سایر منابع:
سایر خبرها
کارنامه 3ساله معدنی کشور
تعدادی از طرح ها اصلا شروع نشده بودند. کرباسیان خاطرنشان کرد: با تلاش ایمیدرو و در زمان دولت یازدهم توانستیم طرح های راکد را فعال و همچنین طرح های نیمه فعال را به بهره برداری برسانیم و حتی طرح هایی را که آغاز نشده بود به حرکت درآوریم و این اقدامات در راستای اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی صورت گرفت.وی با اشاره به اینکه 7 طرح فولادی به یکی از مشکلات جدی سازمان تبدیل شده بود، گفت: پیش ...
چرا باید با متخلفان حقوق های نجومی برخورد شود؟/ 10 ویژگی مدیران تراز انقلاب اسلامی
رئیس جمهوری پیش بینی می شود. چنانکه برقراری مراوده مستقیم با مدرسین حوزه علمیه قم و نیز طلاب از جمله برنامه هایی است که می تواند در آینده بر نتایج مثبت این ارتباط بیفزاید. اقدام قانونی و اطلاع رسانی به جای افشاگری در سرمقاله روزنامه اعتماد آمده است: آقای جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری در سخنرانی اخیر خود به موضوعی اشاره کرد که جای نگرانی دارد و گفت: به خاطر آزرده ...
کانسارهای متنوع عمان منبع خبری: گسترش صمت تاریخ خبر: 95/06/07
منطقه شرقیه (ایبرا)، مطالعه امکان سنجی اقتصادی برای استخراج سنگ طلا و مس در منطقه قیزین عمان، مطالعه ای بر مواد خام در ناحیه الدقم و صور برای استفاده در صنعت سیمان و مطالعه ای بر ساخت یک آزمایشگاه جدید مواد معدنی در قلا در استان مسقط است. ارجاع به لینک خبر: مراجعه به لینک خبر خانه معدن استان ها آشنایی با خانه معدن استان ها، آدرس و ... معرفی شبکه معدن معرفی شبکه معدن ایران و ... عضویت نحوه عضویت در خانه معدن ایران لیست اعضا آشنایی با اعضای حقوقی خانه معدن ایران ...
فولادسازی در همسایگی کانسارهای زغال سنگ و سنگ آهن منبع خبری: گسترش صمت تاریخ خبر: 95/06/07
. جهانگیری و نعمت زاده با حضور در بخش مرکزی دامغان، شرکت فولاد این شهرستان را در زمینی به مساحت 100هکتار و زیربنای 503هزار مترمربع با ظرفیت تولید 120هزار تن فولاد به صورت سالانه و اشتغال مستقیم 150 نفر در فاز نخست افتتاح کردند. جهانگیری معاون اول رییس جمهور همچنین در این مراسم بر حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت بر زنجیره فولاد از معادن سنگ آهن تا تولید شمش فولاد در این منطقه تاکید کرد. نخستین ...
رشد 77 درصدی صادرات فولاد در 4 ماهه امسال منبع خبری: ایمیدرو تاریخ خبر: 95/06/07
مواد معدنی ایران، بومی سازی، ساخته و تجهیزات آن در منطقه محروم زابل نصب شد. این در حالی است که با توجه به ظرفیت بالای معادن منطقه، می توان ظرفیت کارخانه را 2 برابر کرد. کرباسیان گفت: طرح عناصر نادر خاکی را در سال گذشته با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی افتتاح کردیم و امسال در تلاش هستیم آن را به صورت نیمه صنعتی اجرا کنیم. در بخش پژوهش، بودجه را در سال 94 به 4 برابر رساندیم. همچنین اعتبار صندوق ...
فرماندار سقز دستاوردهای سه ساله دولت را تشریح کرد
بسته خواهد شد. معاونت استانداری کردستان طرح های آبرسانی هم 991 کیلومتر لوله گذاری خط انتقال آب در روستاها انجام شده است و تلاش مردم و دولت با همدلی و همزبانی جهت تحت پوشش قرار دادن تمام روستاها از آب آشامیدنی سالم تحت نظارت آب و فاضلاب روستایی ادامه دارد. فرماندار سقز اظهار داشت:در حوزه برنامه ریزی و ارتقای جایگاه اداری برای خدمات رسانی بیشتر، به ارتقای سطح ادارات تامین ...
افتتاح هشت طرح عمرانی،فرهنگی و ورزشی در اردستان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، در هفته دولت و با حضور محمد علی طرفه معاون عمرانی استاندار اصفهان، حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس، علیرضا غیور فرماندار و دیگر مسئولان محلی، هشت طرح عمرانی، فرهنگی و ورزشی با صرف اعتباری بالغ بر 53 میلیارد و 800 میلیون ریال در شهرستان اردستان افتتاح شد. اجرای طرح هادی روستای جنبه اردستان شامل آسفالت ...
30 میلیارد یورو برای جلوگیری از خام فروشی
اعلام کرد با وجود برخی ادعاها او حقوق نجومی نمی گیرد. معاون وزیر صنعت بر این باور است که در اقتصاد مقاومتی، بخش معدن بسیار برجسته است و دولت موظف است که از آن حمایت کند اما متاسفانه در دولت قبل و در سال 91، 21 هزار میلیارد تومان از شرکت های زیرمجموعه این سازمان به اسم رد دیون واگذار شده بود که بخش اعظمی از این واگذاری ها به افرادی بود که اهلیت لازم را نداشتند. همچنین تصمیماتی اتخاذ شده بود که باعث ...
سلطانی فر:ارزش ذخایرِ موزه های کشور، بیش از دارایی بانک مرکزی است
اقلیمی استان کرمان، باید خود را برای میزبانی از سالانه 200 هزار نفر گردشگر تا پایان برنامه ششم توسعه آماده کنیم. رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور تصریح کرد: ما برای کرمان اولویتی در خصوص تخصیص منابع و برنامه ها قائل می شویم و برای احداث هتل های مختلف به ویژه چهار و پنج ستاره اعلام آمادگی می کنیم، زیرا این استان آینده درخشانی را خواهد داشت. معاون رییس جمهور ...
