سایر منابع:
سایر خبرها
انتقال آموزه های دینی و فرهنگی از طریق زبان هنر ماندگار است
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام یحیی عبادیان عصر پنجشنبه در جلسه هماهنگی اجرای برنامه های فرهنگی در نوار ساحلی آستارا افزود: اجرای برنامه های فرهنگی در ساحل آستارا رضایت شهروندان و گردشگران را به همراه داشته است. وی با بیان اینکه شادی در چارچوب سالم و تعیین شده و با در نظر گرفتن توسعه فرهنگ دینی و اسلامی از جمله ارمغان های ارزشمند برنامه های فرهنگی در سطح سواحل است ، اضافه کرد: هر چه قدر ...
رئیس انجمن مددکاری: جرات حرف زدن درباره آسیب ها را نداشتیم /نمی خواهیم آسیبهای اجتماعی را به عنوان یک ...
این که وضعیت آسیبها را تحلیل کردم نایب رئیس مجلس ناراحت شد و گفت ما اصلا این وضعیت را نداریم. چرا این را می گویید. خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به صورت تلفنی وارد بحث شد. پیش بینی و آینده نگری شما در این حوزه چیست؟ خدادادی: همه با این مسئله دست و پنجه نرم می کنیم. واقعا به گفته رهبر عظیم الشان انقلاب ما در این حوزه 20 سال عقبیم. مسایل اجتماعی تحت تاثیر مسایل سیاسی ...
چرا امام صادق(ع) به مدعیان قیام پاسخ ندادند
، مروان بن محمد معروف به مروان حمار، و از خلفای بنی عباس با عبداللّه بن محمد معروف به سفاح و ابوجعفر معروف به منصور دوانیقی هم عصر بودند. از این که در مدت سی وچهار سال، هفت خلیفه اموی و عباسی زمام امور را به دست گرفتند، پژوهشگران خارجی آن را حاکی از تسلط یک نوع تشنج و اضطراب و عدم ثبات بر جامعه اسلامی می دانند. تشنجی که موجب شد 50 سال زندگی با حگومت اموی حکومت دودمان ...
زنان نیمه لخت در خیابان های تهران + عکس
می زدند که زنی مجنون در کوچه پسکوچه های این شهر در حال قدم زدن است، بیم آن می رود که به کسی آسیب برسد. ... و طولی نمی کشید که یک آمبولانس آژیرکشان می آمد و دخترک به ظاهر مجنون را زیر نظر پلیس با خود می برد. این جملات را حتماً آن ها که دهه شصت را تجربه کرده اند، باور می کنند. حتی 20 سال پیش هم اگر با این سر و وضع کسی در خیابان انقلاب ظاهر می شد در خوشبینانه ترین حالت ممکن بود عده ای فکر ...
دهه شصتی ها چرا تن به ازدواج نمی دهند؟
برای ازدواج دارند. به نظر می رسد دهه شصتی ها بیش از حد پی تحصیل، شغل و افزایش توانمندی های خودشان بوده و هستند. البته این تصمیمی نبود که خودشان به تنهایی بگیرند. واکنش، رفتارها و باورهایی که در ذهن آنها گنجانده شد نیز در این امر بی تاثیر نبود. اگر شما هم دهه شصتی باشید حتما به خاطر دارید که دختران این نسل به شدت به ادامه تحصیل ترغیب می شدند. ازدواج یک دختر دهه شصتی در دوران ...
یادداشتی از مطهری: پیامی که نتوانستیم به سست حجابان برسانیم!
