سایر منابع:
سایر خبرها
ABU ، اسکار رادیو
به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، یدالله گودرزی درباره جشنواره های جهانی گفت: در دنیا دو موسسه و اتحادیه رسانه های صوتی و تصویری وجود دارد، اتحادیه رادیو – تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه که غول های رسانه ای بزرگی مثل NHK ژاپن و تلویزیون کره (KBS) و رادیو و تلویزیون چین (CCTV) در آن عضویت دارند و اتحادیه رادیو – تلویزیون های اروپا. وی ادامه داد: اتحادیه رادیو تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه که اختصارا ABU خوانده می شود، هر سال اقدام به برگزاری کنفرانس های رسانه ای در عرصه جهانی می کنند و در کنار آن جشنواره بزرگی در رشته های رادیویی و تلویزیونی برگزار می نمایند. این جشنواره به نوعی اسکار جشنواره رادیویی است و از اهمیت زیادی برخوردار است. کشورهای مختلف عضو ABU هر سال برنامه های خود را در رشته های اعلام شده به این جشنواره می فرستند و در رقابتی فشرده بهترین برنامه ها معرفی می شود. گودرزی تصریح کرد: امسال در بخش تعاملی رادیو ایران توانست برنامه مدرن ایرانی آنلاین را که با بهره گیری از رسانه های مکمل و نرم افزارهای جدید ساخته شده در رشته برنامه های تعاملی شرکت دهد و حائز رتبه بهترین برنامه شودعلاوه بر این رادیو ایران که پویش ملی کتابخوانی را سال گذشته برگزار کرده است، با ارسال آگهی خدمات فرهنگی این پویش توانست جزء چهار برنامه برتر در جشنواره جهانی ABU شود.این اثر را مرضیه طبرستانی ساخته است. مدیر گروه فرهنگ و اندیشه این شبکه رادیویی ادامه داد: با توجه به داوری برنامه ها در جشنواره های جهانی از این دست با معیارهای بین المللی حضور برنامه سازان رادیو ایران نشان می دهد که توانمندی، خلاقیت و موقعیت شناسی برنامه ای در بین برنامه سازان ایرانی است. گودرزی درباره برنامه ایرانی آنلاین، گفت:این برنامه به موضوعات روزمره زندگی مردم می پرداتزد که ارتباط تنگاتنگی با مخاطبان دارند و شیوه مدرن در تعامل با مردم در این برنامه تجربه می شود. وی ادامه داد: در این برنامه مخاطبان عضو گروه برنامه ب ارسال پیام ها و اخبار و رویدادهای مختلف می کوشند اطلاع رسانی درستی از اطرافشان ارائه دهند و گوینده برنامه عنوان master و نقطه مرکزی برنامه سعی دارد با اطلاع رسانی این رویدادها و اتفاقات نهادها و موسسات برای خدمات رسانی به این اتفاقات به کار گیرد. گودرزی گفت:این برنامه نمونه ای از جامعه مدرنی را نشان می دهد که در آن بخش های مختلف جامعه وحتی مخاطبان مثل قطعات پازل، ساختار یک جامعه فعال وپویا ورسانارا نشان می دهد و رسانه به عنوان آینه ای در تعامل به این مخاطبان، خدمت رسانی می کند .تهیه کننده ایرانی آنلاین حسین معصومی و گوینده این اثر حسین حسینی است. ...
تبیین ارتباط میان تکامل هویت شیعی در ایران و نظام سازی اجتماعی/ بیشتر از تبلیغ ، نظم و نظامات اجتماعی ...
گام در راستای تحقق هدف مهم زمینه سازی ظهور قرار دهد. قبل از اینکه وارد بحث شوم، چند آیه از سوره آل عمران را محضر دوستان بخوانم و ترجمه کنم. این آیات در شرایط امروز برای همه ما درس آموز است: أَعوذُ بِاللهِ مِن شَیطان الرَّجِیم؛ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تُطِیعُوا الَّذِینَ کَفَرُوا یَرُدُّوکُمْ عَلَی أَعْقَابِکُمْ فَتَنْقَلِبُوا خَاسِرِینَ آیه درباره شرایط مؤمنین، بعد از ایمان ...
از رضا صادقی و رضا یزدانی تا فرزاد فرزین و بنیامین / خواننده هایی که بازیگر شدند
گذشته در سراسر کشور اکران شد و فروش خوبی نداشت. این فیلم سینمایی خانوادگی که به جز حمید عسکری، سحر قریشی، الهام حمیدی و پوراندخت مهیمن، سایر بازیگران و حتی دیگر عوامل آن را خانواده بانکی تشکیل می دادند، توسط رضا بانکی نوشته و توسط محمد بانکی کارگردانی شده است. همچنین حمید عسکری برای دو فیلم یاد شده، چند قطعه موسیقی نیز اجرا کرد که در متن یا به عنوان تیتراژ فیلم پخش شدند. هنرنمایی اعضای ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی (336)
سلامی دیگر خدمت همراهان همیشگی. امیدوارم هرکجا که هستید سلامت و سرحال باشید و سیستم گرمایشی منزل و محل کارتان سالم و به راه باشد! حسنی را یادتان هست؟ همان کودکِ رومُخی که اوایل دهه هفتاد از برنامه کودک پخش میشد و مهرداد نظری نقشش را بازی کرده بود. خب، این اشکانِشونه! محمدرضا جان فروتن، ستاره جذابِ پرده نقره ای این عکس را به اشتراک گذاشته و اعلام کرده که نخستین عکس از آلبوم ...
