عالم دیگر نیز بود که نظرگیر شدن سعی آن از پی پرسش های بی شمار در زمان پخش پیدا بود. او یک فرشته بود علیرضا افخمی به عنوان ناظر کیفی آثار پرمخاطب تلویزیونی و کارگردان سریال تب سرد در حالی مسئولیت کارگردانی اثری مناسبتی را عهده دار شد که شواهد رسانه ای قبل از پخش نشان از اثری توجه برانگیز نمی داد. نوع مواجهه ما با اثر در قسمت های ابتدایی نیز در عین دادن کدهای اولیه از جنس دیگر آثار معمول تلویزیونی بود. به عبارتی عادت ذهنی و انتظار اصولی، کمتر یا به نوعی اصلا سوی ابعاد ماورایی و حلول شیطان را نمی گرفت. رفته رفته اما سریال در مسیر هدفگذاری اش پیش رفت و به شیوه ای قطره چکانی همپای داستان، صورت ماورایی اش را نشان مخاطب داد. در این راه سریال با محور قرار دادن زندگی کسی که کبر و غروری بیجا ریشه گمراهی و فاصله گرفتنش از خود و ایمان واقعی است که به بهترین وجه در معرض امتحان قرار گرفتن و همراهی اش با شیطان را به تصویر می کشد، حتی تا جایی پیش می رود که وجوه دلهره آمیز و کمتر کار شده در فراوانی موقعیت های پرتعلیق با افزودن بر شوق مخاطب، پیگیری فرجام خواسته و ناخواسته شخصیت های ماجرا را هر قسمت بیشتر نیز کرد. او یک فرشته بود نهایتا با تکیه بر عناصر ماورایی نو و مقبول به یکی از آثار مثال زدنی ...
طنازان آهنین در 10 برنامه برتر تلویزیونی
پورشه در آلمان گرفته تا بوگاتی در فرانسه، و بسیاری از خط تولید ماشین های مطرح دیگر، موضوع جذابی است که این برنامه دنبال می کند. هر چند که بسیاری از کارخانه های خودرو سازی به دلایلی مانع فیلمبرداری و نشان دادن پشت صحنه تولیدشان می شوند. اما این برنامه دست بردار این ماجرا نمی شود. اما آگاهی از پشت پرده خطوط ساخت ماشین های عجیب و غریب می تواند بسیار جالب است. World’s most dangerous roads ...
مشاور اجرایی و رئیس حوزه ریاست رسانه ملی منصوب شد
به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی صداوسیما، در حکم دکتر علی عسکری به مشاور اجرایی و رئیس جدید حوزه ریاست رسانه ملی آمده است: با توجه به نقش کلیدی و مؤثر حوزه ریاست در انسجام بخشی به اداره رسانه ملی، انتظار می رود ضمن نظارت و هماهنگی بر امور اجرایی سازمان در راستای سیاست های ابلاغی و مداقه در آسیب های فعلی و نیازهای آتی مجموعه به منظور ارتقاء سطح کار آمدی ستاد مدیریت سازمان و راهبری ارتباطات درون وبرون سازمانی همت گمارید.شناخت سازمانی و تجربیات خوب شما در سال های گذشته، پشتوانه ارزشمندی دراین مسئولیت مهم می باشد. مهندس برنا فیروزی دانش آموخته فنی دانشگاه صدا وسیما وکارشناس ارشد رشته مدیریت رسانه ازمدیران جوان و با سابقه در سازمان صدا وسیما است که درسال 93 موفق به اخذ نشان کشوری به عنوان مدیر منتخب جهادی شده است. ازجمله سوابق نامبرده می توان به مدیرکل فنی صدا، مدیرکل سیستم های تولید و پخش،مدیر پروژه های فنی و مهندسی صدا وسیما درخارج ازکشور، عضو هیأت مدیره شرکت صوتی و تصویری سروش و عضو هیأت امناء صندوق بازنشستگی در رسانه ملی اشاره کرد. همچنین در این حکم رئیس سازمان صدا وسیما از خدمات ارزشمند جناب آقای مسعود گرجی در مدت تصدی مسئولیت حوزه ریاست قدردانی کرد. ...
