سایر منابع:
سایر خبرها
اختلاف سنی 43 ساله بازیگر معروف با همسر 26 ساله اش/عاشق خوشتیپی او شدم +عکس
.... تا حدود هشت ماه بعد از ازدواج که این اتفاق برای رضا افتاد روزهای بسیار خوبی داشتیم. راستش بحران عجیبی بود و حالا که از آن گذشته ایم باز احساس می کنم برگشته ایم به همان روزهای خوب. شما با آقای رویگری چقدر اختلاف سنی دارید؟ تارا: 43 سال. این مساله باعث ترس شما نشد یا دست کم حرف اطرافیان. . . تارا: به تنها چیزی که در این آشنایی به آن فکر نمی کردم ازدواج بود. نمی ...
ناصر فکوهی: انفعال مردم؛ خطرناک است!
دیگر هرآینه اعتماد مردم را نسبت به خود از دست داده اند، از سوی دیگر. با طرح چنین سوالاتی و مصادیق عینی اجتماعی آن ها، به سراغ ناصر فکوهی - استاد انسان شناسی دانشگاه تهران و مدیر موسسه انسان شناسی و فرهنگ- رفتیم؛ کسی که معتقد است باید ابتدا در مفاهیم توسعه و ساختارهای بلاهت و ساده اندیشی آمیخته با آن، تامل کرد و بعد سر نخ مشکلات موجود در جامعه ایرانی را از پی گرفت! در بازخوانی کارنامه ...
خالق - 12 سال بردگی - به عضویت انستیتو فیلم بریتانیا در آمد
انستیتو هستم و در فهرست این افراد والا قرار گرفته ام خاکسارانه و واقعا احساس افتخار می کنم. جاش برگر رییس این موسسه نیز از مک کویین به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و مهم ترین هنرمندان بریتانیایی 25 سال اخیر یاد کرد که با فیلم های کوتاه و بلندش انسانیت را تشویق می کند و با تاکید بر موارد خشن غیرانسانی و با شعر و سبک تصویری اش، انسانیت را یادآوری می کند. این جایزه که از سال 1983 تاسیس شده ...
جشن 10 سالگی تصویرگران/ بازار هنر برپا می شود
هفته اول شهریور ماه شاهد افتتاح بیش از 20 نمایشگاه هستند که سهم بالای نمایشگاه های گروهی باعث شده تعداد هنرمندانی که آثارشان روی دیوار می رود به نسبت تعداد نمایشگاه ها بسیار بالاتر باشد. نمایشگاه آرتیست بوک در گالری آران نمایشگاه کتاب خانه است با نگاهی به کتاب به عنوان یک شی و بیان هنرمندانه از آن با نمایشگاه گردانی فواد فراهانی و حضور 11 هنرمند جمعه این هفته 6 شهریور ماه در ...
هفته ای رنگارنگ با هنرگردی در گوشه و کنار شهر
...، صدرا میرشریفی، نیلوفر نادری، ستاره نژادی، حسین واحد، عماد یزدی زاده، علی حسن یکتایی با موضوع و سبک های متفاوت ازساعت 14 تا 20 در گالری شماره یک ارسباران برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می شود. افتتاحیه این نمایشگاه جمعه 5 شهریور از ساعت 17 تا 21 در گالری هنر یک این فرهنگ سرا با حضور هنرمندان تجسمی برگزار می شود. کتاب خانه است نمایشگاهی با عنوان کتاب خانه است در ...
سودابه حسنی دخت: زن و شوهر شریک دارو ندار یکدیگرند
سودابه حسنی دخت کاردانی بی هوشی دارد، مدرک لیسانس را در رشته پرستاری گرفته و برای فوق لیسانس رشته روابط بین الملل را انتخاب کرده است. با این گوینده درباره استقلال مالی زنان، بزرگ کردن فرزندان و تاثیر سبک زندگی پدر و مادر بر رشد بچه ها هم صحبت شدیم. برای آشنایی بیشتر با شما، کمی از خودتان برایمان بگویید؟ پدرم دبیر هنرستان بود و مادرم خانه دار. در خیابان پیروزی تهران متولد شدم، در همین محله به مدرسه رفتم و دیپلم گرفتم و بعد از گرفتن دیپلم سرکار رفتم. یعنی بعد از گرفتن دیپلم، کنکور ندادید و دانشگاه نرفتید؟ یک سال کار کردم. بعد در کنکور شرکت کرده و دانشگاه رفتم. دوره کمک های اولیه شامل تزریقات و پانسمان و... را در هلال احمر گذراندم و به مدت یک سال در یک کلینیک مشغول کار شدم. پس در سن کم حس خوب دستمزد گرفتن را تجربه کردید؟ بله! از همان ابتدای جوانی کار کردن را تجربه کردم .شاید به همین دلیل به کار عادت کردم و الان اگر چند روزی مرخصی بگیرم یا به هر دلیلی سرکار نروم، احساس خوبی ندارم. بچه های نسل گذشته معمولا بعد از گرفتن دیپلم دوست داشتند سرکار بروند تا بتوانند به خانواده کمک کنند، والدین هم کمتر مخالفت می کردند اما الان بیشتر پدر و مادرها، فرزندان 18 19 ساله خود را هنوز بچه هایی می دانند که باید از آنها مراقبت کنند. نسل قبل خیلی متفاوت از نسل امروز است. بچه های امروزی خیلی پاستوریزه هستند. تفاوت نسل ها کاملا مشهود است؛ ما تجربه های متفاوت اجتماعی داشتیم و خیلی چیزها را از نزدیک درک می کردیم البته نسل امروزی هم خیلی چیزها می داند که ما از آنها سر درنمی آوریم.