سایر منابع:
سایر خبرها
قیصر صالحی منطقه آزاد بوشهر را به چالش کشید/ ارجحیت منافع ملی بر منافع شخصی
زیرساختهای لازم و بهرمندی از دومین فرودگاه مجهز کشور را از دلایل برتری عسلویه بر بوشهر معرفی کرد و گفت: اگر بخواهیم منطقه آزاد را در جایی به غیر از عسلویه شروع کنیم، حداقل به 3 الی 5 سال وقت نیاز است، زیرا جهت ایجاد بنادر و زیرساختهای مورد نیاز به حدوداً 4 هزار هکتار پس کرانه نیاز داریم، در حالی که تمامی زیرساختهای عسلویه هم اکنون برای این کار آماده است و در صورت تصویب منطقه آزاد ، این کار در کمتر از ...
چگونه عربستان در پوشش بنیادهای خیریه، تروریست پرورش می دهد؟
پس از مدت ها بحث و کشمکش، مجلس نمایندگان آمریکا، سرانجام دو هفته پیش رأی به انتشار اسناد محرمانه مربوط به حادثه 11 سپتامبر داد که در آن، به نقش اتباع سعودی و دولت عربستان در این حادثه اشاره شده است؛ هرچند طی روزهای اخیر، عربستان سعودی با استفاده از فضای رسانه ای تلاش کرده در این ماجرا از خود سلب مسئولیت کند، مرور این اسناد، دربردارنده نکات قابل توجهی است. به گزارش تابناک ، اسناد 28 ...
هلاکت مفتی سعودی تبار داعش در شرقاط/اعدام 24 غیرنظامی در شهر منبج به دست داعش
یکی از مسافرخانه ها در اطراف شهرستان "شرقاط" واقع در شمال صلاح الدین به هلاکت رسید." "معموری" افزود: "فرد به هلاکت رسیده یکی از مهمترین فرماندهان گروه تروریستی داعش در استان صلاح الدین به شمار می رود و براساس داده های اطلاعاتی، سن او حدودا 40 سال است." همچنین، "عدی خدران"، یکی دیگر از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی عراق، از رصد مهاجرت خانواده های یکی از روستاهای ناحیه "العظیم ...
قافله غائله "حسین فریدون" به منزل آرامش می رسد؟
معتقد است که این صراف باید هر چه زودتر نسبت به تهیه مجوز لازم اقدام کند زیرا مجلس در حال پیگیری این موضوع است. رسایی با بیان اینکه فریدون، 5 میلیارد تومان پول از بابک زنجانی دریافت کرده، وی را متهم خواند و در سال گذشته، زاکانی، نماینده اصولگرایان نیز با ضرب اتهاماتی دیگر به فریدون، با طرح این سوال که "فریدون در کشور چه می کند؟" او را تهدید به پرده برداری از اقداماتش نمود. تیر ترکش های ...
مسئولان دولتی منفعل، عافیت طلب و مرعوب هستند/ ارتباط روحانی با بدنه جامعه ضعیف است
...، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا این انفعال به صلاح دولت است یا خیر، گفت: به طور کلی به نظر می رسد، قدرت یکپارچه ای وجود ندارد و نهادهایی متعددی امکان و توانایی مداخله در دانشگاه ها را در اختیار دارند؛ به ویژه برخی نهادها که خارج از حیطه اختیارات دولت فعالیت دارند، به خودشان اجازه می دهند در فضای دانشگاه دخالت کنند و دولت به لحاظ ساختاری قادر به کنترل این فضا نیست. دولت با ترس ...
خبرهای بد برای آفریقا + تصاویر
.... در مشرق بخوانید تشدید تروریسم تکفیری در آفریقا + فیلم سازمان ملل بلافاصله نسبت به اقدام دولت هشدار داد و آن را ناقض توافق نامه آشتی ملی در سال گذشته میلادی دانست . طبق آن توافق، اختیار انتخاب قائم مقام رئیس جمهور به گروه مسلح مخالف سپرده شده بود. حالا این کشور تولید کننده نفت که 5 سال پیش از سودان بزرگ جدا شد، در معرض یک تجزیه دیگر قرار گرفته است ...
مراد و هیولا؛ یکی تروریست و دیگری قهرمان ملی!
. اغلب حملات گروه های افراطی از سوی برادران طراحی می شود: ولید الشِهری و وائل الشهری که در یازده سپتامبر 2001 یک هواپیما را ربوده و به ساختمان تجارت جهانی حمله کردند. زوخار تسارنایف و تامرلان تسارنایف در جریان انفجارهای ماراتن بوستون در سال 2013. حمله سعید کواشی و شریف کواشی به دفتر مجله شارلی ابدو در پاریس در ژانویه .015؛ هر یک از حملات توسط دو برادر صورت گرفته بود که هم در زندگی و هم ...