تاریخ دریانوردی ایران در این موزه هویداست
که با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته، در آینده پایگاه جهانی لنج سازی و دریانوردی در بندرکنگ شروع به کار می کند که این پایگاه خود حمایت هایی را از دریانوردان و لنج سازان در بردارد. زارعی با اشاره به اینکه از دیگر برنامه ها، انتقال پایگاه بافت تاریخی به این بندر است، افزود: به زودی خانه های تاریخی بندرکنگ ثبت می شوند و از طرف دولت بسته های حمایتی جهت بازسازی و بهسازی ...
عملیات اجرایی پروژه های مختلف در چهار شهرستان کرمان آغاز شد
طریق ویدئو کنفرانس، با دستور معاون رئیس جمهور آغاز شد. مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز 6 شهریورماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: با تلاش نیروهای امنیتی و نظامی امروز جمهوری اسلامی امن ترین کشور منطقه است که امنیت مهم ترین زیرساخت توسعه و برنامه ریزی است. ...
افتتاح 4 پروژه به مناسبت هفته دولت در چگنی
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از خبر چگنی ؛ 4 پروژه بهسازی بندهای خاکی سد سراب دوره، کانال کشی سنگی، مدرسه و گازرسانی به چند روستای شهرستان چگنی با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات این شهرستان به مناسبت هفته دولت افتتاح شد. قدرت اله ترابی نژاد فرماندار شهرستان چگنی در مراسم افتتاح کانال کشی سنگی روستای بزآب گفت: این پروژه با اعتبار بالغ بر 262 میلیون ...
خیز دوباره معدن کاران برای کوه شاه
فعالان کمیته نجات کوه شاه در روستای بیدان، شهرستان بافت استان کرمان اعلام کرده اند پرونده معدن کاری در کوه شاه که از طرف استاندار به طور غیر رسمی لغو شده بود دوباره در حال بررسی است. کوه شاه، که با ارتفاع 4450 متری در رشته کوه لاله زار پنجمین قله بلند ایران و دومین قله بلند استان کرمان است سال 1393 بود که در معرض تخریب قرار گرفت. با افزایش قیمت سنگ آهن خام، 38 کیلومتر مربع معدن سنگ آهن ...
هجرت های سرنوشت ساز تاریخ شیعه
شیخ احمد قمی از جمله علمای متولدقم بود که در قرن دهم هجری به کشور تایلندرفت و در آنجا به تبلیغ اسلام وتشیع پرداخت. وی پس از مدتی توانست شیخ الاسلام این کشور شود. مقبره وی در دانشکده تربیت معلم شهر آیوتایا تایلند قرار دارد.شیخ احمد در سال 922 هجری (1543 میلادی)، یعنی در دوران حکومت صفویه در شهر قم ودر پایین شهر کنونی آن که در آن هنگام مرکزشهر قم بشمار می آمد، متولد شد. وی در اولین سال های قرن هفدهم میلادی (1605) یعنی زمانی که کشورتایلند از زیر سلطه پانزده ساله برمه ای ها آزاد شد، به آیوتایا (از شهرهای تایلند) مهاجرت کرد و پس از مدتی توانست به دربار پادشاه سیام راه یابد و به یکی از ...
انتخاب درست یعنی زندگی بهتر / زوج رشیدی و برومند یک زندگی عاشقانه را به نمایش گذاشتند
ستاره اسکندری بازیگر توانمندی است و نکته جالب اینجاست که نقاط قوت خود را هم می شناسد شاید به همین دلیل است که بعد از این که پوپک گلدره فوت کرد، بازی در سریال نرگس را پذیرفت و نقش او را به پایان رساند. با ستاره اسکندری بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر درباره تجربیات زندگی اش هم صحبت شدیم. خواهرتان لاله به این نکته اشاره کرد که در کودکی بازیگوش و پرانرژی بوده و در گروه های دوستی معمولا سردسته بو ده اید.این انرژی را چگونه از کودکی تا اکنون حفظ کرده اید؟ الان دیگه بازیگوش نیست! احتمالا شکلش عوض شده اما هنوز هم پرانرژی هستید. شاید یکی از دلایلی که آرام تر شده ام، شغل بازیگری است چون همه انرژی ام را گذاشته ام تا در قالب ها و نقش های مختلف زندگی کنم. بازیگری روح ناآرام مرا، آرام تر کرده است. بازیگری و ایفای نقش های مختلف ذهنیت دوران کودکی شماست آیا این نقش ها یا مشابه آن را در ذهن داشتید؟ وقتی بچه هستی ذهنیتت خیلی متفاوت با زمانی است که بزرگ می شوی. وقتی بچه بودم دوست داشتم پسر باشم، در دوران نوجوانی که جنسیت و دختر بودنم را پذیرفتم، یک دوره خمودگی را تجربه کردم، در 17، 18 سالگی با ورود به دنیای بازیگری تئاتر حس و حال زندگی دوباره به من برگشت. اما اینجور نبود که در بچگی خودم را در قالب شخصیت های مختلف ببینم. ما خانواده و فامیل شلوغی بودیم و بچه های زیادی بودیم که با هم بازی می کردیم، گاهی تئاتر هم اجرا می کردیم اما تجربه دوران کودکی با واقعیت بازیگری که الان آن را تجربه می کنم کاملا متفاوت بود. این که دوست داشتید پسر باشید به این دلیل بود که احساس می کردید، دخترها با محدودیت روبه رو هستند و این محدودیت ها اجازه نمی دهد شما آن گونه که دوست دارید، زندگی کنید؟ در بچگی علایق پسرانه داشتم، دوست داشتم مدام توی کوچه باشم، فوتبال بازی کنم، از درخت بالا بروم، شیشه بشکنم و ... ما به شهرستان زیاد رفت و آمد داشتیم به همین دلیل با طبیعت پیوند خوبی داشته و بیشتر دوست داشتم همه طبیعت را درک کنم اما چون دختر بودم به اندازه پسرها آزادی عمل برای رهایی در طبیعت را نداشتم. اکنون هم فکر می کنید خانم ها محدودیت هایی دارند که اجازه نمی دهد آنها توانایی های خود را بروز دهند؟ این را توضیح بدهم که الان خیلی خوشحالم که زن هستم. بعد از عبور از نوجوانی و بحران های مخصوص این دوران در زن ها، آفرینشی را کشف کردم که از مردها متمایزشان می کند و خیلی خوشحالم که زن هستم. یک سری محدودیت های اجتماعی وجود دارد که در هر جامعه ای دیده می شود اما از نظر توانایی های شخصی فرق زیادی بین زن و مرد وجود ندارد. در یکی، دو دهه گذشته زنان قدرتمندی در جامعه ما دیده شده اند که ثابت می کند زنان با مردان تفاوتی ندارند. شما در سریال مرگ تدریجی یک رویا که از شبکه آی فیلم بازپخش می شود، نقش یک زن عصیانگر یا به گفته ای ناخلف را بازی می کنید، شما برای بازی در این نقش تحلیل داشته اید برای همین از شما می پرسم که یک زن قوی و موثر چه تفاوت هایی با زن عصیانگر دارد؟ قدرتمند بودن به پختگی و دیدگاه آدم ها بستگی دارد.ساناز عظیمی در سریال مرگ تدریجی یک رویا، زنی قربانی است که برای فرار از موقعیت هایی، دست به عصیان زده و به الکل گرایش پیدا کرده است. برای اجرای نقش ساناز خیلی تلاش کردم نشان بدهم که او زنی ناخلف نیست، او قربانی شرایط است. وقتی مادرش را به خانه سالمندان می برد، ظاهر ماجرا خیلی دردناک است اما باید دید او در بچگی در چه خانواده ای رشد کرده که شخصیت او را تحت شعاع قرار داده است. ساناز قربانی خانواده ای از هم پاشیده است؟ هم خانواده متلاشی و هم آرمان هایی که برای او از بین رفته است. تلاش کردم با جنس بازی ام تنهایی های ساناز را نشان دهم و سرخوردگی هایی که او را به اینجا رساند ه است. قرار نیست آدم ها همیشه یکسان و شبیه به هم عمل کنند.آدم ها گاهی در برابر شرایط ضعیف می شوند و به راهی می روند که از آنها افرادی ناخلف می سازد. اصولا هر فردی بسته به قدرت روحی خودش، در مواجهه با مشکلات از شکست هایش تجربه به دست می آورد، رو به جلو حرکت می کند یا پا پس می کشد. و ما نباید آدم ها را قضاوت کنیم بلکه باید به آنها کمک کنیم تا از نقاط ضعف شان عبور کنند. دقیقا! قضاوت کردن آسیب جدی به آدم های پیرامون ما می زند. مثلا ما نباید بدون این که پیشینه ساناز عظیمی را بدانیم به او اَنگ ناخلفی بزنیم.به نظر من که نقش ساناز را بازی کرده ام، می دانم که او از نظر روحی ضعیف است به همین دلیل به چیزهایی پناه برده که بیشتر مردم آنها را نمی پسندند. قضاوت کردن درباره آدم ها به نوعی ظلم به آنهاست؛ تعریفی از یک آدم بدهی و همیشه با همان تعریف به او نگاه کنی! به نظرم بدترین آدم ها حتی اگر خفاش شب هم باشد به دلیل یا دلایلی به آدم بد تبدیل شده است بنابراین نباید او را قضاوت کرد. معتقدم باید نسبت به هم احساس مسئولیت کرده و یکدیگر را درمان کنیم. برای بیماری های جسمی درمان در نظر می گیریم اما برای دردهای روانی و روحی این گونه عمل نمی کنیم در صورتی که سلامت روح به اندازه سلامت جسم مهم است. به عنوان بازیگری که نقش های مختلفی را تجربه کرده اید، ماچگونه می توانیم به آدم هایی قوی با خطاهای کمتر تبدیل شویم؟ نمی توان برای همه یک نسخه پیچید چون هر کسی روان و ذهنیت خاص خود را دارد. به نظرم خوب است که همه آدم ها نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند. شناحت نیازهای ف ...
از وعده برا ی درآمد سرشار! تا صف پرداخت یارانه ها!
به گزارش قم نیوز، ژان پل سارتر در سال 1960 در سفر به کوبا که هم زمان با انقلاب این کشور بود با اصطلاحی جدید در دانش پزشکی آشنا می شود: رتی نوزیس پیگمن تاریا . سارتر در یاداشت های خود از این سفر که به یک آسیب شناسی سیاسی و اقتصادی از تاریخ معاصر کوبا تبدیل می شود، نحوه آشنایی خود را با این اصطلاح که نام یک بیماری چشمی است از خواندن سخنرانی پینوس سانتوس یکی از وزرای دولت کوبا در سال 1959 معرفی می کند. سانتوس در اول ژوئیه 1959 در تشریح وضعیت ظاهری کوبا می گوید: گمان نکنم که یک جهانگرد با ماندن چند ساعت و چند روز در هاوانا بتواند دریابد که کوبا در زمره ملت هایی است که به سختی دچار عقب مان ...
یادداشت/ رد پای نفوذ فرهنگی در فرش ایرانی/ نمایشگاه فرش دستباف ایرانی با طرح های غیر ایرانی
به گزارش زنان کویر ، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان بسیج جامعه زنان هنر یکی از بهترین وسیله ها برای انتقال آرامش محسوب می شود اما کیمیاگری هنر تنها سیراب کردن روح سرشار از هیجان کودکان و انتقال آرامش به دل بزرگسالانی که از زندگی روزمره خسته اند نیست، هنر موثرترین وسیله در انتقال فرهنگ محسوب می شود. آوازه شهرت هنر ایرانی با سابقه دیرینه ای که در تاریخ دارد از بسیاری جهات توانسته ...
