سایر منابع:
سایر خبرها
پذیرایی با شیشلیک جهادی تا تقدیر از ژنرالی با اشعار خدمت رسانی
...، غزلی را سروده بود که تقدیم حاضرین نمود و اینگونه اولین شب شعر جهادی پایان یافت و مانند همیشه به لطف و همت و زحمت خبرنگاران و عکاسان و تصویر بردارن در رسانه ی ملی انعکاس یافت تا جریانی شود برای اجرا در سایر گروه ها و قرارگاه های جهادی که به فرموده ی امام عزیز خراسانیان امین : آنچه در قالب هنر بیان گردد، ماندگار می شود و اردوهای جهادی نیز با شب های شعر و خاطره تا تولید کتاب و مستند و نماهنگ و ... بی شک بیش از پیش تعمیق و ترویج و تعمیم و توسعه خواهد یافت به حول و قوه ی الهی. منم یاسر مرید حیدرم من غلام حضرت پیغمبرم من پایان پیام/ 50 ...
از غم داود رشیدی تا سیاست روحانی
؛ موفقیت فقط در رسیدن به هدف (هنر و یا هر مقوله ی دیگری) خلاصه می شد. هنر برای آن ها خود هدف بود، نه وسیله. و در آخر ارجاعتان می دهم به آن جمله ی آتشین نصیریان در روز خداحافظی با رشیدی، او باز هم آرزوی هم بازی شدن با داوود را داشت؛ روی صحنه ای که همه ی زندگی شان بود. قاضی پور یا (انزجار، هفته) نماینده ی ارومیه خبرنگار روزنامه ایران را مورد ضرب و شتم قرار داد. قاضی پور نماینده ی ...
خسرو معصومی: سینما جای تفنن و شهرت نیست
معصومی را باید از زمره کارگردانان باسواد سینمای ایران دانست و با او درباره خیلی چیزها صحبت کرد. در فیلم های شما قصه های واقعی دیده می شود، آیا این داستان ها ریشه در رویا هایی دارد که شما در کودکی داشتید؟ هیچ موضوعی نیست که نشات گرفته از رویاهایمان نباشد. از همان بچگی سینما برایم یک رویا بود، رویایی که دستیا بی به آن خیلی سخت بود اما با علاقه و تلاش توانستم به آن برسم. البته نه به صورت کامل! به رویاهایم رسیدم اما به سرانجام نه! علاقه به سینما چگونه در شما شکل گرفت آن هم در دهه 30؟ بهشهر در دهه 30 که من به دنیا آمدم دو تا سینما داشت، یکی به نام شهنا و دیگری سینما کاپری. این خیلی مهم بود که در یک شهر کوچک کارگری دو تا سینما فعال باشد. تماشاچی سینما آن سا ل ها خیلی زیاد بود. یادم هست مردم ساعت ها در صف می ماندند تا بتوانند یک فیلم را تماشا کنند، همه اینها باعث شد تا سینما برایم مهم شود چون بخش زیادی از رویاهایم را در فیلم ها می دیدم. یعنی سینما زمینه خیال پردازی را در شما تقویت می کرد؟ بله! موتور خیال پردازی ذهن مرا روشن می کرد. برای رسیدن به دنیای سینما رویا پردازی می کردم. مدام فکر می کردم باید چکار کنم که کارگردان سینما شوم. در آن دوره فیلم های سینمایی نقش زیادی در انتخاب های ما داشت و علاقه ما را به برخی چیزها زیاد و کم می کرد، سینما و کتاب انگیزه زیادی به ما می داد. بخصوص برای ما که در شهرستان بودیم و امکانات زیادی نداشتیم. امکانات کم بود اما به نظر می رسد آدم ها عمیق تر فکر می کردند. بخشی از آن مربوط به دنیای فناوری است که در آن زمان نبود. تلفن تنها ابزار ارتباطی مردم با هم بود آن هم به شکل محدود. آن زمان حتی تلویزیون هم کم بود. یادم می آید در شهر ما چند خانواده که دستشان به دهانشان می رسید، تلویزیون داشتند. برای همین سینما برای مردم خیلی جذاب بود چون داستان های خیالی خود را بر پرده سینما می دیدند. اما الان گوشی های موبایل حکم سینمای کوچکی را دارد که همیشه همراه آدم هاست. فیلم های کوتاه در گروه های اجتماعی منتشر می شود که برخی از آنها آن قدر خوب است که مثل یک فیلم مناسب بیننده را راضی می کند. اما در دوره ما سینما دست نیافتنی بود. به نظر می رسد همین دست یافتنی بودن، بیشتر چیزها را دم دستی و سطحی کرده است. من با این نظر موافق نیستم. بچه های امروزی خیلی باهوش تر هستند و جوان ها نگاه