وقتی مدیران دولت حقوق نجومی دریافت می کنند، مقصر کیست؟
استان24 – واکنش سخنگوی دولت به افشای فیش حقوق نجومی مدیرعامل بانک رفاه در نوع خود بسیار قابل توجه است. محمدباقر نوبخت در پاسخ به افکار عمومی در خصوص واریز حقوق های چندصد میلیونی به حساب مدیران بانکی مانند موارد دیگری از این دست، دولت قبل را در این زمینه مقصر دانست و با حالتی که حاکی از منت گذاری بر سر افکار عمومی است برخی از رسانه های اصلاح طلب حامی دولت تیتر زدند که وی به جای رئیس دولت قبل از ...
ماجرای ماهواره ایرانی که ایتالیا "بالا" کشید!
اساسی داشته باشیم، همانطور که در مبحث هسته ای ورود کردیم. این بستر می تواند فرصت های بی نظیری در ابعاد مختلف فراهم کند. هوافضا یک عرصه بی کران است و بهره مندی از آن نیازمند یک ورود هوشمندانه و درست با توجه به ظرفیت های گسترده کشور است. ** ماجرای پرتاب ماهواره کره جنوبی و گم شدنش ماهواره در فضا طی چند سال گذشته، کره جنوبی 400 میلیون دلار با روسیه قرارداد بست و هزینه کرد تا ...
مستند "بی بی سی" مطابق میل "هاشمی" است
منتقل شده است... حسینیان: اولا اینکه حضرت امام از سال 1341 مستقیما و قبل از سال 41، یعنی از سال 1320 تخت نظارت سرویس های اطلاعاتی ایران بود، آن زمان فرماندار نظامی وجود داشت و بعد سال 1334 که ساواک تشکیل شد، امام مستقیما زیر نظر ساواک بود و یک پرونده 72 جلدی در ساواک داشتند و من این پرونده را خوانده ام. در همان قیطریه چند نیروی ساواک مستقیما در خانه ایشان ایستاده بودند و اگر یک ...
تنگ نظری برخی مدیران میانی و مصلحت اندیشی های نابجا در باب آزادی بیان
خبرنامه دانشجویان ایران: : در آستانه فرا رسیدن سالروز (ماه دیدار ماه) به بازخوانی کلیدی ترین سخنان دانشجویان در دیدار با رهبر معظم انقلاب در سال 91 می پردازیم. به گزارش خبرنگار خبرنامه دانشجویان ایران ، هرساله در ماه مبارک رمضان دانشجویان با رهبر معظم انقلاب در یک دیدار صمیمی، گرم و آزاد صحبت می کنند و به طرح بحث های مهم و نقدهایی سازنده از دولت و دستگاهای اجرایی تبادل نظر می کنند. ...
موج اتاق های شنبه علیه دولت ، در رسانه ها
. این خط در حالی در رسانه های یادشده برجسته سازی می شود که توضیحات مقامات دولتی در رد این ادعاها از دید مدیران این رسانه ها غایب می ماند. مرور این خط خبری و تحلیلی این را نشان می دهد که هدف اصلی ناکارآمدن نشان دادن دولت یازدهم است و برای رسیدن به این هدف، استفاده از هر وسیله ای نیز مجاز است. چنان که در روزهای اخیر از حقوق های نامتعارف گرفته تا موضوع کارخانه ارج و پارس الکتریک و مصادره اموال ایران توسط ...