افتتاح 4 پروژه به مناسبت هفته دولت
خاک برداری به طول 2650 مترمکعب و سنگ کاری به طول 1485 متر مکعب و بتن کف و دیوار 133 متر مکعب جهت هدایت سیلابها در روستای بزآب انجام شده است. فرماندار چگنی همچنین در مراسم گازرسانی به چند روستای این شهرستان بیان داشت: به مناسبت هفته دولت گازرسانی به 6 روستای سراب کی میرزاوند 1 و 2 ، سراب کی گره شیرخان 1 و2 و 3 و دره ساکی با اعتبار 400 میلیون تومان که از حدود 7 ماه قبل آغاز شده بود افتتاح ...
راهی برای جذاب سازی سرمایه گذاری در ایران
مدل را برای ایجاد جذابیت در سرمایه گذاری طراحی کرده ایم و این حق را مجلس محترم شورای اسلامی طبق قانون به وزارت نفت داده است. قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، وزارت نفت را مکلف کرده تا نسبت به طراحی مدل های جدید قراردادی جهت جذب سرمایه های خارجی و داخلی اقدام کند به شرط آنکه مالکیت منابع ملی منتقل نشود. از دهه 1970 میلادی به بعد براساس مصوبات سازمان ملل، شرکت های خارجی حق مالکیت بر ...
مصادیق اسراف و تبذیر
و در همه سازمان ها، اُرگان ها، شرکت ها و... نظارت صحیح داشته باشیم. آموزش الگوی مصرف به کودکان را از همان اوان کودکی مدّ نظر داشته باشیم. برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های دولتی در نظام تولید توزیع و مصرف از طریق وضع قوانین و مقرّرات، هدفمند کردن یارانه ها، اصلاح قیمت ها، جلوگیری از قاچاق و اصلاح تعرفه های گمرکی، تدوین منشور اصلاح الگوی مصرف، تعدیل هزینه های جاری و الزام ...
افت 30 درصدی شاخص بورس طی سال های 92 تا 94 / بازار سرمایه چشم انتظار افزایش رشدGDP
درصد مواجه شد. وی تصریح کرد: این نکته را نیز نباید از نظر پنهان داشت که قیمت بسیاری از سهم ها زیر ارزش اسمی و ارزش دفتری معامله می شوند و این سطوح جذاب قیمتی در کنار خوش بینی به آینده بازار سهام موجب امیدواری هر چه بیشتر سرمایه گذاران شده است. این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: تلاش های سازمان و شرکت بورس در زمینه طراحی ابزارهای نوین مالی از دیگر عوامل مثبت برای سال آینده است ...
بازیگری بلد نیستم!
چطور شد برای بازی در فیلم ناردون دعوت شدید؟ جدا از مراسمی مثل دعوت و این حرف ها، من و آقای فریدون حسن پور (کارگردان فیلم) مثل دو برادر می مانیم. ما رفیق هستیم و انگار هر کاری ایشان انجام می دهد من باید یک گوشه اش را بگیرم. به خاطر همین علاقه وقتی ایشان شروع به کاری می کند دیگر نمی پرسم کار چیست یا نقش من چطور است یا... . من فریدون را می شناسم و می دانم نتیجه کارش دلنشین، بی دغدغه و دلچسب خواهد شد. کلا بعضی از اسامی هستند که وقتی پیشنهاد بازی می دهند دیگر جایز نیست سوالی بپرسیم. پس سابقه همکاری با آقای حسن پور را پیش از ناردون هم داشتید؟ بله، خیلی زیاد. هم در سینما و هم در تلویزیون. در مورد نقش تان کمی توضیح می دهید؟ حاجی محسن، معتمد روستاست که علاوه بر مردم روستای خودش از اطراف هم از او حرف شنوی دارند. حاجی محسن مقداری تمکن مالی دارد و در داستان این طور تعریف شده که او باید یک سری کارها را انجام دهد که یک زمین تبدیل به قبرستان شود تا پیرمردی در آن دفن شود... به نظرم روند ساخت آثار طنز در سینما به جایی رسیده که بعضا شاهد فیلم های ضعیف و مبتذلی هستیم که با عنوان طنز به خورد مخاطب داده می شوند. چرا سینما به این نقطه رسیده و خیلی از کارگردان ها هم اصرار بر ادامه این شیوه دارند؟ سینما هم مثل دیگر هنرها دستخوش فراز و نشیب هایی است. مثلا در ادبیات تمام شعرها قابل چاپ نیست یا این که تمام شعرهایی که چاپ می شوند لزوما خوب نیست. در تمام هنرها و مشاغل همین وضعیت است، هر ساخته ای خوب نمی شود و همان طور که کالای خوب داریم کالای بد هم داریم. منتها در سینما چون توجه روی آن زیاد است و اغلب مردم درباره آن نظر می دهند (که البته شاید هم حق داشته باشند، چون سینما برای مردم است) بیشتر مورد هجمه و نقد قرار می گیرد. فیلم های سخیف و مبتذل هم الان ساخته می شود و آنها هم بالاخره طرفداران خودش را دارد. اما در ناردون انگار شاهد اتفاق جدیدی هستیم که مخاطب نه تنها خسته از دیدن یک سری شوخی های کلامی