رضاشاه چگونه بدون جنگ چوب حراج به خاک ایران زد
ایران که به کنفرانس 1919 می رود این قرارداد را امضا می کند. نه دولت و وزارت خارجه این را قبول دارند و نه مجلس شورای ملی. اما رضاشاه که دز این زمان قدرت دارد به توصیه محمدعلی فروغی که در هر دو قرارداد دست داشته، در مورد مرزهای ایران و ترکیه از آن پروتکل مرزی که به نفع ایران بوده صرف نظر می کند و اجازه بازنگری این پروتکل به سود ترکیه را می دهد و آن قسمت مرز ایران و عراق که کاملا به ضرر ایران بوده را ...
مدل جدید قراردادهای نفتی اصلاح می شود / کارت سوخت باقی می ماند
می خواهیم از درآمدهای نفتی فاصله بگیریم و به سمت توسعه درامدهای غیر نفتی برویم اما می بینیم در این حوزه هم کند عمل کرده ایم . به عبارت دیگر تقریبا به تداوم وضع موجود رضایت داده ایم در حالی که دغدغه ما باید تغییر باشد . سوال پایانی خود را با موضوع کارت سوخت مطرح می کنم. با توجه به اینکه در اصلاحیه بودجه دولت پیشنهاد داده کارت سوخت حذف شود نظر مجلس در این باره چیست؟ کارت سوخت ...
یادداشتی از مطهری: پیامی که نتوانستیم به سست حجابان برسانیم!
من به عنوان یک روحانی وقتی از مسجد خارج می شوم، اگر دختر بدحجابی را ببینم که همزمان از یک پارتی مختلط با دوستان پسرش بیرون می آید، باید میان دو موضوع تفکیک کنم: اینکه او با بدپوششی خود و شرکت در مجلس آنچنانی، گناهان بزرگی مرتکب شده یک موضوع است، اما نمی توانم موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده ام لزوما نزد خداوند از او عزیزترم. من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم و یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد. لذا هیچ مرجع تقلید واقعی وجود ندارد که خود را نزد خدا از مقلدانش برتر بداند. ولی آیا وقتی یک بدحجاب به روحانیون و یا ناهیان از منکر به طور کلی می اندیشد چنین تصوری از برداشت آنان از خودش دارد که: آنان در عین اینکه کار او را حرام می دانند هرگز خود را از نظر معنوی بهتر از او نمی دانند ؟ اجازه دهید پس از ذکر یک مقدمه، درباره این مطلب و نقش آن در پیام رسانی به بدحجابان بیشتر توضیح دهم. دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب ناکامی آشکار در ترویج حجاب اسلامی در جامعه ما معلول عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مختلفی است که حتی برشماری عناوین این عوامل در اینجا مورد نظر نیست. اما از جهت فرهنگی می توان گفت بخشی از این ناکامی، در نهایت به دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب باز می گردد. نگاه اول که یک نگرش تفریطی است و طرفدارانی نیز در میان مسئولان داشته و دارد، با ابزارهای اندازه گیری فیزیکی مانند خط کش و گونیا درباره اهمیت حکم الهی حجاب به داوری می نشیند. کم ندیده و نشنیده ایم که عده ای با موضعی حق به جانب می گویند بدحجابی یا بی حجابی یعنی بیرون بودن چند دسته و یا چند تار مو ، و بلافاصله اضافه می کنند که چرا بیرون بودن این چند تار مو اینقدر بزرگ شده و به آن حساسیت نشان داده می شود؟ در مقابل، ضربه دوم بر حجاب از ناحیه یک دیدگاه افراطی حاصل شده است که این نگاه، جذابیت زیادی نزد گروه دیگری از مسئولان دارد. این گروه هر گاه صحبت از گناه و بلکه نابسامانیهای اجتماعی می شود فقط به یاد گناهان تصویری می افتند که در آنها حتما پای زنان هم در میان است. تعریف آنان از گناه، مخصوصا در سخنرانیها، فقط گناهانی مانند بدحجابی و مجلس مختلط را شامل می شود، اما معاصی مهمی مانند پارتی بازی، نشخوار بیت المال، هتک آبرو و سکوت در برابر ظلم، عملا در ردیف مباحات است و عکس العملی از سوی آنها – مگر پس از رسواییها - نشان داده نمی شود. این دو گروه، ناخواسته دست به دست هم داده و به ترویج بدحجابی کمک کرده و می