عمیقی به پیرامون خود دارند. در گذشته اخبار خیلی دیر به دست ما می رسید و ما بیشتردر بی خبری زندگی می کردیم. اما الان هر اتفاقی که در هر گوشه دنیا رخ می دهد بسرعت به گوش همه مردم دنیا می رسد و این خیلی خوب است. اما اگر به فیلم های سینمایی نگاه کنیم آثاری که مثلا در 15 10 سال قبل ساخته می شد، داستان هایی را بازگو می کرد که تلنگری بود به ذهن تماشاچی اما الان داستان های سینمایی خیلی عادی شده است. کارگردانانی که در بخش هنر و تجربه فعال هستند، فیلم های خیلی خوبی می سازند. زاویه دید ها خیلی تغییر کرده و کارگردانان امروزی خیلی راحت حرف هایشان را به تصویر می کشند. از نظر فنی و امکانات هم که خیلی بهتر از گذشته است. اما نسل من با نسل جدید یک تفاوت دارد و آن سختکوشی است. ما خیلی تلاش می کردیم که فیلم بسازیم اما اکنون فیلمسازی اصلا سخت نیست. با دوربین موبایل هم می توان فیلم ساخت. اما آن زمان ما باید ماه ها پولمان را جمع می کردیم تا می توانستیم نگاتیو هشت میلی متری بخریم و با آن چند دقیقه فیلم بسازیم. باید خیلی دقت می کردیم که خراب نشود چون اگر خراب می شد همه زحمت های ما هدر می رفت. اکنون همه چیز دیجیتال شده است، می توان بارها فیلم گرفت، پاک کرد و دوباره ضبط کرد بدون صرف هزینه و... این آسان شدن، مضراتی دارد که مهم ترین آن پایین آمدن دقت است. سختی کار باعث می شد که ما در تجربه اول به خیلی چیزها برسیم که جوانان امروزی شاید بعد از ساخت 10 فیلم به آن می رسند. فضای کارگری را در فیلم هایتان خوب و تاثیرگذار به تصویرمی کشید، آیا تجربه ها و دیده های خود را در سینما بازگو می کنید؟ من در کنار آدم های فیلم هایم زندگی کرده ام ،گرفتاری ها و علاقه مندی های آنها را می شناسم. شخصیت های فیلم هایم کسانی هستند که به زندگی آنها کاملا اشراف دارم. به نظرم در سینما باید سراغ آدم هایی رفت که آنها را می شناسی، ا ...
نگاهی به حمله مغولان به ایران و عراق، بر اساس یک متن تازه یاب
که سطان خوارزم نسبت به آنان با تسامح برخورد کرد و این یک روش عقلایی بود. این بود تا آن که کار به سلطان محمّد خوارمشاه رسید، او مردی با قدرت و شوکت و بسیار غیور و تند مزاج بود. از بسیاری از بزرگان شنیدم که او گاه پدرش را به خاطر تسامح با تاتارها سرزنش می کرد که چرا بر آنان سخت نگرفته است. وقتی حکومت به او رسید، لشکر جرّاری آماده کرده و جنگ میان آنان و مغولان بالا گرفت . به نظر وی سلطان محمّد در این ...
جستاری کوتاه در علل شهادت امام جواد(ع) +پوستر
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از نبض سحر، هشتمین امام معصوم(علیهم السلام) در انتظار پسر و شیعیان در تب و تاب رویت جمال جواد الائمه(علیه السلام) بودند. حدود چهل و هفتمین بهار عمرامام رضا(علیه السلام) سپری می شد اما هنوز فرزندی کاشانه پر فروغش رافروزان نساخته بود. از طرفی حضرت مورد طعنه دشمنان و زخم زبان آنها قرار داشت که گاه بوسیله نامه نیز آن حضرت را مورد آزارقرار می دادند که نمونه ...
بود و نبودم برای کسی اهمیت نداشت/ کمیته داوران از گفتن یک خسته نباشید هم دریغ کرد
داشتم و در برخی بازی ها می دیدم که برخی ناداوری ها صورت می گیرد و داور خطاهای واضح را نمی گیرد و حتی در برخی دیدارها همین اشتباهات داوری سبب شکستمان می شد. کناری با اشاره به اینکه قصد سفر به بندرعباس برای زندگی گرفتم، تصریح کرد: در بندرعباس با آقای محمود رئیسی آشنا شدم و همین موضوع مرا با داوری آشنا کرد و به این سمت پیش رفتم و کم کم توانستم مسیر خود را در این عرصه ارتقا دهم. وی ...
ماجرای عجیب دفن ناخواسته یک مطرب در حرم امام رضا(ع)/ رضا کیانیان: من نوه مطرب هایی هستم که مردم را شاد ...