من به عنوان یک روحانی وقتی از مسجد خارج می شوم، اگر دختر بدحجابی را ببینم که همزمان از یک پارتی مختلط با دوستان پسرش بیرون می آید، باید میان دو موضوع تفکیک کنم: اینکه او با بدپوششی خود و شرکت در مجلس آنچنانی، گناهان بزرگی مرتکب شده یک موضوع است، اما نمی توانم موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده ام لزوما نزد خداوند از او عزیزترم. من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم و یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد. لذا هیچ مرجع تقلید واقعی وجود ندارد که خود را نزد خدا از مقلدانش برتر بداند. ولی آیا وقتی یک بدحجاب به روحانیون و یا ناهیان از منکر به طور کلی می اندیشد چنین تصوری از برداشت آنان از خودش دارد که: آنان در عین اینکه کار او را حرام می دانند هرگز خود را از نظر معنوی بهتر از او نمی دانند ؟ اجازه دهید پس از ذکر یک مقدمه، درباره این مطلب و نقش آن در پیام رسانی به بدحجابان بیشتر توضیح دهم. دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب ناکامی آشکار در ترویج حجاب اسلامی در جامعه ما معلول عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مختلفی است که حتی برشماری عناوین این عوامل در اینجا مورد نظر نیست. اما از جهت فرهنگی می توان گفت بخشی از این ناکامی، در نهایت به دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب باز می گردد. نگاه اول که یک نگرش تفریطی است و طرفدارانی نیز در میان مسئولان داشته و دارد، با ابزارهای اندازه گیری فیزیکی مانند خط کش و گونیا درباره اهمیت حکم الهی حجاب به داوری می نشیند. کم ندیده و نشنیده ایم که عده ای با موضعی حق به جانب می گویند بدحجابی یا بی حجابی یعنی بیرون بودن چند دسته و یا چند تار مو ، و بلافاصله اضافه می کنند که چرا بیرون بودن این چند تار مو اینقدر بزرگ شده و به آن حساسیت نشان داده می شود؟ در مقابل، ضربه دوم بر حجاب از ناحیه یک دیدگاه افراطی حاصل شده است که این نگاه، جذابیت زیادی نزد گروه دیگری از مسئولان دارد. این گروه هر گاه صحبت از گناه و بلکه نابسامانیهای اجتماعی می شود فقط به یاد گناهان تصویری می افتند که در آنها حتما پای زنان هم در میان است. تعریف آنان از گناه، مخصوصا در سخنرانیها، فقط گناهانی مانند بدحجابی و مجلس مختلط را شامل می شود، اما معاصی مهمی مانند پارتی بازی، نشخوار بیت المال، هتک آبرو و سکوت در برابر ظلم، عملا در ردیف مباحات است و عکس العملی از سوی آنها – مگر پس از رسواییها - نشان داده نمی شود. این دو گروه، ناخواسته دست به دست هم داده و به ترویج بدحجابی کمک کرده و می کنند. گروه اول این تلقی را برای بسیاری از افراد بدحجاب پدید آورده اند که بدحجابی، چند سانتیمتر عقب تر بودن روسری و امری کم اهمیت است که عده ای حزب اللهی روی حساسیت شخصی آن را بزرگ کرده اند. گروه دوم که گویی گناهی غیر از بدحجابی نمی بینند این تصور را نزد بدحجابان به وجود آورده اند که افرادی که به آنان تذکر می دهند چون تنها حرام اجتماعی را همین امر می دانند، خود را از نظر معنوی در موضعی برتر می بینند و می خواهند به عنوان ناجی، آنان را از جهنم نجات داده و به زور به بهشت ببرند. در واقع گروه اول اهمیت حجاب را خدشه دار می کنند و گروه دوم بستر تبلیغ آن را خراب می کنند. بدحجابی و چند سانتیمتر مو؟ در نقد دیدگاه تفریطی باید گفت که مایه شگفتی است که میزان اهتمام دین به حجاب از راه اندازه گیری حجم موهای بیرون از زیر روسری کشف شود و ظاهرا باید اسلام شناسی با خط کش و یا اسلام خط کشی را به انواع برداشتهای عجیب از اسلام اضافه کرد. اگر قرار باشد با خط کش و شماره انداز و زمان سنج درباره احکام دینی سخن بگوییم باید نعوذ بالله بسیاری از احکام شرعی را نه تنها بی مورد بلکه مضحک بدانیم. مثلا با چنین نگاهی می توان کفاره شکستن عمدی روزه را به سخره گرفت. کسی که زودتر از وقت اذان افطار کند باید شصت روز روزه بگیرد. مگر می شود یک شخص، هزار دقیقه (طول متوسط یک روز گرم) تشنگی و گرسنگی بکشد ولی به خاطر اینکه عمدا نیم دقیقه قبل از اذان افطار کرده است، شصت روز (شصت هزار دقیقه) روزه بگیرد؟! شصت هزار دقیقه گرسنگی و تشنگی به خاطر نیم دقیقه زودتر افطار کردن؟ به همین دلیل آشامیدن پنج قطره آب و یا یک پرس غذای کامل از نظر شرعی به یک میزان روزه را باطل می کند. نمی توان با محاسبه سانتیمتر و دقیقه و حجم و مقدار به تبیین احکام در دینی بپردازیم که در قرآنش (اتفاقا پس از سخن از یک حکم الهی) تأکید می کند که چه بسا اموری را که شما کوچک و ساده می شمارید نزد خداوند امری بزرگ و مهم باشد (وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ؛ نور/15). اهمیت رعایت حجاب در جامعه را باید از دل قرآن و سیره و سخن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به دست آورد نه با تبیین سانتیمتری. باید توجه داشت که اسلام در مورد گناهان، آن هنگام که در خفا انجام می گیرد، همگان را از تجسس باز می دارد ولی آنجا که حرمت احکام دین به طور علنی زیر پا گذاشته می شود و مثلا روزه خواری شکل علنی به خود می گیرد صورت مسأله به کلی فرق می کند. حال اگر عملی مانند بدحجابی باشد که هم حرمت شکنی نسبت به حکم الهی را در خود دارد و هم زمینه ساز گناهان بعدی است، کار سخت تر می شود. در اینجا مجال بیشتری برای نقد این نگاه تفریطی به حجاب نیست. حساسیت فقط به گناهان تصویری! اما به طرفداران افراطی حجاب که اجرای احکام دین را صرفا در رعایت حجاب می بینند باید گفت که جز با یک نقد همه جانبه و روشن از حرامهای اجتماعی، و از موضعی متواضعانه، نمی توان بر بدحجابان تأثیر گذاشت. متأسفانه گاهی طوری یک جانبه به حجاب پرداخته می شود که در نهایت برای بدحجابان روشن نیست که این ابراز نگرانی نسبت به وضع حجاب – که کاملا درست و بجاست - دقیقا برای چیست؟ اگر این اعتراض، نسبت به اجرای یک حکم اجتماعی اسلامی در جامعه است جای این پرسش هست که آیا گناه اجتماعی حتما باید تصویری باشد و به چشم بیاید تا نسبت به آن حساسیت نشان داده شود؟ از بدحجابی می توان عکس گرفت اما از متلک گویی نسبت به محجبه و غیر محجبه چطور؟ چرا وقتی مواردی از تعرضات ناموسی صورت می گیرد برخی از این افراد به فکر بانوان جامعه اعم از خوش حجاب و بدحجاب نیستند؟ چرا در میان احکام متعدد اجتماعی اسلام فقط از لزوم رعایت حجاب می گویند؟ در اسلام نگفته اند که اگر کسی به بدحجابی اعتراض نکند مسلمان نیست ولی گفته اند که اگر کسی فریاد یا للمسلمین مظلومی را بشنود و اقدامی نکند مسلمان نیست و کم نیست این ندا در جامعه ما. (برخی متأسفانه به جای آنکه به فریادهای یا للمسلمین – مانند فریادهای محیط بانان مظلوم که باید میان کشته شدن و اعدام شدن یکی را انتخاب کنند - پاسخ دهند دنبال این هستند که چه کسی به عملکرد یا نظر آنان انتقادی کرده تا فورا حقش را کف دستش بگذارند). بنابراین برای خنثی سازی این تفریط و افراط دو کار باید انجام داد. یکی بیان جایگاه مهم حجاب و پرهیز از تفسیرهای سانتیمتری از این واجب الهی، و دیگر رساندن پیام حجاب از جایگاهی درست به بدحجابان، که دغدغه اصلی این نوشتار است. احساس نادرست سست حجاب نسبت به تذکردهنده پیامی که نتوانسته ایم به سست حجابها و خانواده هایشان منتقل کنیم این است که تذکر دربارۀ حجاب یک تذکر از بالا به پایین نیست و تذکردهنده هرگز ادعا ندارد – و نمی تواند و نباید داشته باشد – که انسان بهتری است. حجاب هر اندازه که مهم باشد نمی توان نتیجه گرفت مقام معنوی هر فرد مقید به حجاب لزوما از هر فرد بدحجاب بالاتر است . نهی کننده از منکر، تنها می تواند شاکر خداوند باشد که این حرام خاص را که مخاطب او مرتکب می شود به توفیق الهی در حال حاضر انجام نمی دهد. به همین دلیل است که اگر کسی بگوید خداوند در قیامت به جای رسیدگی به اعمال افراد به نحو مثقال ذره ، همۀ گناهان دیگر از جمله دروغ، غیبت، حرامخوری، توهین، تهمت، ظلم و تمسخر و نیز امور ثواب و صواب از قبیل نماز، روزه، انفاق، خمس و اخلاق نیکو را به کناری گذاشته و یک مرتبه چنین حکم خواهد کرد که مقامهای بهشتی تنها بر اساس نحوه رعایت حجاب تقسیم می