کنند. گروه اول این تلقی را برای بسیاری از افراد بدحجاب پدید آورده اند که بدحجابی، چند سانتیمتر عقب تر بودن روسری و امری کم اهمیت است که عده ای حزب اللهی روی حساسیت شخصی آن را بزرگ کرده اند. گروه دوم که گویی گناهی غیر از بدحجابی نمی بینند این تصور را نزد بدحجابان به وجود آورده اند که افرادی که به آنان تذکر می دهند چون تنها حرام اجتماعی را همین امر می دانند، خود را از نظر معنوی در موضعی برتر می بینند و می خواهند به عنوان ناجی، آنان را از جهنم نجات داده و به زور به بهشت ببرند. در واقع گروه اول اهمیت حجاب را خدشه دار می کنند و گروه دوم بستر تبلیغ آن را خراب می کنند. بدحجابی و چند سانتیمتر مو؟ در نقد دیدگاه تفریطی باید گفت که مایه شگفتی است که میزان اهتمام دین به حجاب از راه اندازه گیری حجم موهای بیرون از زیر روسری کشف شود و ظاهرا باید اسلام شناسی با خط کش و یا اسلام خط کشی را به انواع برداشتهای عجیب از اسلام اضافه کرد. اگر قرار باشد با خط کش و شماره انداز و زمان سنج درباره احکام دینی سخن بگوییم باید نعوذ بالله بسیاری از احکام شرعی را نه تنها بی مورد بلکه مضحک بدانیم. مثلا با چنین نگاهی می توان کفاره شکستن عمدی روزه را به سخره گرفت. کسی که زودتر از وقت اذان افطار کند باید شصت روز روزه بگیرد. مگر می شود یک شخص، هزار دقیقه (طول متوسط یک روز گرم) تشنگی و گرسنگی بکشد ولی به خاطر اینکه عمدا نیم دقیقه قبل از اذان افطار کرده است، شصت روز (شصت هزار دقیقه) روزه بگیرد؟! شصت هزار دقیقه گرسنگی و تشنگی به خاطر نیم دقیقه زودتر افطار کردن؟ به همین دلیل آشامیدن پنج قطره آب و یا یک پرس غذای کامل از نظر شرعی به یک میزان روزه را باطل می کند. نمی توان با محاسبه سانتیمتر و دقیقه و حجم و مقدار به تبیین احکام در دینی بپردازیم که در قرآنش (اتفاقا پس از سخن از یک حکم الهی) تأکید می کند که چه بسا اموری را که شما کوچک و ساده می شمارید نزد خداوند امری بزرگ و مهم باشد (وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ؛ نور/15). اهمیت رعایت حجاب در جامعه را باید از دل قرآن و سیره و سخن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به دست آورد نه با تبیین سانتیمتری. باید توجه داشت که اسلام در مورد گناهان، آن هنگام که در خفا انجام می گیرد، همگان را از تجسس باز می دارد ولی آنجا که حرمت احکام دین به طور علنی زیر پا گذاشته می شود و مثلا روزه خواری شکل علنی به خود می گیرد صورت مسأله به کلی فرق می کند. حال اگر عملی مانند بدحجابی باشد که هم حرمت شکنی نسبت به حکم الهی را در خود دارد و هم زمینه ساز گناهان بعدی است، کار سخت تر می شود. در اینجا مجال بیشتری برای نقد این نگاه تفریطی به حجاب نیست. حساسیت فقط به گناهان تصویری! اما به طرفداران افراطی حجاب که اجرای احکام دین را صرفا در رعایت حجاب می بینند باید گفت که جز با یک نقد همه جانبه و روشن از حرامهای اجتماعی، و از موضعی متواضعانه، نمی توان بر بدحجابان تأثیر گذاشت. متأسفانه گاهی طوری یک جانبه به حجاب پرداخته می شود که در نهایت برای بدحجابان روشن نیست که این ابراز نگرانی نسبت به وضع حجاب – که کاملا درست و بجاست - دقیقا برای چیست؟ اگر این اعتراض، نسبت به اجرای یک حکم اجتماعی اسلامی در جامعه است جای این پرسش هست که آیا گناه اجتماعی حتما باید تصویری باشد و به چشم بیاید تا نسبت به آن حساسیت نشان داده شود؟ از بدحجابی می توان عکس گرفت اما از متلک گویی نسبت به محجبه و غیر محجبه چطور؟ چرا وقتی مواردی از تعرضات ناموسی صورت می گیرد برخی از این افراد به فکر بانوان جامعه اعم از خوش حجاب و بدحجاب نیستند؟ چرا در میان احکام متعدد اجتماعی اسلام فقط از لزوم رعایت حجاب می گویند؟ در اسلام نگفته اند که اگر کسی به بدحجابی اعتراض نکند مسلمان نیست ولی گفته اند که اگر کسی فریاد یا للمسلمین مظلومی را بشنود و اقدامی نکند مسلمان نیست و کم نیست این ندا در جامعه ما. (برخی متأسفانه به جای آنکه به فریادهای یا للمسلمین – مانند فریادهای محیط بانان مظلوم که باید میان کشته شدن و اعدام شدن یکی را انتخاب کنند - پاسخ دهند دنبال این هستند که چه کسی به عملکرد یا نظر آنان انتقادی کرده تا فورا حقش را کف دستش بگذارند). بنابراین برای خنثی سازی این تفریط و افراط دو کار باید انجام داد. یکی بیان جایگاه مهم حجاب و پرهیز از تفسیرهای سانتیمتری از این واجب الهی، و دیگر رساندن پیام حجاب از جایگاهی درست به بدحجابان، که دغدغه اصلی این نوشتار است. احساس نادرست سست حجاب نسبت به تذکردهنده پیامی که نتوانسته ایم به سست حجابها و خانواده هایشان منتقل کنیم این است که تذکر دربارۀ حجاب یک تذکر از بالا به پایین نیست و تذکردهنده هرگز ادعا ندارد – و نمی تواند و نباید داشته باشد – که انسان بهتری است. حجاب هر اندازه که مهم باشد نمی توان نتیجه گرفت مقام معنوی هر فرد مقید به حجاب لزوما از هر فرد بدحجاب بالاتر است . نهی کننده از منکر، تنها می تواند شاکر خداوند باشد که این حرام خاص را که مخاطب او مرتکب می شود به توفیق الهی در حال حاضر انجام نمی دهد. به همین دلیل است که اگر کسی بگوید خداوند در قیامت به جای رسیدگی به اعمال افراد به نحو مثقال ذره ، همۀ گناهان دیگر از جمله دروغ، غیبت، حرامخوری، توهین، تهمت، ظلم و تمسخر و نیز امور ثواب و صواب از قبیل نماز، روزه، انفاق، خمس و اخلاق نیکو را به کناری گذاشته و یک مرتبه چنین حکم خواهد کرد که مقامهای بهشتی تنها بر اساس نحوه رعایت حجاب تقسیم می شود، هیچ فرد آشنا با اسلام این مطلب را نمی پذیرد. البته اکثریت تذکردهندگان، خود به این مسئله واقف هستند اما نکته اینجاست که این باور در مخاطب آنها وجود ندارد. اینکه می گویند نمی خواهیم به زور ما را به بهشت ببرید تا حدی ناشی از این تصور نادرست است که فکر می کنند که ناهی از منکر، با حجاب و یا ظاهر مذهبی که دارد خود را قطعا اهل بهشت قلمداد کرده است و اصرار دارد که طرف مقابل را هم به بهشت ببرد. اگر این پیام، درست منتقل شود محیط دوستانه و دلنشینی در هنگام امر به معروف و نهی از منکر پدید می آید. البته این نکته نه فقط نسبت به حجاب بلکه در مورد هر امر به معروف و نهی از منکری صادق است. مثلا یک جوان انقلابی هنگام انتقاد از فرد نیمه انقلابی و حتی ضد انقلاب هرگز نباید ذره ای خود برتربینی نسبت به آنان در خود احساس کند. در پایان ذکر سه نکته کوتاه خالی از فایده نیست: امکان همکاری بدحجاب در طرح حجاب و عفاف! 1. فرد بدحجاب لزوما همیشه تذکرگیرنده نیست و نباید باشد و می تواند در امر به معروف و نهی از منکر حتی در مسائل مربوط به عفاف و حجاب، همکاری کند چه رسد به مسائل دیگر مثل حفظ حقوق مردم، نظافت جامعه یا نهی از غیبت و مانند آن. بی تردید اکثر قاطع افراد چادری، با وقار هستند و حریم مناسبی با نامحرم نگه می دارند. حال فرض کنیم یک فرد بدحجاب که فقط بدحجاب است ولی آرایش نکرده و با نامحرم با رعایت حد و حدود و عفیفانه برخورد می کند، با یک چادری مواجه شود که رنگ مقنعه را با رنگ آرایشهای صورت ست کرده و با نامحرم مانند محرم خوش و بش می کند. آیا این فرد بدحجاب حق تذکر به او را ندارد؟ بدحجابی یک امر است و عفت و وقار در برخورد با نامحرم چیز دیگر، گر چه متأسفانه بدحجاب لااقل با ظاهر خود بر خلاف فرد چادری باوقار، دورباشی به نامحرم اعلام نمی کند. پیامدهای نادرست استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد 2. نمی فهمم چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود. استفاده از افراد چادری در گشت ارشاد، امری است توجیه ناپذیر با پیامدهای ناگوار. مثلا وقتی در مواردی ولو نادر، ارشاد زبانی به مقاومت و درگیری می انجامد در برخی از افراد جامعه نسبت به چادر بغض و کینه پیدا می شود و نوعی دو دستگی در اجتماع پدید می آورد. آیا کودک همراه آن خانم سست حجاب، در آینده چادری خواهد شد یا مُبلغی بر ضد چادر؟ استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد. حتی اگر لباس رسمی بانوان در نیروی انتظامی چادر است در مورد گشت ارشاد این استثنا لازم است. چه ایرادی دارد خانمهایی با حجاب کامل و حتی رنگ مانتوی روشن و شکیل (در حدود شرعی) در گشت ارشاد فعالیت کنند؟ این پیام باید رسانده شود که پوشش چادر، ملاک جمهوری اسلامی برای رعایت حجاب نیست و صرفا حفظ حدود شرعی پوشش، مدنظر است. تصاویر متعدد از برخورد افراد چادری با بدحجابان این تصور را به ویژه برای بیننده خارجی پدید می آورد که گویی اشکال کار این است که چرا مانند من چادر نداری. روشن است که این پیشنهاد، با اعتقاد به اینکه چادر آنهم به رنگ مشکی را برترین حجاب بدانیم منافاتی ندارد. سخنی با مخالفان گشت ارشاد 3. در روشهای مواجهه با بدحجابی ایراداتی هست و از جمله در کار گشت ارشاد که مجال توضیح آن نیست، ولی از این نکته نگذرم که بد نیست مخالفان وجود گشت ارشاد، این روزها به فضای مجازی که گشت ارشاد ندارد نظری بیندازند و انفجار ناسزاهای بسیار رکیک از طرف دهها و صدهاهزار کاربر ایرانی و بعضا خانم را - که اکثر آنان با نام و تصویر واقعی در صفحه اینستاگرام کامنت می گذارند - ببینند. بوی تعفن این اقدام که سابقه هم دارد به حدی بود که به سرعت در رسانه های خبری جهان انعکاس یافت. بیشتر فکر کنیم: دادن فحشهای رکیک و ناموسی – که برخی از آنها از نظر شرعی چنان قبیح است که دهها ضربه شلاق برای آن تشریع شده است - آنهم فحش دادن نه به صورت درِ گوشی و یا درون خانه و جمع دوستان و یا حتی جمع خیابانی، بلکه در حضور میلیونها کاربر ایرانی از کودک و نوجوان و زن و مرد؛ آنهم نه فحشی که فقط گفته شود بلکه الفاظ لجنی که ثبت می شود؛ برای چه؟ برای اینکه یک بازیکن، مقداری خشن به سوی توپ یا پای حریف رفته است! برخی از حرمت شکنان فضای مجازی اگر در فضای حقیقی مانعی نبینند در کجا توقف خواهند کرد؟ خلاصه نکته اصلی برای کسانی که تمام مطلب را نمی خوانند این است: اهمیت هیچ واجبی به پایه نماز نمی رسد. ولی آیا می توان قاطعانه نتیجه گرفت که همیشه جایگاه هر انسان نمازخوانی نزد خداوند از جایگاه هر انسانی که نماز نمی خواند بالاتر است؟ خیر. ابن ملجم و شمر هر دو نمازخوان بودند ولی یقینا جایگاه یک جوان تارک نماز نزد خدا از ایندو بهتر است. پس نباید دو مطلب را با هم اشتباه کرد. اهمیت یک واجب شرعی یک مسأله است و مقام معنوی کسی که آن امر واجب را انجام می دهد مسأله ای دیگر. فرد باحجاب و خانواده اش هرگز نمی توانند خود را نزد خداوند از فرد سست حجاب بهتر بدانند. پس تذکر درباره حجاب یا هر امر شرعی دیگری از بالا به پایین نیست و این درست خلاف احساسی است که یک فرد سست حجاب در مواجهه با تذکردهنده دارد. با اصلاح این احساس، فضای حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز میزان کارآیی آن بهبود می یابد. پیامی که نتوانستیم به سست حجابان رسانده و بلکه در ذهن و قلب خود به عنوان تذکردهنده جایگیر کنیم همان است که امام خمینی (ره) به بیان دیگری در کتاب چهل حدیث خود به آن اشاره می کنند و این فراز، حسن ختام این نوشتار است: به نفس و شیطان بگویید ممکن است این شخصی که مبتلاست به معصیت، دارای ملکه ای باشد یا اعمال دیگری داشته باشد که خدای تعالی او را به رحمت خود مستغرق کند و نور آن خُلق و ملکه، او را هدایت کند و منجر شود کار او به حسن عاقبت، و شاید به واسطه همین بدبینی تو، کارت منجر به بدی عاقبت شود (چهل حدیث، ص67). ...