.... گاهی در رفت و آمدهایمان جیگی جیگی را می دیدیم که ساز می زد و عروسک بزغاله اش را می رقصاند و این حرکات برای من بسیار جذاب بود. از پدرم می خواستم بمانیم و او را ببینیم و به او پول بدهیم و این تصویر ذهنی من از او بود اما همیشه تصویری زنده است. این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در ادامه گفت: چند سال پیش در ماه رمضان هیاتی از جوانان مرا دعوت کردند تا در مراسم شان سخنرانی کنم که ...
نامه هایی برای جان اسمیت
این کتاب که سال 1912 برای نخستین بار به چاپ رسید در طول بیش از یک قرن محبوبیتی دور از انتظار پیدا کرد و اکنون یکی از رمان های پرفروش در جهان است. به بهانه پخش مجدد مجموعه انیمیشن بابالنگ دراز از شبکه کودک و نوجوان به این سریال خاطره انگیز و دیدنی نگاهی داریم. شادی های کودکی غمگین شخصیت اصلی این داستان جذاب جروشا ابوت یا جودی ابوت است که در نوانخانه ای غم انگیز به نام جان گریر زندگی می کند. او استعداد خوبی در نوشتن دارد. یکی از نوشته های او مورد توجه یکی از بانیان نوانخانه قرار می گیرد. این فرد با نام مستعار جان اسمیت، قیمومیت جودی را تقبل می کند و او را به بهترین دبیرستان شبانه روزی می فرستد. جودی موظف است در ازای این لطف قیم خود هر ماه به او نامه ای بنویسد و وی را از اتفاقات و پیشرفت های درسی اش با خبر کند. جودی درزندگی جدید خود در حالی که بسیار خوشحال است، اما غمی سنگین نیز دارد. او مجبور است هویتش را پنهان نگه دارد و همین موضوع رنجش می دهد. در دبیرستان، جودی با سالی مک براید و جولیا پندلتون هم اتاق می شود. سالی دختری خجالتی، اما شیرین است و پس از مدتی رابطه دوستی عمیقی بین او و جودی برقرار می شود. در مقابل، جولیا دختری مغرور و افاده ای است که مدام سعی دارد سر از کار جودی درآورد. جولیا عمویی به نام جرویس پندلتون دارد که آدمی سرشناس و پولدار است؛ اما در عین حال مردم گریز و تا حدی عجیب است که از روش های خانواده متمول خود دوری می کند. در طول داستان، شاهد ملاقات های گاه به گاه جرویس پندلتون و جودی هستیم و کم کم جودی به جرویس علاقه مند می شود. داستان زمانی به اوج می رسد که متوجه می شویم قیم جودی آقای جان اسمیت همان جرویس پندلتون است. داستان علاوه بر وجود جنبه های سرگرم کننده و توجه به عواطف و احساسات لطیف انسانی مثل بخشش، کمک به همنوع، نوع دوستی، صبر، پایداری و... جذابیت هایی دارد که همه را در هر سنی جذب خود می کند. اگرچه در ظاهر این داستان برای نوجوانان نوشته شده، اما سبک نگارش به گونه ای است که مخاطبان بزرگسال را نیز شیفته خود می کند و به همین دلیل این کتاب یکی از آثار ماندگار ادبی جهان به شمار می آید. کتاب بابالنگ دراز از نظر نگارش نیز سبکی بدیع و خلاقانه دارد. این کتاب در اصل در قالب نامه هایی است که از زبان جودی برای قیم خود که او، وی را بابالنگ دراز می نامد نوشته می شود. باز هم شرکت نیپون مجموعه انیمیشن بابالنگ دراز که اکنون شاهد پخش آن هستیم سال 1990 توسط شرکت معروف انیمیشن سازی نیپون ژاپن ساخته شد و به نمایش درآمد. این دومین اقتباس ژاپنی ها از این داستان معروف جین وبستر بود. سال 1979 نیز انیمیشن دیگری با اقتباس از این داستان ساخته شده بود. این مجموعه سه سال از زندگی جودی ابوت را از زمان ترک نوانخانه جان گریر تا زمان اتمام دوران دبیرستان به تصویر کشیده است. در این نسخه انیمیشن، جودی نسبت به اصل داستان جوان تر است و به جای کالج به دبیرستان می رود. این مجموعه 40 قسمتی با موفقیت به نمایش درآمد و بسیاری از شبکه های معروف در اروپا و آمریکا آن را نمایش دادند. در ژاپن تحت تاثیر نمایش این انیمیشن، بنیاد خیریه ای برای کوکان یتیم با نام بنیاد بابالنگ دراز تاسیس شد. استودیوهای انیمیشن سازی نیپون در توکیوست. این شرکت فعالیت خود را از اواسط دهه 1970 با تولید مجموعه هایی چون هایدی و بچه های مدرسه آلپ و نیکو آغاز کرد. یکی از دلایل محبوبیت و شهرت این شرکت انیمیشن سازی ساخت مجموعه هایی است که براساس رمان ها و کتاب های معروف ادبیات جهان شکل و قوام می یابد. خالق ماندگار جودی ابوت جین وبستر، نویسنده و نمایشنامه نویس آمریکایی (1916 1876) با کتاب مشهورش بابالنگ دراز در جهان ادبیات چهره ای شناخته شده دارد. مادرش از نزدیکان مارک تواین، نویسنده معروف آمریکایی بود و پدرش نیز یک موسسه انتشاراتی داشت که برخی از کتاب های مارک تواین توسط این موسسه به جاپ رسید. کتاب بابالنگ دراز ابتدا در قالب پاورقی در نشریه ای با موضوع زنان به چاپ رسید و در اکتبر 1912 به شکل کتاب وارد بازار شد. اختلاف شدید طبقاتی در آمریکا و تفاوت رفتار کادر آموزشی در مدارس با بچه های فقیر و پولدار، مهم ترین انگیزه او در نگارش این کتاب بود. استقبال از کتاب، جین وبستر را ...