تعطیلی کارخانجات از چه عواملی نشات می گیرد؟
شود که چند سال پیش مدیرعامل شرکت کفش ملی که یکی از شرکت های متعلق به گروه صنعتی ملی بود از رادیو، پیام فرستاد که چون کفش ملی قادر به تولید نیست از تولید کنندگان کفش تقاضا کرد که تولیدات خود را با برند کفش ملی که تا قبل از انقلاب یک برند جهانی شده بود از طریق شرکت کفش ملی عرضه کنند تا برند کفش ملی دوباره احیا شود. شرکت هایی نظیر ارج و جنرال الکترونیک هم از جمله شرکت های سود آور و استوار با محصولات ...
پاداش های میلیاردی زیر ذره بین نظارت
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ادامه تصریح کرد: حتی یک مورد حقوق غیر عادلانه برای دولتی که می خواهد رفاه و عدالت بیاورد غیرقابل قبول است. سخنگوی دولت اضافه کرد: رییس جمهور هم پیرو پیگیری های قبلی، دوباره در نامه ای به معاون اول ابلاغ و تاکید کرد که با دقت به این موضوع رسیدگی و اگر تخلفی صورت گرفته برخوردی قانونی شود. ...
واکنش جالب یک نماینده به حقوق میلیونی
وجود متاسفانه حتی یک مرکز در استان به منظور عرضه این محصول وجود ندارد. وقف چی در واکنش به انتشار فیش های چند ده میلیونی مدیران و مسئولان برخی دستگاه ها از جمله بانک رفاه کارگران خاطرنشان کرد: انتشار فیش حقوقی مدیران برخی دستگاه ها از جمله بانک رفاه کارگران در فضای مجازی و رسانه ها در حالی است که عده ای اصرار دارند تا مردم را به زندگی کردن به شیوه کمیته امدادی عادت دهند که این موضوع به هیچ ...
روزنامه های چهارشنبه
اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آغازشده است؛ در این باره برخی افراد از جمله مصباحی مقدم در بحث حمایتی از گزینه های اصولگرا در انتخابات 96 چند بحث مجزا داشته است. مصباحی مقدم اول گفت که از روحانی حمایت می کنیم و دیروز از احتمال کاندیداتوری خودش خبر داده است و در موضعی دیگر از احمدی نژاد حمایت کرد. این درحالی است که ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا، پرداختن به مقوله انتخابات در یکسال قبل از ...
حضور در شبکه های اجتماعی دغدغه ام نیست
نیکی مظفری مدت ها به عنوان مدیر تولید، جانشین تهیه کننده، طراح صحنه و طراح گریم مشغول فعالیت بود و پس از آن، بازی در نمایشنامه های شب روی سنگفرش های خیس به کارگردانی هادی مرزبان و رویاهای رام نشده به کارگردانی ایوب آقاخانی را در کارنامه خود ثبت کرد. وی همچنین در مجموعه تلویزیونی غریب آشنا به کارگردانی صباغ زاده با پدرش همبازی شد. با نیکی مظفری درباره فعالیتش در شبکه های اجتماعی به گفت وگو نشسته ایم. در شبکه های اجتماعی به چه شکلی فعالیت می کنید؟ در شبکه های اجتماعی، یک صفحه اینستاگرام دارم و در آن به خبررسانی فعالیت هایم در زمینه تئاتر، سینما و مراسمی که در آنها حضور دارم می پردازم. علاوه بر آن، برخی نمایش ها و کتاب ها را نیز معرفی می کنم. حضور در شبکه های اجتماعی برای شما چه مزایا و معایبی داشته است؟ انسان نباید زیاد درگیر چنین شبکه هایی باشد و روی آنها تمرکز کند چراکه زمان مفید خود را از دست می دهد. حضور بی هدف در این شبکه ها باعث دور شدن از هدف و مسیر اصلی می شود. اصولا شبکه های اجتماعی دغدغه من نیستند. فقط سعی می کنم تمام نظرات را بخوانم؛ برخی از آنها زیبا و پرانرژی است و صاحبانش با لطف تشویقم می کنند. تا جایی که بتوانم با حسی متقابل از این افراد تشکر می کنم. در کنار این سعی دارم به نقدها هم فکر کنم و توجه ویژه به آنها داشته باشم. نقدها و بازتاب هایی را که در فضای مجازی می گیرید، در کارهایتان لحاظ می کنید؟ گاهی اوقات استفاده می کنم؛ زیرا چندان دغدغه درگیری در فضای مجازی را ندارم، اما برخی نقدها سازنده است؛ مثلا در یک اجرای صحنه ای، مخاطبان کار را می بینند و پس از آن نظر و نقد خود را می نویسند. این نوع نقد خیلی سازنده است زیرا متوجه نقاط قوت و ضعف می شوم. گاهی نیز مورد تشویق قرار می گیرم که انگیزه ای مضاعف برای ادامه کار می دهد. چقدر از فضای شبکه های اجتماعی برای معرفی کارهایتان استفاده کرده اید و این اقدام چقدر در جذب مخاطب تاثیر داشته است؟ بی تاثیر نیست و به همین دلیل احساس می کنم این تبلیغات خیلی خوب است، چراکه مخاطبان در جریان روند یک پروژه قرار می گیرند. در مجموع می تواند بسیار سازنده باشد. در صورت امکان و با اجازه عوامل و روابط عمومی یک پروژه، تصاویری از صفر تا صد کار مانند پیش تولید، تست گریم، تمرین، اجرا و مراسم خاص بعد از اجرا منتشر می کنم که در زمینه اطلاع رسانی خیلی کمک می کند. به نظر شما هنرمندان چطور می توانند از این فضا برای بهتر کردن فرهنگ جامعه استفاده کنند؟ همه هنرمندان عزیز که دارای صفحه مجازی هستند، تعداد زیادی دنبال کننده دارند که در روز چند بار صفحه هایشان را می بینند. پس فرصت خوبی است که هنرمندان، فیلم های سینمایی، نمایش های روی صحنه، کتاب ها و اتفاقات مربوطه را اطلاع رسانی کنند. گاه دیده می شود مردم در شبکه های اجتماعی برخوردهایی دارند که در فضای عادی جامعه اتفاق نمی افتد. هنرمندان به چه شکلی می توانند در بهبود این نوع رفتارها تاثیرگذار باشند؟ کارشناس این موضوع نیستم و کسی باید این مساله را تجزیه و تحلیل کند که بتواند ریشه ای و درست به آن بپردازد. احساس می کنم اگر به طور مشخص بدانم هدفم چیست، چه چیزی را دنبال می کنم و می خواهم به کجا برسم، باعث می شود درگیر بعضی مسائل نشوم. از صحبت های شما برداشت کردم که به هنرمندان پیشنهاد می دهید نسبت به نظرات ناشایست، برخورد خاصی نداشته باشند. راه حل و پیشنهاد نمی دهم. تا الان توجه خاصی به برخی نظرات نداشته ام، اما شاید همین امشب اتفاقی پیش آید که نوع برخوردم تغییر کند. سعی کرده ام این موضوع چندان دغدغه ذهنی ام نباشد، مرا به حاشیه نکشد و از هدفی که در ذهن دارم، دور نکند. الهام برمکی ...
چراغ سبز به صنایع دستی سرخپوستی!
خوب این حوزه در ایران بود که چند سالی است از آن خبری نیست. علی اطهری- شیشه گر 4578...0912:در نمایشگاه های سالانه صنایع دستی هر سال یک بار غرفه رایگان به هنرمندان صنایع دستی می دادند اما در نمایشگاه امسال غرفه های صنایع دستی پولی شد و بعضی غرفه داران نه تنها سودی نکردند که پول غرفه را نیز از جیب دادند. لیلا مروی- سوزن دوز 3718...0913: بازارهای صنایع دستی که گاه توسط دولت در برخی شهرها ...
