سایر منابع:
سایر خبرها
طنین شایعات در فرشچیان پیچید!
به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت نزدیک به 9شب است. لابی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان مملو از جمعیت است. نمایشگاه رخداد، دست سازه های هنری هنرمندان اصفهان را در معرض دید علاقه مندان گذاشته است. از غرفه های مختلف این رویداد فرهنگی هنری دیدن می کنم و از یکی دوتای آنها در رابطه با نمایش شایعات می پرسم. یکی از آنها می گوید: خیلی دوست دارم ببینم کاشی فروشان، در تئاتر چطور ظاهر می شود ولی امشب درگیر غرفه هستم ...
عاشقانه های ایرج در زاده مهر
چندی پیش مستندی درباره بهروز رضوی گوینده باسابقه رادیو در شبکه مستند به نمایش درآمد، بعد از آن مستند آقا جلال و مستر رابرت درباره جلال مقامی تولید شد و بعد از این دو مستند، حالا ایرج رضایی در مستند زاده مهر به کارگردانی ابوالفضل توکلی به نسل جوان معرفی می شود. این فیلم مستند، روز گذشته در فرهنگسرای ابن سینا با حضور مدیران شبکه مستند و علاقه مندان رونمایی شد و ایرج رضایی به پاس سال ها کار و تلاش مورد تقدیر قرار گرفت. بی قرار اتاق بدون اکسیژن ایرج رضایی که 55 سال در عرصه دوبله فعالیت کرده، این روزها بیشتر از همیشه دلتنگ کار و حرفه ای است که سال ها با آن عاشقی کرده است. او می گوید: بعدازظهرها که ساعات زیادی از کارمان گذشته بود در اتاق دوبله دیگر اکسیژن زیادی وجود نداشت و حتی نفس کشیدن سخت می شد، اما من دلتنگ همان اتاق بدون اکسیژن هستم. این هنرمند پیشکسوت ضمن قدردانی از تصمیم شبکه مستند برای ساخت مستندهایی درباره هنرمندان پیشکسوت و ابراز شرمندگی از زحمتی که بابت ساخت زاده مهر به ابوالفضل توکلی تحمیل شده است، تاکید کرد: در سال های دور دوبله در این کشور تحقیر می شد، اما بعد از انقلاب اهمیت دوبله درک شد و ما دوبلورها ارج و قرب پیدا کردیم. حالا دوباره دوبله روزهای بی مهری را تجربه می کند و هنرمندان این عرصه روزهای سختی را پشت سر می گذارند. در این شرایط ساخت یک فیلم مستند برای همکاران من مایه دلخوشی و امیدواری است. این هنرمند پیشکسوت تصریح می کند که اگر امروز درباره اش مستندی ساخته می شود به این دلیل است که در تمام 55 سال گذشته با عشق کار کرده است. تقدیم به تاریخ شبکه مستند در گام بعدی از اثری درباره ناصر ممدوح یکی دیگر از استادان پیشکسوت دوبله رونمایی می کند و براساس اظهارات مدیر این شبکه، قرار است ساخت مستندهای پرتره تداوم داشته باشد. سلیم غفوری، مدیر شبکه مستند با تاکید بر این نکته که پیشکسوتان عرصه مستند بر گردن تلویزیون و سینمای کشورمان حق دارند، توضیح می دهد: ساخت این مستندها حداقل کاری است که می توان برای بزرگداشت و نکو داشت این بزرگان انجام داد و امیدواریم بتوانیم آنها را به درستی به نسل های بعد معرفی و نیز تجربیاتشان را منتقل کنیم. غفوری ضمن اشاره به اهمیت تاریخی مستندهایی که درباره هنرمندان پیشکسوت تولید می شود، می گوید: این هنرمندان تجربیاتی دارند که باید در تاریخ ثبت شود؛ آنها بخشی از تاریخ هنر کشورمان هستند و تلاش و زحماتشان باید برای آیندگان مدون و مستند شود. قلبی از طلا پشت یک ستاره حلبی ابوالفضل توکلی در ابتدا، عنوان عاشقانه های ایرج را برای مستندی که درباره ایرج رضایی ساخته، انتخاب کرده بود، اما بعد از ارتباط بیشتر با این هنرمند نام زاده مهر را برای این مستند انتخاب کرد. توکلی درباره این مستند می گوید: من استاد رضایی را به واسطه کارهایش در زمینه دوبله می شناختم و به دلیل علاقه ای که به کارهایش داشتم، ساخت این مستند را آغاز کردم اما بعد از چند دیدار تحت تاثیر منش عارفانه و شاعرانه استاد ایرج رضایی قرار گرفتم. او با تاکید بر روح لطیف و حساس ایرج رضایی، درباره این هنرمند می گوید: روح شاعرانه استاد باعث شد که در مستند زاده مهر برای او یک همزاد تعریف کنیم و ایشان با این همزاد که کسی نیست جز خودش، یاد و خاطره گذشته ها را زنده می کند. توکلی همچنین به تنوع کاری این مدیر دوبلاژ اشاره می کند و می گوید: استاد رضایی علاوه بر این در زمینه های متعددی فعالیت می کرده و به عنوان یک دوبلور هم در شاخه های مختلفی فعالیت کرده است؛ در کارنامه اش هم آثار طنز و کمدی می بینید، هم آثار جدی و پلیسی، هم تاریخی و مذهبی. هنرنمایی های معاون کلانتر مستند زاده مهر از روستای گوراب در جاده چالوس آغاز می شود که 81 سال پیش، ایرج رضایی در آنجا متولد شده است و ضمن روایت خاطرات و واگویه های این استاد دوبله بخش های متنوعی از زندگی او را به نمایش می گذارد و نکاتی درباره این هنرمند مطرح می کند که شاید کمتر درباره اش خوانده یا شنیده ایم. ایرج رضایی بیش از 50 سال در عرصه دوبله فعالیت کرده و در این سال ها، به جای شخصیت های متعددی حرف زده و نیز مدیریت دوبلاژ آثار متعددی را برعهده داشته است. رضایی همچنین به جای کارآگاه معروف تلویزیون درک حرف زد و نحوه متفاوتی از بیان یک پلیس تلویزیونی را ارائه کرده است. مدیریت دوبلاژ سریال ارتش سری نیز یکی از کارهای متنوع و متفاوت ایرج رضایی است که به عنوان اثری ماندگار در خاطره بینندگان تلویزیون جای دارد. خان قلی خان با بازی جمشید لایق در سریال روزی روزگاری، محمد بن حنفیه با بازی محمدرضا شریفی نیا در سریال مختارنامه و معاون کلانتر نیز از دیگر هنرنمایی های ایرج رضایی است. شاید کمتر کسی بداند که ایرج رضایی شاعر و فیلمنامه نویس هم هست و یکی دو بار به عنوان بازیگر در ...