با همه اینها معتقدم نسل ما بهتر و بیشتر با زندگی و اتفاقات آن رو به رو می شد. این اتفاق بیشتر به خاطر نگرش والدین به فرزندانشان است یا خود بچه ها کمتر اهل ریسک کردن و رودررو شدن با تجربه های زندگی هستند؟ به نظرم مقصر اصلی جامعه است.نسل ما راحت تر وارد جامعه می شد، پدر و مادرها بیشتر به جامعه اعتماد داشتند و به ما اجازه می دادند در کلاس های مختلف شرکت کنیم و سرکار برویم.اما الان والدین بچه های خود را در کلاس های مختلف ثبت نام می کنند اما خودشان مدام همراه آنها هستند و از آنان مراقبت می کنند. به همین دلیل است که یک جوان 18 ساله امروزی خیلی از تجربه هایی که ما در این سن به دست می آوردیم را کسب نکرده است و توانایی انجام خیلی از کارها را ندارد . برای ما فقط در دوره ابتدایی سرویس می گرفتند اما در مقاطع بعدی خودمان به مدرسه می رفتیم و برمی گشتیم با این که مدرسه به خانه خیلی دور بود.همین رفت و آمد در سرما و گرما ما را قوی کرد. اما بچه های امروزی توانایی پیاده روی های کوتاه یا تنها رفتن به کوچه و خیابان را ندارند . والدین به جامعه اعتماد ندارند و همین، بچه ها را ضعیف کرده است. البته ناامنی در جامعه را نمی توان نادیده گرفت؛ به نظر شما که اهل رسانه هستید ناامنی چرا در جامعه زیاد شده است؟ به نظرم قُبح خیلی چیزها از بین رفته است.یکی دو دهه قبل مردم مراعات خیلی از چیزها را می کردند حتی جلوی بچه ها سیگار نمی کشیدند اما الان بزرگ ترها جلوی بچه مثلا سه ساله کارهایی را انجام می دهند که مناسب سن او نیست و نباید برای او عادی شود. در اکثر خانه ها ماهواره وجود دارد و بچه ها مدام در معرض برنامه های آن هستندکه این برنامه ها ذهن آنها را تخریب می کند.دوره ما فیلم وی اچ اس بود که با نظارت خانواده آنها را تماشا می کردیم؛ پدر ومادرمان نمی گذاشتند صحنه های خشن و صحنه هایی را که مغایر اخلاق بود، حتی سیگار کشیدن را، ببینیم. چند روز قبل در اخبار اعلام کردیم سیگار کشیدن به مقطع راهنمایی رسیده است و این فاجعه است. سن خیلی از ناهنجاری ها پایین آمده و همه اینها باعث شده جامعه ناامن شود. من به عنوان مادر همیشه نگران فرزندم هستم چون می دانم هرچند بچه ام را خیلی خوب تربیت کنم و مراقب او باشم، اما مطمئن نیستم او در مدرسه و جامعه با خیلی از ناهنجاری ها آشنا نشود و در معرض آلوده شدن قرار نگیرد. شما در سن پایین استقلال مالی را تجربه کرده اید این موضوع چقدر در توانمندسازی شما موثر بود؟ استقلال حس خیلی خوبی دارد! وقتی نوجوان بودم، خجالت می کشیدم از پدر و مادرم پول بگیرم .معمولا خودشان مایحتاج ما را می گرفتند. وقتی حقوق بگیر شدم، چیزهایی را که دوست داشتم، می خریدم البته با اجازه پدر و مادر. استقلال مالی داشتم اما بدون اجازه والدینم چیزی نمی خریدم. یادم هست با اولین حقوقم برای خواهر و برادر کوچک ترم اسباب بازی خریدم. اما نسل امروز اگر استقلال مالی داشته یا نداشته باشند، خیلی از کارها را بدون اجازه والدین انجام می دهند که این هم یکی از خطراتی است که خانواده های امروزی را تهدید می کند. استقلال مالی و به تبع آن اعتماد به نفس بالای شما بعد از ازدواج چه تاثیری در زندگی مشترک شما داشت؟ همیشه گفته ام که همسرم مرد بسیار خوبی است. درآمدم را هیچ وقت صرف هزینه های خانواده نمی کنم چون همسرم روی درآمد من حساب باز نکرده است. من بعد از ازدواج هم سرکار رفتم هم ادامه تحصیل دادم؛ چون کار و تحصیل را دوست دارم و همسرم مانعی برای پیشرفتم نیست. در برخی خانواده ها زن و مرد به یکدیگر فخرفروشی می کنند و همین آسیب جدی به زندگی مشترک آنها وارد می کند، نظرتان درباره چنین روشی در زندگی مشترک چیست؟ رفتار زشت و تحقیرکننده ای است.به نظرم این به فرهنگ خانواده بستگی دارد. وقتی زندگی مشترک شکل می گیرد، زن و مرد شریک داروندار هم می شوند. این که برخی زوج ها سر موضوعاتی مانند مالکیت خانه، ماشین و... با یکدیگر نزاع می کنند، نشان دهنده این است که مفهوم زندگی مشترک و خانواده را نمی دانند. پدر شما معلم بوده و معمولا این قشر در تربیت فرزندان موفق هستند؛ شما بیشتر تحت تاثیر پدرتان بزرگ هستید یا مادر؟ مادرم برای درس خواندن و پیشرفت ما را تشویق می کرد و پدرم حامی ما بود. مادرم مدام ما را تشویق به پیشرفت می کرد برای همین هیچ کدام از ما در هیچ مقطعی چه تحصیلی و چه کاری، متوقف نشدیم. طاهره آشیانی - جام جم ...