مخاطبان باهوش امروز را نمی توان فریب داد
کارگردانی و نویسندگی نمایش زیر نور خورشید ، کارگردانی و بازیگری در نمایش عسک ، کارگردانی نمایش نهنگ ، نویسنده و کارگردانی نمایش مارتین لوترکینگ 2008 ، بازی در نمایشنامه خوانی ماجرای نیمه شب به کارگردانی فرهاد مهرخیرانی و کارگردانی و بازیگری تئاتر فقط به خاطر مادرت ، بخشی از رزومه سیدمسعود حسینی در زمینه تئاتر است که از این بین، نمایش آخر و نمایش دور دنیا در 80 روز که حسینی، به عنوان دستیار کارگردان و مسئول فنی در آن حضور داشت، جزو نمایش هایی بودند که در قالب تئاترهای برگزیده کلاس های کارگاهی، به جشنواره تئاتر کارگاهی کشوری راه یافتند. با این کارگردان، نویسنده و بازیگر جوان و خوشفکر تئاتر که این روزها مشاور کارگردان نمایش های کابوس در زمستان (مهدی حسین زاده) و رجال و زنش (مبین مولایی) است، درباره اوضاع روز تئاتر گفت وگوی کوتاهی انجام دادیم. شما در کارنامه کاریتان سابقه بازیگری و کارگردانی دارید. کدام کار برایتان راحت تر است؟ به عقیده من کارگردانی و رژیسوری تئاتر یکی از سخت ترین مشاغل دنیاست. ایجاد هماهنگی بین تمامی بخش های فعال یک تئاتر از بازیگر تا دکور، لباس، گریم و... و هدایت هر یک از این تخصص ها با علم و آگاهی درست، در جهت ایجاد یک هم صدایی و وحدت بیان، آن هم با در نظر گرفتن خصوصیت روانی هر یک از اعضا و دست اندرکاران گروه هنری و با مدنظر قرار دادن دیدگاه و در اصطلاح درج امضا کارگردان بر اثر نویسنده و هدف کلان نمایشنامه اش... همه اینها کار یک کارگردان را بسیار سخت می کند و باعث می شود فشار روانی فراوانی بر دوش او گذاشته شود. برای همین است که یک کارگردان ابتدا و قبل از جمع آوری اعضای گروهش، از چند ماه قبل به طرح برنامه ها و تمرکز بر متن و تناسبات شیوه اجرا و اعضا می اندیشد و در نهایت در کنار گروه گردآوری شده، به تدوین و تکوین اثر خود با استفاده از توانمندی و نظرات اعضا اقدام می کند. البته یک بازیگر هم اگر مسئول باشد و به درستی بخواهد بر روی نقش خود سرمایه گذاری کند انرژی بسیاری از او گرفته می شود که باید با مواردی که در کارگردانی عرض کردم خود را همسو و به عنوان یک خالق مستقل، تأثیر مثبت و هنری خود را نسبت به نقش و کلیت اثر نمایشی ایفا کند. اعتقادی به بازیگری و کارگردانی همزمان دارید؟ خودم این تجربه را داشته ام. گاهی کارگردان فکر می کند با شناختش از نقش و تحلیل و در نهایت کلیت نقشه اجرایی که در سر دارد می تواند با حضور خود به عنوان بازیگر، تأثیر بهتری بر روند اجرا بگذارد، اما معتقدم این کار سبب می شود کارگردان در مسئولیت کارگردانی خود به علت هجمه مسئولیتی که به عنوان بازیگر بر دوش دارد، بخشی از انرژی مفید و تمرکزش را بر رسالت کارگردانی خود از دست دهد. جریانات روز تئاتر را رصد می کنید؟ راستش متأسفانه به دلیل مشغله های کاری و به جهت این که مثل خیلی از همکارانم هزینه های معاشم از طریق فعالیت های خارج از علاقه و تخصصم صورت می گیرد و این کار گرفتاری های خاص خود را دارد، بنابراین باید بگویم خیر، این روزها خیلی کمتر امکان حضور در تئاتر را داشته ام و تنها به پیگیری اجراها و نقدهای آن و خبرهایش از طریق اپلیکیشن ها مشغولم. باز هم متأسفانه اهالی تئاتر سال هاست که مورد بی مهری واقع شده اند و همچنان امید داریم با برنامه ریزی مسئولان دلسوز، زمینه و شرایط مساعدی برای حرفه ای گری و اشتغال در این عرصه ایجاد شود. صرف نظر از این درد دل، خوشبختانه رویکردهای قابل توجهی چه از نظر ایده پردازی اجرایی و چه از نظر تحلیل های دراماتیک، بر روی صحنه این روزهای تئاتر کشور در جریان است و این نشان از قدرت اهالی این عرصه در نقش مؤثرشان در بهره گیری از علم روز و خلاقیت های هنری ایشان در رابطه با فرهنگسازی و خلق هنرهای بدیع نمایشی است. به اعتقاد شما تئاتر امروز ما در چه چیزهایی ضعف دارد و نقاط قوتش کجاست؟ مشهودترین نقطه ضعف تئاتر این روزها، برنامه ریزی ناصحیح مدیران از یک سو و از سوی دیگر حضور علاقه مندان بی شماری است که هر روزه در تلاش هایی بی برنامه و ناآگاهانه برای رسیدن به صحنه مقدس تئاتر در تکاپو هستند و بی آن که خودشان را از نظر تکنیکی و علمی مجهز کنند و بی آن که در بوته نقدها و رهنمود های استادان ارزشمند هنرهای نمایشی قرار بدهند با رویایی زیبا و با هزینه های شخصی، مستقیما به محک خود روی صحنه اقدام می کنند که عموما نه تنها با شکست مواجه می شوند، بلکه با کاهش اعتبار صحنه مقدس تئاتر، مسبب آزردگی مخاطبان آن می شوند. متأسفانه بخشی از دانشجویان و هنرجویان هنرهای نمایشی بی توجه به این که سطح استعدادهایشان نیاز بیشتری به تلاش و کسب معلومات برای پرورش علاقه و هنرشان دارد نیز در این دایره شکست قرار گرفته و به این حواشی دامن می زنند و متأسفانه اعتماد مخاطبان و مسئولان را دچار تزلزل می کنند. اینها در حالی است که تئاتر در بیشتر کشورهای پیشرفته، یکی از ارکان مهم فرهنگ سازی است. جا دارد که همین جا از همکاران دلسوز و توانمندم که در نهایت خلاقیت، تأثیرات مثبتی در پوشش دادن به این حواشی و حفظ و بازپس گیری اعتمادها، در نگهبانی از تقدس این صحنه رؤیایی، متناسب با استانداردهای روز دنیا خدمت رسانی می کنند، قدردانی کنم. آنها مهم ترین نقطه قوت تئاتر این روزها هستند. شما تجربه نمایشنامه نویسی هم داشته اید؟ بله. سال 92 در ...
حواشی برنامه ماه عسل 95 و پیام دو وزیر به احسان علیخانی
مشترک یگانه و بمانی بود که دقایقی از انتشار آن می گذرد. احسان علیخانی در اولین لحظات ماه عسل گفت: ما با محسن یگانه ده سال قبل استارت زدیم و او اکنون پس از ده سال مجدداً تیتراژ ماه عسل را اجرا کرده است. امسال هم مثل همیشه روی تیتراژ ماه عسل تعصب دارم. او همچنین از آرش پاکزاد و مهیار رضوان هم قدردانی کرد. از سوی دیگر برای اولین بار برادران بوشهری ویدئوی خوش ساختی برای تیتراژ آغاز ماه عسل آماده ...
نقش های تاریخی را دوست دارم
سکانس ها بود این شخصیت موثرتر نشان داده می شد و البته آمادگی و پیش زمینه مناسبی برای پرورش این شخصیت توسط کارگردان انجام شده بود و قبل از شروع فیلمبرداری روی این شخصیت و اعمالش تفکر زیادی انجام دادم و این که چه هویتی دارد و از کجا آمده و به کجا می رود. به کدام یک از شخصیت های تاریخی که تا به حال بازی کرده اید علاقه بیشتری دارید؟ به شخصیتم در سریال ولایت عشق علاقه خاصی دارم و کار ...