برای جذب مخاطب نباید دست به هر کاری زد
فریدون حسن پور که سریال های پرطرفداری مانند خانه پدری، از یاد رفته و گذر از رنج ها را برای تلویزیون و فیلم هایی مانند ناردون، وقتی همه خواب بودند، پای پیاده، نشانی و ... را برای سینما ساخته، متولد و بزرگ شده شمال کشور است. با حسن پور هم صحبت شدیم و او برایمان از روزگار سپری شده اش گفت و این که چگونه سختی ها را پشت سرگذاشته و اکنون سبک و سیاق کار و زندگی اش چگونه است. از کودکی خود برایمان بگویید، از زادگاه و خانواده پدری. در روستای تازه آباد از توابع شهرستان کلاچای در استان گیلان به دنیا آمدم. تا کلاس سوم ابتدایی در یکی از مدارس نزدیک همین روستا درس خواندم. فاصله خانه تا مدرسه حدود هفت، هشت کیلومتر بود که ما باید پیاده این مسیر را طی می کردیم. کوچک ترین بچه خانواده بودم، در 9 سالگی پدرم را از دست دادم. از پدرم خاطراتی دارم اما آن طور که خواهر و برادرهای بزرگ ترم تعریف می کنند، آدم اهل مطالعه و علاقه مند به هنر بود و نی و فلوت می زده. مادرم، شیرزنی بود که بعد از فوت پدرم به تنهایی 9 فرزند خود را بزرگ کرد. از مادرتان به عنوان شیرزن یاد کردید، مادر قدرتمند چقدر بر توانمندسازی بچه هایش تاثیر دارد؟ ما در روستا زندگی می کردیم. زمین کشاورزی و دام داشتیم. مادرم بعد از فوت پدرم باید به همه امور زندگی و مزرعه رسیدگی می کرد. پدرم، بزرگ منطقه و مرد خوشنامی بود. احترام زیادی به علم و دانش می گذاشت. در حال ساخت مدرسه در روستا بود که از دنیا رفت. برخی بچه های روستا را به خرج خودش برای درس خواندن به شهر می فرستاد. همیشه می گفت بچه ها باید باسواد و اهل مطالعه باشند تا مملکت پیشرفت کند. پدرم هفت سال به بیماری سرطان مبتلا بود و این سال ها بنیه مالی خانواده ما ضعیف شد. بعد از فوت پدر، مادرم باید بدهی ها را پرداخت و بچه ها را بزرگ می کرد، دخترها را هم شوهر می داد و... مادرم تلاش می کرد اسم پدرم را بزرگ نگه دارد و همیشه به ما می گفت حرمت نام پدرتان را حفظ کنید. برخی از آدم ها اتفاقی مانند از دست دادن پدر در سن پایین را یکی از دلایلی ذکر می کنند که مانع پیشرفت آنها می شود، اما گویا شما از این موضوع کمتر آسیب دیده اید؟ مادرم تلاش کرد خانواده ما با حرمت زندگی کند. تلاش و امیدواری را از مادرمان یاد گرفتیم. مرگ پدر مانند یک شوک بزرگ باعث ایجاد اتفاقات زیادی در زندگی ام شد. یادم هست بعد از فوت پدرم شعری گفتم و آن را به یکی از شاعران محلی نشان دادم. او گفت شعر نگو، داستان بنویس و مرا پیش دوتا از کتابفروشان لنگرود برد که یکی از آنها چپ بود و دیگری راست.آن که چپ بود کتاب 24 ساعت در خواب و بیداری نوشته صمد بهرنگی را به من داد و آن یکی کتاب داستان راستان نوشته شهید مطهری را. شب اول بعد از خواندن، کتاب 24 ساعت در خواب و بیداری آن قدر هیجان زده بودم که یک داستان نوشتم. آشنایی با کتابفروش ها و کتابخانه ها باعث شد بشدت کتابخوان شوم. رد پای خاطرات کودکی در آثار شما دیده می شود، چقدر وامدار آن دوره هستید؟ کودکی پرفراز و نشیبی داشتم ، کلاس سوم را که تمام کردم برای ادامه تحصیل به لنگرود رفتم. باید برایم اتاق اجاره می کردند اما چون مبلغ اجاره زیاد بود در حومه لنگرود برایم اتاقی گرفتند که تا مدرسه خیلی فاصله داشت. این مسیر را پیاده می رفتم و برمی گشتم. خودم غذا درست می کردم و همه کارهایم را انجام می دادم... یعنی از همان سن کم استقلال را تجربه کردید؟ بله! حتی خودم به تنهایی خانه ام را عوض کرده و اثاث کشی می کردم. همیشه به گونه ای زندگی می کردم که صاحبخانه ها چیزی به من نگویند. یادم هست یک بار یکی از صاحبخانه هایم سر موضوعی بی اهمیت داد و بیداد کرد، من هم بدون این که چیزی به او بگویم، رفتم و اتاقی دیگر اجاره کردم. یک گاری دستی آوردم و وسیله هایم را از آن خانه بردم. هر چی صاحبخانه گفت که اشتباه شده و مقصر دختر خودش بوده، قبول نکردم و از آن خانه رفتم. کارم را با داستان نویسی شروع کردم. اول راهنمایی بودم که یکی از داستان هایم در رادیو گیلان خوانده شد.معتقدم سختی، آدم را نمی سازد، حتی شاید آدم را نابود هم بکند، اگر آدم در شرایط خیلی سخت قرار بگیرد، امکان این که دچار انحرافات فکری و رفتاری شود، خیلی زیاد است. اما وقتی در کنار دشواری های زندگی، کتاب بخوانی و آگاهی خود را افزایش دهی، نگاهت به زندگی تغییر می کند و عمیق تر می شوی. وقتی بچه بودم داستان های چارلز دیکنز را می خواندم و درباره قهرمانان کتاب های او فکر می کردم و سعی می کردم بفهمم آنها چگونه مشکلات را پشت سر می گذارند. در یکی از داستان هایم دیالوگی دارم با این مضمون که من گرسنگی را تجربه نکرده ام، من گرسنگی را خورده ام! بی اغراق بگویم گرسنگی و فقر شدید را تجربه کرده ام. اما از قهرمانان کتاب هایی که می خواندم، کمک می گرفتم تا از شرایط سخت عبور کنم. فقر را با تمام وجود احساس کرده ام و شرایط کسانی را که در فقر زندگی می کنند، درک می کنم. وقتی برای فیلم وقتی همه خواب بودند به مکه رفتم، تنها دعایم این بود که خدایا! جیب هیچ مردی را بی پول نکن که شرمنده زن و بچه اش شود ! همه اینها باعث شده در فیلم ها و قصه هایم شخصیت های واقعی نفس بکشند، شخصیت هایی که مردم آنها را دوست دارند و با آنها همذات پنداری می کنند. بعضی ها فکر می کنند سینما و کارگردانی یعنی پول و شهرت! شما با این نگرش موافقید؟ در دوران مدرسه جزو شاگردان برتر بودم. دیپل ...
وقتی همه راه ها به خیانت ختم می شود
تعداد قسمت های هر یک به 500 و 600 نیز می رسد، خیانت و روابط ضربدری شخصیت های سریال است. خیانت مرد به زن، ارتباط زن متأهل با مرد دیگر، روابط نامشروع حتی میان داماد یک خانواده با مادر همسر خودش و عروس خانواده با پدر شوهر و خیانت هایی از این دست، یکی از فاکتورهای جذب مخاطب در سریال هایی است که بیشتر محصول ترکیه یا امریکای لاتین در گروه جم است. عادی سازی رفتارهای ضد فرهنگی در بستر جامعه، هدفی ...
دیدار رئیس رسانه ملی با خانواده شهید مدافع حرم
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علی عسگری در این دیدار ضمن ابراز همدردی با خانواده شهید مصطفی قاسم پور گفت: شهادت والاترین درجه الهی انسان است و خانواده شهدا صاحبان اصلی ارزشمندترین متاع خداوند متعال هستند.
وقتی همه راه ها به خیانت ختم می شود!
... دارد. در واقع، موضوع اصلی بیشتر سریال های این شبکه ها که تعداد قسمت های هر یک به 500 و 600 نیز می رسد، خیانت و روابط ضربدری شخصیت های سریال است. خیانت مرد به زن، ارتباط زن متأهل با مرد دیگر، روابط نامشروع حتی میان داماد یک خانواده با مادر همسر خودش و عروس خانواده با پدر شوهر و خیانت هایی از این دست، یکی از فاکتورهای جذب مخاطب در سریال هایی است که بیشتر محصول ترکیه یا امریکای لاتین در گروه جم است ...
لیزر برای این افراد ممنوع است!
به گزارش شفا آنلاین ،رضا فکر آزاد رئیس مرکز تحقیقات لیزر پزشکی ایران، با اشاره به اینکه بسیاری از افراد علاقه مند به زیبایی با لیزر، نگرانی زیادی در خصوص آسیب رساندن آن در ناحیه زیر بغل و غدد لنفاوی دارند، گفت: احتمال این خطر بسیار کم است و تاکنون در مقالات ارائه شده در جهان این مورد گزارش نشده است . رئیس مرکز تحقیقات لیزر پزشکی ایران با بیان اینکه غدد لنفاوی حساس تر از ناحیه تناسلی در ...