عاشق پیشه نیستم!
مثلا بعد از 20 روز کار تمام شده و می شود سراغ پروژه های بعدی و کارهای دیگر رفت. این روزها نقش های متعدد و متنوع را به بازی در سریال های بلند ترجیح می دهم. من نقش های اصلی سریال 26 قسمتی به دنیا بگویید بایستد را به عهده داشتم، همین طور سریال زمین انسان ها و سریال عملیات 125؛ درنتیجه برای من خیلی مهم نیست که ایفاگر نقش های طولانی و اصلی باشم؛ برایم مهم این است که نقش را خوب بازی کنم و پروژه و نقش ...
این چرخ فلک که ما در او حیرانیم...
بعد از این در جهانِ داستان، تصویر و نمایش هرچه بگویند تکرار مکررات و بازگوکردن شنیده هاست. آنها معتقدند فقط می توان به زبان و نگاه خلاقانه خالق اثر به سوژه ای تکراری امیدوار بود، اما در مقابل این باور هنوز آثاری تولید می شوند که مثال نقض این تفکر هستند و در برهوت قصه گویی راه و رسم کار خویش را بخوبی بلدند. این آثار نوید می دهند که همچنان می توان قصه آدم هایی را گفت که زندگیشان دیدنی و شنیدنی است؛ آدم هایی از جنس این روزگار، با دغدغه هایی ملموس و افکاری مانوس که در بزنگاه حادثه، کردارشان قهرمانانه و گاه جالب و غریب است؛ و همین قرابت و غریبی توامان و جزئیات خوش آب و رنگ است که به قصه آنها عمق و جذابیت می بخشد. سریال چرخ فلک از آن دست آثار است که در محتوا حرف تازه ای برای گفتن دارد و در ساختار برای مخاطب ایرانی بدیع و تماشایی است. هر داستان از دل داستان دیگر می آید و شخصیت هایش که سوار بر چرخ فلک روزگارند، گاه از کنار یکدیگر عبور می کنند و گاه دانسته و نادانسته بر سرنوشت هم اثر می گذارند. این شیوه قصه گویی سبب می شود نویسنده به زندگی طبقات مختلف اجتماعی نقب بزند و چشم دل بیننده را به روزگار آدم هایی که احتمالا هر روز از کنارشان رد می شود روشن کند تا مخاطب خود را جزئی از این نمایش تصور کند. این قصه های تودر تو اما ساده را علیرضا طالب زاده به رشته تحریر در آورده؛ کسی که هر بار فیلمنامه ای نوشته، به یکی از آثار موفق قاب جادویی تبدیل شده است. در بخش کارگردانی نیز دو نسل متفاوت حضور دارند و همکاری این گروه سه نفره نه تنها به یکدستی مجموعه ضربه نزده بلکه به آن ضرباهنگ بهتری بخشیده است و نشان می دهد برخلاف انتظار، کار گروهی در ایران نیز نتیجه مثبتی دارد. عزیزالله حمیدنژاد کارگردان گزیده کار سینما که اشک سرما را به عنوان یک اثر به یادماندنی و موفق در کارنامه دارد یکی از اعضای این گروه سه نفره و سازنده برخی قسمت هاست. در کنار او بهرام عظیم پور کارگردان سریال بیداری نیز عهده دار کارگردانی چند اپیزود است و نیروی جوان و تازه نفسی همچون احسان عبدی پور نیز این گروه را کامل کرده است. بازی های رئال و یکدست در کنار داستان هایی سرراست و با ساختی محکم، چرخ فلک را به مجموعه ای خوش ساخت تبدیل کرده که با وجود اپیزودی بودن از پس همراه کردن مخاطب سربلند بیرون آمده است؛ به گونه ای که هر اپیزود را با کمی اغماض می توان فیلم سینمایی مستقل، با همان میزان جذابیت در نظر گرفت. این نتیجه حرفه ای حاصل کار فیلمنامه نویس و کارگردانان کاربلدی است که برای جذب مخاطب به هر کاری تن نداده و هر سخن و رخداد کم مایه را برای ایجاد هیجان