پریا روایتی روشن و گویا از ایدز
...، یکی از این موضوعات است که با وجود پرداختن به آن در چند اثر سینمایی و تلویزیونی از دهه هفتاد تا به امروز، بسیاری از جنبه های حقیقی آن مغفول مانده و بدرستی معرفی نشده است. سریال آخرین ستاره شب، ساخته منوچهر پوراحمد را می توان نخستین نمایش جدی ایدز در قاب تصویر دانست. پس از آن در مجموعه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی دیگری نظیر داستان یک شهر، خط قرمز، بهشت پنهان، غوغا و پابرهنه در بهشت، می توان رد پایی از این بیماری را مشاهده کرد. این حجم از روایت ها در مقایسه با هزینه ها و آسیب هایی که ایدز به جامعه تحمیل می کند ناچیز است؛ خصوصا این که در برخی آثار به دلایل گوناگون، شاهد نمایش نه چندان صحیح این بیماری یا پرداختی کوتاه و گذرا به آن هستیم. ادامه این روند معیوب باعث شده است سوژه ای جذاب که لزوم پرداخت صحیح به آن همچنان احساس می شود، نه مانند گذشته بکر بماند و نه آنچنان تاثیرگذار باشد. قصه آدم های این روزگار حال دوباره این بیماری، دستمایه اصلی یک سریال تلویزیونی قرار گرفته است. پریا در دل قصه ا ی خانودگی و اجتماعی مشخصا به بیمازی ایدز می پردازد و برخلاف آثار پیش از خود بی پرده سخن می گوید. تلویزیون با انبوهی از مخاطبان خود، بستری مناسب برای آگاهی رسانی درباره ویروس اچ آی وی است، زیرا این بیماری نه یک مساله بهداشتی و پزشکی صرف، بلکه یک معضل فرهنگی اجتماعی قابل پیشگیری است که در خلال یک اثر نمایشی در قاب همه گیر تلویزیون می تواند بهتر معرفی شود و تاثیرگذارتر باشد. ناگفته نماند، این تاثیرگذاری در صورتی است که اثر به جنبه های نمایشی و جذابیت های مخاطب پسند وفادار بماند و وظیفه آگاهی رسانی صرف را بر عهده برنامه های آموزشی و مستند قرار دهد. در سریال پریا این مهم تا حد زیادی رعایت شده، اما درست در آنجایی که پای نمایش در شیوه انتقال اطلاعات لغزیده، بیشترین آسیب را به یکدستی اثر وارد کرده است. برای مثال، نویسنده پریا در جای جای سریال، اطلاعاتی از راه های انتقال و ابتلا به ویروس اچ ای وی و تبدیل آن به ایدز به مخاطب ارائه می دهد. این اطلاعات اغلب از طریق دیالوگ های میان خواهر و شوهر خواهر کیوان و همچنین در راهنمایی های پزشک به گوش مخاطب می رسد. اطلاعات تازه از نقاط قوت و وجه تمایز کار است، اما اجرای نه چندان ظریف آن در برخی سکانس ها، آن را از یک اثر نمایشی هنرمندانه به برنامه ای آموزشی تنزل می دهد. اگر این اطلاعات که به قصد آگاهی دهی در دیالوگ ها نشسته اند، کمی هنرمندانه تر در تار و پود قصه تنیده می شدند، به قصه گویی سریال ضربه کمتری وارد می شد. ساختارشکنی خلاقانه تمایز و جذابیت در آخرین ساخته حسین سهیلی زاده برای مخاطب ایرانی کم نیست؛ نمونه آن پرداخت روشن به بیماری ایدز، شکل گیری رابطه ای عاشقانه اما غریب با عرف جامعه و همچنین ارتباط احساسی میان پدر و مادر دو شخصیت اصلی است که پیش از این در قاب تلویزیون کمتر دیده شده . در کنار این همه تازگی، همچنان شاهد تلاش بی ثمر برای نمایش خانواده ای آرمانی و بی نقص در روابط کلیشه ای خانواده خواهر کیوان با بازی کمند امیرسلیمانی و امیررضا دلاوری و همچنین شخصیت مددکار اجتماعی به عنوان حلال مشکلات و همراه همیشگی هستیم. از سوی دیگر، سریال گاه در ایجاد روابط علت و معلولی برخی اتفاقات سهل انگارانه عمل کرده است؛ برای مثال شخصیت کیوان به واسطه تزریق از طریق سرنگ آلوده گرفتار این بیماری می شود، اما این رخداد بسیار ساده انگارانه رقم می خورد و همین می شود که چینش برخی اتفاقات در قاب تصویر مستدل و منطقی از کار در نمی آید. ریتم سریال نیز در یک طیف در حال نوسان است. این اتفاق بیش از اجرا از فیلمنامه نشأت می گیرد و اغلب ناشی از تزلزل شخصیت ها در واکنش به حوادث و تعلل آنهاست. شخصیت پریا که نام سریال نیز از او گرفته شده، یک قهرمان بی تقص نیست و تردید او در تصمیم گیری درباره ازدواج، فرزندانش یا واکنش به بیماری همسرش باعث می شود روند داستان به کندی پیش برود؛ روندی که مدتی است با بروز روحیه جنگندگی پریا در مقابل بیماری ضرباهنگ تندتری به خود گرفته است. این ویژگی انسانی موجب نزدیکی بیشتر مخاطب به شخصیت اصلی می شود، اما گاه توالی اتفاقات را از ریتم می اندازد. شخصیت های آشنا با دغدغه های امروزی آنچه پریا را این روزها بر سر زبان ها انداخته، علاوه بر سوژه حساسیت برانگیز آن، شخصیت های آشنا و بادغدغه های امروزی است. بروز این بیماری در خانواده ای معمولی که نمونه آن را