سایر منابع:
سایر خبرها
حل مشکلات اقتصادی برای اقتدار کشور لازم است
: اگر بخواهیم کشور در اوج قدرت بماند باید مشکلات اقتصادی با تکیه بر توانمندی های داخلی حل شود، روزی که رئیس جمهور تبلیغات می کرد کلیدی در دست داشت و اعلام کرد کلید حل مشکلات مردم در دست من است اما امروز مشکلات حل نشده که هیچ بلکه بعد از سه سال چند برابر هم شده است. خطیب جمعه رفسنجان ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی از به روز ترین نظام های دنیاست، اگر در خط رهبری باشیم ایمان و اعتقادات ما ...
آل سعود شایستگی اداره امور حرمین شریفین را ندارد
، تضمین آخرت و تربیت به آداب اسلامی است و اگر رابطه پدر و مادر و فرزندان براساس محبت و مهربانی باشد دنیا آباد می شود. امام جمعه موقت نکا گفت: هفته و روز جهانی شیر مادر را نیز در پیش داریم که هیچ ماده دیگری جایگزین شیر مادر نیست و لذا مادران نباید به این دلیل و بهانه اینکه بدنشان خراب می شود، موی سر سفید شد و پیر می شوند از شیر دادن خودداری کنند و بدانند فرزندان با غذای فست فودی و فضای ...
آیا باید نگران دیر به حرف آمدن کودک تان باشید؟
مراحل دیگر رشد سن و زمان خاص خود را دارد. مسلما هم تا زمان تقریبی آن نرسد نمی توانید انتظار داشته باشید که کودک تان صحبت کند. شاید شما هم مثل بسیاری دیگر از پدر و مادرها از حرف نزدن فرزندتان در سن خاصی نگران باشید یا فکر کنید چرا فرزندتان به حرف نمی آید. گاهی هم تحت تاثیر حرف های اطرافیان قرار گرفته و به هزار و یک راه عجیب و غریب برای حل این مشکل متوسل می شوید. اگر از این مراحل و روند ...
در دل های عاشقانه یک مادر با فرزند شهیدش/ حمیدرضا بازگشتت را حس کرده بودم
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند ؛ مریض بوده و ناخوش. مادرش را می گویم. تیم حامل خبر صلاح دیدند صبر کنند تا در فرصت مناسبی خبر آمدن آقا حمیدرضا حبیب نیا را اطلاع بدهند. اگرچه همه ی خبرگزاری ها و رسانه ها این سه اسم را بارها تکرار کرده بودند اما با تمهیداتی مادر بی خبر مانده بود تا بوقتش. وقتش حالاست که یک روز مانده به خاکسپاری. وارد خانه که می شویم چشمهای همه ی ...
کامیابی نیا: از راز شادی من فقط فرشاد و محسن خبر دارند
سرطانی موهای شان را تراشیدند... این کوتاه کردن موی چهار بازیکن ما فرهنگ سازی خیلی خوبی بود و ارزش این کار زمانی بیشتر می شود که دو تن از این چهار نفر مجرد هستند و فرزندی ندارند. من هم اگر در جریان بودم، حتماً با آنها همراهی می کردم. حالا که موضوع رسانه ای شده، برای بازی بعدی همه بازیکنان پرسپولیس موهای شان را می زنند؟! نه فکر نمی کنم! این ماجرا تمام شد و اثر مثبتش را هم گذاشت ...
غرب عامل کشتار مسلمانان در خاورمیانه است/ امپراتوری رسانه ای غرب پشتیبان نظام آل سعود
، بحرین، افغانستان، پاکستان و لبنان تروریست های تکفیری مرتکب می شوند همه با هدایت و پشتیبانی آل سعود صورت می پذیرد. شکوری با اشاره به 11 مرداد روز جهانی شیر مادر با تمسک به چند روایت از رسول خدا(ص) و ائمه(ع) اظهار داشت: در روایات وارد شده است که برای کودک شیری بهتر از شیر مادر نیست و یا اینکه هیچ شیری برای تغذیه کودک از شیر مادرش با برکت تر نیست. خطیب جمعه خوی با اشاره به حوادث و ...
سخنان تکان دهنده شکارچی پیرز ن های تنها
براینکه اعتیاد به مواد مخدر دارند توان کار کردن هم ندارند. بعضی مواقع می شد که به خاطر خرید نان پای کشتن یکدیگر هم می ایستادند و من به خاطر شرایط بد زندگی به خانه های مردم می رفتم و کلفتی می کردم تا لقمه نانی به دست آورم ولی خرج و مخارج سنگین زندگی باعث شکستن کمرم شد. یک روز که خسته از سر کار به منزل برمی گشتم طلاهای پیرزنی که جلوی درخانه شان نشسته بود توجهم را به خود جلب کرد و ...