و کشش دستاویز قرار نمی دهند. راویان این سریال زبان تصویر را بخوبی می شناسند و همین است که از زیاده گویی پرهیز می کنند و تا جایی که امکان دارد جای دیالوگ های پرطمطراق و طولانی را به تصاویر گویا می دهند؛ تصاویری که جزئیات، با مهارت در تار و پود آن تنیده شده است. به همین دلیل فرم کارگاه به آثار سینمایی طعنه می زند و به جای پرگویی و آدرس دقیق به مخاطب دادن، لذت کشف بسیاری از ناگفته ها را به هوش بیننده می سپارد. و مسلم است سازنده جایی خطر می کند که می داند در جذب مخاطب آنقدر موفق عمل کرده است که تماشاچی اش انگیزه و انرژی لازم را برای مداقه و پیگیری در تک تک پلان های به نمایش درآمده دارد. طالب زاده با فضاسازی واقعی در متن، طراح صحنه و لباس با شناخت واقعی شخصیت ها و ظاهر آنان در اجرا و کارگردانان با مسلط بودن به فیلمنامه و آنچه می خواهد بگوید تصویری روشن و باورپذیر از جامعه امروز نشان می دهند؛ تصویری که از پس هر قصه مقابل چشمان بیننده نقش می بندد. هر آنچه رفت مبین این نکته است که ماحصل تلاش گروه چرخ فلک به سریالی متفاوت و جذاب مبدل شده است. ممکن است به نظر بیاید ساخت چنین اثری با فرم خاص و کمتر دیده شده برای مخاطب ایرانی که انتظار دارد سریال های هر شبی طولانی را با شخصیت هایی ثابت به تماشا بنشیند ریسک باشد، اما آنچه سبب شده این پیش بینی درست از آب درنیاید عمق شخصیت های داستان و ابعاد تازه آنهاست که بدرستی و با ظرافت در فیلمنامه گنجانده شده اند. شخصیت هایی که جان دارند و به همین سبب مخاطب را پس از دو قسمت حضور در سریال ...
گفت وگوی فرصت امروز با محمدرضا خجسته، طراح پارچه و هنرمند ایکات بافی / ایکات بافی، هنری رو به فراموشی
حال حاضر ایکات یا دارایی به یکی از اقلام مورد توجه گردشگرهای خارجی تبدیل شده است که بسیار از آن خوش شان می آید و علاقه مند هستند. این پارچه فرقی با متقال یا چیت ندارد و فقط زحمت تهیه اش بیشتر است و موارد استفاده آن در گذشته بقچه لباس، آستر پتو و لحاف، پرده و شال کمر بوده که الان چیزهای دیگری مثل رومیزی، روتختی و شال زنانه هم به آن اضافه شده است. پارچه های دارایی را هیچ گاه مانند هم نمی ...
آخر هفته تلویزیون به یاد زنده یاد داود رشیدی
با گذشته یک هفته از درگذشت زنده یاد داود رشیدی صداوسیما با پخش دو فیلم از این هنرمند یاد او را زنده می کند. 31 فیلم سینمایی در دو روز پنجشنبه و جمعه یازدهم و دوازدهم شهریور ماه روی آنتن می روند. در میان این فیلم ها دو اثر بی بی چلچله به کارگردانی کیومرث پوراحمد و شیلات ساخته رضا میرلوحی هم جای دارند؛ فیلم هایی با بازی زنده یاد داود رشیدی. شبکه یک نام فیلم ...
چخوف هم می تواند عده ای را دلواپس کند
و همه اتفاقات با دو تا نور موضعی می افتاد. این طور که مثلا نشستیم و قرار است نور روی تماشاچی برود یکهو می ایستاد و بعد از آن زیاد می شد و یکباره قطع می شد. و بعد یک نور آرام روی صحنه می آمد و شروع می کرد به پِرپِرکردن. اصلا طراحی نور ویژه ای هم نکرده بود فقط با شیطنت یک سری فرم های قراردادی تئاتر مانند خاموش و روشن شدن نور را به چالش کشیده بود، در آخر نمی دانستیم اساسا برای کی داریم دست می زنیم ...