اطراف خود سراغ داریم و پیوندش با روابط عاطفی و خانوادگی به تاثیرگذاری قصه و درگیر کردن احساسات مخاطب کمک شایانی کرده است. همان طور که گفته شد در گذشته از ایدز و بیماران درگیر با آن تصویری مبهم ارائه می شد. باید پذیرفت که برخی ملاحظات و در لفافه سخن گفتن ها اقتضای زمان ساخت این آثار بوده است؛ اما امروزه با گسترش وسایل ارتباط جمعی و همچنین نگاه جدی تر به این بیماری، بیان کهنه یا الکن هیچ تاثیری بر مخاطب نخواهد داشت. پریا تا به امروز روشن ترین نگاه و گویاترین زبان را نسبت به مبتلایان ویروس اچ آی وی در میان آثار تلویزیونی داشته است. سریال در ضمن به تصویر کشیدن داستان یک زندگی، با دستمایه قرار دادن یک بیماری سخت، چندین شخصیت را وارد ماجرا می کند که هر کدام با مسائل و مشکلاتی، دست و پنجه نرم می کنند و سرنوشتشان به یکدیگر گره خورده است. با این میزان از گره افکنی به سرانجام رساندن شخصیت ها با پایانی رضایتبخش که درخور این قصه متفاوت باشد، مشکل به نظر می رسد. باید به تماشا نشست و دید سعید فرهادی این کلاف سردرگم را چگونه باز می کند! تمایزهای جذاب پریا تمایز و جذابیت در آخرین ساخته حسین سهیلی زاده برای مخاطب ایرانی کم نیست؛ نمونه آن پرداخت روشن به بیماری ایدز، شکل گیری رابطه ای عاشقانه اما غریب با عرف جامعه و همچنین ارتباط احساسی میان پدر و مادر دو شخصیت اصلی است که پیش از این در قاب تلویزیون کمتر دیده شده است. آنچه پریا را این روزها بر سر زبان ها انداخته، علاوه بر سوژه حساسیت برانگیز آن، شخصیت های آشنا و با دغدغه های امروزی است. بروز این بیماری در خانواده ای معمولی که نمونه آن را اطراف خود سراغ داریم و پیوندش با روابط عاطفی و خانوادگی، به تاثیرگذاری قصه و درگیر کردن احساسات مخاطب کمک شایانی کرده است. نوشین مجلسی ...
176 فیلم در مراحل مختلف تولید
پورشهسواری و تهیه کنندگی روح الله خوشکام، ماه گرفتگی به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی هادی انباردار، قهرمانان کوچک به کارگردانی حسین قناعت و تهیه کنندگی بیتا منصوری، اباجان به کارگردانی و تهیه کنندگی هاتف علیمردانی، یادم تو را فراموش به کارگردانی و تهیه کنندگی علی عطشانی، عطر شیرین، عطر تلخ به کارگردانی و تهیه کنندگی داوود محمدی. فیلم های فیلشاه (پویانمایی) به کارگردانی هادی محمدیان طبقی ...
80 سالگی ممیز | تصویرهای ماندگار
به گزارش ایسنا، چهارم شهریورماه سالروز تولد پدر گرافیک ایران است. او سال 1315 در تهران متولد و سال 1344 در رشته ی نقاشی از دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. سپس برای ادامه ی تحصیل به فرانسه رفت و گواهینامه ی خود را در طراحی ویترین و معماری از مدرسه ی عالی هنرهای تریینی پاریس دریافت کرد. ممیز در سال 1348 پیشنهاد ایجاد رشته ی گرافیک را به دانشکده ی هنرهای زیبا ارائه ...
حسین فاطمی؛ دکتری که در راه جمهوریت ایران شهید شد
نائین به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان گلزار زادگاهش خواند و در اصفهان، دبیرستانی شد. ابتدا در مدرسه سعدی تحصیل کرد و سپس به کالج میسیون های انگلیسی رفت. نصرالله سیف پور، برادر بزرگش، امتیاز روزنامه باختر را داشت و این بعدازظهرهای حسین را پر می کرد. 20 ساله بود و دیگر یتیم که به تهران آمد و به سراغ احمد ملکی مدیر و ناشر روزنامه ستاره رفت. از نصرالله و روزنامه نگاران دیگری هم توصیه ...
پسر کیارستمی گفت که او بیت المال است
تهران یک سالن سینما فرهنگ، یک سالن چهارسو، خانه هنرمندان و سالن نمایش فیلم موزه سینما به هنر و تجربه اختصاص پیدا کرد. این سالن ها هیچ کدام جزو چرخه اکران نبودند. در شهرستان ها هم سالن های غیرفعال، فعال شدند. هدف اصلی هنر و تجربه این بود فیلم هایی که فرصت اکران پیدا نمی کنند در این سالن ها روی پرده بروند. آن زمان بعضی فیلم ها به دلیل نداشتن استانداردهای لازم روی پرده نمی رفتند اما هنر و ...
اربعین به هنرمند راهکار و ایده می دهد / نسخه موبایلی خورشید مشرق به زودی تولید می شود
معرف دینی با استفاده از تصویرسازی، احساس فیض حضور در حریم مطهر رضوی با نمایش سه بعدی صحن گوهرشاد، جامعیت و تنوع در عناوین معرفتی رضوی، گردآوری نزدیک به 100 عنوان حدیث مرتبط از اهل بیت (علیهم السلام)، بهره گیری از نواها و جلوه های شنیداری به منظور ارتقاء حس معنوی و تلطیف فضا، ارائه مفاهیم معنوی با آمیزه ای از بصیرت دینی، منطق بلیغ و هنر بومی و فضاسازی هنری، مناظرات امام رضا (ع) در دربار مأمون به ...