آیا برنامه ای برای اشتغال و درآمد پایدار مرزنشینان کُردستان وجود دارد؟
های استان از جمله فرودگاه و جاده و سایر بخش ها را تقویت و ایجاد نمایند اما به نظر می رسد اگر ابتدا زیرساخت ها را تقویت کنند و توان و انرژی رایزنی و پیگیری خود را به روی زیرساخت های استان متمرکز نمایند کردستان به توسعه نزدیکتر می شود. اعمال و رفتار مدیران دولت در کردستان در سه سال اخیر بیشتر جنبه نمایشی و تبلیغاتی دارد ت ا عملیاتی و اجرایی و اصرار بیش از حد به ایجاد منطقه آزاد در حالیکه ...
از تیر اندازی به دختر 14 ساله و ربودن وی تا بازداشت 30 زن به جرم فعالیت در شبکه های اجتماعی
امتداد پیدا کرده و قدس به عنوان پایتخت انتفاضه مطرح است. زنان فلسطینی نیز به همراه گروه ها و مؤسسات مختلف مردمی جایگاه مهمی در این انتفاضه ایفا می کنند. بیشتر گزارش ها و تحلیل های فلسطینی و رژیم صهیونیستی نشان می دهد که اشغالگران نتوانستند روند انتفاضه را متوقف کنند، به ویژه اینکه عملیات بی سابقه در کرانه باختری و اراضی اشغالی سال 1948 همچنان ادامه دارد. این گزارش ها تأکید دارد که انتفاضه ...
پاسخ سعید مرتضوی به عباس پالیزدار
ما اتهام سازی می کند. اینکه الان می گوید بازداشت و بازرسی از محل کار و زندگی او غیرقانونی بود، زمانی می توان درباره اقدامات قضائی دادستانی تهران در آن زمان ارزیابی درست کرد که اقدامات او را هم به موازات بررسی کنیم. اگر عمل او را مجرمانه و بسیار بد در نظر بگیریم، پس این برخورد بسیار بجا و متناسب با اعمال مجرمانه او بود . دادستان سابق تهران افزود: پالیزدار به عنوان کارشناس تحقیق و تفحص مجلس ادعا داشت ...
شرق گلستان منتظر تحقق وعده مسوولان در راه اندازی پرواز در فرودگاه کلاله
هواپیما به بحث زراعت کشاورزی در زمین های این فرودگاه پرداخته می شود. خبرگزاری فارس برای بررسی این موضوع نقطه نظرات الله نظر مرتضویان رئیس شورای شهر شهرستان کلاله، شهرام کوسه غراوی نماینده مردم کلاله در مجلس شورای اسلامی و همچنین نصرت برزگر فرماندار این شهرستان به منظور توسعه شهری و بحث راه اندازی مجدد فرودگاه شهرستان کلاله تهیه کرده است که توجه مخاطبان را به آن جلب می کنیم. ...
فریب این تبلیغ تلویزیونی را نخورید!
درباره یکی از همین اپیلیکیشن ها در رسانه ملی پخش می شود و مردم زیادی هم به همین دلیل که رسانه ملی آن را پخش می کند، اطمینان کرده و اقدام به خرید این نرم افزار گران قیمت در نوع خود کرده و بعضا پشیمان هم شده اند! مترجم سخنگو بهتر از مترجم انسانی؟ در تبلیغات این نرم افزار ادعا می شود که به 24 زبان مهم دنیا تسلط دارد و از 50 هزار جمله پیش فرض هم بهره می برد. اما موضوعی که تمرکز ...
فرهنگ در کلام امام صادق (ع)
...> شیوه های برخورد حضرت با علمای مستقل چگونه بود؟ این گروه کاری از مناصب حکومتی در دست نداشتند و شخصیت شان نیزوابسته به حکومت نبود; بلکه شاید متنفر هم بودند. گروهی هم درحال مبارزه بودند و هرچند در حد فتوا دادن. مثل ابوحنیفه که فتواهایی علیه خلیفه ی وقت دارد، ولی وابستگی از نظر فرهنگی راما از اول گفتیم که این ها دارند. چون همه تحت یک چتر جای می گیرند. چتر عامه که فرهنگشان از قرن اول رقم ...