درگیری فیزیکی شدید روی سکوهای ورزشگاه شهید کاظمی +عکس
آقا داوود تدارکاتِ زحمت کشِ تیممون میزاشتن که پشت دروازه سایپا کنارِ زمین وایساده بود واز همون جا درگیری شروع شدکه لیدرها با کمک هواداران انداختنشون بیرون نقل قول +1 #2 سامان 2016-08-31 20:47 یعنی چه ؟ آدم اگر ارث بدری را هم بستانکار باشد اینطور بجان طرف نم افتد . این چه وضعیه جناب طاهری ؟ بادیدن این صحنه ها کدام بدی اجازه می دهد فرزندش به ورزشگاه شما بیاید . فرهنگ لومبنیسم ...
فرار از تله
که از آن پس جایگاه او را در سینما مستحکم کرد؛ بازیگر نقش مکمل فیلم هایی ماندگار که بنا بود در سال های پیش رو یک به یک ساخته شوند. زمان اکران نخستین فیلمش، همه بااشتیاق منتظر هنرنمایی هنرمند تحصیل کرده بودند. تیتراژ با موسیقی جاندار مرتضی حنانه بر پرده نقش بست. یک نام برای نخستین بار بر پرده نوشته می شد: داوود رشیدی و این سرآغاز راهی طولانی شد که بسیار فرازونشیب داشت، اما تا زمان نشیب هنوز فراز ...
به یاد داوود رشیدی
سال 47 بود و من چندسالی بود که در تهران دانشجوی پزشکی شده بودم و هنوز از شوک صحنه های تشریح بدن آدمی در تئاتر آناتومی دانشگاه و بوی تند بدن اجساد آغشته به مواد نگهدارنده درنیامده بودم و هنوز تخیل بازسازی حرکت و فعالیت در اندام های بدن تشریح شده آدمی، وسواس شب و روزم بود. یکی از این شب ها بود که به دیدن اجرای تئاتر در انتظار گودو ساموئل بکت، از داوود رشیدی رفتم. من که تازه در سالن تئاتر آناتومی با ...
برداشت های رمانتیک از عشق، ازدواج را نابود می کند
سالگی مادرش را به علت سرطان از دست داده و پدر کرستن نیز او را در کودکی ترک کرده است. به همین خاطر، ممکن است سفر کاری و شبانۀ ربیع باعث ناراحتی شدید کرستن شود یا مثلاً دیدن چند لباس کثیف، خاطره های تکان دهندۀ ربیع از بیروتِ جنگ زده را زنده کند. هر رابطه ای همواره با خطراتی در ربط با قداست خود همراه است. این خطرها برای ربیع، زنان جذاب و بی فایده ای هستند که با آن ها برخورد می کند. دوباتن ...
امام موسی صدر و ترسیم زنانی که پرورش دهنده حاکمان هستند
زوریخ کار می کند، شلواری می پوشد که جاذبه های بدنش را آشکار می کند، آیا او با این کار از دین خارج شده است؟ من به مطلبی که شما درباره امینه دحبور نوشته اید باور داشته و هنوز باور دارم که عفت زن محدود به حفظ عفت فردی اش نمی شود. بنابراین، سخت گیری و دقتی که امروزه برای حفظ این عفت اعمال می شود، نابه جاست. من ذلت زنان لهستانی را فراموش نمی کنم که آلمانی ها پس از تصرف سرزمینشان آنان را مانند گله های ...
باهنر: اگر قرارباشد روحانی رای بیاورد ان شاالله باید مرحله اول کار تمام شود / احتمالا احمدی نژاد نیاید
رییس مجلس گفت: در صحبت اخیرم در جامعه اسلامی مهندسین گفتم اوج رقابت ها در انتخابات مجلس رخ می دهد که هزاران نفر نامزد می شوند. این افراد یا به عنوان مستقل وارد صحنه می شوند یا به عنوان نامزد این یا آن حزب. رقابت هم سخت است. اما جالب این است که نه صاحبان لیست ها، درست افرادی را که نامزد می کنند می شناسند و نه نامزدها می دانند صاحبان لیست چه مواضع و اهدافی دارند. لیست ها رفاقتی یا محفلی بسته می شود ...
سینمای ایران پارتی بازی دارد دلسوز ندارد!
و تاکنون چنین مشکلاتی را هم نداشتند. اگر فردی نخواهد کسی به آنان دست درازی کند باید خودش مراقب باشد و هیچ گاه در جایگاه تهمت قرار نگیرد. نمی شود گفت هر زنی که ستاره شده است حتماً به خیلی چیزها بله گفته است. معتقدم نباید خیلی به این مسائل دامن زده شود. کلام آخر؟ کلام آخر اینکه امیدواریم هر روز شاهد رونق اقتصادی در حوزه سینما باشیم به گونه ای که همه عوامل فیلم مشغول به کار باشند. ضمن اینکه یکی از دغدغه های همیشگی من، همکاری با جوانان خلاق و کاربلد است. ...