قبول معتاد به عنوان بیمار توسط جامعه گامی مثبت است
را به وجود آورده اند و این میان جوانان نادیده گرفته می شوند و به قول علیرضا نادری آنها مهمند به شرط آن که پیر شوند ! اصلانی با اشاره به این که مردم همواره از مدیران جلوتر هستند، عنوان کرد: به نظرم ما به عنوان هنرمند باید نمود اقدامات مثبت مسئولان را در جامعه ببینیم اما رسانه همه چیز را مخفی می کند. یادم است اصغر فرهادی سریالی درباره ایدز و سرنگ های دسته جمعی می ساخت و بعد از یک سال از ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی (298)
ماهور به اشتراک گذاشت و کلی به آن بالید. آرزوی موفقیت داریم برای ماهور عزیز. سلفی آقا رضا عطاران در کنار علی شمس و ویشکا آسایش در پشت صحنه پروژه "نهنگ عنبر 2". رضا خیلی کم سلفی میگیرد. سالی نهایت یک یا دو مورد. لذا فرصت را غنیمت شمرده و تا میتوانید این پست را نگاه کنید! مادر و دختر هنرمند در مراسم اکران خصوصی فیلم "آی آدمها" ساخته رخشان بنی اعتماد که روز گذشته در گروه هنر و ...
دومین جشن تولد خالق نینوا
...: حسین علیزاده، آهنگ ساز و نوازنده موسیقی ایرانی در شب تولد خود از توهین هایی که این روزها به اهالی موسیقی می شود، انتقاد کرد. شانزدهمین ویژه برنامه تولد ماه به مناسبت زادروز حسین علیزاده، چهره شناخته شده موسیقی ایرانی، عصر دوشنبه اول شهریور در موزه هنرهای دینی امام علی برگزار شد. این آهنگ ساز و نوازنده در بخشی از این مراسم در سخنانی گفت: افتخار می کنم در کشور با فرهنگ و تمدن ایران و در کنار ...
ایران برای من است و تا آخر همین جا خواهم بود
شانزدهمین ویژه برنامه تولد ماه به جشن زادروز موسیقی حسین علیزاده اختصاص داشت. به گزارش ایلنا؛ فریدون شهبازیان در ابتدای این نشست گفت: من چهل سال است با حسین علیزاده رفاقت و دوستی دارم. علیزاده جزو تکنوازان برتر سرزمین من است کسی همچون مشکاتیان و محمدرضا لطفی. شهرام ناظری نیز در ادامه این نشست به رابطه کاری خود با علیزاده از سال 54 اشاره کرد و گفت: در این مسیر سختی های زیادی ...
حرم امام رضا(ع) جلوه ای از بهشت موعود است
چشم نوازی نیز هست و خدا را شکر می کنم که امروز توفیق زیارت این حرم مطهر را نصیبم کرد. یاور عباس با اشاره به معماری اصیل و اسلامی حرم مطهر ثامن الحجج(ع) ابراز کرد: هنر معماری ایرانی اسلامی معنویت حرم مطهر را دو چندان کرده است، به همین خاطر انسان در این مکان مقدس احساس آرامش می کند. وی با بیان اینکه موزه های آستان قدس رضوی مظهر عشق و ارادت مسلمانان جهان به امام رضا(ع) است، تصریح ...
علیزاده: شکایتی از شرایط سخت ندارم؛ ایران برای من در مردم، فرهنگ و تمدن خلاصه می شود
نسل آینده توصیه کرد: هر چقدر که هویت داشته و تعلق به خاک خودتان داشته باشید، در جهان سرافرازید. * امضای علیزاده بر آثارش حک شده شهرام ناظری خواننده موسیقی سنتی نیز در این آیین با اشاره به بیان خاطراتی درباره آشنایی خود با حسین علیزاده گفت: قبل از انقلاب، در سال 54 که فعالیتم را در موسیقی آغاز کردم با این هنرمند، دوست و یار نازنینم آشنا شدم و فراز و فرودهایی را در این سال ها با هم ...
شناسنامه ای مسلمان نباشیم
با این وضعیت، هنر می خواهد کسی بتواند جهنم برود. سلیمی در ادامه گفت: یک زمان خیلی ها می گفتند نماز خواندن، روزه گرفتن، خمس دادن و... سخت است، این طور که کسی نمی تواند به بهشت برود. بعد این چارچوب 1 به 10 که آمد ما ماندیم که چه کسی اینقدر هنرمند است که به جهنم برود؟ خدا اینقدر خوب، زمینه اینقدر مساعد و بهشت رفتن آسان کسی اگر جهنمی شود، باید خزانه دار جهنم به او یک مدال بدهند بگویند تو خیلی خوب ...
ایران بهشت من است
و خواب به وجود نیامده ایم. این صدا لذتی مافوق طبیعی به انسان می دهد. نقطه تلاقی طبیعت و صنعت، نقطه والایی است و کسانی که در آن نقطه ایستاده اند، به برند تبدیل می شوند. باید به هر ملتی افتخار داده شود که هر 10 سال یکی از این افراد ظهور پیدا کند. در ادامه، پیام تبریک تولد علیزاده از طرف محمدرضا درویشی - پژوهشگر موسیقی - که در این مراسم حضور نداشت توسط مجری خوانده شد. مسعود فروتن ...