تاریکی شب، روشنایی روز داستانی عاشقانه در بستر سیاسی
به گزارش جام جم، در کوچه پس کوچه های میدان هروی، خانه اکرم (مائده طهماسبی) قرار دارد. او خواهر بهنام طریقت (فرهاد قائمیان) قهرمان سریال تاریکی شب روشنایی روز است که به نویسندگی و کارگردانی حجت قاسم زاده اصل تولید می شود. او یک خواهر مهربان است و تلاش می کند هر کاری از دستش برمی آید برای برادرش انجام بدهد. نقش همسرش را بهرام ابراهیمی بازی می کند و نقش دخترش را بهاران بنی احمدی به عهده دارد. کلاهبرداری! حیاط خانه اکرم به واسطه چند درخت استتار شده است. خانه، دوبلکس است. در گوشه ای از خانه، بهنام همراه شوهر خواهرش مشغول ناهار خوردن هستند و درباره موضوع کلاهبرداری صحبت می کنند. با صدای کات از سوی کارگردان، ضبط این صحنه قطع می شود. بعد از چند برداشت دیگر از این صحنه، قاسم زاده رضایت خودش را اعلام می کند. با توجه به این که عوامل برای صرف ناهار و چیدن صحنه بعدی آماده می شوند، این فرصت خوبی می شود برای گپ وگفت با عوامل مجموعه. حجت قاسم زاده اصل، نویسنده و کارگردان این مجموعه در پاسخ به این سوال که آیا در این اثر همچون ساخته های قبلی تان به مفهوم زندگی به معنای واقعی اش می پردازید؟ به جام جم گفت: همه کارگردان ها دنیای خاص خودشان را دارند که با تفاوت هایی اندک همان دنیایی را که می شناسند، عرضه می کنند و به گمانم بهتر آن است آدم راجع به چیزهایی که فکر می کند و می داند، حرف بزند. این همان نخ تسبیحی است که ساخته ها و نوشته های یک فرد را به هم وصل می کند؛ مجموعه ای از تجربه های زیستی و دریافت هایی از زندگی. مجموعه تاریکی شب روشنایی روز به دور از ساخته های قبلی ام نیست و تنها تفاوتش در این است که اندکی پس زمینه سیاسی دارد اما داستان، داستان زندگی آدم هایی است که فرصت زندگی کردن از آنها دریغ شده. حسرت های گذشته وی ادامه داد: اگر بخواهم موضوع سریال را در یک کلمه تعریف کنم باید بگویم، مفهوم وفاداری و سر پیمان ماندن در آن بسیار پررنگ است. سریال تاریکی شب روشنایی روز روایتگر عشقی 40ساله است و داستان کسی است که سال ها پای عشقش می ایستد و وفادار می ماند. این سریال روایتگر زندگی بهنام طریقت است که با تنهایی هایش کنار آمده است. او خانواده گرمی دارد، اما حسرت های گذشته دور زندگی اش، دست از سرش بر نمی دارد. همه آدم ها باید زمانی تصمیم بگیرند بین معروف بودن، محبوب بودن و مفید بودن یکی را انتخاب کنند و شخصیت داستان ما مفید بودن را برگزیده است. در مجموع این سریال داستانی عاشقانه دارد که در بستری سیاسی تاریخی رخ می دهد. داستان عشقی که سیاست تباهش کرده است. این کارگردان در پاسخ به این سوال که با توجه به کمرنگ شدن مفهوم دورهمی در خانواده ها تا چه میزان به این موضوع در این سریال پرداخته اید، توضیح داد: خیلی خانواده دوست و وابسته به خانواده هستم و همیشه جمع خانوادگی برایم ارجحیت دارد و اعتقاد دارم خانواده باید پشتیبان لحظات اشتباه زندگی یکدیگر باشند و از هم حمایت کنند. در این سریال هم یک خانواده حامی را به تصویر می کشم، خانواده ای که با وجود همه مشکلات یکدیگر را تنها نمی گذارند. فکر می کنم خانواده سالم بهترین نهاد هر جامعه است و سعی کردم در لایه های مختلف سریال به این مفهوم بپردازم. قاسم زاده اصل درباره این که آیا شخصیت های فرعی در این سریال همچون ساخته های قبلی تان قصه های خودشان را دارند، عنوان کرد: بله، حتی اگر بازیگری در تک سکانس حضور داشته باشد باز هم داستانش را خواهید دید و بی هدف در قصه نیست. هر شخصیتی هر چند کوتاه هم که باشد، اما باز بخشی از بار داستانی سریال را به عهده دارد. وی درباره زمان نگارش گفت: نوشتن فیلمنامه این سریال را تیرماه سال گذشته شروع کردم و دی ماه همان سال هم به اتمام رسید، اما دو بار