سالن را ترک نمی کند که اتفاقا همراه با فیلم می خندد و لذت می برد! ببینید فیلم خوب یعنی نوشته خوب و نوشته خوب یعنی نویسنده خوب. پس اگر جایی فیلم بی مزه ای می بینید که بازیگر هر کاری می کند مخاطب خنده اش نمی گیرد یعنی فیلم از دست کارگردان به قول معروف در رفته. ناردون نوشته خوبی داشت و فریدون حسن پور هم بشدت بازیگران را کنترل می کرد. البته کلا شیوه کار حسن پور به این صورت است که بازیگران را کنترل می کند که چی بگو، کجا بگو، چطور بگو و... . در چنین فیلم هایی درست است که کار بازیگر سخت می شود، اما مسئولیت تمام خوب و بد شدن کار به عهده کارگردان است. اگر در ناردون مردم می خندند به خاطر این بوده که حسن پور وسواس و حساسیت بالایی سر کار داشت. شما معروف هستید به این که جلوی دوربین خیلی راحت بازی می کنید و اتفاقا همین مسأله باعث می شود مخاطب کاملا شما را باور کند. خودتان دلیلش را چه می دانید؟ یه کلام. چون هنر بازیگری ندارم و خودم را بازی می کنم. شما اهل بداهه گویی هم هستید؟ بشدت. البته در ناردون بداهه گویی خیلی کم بود، اما دیالوگ را مال خود کردن و بهتر ادا کردنش چیز دیگری است که در این فیلم زیاد اتفاق افتاد. بداهه گویی حضور ذهن بالایی می خواهد. این حضور ذهن از کجا می آید؟ بالاخره خصوصیاتی در هر فرد وجود دارد که نهادینه است از جمله بداهه گویی، خوشبینی، بذله گویی و ... . من کلا در زندگی شخصی هم همین طوری هستم. گفتم که اصلا من خودم را بازی می کنم. شما غیر از بازیگری کار دیگری هم انجام می دهید؟ من هیچ کار دیگری بلد نیستم. در واقع بازیگری را هم اصلا بلد نیستم. در کارنامه بازیگری تان کدام یک از کارها را نقطه عطف می دانید؟ من کلا در کارنامه ام هم کار حرفه ای و فاخر دارم، هم کار ضعیف و سطحی. نقطه عطف یا بهتر بگویم علاقه که زیاد دارم. در سینما ناردون ، خانه پدری ، زیر نور ماه ، پارادایس ، از کنار هم می گذریم و در تلویزیون روزگار قریب ، دوران سرکشی ، سه در چهار ، خوش نشین ها و... بهترین فیلمی که بتازگی در سینما تماشا کردید کدام فیلم بوده؟ من و امکان مینا را در جشنواره سال گذشته دیدم که خیلی دوست داشتم. ظاهرا الان هم اکران عمومی هستند. در پایان اگر صحبتی باقی مانده بفرمایید؟ آرزوی سلامت و موفقیت برای همه مردم دارم و این که اگر بعضا کار ضعیفی از ما می بینند حلال کنند. درباره کارگردان فریدون حسن پور متولد 1340 در رامسر است. او فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیباست و فعالیت خود را سال 1365 با دستیاری کارگردان در فیلم شیر سنگی مسعود جعفری جوزانی آغاز کرد. او فیلم هایی چون تعطیلات تابستانی ، دارا و ندار ، من و زیبا و حالا ناردون را به عنوان کارگردان در کارنامه کاری خود دارد. خلاصه داستان ناردون آقاجون (با بازی سیروس گرجستانی) که پایش لب گور است به دنبال قبری برای خود است، اما روستای کناری که قبرستان دارد حاضر نیست میزبان اجساد روستای آقاجون و جسد او باشد. آقاجون کابوس های متعددی می بیند، به فکر حلالیت طلبیدن از عشق قدیمی خود می افتد و این ماجرا او را به سوی زندگی دوباره سوق می دهد ساناز قنبری ...
آخرین ایستگاه
متکی است، زیرا پنجمین صادرکننده نفت خام، سومین تولیدکننده اوپک درخصوص میزان ذخایر گازی به حساب می آید. ونزوئلا همچنین از برجسته ترین صادر کنندگان سیمان در این منطقه است و سرانه تولید ناخالص ملی این کشور فقط در سال 2003 بالغ بر 208 میلیارد دلار برآورد شده است. بیش از هزار رودخانه در این کشور جریان دارد که معروف ترین آن اورینوکو با طولی بیش از دوهزارو 500 کیلومتر نام دارد و از مرز برزیل سرچشمه گرفته ...
دیپلماسی انرژی وزارت نفت
پتانسیل های برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و نیز استفاده از ظرفیت های سازمان های بین المللی و منطقه ای (نظیر سازمان همکاری شانگهای، اکو، منشور انرژی و ...) در کنار مشارکت فعالانه در کمیسیون های مشترک اقتصادی در جهت توسعه روابط دوجانبه با کشورهای هدف، یکی از راهبردهای عملیاتی به کارگیری دیپلماسی فعال وزارت نفت است که می تواند منجر به ارتقای جایگاه انرژی ایران شده و منافع و امنیت ملی کشور را مطابق ...