تصاویر/ جشن تولد حسین علیزاده
*عکاس: حسین رزاق نژاد/ مهر
حسین علیزاده: ایران مال ماست و تا آخر می مانیم
به گزارش بلاغ ، شانزدهمین ویژه برنامه تولد ماه به مناسبت زادروز حسین علیزاده، چهره شناخته شده موسیقی ایرانی، عصر دوشنبه اول شهریور در موزه هنرهای دینی امام علی برگزار شد، این آهنگساز و نوازنده در بخشی از این مراسم در سخنانی گفت: افتخار می کنم در کشور با فرهنگ و تمدن ایران و در کنار مردمی عاطفه مند، عاشق و با احساس زندگی می کنم و وقتی از این کشور عزیز دور می شوم احساس دلتنگی می کنم. ...
تولدت مبارک آقای نابغه موسیقی
جایگاه بالایی قرار داشته نه تنها در عرصه موسیقی بلکه در عرصه موسیقی متن آثار سینمایی و تلویزیونی نیز حضوری درخشان داشته است. او در سال 85 با محمدرضا هنرمند در مجموعه به یاد ماندنی زیر تیغ همکاری کرد که موسیقی متن این مجموعه همواره مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و از آن سال به بعد به عنوان یکی از موسیقی های خاص در گوش مخاطبان زمزمه میشود. همکاری با مجید مجیدی کارگردان سرشناس کشورمان در ...
برترین شهرهای دانشگاهی آمریکا کدامند؟
جورجیا نیز شناخته می شود، دانشگاه هنر و طراحی ساوانا را نیز در برگرفته است. هیچ شکی نیست که ساوانا شهری غنی از فرآورده های ناتمام برای فرهنگ و هنر به شمار می رود. گذشته از فرهنگ زیبای جنوبی این شهر و معماری زیبای قبل از جنگ های داخلی که در تمام نقاط این شهر به چشم می خورد جلوه ای بسیار زیبا به این شهر داده است. در کنار تمام این ها، این شهر محل تولد رستوران های (لیدی اند سونز) است که با توجه به ...
علیزاده جزء تکنوازان برتر این سرزمین است/ ایشان پلی بین موسیقی کلاسیک و سنتی است
زیرا چیزی از این برنامه ها نمی گیرم و حقیقتی را در آن نمی بینم. بر این اساس مدتی است که خیلی کم به این قبیل مراسم ها می روم و مگر چه شود و احساس کنم که یک جورایی باید حضور داشته باشم. ناظری ادامه داد: البته امروز و مراسم آن یک استثناء است. امروز تولد یکی از دوستان و یاران من است که در قبل انقلاب و در سال 1354 که فعالیت خود را آغاز کردم با این هنرمند بزرگ و نازنین آشنا شدم. وی ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی (297)
.... بهاران خانم مطمئنی این تجربه کاری، یک پروژه سینمایی است؟؟ مطئنی پروژه ساختمانی و عمرانی نیست؟! ژست "شاکی طور"ِ سحر قریشی در راهرو های یک پردیس سینمایی که برای اکران عمومی فیلم "آبنبات چوبی" در آنجا حضور پیدا کرده بود. سلفی عالی برزو ارجمند و آقا جانیار بانمک. بعد هی بگویید ترافیک تهران بد و اخ است، اگر ترافیک نبود کجا چنین سلفی های جالبی خلق می شد؟! دعوای ...
شفاف سازی درباره موسسه هنرمندان پیشکسوت/ برخی امور محرمانه است
خواهد داد. ما به دلیل معذوریت ها و محدودیت های مالی شاید نتوانیم برای هنرمندان شهرستانی آنطور که باید مراسم جشن برگزار کنیم و از طرفی دل مان نمی خواهد که در آن سن و سال آنها را به خاطر یک جشن تولد با اتوبوس به تهران بکشیم چون پرداخت هزینه های هواپیما برای مان سنگین است به همین دلیل با تماس تلفنی تبریک می گوییم و هدیه را نقدا به حساب شخص واریز می کنیم و گاهی هم که شرایط مناسب بوده به هنرمند گفته ...
خشکه مقدس نیستم/ آرزویم از بین بردن فقر است
ابوالفضل جلیلی یکی از کارگردانان مولف سینمای ایران است که اعتقادات خاص خود را دارد؛ اعتقاداتی که آنها را در فیلم هایش می توان دید. او زخم های پنهان جامعه را می بیند و آنچه برایش اولویت دارد، انسانیت است بدون در نظر گرفتن مرزها. با این کارگردان درباره دغدغه هایش هم صحبت شدیم. در کودکی و نوجوانی چه رویایی داشتید که می خواستید در بزرگسالی آن را عملی کنید؟ از بچگی تا همین امروز دغدغه ام این بوده که فقر و تضادها را از بین ببرم و کاری کنم که همه مردم خوشحال شوند. اما این آرزو مستلزم این است که روی خیلی چیزها فرهنگ سازی کرده و با مردم همدلی و همراهی کنیم. امروز یکی از دوستانم که کارگر یک کارخانه ورشکسته بود، به من تلفن کرد و گفت: کارخانه را یکی خریده و دوباره شروع به کار کرده، اما مرا به کار نمی گیرند چون از جایی معرفی نامه ندارم و کسی هم پارتی ام نیست! من به مدیر کارخانه زنگ زدم و از او خواستم به این جوان زن و بچه دار کار بدهد، گفت: جا نداریم و ظرفیت پر شده و از این حرف ها! به او گفتم یکی که با پارتی آمده سرکار را حذف کن این آدم را بذار سرکار. کسی که پارتی دارد همه جا برایش کار هست! با کارهای کوچکی می توان مردم را شاد کرد. شادی و غم نسبی است این که بخواهی همه را راضی نگه داری کار سختی است چون رضایتمندی هم نسبی است. یک نفر با نان خالی شاد است اما هستند آدم هایی که توقعات بیشتری برای شاد زیستن دارند، به نظرتان کف درخواست و امکانات چقدر باید باشد تا فرد شاد زندگی کند؟ عشق که باشد رنج از بین می رود. آدم ها وقتی عاشق هستند، تندی ها و سختی ها را تحمل می کنند. اگر عشق نباشد بهترین امکانات را هم داشته باشی، به کارت نمی آید و از زندگی رنج می بری. عاشق کارت که باشی با علاقه آن کار را انجام می دهی هم لذت می بری هم کار را به بهترین شکل ممکن انجام می دهی. همه چیز از آن خداست! وقتی با عشق زندگی می کنی، خدا در زندگی ات جریان پیدا می کند و همه چیز زیبا می شود. یعنی وقتی انتخاب ها و کارهایمان تحمیلی بوده و آزادانه نباشد از آنها لذت نمی بریم و رنج می کشیم؟ ما معمولا انتخاب های درست و عاشقانه انجام نمی دهیم چون در شرایط مختلف نقاب روی واقعیت خودمان می گذاریم و صادقانه با خودمان رو به رو نمی شویم. نباید به خودمان دروغ بگوییم و آنچه که قلبا دوست داریم، بدون رودربایستی انجام دهیم. اما معمولا ما با خودمان صادق نیستیم و انتخاب هایمان اجباری و از روی مصلحت است. اگر تصمیم بگیریم خالصانه زندگی کنیم و عقیده درونی خود را بروز دهیم، رنج کمتری می بریم. البته این سبک زندگی به ذات و ژن آدم ها، خانواده و اصول جامعه هم مربوط می شود. به نظرم اول از همه به شیری برمی گردد که مادر به بچه داده و او را تربیت کرده است. من در بچگی خشن بودم، اما مادرم با صحبت های منطقی اش مرا آرام کرد، آرامشی که سال هاست با من همراه هست. یعنی مادرتان تاثیر عمیقی در رفتار و اخلاق شما داشت؟ رابطه من با پدر و مادرم خیلی رسمی و محترمانه در عین حال دوستانه بود. مادرم خیلی کم مرا می بوسید و نوازش می کرد چون معتقد بود این رفتارها باعث می شود لوس شوم. مادرم معتقد بود به جای قربان صدقه رفتن های الکی باید فرزند خود را درست هدایت کند و به او یاد بدهد روی پای خودش بایستد. همیشه به من می گفت: مطمئن باش روزبه روز شرایط جامعه بدتر می شود! تو می خواهی برای زندگی و کارت چه کنی؟ مادرم معتقد بود باید دستم را روی زانویم بگذارم و بلند شوم و به جای نق زدن، بد و بیراه گفتن و دیگران را ناراحت کردن راهی پیدا کنم که موفق شوم. آدم مومنی هستید این را می توان از فیلم هایی مانند دِت یعنی دختر هم دید، این ایمان درونی از کجا نشأت می گیرد؟ آدم خشکه مقدس نیستم! معتقدم ایمان یعنی ترویج مهربانی و دوستی. با جنگیدن مخالفم و باور دارم جنگ با دفاع از حیثیت و ناموس فرق دارد. جنگ یعنی بی رحمی و تصاحب چیزی با زور که این با ایمان قلبی فاصله زیادی دارد. معتقدم همه مردم باایمان هستند اما برخی راه ورود به دنیای ایمان را بلد نیستند. هیچ کدام از ما نمی دانیم که از کجا آمده ایم و به کجا می رویم! ما به یک نیروی خیلی بزرگ و ماورایی متصل هستیم که آن را نمی شناسیم اما نمی توانیم منکر آن شویم. ایمان یعنی اتصال قلبی به این نیروی بی نهایت. طاهره آشیانی - جام جم ...
حاشیه نشینی نداشتن جایگاه اجتماعی نیست
حاشیه نشینی ناگوار است؛ بیماری ای خاموش که اگر در ذهن جای گیر و مزمن شود می تواند زندگی هر یک از ما را، برای مدتی یا برای همیشه، تحت تاثیر قرار دهد. حاشیه نشینی تلخ است؛ به تلخی این تصور که از بدو تولد در بیمارستان اشتباه شده ایم وگرنه می توانستیم خوشبخت تر باشیم. حاشیه نشینی سخت است؛ به سختی این خیال که اگر در جای دیگری به دنیا آمده بودیم موفق تر بودیم. حاشیه نشینی توام با احساس حقارت و دیده ...