دیگر تا شهریور امسال بازنویسی کامل انجام دادم. وی درباره انتخاب بازیگران گفت: هیچ وقت زمان نگارش به بازیگران فکر نمی کنم، چون ممکن است بنا به دلایلی همکاری میسر نشود. این مجموعه هم مستثنا از دیگر کارهایم نیست. در مرحله پیش تولید برای هر نقش دو یا سه نامزد انتخاب کردیم و خوشبختانه با انتخاب های اول یا دوم به نتیجه رسیدیم و کار به انتخاب سوم نرسید. وی در پایان گفت: من جزو معدود آدم های خوش شانس هستم؛ تمام کارهایی که ساخته ام، همان هایی بودند که دوست داشتم بسازم. تاکنون نه کاری سفارشی ساخته ام و نه کاری مناسبتی و آثارم همان هایی هستند که در آن مقطع زمانی دوست داشتم بسازم. خوش شانسی بزرگ دیگرم این بوده که مردم به ساخته های من لطف داشته و همیشه کارهایم را دوست دارند. امیدوارم این علاقه و اعتماد مردم را از دست ندهم. در ساخت سریال تاریکی شب روشنایی روز ریسک هایی کرده ام و ساختارش اندکی با دیگر کارهایم تفاوت دارد اما گمان می کنم و امیدوارم این سریال بتواند حسن نظر بیننده ها و تماشاگران را جلب کند. یک گروه همدل بهرام ابراهیمی، بازیگر، درباره پذیرش نقشش در این سریال گفت: کار کردن با حجت قاسم زاده مرا قلقک داد، زیرا هم نویسنده و کارگردان باسوادی است و هم این که یک گروه حرفه ای کنار خودش می گذارد و با دقت و حوصله کار می کند. به همین دلیل خیلی قبولش دارم. در این مجموعه هم نقش محمد، شوهر خواهر بهنام طریقت را بازی می کنم؛ فردی است که زندگی معمولی دارد. وی درباره بازیگر نقش مقابل عنوان کرد: هر بازیگری روش خودش را دارد و به بازیگر نقش مقابلش کمک می کند. فرهاد قائمیان بازیگر همراه و همدل و خانم طهماسبی هم مهربان و دوست داشتنی است. آسایش و آرامشی که در پشت صحنه حاکم است، ویژگی کار در این سریال محسوب می شود. یک خواهرزاده و دایی مهربان بهاران بنی احمدی دیگر بازیگر این مجموعه درباره نقشش گفت: در این سریال نقش فرشته، خواهرزاده بهنام طریقت را بازی می کنم. فرشته ارتباط بسیار خوب، صمیمانه و شیرینی با دایی اش دارد. وی ادامه داد: تاریکی شب روشنایی روز، نخستین سریالی است که من در آن بازی می کنم و دلیل پذیرشم برای ایفای نقش در این مجموعه، حضور آقای قاسم زاده در کسوت کارگردان است. کیفیت کار او همیشه زبانزد است و با دیگر کارهای تلویزیون متفاوت است. این بازیگر عنوان کرد: فیلمنامه این مجموعه خیلی خوب نوشته شده و من وقتی فیلمنامه را مطالعه می کردم از دیالوگ های بسیار زیبای این سریال لذت بردم. فراری از نقش های تکراری کارگردان تاریکی شب روشنایی روز درباره انتخاب فرهاد قائمیان برای نقش محوری سریال گفت: تاکنون با او در سه کار همکاری داشته ام. ضمن این که 36 سال سابقه رفاقت داریم و از دوران تحصیل در مقطع راهنمایی همک ...
امین تارخ و شقایق فراهانی در هست و نیست
به گزارش جام جم آنلاین محسن شایان فر ، تهیه کننده سریال هست و نیست به فارس گفت: از چندی پیش بازنویسی مجموعه هست و نیست به کارگردانی محمدرضا آهنج شروع شده است. در حال حاضر همه لوکیشن ها این مجموعه انتخاب شده و در مرحله انتخاب بازیگران و دیگر عوامل مجموعه هستیم. وی با اشاره به اینکه همه لوکیشن های مجموعه در تهران است، توضیح داد: تا کنون امین تارخ، شقایق فراهانی و بهاره افشاری به عنوان ...
روایت اسکان اجباری عشایر توسط رضاخان
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، رضا شاه پس از رسیدن به سلطنت به انجام یک سلسله از اقداماتی مبادرت ورزید که یکی از آنها طرح اسکان اجباری عشایر بود که اصطلاحا به تخته قاپو کردن مشهور بود. در این میان ایل بختیاری به عنوان یکی از ایلات مهم و مقتدر کشور مشمول طرح اجباری اسکان عشایر از جانب دولت رضاشاه گردید. این طرح بدون انجام مطالعات و تحقیقات کارشناسی و بدون فراهم آوردن ...