سریال های خیابان خلوت کن
حتما دلایل متعددی برای جذابیت یک سریال وجود دارد اما چیزی که باعث می شود مخاطبان آغاز یک مجموعه خوب تلویزیونی را به هم خبر دهند و اطرافیان خود را به تماشای سریال مورد نظر تشویق کنند، قصه جذاب و گیرای آن است. کارگردانی فوق العاده، تمهیدات فنی و تکنیک های بصری جذاب یا حتی بازیگران پرطرفدار هم بدون یک قصه محکم و پرکشش نمی توانند تماشاگران را به خود جلب کنند اما چه قصه هایی برای تلویزیون مناسب هستند؟ این قصه ها باید چگونه روایت شوند تا برای قاب کوچک مناسب باشند و چرا به نظر می رسد برخی سریال ها به اصطلاح قصه ندارند؟ قصه های پیچیده حامد عنقا، نویسنده سریال هایی چون نردبام آسمان ، انقلاب زیبا و تنهایی لیلا معتقد است که بیشتر از خود قصه، شیوه پرداختن و نحوه روایت آن در کشش و جذابیتش اهمیت دارد. او در این باره به جام جم می گوید: گاهی یک سریال دم دستی که با کمترین برآورد و ناآشنا ترین بازیگران زمان خودشان ساخته می شود، خیابان ها را خلوت می کند مثل سریال نرگس که آن زمان بازیگرانش به اندازه امروز مطرح نبودند اما قصه سریال خوب تعریف می شد و همه اقشار هم درگیرش بودند. بر اساس اظهارات این نویسنده، مهم این است که قصه کشش لازم را داشته و از پیچیدگی و افت و خیز کافی برخوردار باشد. قرار نیست مخاطب حس کند، هوش و شعور او دست کم گرفته شده است.این نویسنده فیلمنامه هایش را به صورت غیرخطی نوشته که اتفاقات به ترتیب وقوع شان، روایت نمی شوند. رفت و برگشت های زمانی یکی از تکنیک های این فیلمنامه نویس در ایجاد جذابیت و کشش است اما به اعتقاد او موارد دیگری هم در قدرت و تاثیرگذاری قصه سریال های تلویزیونی اهمیت دارد. جلوتر از زمانه خلق قصه های تازه از مضامین آشنا و تکراری کار ساده ای نیست و از نگاه حامد عنقا عبور از این مسیر دشوار به جلب نظر مخاطب منجر می شود. او تاکید می کند: به عنوان نویسنده باید از جامعه خودمان جلوتر باشیم؛ در سریال تلویزیونی اولین موضوع که باید جلوه گری کند، ایجاد شگفتی است چون مخاطب امروز تلویزیون همان تماشاگر ده سال یا حتی پنج سال پیش نیست و این شگفتی رخ نمی دهد جز به این ترتیب که نویسنده از جامعه و مردمش جلوتر باشد. به اعتقاد این نویسنده، برای مخاطبی که در مواجهه با هزاران هزار محتوای صوتی و تصویری قرار دارد، باید حرفی تازه داشت تا او احساس کند چیزی برای آموختن و کشف کردن وجود دارد. مخاطب متعدد، قصه های متنوع یک سریال تلویزیونی می تواند برای دسته ای از مخاطبان جذاب باشد و برای عده ای نه! از نگاه عنقا این اتفاق یک حسن محسوب می شود و اصولا مشخص کردن دایره مخاطبان راهی است برای آن که قصه های متنوع تر طراحی و تبدیل به سریال شوند. این نویسنده می گوید: رسانه ما ملی است و باید سلیقه های مختلف را پوشش بدهد. تلویزیون با اقشار مختلف با سلیقه ها و نگاه های مختلف روبه رو است و اصولا به وجود آمدن شبکه های مختلف با این نگاه بود. قرار بود هر شبکه ای مخاطبان خاص خودش را داشته باشد؛ شبکه سه برای جوانان، چهار مخصوص فرهیختگان و الی آخر اما از وقتی که ساخت سریال ها در یک مجموعه متمرکز شد، تنوع قصه ها از بین رفت. وی امیدوار است بازگرداندن تولید سریال به گروه فیلم و سریال شبکه ها در دوره جدید مدیریت صدا و سیما، زمینه را برای تولید سریال های متنوع فراهم کند. این نویسنده توضیح می دهد: مخاطب تلویزیون از افرادی با سنین و اقشار مختلف تشکیل شده است، دختر خانواده یک قصه را پیگیری می کند، مادر خانواده یک قصه را، پدر خانواده قصه دیگری برایش جذاب است و زمانی که این تنوع مد نظر قرار گرفت و برای هر قشری سریال های مناسب خودشان ساخته شد و از شبکه مناسب به نمایش درآمد، حتما شاهد تنوع و تکثر در آثار تلویزیونی خواهیم بود. از نگاه عنقا، ساخت سریال هایی که از همه اقشار جامعه حرفی برای گفتن داشته باشند و هر کسی بتواند ما به ازایی برای نسل و طبقه خودش در آنها پیدا کند، شدنی نیست و اگر کسی بخواهد چنین اثری بسازد، حتما شکست خواهد خورد. این رنگین کمان داستانی شاید بی رمقی قصه در برخی سریال های تلویزیونی به جنس قصه ها ارتباط داشته باشد اما امرالله احمدجو اعتقاد دارد همه نوع قصه ای برای تلویزیون مناسب است و فقط می ماند شیوه پرداختن به آن. این نویسنده و کارگردان پیشکسوت که آثاری چون روزی روزگاری و تفنگ سرپر را کارگردانی کرده، درباره جنس قصه های تلویزیونی توضیح می دهد: همه جور قصه برای تلویزیون مناسب است؛ اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، تاریخی و.... اصلا مهم نیست که مضمون قصه ها چیست، مهم این است مجموعه قصه هایی که تلویزیون انتخاب می کند با تم های مختلف، تنوع ایجاد کنند چرا که این رسانه با سلیقه های گوناگونی طرف شده است. وی ادامه می دهد: برخی مخاطبان داستان های پلیسی را دوست دارند و بعضی دیگر داستان های اجتماعی، خانوادگی یا انواع دیگر را! تلویزیون باید به همه این سلایق رنگارنگ پاسخ بدهد. ضلعی برای مخاطب یک ضلع هر قصه ای مخاطب است اما این نکته قابل انکار نیست که یک اثر قصه گو می تواند نظر مخاطب را به خودش جلب کند. احمدجو منکر ضرورت کشش و جاذبه در قصه سریال های تلویزیونی نیست اما معتقد است بخشی از این جذابیت و کشش به عادت و نگاه مخاطب بر می گردد و از همین رو نمی توان برای ایجاد جذابیت در قصه، فرمول خاصی پیدا کرد. احمدجو نقش مخاطب را تا حدی پررنگ و تعیین کننده می داند اما معتقد است گاهی مسائل ساختاری، مشکلات اجرایی و نحوه پرداخت قصه ها هم تاثیر زیادی در نظر مخاطبان نداشته و چه بسا آثاری که قصه گو نبوده اند یا قصه جذابی برای گفتن نداشته ...
تعامل با قوای کشور برای پیشبرد اهداف نظام وظیفه صداوسیما است
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در نخستین نشست رشد و تعالی مراکز استان ها در ارومیه گفت: تعامل و همکاری با قوا و کمک به دولت، وظیفه صداوسیماست و در این راستا علاوه بر انعکاس دستاوردها و پیشرفت ها در شبکه های ملی، از مراکز صداوسیمای استانی خواسته ایم تا با استانداران و مسئولان استانی همکاری کنند. وی در ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: آمریکا نمی خواهد وضعیت اقتصادی ما جان بگیرد و تعلل و بدعهدی آنها در برجام مشهود است ولی ما باید با اتکا به توانمندی داخلی و ظرفیت اقتصادی استان ها، فعالیت های امید بخش را منعکس کنیم تا روحیه کار، اشتغال و تولید در جامعه بیش از پیش رشد کند. رئیس رسانه ملی به پیام رهبر معظم انقلاب درباره حج امسال نیز اشاره کرد و گفت: پیام بسیار انقلابی و کوبنده مقام عظمای ولایت درباره حج، نقطه عطفی در تاریخ تحولات این منطقه خواهد بود و اثرات فراوانی به همراه خواهد داشت. رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز جریان معاند و ضد انقلاب با فتنه گری قصد دارند مخاطبان رسانه ملی را به سمت شبکه های ضد انقلاب و ضد ارزش های انسانی سوق دهند و وجود بیش از 200 شبکه ماهواره ای فارسی زبان معاند یا منحرف نشانه ای از این حرکت است که وظیفه مدیران وبرنامه سازان رسانه ملی را دو چندان می کند. نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این مراسم گفت: صداوسیما امروز پاکترین و شایسته ترین رسانه جهان است و یک تنه در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن با تمام توان ایستادگی می کند. حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین بر توجه ویژه به نمادهای دینی و مذهبی و پرهیز از اشرافی گری و دنیا زدگی در تولید برنامه های صداوسیما بخصوص فیلم و سریال تاکید کرد. قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی هم در این مراسم با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت استان وروند احیای دریاچه ارومیه به تنوع قومی و مذهبی در آذربایجان غربی و تلاش دشمن برای رودررویی اقوام اشاره کرد و گفت: نقش صداوسیما در انسجام ملی و همگرایی اقوام و پیروان ادیان و مذاهب بسیار حائز اهمیت است. ...
مهلت ارسال اثر به طرح ملی علمدار کربلا تا 24 مهر ماه اعلام شد
بزرگداشت مقام شامخ قمر بنی هاشم (ع)، سومین طرح ملی " علمدار کربلا" را در دو بخش شعر و عکس برگزار می کند . اهداف برگزاری : - عرض ارادت به ساحت مقدس خاندان مطهر پیامبر اعظم (علیهم السلام) - آشنایی بیش از پیش با معارف و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) - استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان ایران اسلامی در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی (بویژه فرهنگ ...
صداهای جادویی در دوباره گوش کن
پایان برای انتخابشان تصمیم گیری می شود.وی درباره بخش نظرسنجی برنامه نیز خاطرنشان کرد: در هر برنامه تقریبا 12 هزار پیامک دریافت می کنیم و رکورد 110 هزار پیامک را نیز داشته ایم. بخش نظرسنجی جایزه ندارد اما به دلیل این که برای هر پیامک هزینه ای دریافت نمی کنیم و همچنین به دلیل فعالیت گروه روابط عمومی در شبکه های اجتماعی این بخش مورد استقبال قرار گرفته است. زبانی برای علاقه مندان به موسیقی ...
اسکار تازه برای "نیکول کیدمن "
به گزارش جام جم آنلاین ، اشاره مدیران این شرکت فیلم سازی به محصول تازه سینمایی شان شیر است. مضمون اصلی این درام خانوادگی در باره هویت و بحران های مربوط به آن در جامعه استرالیا است و کیدمن نقش مهمی در آن دارد. در داستان فیلم، کیدمن در نقش مادر خانه دار دلسوزی بازی می کند که باید به پسر جوان خود، در باره هویت واقعی اش توضیح دهد. پسر خوانده او اصلیتی هندی دارد، که سال ها قبل به صورت اشتباهی سوار قطاری به مقصد استرالیا شده است. نقش پسر نوجوان کیدمن را در این درام پرتنش اجتماعی و خانوادگی، دیو پاتل به عهده دارد. او با میلیونر زاغه نشین تبدیل به چهره ای مطرح شد. به نوشته امپایر آنلاین، گارت دیویس با شیر اولین ساخته سینمایی خود در مقام کارگردان را ارائه می دهد. منتقدان سینمایی با اشاره به دریافت جایزه اسکار توسط کیدمن در سال، عقیده دارند او در شیر هم بازی چشم گبری ارائه داده است. فیلم نامه اقتباسی شیر با نگاهی به نوول پرخواننده راه طولانی تا خانه سارو بریرلی نوشته شده است. این جوان هندی تبار، با نوشتن کتاب خاطرات خود و انتشار آن در استرالیا، به صورت چهره ای مطرح درآمد. اواخر پائیز امسال به عنوان زمان نمایش عمومی فیلم تعیین شده است. قبل از اکران عمومی فیلم، چند جشنواره بین المللی میزبان آن خواهند بود. تهیه کنندگان فیلم امیدوارند این درام پرتنش در رشته های اصلی اسکار پیش رو، نامزد دریافت جوایز اصلی آن شود. ...