بیانیه اعتراضی به فیش های حقوقی نجومی!
...> حضرت امیرالمومنین علی(علیه السلام)/ المناقب/ج2/ص98 ● آن روز که امت با رهبری خمینی کبیر(ره) پا بر گلوی استبداد و استکبار نهاد و نفس شان را گرفت! آن روز که پابرهنگان و محرومان، جان برکفانِ انقلاب اسلامی و دفاعِ از آن شدند! آن روز که انقلاب اسلامی امید تمامی محرومان و فقرای دردمند شد! و آن روز که روح خدا، امام خمینی(ره) با بصیرتی بی بدیل اسلام آمریکایی ...
مردانه مدیریت کردن امور در حوزه زنان یک چالش و آسیب است
. برخی قوانین، راهکار اجرایی ندارند به گزارش ایسنا، در ادامه این میزگرد که در رادیو گفت و گو برگزار شد، فاطمه آجرلو گفت: در سال 74 قانون تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران شاغل در دوران شیردهی به تصویب هیئت وزیران و مجلس شورای اسلامی رسید. از جمله تدابیری که در آن زمان اندیشیده شد این بود که در اداره ها مراکزی را تعبیه کنند تا ساعت هایی برای شیردهی مادران در نظر گرفته شود. ...
یادداشتی از مطهری: پیامی که نتوانستیم به سست حجابان برسانیم!
من به عنوان یک روحانی وقتی از مسجد خارج می شوم، اگر دختر بدحجابی را ببینم که همزمان از یک پارتی مختلط با دوستان پسرش بیرون می آید، باید میان دو موضوع تفکیک کنم: اینکه او با بدپوششی خود و شرکت در مجلس آنچنانی، گناهان بزرگی مرتکب شده یک موضوع است، اما نمی توانم موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده ام لزوما نزد خداوند از او عزیزترم. من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم و یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد. لذا هیچ مرجع تقلید واقعی وجود ندارد که خود را نزد خدا از مقلدانش برتر بداند. ولی آیا وقتی یک بدحجاب به روحانیون و یا ناهیان از منکر به طور کلی می اندیشد چنین تصوری از برداشت آنان از خودش دارد که: آنان در عین اینکه کار او را حرام می دانند هرگز خود را از نظر معنوی بهتر از او نمی دانند ؟ اجازه دهید پس از ذکر یک مقدمه، درباره این مطلب و نقش آن در پیام رسانی به بدحجابان بیشتر توضیح دهم. دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب ناکامی آشکار در ترویج حجاب اسلامی در جامعه ما معلول عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مختلفی است که حتی برشماری عناوین این عوامل در اینجا مورد نظر نیست. اما از جهت فرهنگی می توان گفت بخشی از این ناکامی، در نهایت به دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب باز می گردد. نگاه اول که یک نگرش تفریطی است و طرفدارانی نیز در میان مسئولان داشته و دارد، با ابزارهای اندازه گیری فیزیکی مانند خط کش و گونیا درباره اهمیت حکم الهی حجاب به داوری می نشیند. کم ندیده و نشنیده ایم که عده ای با موضعی حق به جانب می گویند بدحجابی یا بی حجابی یعنی بیرون بودن چند دسته و یا چند تار مو ، و بلافاصله اضافه می کنند که چرا بیرون بودن این چند تار مو اینقدر بزرگ شده و به آن حساسیت نشان داده می شود؟ در مقابل، ضربه دوم بر حجاب از ناحیه یک دیدگاه افراطی حاصل شده است که این نگاه، جذابیت زیادی نزد گروه دیگری از مسئولان دارد. این گروه هر گاه صحبت از گناه و بلکه نابسامانیهای اجتماعی می شود فقط به یاد گناهان تصویری می افتند که در آنها حتما پای زنان هم در میان است. تعریف آنان از گناه، مخصوصا در سخنرانیها، فقط گناهانی مانند بدحجابی و مجلس مختلط را شامل می شود، اما معاصی مهمی مانند پارتی بازی، نشخوار بیت المال، هتک آبرو و سکوت در برابر ظلم، عملا در ردیف مباحات است و عکس العملی از سوی آنها – مگر پس از رسواییها - نشان داده نمی شود. این دو گروه، ناخواسته دست به دست هم داده و به ترویج بدحجابی کمک کرده و می کنند. گروه اول این تلقی را برای