باهنر:به طور قطع، نامزد ریاست جمهوری سال 96 نخواهم شد/از نامزدی آقای روحانی حمایت می کنم ولی شرط ...
.... این افراد یا به عنوان مستقل وارد صحنه می شوند یا به عنوان نامزد این یا آن حزب. رقابت هم سخت است. اما جالب این است که نه صاحبان لیست ها، درست افرادی را که نامزد می کنند می شناسند و نه نامزدها می دانند صاحبان لیست چه مواضع و اهدافی دارند. لیست ها رفاقتی یا محفلی بسته می شود. یادم هست یکبار حضرت آقا (مقام معظم رهبری) از عنوان قبیله ای برای آن استفاده کردند که نشان می داد ایشان نیز از این وضعیت ...
بازیگران در سکانس آرزو !
به گزارش پارسینه به نقل از خراسان، بی شک بازیگران سینما نیز همچون همه ما آرزوهایی داشته و دارند، آرزوهایی که گاه برآورده نشده و در حسرت آن به سر می برند. گاه نیز پس از سال ها انتظارغافلگیرشان کرده و به حقیقت پیوسته اند. از آن جا که بازیگران همواره در حال ایفای نقش های مختلف اند کمتر مجال می یابندنقش خودشان را بازی کنند.شاید به همین خاطر است که گاه در خلوت شان دور از فرمان صدا،دوربین،حرکت ،دور از ...
باهنر: اگر قرارباشد روحانی رای بیاورد ان شاالله باید مرحله اول کار تمام شود
هم قبول ندارد پای صندوق بیاید و از حق اساسی خود برای تعیین سرنوشت استفاده کند. البته برخی هم فکر می کنند می شود رای مردم را به صورت تزئینی درآورد که خوشبختانه این شدنی نیست. در صحبت اخیرم در جامعه اسلامی مهندسین هم گفتم اوج رقابت ها در انتخابات مجلس رخ می دهد که هزاران نفر نامزد می شوند. این افراد یا به عنوان مستقل وارد صحنه می شوند یا به عنوان نامزد این یا آن حزب. رقابت هم سخت است. اما ...
برگزار جلسه هشتادم نقد شعر فرات در حسینیه سادات + مشروح کامل جلسه
ترسیم کنی باید خیز بلند برداری و این خیز نگاه های خلاق و زبان مدرن است. کارهای صفربیگی را خوانده ای؟ایشان کارهای خوب خیلی دارد هر چند کارهای معمولی هم دارد فکر می کنم یکی از کارهایش را با آقای امیرافضلی زده است. به هر حال شما کارهای مدرن امروزی را ببینید و مقایسه کنید این زبان زبان آینده شما نیست. شعر بعدی حسین جعفری : گفتند که با خواب، برادر مرگ است روزی برسد مرا که ...
سوگ عظیم رشید سینمای ایران
صحنه کار رفتم و خواستم مرا بپذیرد که پس از آن به همراه مهدی هاشمی به آن گروه رفتیم. او با مهربانی و بلندنظری ما را پذیرفت و با روحیه مهربانی که داشت پذیرای همه بود. سخنرانی حجت الله ایوبی در وصف شهریاران فرهنگ و هنر ایران حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی هم در سخنانی بیان کرد: شهریاران فرهنگ و هنر ایران همین ستاره هایی مثل جمشید مشایخی، علی نصیریان و رضا کیانیان هستند و ما ...
حمایت رسانه ملی از کاروان پارالمپیک / توقعی که از برنامه 90 هست
به گزارش جام جم آنلاین ،مدیر شبکه 3 سیما با آرزوی موفقیت برای ورزشکاران اعزامی به برزیل، گفت: کاروان 111 نفره ورزش کشورمان امروز برای حضور در مسابقات پارالمپیک 2016 راهی ریو می شود. به علاوه تیم خبری رسانه ملی هم متشکل از 28 نفر از حوزه های خبر، رادیو، تلویزیون، برون مرزی و بخش فنی با سرپرستی مدیر شبکه ورزش به برزیل اعزام خواهند شد. پورمحمدی افزود: مشکل بزرگی که وجود دارد این است که رقابت های پارالمپیک توسط کشور میزبان به طور مناسب پوشش تصویری داده نمی شود. به عبارت روشن تر در بازی های المپیک 40 خط برای دریافت تصاویر و اخبار ورزشی وجود داشت که این تعداد برای پارالمپیک به 2 خط تقلیل پیدا کرده است. این امر باعث می شود تا تیم رسانه ای ما با مشقت های بسیاری برای تهیه تصویر و خبر اقدام و به تهران ارسال کنند. رییس شورای سیاستگذاری ورزش صداوسیما با بیان اینکه مسئولیت پخش برنامه های پارالمپیک در شبکه