همنشینی با تلویزیون در اوقات فراغت
بچه های امروزی شبکه یک از این هفته فصل دوم بچه های مردم ، تا جمعه و فصل تازه ای از برنامه امروز هنوز تمام نشده را با نام امروزی ها به مخاطبانش ارائه می کند. برنامه بچه های مردم که نوجوانان را مخاطب قرار داده، ضمن ایجاد فضایی شاد و مفرح، توانمندی های هنری، ورزشی، علمی و خلاقانه نوجوانان را به مسابقه می گذارد. برنامه امروزی ها که در فصل های قبل با نام امروز هنوز تمام نشده به مخاطبان شبکه یک ارائه شد؛ برنامه ای درباره مسائل جوانان است و معضلات و مشکلاتشان را در گفت وگو با کارشناسان و جوانان بررسی می کند. برنامه تا جمعه به تماشاگرانی اختصاص دارد که اوقات فراغت خود را با تلویزیون و تماشای شبکه یک می گذرانند. این برنامه هر جمعه مروری دارد بر برنامه های جاری شبکه، و آنچه قرار است طی یک هفته از این برنامه به مخاطبان شبکه یک ارائه شود. پازلی از همه مسائل موضوعات مورد علاقه جوانان و نوجوانان، از زاویه جامعه شناسی، روان شناسی و دینی در برنامه های فراغت شبکه یک بررسی می شود. این نکته را مدیر طرح و برنامه شبکه یک عنوان می کند و درباره ویژگی های این دسته از برنامه های شبکه یک به جام جم می گوید: شبکه های اجتماعی، بازی های رایانه ای، حضور اجتماعی، کارآفرینی و خانواده مولد، امیدآفرینی و سرگرمی و نشاط از جمله مواردی است که در برنامه های مختص اوقات فراغت به آنها توجه شده. خدیجه مهرابی درباره تفاوت برنامه های امسال با سال های گذشته می گوید: جوانان و نوجوانان امروز با گذشته متفاوت هستند و نیازهای متفاوتی دارند. درنتیجه دو نکته در تولید برنامه برای اوقات فراغت این قشر مدنظر قرار گرفته است؛ یکی ارائه برنامه های خوش رنگ و لعاب و دیگری انتخاب رویکرد تازه برای معرفی دیدگاه های جدید و متفاوت. این مدیر گروه توضیح می دهد: راهکارهای استفاده بهینه از فضای مجازی را بررسی می کنیم، درباره ظرفیت های کارآفرینی اطلاعات می دهیم و در برنامه امروزی ها معضلاتی مانند اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و بیکاری را با این رویکرد بررسی می کنیم که مخاطب با آگاهی از همه جوانب امر به یک دیدگاه شخصی دست پیدا کند. مهرابی برنامه های مخصوص اوقات فراغت را به پازلی تشبیه می کند که تصویری از زوایای مختلف یک مساله را در کنار هم قرار می دهد تا مخاطب به تصویری کامل و جامع از مسائل متعدد اشراف پیدا کند. رنگ و بوی تابستانی برنامه های خانوادگی شبکه 2 نیز برای اوقات فراعت مخاطبانش برنامه های رنگارنگی تدارک دیده است؛ هم برنامه های خانوادگی رنگ و بوی تابستانی به خود گرفته و هم برنامه های ویژه کودکان و خردسالان. هر روز از ساعت 9 و 30 دقیقه تا 10 و 30 دقیقه برنامه های ویژه خردسالان به نمایش در می آید و عصرها ساعت 15 ویژه برنامه کودکان و نوجوانان. سفری دیگر که به معرفی مناطق روستایی ایران اختصاص دارد، روبه راه که به دغدغه های جوانان و خانواده ها می پردازد، برنامه موسیقایی دل افروزان ، اون یکی ها برنامه موزیکال مرتبط با صرفه جویی در مصرف آب، مجموعه عروسکی ماماهوت به کارگردانی رزیتا غفاری، سری جدید برنامه طبیعت 360 درجه، سری دیگری از برنامه آیینه خانه با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی و برنامه کمی دور، کمی نزدیک که به موضوع اعتیاد می پردازد از جمله برنامه هایی است که به منظور سرگرمی، آموزش و فرهنگ سازی در فصل فراغت به تماشاگران شبکه 2 ارائه می شود. سفر به دوردست ها در میان برنامه های تابستانی شبکه دو سفری دیگر فرصت تازه ای در اوقات فراغت فراهم و با معرفی روستا ها و مناطق دور، بکر و زیبا، علاقه مندان را به سفری متفاوت در داخل کشور تشویق می کند. سفری دیگر به تهیه کنندگی سیدایمان مرتضوی محصول گروه امور اجتماعی شبکه دو است که روزهای فرد ساعت 18 و 40 دقیقه به علاقه مندان این شبکه ارائه می شود. در این برنامه که یک مستند ایرانگردی است، علاوه بر جاذبه های طبیعی، آداب و رسوم ساکنان مناطق مختلف کشور نیز به علاقه مندان معرفی می شود. مرتضوی درباره این برنامه و نقش آن در پر کردن اوقات فراغت تماشاگران تلویزیون می گوید: پخش این برنامه در آستانه نوروز آغاز شد و بهانه ای بود برای تشویق و ترغیب خانواده ها و جوانان به سفر در داخل کشور و کشف نقاط بکر و دیدنی کشورمان. به همین دلیل علاوه بر جاذبه های گردشگری به سبک زندگی ساکنان روستاها و نقاط مختلف کشور پرداخته و فرهنگ اقوام مختلف را به نمایش گذاشته ایم. به گفته این تهیه کننده، پخش این برنامه بخصوص در فصل تابستان توجه خیلی ها را به سفر و شناختن مناطق مختلف جلب کرده و تماشاگران زیادی ضمن تماس با شبکه 2 درباره نحوه سفر به منطقه ای خاص سوال کرده اند. مرتضوی معتقد است که ایرانگردی همانقدر که برای خارجی ها می تواند جذاب باشد، برای مردم سرزمین ما هم شگفتی های خاص خودش را خواهد داشت و زیبایی هایی که در برنامه سفری دیگر به نمایش درمی آید باید از نزدیک احساس شود. او به رقابت با شبکه های برون مرزی اشاره می کند و توضیح می دهد که باید دیدنی های ایران را به مردم کشورمان هم نشان داد. این تهیه کننده درباره نقش تلویزیون در پرکردن اوقات فراغت مخاطبانش می گوید: طی این مدت که برنامه سفری دیگر پخش شده ما توانسته ایم 47 روستا را به تماشاگران برنامه معرفی کنیم؛ کدام رسانه می تواند چنین اطلاعاتی را به این ترتیب در اختیار علاقه مندان بگذارد و آنها را این گو ...