استانداران چقدر حقوق می گیرند؟/ دریافتی 520 میلیونی مدیر بانک رفاه در 6 ماه/ دستور جدید دولت درباره ...
مدیران دولتی که چنین دریافتی هایی دارند خواست، استعفا دهند و به کار دیگری بپردازند. اما بعد از طی شدن همه این مراحل وزیر رفاه- که بانک رفاه کارگران زیرمجموعه وی است، دیروز در پاسخ به سؤالی در مجلس گفت: رئیس سازمان تأمین اجتماعی، تنها شش میلیون تومان از حقوقش را برداشت می کند، در حالی که ما برایش 13 میلیون حقوق در نظر گرفته ایم... آنچه منتشر شده، بازمانده حساب مالی مدیر عامل بوده، یعنی ...
پیام دو وزیر دولت به احسان علیخانی برای ساخت ماه عسل
به گزارش جام جم سیما ، در طول این هشت شبی که از ماه مبارک رمضان و پخش ماه عسل از شبکه سه سیما می گذرد نظرات مثبتی به سمت این برنامه روانه شده که از آن میان پیام علی ربیعی و عباس آخوندی به عنوان وزرای دولت تدبیر و امید، شایان توجه بود و به عنوان نظرات مهم درباره برنامه احسان علیخانی محسوب می شود. در ابتدا علی ربیعی؛ وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی در یادداشتی عنوان کرد: من به عنوان یک کنشگر به شما تبریک می گویم و همیشه برنامه شما را در ماه مبارک رمضان می بینم و هروقت فرصتی پیدا کنم و یا درگیر جلسه ای نباشم با اشتیاق آن را تماشا کردم و می کنم. من می خواهم نام برنامه شما را گسترش غمخوارگی ملی بنامم. می خواهم نام برنامه تان را هر ایرانی یک مددکار اجتماعی اطلاق کنم و همچنین می خواهم نام برنامه تان را ماه عسلِ زندگی خوب برای ایرانیان نام گذاری کنم. یا شاید بهتر باشد بگویم که یک ماه، ماه عسل اما ماه ها زندگی خوب برای ایرانیان و زندگی پر از شیرینی و عسل برای هر ایرانی که با این برنامه اتفاق می افتد. به گسترش خیر جمعی نیازمندیم و ماه عسل به نظرم حالا دیگر یک رسانه جمعی شده و یک نوع سخنگوی خیر جمعی است. خیر جمعی فقط کمک مالی نیست؛ خیر جمعی کمک از یک لبخند تا کمک ودستگیری و حتی یک آموزش ساده از طریق مهربانی است. من به نوبه خودم ابتدا به عنوان یک شهروند و بعد به عنوان وزیر دولت تدبیر و امید از تلاش های تهیه کننده و مجری این برنامه تشکر می کنم. و پس از آن عباس آخوندی؛ وزیر مسکن و راه دومین وزیری بود که در پیامی به تهیه کننده ماه عسل برای ساخت چنین برنامه ای تبریک گفت و نوشت: میان دغدغه ها و مشغله های روزانه ام در ماه مبارک رمضان هر زمان که فرصت پیدا کنم و بتوانم حتماً حتی برای دقایقی هم که شده تماشاگر ماه عسل می شوم. برای من اتفاق خیلی مهمی است، اینکه جایگاهی در تلویزیون به مردم اختصاص پیدا کند تا شنوای قصه آنها باشیم. اینکه میان این همه آدمهایی که در طول روز می بینیم و قصه هایشان را نمی دانیم تلویزیون محمل و صندلی اش را به آدم های عادی تحویل دهد که هم عبرت آموزی داشته باشد و هم تامل برانگیز و مهم تر از همه بر نهاد و نفسی که به خاطر فضای زمانی آماده تحول است تأثیر بگذارد. این برنامه می خواهد خیرطلبی و امیدواری را انتشار دهد و با قصه هایی که حتی شاید به ظاهر شاد نیست تلاش کند ابتهاج درونی ایجاد کند و نفس حقیقت جو را به خدا نزدیک تر کند. برای همین به شما و گروه تولیدتان خسته نباشید می گویم، برقرار باشید. برنامه ماه عسل که دهمین سال پخش خود را پشت سر گذاشته است به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی هرشب حوالی ساعت 19 از شبکه سه سیما به روی آنتن می رود. منبع : تسنیم ...