واکنش بهنوش طباطبایی به خبر جدایی اش از مهدی پاکدل
به گزارش جام جم آنلاین ، بهنوش طباطبایی بازیگر سرشناس کشور در پاسخ به خبرنگاری که در تماسی تلفنی صحت این خبر را از او سوال کرد، گفت : این خبر را نه تایید میکنم و نه تکذیب .
ادامه فیلمبرداری سریال لبخند رخساره در مشهد
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه یک، تهیه کننده این سریال با اعلام این خبر افزود: هم اکنون گروه در لوکیشن بیمارستان امام رضا(ع) مشهد هستند و تصویربرداری در این لوکیشن تا پایان امروز دوشنبه سوم آبان ادامه خواهد داشت. زینب تقوایی ادامه داد: کامبیز دیرباز، بهناز جعفری، علیرضا آرا، مجید نوروزی و مجید واشقانی در مشهد مقابل دوربین می روند و به زودی آتیلا پسیانی و پریوش نظریه هم به ...
آیا جم زدگان از تسخیر نجات پیدا می کنند!
و مستندهای تاریخی هم از کانال جم هیستوری پخش می شود. این مجموعه، دفاتری در آنتالیا، کوالالامپور، دوبی، لس آنجلس و لندن راه انداخت. شبکه ی جم توسط برادران کریمیان(هادی و سعید) وابسته به منافقین مدیریت می شود و بیشترین سهام آن متعلق به روپرت مرداک-غول رسانه ای غرب- است. نگاه اول این مجموعه، سریال و برنامه های سرگرمی بود که این رویکرد با پخش سریال های ترکیه ای، کلمبیایی و ... با دوبله ی ضعیف فارسی، تقویت شد. این مجموعه بعد از چهار سال از حالت آنالوگ به دیجیتال HD ارتقاء یافت. ...
نباید از آدم ها توقع داشت
شمسی فضل اللهی از بازیگران باسابقه تئاتر، سینما، تلویزیون و رادیوست. نمایشنامه می نویسد و به حافظ خوانی و فردوسی خوانی هم معروف است. می گوید: دوست نداشته و ندارم، بپرم وسط آدم هایی که به یکباره موفق شده اند، چون این روش هزینه اخلاقی دارد و من حاضر نیستم چنین هزینه ای را بدهم . شمسی فضل اللهی صدای خوبی دارد؛ صدای دلنشینی که از شنیدنش خسته نمی شوی، هر کلامش پر از انرژی مثبت است و خوشبینی. با او هم صحبت شدیم تا برایمان از دیدگاه هایش درباره زندگی بگوید. شما به مهربانی شهرت دارید؛ آیا مهربانی خصلتی ذاتی است یا می توان آن را یاد گرفت؟ هر دو! مهربانی نوعی اخلاق و رفتار ذاتی است اما هر آدمی در طول زندگی اش به این نتیجه می رسد که مردم به او بدهکار نیستند و او از کسی طلبکار نیست. همین اصل باعث می شود آدم ها مهربان تر شوند. خداوند هرکسی را با انرژی و مختصات ویژه ای آفریده است. هر آدمی خلق شده تا در دنیا کاری انجام دهد. وقتی بدانی خدا چرا تو را آفریده، مهربان می شوی. البته این مهربانی تا زمانی ادامه پیدا می کند که نتیجه عکس از این رفتارت، نگیری و دلسرد نشوی. اما با همه اینها معتقدم بازتاب رفتار و گفتار ما به خودمان برمی گردد. دلخوری ها و طلبکاری ها و.. خودمان را بیشتر اذیت می کند. واقعیت این است که ما به دنیا آمده ایم تا درست زندگی کرده و از آن مراقبت کنیم. با این دیدگاه، زندگی کردن چقدر بستگی به محیطی دارد که افراد در آن متولد شده و رشد می کنند؟ کاملا بستگی به خانواده و نوع تربیتی دارد که در خانه به فرزندان داده می شود. اگر به بچه ها زیاده طلبی آموزش دهیم، آنها از همان کودکی خودشان را مهم تر از دیگران می پندارند و به خودشان اجازه می دهند حق دیگران را نادیده بگیرند. مهربانی کردن پدر و مادر و اعضای خانواده به هم در تربیت و شخصیت فرزندان خیلی تاثیر دارد و مهم تر از این احترام گذاشتن به یکدیگر است. بچه اگر در خانواده ای بزرگ شود که محبت و احترام اصل اول آن است، شخصیت قوی و محترمی پیدا می کند. البته آدم ها انتخاب کننده هم هستند. اگر در محیطی بی مهر بزرگ شده اند، می توانند وقتی بزرگ شدند، خودشان انتخاب کنند؛ مهربانی و احترام یا خشونت و بی احترامی. آدمیزاد مدام در حال تغییر است و باید از بدی ها به سمت خوبی حرکت کند. گفتید که نباید از دیگران توقع داشته باشیم؛ همان حرفی که این روزها به نام عشق بی قید و شرط مطرح می شود.آیا در دنیای واقعی و فراتر از دنیای معنوی و علم روان شناسی چنین چیزی امکان پذیر است؟ باید متوجه این نکته باشیم که از چه کسی توقع داریم که با ما خوب تا کند و مهربان باشد! مسلما از کارمندان یک اداره نمی توان توقع محبت داشت، آنها کار روزانه خود را انجام می دهند.در یک اداره باید رفتارها بر اساس ادب و احترام دو طرفه باشد. از کارمندان نمی توان توقع رابطه صمیمی داشت. هرچند در محیط خانواده، فامیل و دوستان هم نباید توقع داشت که آنها محبت و مهربانی را مستقیم جواب بدهند. نباید برای کسی کاری کنیم و توقع داشته باشیم که در ازای آن طرف مقابل هم برای ما کاری بکند. اگر چنین روحیه ای داریم، بهتر است اصلا برای کسی کاری نکنیم. چون این روش نامش مهربانی نیست؛ معامله است! بپذیریم که آدم ها عوض می شوند؛ قرار نیست اگر به کسی در شرایطی مهربانی و لطفی کردیم، آن آدم تا آخر عمر رابطه اش را با ما حفظ کند ! پذیرش این نوع نگاه کمی سخت است ! مگر چاره دیگری هم داریم! آدم ها کاری را می کنند که دوست دارند. نباید از آنها توقع داشت؛ حتی از فرزندان.آنها کارهای زیادی دارند و شاید نرسند هر روز به پدر و مادرشان سر بزنند، نباید آنها را مورد شماتت قرار داد. آنان جوان هستند و باید کار کنند و نمی توانند همه وقت خود را صرف ما کنند. در این شرایط بحرانی به نام تنهایی به وجود می آید که همه جوامع را تهدید می کند؛ این که هر کسی به فکر خودش باشد. هیچ آدمی تنها نمی ماند ! این که از تنهایی بترسیم و خودمان را با چیزهای بیهوده سرگرم کنیم، فاجعه است؛ پس کی کتاب بخوانیم؟ کی درون خودمان را غنی کنیم؟ بزرگانی مانند حافظ، مولوی، فردوسی و... اگر مدام در حال معاشرت و سرگرم کردن خودشان بودند که فرصتی برای نوشتن و تفکر پیدا نمی کردند. شما از ابتدا در زندگی هدف گذاری داشته اید و شاید برای همین است که حافظ خوانی و فردوسی خوانی شما را خوشحال می کند و احساس تنهایی نمی کنید؟ بله! دوست دارم همیشه در حال رشد و پیشرفت باشم. از صحبت ها و دورهم جمع شدن های معمولی بشدت دوری می کنم. چرا باید در میان جمعی بنشینم که مدام از ...
پرستو صالحی: بازیگران پیوسته به شبکه جم دچار افسردگی شدند
و این کم کاری در حوزه بازیگری باعث شد فراموش شوم و حتی در دوره ای بسیار آدم تلخی شده بودم، شرایط مالی بدی داشتم بطوریکه به عنوان مهمان هم دیگر به برنامه ها دعوت نمی شدم، الان می گویند کی روی بورس هست، کی تعداد فالوورهایش بیشتر هست آن را دعوت کنیم. بازیگر سریال زیرآسمان شهر تصریح کرد: ما در هر مراسمی که حضور پیدا می کنیم به جز خیریه ها،پول دریافت می کنیم،زمانی که سر کار نیستم با حضورم در ...