بسیاری از افراد بدحجاب پدید آورده اند که بدحجابی، چند سانتیمتر عقب تر بودن روسری و امری کم اهمیت است که عده ای حزب اللهی روی حساسیت شخصی آن را بزرگ کرده اند. گروه دوم که گویی گناهی غیر از بدحجابی نمی بینند این تصور را نزد بدحجابان به وجود آورده اند که افرادی که به آنان تذکر می دهند چون تنها حرام اجتماعی را همین امر می دانند، خود را از نظر معنوی در موضعی برتر می بینند و می خواهند به عنوان ناجی، آنان را از جهنم نجات داده و به زور به بهشت ببرند. در واقع گروه اول اهمیت حجاب را خدشه دار می کنند و گروه دوم بستر تبلیغ آن را خراب می کنند. بدحجابی و چند سانتیمتر مو؟ در نقد دیدگاه تفریطی باید گفت که مایه شگفتی است که میزان اهتمام دین به حجاب از راه اندازه گیری حجم موهای بیرون از زیر روسری کشف شود و ظاهرا باید اسلام شناسی با خط کش و یا اسلام خط کشی را به انواع برداشتهای عجیب از اسلام اضافه کرد. اگر قرار باشد با خط کش و شماره انداز و زمان سنج درباره احکام دینی سخن بگوییم باید نعوذ بالله بسیاری از احکام شرعی را نه تنها بی مورد بلکه مضحک بدانیم. مثلا با چنین نگاهی می توان کفاره شکستن عمدی روزه را به سخره گرفت. کسی که زودتر از وقت اذان افطار کند باید شصت روز روزه بگیرد. مگر می شود یک شخص، هزار دقیقه (طول متوسط یک روز گرم) تشنگی و گرسنگی بکشد ولی به خاطر اینکه عمدا نیم دقیقه قبل از اذان افطار کرده است، شصت روز (شصت هزار دقیقه) روزه بگیرد؟! شصت هزار دقیقه گرسنگی و تشنگی به خاطر نیم دقیقه زودتر افطار کردن؟ به همین دلیل آشامیدن پنج قطره آب و یا یک پرس غذای کامل از نظر شرعی به یک میزان روزه را باطل می کند. نمی توان با محاسبه سانتیمتر و دقیقه و حجم و مقدار به تبیین احکام در دینی بپردازیم که در قرآنش (اتفاقا پس از سخن از یک حکم الهی) تأکید می کند که چه بسا اموری را که شما کوچک و ساده می شمارید نزد خداوند امری بزرگ و مهم باشد (وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ؛ نور/15). اهمیت رعایت حجاب در جامعه را باید از دل قرآن و سیره و سخن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به دست آورد نه با تبیین سانتیمتری. باید توجه داشت که اسلام در مورد گناهان، آن هنگام که در خفا انجام می گیرد، همگان را از تجسس باز می دارد ولی آنجا که حرمت احکام دین به طور علنی زیر پا گذاشته می شود و مثلا روزه خواری شکل علنی به خود می گیرد صورت مسأله به کلی فرق می کند. حال اگر عملی مانند بدحجابی باشد که هم حرمت شکنی نسبت به حکم الهی را در خود دارد و هم زمینه ساز گناهان بعدی است، کار سخت تر می شود. در اینجا مجال بیشتری برای نقد این نگاه تفریطی به حجاب نیست. حساسیت فقط به گناهان تصویری! اما به طرفداران افراطی حجاب که اجرای احکام دین را صرفا در رعایت حجاب می بینند باید گفت که جز با یک نقد همه جانبه و روشن از حرامهای اجتماعی، و از موضعی متواضعانه، نمی توان بر بدحجابان تأثیر گذاشت. متأسفانه گاهی طوری یک جانبه به حجاب پرداخته می شود که در نهایت برای بدحجابان روشن نیست که این ابراز نگرانی نسبت به وضع حجاب – که کاملا درست و بجاست - دقیقا برای چیست؟ اگر این اعتراض، نسبت به اجرای یک حکم اجتماعی اسلامی در جامعه است جای این پرسش هست که آیا گناه اجتماعی حتما باید تصویری باشد و به چشم بیاید تا نسبت به آن حساسیت نشان داده شود؟ از بدحجابی می توان عکس گرفت اما از متلک گویی نسبت به محجبه و غیر محجبه چطور؟ چرا وقتی مواردی از تعرضات ناموسی صورت می گیرد برخی از این افراد به فکر بانوان جامعه اعم از خوش حجاب و بدحجاب نیستند؟ چرا در میان احکام متعدد اجتماعی اسلام فقط از لزوم رعایت حجاب می گویند؟ در اسلام نگفته اند که اگر کسی به بدحجابی اعتراض نکند مسلمان نیست ولی گفته اند که اگر کسی فریاد یا للمسلمین مظلومی را بشنود و اقدامی نکند مسلمان نیست و کم نیست این ندا در جامعه ما. (برخی متأسفانه به جای آنکه به فریادهای یا للمسلمین – مانند فریادهای محیط بانان مظلوم که باید میان کشته شدن و اعدام شدن یکی را انتخاب کنند - پاسخ دهند دنبال این هستند که چه کسی به عملکرد یا نظر آنان انتقادی کرده تا فورا حقش را کف دستش بگذارند). بنابراین برای خنثی سازی این تفریط و افراط دو کار باید انجام داد. یکی بیان جایگاه مهم حجاب و پرهیز از تفسیرهای سانتیمتری از این واجب الهی، و دیگر رساندن پیام حجاب از جایگاهی درست به بدحجابان، که دغدغه اصلی این نوشتار است. احساس نادرست سست حجاب نسبت به تذکردهنده پیامی که نتوانسته ایم به سست حجابها و خانواده هایشان منتقل کنیم این است که تذکر دربارۀ حجاب یک تذکر از بالا به پایین نیست و تذکردهنده هرگز ادعا ندارد – و نمی تواند و نباید داشته باشد – که انسان بهتری است. حجاب هر اندازه که مهم باشد نمی توان نتیجه گرفت مقام معنوی هر فرد مقید به حجاب لزوما از هر فرد بدحجاب بالاتر است . نهی کننده از منکر، تنها می تواند شاکر خداوند باشد که این حرام خاص را که مخاطب او مرتکب می شود به توفیق الهی در حال حاضر انجام نمی دهد. به همین دلیل است که اگر کسی بگوید خداوند در قیامت به جای رسیدگی به اعمال افراد به نحو مثقال ذره ، همۀ گناهان دیگر از جمله دروغ، غیبت، حرامخوری، توهین، تهمت، ظلم و تمسخر و نیز امور ثواب و صواب از قبیل نماز، روزه، انفاق، خمس و اخلاق نیکو را به کناری گذاشته و یک مرتبه چنین حکم خواهد کرد که مقامهای بهشتی تنها بر اساس نحوه رعایت حجاب تقسیم می شود، هیچ فرد آشنا با اسلام این مطلب را نمی پذیرد. البته اکثریت تذکردهندگان، خود به این مسئله واقف هستند اما نکته اینجاست که این باور در مخاطب آنها وجود ندارد. اینکه می گویند نمی خواهیم به زور ما را به بهشت ببرید تا حدی ناشی از این تصور نادرست است که فکر می کنند که ناهی از منکر، با حجاب و یا ظاهر مذهبی که دارد خود را قطعا اهل بهشت قلمداد کرده است و اصرار دارد که طرف مقابل را هم به بهشت ببرد. اگر این پیام، درست منتقل شود محیط دوستانه و دلنشینی در هنگام امر به معروف و نهی از منکر پدید می آید. البته این نکته نه فقط نسبت به حجاب بلکه در مورد هر امر به معروف و نهی از منکری صادق است. مثلا یک جوان انقلابی هنگام انتقاد از فرد نیمه انقلابی و حتی ضد انقلاب هرگز نباید ذره ای خود برتربینی نسبت به آنان در خود احساس کند. در پایان ذکر سه نکته کوتاه خالی از فایده نیست: امکان همکاری بدحجاب در طرح حجاب و عفاف! 1. فرد بدحجاب لزوما همیشه تذکرگیرنده نیست و نباید باشد و می تواند در امر به معروف و نهی از منکر حتی در مسائل مربوط به عفاف و حجاب، همکاری کند چه رسد به مسائل دیگر مثل حفظ حقوق مردم، نظافت جامعه یا نهی از غیبت و مانند آن. بی تردید اکثر قاطع افراد چادری، با وقار هستند و حریم مناسبی با نامحرم نگه می دارند. حال فرض کنیم یک فرد بدحجاب که فقط بدحجاب است ولی آرایش نکرده و با نامحرم با رعایت حد و حدود و عفیفانه برخورد می کند، با یک چادری مواجه شود که رنگ مقنعه را با رنگ آرایشهای صورت ست کرده و با نامحرم مانند محرم خوش و بش می کند. آیا این فرد بدحجاب حق تذکر به او را ندارد؟ بدحجابی یک امر است و عفت و وقار در برخورد با نامحرم چیز دیگر، گر چه متأسفانه بدحجاب لااقل با ظاهر خود بر خلاف فرد چادری باوقار، دورباشی به نامحرم اعلام نمی کند. پیامدهای نادرست استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد 2. نمی فهمم چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود. استفاده از افراد چادری در گشت ارشاد، امری است توجیه ناپذیر با پیامدهای ناگوار. مثلا وقتی در مواردی ولو نادر، ارشاد زبانی به مقاومت و درگیری می انجامد در برخی از افراد جامعه نسبت به چادر بغض و کینه پیدا می شود و نوعی دو دستگی در اجتماع پدید می آورد. آیا کودک همراه آن خانم سست حجاب، در آینده چادری خواهد شد یا مُبلغی بر ضد چادر؟ استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد. حتی اگر لباس رسمی بانوان در نیروی انتظامی چادر است در مورد گشت ارشاد این استثنا لازم است. چه ایرادی دارد خانمهایی با حجاب کامل و حتی رنگ مانتوی روشن و شکیل (در حدود شرعی) در گشت ارشاد فعالیت کنند؟ این پیام باید رسانده شود که پوشش چادر، ملاک جمهوری اسلامی برای رعایت حجاب نیست و صرفا حفظ حدود شرعی پوشش، مدنظر است. تصاویر متعدد از برخورد افراد چادری با بدحجابان این تصور را به ویژه برای بیننده خارجی پدید می آورد که گویی اشکال کار این است که چرا مانند من چادر نداری. روشن است که این پیشنهاد، با اعتقاد به اینکه چادر آنهم به رنگ مشکی را برترین حجاب بدانیم منافاتی ندارد. سخنی با مخالفان گشت ارشاد 3. در روشهای مواجهه با بدحجابی ایراداتی هست و از جمله در کار گشت ارشاد که مجال توضیح آن نیست، ولی از این نکته نگذرم که بد نیست مخالفان وجود گشت ارشاد، این روزها به فضای مجازی که گشت ارشاد ندارد نظری بیندازند و انفجار ناسزاهای بسیار رکیک از طرف دهها و صدهاهزار کاربر ایرانی و بعضا خانم را - که اکثر آنان با نام و تصویر واقعی در صفحه اینستاگرام کامنت می گذارند - ببینند. بوی تعفن این اقدام که سابقه هم دارد به حدی بود که به سرعت در رسانه های خبری جهان انعکاس یافت. بیشتر فکر کنیم: دادن فحشهای رکیک و ناموسی – که برخی از آنها از نظر شرعی چنان قبیح است که دهها ضربه شلاق برای آن تشریع شده است - آنهم فحش دادن نه به صورت درِ گوشی و یا درون خانه و جمع دوستان و یا حتی جمع خیابانی، بلکه در حضور میلیونها کاربر ایرانی از کودک و نوجوان و زن و مرد؛ آنهم نه فحشی که فقط گفته شود بلکه الفاظ لجنی که ثبت می شود؛ برای چه؟ برای اینکه یک بازیکن، مقداری خشن به سوی توپ یا پای حریف رفته است! برخی از حرمت شکنان فضای مجازی اگر در فضای حقیقی مانعی نبینند در کجا توقف خواهند کرد؟ خلاصه نکته اصلی برای کسانی که تمام مطلب را نمی خوانند این است: اهمیت هیچ واجبی به پایه نماز نمی رسد. ولی آیا می توان قاطعانه نتیجه گرفت که همیشه جایگاه هر انسان نمازخوانی نزد خداوند از جایگاه هر انسانی که نماز نمی خواند بالاتر است؟ خیر. ابن ملجم و شمر هر دو نمازخوان بودند ولی یقینا جایگاه یک جوان تارک نماز نزد خدا از ایندو بهتر است. پس نباید دو مطلب را با هم اشتباه کرد. اهمیت یک واجب شرعی یک مسأله است و مقام معنوی کسی که آن امر واجب را انجام می دهد مسأله ای دیگر. فرد باحجاب و خانواده اش هرگز نمی توانند خود را نزد خداوند از فرد سست حجاب بهتر بدانند. پس تذکر درباره حجاب یا هر امر شرعی دیگری از بالا به پایین نیست و این درست خلاف احساسی است که یک فرد سست حجاب در مواجهه با تذکردهنده دارد. با اصلاح این احساس، فضای حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز میزان کارآیی آن بهبود می یابد. پیامی که نتوانستیم به سست حجابان رسانده و بلکه در ذهن و قلب خود به عنوان تذکردهنده جایگیر کنیم همان است که امام خمینی (ره) به بیان دیگری در کتاب چهل حدیث خود به آن اشاره می کنند و این فراز، حسن ختام این نوشتار است: به نفس و شیطان بگویید ممکن است این شخصی که مبتلاست به معصیت، دارای ملکه ای باشد یا اعمال دیگری داشته باشد که خدای تعالی او را به رحمت خود مستغرق کند و نور آن خُلق و ملکه، او را هدایت کند و منجر شود کار او به حسن عاقبت، و شاید به واسطه همین بدبینی تو، کارت منجر به بدی عاقبت شود (چهل حدیث، ص67). ...