استفاده از الفاظ رکیک در نمایش ها/ جای تئاتر طنز اصفهان خالی است
...، تمام و کمال به مخاطب منتقل نشود. امسال دغدغه ای که در جشنواره از زبان اکثر هنرمندان مخصوصاً کارگردان ها شنیده شد، برطرف کردن ابتدایی ترین نیازهای آن ها بود؛ نیازهایی که مهم ترینشان درآمدهای اندک این هنرمندان است. هادی عسکری پس از برنده شدن جایزه بهترین کارگردانی، بزرگترین مشکل تئاتر کشور را همین مسائل مالی خواند. * آقائیان زاده: برای نخستین بار از داوران بومی ...
برخی برای کسب شهرت و ثروت وارد عرصه بازیگری می شوند
های متفاوت و جدیدی برخوردار باشد و یا اینکه فیلمنامه خوبی پیشنهاد شود. وی با بیان اینکه علاقه مند ایفای نقش های هستم که دلم را بلرزاند، تصریح کرد: با نقشهایم زندگی و برای ارائه آنها به همه ابعاد شخصیت نقش فکر می کنم. بازیگر مجموعه تلویزیونی به کجا چنین شتابان در عین حال تصریح کرد: با این حال، آدم منعطفی هستم و کارم را عاشقانه دوست دارم. خردمند همچنین بازی در فیلم سینمایی ...
با مخاطبان در حاشیه جشنواره بیست و هشتم تئاتر استان
اصفهان هم شاید همین اتفاق افتاد. مانی که خصوصی شدن را تنها راه نجات تئاتر امروز اصفهان می داند، سری تکان می دهد و می گوید : بسیاری از تئاترها در تهران خصوصی شده، اسپانسرها کمک می کنند، چرا که مخاطب هست، اما فرهنگ تئاتر در اصفهان از دست رفته است. پیرمرد، چشم تئاتر بود یادت می افتد به کتاب علوی؛ پیرمرد چشم ما بود .ارحام صدر وقتی رفت، انگار زمستان تئاتر هم رسید. سارا که خودش در این رشته ...
چولاندیم: دوسالانه های هنری شکل بگیرند
جشنواره ها عنوان داشت: به طور کلی برپایی جشنواره ها باعث می شود یکسری هنرمندان و آثار هنری کشف شوند، جوانان به خلق آثار هنری تشویق و علاقه مند شوند. بخصوص اینکه در ایران به نسبت برخی از کشورهای جهان سومی فروش آثار بسیار کم است به طور مثال در ترکیه سه دوسالانه وجود دارد اما در ایران یک دوسالانه وجود داشت که منحل شد. امیدوارم این دوسالانه ها شکل بگیرند تا هنرمندان ایران به کشورهای دنیا معرفی شوند ...
پخش مراسم عرفه از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
برنامه فلسفه یوم الترویه تبیین می شود و درباره حرکت حضرت امام حسین (ع) از حج و خروج از مکه به قصد عزیمت به کربلا اطلاع رسانی خواهد شد. علاوه بر این؛ تقدیر از خانواده های معظم شهدای منا ، مرثیه سرایی و قرائت روح بخش دعای عرفه از بخش هایی که در این ویژه برنامه تدارک دیده شده است. برنامه یک صحرا نیاز کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که در روز عرفه و نیایش به صورت مستقیم از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پخش می شود. ...
پخش مراسم عرفه از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
برنامه فلسفه یوم الترویه تبیین می شود و درباره حرکت حضرت امام حسین (ع) از حج و خروج از مکه به قصد عزیمت به کربلا اطلاع رسانی خواهد شد. علاوه بر این؛ تقدیر از خانواده های معظم شهدای منا ، مرثیه سرایی و قرائت روح بخش دعای عرفه از بخش هایی که در این ویژه برنامه تدارک دیده شده است. برنامه یک صحرا نیاز کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که در روز عرفه و نیایش به صورت مستقیم از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پخش می شود. ...
از سمت خدا تا آیینه ولایت
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه سه سیما، ویژه برنامه های این شبکه برای ایام عید تا عید معرفی شدند : سمت خدا برنامه زنده تلویزیونی سمت خدا به تهیه کنندگی سید عبدالمجید رکنی، کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما با اجرای نجم الدین شریعتی است که در ایام ماه ذی الحجه علاوه بر احیای سنت های ارزشمند غدیر نظیر روزه غدیر، شعر غدیر و اطعام غدیر، به معرفی زیارت امیرالمومنین در روز غدیر نیز می پردازد. همچنین شعرهای آغازین برنامه سمت خدا از اشعار آیینی غدیر و تیتراژهای پایانی آن نیز بخش هایی از این زیارت نورانی خواهد بود. برنامه سمت خدا هر روز بجز پنجشنبه و جمعه ها ساعت 13:30 روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد . مسابقه شمیم غدیر مسابقه گرافیکی شمیم غدیر به تهیه کنندگی حامد پورحامدی کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی است که در 10 قسمت 3 دقیقه ای تهیه شده است. در این مسابقه پیامکی، سوالاتی درباره خطبه غدیر مطرح می شود و هر روز به 10 نفر از برندگان به قید قرعه، جوایزی اهدا می شود. ارمغان غدیر برنامه ارمغان غدیر در 10 قسمت 5 دقیقه ای به تهیه کنندگی حامد پور حامدی با حضور کارشناس مذهبی به بحث جایگاه غدیر، امامت و ولایت می پردازد. خطبه خوانی غدیر این برنامه به صورت زنده از قم، حرم مطهر حضرت معصومه (س) چهارشنبه 30 شهریور بعد از اذان ظهر پخش می شود. آیینه ولایت ویژه برنامه آیینه ولایت کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی گودرز عزیزی است که در 10 قسمت 60 دقیقه ای از باغ موزه قصر و با حضور مردم از یکشنبه 21 شهریور به مدت 10 شب بعد از اخبار شبانگاهی به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه خواهد شد . این برنامه با اجرای شاهین جمشیدی و سید مرتضی حسینی و با حضور کارشناسان پژوهشگاه علوم انسانی با موضوع غدیرشناسی است و همچنین خوانندگانی که آثاری در خصوص امیرالمومنین دارند، هنرنمایی خواهند کرد. برنامه های روتین صبحگاهی حالا خورشید ، عصرگاهی مردم چی میگن و مسابقه جدول نیز به مناسبت این ایام مبارک هر روز موضوعات خود را با موضوع عید قربان و غدیر همراه خواهند کرد. ...