شود، هیچ فرد آشنا با اسلام این مطلب را نمی پذیرد. البته اکثریت تذکردهندگان، خود به این مسئله واقف هستند اما نکته اینجاست که این باور در مخاطب آنها وجود ندارد. اینکه می گویند نمی خواهیم به زور ما را به بهشت ببرید تا حدی ناشی از این تصور نادرست است که فکر می کنند که ناهی از منکر، با حجاب و یا ظاهر مذهبی که دارد خود را قطعا اهل بهشت قلمداد کرده است و اصرار دارد که طرف مقابل را هم به بهشت ببرد. اگر این پیام، درست منتقل شود محیط دوستانه و دلنشینی در هنگام امر به معروف و نهی از منکر پدید می آید. البته این نکته نه فقط نسبت به حجاب بلکه در مورد هر امر به معروف و نهی از منکری صادق است. مثلا یک جوان انقلابی هنگام انتقاد از فرد نیمه انقلابی و حتی ضد انقلاب هرگز نباید ذره ای خود برتربینی نسبت به آنان در خود احساس کند. در پایان ذکر سه نکته کوتاه خالی از فایده نیست: امکان همکاری بدحجاب در طرح حجاب و عفاف! 1. فرد بدحجاب لزوما همیشه تذکرگیرنده نیست و نباید باشد و می تواند در امر به معروف و نهی از منکر حتی در مسائل مربوط به عفاف و حجاب، همکاری کند چه رسد به مسائل دیگر مثل حفظ حقوق مردم، نظافت جامعه یا نهی از غیبت و مانند آن. بی تردید اکثر قاطع افراد چادری، با وقار هستند و حریم مناسبی با نامحرم نگه می دارند. حال فرض کنیم یک فرد بدحجاب که فقط بدحجاب است ولی آرایش نکرده و با نامحرم با رعایت حد و حدود و عفیفانه برخورد می کند، با یک چادری مواجه شود که رنگ مقنعه را با رنگ آرایشهای صورت ست کرده و با نامحرم مانند محرم خوش و بش می کند. آیا این فرد بدحجاب حق تذکر به او را ندارد؟ بدحجابی یک امر است و عفت و وقار در برخورد با نامحرم چیز دیگر، گر چه متأسفانه بدحجاب لااقل با ظاهر خود بر خلاف فرد چادری باوقار، دورباشی به نامحرم اعلام نمی کند. پیامدهای نادرست استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد 2. نمی فهمم چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود. استفاده از افراد چادری در گشت ارشاد، امری است توجیه ناپذیر با پیامدهای ناگوار. مثلا وقتی در مواردی ولو نادر، ارشاد زبانی به مقاومت و درگیری می انجامد در برخی از افراد جامعه نسبت به چادر بغض و کینه پیدا می شود و نوعی دو دستگی در اجتماع پدید می آورد. آیا کودک همراه آن خانم سست حجاب، در آینده چادری خواهد شد یا مُبلغی بر ضد چادر؟ استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد. حتی اگر لباس رسمی بانوان در نیروی انتظامی چادر است در مورد گشت ارشاد این استثنا لازم است. چه ایرادی دارد خانمهایی با حجاب کامل و حتی رنگ مانتوی روشن و شکیل (در حدود شرعی) در گشت ارشاد فعالیت کنند؟ این پیام باید رسانده شود که پوشش چادر، ملاک جمهوری اسلامی برای رعایت حجاب نیست و صرفا حفظ حدود شرعی پوشش، مدنظر است. تصاویر متعدد از برخورد افراد چادری با بدحجابان این تصور را به ویژه برای بیننده خارجی پدید می آورد که گویی اشکال کار این است که چرا مانند من چادر نداری. روشن است که این پیشنهاد، با اعتقاد به اینکه چادر آنهم به رنگ مشکی را برترین حجاب بدانیم منافاتی ندارد. سخنی با مخالفان گشت ارشاد 3. در روشهای مواجهه با بدحجابی ایراداتی هست و از جمله در کار گشت ارشاد که مجال توضیح آن نیست، ولی از این نکته نگذرم که بد نیست مخالفان وجود گشت ارشاد، این روزها به فضای مجازی که گشت ارشاد ندارد نظری بیندازند و انفجار ناسزاهای بسیار رکیک از طرف دهها و صدهاهزار کاربر ایرانی و بعضا خانم را - که اکثر آنان با نام و تصویر واقعی در صفحه اینستاگرام کامنت می گذارند - ببینند. بوی تعفن این اقدام که سابقه هم دارد به حدی بود که به سرعت در رسانه های خبری جهان انعکاس یافت. بیشتر فکر کنیم: دادن فحشهای رکیک و ناموسی – که برخی از آنها از نظر شرعی چنان قبیح است که دهها ضربه شلاق برای آن تشریع شده است - آنهم فحش دادن نه به صورت درِ گوشی و یا درون خانه و جمع دوستان و یا حتی جمع خیابانی، بلکه در حضور میلیونها کاربر ایرانی از کودک و نوجوان و زن و مرد؛ آنهم نه فحشی که فقط گفته شود بلکه الفاظ لجنی که ثبت می شود؛ برای چه؟ برای اینکه یک بازیکن، مقداری خشن به سوی توپ یا پای حریف رفته است! برخی از حرمت شکنان فضای مجازی اگر در فضای حقیقی مانعی نبینند در کجا توقف خواهند کرد؟ خلاصه نکته اصلی برای کسانی که تمام مطلب را نمی خوانند این است: اهمیت هیچ واجبی به پایه نماز نمی رسد. ولی آیا می توان قاطعانه نتیجه گرفت که همیشه جایگاه هر انسان نمازخوانی نزد خداوند از جایگاه هر انسانی که نماز نمی خواند بالاتر است؟ خیر. ابن ملجم و شمر هر دو نمازخوان بودند ولی یقینا جایگاه یک جوان تارک نماز نزد خدا از ایندو بهتر است. پس نباید دو مطلب را با هم اشتباه کرد. اهمیت یک واجب شرعی یک مسأله است و مقام معنوی کسی که آن امر واجب را انجام می دهد مسأله ای دیگر. فرد باحجاب و خانواده اش هرگز نمی توانند خود را نزد خداوند از فرد سست حجاب بهتر بدانند. پس تذکر درباره حجاب یا هر امر شرعی دیگری از بالا به پایین نیست و این درست خلاف احساسی است که یک فرد سست حجاب در مواجهه با تذکردهنده دارد. با اصلاح این احساس، فضای حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز میزان کارآیی آن بهبود می یابد. پیامی که نتوانستیم به سست حجابان رسانده و بلکه در ذهن و قلب خود به عنوان تذکردهنده جایگیر کنیم همان است که امام خمینی (ره) به بیان دیگری در کتاب چهل حدیث خود به آن اشاره می کنند و این فراز، حسن ختام این نوشتار است: به نفس و شیطان بگویید ممکن است این شخصی که مبتلاست به معصیت، دارای ملکه ای باشد یا اعمال دیگری داشته باشد که خدای تعالی او را به رحمت خود مستغرق کند و نور آن خُلق و ملکه، او را هدایت کند و منجر شود کار او به حسن عاقبت، و شاید به واسطه همین بدبینی تو، کارت منجر به بدی عاقبت شود (چهل حدیث، ص67). ...
قانون مداری را از خودمان شروع کنیم/ دور زدن در خیابان های شلوغ آران و بیدگل ممنوع است!
...> و تا دلتان بخواهد، دسته بندی از این مسئله می توان ذکر کرد! قانون گریزی و قانون شکنی! همان عنکبوتی که هزاران دست و پا دارد که مدام در حال تنیدن تارهایی به دور زندگی بشر است تا در یک بی نظمی و نابسامانی، استعدادهای جامعه را به دام بیاندازند و سرمایه ها را هرز ببرد! اما این عنکبوت در کشور ما ایران چطور راه خودش را پیدا کرد؟ چه می شود که تخلفات غیرقانونی هم در بین مردم ما ...
فائزه هاشمی باید از قشر دانشجو عذرخواهی کند/ تفکرات سیاسی هاشمی متزلزل شده است
سخنان فائزه هاشمی در خصوص کمرنگ شدن حجاب در بین زنان جامعه اشاره کرد و گفت: کسی که در دوران نمایندگی در مجلس مهمترین دغدغه اش دوچرخه سواری و اسب دوانی بانوان با هرنوع حجابی بوده و در زمان ریاست جمهوری پدرش کم کاری فرهنگی به اوج رسیده است نمی تواند منتقد رواج بی حجابی در جامعه باشد. وی افزود: فائزه هاشمی سنجش دینمداری مردم را به روزه داری دانشجویان دانشگاهی که خود درآن فعالیت دارد محدود کرد ...
از نبردهای چریکی در افغانستان تا رقص عاشقی بر قله های ماؤوت
، پرنده ای حلال گوشت است که مردمان مازندران عقیده دارند این پرنده در روز عاشورا شاهد شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و یارانش بوده و سرخی بال این پرنده از سرخی خون شهیدان عاشوراست) یک بار دیگر از روی مزرعه در حال پرواز بود، 24 دی ماه سال 1322 در شهر ساحلی فریدونکنار در خانه محمدحسن، چراغی روشن شد و صدای گریه کودک در جای جای خانه جاری شد، سیده سکینه به یاد تشنه لب ظهر عاشورا به نوزاد شیر غیرت و ظلم ستیزی می ...
"گسترش شیعه و نهضت علمی" در دوران بنی امیه و بنی عباس
سطح عمیق و وسیع تشکیل داد و علوم اسلامی را تدریس کرد. در این حوزه، چهار هزار نفر به فراگیری علوم آل محمد(ص) پرداختند و حضرت در آن زمان، اسلام اصیل را از زیر حجاب تیره و تار اسلام بنی امیه و بنی عباس آشکار کرد. * میلاد پیشوای ششم شیعیان ؛ 17 ربیع الاول 83 هجری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام رئیس مذهب جعفری ( شیعه ) در روز 17ربیع الاول سال 83 هجری چشم به جهان گشود. پدرش امام ...