چگونه به خوشبختی دست پیدا کنیم؟خوشبختی واقعی در چیست؟
انسانْ نهان است یا در جهان بیرون است و انسان باید آن را از خارج وجود خود به دست آورد؟ و یا پاره ای از عوامل خوشبختی، درونی است و بخشی بیرونی؟ 4 . اگر همه آن عوامل یا بعضی از آنها در خودِ انسانْ نهفته است، آیا در جسم و نیروی جسمانی است و یا در روح و روان آدمی، و یا برخی در جسم و بعضی در روح است؟ اینها پاره ای از پرسشهای کلیدی است که در این موضوع، قابل بحث و بررسی است. البته در این ...
اخبار سیاسی
اسلامی وزیر رفاه گزارشی از وضعیت اشتغال و اجرای اقتصاد مقاومتی در حوزه این وزارتخانه ارائه داد.علی ربیعی در واکنش به موضوع فیش میلیونی مدیرعامل بانک رفاه کفت، آنچه منتشر شده بازمانده حساب مالی مدیرعامل بانک رفاه بوده که گردش مالی اش را گرفته است؛ علاوه بر این وزیر هنوز با این پرداخت موافقت نکرده بود.ربیعی همچنین از بررسی نظام پرداخت حقوق در بیمه ها و بانک ها در هیات دولت خبر داد و گفت: ظرف دو سه هفته ...
شهبازیان: از جغرافیای موسیقی ایران غافل شدیم
مرکز می توانیم ملودی های موسیقی سراسر ایران را جمع آوری کنیم، چارچوب ملودیک و ریتمیک آنها را حفظ کنیم و آنها را در ردیف موسیقی جای دهیم که این موضوع موجب توسعه ردیف موسیقی می شود و هم دستمایه آهنگسازان مطرح سرزمین مان خواهند بود و مطمئن باشید تنها در این صورت است که یک موسیقی واحد خواهیم داشت که همه کشورمان را دربر خواهد گرفت. او از این گنیجنه نیز سخن گفت. در این آلبوم ها تعدادی از ...
اسلام و مدرنیسم
دستاوردهای مادی و معنوی عصر جدید آغاز شده است و تا پذیرش موردی و گام به گام بسیاری از راه کارهای عملی در قلمروهای سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و نظامی و جز این ها، تحول و تکامل یافته است که می توان در ذکر مصادیق به مواجهه ی دانشمندان مسلمان با مقولاتی مثل دموکراسی، حاکمیت ملی، سوسیالیسم، روابط دین و سیاست، حقوق زن، حقوق بشر، روابط بین الملل، استقلال و عدم دخالت دولت های مستقل در امور یکدیگر، آزادی اجتماعی ...
4 هزار واحد تولیدی راکد شده اند
رد کرد. وی کل بدهی دولت به به بانک ها را 42 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با اقداماتی که در سال 95 صورت می گیرد سرمایه بانک ها حدود 16 هزار و 880 میلیارد تومان افزایش می یابد. نوبخت تغییر و تحول در کابینه دولت و تغییر رئیس دفتر رئیس جمهور گمانه زنی هایی دانست که از قبل وجود داشته و صحت ندارد. سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره ارتباط حسین فریدون با بانک رفاه و پرداخت حقوق ...