آدم زیاده خواهی نیستم
او فعالیت هنری خود را از دوران دانشجویی آغاز کرده و در سال 1384 از دانشگاه سوره در رشته بازیگری فارغ التحصیل شده. او همچنین از اعضای گروه تئاتر شالیزه و نیز مدرس بدن و بیان در موسسه های بازیگری نیز بوده است. آزمایشگاه، شکلات داغ، مجنون لیلی، شاعر زباله ها، یک تکه نان، مزرعه پدری، مارمولک، پرانتز باز و سهمی برای دوست از جمله کارهای مهم کارنامه بازیگری محدث محسوب می شود. او جوایزی هم در طول دوران فعالیت بازیگری اش به دست آورده است. دریافت جایزه بازیگری دوم در نخستین جشن بازیگر برای بازی در نمایش چیستا به کارگردانی نادر برهانی مرند، دریافت جایزه اول بازیگری از دومین جشنواره نمایشنامه خوانی برای نمایش مصاحبه و نامزد دریافت جایزه بازیگری از پنجمین جشن بازیگر برای نمایش شب بخیر جناب کنت از این جمله است. با محدث درباره بازی ها و تجربیات کاری اش گفت وگویی انجام داده ایم که شما را به مطالعه آن دعوت می کنیم. بازی در سریال پرانتزباز اولین تجربه جدی شما در حوزه بازی سریال های تلویزیونی بود؟ بله، دستیار کیومرث پوراحمد با من تماس گرفت و عنوان کرد که کیومرث پوراحمد می خواهد سریالی بسازد و من را دعوت کرد که به دفتر بروم و صحبت کنم. بازی در سریال پوراحمد برای هر بازیگری جذاب و وسوسه انگیز است. در آن دوران ایشان در اوج بودند و فیلم موفق دفاع مقدسی اتوبوس شب را ساخته بود. از طرفی در کارنامه پوراحمد کارهایی مثل قصه های مجید وجود دارد که نوستالژی دوران کودکی من بود و از این که برای سریال انتخاب شدم خیلی خوشحال بودم. باتوجه به خاص بودن کاراکتر حمزه، آیا این نقش براساس ویژگی های شما نوشته شده بود؟ نه، برای این نقش چند گزینه دیگر هم وجود داشت. به نوعی نقش محوری سریال را شما و طناز طباطبایی بازی کردید؟ بله همین طور است. حمزه سریال پرانتزباز با رفتارهای عجیب و غریبش جذابیت زیادی برای مخاطب داشت؟ حمزه آدم ساده دلی بود و تلاش می کرد در موقعیت های مختلف عکس العمل های عجیب و غریبی داشته باشد. بیشتر آدم احساسی به نظر می رسید یا براساس احساساتش تصمیم می گرفت. در ضمن حمزه در عین سادگی دارای رندی و زرنگی های خاصی است و برایم تجربه جدیدی در کارنامه بازیگری ام بود و با فرصت بداهه کاری ای که داشتم، توانستم توانایی خود را در تلویزیون به طور جدی محک بزنم. کیومرث پوراحمد نیز با راهنمایی خود کمک زیادی به من کرد. همچنین احساس می کنم که در پرانتز باز نقش حمزه دارای ویژگی های درونی و بیرونی بود که برای من خیلی جذابیت داشت. در شاعر زباله ها هم نقش یک رفتگر ساده دل را خوب بازی کردید. جنس اش تفاوت های زیادی داشت. حمزه در پرانتز باز مدام دسته گل به آب می داد و خرابکاری می کرد و کمدی موقعیت هم شکل می گرفت. آیا می توانیم حمزه را شخصیتی با ویژگی های کاریکاتوری و مثل یک قهرمان انیمیشن بدانیم؟ زیاد فانتزی نبود. حمزه موقعیت های جذابی را با دستپاچگی از دست می داد و آدم های جدیدی که وارد می شدند، در مواجهه با حمزه کمدی خلق می کردند. به نظرم جنس حمزه خیلی شبیه به پینوکیو است... یک جورهایی شباهت هایی داشت. استفاده از تکیه کلام حمزه پیشنهاد شما بود یا کیومرث پوراحمد؟ در فیلمنامه وجود داشت و من یک مقدار پررنگ ترش کردم. یکی از جذابیت های سریال پرانتز باز حضور بازیگران جدید در سریال به عنوان بازیگر مهمان بود. من، طناز طباطبایی و امیر رضا وزیری بازیگران ثابت سریال بودیم که در قسمت هایی بازیگران جدیدی در کار بازی می کردند. اکبر عبدی، رضا بابک و امیر آقایی از جمله بازیگران شاخص و مهمان سریال بودند. بازی کردن در مقابل این بازیگران درجه یک و ممتاز برایم خیلی جذاب بود . با اکبر عبدی همبازی شدن باید خیلی هیجان انگیز باشد... اکبر عبدی در کار طنز بی نظیر و بی همتاست. به واسطه هوش بالایش بهترین بازی را انجام می دهد و استاد کار بداهه است. من در کنارش خیلی آموختم و حضور ایشان باعث ایجاد فضای خوب و شادی در حین کار می شد و البته بسیار بذله گو هم هستند. بازی در رسانه تلویزیون چه تفاوت هایی با بازی در سینما و تئاتر دارد؟ خوبی تلویزیون این است که هر مخاطبی تماشایش می کند و بازیگر بازی اش در سطح گسترده ای دیده می شود و سریال ارتباط خوبی با مردم برقرار کرد. الان هم خیلی ها من را با حمزه بیشتر می شناسند و تکیه کلام حمزه که مدام تاکید می کرد در هتلی در امارات رسپشن بود، مدام در دهان مردم می چرخید. در سهمی برای دوست هم نقش متفاوتی بازی کردید... کار با مسعود اطیابی به عنوان کارگردان و بازیگرانی مثل محمد رضا شریفی نیا و علی سرابی که از خوب های تئاتر است، تجربه خوبی برایم بود و کار هم ویژگی های خاص خودش را داشت، زیرا قرار بود برای تعطیلات نوروز آماده شود. بازی در مارمولک برایتان تبعات مثبت زیادی داشت؟ بله، اولین تجربه بازیگری ام بود و خیلی از مردم من را با نقشی که در مارمولک بازی کردم، می شناسند. در شاعر زباله ها که فیلم شاعرانه ای بود بازی داشتید، از این جنس کارها در کشور ما کمتر ساخته می شود... فیلمنامه شاعر زباله ها خیلی احساسی و شاعرانه بود و از همه مهم تر برایم فرصتی بود که در نقش اول بازی کنم و تلاش کردم از این موقعیت به وجود آمده کمال استفاده را داشته باشم. آدمی که وارد مساله ای می شود و پشت بندش عاشق می شود و این دلبستگی برایش چالش های زیادی را به وجود می آورد. این فیلم در چند جشنواره خارجی درخشش خوبی داشت و نظرات ستایش آمیزی پیرامونش به وجود آمد. برخی از موضوعات جهانشمول است و در هر فرهنگی رخ می دهد. بیشتر به عنوان بازیگر طنز و کمدی شناخته می شوید، آیا به این ژانر علاقه بیشتری دارید؟ نه، من نقش جدی را هم دوست د ...
معرفی پنج نمایشِ پنجمین جشنواره تئاتر شهر
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهداری تهران، پنجمین جشنواره تئاتر شهر که در پنج بخش صحنه ای، خیابانی، کودک و نوجوان، ویژه و شورایی میزبان آثار هنرمندان است، از 22 شهریور ماه 95 آغاز به کار می کند. ماه منظر با نمایشنامه ای از امیر دژاکام نمایشنامه ماه منظر نوشته امیر دژاکام به کارگردانی محمد امیری آتشگاه یکی از نمایش های برگزیده در بخش صحنه ای است. ماه منظر ...
بندرعباس میزبان پیرغلامان حسینی خواهد بود
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، نشست خبری چهاردهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان اباعبدالله حسین(ع) درمرکز بسیج سازمان صداوسیما برگزار شد که ابتدا علی فروغی اصل رئیس مرکز بسیج رسانه ملی با بیان این مطلب که تأکید ما در این اجلاس بر وحدت همه مسلمانان جهان است افزود: بسیج رسانه افتخار می کند که خادمی پیرغلامان وخادمان سیدالشهداء را برعهده دارد. وی با اشاره به اینکه چهاردهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان ابا عبدالحسین(ع) از 6 تا نهم مهرماه در شهر بندرعباس در استان هرمزگان برگزار خواهد شد گفت: امیدواریم که به کمک و مساعدت همه نهادها و ارگان های دست اندرکار و رسانه ها، اجلاس چهاردهم به نحو احسن برگزار و پیام این اجلاس که همان وحدت است به مسلمانان سراسر جهان رسانده شود. رئیس چهاردهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان سیدالشهداء با بیان این مطلب که امسال گام های نوینی برای برگزاری اجلاس چهاردهم برداشته شده است گفت: مهم ترین تکیه گاه انقلاب اسلامی ایران نگاه ویژه به تاسوعا و عاشورای حسینی و توجه به رسالت ابا عبدالله حسین (ع) است و به همین خاطر این اجلاس امسال بسیار متفاوت تر از سال های قبل خواهد بود. فروغی اصل گفت: امسال برنامه های متفاوت و تازه ای در اجلاس خواهیم داشت که حدود 650 نفر از میهمان داخلی و خارجی از کشورهای اروپا، آسیا و آفریقا در اجلاس چهاردهم حضور خواهند داشت و قریب به 150 نفر نیز از مناطق مختلف استان هرمزگان از میهمانان ویژه این اجلاس هستند . وی با تأکید به اینکه یکی از ویژگی های اجلاس چهاردهم تجلیل از مداحان اهل تسنن استان هرمزگان است گفت: اجلاس پیرغلامان یک کار ملی است و همه دستگاه ها و ارگان ها با همکاری و همگامی مردمی در آن مشارکت دارند. استان هرمزگان آماده ارائه خدمت به خادمان سید الشهدا(ع) بهروز اکرمی معاون سیاسی امینیت و اجتماعی استان هرمزگان نیز در نشست خبری چهاردهیمن اجلاس پیرغلامان و خادمان سیدالشهداء با اشاره به اینکه پیش از 10 کمیته برای برگزاری این اجلاس تاکتون نشست های مختلفی را برگزار کرده اند و بیشتر کارهای اسکان، رفاهی، اداری، امینتی و تدارکاتی به سرانجام رسیده است گفت: استان هرمزگان آمادگی کامل برای برگزاری اجلاس چهاردهم را دارد و ما میزبان بیش از 800 نفر از میهمان داخلی و خارجی هستیم. وی خاطر نشان کرد : استان هرمزگان با توجه به ارادت خاص مردمانش به ائمه اطهار به ویژه سیدالشهداء (ع) فرهنگ و سنت اصیل عزاداری متنوعی در مناطق مختلف برگزار می کند. وی خاطر نشان کرد: امسال در چهاردهمین اجلاس پیر غلامان و خادمان سید الشهداء، دو اثر ملی سینه زنی و علم گردانی ثبت ملی خواهند شد و تمبر ملی این اجلاس رونمایی می شود. معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه اهل تسنن هرمزگان ارادت ویژه ای به اباعبدالله الحسین(ع) و خاندان پاکش دارند گفت: مردمان اهل تسنن و تشیع استان هرمزگان در ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی با هم و در کنار هم به عزاداری می پردازند و در واقع پیام وحدت را به همه مسلمانان دنیا می رسانند. تجلیل از 60 مداح و پیر غلام مهدی دهقان نیری دبیر چهاردهمین اجلاس پیر غلامان و خادمان سید الشهداء (ع) هم در این نشست خبری ضمن قدردانی از تلاش های و مساعدت های استانداری هرمزگان در هر چه باشکوه تر برگزار شدن این اجلاس به تشریح اهداف و برنامه های اجلاس چهاردهم در بندرعباس اشاره کرد و افزود: امسال اجلاس چهارم پیر غلامان و خادمان سیدالشهداء(ع) با دو هدف "هیات های حسینی-دانشگاه معرفت دینی" و " "ادیان آسمانی" به استقبال این اجلاس رفته است. وی با بیان این مطلب که در چهاردهمین اجلاس پیر غلامان و خادمان سیدالشهداء(ع) 35 میهمان خارجی حضور خواهند داشت گفت: یازده نفر آنها اسقف های خام خام، موبد و نماینده پاپ در اروپا هستند. دهقان نیری گفت: غبارروبی از حرم مطهر سیدمظفر هرمزگان در روز مراسم افتتاحیه، رونمایی از ارکستر سمفونیک کاروان عشق مرکز بسیج صداوسیما و تجلیل برگزیدگان مسابقه مستند از دیگر برنامه های اجلاس چهاردهم در بندرعباس خواهد بود. دبیر چهاردهمین اجلاس پیر غلامان و خادمان سیدالشهداء(ع) همچنین با اعلام این مطلب که تاکنون 110 اثر رادیویی و تلویزیونی به دبیرخانه اجلاس رسیده است افزود: به 5 نفر از برگزیدگان آثار رادیویی و 5 نفر از برگزیدگان آثار تلویزیون سفر به عتبات عالیات به عنوان جایزه اهداء می شود. دهقان نیری افزود: تجلیل مداحان شهید و خانواده های آنها، مداحان نوجوان و جوان از دیگر برنامه های این اجلاس خواهد بود . دهقان نیری همچنین گفت: در روز پایان اجلاس از یک مداح فوت شده و 15 پیر غلام داخلی و نیز 15 مداح و کارشناس حسینی خارجی تجلیل می شود. ...