رنگین کمان سریال ها در راه است
طی این مدت تلویزیون چاره ای نداشت جز آن که آثارش را بسرعت تولید و عرضه کند و به همین دلیل در بهترین حالت صرفا می توانست از میان سوژه های رسیده دست به انتخاب بزند؛ بنابراین در فاصله زمانی کوتاه سریال هایی با تم های مشترک و موضوعات مشابه و به موازات یا در پی یکدیگر از شبکه ها به نمایش درآمدند. اگرچه هنوز اتفاق قطعی و روشنی درباره شرایط مالی تلویزیون رخ نداده است اما به نظر می رسد، شرایط و وضعیت سریال های تلویزیونی بخصوص از بابت تنوع و تکثر رو به بهبود است. شواهد گواه آن است که بزودی رنگین کمانی از سریال های متنوع در تلویزیون شکل خواهد گرفت و بار دیگر مخاطب می تواند از میان سریال ها دست به انتخاب بزند و موضوعات مورد علاقه اش را دنبال کند. از سریال های پریا و چرخ فلک که موضوعاتی متنوع دارند و در قالب و ساختاری متفاوت از هم روایت می شوند، بگذریم و نگاهی داشته باشیم به آثار در دست تولید که هم به لحاظ تعداد و هم تنوع موضوعی قابل توجه هستند. از جمله سریال هایی که در مرحله تصویربرداری هستند، می توان به پرستاران ، نفس ، ملکا ، آرام می گیریم ، سرزمین کهن ، گشت ویژه ، دیوار شیشه ای ، لیسانسه ها ، بازگشت و یکتا اشاره کرد. سریال پرستاران به کارگردانی علیرضا افخمی همان طور که از نامش پیداست، تلخ و شیرین زندگی پرستاران را نمایش می دهد و داستان هایی را در فضای یک اورژانس روایت می کند که تاکنون در تلویزیون سابقه نداشته است. سریال نفس به کارگردانی جلیل سامان، داستانی را در بستر مبارزات انقلاب اسلامی ایران به نمایش خواهد گذاشت. آرام می گیریم روایت متفاوتی از بزهکاری و مناسبات انسانی و عاطفی افراد خانواده را به نمایش می گذارد. سرزمین کهن که چند قسمت از آن قبلا به نمایش درآمده، داستانی را در بستر تاریخ از دهه 20 تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نمایش می دهد. گشت ویژه همان طور که از نامش پیداست یک سریال پلیسی است، لیسانسه ها یک طنز تلویزیونی است، دیوار شیشه ای قصه هایی شبیه به آنچه را در برنامه ماه عسل روایت می شود در ساختار اپیزودیک روایت می کند که همین تفاوت ساختار می تواند به تنوع و تازگی سریال های تلویزیونی کمک کند و سریال های بازگشت و یکتا ملودرام های خانوادگی هستند که نمایش آنها در میان سایر سریال ها و در یک بازه زمانی می تواند پاسخگوی میل مخاطبان به ملودرام های خانوادگی باشد. با گذشت زمان و رونق گرفتن تولید سریال های تلویزیونی، امکان برنامه ریزی و چینش مناسب تر سریال ها فراهم و این روند در آینده بهتر و بهتر خواهد شد. تمام این پیش بینی ها زمانی به نتیجه مطلوب خواهد رسید که مسائل مالی کمرنگ شود اما نباید فراموش کرد که رونق سریال های تلویزیونی، در جذب آگهی و بهبود شرایط مالی تلویزیون بی تاثیر نخواهد بود؛ به عبارتی سریال ها و در نگاه کلی تر برنامه های خوب و متنوع علاوه بر مخاطب بیشتر در جذب سرمایه ها و درآمدهای بیشتر تاثیر خواهد داشت و درآمد و سرمایه بیشتر در شکل گیری آثار بهتر و باکیفیت تر. آذر مهاجر رادیو و تلویزیون ...
فیلم جهانی می سازم
اما اتفاقا و از سوی دیگر عده ای از جمله دوستداران شخصیت کاریزماتیک و آثار محبوب او، به پیروزی مدیری در سینما و در مقام کارگردان امیدوارند و گواه ادعایشان هم شناخت خوب این کارگردان از کمدی و مخاطبان خنده در تلویزیون است. آنها براین اعتقادند که مدیری به دلیل کارنامه عموما معتبر و موفقش در عرصه کمدی و در ارتباط با انبوه تماشاگران و طیف های مختلف، این قابلیت و توانایی را دارد که در سینما هم گلیم خود را با پیروزی از آب بیرون بکشد. اما فراموش نکنیم که هرچند تلویزیون و سینما به دلیل خاستگاه و بستر هنرهای نمایشی، وجه مشترک دارند، اما اساسا اقتضائات و مناسبات آنها به ویژه در ایران، گاه با هم تفاوتی بنیادین دارد. بنابراین درباره موفقیت یک چهره تلویزیونی در سینما و بالعکس یک ستاره سینمایی در تلویزیون، باید با احتیاط و حتی ترس و لرز صحبت کرد. این مساله درباره بازیگران شاید چندان برجسته و محسوس نباشد، اما درخصوص کارگردان ها به دلیل این که نتیجه و خوبی و بدی یک کار به نام آنها نوشته می شود، تیزتر و سخت تر است. با این حال تاکنون دو کارگردان چهره تلویزیونی در عرصه کمدی، یعنی رضا عطاران و سعید آقاخانی، هوس تغییر مدیوم به سرشان زده است و نتایج متفاوتی هم گرفته اند. عطاران طبیعتا موفق تر از آقاخانی عمل کرده و در کمیت هم جلوتر از آقاخانی ایستاده و سه فیلم به نام خوابم می آد ، رد کارپت و دراکولا ساخته است؛ اگرچه هیچ کدام از این فیلم ها نتوانستند آن طور که باید و شاید و شایسته توان و استعداد و طنازی عطاران است، نظر و رضایت منتقدان و تماشاگران را جلب کند و فروش های نسبتا خوب آنها را هم باید به حساب محبوبیت پرسونای عطاران به عنوان بازیگر گذاشت. آقاخانی هم تا اینجا فقط یک فیلم در کارنامه سینمایی اش دارد به نام لامپ 100 که فضایی کمدی جدی درباره مواد مخدر داشت و خیلی با بازخوردهای خوبی هم مواجه نشد. نتیجه حضورهای سینمایی کارگردان های کمدی تلویزیون، در مجموع تا اینجا خیلی چشمگیر نبوده و آنها به هیچ وجه نتوانستند، موفقیت