حمایت های هاشمی و اصلاح طلبان از کرباسچی با چه منطقی انجام می شد؟+ تصاویر
تیر 1377 منتشر کرده با با تیتر درشت ناگفته های کرباسچی در آخرین دفاع با استفاده از عکسی مثبت از کرباسچی و محمدعلی نجفی می نویسد: در هر جلسه محاکمه کرباسچی شهردار معلق تهران یکی از گروه کارگزاران حضور یافته است. در جلسه پنجشنبه گذشته محمدعلی نجفی، رییس سازمان برنامه با کرباسچی خوش وبش می کند. از نظر خبرنگاران کرباسچی چهره خبرساز سال 77 گرفته است. در این گونه خبرها و تیترها می توان قهرمان سازی و ...
دروغی به اسم تلگرام روسی
... دفتر اروپایی تلگرام صهیونیستی(برلین) پاول دروف که به علت مخالفت با اجرایی ساختن دستورات دولت و دستگاه امنیتی روسیه( FSB ) در برخورد با صفحات رهبران و گروه های کودتای آمریکایی اوکراین در شبکه اجتماعی VK تحت تعقیب امنیتی قرار گرفت و مدتی نیز بازداشت بود پس از فرار از روسیه بارها اعتراض خود را نسبت به حکومت روسیه بیان کرد تا جایی که در سال 2014 طی مصاحبه با شبکه روسی زبان Tvrain ضمن ...
قرائتی امروزین از اندیشه سلفی گری پژوهشی تحلیلی در مورد مبانی و اهداف
ها را با آرزوی ایجاد دولت اسلامی جدید گره زدند؛ دولتی که به دنبال احیای عظمت و شکوه گذشته یا رسیدن به شهادت و بهشت در این راه است؛ در حالی که واقعیّت و حقایقی که روز به روز آشکار می شود تأکید می کنند که این گروه ها طرح های پلیدی دارند که هدفشان از هم گسیختگی جهان اسلام و ابقای وضعیّت عقب ماندگی و سلطه ی غربی بر ثروت ها و دارایی های ملّت تا طولانی ترین زمان ممکن جهت خدمت به غرب و اسراییل و ضمانت ...
مشارکت واقعی مردم؛ پایه اصلی اقتصاد مقاومتی
اعتقادی است و رئیس جمهور به جد به موضوع اعتقادی اقتصاد مقاومتی ایمان دارند و پیگیری آن یک تکلیف اداری و سازمانی برای همه دولت است. رحمانی فضلی تصریح کرد: باید بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم، محور اقتصاد مقاومتی باید فقط مردم باشند و باید مردم را به تمام معنا در امر اقتصاد مقاومتی دخالت دهیم. وی خاطرنشان کرد: دولت، مجلس و دستگاه های اجرایی باید زمینه ساز و بسترساز باشند و شرایط را فراهم ...
محاکمه 2پلیس مجرم،خط قرمز از سرگیری مذاکره باعربستان
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سعید اوحدی با اشاره به 5 ماه تاخیر عربستان در مذاکرات با سازمان حج که یک ساعت آن هم متوجه جمهوری اسلامی ایران نبود و همچنین اعمال تبعیض های یک طرفه و خصمانه در گنجاندن 5 بندی که در قرارداد هیچ کشوری جز ایران وجود نداشت؛ گفت: کشور عربستان سعودی با صد عن سبیل الله و محروم کردن ایرانی ها از این فریضه واجب الهی ظلم بسیار بزرگی در حق زائرانی کرد که برخی تا 15 سال ...
درآمد یک میلیارد دلاری اروپا از فروش سلاح درخاورمیانه
دولت های اروپای مرکزی و شرقی در سال های اخیر با فروش حجم بی سابقه ای از سلاح و مهمات به کشورهای خاورمیانه، به تشدید مناقشات مسلحانه در این منطقه بحرانی دامن زده اند. به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری راشا تودی، یک تیم از خبرنگاران وابسته به شبکه گزارش های تحقیقی بالکان (بی آی آر اِن) و پروژه گزارش جرم و فساد سازمان یافته (اُ سی سی آر پی) در یک گزارش اعلام کردند که دولت های اروپای مرکزی و ...
الشرقاط؛ پل پیروزی برای برچیدن آخرین مرکز داعش در عراق
خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل -فرزاد فرهاد توسکی: شهر الشرقاط در شمال استان صلاح الدین را می توان آخرین مرکز داعش در این استان دانست. در واقع این شهر به مثابه دروازه جنوبی موصل نامیده می شود زیرا در صورت فتح این شهر، نیروهای عراقی می توانند به موصل آخرین مقر داعش برسند. الشرقاط در قاب جغرافیا الشرقاط که آشورکات یا شهر گرگها هم نامیده می شود، شهری عراقی در غرب الحویجه و در ...