برخی چهره های هنری که در سالهای گذشته با محدودیت مواجه شدند
دست دادم. اما مهم تر از این کارهایی که من از دست دادم به نظرم موضوعی که بیشتر از هر نکته ای آدم را در هشت سال گذشته اذیت می کرد حذف آدم ها بود. او گفته بود که در طول ممنوع الکاریم یک بار نتوانستم با یک مسوول صحبت کنم تا بفهمم مشکلم چیست؟ یعنی هنوز دلیل ممنوع الکار بودنم را نمی دانم. چند روز قبل از انتخابات من را خواستند و گفتند که دوران قانونی ممنوع الکاری تان تمام شد. بعد هم گفتند که این خیلی ...
ارائه گزارش ویژه ایوبی/ سینما در راستای دغدغه های رهبری حرکت کرده است
در ادامه درباره ی وضعیت جشنواره ی فیلم کودک اصفهان و نیز انتخاب دبیر آن و چالش هایی که پیش آمده است، توضیح داد: در این شهر چند دوره جشنواره ی فیلم کودک و نوجوان برگزار شده و اصفهانی ها خیلی هم به آن علاقه مند هستند، اما با توجه به شرایط سال گذشته، یک مقدار زمان برد تا تفاهمات و هماهنگی های لازم میان شهرداری و شورای شهر برای تعیین بودجه و تصویب در شورای شهر انجام شود. در حال حاضر به دنبال تعیین ...
چشم و همچشمی آفت خانواده ها
او به شهرهای مختلف ایران می رود و در کنار مردم از اتفاقات آنجا گزارش تهیه می کند. با این مجری قدیمی همراه شدیم تا از سبک زندگی اش برایمان بگوید. متولد سنقر، شهری محروم در استان کرمانشاه هستید، اقبال واحدی چگونه از این شهر آمد و تبدیل به یکی از قدیمی ترین مجریان تلویزیون شد؟ پدرم روحانی و یکی از مبارزین رژیم شاه بود. عموهایم عبدالحمید و محمد واحدی هم درگیر مسائل سیاسی بودند. هر سه برادر بعد از دستگیری به تهران منتقل شدند، عموهایم را که از یاران شهید نواب صفوی بودند، اعدام کردند. پدرم بعد از آزادی از زندان در تهران ماندگار شد و ما هم وقتی من دو ساله بودم، به تهران آمدیم. مسجد نارمک که ساخته شد پدرم امام جماعت این مسجد شد و ما در این منطقه ماندگار شدیم. خانواده ای با پشتوانه محکمی دارید. خانواده چه تاثیری در انتخاب آدم ها دارد و چقدر می تواند مسیر زندگی افراد را شکل دهد؟ اگر بچه ای در هندوستان متولد شود، با فلفل و غذای تند مشکلی ندارد چون به این نوع غذا عادت کرده است. این موضوع نشان می دهد تربیت اولیه از سر سفره پدر و مادر شروع می شود. اگر بچه ای در خانواده ای عالم متولد شود و از همان اول در گوشه خانه، کتابخانه ببیند حتما با علم، دین، کتاب و... آشنا شده و اینها وارد سبک زندگی اش می شود. هر چند وقتی بزرگ می شود و به جامعه راه پیدا می کند در معرض افراد پیرامونش قرار گرفته و از آنها متاثر می شود، شاید در چنین شرایطی در انتخاب هایش تجدید نظر کند. اما نمی توان این نکته را نادیده گرفت که سبک زندگی و نوع تربیت خانواده اولین معلم هر انسانی است. این نگرش به نوعی جبرگرایی هم هست، این که هر آدمی معمولا به راهی می رود که خانواده اش برایش تعیین کرده اند. این دست آدم نیست که مثلا در سوئیس متولد شود یا بورکینافاسو! خداوند مقدر می کند که هر آدمی در کدام کشور، شهر، خانواده و... به دنیا بیاید اما این که هر فردی زندگی اش را چگونه ادامه دهد، دست خودش است. اما جبرها می تواند برای فرد بازدارنده باشد و جلوی پیشرفت او را بگیرد. برای رهایی از این جبرها بهترین کار این است که زندگی افراد موفق دنیا را مطالعه کنیم. نود درصد آدم های موفق، در خانواده های فقیر متولد شده اند اما زندگی خود را تغییر داده اند. چارلی چاپلین زندگی خیلی سختی را در کودکی سپری کرده. دکتر حسابی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و... آدم هایی که شما را از بیرون نگاه می کنند، اقبال واحدی می بینند که خوشبخت است، مدام به سفر می رود، اوضاع مالی خوبی دارد و... آیا آقای واحدی بسادگی به همه اینها رسیده است؟ از نظر مالی شرایط خیلی خوبی نداریم، زندگی مان کاملا معمولی است. اما خدا را شکر اعتبار خوبی دارم آن هم به این دلیل که برای دیده و مطرح شدن به هر دری نزدم، فقط تلاش کردم صادقانه و خوب کار کنم. وقتی از من می پرسند چکار کردی که سال ها در رسانه دوام آوردی؟ این را صادقانه می گویم به جاهایی سفر کردیم که برای خیلی ها رفتن به آنجاها خیلی سخت بود. الان در چابهار و کنارک هستیم. در گرمایی که دوربین را از کار می اندازد اما ما به اینجا آمدیم تا درباره خیرین مدرسه ساز برنامه بسازیم. هیچ کاری بدون سختی نیست باید حوصله و تحمل داشته باشی. تا حالا کسی عصبانیت مرا ندیده است. با مشکلات کنار می آیم. البته نه این که بی رگ باشم اما از مردم و اطرافیانم طلب ندارم و سعی می کنم این احساس را در خودم به وجود بیاورم که بدهکار آنها هستم. وقتی این روحیه را داشته باشی، کوتاه می آیی و شرایط راحت تر می شود. این که شما مجری رسانه هستید و خود را بدهکار مردم می دانید، نقطه قوت شماست اما در خانواده و اطرافیان، دوست داشتن بی قید و شرط و این که بدون توقع از دیگران فقط خوبی کنی، مهارت سختی است. دقیقا در خانواده ما عشق بی قید و شرط حاکم است. من سال 61 ازدواج کردم در همه این سال ها ما کوچک ترین بی احترامی به هم نکرده ایم. نسبت به داشته ها و نداشته ها همیشه شاکر بوده و هستیم. مشکلات زیادی را پشت سرگذاشته ایم و الان هم مشکلات زیادی داریم اما یاد گرفته ایم آنها را بروز ندهیم. تلاش می کنیم بدون در نظر گرفتن ملاحظات و منافع شخصی به هم و به دیگران کمک کنیم. این روش زندگی بعد از مدتی فرسایشی نمی شود؟ این که تو مدام به دیگران خوبی کنی اما در قبال آن چیزی دریافت نکنی؟ این بستگی به روحیه و ذات آدم ها دارد.مرحوم پدرم نیز روش زندگی اش همین گونه بود. به همین دلیل این سبک زندگی برایم سخت نیست اما اگر کسی خودش بخواهد این روش را یاد بگیرد و ادامه دهد حتما اوایل برایش خیلی سخت خواهد بود. مدام باید مراقب باشد که از مسیر انتخابی اش خارج نشود. خانه ای خاص دارید که خیلی ها درباره آن صحبت می کنند، معماری سنتی این خانه و علاقه شما به این نوع معماری از کجا نشأت می گیرد؟ ما با فرهنگ کشور خودمان کاملا ...