تلویزیونی شان را به عنوان کارگردان در سینما تکرار کنند و پیروزی های عطاران و آقاخانی در سینما، فقط منحصر به عرصه بازیگری است. حالا استاد این دو یعنی مهران مدیری، بسیار دیرتر از بازیگران نخستین مجموعه های کمدی اش در تلویزیون، خود می خواهد با وزنه سنگین سینما روبه رو شود. اینجاست که خوشبین ها و طرفداران مدیری امیدوارند او به پشتوانه کارنامه غبطه برانگیزش در تلویزیون و مهم تر از آن هوشمندی و زرنگی اش و با کمک گرفتن از حرفه ای ها و کاربلدهای سینما، نخستین گام سینمایی اش به عنوان فیلمساز را محکم بردارد و همه را به ورود دیرهنگام یک فیلمساز پیشسکوت درعین حال تازه نفس، امیدوار کند. درحالی که عطاران و آقاخانی به عنوان کارگردان، هنوز در عرصه سینمای کمدی داخلی هم به موفقیت کاملی دست پیدا نکرده اند، سخن گفتن از حضور جهانی آنها کمی دور از دسترس و زودهنگام است. اما از مدیری این انتظار می رود که این همه تجربه گرانسنگش در عرصه کمدی تلویزیونی را در زورآزمایی دشوار سینمایی به کار بگیرد و علاوه بر جلب نظر و رضایت تماشاگران داخلی، نگاهی جهانی و فرامرزی هم داشته باشد. چرا که متاسفانه در همه این سال ها، فقط آثاری عموما جدی و حتی تلخ از سینمای ایران، راه به عرصه جهانی، جشنواره ها و اکران های خارجی پیدا کرده و سینمادوستان آنسوی آب ها، کمدی و طنازی ای از سینمای ما سراغ ندارند و احتمالا گمان نمی کنند ما اصلا چهره های توانمندی هم در سینما داشته باشیم. برای زدودن این چهره عبوس در نگاه جهانیان، مدیری بهترین گزینه است و می تواند آن حضورهای اندک کمدی خوب و ماندگار، همچون اجاره نشین ها داریوش مهرجویی را در سطح جهانی ارتقا دهد. پایان بخش این مطلب، پرسش اختصاصی روزنامه جام جم از مهران مدیری است که در نشست رسانه ای اولین فیلم سینمایی اش، ساعت 5 عصر از او پرسیده شد. خبرنگار ما از این کارگردان سوالی درباره چرایی بی اعتنایی سینمای کمدی ایران به عرصه جهانی پرسید و گفت: فیلمسازان ژانر کمدی در سینمای ایران، عموما نگاه محدود و داخلی دارند و هیچ وقت نگاهی به سینمای جهان نداشته اند. فقط موارد معدودی مثل اجاره نشین ها ساخته داریوش مهرجویی بوده که به عنوان یک کمدی موفق ایرانی، راهی به جشنواره ها و نمایش های جهانی پیدا کرد. شما به عنوان یک کارگردان موفق کمدی در تلویزیون، چقدر تلاش می کنید در فعالیت سینمایی، نگاه جهانی هم داشته باشید و وجهی از استعداد و توان ما در زمینه کمدی ایرانی را به جهان معرفی کنید و بشناسانید؟ مدیری در پاسخ به این سوال گفت: این مساله بستگی به زبانی دارد که برای فیلم انتخاب می کنیم. به نظرم ساعت 5 عصر زبان بین المللی را دارد، برای این که در آن آدم ها خیلی حرف نمی زنند، چون اصلا نیازی به حرف زدن نیست. این موقعیت ها و اتفاقات است که صفر تا صد این فیلم را می سازد و ممکن است در هرجایی از جهان رخ دهد. این وضعیت، خود به خود زبان این فیلم را جهانی می کند. فیلم بعدی من که فضایی تلخ دارد هم زبانی کاملا جهانی خواهد داشت، چون موضوع انسان و جنگ را مطرح می کند و مطمئن و امیدوارم که در نمایش های جهانی هم به خوبی دیده خواهد شد. علی رستگار فرهنگ و هنر ...
جادوی دیالوگ در سریال ها
مجموعه هایی همچون گرگ ها، روزی روزگاری، سربداران، امام علی(ع)، معصومیت از دست رفته و کمی جلوتر شب دهم، مدار صفر درجه، مختارنامه، میکائیل و ... از جمله این آثار هستند. مجموعه هایی که هم به لحاظ ساختار و کارگردانی کار بسیار قوی ای بودند و هم دیالوگ هایی درخشان و به یاد ماندنی داشتند. جذابیت دیالوگ ها و گفت وگوهای رد و بدل شده میان شخصیت های یک سریال گاه چنان جذاب و گیراست که مردم تا مدت ها این اصطلاحات و واژگان را در زندگی و مراودات و محاوره های روزمره شان به کار گرفته و حتی آن را به بخشی از فرهنگ کوچه و بازار تبدیل می کنند. با این حال، به نظر می رسد با کند شدن فرآیند ساخت مجموعه های تاریخی و توجه بیشتر به ساخت ملودرام های اجتماعی، توجه فیلمنامه نویسان به نگارش دیالوگ ها هم کم شده و لحن کلام شخصیت های داستانی از برخی جهات برای مخاطبان تصنعی و نمایشی به نظر می رسد. اما آیا این به معنای آن است که روزگار دیالوگ های درخشان و گفت وگوهای به یاد ماندنی در تلویزیون به سر آمده است؟ هنری که مورد غفلت است نویسنده مجموعه های تلویزیونی چون تولدی دیگر ، نیمکت و فصل زرد ، عامل نبود زمان را در افت کیفیتی که گاهی گریبانگیر متن آثار نمایشی می شود، دخیل می داند و می گوید: دیالوگ به عنوان یکی از اصلی ترین عناصر در هر فیلمنامه محسوب می شود. با این حال عاملی که موجب شده دیالوگ در مجموعه های ما گاهی با غفلت مواجه شود این است که برخی دیالوگ را با گفت وگو نویسی اشتباه می گیرند و فکر می کنند هر دو نفری که با هم کلماتی را رد و بدل می کنند لزوما در حال دیالوگ گفتن هستند. علی خودسیانی در گفت وگو با جام جم تصریح می کند: دیالوگ براساس درام شکل می گیرد و به عنوان عنصری دراماتیک در هر اثر نوشتاری به شمار می آید؛ لذا باید از گفت وگوهای محاوره ای و آن چیزی که این روزها در برخی مجموعه های نمایشی شاهدش هستیم کاملا مجزایش دانست. دیالوگ از چند وظیفه اصلی در هر مجموعه یا اثر