برخی مصاحبه های کتاب جنبه تبلیغاتی دارند/ لزوم بررسی نحوه رسیدن زنان نماینده به خواسته هایشان
به آمارها ما را از تحلیل درست دور می کند شجاعی با انتقاد از به کار بردن لفظ مقتول برای کشته شدگان قیام 15 خرداد اظهار کرد: به کار بردن لفظ مقتول، کم لطفی است. در ارتباط با سهم زنان در مجلس شورای ملی اشاره شده که اکثر نمایندگان زن، وابسته به دربار بوده اند. زمانی که به آمار نگاه می کنیم، در آخرین دوره مجلس شورای ملی 20 نماینده زن حضور داشتند، اما با گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته ...
برداشتی از فیلم دختر ساخته تحسین برانگیز رضا میرکریمی
. یکی از دخترها که در آستانه ازدواج است خانواده را خیلی مهم تلقی می کند و مهاجرت را نوعی فرار می داند و انتخاب دانشگاه های آبادان برای ادامه تحصیل توسط ستاره، نشان از اهمیت کیان خانواده در نظر این کارگردان خوش ذوق ایرانی است. در این آشفته بازار سینمای ایران که رنگ و بوی خانواده رو به افول است و فیلم هایی نظیر بارکد که هیچ ارزش حرفه ای و محتوایی ندارند ساخته می شود، این دست فیلم ها ارزش زیادی پیدا ...
از ادعای هم نشین بهائیان تا عدم تلاش برای انعقاد پیمان های پولی در کشور
به خاطر عملکرد حاکمیت گریزان شد. مصداق خیلی بارز این موضوع هم حجاب است. اگر ما حجاب خانم ها را با 10 تا 15 سال پیش مقایسه کنیم و برگردیم به اول انقلاب می بینیم، سال به سال حجاب کم رنگ تر شده است. بسیج دانشجویی 11 دانشگاه آزاد در نامه ای سرگشاده خطاب به اظهارات عجیب فائزه هاشمی در خصوص نفی حکومت دینی اعلام کردند: آن چیزی که دین مردم را ضعیف می کند، نیاوران نشینی و اشرافی گری مسئولان، فساد ...
برخی می خواهند ایران را به اسپانیایی دیگر تبدیل کنند
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده در همایش نماز جمعه اظهار داشت: نماز جمعه متعلق به همه افراد جامعه بوده و وصل به امام و نظام است که همه باید این معجزه انقلاب را از خود بدانند. وی با بیان اینکه برای طراحی بهترین برنامه ها باید ساز وکار و پشتوانه داشته باشیم افزود: این سازوکار را باید برای اجرای طرح ها فراهم سازیم و در این راستا باید نتایج خود را محک بزنیم. معاون سیاسی ...
تمدن اسلامی و جریان های تکفیری
یافته است. این که مسلمانان سعی داشته اند که تمام جهان را فتح کنند و آن را تبدیل به یک امپراتوری کنند که در آن فقه و احکام اسلامی به صورت سخت گیرانه و جدی بر سر مردم اجرا شوند. (2) در پاسخ به این محققین، گروهی دیگر از پژوهش گران غربی به قلم فرسایی درباره تمدن اسلامی پرداخته اند. آن ها بررسی کرده اند که چگونه اسلام با پیشرفت علم هم چنان مورد تأیید و توصیف قرار گرفته است تا اینکه تبدیل به یک ...
تقطیع مجدد سخنان حسن عباسی و کینه تمام نشدنی مخالفان/ نظر استاد عباسی در باره ارتش ایران چیست؟
رژیم صهیونیستی با هم کاری فتنه سبز در داخل در تحریم همه جانبه علیه ایران پرده بر می دارد. اما نظر استاد حسن عباسی در مورد ارتش توانمند جمهوری اسلامی ایران چیست؟ حسن عباسی در سال 1392 در گفتگو با همشهری پایداری شماره 117 به بیان نظرات خود در خصوص ماهیت ارتش و سپاه جمهورس اسلامی ایران پرداخته است که در ادامه می آید: " نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از نیروهای مسلح انقلاب اسلامی جدا ...