هنر صحافی حرفه ای در معرض انقراض است - حدود 10 هزار جلدکتاب را صحافی کرده ام
صفویه ، "قاسم بیک تبریزی"، که مولف " گلستان هنر" از او یاد کرده، معروف است. از صحافان برجسته دوره قاجار ،" میرزا احمد تبریزی" ، شایسته یاد است. در دوره قاجار بود که به جلدساز و صحاف، لقب " صحافباشی" داده شد. در سالیان اخیر نیز هنرمندان بسیاری به کار صحافی پرداخته اند و علی رغم گمنامی سهم بسیاری در حفظ و نگهداری آثار برجسته خطی ایران داشته اند. *چگونه به کار صحافی علاقه مند ...
نباید نمک بر زخم مردم پاشید / عاشق "خدا قوت قهرمان" هستم
او سابقه مربیگری و داوری را هم در کارنامه خود دارد. درست به دلیل همین ویژگی هاست که رقابت های کشتی با صدای هیجان انگیز و روحیه بخش او حتی اگر با طعم تلخ باخت هم همراه باشد، لذتبخش و دیدنی خواهد بود. عامل در گفت وگو با قاب کوچک جام جم که به بهانه پایان رقابت های المپیک و نتایج نه چندان دلچسب کاروان کشتی ایران انجام شده است، از تکیه کلام معروفش در حین گزارش می گوید تا ارزیابی عملکرد کشتی ایران در سرزمین قهوه! او همچنین یادی می کند از خاطره انگیزترین گزارش خود زمانی که قهرمانی از ایران، داور و رئیس جمهور آذربایجان و حریف را با هم ضربه فنی کرد. متن این مصاحبه را در ادامه می خوانید: به نظر می رسد یکی از سیاست های مدیریتی و راهکارهای انگیزه بخشی در گزارش رقابت های مهم مانند المپیک پررنگ تر کردن نقاط قوت و کم توجهی به نقاط ضعف است که از نحوه بیان شما در گزارش های المپیک ریو دوژانیرو برزیل دریافت می شد. آیا این لحن براساس دستورالعمل های خاص سازمان مورد استفاده بود؟ نه، از طرف مدیران هیچ دستور العملی مبنی بر این که گزارش ها باید بر نقاط قوت بازی ها تاکید کند، وجود نداشت یا دست کم ممکن است به دلیل پیشکسوت بودن من چنین تذکری به من داده نشده باشد. ضمن این که کشتی ورزش سیاسی نیست و اصولا سبک گزارش کردن من در تمام مسابقات بر جلوه دادن بردها و برجسته کردن غرور ملی متکی است و سعی می کنم طوری گزارش کنم که باخت ها کمتر به چشم بیاید. چراکه معتقدم نباید نمک بر زخم مردم پاشید، زیرا آنها خود به دلیل شکست ورزشکارشان در یک عرصه جهانی ناراحت هستند و نباید در مقام یک گزارشگر مردم را غمگین تر کنم. من همیشه طرفدار شادی و خنده هستم و این ویژگی برایم نهادینه شده است. البته از جمله این باخت چیزی از ارزش های ما کم نمی کند، اصلا خوشم نمی آید! چرا هیچ وقت به سراغ گزارش رشته های ورزشی دیگر نرفتید؟ به نظرم جا افتادن صدای یک گزارشگر برای مردم در این است که صدای او ویژه گزارش یک رشته استفاده شود، زیرا باعث تخصص و عمیق شدن در یک رشته می شود و برای کار حرفه ای باید این طور عمل کرد. پیش آمده است که گزارش رشته های دیگر را تجربه کنید؟ بله، تنها دو بار چنین اتفاقی افتاد. یک بار در سال 2006 برای وزنه برداری حسین رضازاده مجبور به این کار شدم، البته وزنه برداری رشته ای نزدیک به کشتی است. اما درباره این که چرا به طور تخصصی گزارش کشتی را انتخاب کردید هم توضیح دهید. چون خودم کشتی گیر بودم و بعد از دوره کشتی گیری، وارد دنیای مربیگری شدم و حالا خدا را شکر می کنم که مردم صدای من را به عنوان گزارشگر کشتی قبول کرده اند و این برایم ارزشمند است. آیا این یک الزام برای گزارش های ورزشی است که گزارشگر خود در آن رشته خاص مهارت داشته باشد؟ در کشتی به دلیل این که بسیار تکنیکی است بهتر است، این طور باشد. برنامه هایی مثل آقای گزارشگر که هدفشان معرفی گزارشگران جوان به صداوسیماست، توانسته اند استعدادهای خوبی را در حوزه گزارشگری رشته های مختلف معرفی کنند؟ به هر حال پرداختن به یک مقوله از جمله گزارشگری قطعا به نفع آن موضوع خواهد بود. به نظرم این برنامه تاثیر خود را داشت، حداقل این که افراد آماتور سختی کار گزارش را احساس می کنند و این تصور غلط که گزارشگری کار ساده ای است از بین می رود. پس چرا گزارشگر شاخصی مثل شما و همکاران شناخته شده تان در دیگر رشته ها، از خلال این برنامه ها به تلویزیون معرفی نمی شود؟ چون گزارش کردن یک کار دلی است و روحیه عشق به مردم و خدمت در آن نهفته است. مثلا خود من ساکن مشهد هستم و با وجود این که رفت و آمد به تهران برای گزارشگری برایم سخت است، اما این کار را با علاقه انجام می دهم. همچنین گزارشگری برخلاف تصور مردم درآمد زیادی ندارد و ممکن است عده ای با این تصور بخواهند گزارشگر شوند و بعد که متوجه شدند حقوق چندانی نمی گیرند آن را رها کنند. گزارش کشتی در کدام میدان ورزشی برایتان جذاب تر بوده است؟ من تاکنون شش مسابقه المپیک و بیش از100 مسابقه جهانی کشتی های آزاد و فرنگی را گزارش کرده ام و هرکدام از این میدان ها جذابیت خاص خود را دارد. با این حال جذابیت عرصه های جهانی از یک تورنمنت آسیایی یا داخلی قطعا بالاتر است، زیرا توجه مردم به رابت های جهانی بیشتر و حساسیت کار بالاتر است، اما من همیشه به یک میزان برای گزارش مسابقه های کشتی انرژی می گذارم و کم فروشی نمی کنم. شما با این هدف که سبک سازی کنید جمله خدا قوت دلاور، خسته نباشی پهلوان را در گزارش هایتان تکرار می کنید؟ نه، به نظر من کشتی با ورزش های وارداتی فرق دارد، زیرا یک ورزش پهلوانی و سنتی در فرهنگ ایرانی است. احساس می کردم چند سالی است که عبارت خدا قوت کمتر در مکالمه های روزمره مان به کار می رود و اضافه شدن نام خداوند به حرف هایمان بسیار زیباست. من خودم عاشق این جمله هستم و دوست دارم در لحظه پیروزی یک کشتی گیر با این جمله خسته نباشیدی به او گفته باشم و خوشبختانه به دل مردم هم نشسته است. خاطره انگیزترین گزارشی که داشتید، کدام بود؟ گزارش همه مدال های طلایی که ایران در کشتی کسب کرد، برایم خاطره انگیز است و تاکنون از 9 طلای کشتی در المپیک، 6 رقابت با مدال طلا را من گزارش کرده ام، اما بین همه اینها گزارش بازی حمید سوریان با رقیب آذربایجانی اش در مسابقات المپیک لندن برایم حال و هوای خاص تری دارد. زیرا از صبح آن روز رئیس جمهور آذربایجان در سالن حاضر بود و همه تمهیدات اندیشیده شده بود تا رقیب سوریان را برنده کنند، اما سوریان قهرمانی کرد و داور و رئیس جمهور و حریف و ه ...