شکرستانی به شیرینی تولید ملی
این مجموعه به کارگردانی محمدرضا فخرایی زاده و با تکنیک کات اوت در مرکز پویانمایی صبا ساخته شده و جامعه هدف آن مخاطب عام است. در بخش جدید شکرستان، ژاله علو به جای مرحوم مرتضی احمدی در نقش راوی گویندگی می کند و مهدی آرین نژاد، فرانک رفیعی، نرگس فولادوند و علی همت مومیوند ازجمله گویندگان دیگر این مجموعه هستند. شیرین کامی با شکرستان جواد فرحانی، تهیه کننده شکرستان به جام جم گفت: در شرایطی که اقتصاد برای همه مردم مهم است و مقام معظم رهبری نیزامسال را سال اقتصاد مقاومتی نامیده اند، ما به کمپین آری به تولید ملی پیوستیم. برای این که بتوانیم مخاطبان را با مشکلات تولیدکننده های داخلی آشنا و انواع کالاهای ایرانی را به آنها معرفی کنیم، تصمیم گرفتیم شکرستان را در قسمت های دو دقیقه ای با موضوع اقتصاد مقاومتی و تولید ملی بسازیم، شاید که بتوانیم فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی را کم کم بین مردم جا بیندازیم. وی افزود: همیشه ثابت شده که اگر موضوعی را صادقانه برای مردم توضیح بدهیم و آنها را آگاه کنیم با ما همراه می شوند. شکرستان یک مجموعه انیمیشنی طنز محسوب می شود که گنجاندن موضوعی جدی و اقتصادی در این قالب به تامل و توجه بیشتری نیاز دارد. فرحانی در این باره بیان کرد: همیشه در قالب طنز و سرگرمی می شود پیام ها را بهتر منتقل کرد و شاهداثرگذاری بیشتری بود. کار هنرمند این است که بعضی از موضوعات و پیام ها را از نگاهِ خود و شرایط موجود به مردم انتقال دهد. این تهیه کننده درباره مدت زمان کوتاه هر قسمت شکرستان خاطرنشان کرد: تولید انیمیشن زمانبر است و برای این که کار سرعت پیدا کند، پیام باید در مدت زمان کوتاهی و به صورت خلاصه مطرح شود. وی تاکید کرد: تولید ملی کلمه شیرینی است و به دل می نشیند؛ شکرستان نیز شیرین است ولی قطعا به شیرینی تولید ملی نیست، امیدواریم این دو با هم ترکیب شده و به کام مردم ما شیرین شوند. تفکر پشت یک متن حمید برزگر، نویسنده آثاری چون جُنگ 77 ، خانه ما و زیر آسمان شهر که در اغلب موارد نویسندگی سریال های تلویزیونی را به عهده داشته، این بار با شکرستانی ها همکاری می کند. وی درباره چگونگی نگارش این مجموعه گفت: پشت هر متنی یک تفکر وجود دارد، ما نیز براساس نظرات و تحلیل های جامعه شناسان و پژوهشگران که از طریق جست وجوهای اینترنتی یا استفاده از کتاب های مورد نظر به آنها دست یافتیم، داستان های خود را طراحی کرده و به نگارش درآوردیم. تمامِ این مجموعه جز محتوای اصلی براساس تخیل است. برزگر افزود: شکرستان شخصیت های زیادی دارد که همگی برای مردم شناخته شده هستند. در حال حاضر لازم ندانستیم که شخصیت جدیدی به این مجموعه اضافه کنیم. وی یادآور شد: زمانی که می خواهیم اثری دو دقیقه ای بسازیم برای معرفی آن به زمان نیاز است، اما در این مورد فضایی داریم که مردم آن را می شناسند و برایشان شیرین است. نوشتن و ساختن آثار کوتاه، سخت تر از کارهای بلند است، چون در یک زمان محدود باید موضوعی را شروع کنیم، پیام را انتقال بدهیم و به پایان برسانیم. این نویسنده در پاسخ به این که در نگارش متن فیلمنامه برای مخاطب عام به چه نکاتی باید توجه داشت، تاکید کرد: باید با زبان همه فهم و جذاب درمورد موضوع صحبت شود. فضای انیمیشن را همه دوست دارند اما داستان و محتوا نیز باید به گونه ای باشد که هم برای کودک و هم برای بزرگسال جذاب و قابل فهم باشد. اسکندرِ دوست داشتنی شوکت حجت، سرپرست گویندگان شکرستان است که بسیاری از ما صدای او را در نقش ایشیزاکی در کارتون فوتبالیست ها و سگارو در سفرهای میتی کومان به یاد داریم. او تا کنون در نقش ها و تیپ های متفاوتی در فیلم ها و سریال ها و انیمیشن های بسیاری گویندگی کرده است. حجت در شکرستان علاوه براین که سرپرست صداپیشه هاست، گویندگی نقش اسکندر را نیز به عهده دارد. وی درباره روند گویندگی شکرستان بیان کرد: ما کار را تازه شروع و فعلا حدود پنج تا شش قسمت را صداگذاری کرده ایم. تصمیم داریم قسمت های آماده شده این مجموعه به تعداد قابل توجهی برسد تا گویندگی را ادامه دهیم. حجت درباره نقش خود در شکرستان گفت: نقش من یک نوزاد شش ماهه است که خیلی دوستش دارم، عروسکش نیز وارد بازار شده و برای کودکان نیز دوست داشتنی است. علاقه به دنیای انیمیشن حجت درباره تفاوت گویندگی در حوزه فیلم، سریال و انیمیشن گفت: کسی که کارش را دوست داشته باشد، برایش فرقی ندارد که در کدام ژانر یا حوزه گویندگی کند و مانند خیاط ماهری است که هر پارچه ای به او بدهند، می تواند با آن لباس بدوزد. آثار مستند، فیلم ها و سریال های مختلف هر کدام جذابیت خاص خود را دارد، ولی طبیعتا دنیای انیمیشن جذاب تر است به این دلیل که در آن تخیل وجود دارد و ما می توانیم باورهایمان را نقاشی کنیم. من دنیای انیمیشن را بیشتر دوست دارم. وی افزود: خوب است که یک گوینده در همه انواع آثار گویندگی کند و تبحر داشته باشد، چون اگر دائم کاری را انجام دهیم هر چقدر هم که لذتبخش باشد، مثل هر روز چل ...