اشعار آیینی ویژه شهادت امام جعفر صادق علیه السلام
... ما را برای گریهء بر تو محک زدند با نام مادر تو به روضه نمک زدند مهدی مقیمی بی عبا بود که در کوچه کشیدند او را آتشی باز فراهم شده و بر در خورد دست زهرا وسط عرش به روی سر خورد بی عبا بود که در کوچه کشیدند او را پسر حضرت حیدر به غرورش بر خورد چند باری پی مرکب نفسش بند آمد چند باری وسط کوچه زمین ...
بعثی ها دخترش را کشتند تا به ما کمک نکند
پیغام دادم بیا برای شهدا کار کن، خدا شفایت می دهد. فردایش آمد، با درد شدید. به ساحل که رسید، افتاد. بردیمش بیمارستان. دو روز بعد رفتم سراغش. تا من را دید، زد زیر گریه. خوب خوب شده بود. قرار بود عملش کنند. می گفت وقت عمل یک آقایی با چند تا جوان دور و برم را گرفته بودند. انگار، می شناختم شان. ناراحت بودم. گفتند: تو ما را از غربت نجات دادی، ما هم تو. را تنها نمی گذاریم. بعثی ها دخترش را کشتند تا با ما همکاری نکند. ول کن نبود. گفت: فدای سر شهدا ...
زن مظهر خلاقیت الله
است و باید خدا را در نظر داشته باشند و از او پروا کنند و برای سعادت و پیشرفت یکدیگر کوشش نمایند و مزاحم و سد راه یکدیگر نباشند. مخصوصا با توجه به واژه تقوا در آیه اول، دانسته می شود که باری تعالی با این کلمه هشدار داده است که نباید به یکدیگر تعدی و تجاوز روا داریم؛ زیرا همگی فرزند یک پدر و مادر؛ یعنی آدم و همسرش که از جنس خود او است می باشیم و تماما به آن دو نفر منتهی می شویم. ...
اشک هایی که مدافعان وطن را تا بهشت بدرقه کرد/ وقتی پسر آمد و مادر نبود
آسمانی چگونه توانستند در یک چشم به هم زدن با خدا چنین معامله ای کنند. پس از اقامه نماز میت توسط حجت الاسلام طباطبایی نژاد بر پیکر مطهر شهدا مردم تابوت ها را بالای سر و دست خود بردند و با سر دادن "لبیک یا حسین(ع)" از آن ها مدد خواستند تا ادامه راه زندگی شان را پاک و مانند خودشان رقم زنند. وقتی پسر آمد و مادر نبود می گفتند یکی از شهدا دانش آموزی بسیجی بوده، دیگری سرداری ...
الهام چرخنده: سفیر حجابم
...> راهپیمایی یا تجمع همان موقع صدای دختری شنیده می شود که با داد و بیداد از مغازه ای بیرون می آید و به سروصداها اعتراض می کند. کم کم خیابان بسته شده شلوغ می شود. الهام چرخنده برای بار آخر همراهانش را چک می کند که مشکلی نداشته باشند. بعد از آن جلوتر از همه آنها به سمت خیابان می رود. بنری را با دست شان نگه داشته اند که روی آن نوشته شده: حجاب مصونیت است نه محدودیت . نزدیک صد متر راه پیمایی می کنند ...
اولین سنگ بنای تربیت فرزند را صحیح بگذاریم
. آیا رفتار پرخاشگرانه و تندخویی فرزندان با پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده در گذشته و در زمان انقلاب اسلامی و جنگ های تحمیلی وجود داشته است؟ با اینکه آن زمان اوضاع بیشتر خانواده ها نابسامان بوده رفتار فرزندان با پدر و مادر و خود چگونه بوده است؟ کانون خبرنگاران ایکنا ، نبأ ، همچنین به منظور آشنایی با شهیدان دوران هشت سال دفاع مقدس و طرز رفتار آن ها با خانواده ها گفت وگویی با نوروز خوبانی، برادر ...
شهید ابراهیم هادی از همسرم خواست تا برگردد/ روز عقد هر دو روزه بودیم
.... از شهید ابراهیم هادی خواستم تا از آقا سید بخواهد که برگردد. دعا می کنم تا تمام خانواده های چشم انتظار شهدای گمنام هر چه زودتر چشم شان به دیدار فرزندشان روشن شود. دلتنگی و چشم انتظاری خیلی سخت است. به مادر همسرم گفتم مسافرمان برگشت در تمام طول این سی سال من و خانواده منتظر بودیم. انتظار خیلی سخت گذشت به خصوص برای مادرشان. هر بار که به منزلشان می رفتم منتظر ...