شش نکته طلایی برای نوشتن
به گزارش کرج رسا، هریک از نویسنده ها راه و روش مختص خودشان را برای نوشتن دارند، اما در همین وادی هم یک سری اصول ثابت وجود دارد که می تواند به پیش روی بهتر تازه کارها کمک کند. هافینگتون پست در این گزارش شش راهنمایی کوتاه به علاقه مندان به نویسندگی را این گونه توضیح داده است: رد شدن از سد صفحه خالی چارلز بوکوفسکی می گوید: من می نویسم چون خودش می آید. بعد باید بابت آن به من پول بدهند؟ برخلاف بوکوفسکی ، نوشتن برای بسیاری این قدر هم ساده نیست. نوشتن انرژی ذهنی و فعالیت زیادی از حافظه آدم می طلبد و اگر سعی کنید در نوشتارتان صادق و باز باشید، احساس آسیب دیدگی هم می کنید. نوشتن به تنهایی، فعالیت دشواری است. اگر درد نشان دادن اثر به دنیا و تحمل بار قضاوت دیگران را هم به آن اضافه کنیم، به راحتی به سمت ترک این وادی پیش می روید. راه حلی که برای این مشکل توصیه می شود چندان ساده نیست، اما به شدت تأثیرگذار است: به خودتان اجازه بد نوشتن بدهید و فقط دست به کار شوید. آنه لموت نویسنده، مقاله جالبی درباره این که چرا چرک نویس نویسنده ها این قدر افتضاح است، نوشته و در آن آورده است: من نویسندگان بسیار بزرگی را می شناسم، نویسندگانی که دوست شان دارید، زیبا می نویسند و پول خوبی درمی آورند و حتی یکی از آن ها به صورت روتین با احساس اشتیاق و اعتماد به نفس فراوان نمی نویسد. مطمئن باشید حتی یکی از آن ها هم در چرک نویس اولش باشکوه نمی نویسد. خیلی خب، یکی از آن ها این طوری است، اما ما آن را خیلی دوست نداریم. مقاله آنه احساس خوبی درباره نوشتن در تازه کارها پدید می آورد. او به وضوح توضیح می دهد که تمام نویسندگان بزرگ با اولین دست نوشته های خود درگیر هستند. بنابراین از بزرگ ترین سد که همان صفحه های سفید است عبور کنید و فقط بنویسید. اصلا نترسید که چرک نویس تان ممکن است بد از کار دربیاید. ممکن است این اتفاق بیفتد اما اشکالی ندارد. تقریبا تمام نوشته های خوب با نسخه های اولیه بد شروع می شوند. شما باید از جایی شروع کنید. با نوشتن، نوشتن هر چیزی روی کاغذ شروع کنید. کلیشه ها را به باد بسپارید کلیشه ها را فراموش کنید! البته اگر عملی کردن آن هم به راحتی گفتنش باشد. کلیشه ها ما را در برگرفته اند و به طرز تعجب آوری اجتناب از آن ها کار سختی است. کلیشه ها عبارت های بی مزه و تکراری هستند که خوانندگان شما را به هیجان نمی آورند و موجب تشویق و تأثیرگذاری روی آن ها نمی شوند. کلیشه ها زبان ما را در هر دو بُعد کلامی و نوشتاری تحت تسلط خود درآورده اند. دلیلش این است که ما دائم آن ها را می شنویم بنابراین وقتی می خواهیم خودمان را بیان کنیم آن ها اولین عباراتی هستند که به ذهن ما می آیند. دقیقا مشکل هم همین است: کلیشه ها بارها و بارها به گوش ما خورده اند و ما نه آن ها را به افکار و اجسام به خصوص پیوند می دهیم و نه بسیاری از افکار و اجسام را به آن ها. واقعیت این است که کلیشه ها آن چنان عام هستند که می توانید آن ها را به هر ایده ای نسبت دهید و خنثی شان کنید. این مسأله ربط زیادی به این دارد که ما موقع خواندن، کلمات و عبارات را چگونه درک می کنیم. هر چه با یک اصطلاح یا عبارت آشناتر باشیم، بیشتر موقع مطالعه سعی می کنیم آن را نادیده بگیریم. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل، استفاده از زبانی دیگر برای توضیح مفاهیم آشناست. این، نوعی تعادل برقرار کردن دقیق است که نه متن آن قدر متفاوت باشد که خواننده مفهوم شما را درک نکند و نه این که آن چنان آشنا باشد که کارتان خسته کننده شود. به بیانی دیگر، خواننده باید احساس کند مفهوم شما جدید اما معتبر است. شبیه حرف زدن بنویسید تنها از طریق نوشتن و نه رویاپردازی است که می توانیم سبک نوشتاری خود را ارتقا دهیم. پی. دی. جیمز رمان نویس و المور لئونارد فیلمنامه نویس به خوبی از اهمیت خواننده ها آگاه بودند. لئونارد هرگز اجازه نمی داد خوب نوشتن، راه روایت یک قصه عالی و درگیر کردن خواننده ها را سد کند. او می گوید: اگر متن شبیه نوشته ها باشد، دوباره می نویسمش. نوشتن مثل حرف زدن، آن قدر که به نظر می رسد آسان نیست. کورت ونه گات در فهرست قوانین نوشتن با سبک توضیح می دهد که وقتی به روش صحبت کردنش می نویسد، نتیجه بهتری می گیرد: من به شخصه فهمیده ام که وقتی شبیه فردی از ایندیاناپلیس که خودم هستم می نویسم، بیش از همیشه به خودم اعتماد دارم و دیگران هم همین طور. لئونارد در این زمینه راه حل خوبی پیشنهاد می دهد: تصور کنید همان طور که دارید تایپ می کنید، فردی روبه روی تان نشسته و در حالی که شما دارید با او حرف می زنید، در حال نوشتن است. از کلمات کوتاه، جملات کوتاه و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید وقتی مثل حرف زدن می نویسید، تمایل تان به استفاده از جملات بلندتر، که گاهی طول آن ها به یک پاراگراف هم می رسد، بیشتر می شود. اما یکی از مزیات نوشتن این است که می توانید پیش از این که پیام تان به مخاطب برسد، آن را ویرایش کنید. دیوید اوگیلوی اسطوره تبلیغات که خیلی به سر اصل مطلب رفتن بدون تلف کردن وقت، علاقه مند بود، گفته: از کلمات، جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید. هرگز درباره یک موضوع بیش از دو صفحه ننویسید. این نکته کمتر به ویراستاری و بیشتر به ساده نگاری مربوط است. تا آن جا که می توانید، سریع سر موضوع اصلی بروید و هر چه ساده تر بنویسید. درباره استفاده از زبان هم یادتان باشد: ویلیام شکسپیر و جیمز جویس که از بزرگ ترین استادان زبان بودند هر چه موضوع شان سطح بالاتر بود، از زبان کودکانه تری استفاده می کردند؛ هملت شکسپیر می پرسد: بودن یا نبودن؟ مسأله این است. به همین سادگی! کورت ونه گات هم می گوید: طولانی ترین کلمه، سه حرف دارد. با گذر زمان کمتر بنویسید، نه بیشتر و حالا نوبت به ویرایش می رسد. شاید مهمترین چیزی که بتوان درباره نویسندگی آموخت، نقش ویرایش هسته ای در فرآیند نویسندگی خوب است. جف گوینز می گوید: کمتر بنویسید، نه بیشتر. وقتی با مسأله شروع کردن و چرت و پرت نوشتن کنار آمدید، می فهمید که بیشتر فرآیند نوشتن به ویرایش مربوط می شود. در واقع نوشتن یک مطلب کوتاه بیشتر از شما زمان می برد. شما می بینید که دوبرابر وقتی که برای نوشتن صرف کرده اید، برای ویرایش لازم دارید. داشتن فردی که کارتان را بخواند و بتواند در این مرحله کمک تان کند، خیلی خوب است. بلند خواندن نوشته ها و ویرایش کردن مرحله به مرحله آن هم همین قدر مفید واقع می شود. از همه مهم تر لازم است که از فرآیند نوشتار کمی فاصله بگیرید و کلاه ویراستاری سر خود بگذارید. چرک نویس تان را تا حد ممکن از دید بیرونی نگاه کنید و از خود بپرسید: پیام را واضح رسانده اید؟ کوتاه ترین واژه ها را به کار گرفته اید؟ از ساده ترین کلمات و جملات استفاده کرده اید؟ کورت ونه گات نویسنده سلاخ خانه شماره پنج ، یک قانون طلایی دارد که موقع ویرایش می توانید آن را آویزه گوش تان کنید؛ اگر جمله ای، حتی خیلی عالی، کارکردی مفید و نو در روشن شدن موضوع تان ندارد، بیرون بکشیدش. به نوشتن ادامه دهید، حتی وقتی درد دارد آخرین و مهم ترین نکته این است: حتی در مواقعی که گیر کرده اید و هیچ ایده ای به ذهن تان نمی رسد، به نوشتن ادامه دهید و خواهید دید آن چه پیش می آید یکی از بهترین راه ها برای خلق یک داستان خوب است. جف گوینز در این باره می گوید: راز خوب نوشتن، تمرین است. اگر بخواهید در هر کاری موفق باشید، باید تمرین کنید. باید کارتان را جوری قاعده مند کنید که وقتی دوست هم ندارید، بنویسید و زمانی که کافی است، دست از کار بکشید. ایسنا ...
دست گرم آستان قدس رضوی به سوی تولید کنندگان داخلی دراز شد/ نمایشگاهی که با تجلی آرایه های فرهنگی-اسلامی ...
به گزارش مشهد پیام ، در روزهای داغ تابستانی مشهد در جوار بارگاه منور رضوی، روزانه صدها نفر از زائران و مجاوران برای بازدید از نمایشگاهی که متصدیانش آن را مهر درخشان نامیده اند گرد هم می آیند. به هر سو که نگاه می کنی آثار فرهنگی، هنری، اسلامی، بازدیدکنندگان علاقه مند به فرهنگ اسلامی، کودکان و خردسالان که با شوق و هیجان مثال زدنی این طرف و آن طرف نمایشگاه در حال بازی هستند، علاقه مندان به ...
کیفیت کارهای مناسبتی به خاطر فشردگی لطمه می خورد
جشنواره تئاتر فجر را برای نمایش سعادت لرزان مردمان تیره روز و دومین جایزه اش به عنوان بازیگر برتر جشنواره تئاتر را در سی و سومین دوره و برای بازی در نمایش هم هوایی به دست آورد. با ستاره اسکندری درباره حضور پررنگش در سریال های تلویزیونی شوق پرواز، زعفرانی و مرگ تدریجی یک رویا و ایفای نقش های متفاوتش در تلویزیون گفت وگویی انجام داده ایم. در تلویزیون با پخش سه سریال همزمان از شبکه ...