ورزش متمرکز شده است، گفت: شبکه سوم سیما هم در کنار شبکه ورزش اما با زمان کمتری، اخبار پارالمپیک را پخش می کند. مدیرشبکه 3 سیما در ادامه به تقویت و حمایت از برنامه پرمخاطب 90 اشاره کرد و تصریح کرد: در دوره جدید برنامه ریزی های بسیار متنوع تری برای برنامه ورزشی و پرمخاطب نود طراحی و تعریف شده است که این بازتعریف برنامه ها سبب شده تا هزینه های ساخت برنامه نیز نسبت به گذشته بسیار بیشتر شود. بنابراین کمک به رشد ورزش کشور بخصوص فوتبال مهمترین توقع مدیران شبکه و مردم از برنامه 90 است. در بازی های المپیک 40 خط برای دریافت تصاویر ورزشی وجود داشت که این تعداد برای پارالمپیک به 2 خط تقلیل پیدا کرده است پورمحمدی افزود: این افزایش هزینه ها بالطبع سطح توقع مدیران رسانه را هم در کیفی تر شدن برنامه 90 افزایش خواهد داد. بنابراین به شخصه پیگیر روند هفتگی این برنامه پرمخاطب هستم تا مردم و فعالان عرصه ورزش کشور شاهد برنامه ای موفق و پرمحتوا و قوی در حوزه ورزش کشور بخصوص فوتبال باشند. رییس شورای سیاستگذاری ورزش صداوسیما با اشاره به راه اندازی برنامه 90 در سال 1378 تصریح کرد: در این مدت 17 ساله، برنامه 90 به واسطه چالشی بودن مباحث آن، فراز و نشیب ها، مخالفت ها و موافقت های بسیاری را شاهد بوده است اما همیشه تلاش داشته و دارم که به طور کامل از این برنامه حمایت و پشتیبانی کنم، چرا که برنامه ای که به سختی و زحمت زیاد تهیه می شود باید پشتیبانی مطمئن داشته باشد. مدیر شبکه سوم سیما در پایان گفت: تمام تلاش مدیران شبکه سوم سیما این است که این شبکه دوباره به روزهای اوج خود برگردد و بیشترین مخاطب و رضایتمندی را در بین شبکه های سراسری داشته باشد. محمد زندکریمخانی – جام جم آنلاین ...
حسینعلی منتظری؛ از عصر طلایی تا دوران انزوا و دگردیسی
خواهد یافت. کنترل و مهار کردن و معالجه او همواره فکر مرا مشغول کرده و تا کنون چند مرتبه دست به اقداماتی زده ام و حتی اخیراً مدتی وی را برای معالجه اجباراً در قم نگه داشتم ولی متاسفانه اقدامات من سودی نبخشید و در این میان عده ای سوءاستفاده کرده او را تحریک می کنند تا دست به کارهای جنجالی بزند و خوراکی برای تبلیغات دشمنان گردد. من از دولت و نیز همه دوستان و علاقمندان و افراد مسلمان تقاضا دارم اگر می ...
به مناسبت زاد روز حمید نطقی پدر روابط عمومی ایران
... اصولاً فردی که در روابط عمومی کار می کند، باید استعداد داشته باشد و ارتباط گر ورزیده ای باشد و با همگان به خوبی بجوشد. 2- عشق؛ کار روابط عمومی؛ کار اداری معمولی و کار آدم های معمولی نیست. آدم باید عشق و علاقه ای خاص داشته باشد تا بتواند در این زمینه کار کند. 3- فلسفه مدیریت نو و روابط عمومی؛ روابط عمومی به طور کلی به سه عنصر اصلی خود قابل تجزیه است: هنر، فن (تکنیک) و ...
بانک شعر ویژه شهادت امام جواد (ع)
خورم شعله شود بلند از این زخم بر جگر تا آب از دو چشم گهر بار می خورم از این صدای هلهله آزار می کشم با جان خسته غصه ی بسیار می خورم وقتی که می برند مرا روی پشت بام با صورتم به گوشه ی دیوار می خورم پهلو شکسته مادر کم سن و سال من دیگر بیا که حسرت دیدار می خورم رضا رسول زاده لب تشنه بود ، تشنة یک ...
رد ادعای 11 سال برگزار نشدن کنسرت در مشهد
بهانه جویی بهانه جویان می شود. بحث من این است که دست وزارت ارشاد در بسیاری موارد بسته است. چون این ناهنجاری ها رخ داده و ما بهانه را به دست دیگران داده ایم. وجه دوم این است که ما خوانندگانی را داشتیم که روی صحنه، مردم را تشویق به پایکوبی و شادی مضاعف می کردند! گاهی اوقات این موضوع دستمایه ای می شد تا هنجارشکنان، هنجارشکنی کنند. این موارد را من بارها به خوانندگان تذکر داده بودم که آنچه در شان یک هنرمند ...