یادداشتهای سفر به غرب افریقا/هوای ابری ساحل و خنکای نسیم دلپذیر صبح
. از حرف های جسته و گریخته ای که ازحاشیه این ملاقاتها سرریز کرده می شود فهمید که بازرگانان و کارآفرینان ایرانی چشمشان از دیدن فرصتهای اقتصادی در کشورهای دور دست برق می زند اما وقی به حرف شان گوش میدهی دلی پر گلایه دارند از پیچ و خم های سیستم اداری و بانکی ایران مان که دستشان را توی حنا گذاشته و پای شان را در زنجیر کرده است. در عین حال یادشان نمی رود که از رقابتی بگویند که در فضایی نارفاقتی بین بخش ...
رکورد 12 هزار کیلومتری اروپا، رویا نیست
نیست و تلاش بشر در این زمینه به هیچ جایی هم نخواهد رسید، کم نیاورد و شرمنده نشود. بله، اینگونه است، سال ها از زندگی انسان می گذرد و این موجود بعضا یک دنده و لجباز و گاهاً حرف گوش کن و سربه راه هنوز زیر باز معنای نتوانستن نرفته است. تا جایی که حتی یکی از فرزندان دارای معلولیت این خانواده ی بزرگ و آبرومند نیز کمر همت بربسته و با وجود داشتن محدودیت جسمی شدید، شهر به شهر می رود و ضمن اثبات اراده ستودنی ...
معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح: منافع آمریکا زیر چکمه های سربازان و نیروی دریایی ایران است
متعال نیز بهای این معامله را بهشت قرار داده است. سردار شادمانی با بیان اینکه خداوند عهدشکن نیست، تصریح کرد: کسانی که در راه خدا جان و مال می دهند حتماً بهشت از آنها خواهد بود. معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: خواهری که با حجاب خود در این وانفسای دنیا، مراقب دین خود است، یعنی احکام الهی را پاسداری می کند. وی بانوان باحجاب را مجاهدان در راه خدا دانست که مصداق امر ...
سفر به وادی نور و سرزمین مجاهدت های خاموش
رقم می زند،لحظه ای که میثاق می بندی همان باشی که او می خواهد. وقتی بر خاکی که روی آن افتاده بودی قدم بگذارم، با تو پیمان می بندم که کوله بار گناهانم را همانجا روی زمین بگذارم و همان میثاقی راببندم که تو با خدا بستی. و تو خوب می دانی که در این زرق و برق شهرها پیمودن راه آسمان ،چقدر سخت است. همراهیم کن... ...تا شاید من هم به آسمانی ها بپیوندم... ...
چگونگی پیدایش تکفیر و خارجی گری
که ادعای ایمان داشت را گردن بزن. در هنگام انجام دستور، پیرمرد و جوانی را به نزد او آوردند پس از جوان پرسید: تو مؤمن هستی یا کافر جواب داد: کافر. پس حجاج گفت که حتماً پیرمرد رضایت به کفر نداری. پیرمرد به او گفت تو مرا با نفس خودم فریب می زنی به خدا قسم اگر چیزی بالاتر از کفر بود نیز رضایت می دادم. حجاج پس از شنیدن حرف های پیرمرد و جوان خندید و آنان را آزاد کرد. سپس مرد دیگری را پیش او آوردند، از او ...
راه های معاشرت اجتماعی از نظر اسلام چیست؟
از نادانان روی برگردان (اعراف، آیه 199) خداوند از مسلمانان خواسته تا از انتقام گیری دست بکشند و عفو کنند و یا از مال وحتی مهریه خود به احسان بگذرند. (بقره، آیات 137 و 178) پیامبر(ص) فرمود: هنگامی که بندگان در پیشگاه خدا می ایستند، آواز دهنده ای ندا دهد: آن کس که مزدش با خداست برخیزد و به بهشت رود. گفته می شود: چه کسی مزدش با خداست؟ می گوید: گذشت کنندگان از مردم (کنز العمال، ح 7009) امام ...
هنرمندان معروف در چالش جدید و متفاوت بلاک کردن! +عکس
وقتها از خوندن بعضی کامنت ها ، تا گوشم قرمز میشم! من هستم ...بلاک میکنیم، هرکی که حرف زشت بزنه. .. اصلا فکرش رو بکنید...از حالا میریم به شکار فحاش مجازی! پیدا میکنیم و بلاک! صد بار با حال تر از بازی پوکومان مسخره ست !!!! سلام بر احترام و حرمت و فروتنی❤ بگو که هستی عزیز نازنین. .... هانا کامکار: چاره ای نمانده...بلاککردن، تنها راه مبارزه با این رفتار وحشتناک و نادرست اجتماع ایران است که ...