حاشیه های زیبا و تلخ از مجریان صدا و سیما/فرزاد حسنی،رامبد جوان،علی ضیا،محمود شهریاری
های کوچک تری گریبانش را گرفته بود و برای مدتی او را تبدیل به چهره ای پرحاشیه در رادیو و تلویزیون کرد. بااین حال حاشیه های مجریان تلویزیونی طی سال های اخیر اصلاً کم نبوده، جدا ازآنچه روی آنتن زنده یا در برنامه های تولیدی رخ داده و بعضاً بزرگ نمایی شده، اتفاقات بیرون از تلویزیون و زندگی بیرون از محیط جام جم نیز آن ها را به چهره هایی تبدیل کرده که با جستجو کردن نامشان در موتورهای جست و جو ...
فرهنگ سازی و تامین امنیت ،رسالت مشترک نیروی انتظامی و رسانه ملی است
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، دکتر علی عسکری در این دیدار با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: رسانه ملی وظیفه خود می داند که با همه دستگاه ها تعامل داشته باشد که خوشبختانه نیروی انتظامی از جمله دستگاه هایی است که موثرترین تعاملات را با آن داشته ایم. وی افزود: در این مسیر تعامل رسانه ملی با نیروی انتظامی در فرهنگ پذیری ، نظم، ترافیک و جلوگیری از آسیب های اجتماعی بسیار موثربوده است. وی تصریح کرد: نقش صدا و سیما در اصلاح ناهنجاری های اجتماعی نقش بارزی است که به عنوان مثال می توان به فرهنگ سازی و اصلاح رفتاری در حوزه ترافیک اشاره کرد . وی یادآور شد: بخش های مختلف رسانه از جمله سیما و صدا توانستند به خوبی در جهت اهداف نیروی انتظامی عمل کنند. علی عسکری افزود: صداوسیمای مراکز استان ها نیز در انعکاس مشکلات و چالش های حوزه شهری می توانند نقش موثری داشته و در کنار نیروی انتظامی قرار بگیرند که خوشبختانه همکاری نزدیکی در این خصوص وجود دارد، ضمن اینکه صداوسیما تلاش کرده تا شان و اقتدار نیروی انتظامی در سطح جامعه حفظ شود. رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به نقش موثر رسانه در بستر سازی برای اجرای طرح های پلیس گفت: رسانه ملی وظیفه خود می داند که عامل ارتباطی پلیس و مردم باشد و بتواند به درستی نقش پلیس را تبیین کند. وی افزود: پلیس پناه مردم است و در سراسر کشور به محل امن و اتکای مردم بدل شده است. رئیس رسانه ملی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، رسانه ملی آمادگی دارد تا با تشکیل اتاق فکر برای طراحی و تولید پیام مناسب ضمن ارائه چهره ای درست از عملکرد نیروی انتظامی، احساس امنیت و آرامش را در لایه های مختلف جامعه گسترش و سبب جلب رضایت مردم شود. ریس سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مسائل مشترک صداوسیما و نیروی انتظامی در ارتباط با ماهواره ها و آثار تخریبی آن بر رفتارهای فرهنگی و اجتماعی است که در این زمینه باید کار فرهنگی صورت گیرد تا این دو نهاد بتوانند در مقابله با تهاجم فرهنگی و اصلاح فرهنگی جامعه همکاری و مشارکت خوبی داشته باشند. دکتر علی عسکری همچنین به مساله اعتیاد اشاره و خاطر نشان کرد: باید با نشان دادن آثار تخریبی اعتیاد فضایی فراهم شود که جوان از نزدیک شدن به مواد مخدر و اعتیاد اجتناب کند. رسانه ملی آمادگی دارد تا با انتشار اطلاعات موجود در این خصوص ، جامعه را نسبت به آسیب های اعتیاد هشیار کند، لذا برنامه سازان موظف هستند ضمن اطلاع رسانی از عوارض و آسیب های اعتیاد، مردم و به خصوص جوانان را از آثار تخریبی این بلای خانمان سوز مطلع سازند. وی تاکید کرد: تعامل و همکاری سازنده صدا و سیما و نیروی انتظامی می تواند نقش بسیار مهم و موثری در حل معضلات و آسیب های اجتماعی داشته و شرایط زندگی بهتر و سالم تر را برای جامعه فراهم کند. سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی نیز ضمن تایید سخنان دکتر عسکری اظهار داشت: از نقد هوشمندانه نسبت به عملکرد نیروی انتظامی استقبال می کنیم. وی همچنین به نقش موثر صدا و سیما در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: بدون کمک های صدا و سیما نمی توانستیم مردم را نسبت به مسائل مرتبط با نیروی انتظامی آگاه سازیم. فرمانده نیروی انتظامی ضمن تشریح وظایف پلیس و سیاست ها و اولویت های نیروی انتظامی تاکید کرد: رسانه ها باید نقاط قوت و خدمات ارزشمندی که نیروی انتظامی انجام داده را خبری کرده و مردم را در جریان توانمندی های این نیرو قرار دهند. وی در پایان ضمن تشکر از همکاری نزدیک بخش های مختلف صداوسیما با نیروی انتظامی، تصریح کرد: این همکاری باعث شده تا اطلاعات مردم نسبت به قابلیت های نیروی انتظامی افزایش یابد. ...