نمایشی برخوردار است؛ اول این که به معرفی شخصیت ها و پردازش آنها می پردازد و دوم در پیشبرد داستان نقش دارد. در وهله سوم شرایط و موقعیت کلی کار را تبیین می کند و در واقع زمان و فضای کلی داستان و حتی موقعیت جغرافیایی اثر را برای ما نمایان می کند. بنابراین می بینیم که دیالوگ، عنصر ساده ای نیست و نباید با غفلت از کنارش گذر کرد. در شرایط کنونی دیالوگ صرفا به پیشبرد قصه منحصر شده است و در هر صحنه ای فقط دو آدم را روبه روی هم می گذاریم که به شکلی نمایشی ایستاده اند و جملاتی را با هم ردوبدل می کنند. خودسیانی ادامه می دهد: البته عوامل متعددی در این زمینه دخیل است؛ شاید دستمزدها اجازه وسواس بیشتر را نمی دهد، شاید هم فرصت ها در تلویزیون محدود است و کارها باید بسرعت روی آنتن برسند؛ وگرنه کسی که ذهنیت و قدرت داستان نویسی دارد، قطعا از عهده نوشتن دیالوگ هایی درست هم بر خواهد آمد و کار شاقی نیست. به نظرم اگر می خواهیم آثار بهتری داشته باشیم، باید زمان بیشتری را هم برای نوشتن کارها به نویسندگان بدهیم. دیالوگ نویسی، فنی تخصصی یک منتقد، دیالوگ نویسی را به عنوان هنری می داند که لازم است به شکلی ویژه تر در نگارش آثار مورد توجه قرار بگیرد. حسام مقامی کیا توضیح می دهد: به هر حال نگارش قسمت های مختلف فیلمنامه از طراحی و پلات کلی گرفته تا داستان پردازی و جنبه های دیگر همه در یک مقال نمی گنجد و وقت و تمرکزی برای نویسنده به منظور دیالوگ نویسی باقی نمی ماند. زبان جاری جامعه سعید جلالی، فیلمنامه نویس هماهنگی ساختار فیلمنامه با دیالوگ را موضوعی اساسی و ضروری دانسته و می گوید: دیالوگ نویسی امری منفک از فیلمنامه نویسی نیست؛ بلکه یکی از ارکان اساسی و تشکیل دهنده آن محسوب می شود. هر فیلمنامه ای از عناصری چون ایده اولیه، طراحی و ساختار و همچنین دیالوگ تشکیل شده است. شما ابتدا طرح کلی داستان را پیدا می کنید، بعد آن را پرورش می دهید و به مراحل بعدی چون نوشتن دیالوگ های کار می رسید. بنابراین دیالوگ نویسی امری نیست که در مسیری جدا باشد. نویسنده مجموعه هایی چون آخرین بازی ، سه، پنج، دو و آوای باران تاکید می کند: نباید فکر کرد که دیالوگ می تواند فیلمنامه ای را نجات بدهد یا برعکس فیلمنامه ای خوب و درخشان با وجود دیالوگ های ضعیف دیده بشود. اینها همه عوامل تکمیل کننده هم هستند و همه عناصر را باید بخوبی در کنار هم چید. اگر تمام کارهای موفق سال های اخیر را بررسی کنید می بینید قطعا از این قاعده پیروی کرده اند. به هر حال دیالوگ نویسی امری است که با قدرت شنیداری مخاطبان سر و کار دارد و هر قدر آهنگین و صحیح تر باشد بیشتر به دل هایشان می نشیند. وی ادامه می دهد: در مجموعه هایی که اخیرا در تلویزیون می بینیم تلاش می شود فضای جامعه بیشتر مد نظر قرار بگیرد و دیالوگ ها را به زبانی بنویسیم که زبان جاری جامعه باشد و اصطلاحاتی را به کار ببریم که از زبان خود مردم هم شنیده شود. احتیاج به یک نویسنده دوم داریم مقامی کیا، منتقد: به نظر می رسد ما امروزه برای پیشبرد متون نمایشی مان احتیاج به یک نویسنده دوم داریم؛ یعنی کسی که فقط نوشتن دیالوگ های آن اثر را به عهده بگیرد و نه چیز دیگر. دیالوگ نویسی استعدادی مجزا و فنی جداگانه بوده که لازم است به شکلی تخصصی مورد توجه قرار بگیرد. نمی گویم لزوما هیچ فیلمنامه نویسی نمی تواند دیالوگ خوب بنویسد؛ نه، اما فکر می کنم امروزه و با توجه به تخصصی شدن هر چه بیشتر رشته ها، بهتر است افراد به این صورت در حیطه های مجزا کار کرده و به هم کمک کنند. زهرا غفاری رادیو و تلویزیون ...
مرمت و بازسازی قلعه دختر و قلعه اردشیر در کرمان آغاز شد
به گزارش ایرنا مسعود سلطانی فر و علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان با گذاردن یک خشت در قلعه دختر و اردشیر، عملیات اجرای این طرح را کلید زدند. معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: استان کرمان با همت دستگاه های اجرایی مختلف در بسیاری از بخش های بهسازی ابنیه تاریخی از سایر استانهای کشور جلوتر و این قابل تقدیر است. سلطانی ...
امضای قراردادهای نفتی با الگوی جدید تا پایان سال
شما ما را متقاعد کنید معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی درباره شما ذخایر نفت خام ایران را 157 میلیارد بشکه عنوان کردید که رقمی است که در عرف جهانی به همین شکل محاسبه می شود اما واقعیت این است که میزان نفت قابل برداشت ما بدون احتساب میعانات چیزی بیشتر از 40 میلیارد بشکه نیست که با فرض تولید روزانه چهار میلیون بشکه ما تنها تا 26 سال آینده نفت داریم و فکر نمی کنم هیچ ...
کوری خودخواسته سران انگلیس
با کشورهای منطقه و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و یمن داشته است، به ویژه اینکه از بزرگ ترین حامیان کمک های انسانی در یمن است. این مقام انگلیسی با بیان اینکه یمن از مرحله حساسی عبور می کند، خاطرنشان کرد که دیدار جده نشان داد که شرکت کنندکان برای آغازی جدید جهت حل بحران در یمن تلاش می کنند. الوود خاطرنشان کرد که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس حق دارند که نگرانی خود را نسبت به آنچه که وی "مداخله های ایران ...