5 چیزی که محتضر هنگام مرگ می بیند
حریص و (بر انفاق تو) بخیل بودم (شب و روز خود را برای تحصیل و به دست آوردن تو صرف کردم و چیزی از تو را از خود جدا نمی کردم)، پس چه سود و بهره ای از تو برای من است؟ مال (در جواب) می گوید: کفن خود را از من برگیر (یعنی استفاده تو از من در این حال فقط کفنی بیش نیست). سپس حضرت فرمود: پس متوجه فرزندان خود شود و گوید: به خدا سوگند! من برای شما پدری مهربان و حامی و نگهدرانده شما بودم، پس (در این ...
فقه تکفیر میان برهان شرعی و فقه خودساخته
...، ج4، ص 224. 17. ابن تیمیه، مجموع الفتاوی، ج12، ص 468. 18. شوکانی، السیل الجرّار، ج4، ص 578. 19. ای کسانی که ایمان آورده اید! هنگامی که در راه خدا گام می زنید (و به سفری برای جهاد می روید)، تحقیق کنید! و بخاطر اینکه سرمایه ناپایدار دنیا (و غنایمی) به دست آورید، به کسی که اظهار صلح و اسلام می کند نگویید: مسلمان نیستی زیرا غنیمتها و بهره های فراوانی (برای شما) نزد خداست. (نساء ...
توبه حضرت موسی از چیست؟
به گزارش پایگاه خبری آشخانه به نقل از فارس ؛ ارزیابی سه دیدگاه در اینجا شایسته است به بیان چند دیدگاه با تفصیل بیشتری بپردازیم: 1 خدای سبحان قابل رؤیت است در دنیا و آخرت. 2 خدا غیر قابل رؤیت است در دنیا و آخرت. 3 خدا در دنیا قابل رؤیت نیست، ولی در آخرت دیده خواهد شد. استدلال قایلان به رؤیت: آنان که به طور مطلق قایل به رؤیت هستند، می گویند: الف ...
3 قانون مهم تربیتی که پدران و مادران لازم است بدانند
شما به عنوان پدر یا مادر باید بدانید، وقتی فرزندان خود را تربیت می کنید به آن ها می آموزید در لحظه لحظه های زندگی شان چگونه رفتار کنند یعنی شما با قانون گذاری و اعمال انضباط، به آن ها کمک می کنید تکلیف خود را بدانند. این مسئله احساس امنیت و آرامش خاطر آنان را افزایش می دهد. کودک بدون مشکل وجود ندارد ولی مشکلات کودکان قابل درمان است. نکته مهم نحوه برقراری اصول تربیتی است. اگر اصول تربیت اشتباه ...
آنهایی که در "خانه های مجلل" آرمیده اند چه بسا...
آنهایی که در خانه های مجلل، راحت و بی درد آرمیده اند و فارغ از همه رنجها و مصیبتهای جانفرسای ستون محکم انقلاب و پابرهنه های محروم، تنها ناظر حوادث بوده اند و حتی از دور هم دستی بر آتش نگرفته اند، نباید به مسئولیتهای کلیدی تکیه کنند، که اگر به آن جا راه پیدا کنند چه بسا انقلاب را یکشبه بفروشند، و حاصل همه زحمات ملت ایران را بر باد دهند، چرا که اینها هرگز عمق راه طی شده را ندیده اند و فرق و سینه شکافته نظام و ملت را به دست از خدا بیخبران مشاهده نکرده اند و از همه زجرها و غربتهای مبارزان و التهاب و بیقراری مجاهدان که برای مرگ و نابودی ظلم بیگانگان دل به دریای بلا زده اند، غافل و بی خبرند. ...
سخنرانی علامه مصباح در نقد "انجمن حجتیه"
داشتید آیا ملاک برای این انتقادها در آن زمان بود؟ آن وقتی که مسلمانان ها در حال جنگ،هر چند نفر یک دانه خرما می خوردند آیا وضعشان از ما بهتر بود؟آن وقتی که هنوز از یک جنگی برنگشته بودند پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله اعلام می کردند آماده شوید برای جنگ دیگری،آسایش شان از ما بیشتر بود؟ آن وقتی که در آن بیابان های چند صد فرسخی خشک و لم یزرع می بایست از مدینه تا تبوک حرکت بکنند و یک مشت مردم ...