سلفی گری و تکفیر در تونس میان گفتمان النهضة و دیگر گفتمان های بومی
خواهد کرد." این مقاله حاصل یک مناظره طولانی بین اعضای پارلمان در جلسه مجمع ملی مؤسسان و هم چنین به قیام گروه های رادیکال مانند انصارالشریعة می باشد. در واقع بعد از پایان یافتن تسلط بن علی بر مکان های مقدس، تمامی مساجد به دست اسلام گراها نه فقط النهضة بازگشت. سپردن مساجد به این گروه ها یک امر ضروری برای احترام به آزادی دینی طبق قانون اساسی جدید تلقی می شد. در شاهکارش الغنوشی می گوید که جامعه ...
آسیب شناسی حوزه علمیه/ مسیر تحقیقات دینی و محتویات آموزشی چگونه تعیین و تنظیم می شود؟
به گزارش خبرنگار ندای اصفهان، پروفسور فرامرز رفیع پور (زادهٔ 1320 در تهران)، نویسنده و جامعه شناس شهیر ایرانی است. او استاد جامعه شناسی دانشگاه شهید بهشتی و عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران است که در سال 1389 به عنوان چهره ماندگار جامعه شناسی برگزیده شد. رفیع پور را بیشتر با دو کتاب توسعه و تضاد و آناتومی جامعه می شناسند که در آنها به تحلیل مشکلات پیچیده وقت ایران یعنی شناخت موانع رشد ...
وقتی تک همسری برده داری و بی بندوباری جنسی آزادی محض می نماید +فیلم و عکس
استفانی برای فراموش کردن تلاش تونی برای تجاوز به او کافی است 9- لورتا هاوکینز ؛ رمان برادران روحی و خواهر لو : این رمان [17] مشهور و تحسین شده که سال 1968 منتشر و کریستین هانتر نویسنده اش موفق شد به خاطر آن جایزه شورای ملی کتاب های بین نژادی برای کودکان [18] در آمریکا را به دست آورد، داستان زندگی دختر نوجوان و سیاه پوستی را توصیف می کند که در جامعه وقت آمریکا با مشکلات مختلفی مواجه است. در ...
حمایت های هاشمی و اصلاح طلبان از کرباسچی با چه منطقی انجام می شد؟+ تصاویر
شدن آقای کرباسچی، ایران، به سمت یک بحران پیش می رود و این بیست میلیون ایرانی منتظر نظر شما هستند. اما شما علی رغم این توقع ملی سکوت کرده اید. او در دنباله نامه خود اظهار داشته بود که من به شخصه در روز آزادی کرباسچی چراغ اتومبیل خود را به نشانه شادی تهران و میهن روشن خواهم کرد. و تا آزادی آقای کرباسچی فیلم نخواهم ساخت. مرحله دوم: حمایت از فساد و رشوه کرباسچی در دادگاه توسط دوم خردادی ها ...
یک هفته 7 چهره؛ تحت تاثیرِ لباس المپیک و هیلاری
تخلیه نشود (معمولا ویرانگر مثل خودکشی) و یا توسط خانواده دفع نشود (حمایت و اطمینان خاطر والدین مبنی بر زدودن احساسات منفی کودک نسبت به خودش) به مرور خشمی انباشته شده می شود که به دنبال راهی برای تخلیه است، فرد در چنین حالتی طبیعتا احساس خوبی نسبت به جامعه ندارد (مهاجر هم باشد که بدتر)، علی سنبلی هم مورد آزار قرار گرفته و رفتارهای مجازی یک سال اخیرش هم این را ثابت می کند، خشم او به جامعه قابل درک ...
تغییر سبک زندگی هدف اصلی شبکه ماهواره ای GEM / نظر سنجی در مورد فیلم های سینمایی ایران در راستای تکمیل ...
ماهواره ای که آگاهانه هدف تغییر سبک زندگی مردم ایران را دنبال می کند براساس یک جامعه شناسی دقیق با اطلاع از میزان تاثیر فیلم و سریال بر افکار خانواده های ایرانی به عنوان نخستین شبکه ماهواره ای ضد انقلاب دست به تولید فیلم و سریال های گوناگونی مغایر با سبک زندگی زده است. GEMدر این مسیر حتی پا را فراتر گذاشته و با دعوت از بازیگران عموماً کم کار و سطح پایین کشور در حال تکمیل پروژه نفوذ فرهنگی ...
مادر شهید اسدالله بهادری املاک خود را در شهرستان جم اهدا کرد
این شهید در خانواده ای مومن، متدین و مذهبی دیده به جهان گشود، تربیت شد و وارد عرصه جامعه شد. مدینه یگانه مادر شهید بهادری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرستان جم با بیان اینکه شهید اسدالله بهادری عشق وافری به قرآن، اهل بیت، انقلاب و ولایت داشت اظهار کرد: شهید اسدالله بهادری با عشق و علاقه ای که به اسلام قرآن و انقلاب داشت به عضویت بسیج درآمد تا در کنار خیل عظیم لشکریان مخلص الهی به ...