بهمن علیه جم
ابعاد پنهان پرونده پزشکی عباس کیارستمی آشکار نمی شود؟ بانی فیلم – گروه سینمای ایران: پس از چند روز سکوت خبری درباره پرونده پزشکی عباس کیارستمی سرانجام در جریان برگزاری نشست خبری از سوی مدیرعامل بیمارستان جم و سپس واکنش تند فرزند این کارگردان فقید، دوباره توجه رسانه ها به این مسئله جلب شد. به گزارش بانی فیلم، در حالی که دکتر تدین فر، مدیرعامل بیمارستان جم در مواجهه با پرسش های ...
المانیتور: نبود سرمایه گذاری در ایران پسابرجام، افسانه است/ روحانی، مقصر یا موفق؟
مصاحبه ای با المانیتور تاکید کرد هرچند هیات های تجاری بسیاری از کشورهای مختلف به ایران اعزام شده اند، سرمایه گذاری خارجی چشمگیری گزارش نشده است. وی همچنین معتقد است به دلیل فرآیندهای طولانی برای جذب سرمایه گذاری خارجی، بسیاری از این سرمایه ها از دست می رود. وی افزود: "اهدافی که دولت و مجلس برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی تعیین کرده اند، به نظر غیر قابل دستیابی است." در ماه مِه (31 ...
توضیح وزیربهداشت درباره اعزام کودکان شین آبادی به خارج
...> هاشمی در ادامه تصریح کرد: سازمان های مسئول در زمینه خطاهای پزشکی ادعا دارند که میزان خطاهای پزشکی در سال 94 افزایشی نداشته اما با این وجود سامانه های مختلفی برای شکایت مردم وجود دارند. وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین چالش طرح تحول سلامت را مطالبات بخش خصوصی و دولتی از بیمه ها دانست و گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی به لایحه اصلاحیه بودجه سال 95 که از طرف دولت پیشنهاد شده ...
دستگیری و محاکمه رجوی
به گزارش دولت بهار به نقل از پایگاه اطلا ع رسانی موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی، مسعود رجوی در سال 1327 در طبس به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان فارابی کاشمر به پایان رساند و از دبیرستان دانش بزرگ نیا در مشهد، دیپلم ریاضی گرفت. در سال تحصیلی 1345 46 در رشته حقوق سیاسی دانشکده حقوق دانشگاه تهران پذیرفته شد؛ و در خردادماه 1350 موفق به اخذ لیسانس شد. رجوی، در سه ساله دوره دوم دبیرستان ...
220 کشته و زخمی در حمله انتحاری داعش به قامشلی
تدبیر24 : انفجار کامیونی پر از مواد منفجره در شهر کردنشین قامشلی در شمال شرقی سوریه، دایره عملیات های انتحاری گروه تروریستی داعش را به مرزهای ترکیه رساند. شهر قامشلی، در استان حسکه در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد و جمعیت آن از کردها، عرب ها، ارمنی ها و آسوری ها تشکیل شده است. این شهر تحت کنترل ائتلافی با محوریت نیروهای کرد است؛ جایی که بارها نیروهای کرد سوری با داعش درگیر شده اند اما اکنون به نظر ...
اسلام دین صلح و مهربانی و محبت و رحمت
و چیز دیگری (صرف نظر از برخی تفاوت ها در اسامی) بر آنها نازل نشده است. پس زبور حضرت داوود، تورات موسی، انجیل عیسی و قرآن حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)، چیزی جز پیام هایی که از یک دریچه خارج شده اند، و به سوی خدا فرامی خوانند. این همان حقیقت همیشگی اسلام است. از سوی دیگر، اسلام دین شخص یا گروه خاصی نیست که بتواند مطابق خواسته های شخصی یا گروهی، هرگونه که بخواهند با آن تعامل و در آن دخل و ...
تقریباً هیچ!
کمیته حل اختلاف ارجاع دادند و نهایتاً این کمیته هم در تأیید نظر مجلس رأی داد و بعد از اینکه مجلس مجدداً آن را به دولت ابلاغ می کنند، ایشان باز حاضر به ابلاغ آن نمی شوند. پس عملکرد ایشان در این قضیه می تواند کل سخن ایشان در خصوص شکوفا کردن اخلاق و تحقق احکام اسلام را پوشش دهد. طرح امر به معروف و نهی از منکر، هم به مسائل دینی و اخلاقی مربوط می شد، هم باعث جلوگیری از مسائلی چون ویژه خواری ها، فیش های ...