بهره مندی از توانمندی های زنان موجب پیشرفت جامعه می شود
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مریم بیدخام ظهر پنجشنبه در نشستی که با حضور حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، مشاوران امور بانوان دستگاههای اجرایی و جمعی از زنان فعال و فرهیخته استان در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد اظهار کرد: زنان باتجربه، فرهیخته و متخصص در جامعه ما کم نیستند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز عرصه برای حضور مناسب زنان در صحنه های مختلف ...
چرا پوشش کاروان المپیک این قدر مهم شد؟
اما سلیقه مردم این طرح را پس زد و حالا گویا کمیته ملی المپیک به طرح های کامران بختیاری آری گفته و قرار است در این چند روز باقی مانده یکی از این طرح ها جایگزین لباس های پیشنهادی شود که از جانب مردم به لباس های روی دیوار مهربانی تشبیه و رد شد. ظاهرا تلاش ها بر این اساس بود که درباره زنان مطابق معیارهای سخت گیرانه صدا و سیما، لباس ها در وهله اول حجاب حداکثری را رعایت و اندام ها را فاقد ...
دفتر مشق فرهنگ غرب بر قامت زنان ایرانی !
آقایان با پوشش و لباس ناهنجار دیگری هستیم. در این میان با توجه به حساسیت حضور بانوان در جامعه نوع پوشش آنان از اهمیت بیشتری برخوردار است و ورود مانتوها و لباس های زنانه به طور حتم باید با وسواس و دقت نظر بیشتری پیگیری شود. با این حال بعد از ورود انواع مانتوهای ناهنجار در سال های گذشته حالا هر روز شاهد ورود نوع جدیدی از پوشاک ناهنجار برای بانوان هستیم که در سایه غفلت مسئولان فرهنگی و ...
لزوم برخورد قانونی بابی حجابی/انتخاب استانداری غیربومی مناسب نیست
برای مختلط برگزار نشدن کنسرت تعهد بگیرند و در صورت تخلف هم باید افراد را تحت پیگرد قانونی قرار دهند. حیدری تأکید کرد: تجربه ثابت کرده که کنسرت های مختلط به انجام کارهای ناشایست و هنجارشکنی منجر می شود و این مسئله از نظر قانون و در شرع اصلا مورد قبول نیست. در عین موافقت از شاد بودن مردم ولی تقاضای استفاده شرعی از موسیقی را داریم تا منجر به تخلفات دیگر نشود. وی اظهار کرد: امر ...
مصاحبه بی پرده میلادلارستان پیرامون حجاب؛ از نوع پوشش و مطالبه گری و تا 26 متولی در کشور
و یا رشد علمی کشور می توان ملاحظه نمود. اما در خصوص موضوع حجاب متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداده است.در این خصوص یک سری شعارهایی ارائه و بیان شده، بخشی از مردم به دلیل اعتقاد به حجاب آن را رعایت نموده و برخی دیگر نیز که اعتقاد نداشته اند به صورت اجباری ملزم به رعایت حجاب شده اند و به شرایط کنونی رسیده ایم. حال در کنار تمام این مسائل هجمه گسترده نیز از طرف غرب به مساله حجاب به عنوان شاخص ...
آیت الله فقیهی: فتنه شناسی لازمه انقلابی بودن است/ از انقلابی های بی بصیرت ضربه ها خوردیم
... اساتید، علما و مراجع باید بعد انقلابی حوزه را به این معنا که مباحثی همانند ولایت فقیه، جهاد و امر به معروف و نهی از منکر که در اسلام جنبه انقلابی دارد را بیشتر تدریس کنند، انقلابی یعنی این که خود شخص در باطن اسلام حقیقی را پذیرفته و در ظاهر نیز آن را اظهار می کند؛ این شخص دغدغه دارد که جامعه را به سمت انقلاب راهنمایی کند. رسا متأسفانه فضایی در کشور وجود دارد که پس از مطالبات رهبر ...
اتهام یهودی آزاری به مسئولان امنیتی کشورمان/ تخریب سپاه این بار در یک فیلم سینمایی
شناخت دقیق و واقعی از مردم و جامعه ایران ندارند و به همین خاطر از یک سری پیش فرض و قاعده های کلیشه ای که تقریبا غلط هستند، استفاده می کنند؛ همین عدم شناخت موجب می شود که مخاطب ایرانی (حتی از نوع ضدانقلاب) ارتباط خوبی با فیلم برقرار نکند و زمانی که به این فیلم ها اغراق اضافه شود، دیگر مخاطب خارجی نیز از دست می رود و کسی پیام این فیلم ها را به علت غیرواقعی بودن آن باور نمی کند. از طرفی سیاست ...