نامه درخواست تشکیل انجمن صنفی نشریات دانشجویی
... فرزاد فیاض مدارا عضو هیئت تحریریه 350 دانشگاه خلیج فارس محمدرضا عالی نژاد امید امروز، مدیر فردا مدیر مسئول 351 دانشگاه خوارزمی احمد فشخورانی ندای سیاست سرویس سیاست و روشنگری 352 دانشگاه خوارزمی حامد ابراهیمی ندای سیاست ...
شهرت موضوع این هفته امروزی ها
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ برنامه امروزی ها که از شنبه تا چهارشنبه پخش می شود، امروز میزبان حامد برادران است که همراه محمدرضا گلزار، بازیگر و به صورت مشترک ترانه بهت عادت کردم را خوانده است. احسان ارغوانی، طراح و تهیه کننده برنامه در این باره گفت: امروز میزبان حامد برادران هستیم که خواننده، آهنگساز و تنظیم کننده است. او در برنامه امروز درباره موضوع شهرت پاسخگوی سئوالات پدرام ...
داستان های لبنانی را در رادیو بشنوید/ صدای کتاب و نمایش درآمد
از پس آن برآمده است. کتاب حاضر از شرح آشنایی، عشق و ازدواج و زندگی سراسر آشوب و پر ماجرای سیاسی، اجتماعی ماری تاد و ابراهام لینکلن رییس جمهور بزرگ آمریکاست که علیه برده داری شورید. پروین صدقیان مدیر انتشارات گل آذین درباره کتاب عشق جاوید است و انتشار آن خواهد گفت. همچنین سمیه داننده مترجم رمان یابنده نگهبان نوشته استفان کینگ نیز مهمان برنامه چاپ اول خواهد بود تا درباره این اثر صحبت کند ...
داوری جشنواره تولیدات مراکز استان ها کلید خورد
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، نشست معاون امور استان های صدا و سیما با اعضای هیئت داوران نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها با حضور اعضای هیئت داوران از جمله پروانه معصومی، ضیا ءالدین دری، مهدی فرجی، دکتر تاجبخش فنائیان، دکتر محمد سریر، دکتر علیرضا قزوه، دکتر احمد ضابطی جهرمی، هوشنگ جاوید، دکتر حسن عابدینی، سید مهرداد سید مهدی، دکتر اردشیر زابلی زاده، محمد حسین نیرومند، دکتر مریم جلالی و جمعی از استادان و هنرمندان در معاونت امور استان های رسانه ملی برگزار شد. علی دارابی معاون امور استان های صداوسیما در ابتدای نشست گفت:امسال نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز در استان خوزستان از سه شنبه 30 آذر تا پنجشنبه 3 دی ماه برگزار خواهد شد. وی درباره آمار آثار ارسالی به هیئت داوران گفت:در بخش سیما 207 اثر شامل 15 عنوان انیمیشن، 61 عنوان مستند، 41 عنوان نمایش، 83 عنوان هم برنامه بعه دفتر جشنواره رسیده است. در بخش صدا نیز 325 عنوان که شامل 118 برنامه ترکیبی ساده، 97 ترکیبی نمایش، نمایشی 30 عنوان، 28 عنوان مسابقه و 51 عنوان مستند است در جشنواره شرکت کرده اند، در بخش موسیقی 197 عنوان اثر، در بخش خبر 253 عنوان شامل 198 بخش تلویزیون، 99 بخش خبر رادیویی، 66 عنوان خبر مکتوب، همچنین در بخش پژوهش بیش از 141 عنوان پژوهش به هیئت انتخاب رسیده است. معاون امور استان ها ادامه داد: از 60 نفر صاحب نظر و هنرمند، مدیران ارشد رسانه و استاد برای داوری این آثار کمک گرفته ایم و تا پایان آبان ماه کار هیئت داوران برای ارزیابی آثار ادامه خواهد داشت. دکتر دارابی اظهار داشت: نکته دوم این است که از رهگذر این کار داوری بیشتر یک انتقال تجربه صورت گیرد تا نقاط ضعف و قوت مراکز روشن شود و ما از طریق بیانیه داوری کمیسیون ها می توانیم این انتقال تجربه را انجام دهیم. از طرفی باید داوری سالم صورت گیرد چرا که بیشتر مراکز توجه خاصی به این داوری ها دارند و باید رقابت سالم بین مراکز صدا و سیما ایجاد شود. دارابی افزود: جشنواره تولیدات مراکز اهداف گوناگونی را دنبال می کند که از جمله آن ایجاد رقابت تخصصی بین مراکز صدا و سیما و انتقال تجارب موفق، نمایش بهترین برنامه ها و در نهایت برقراری نظام تشویقی و انگیزشی در فرایند تولید در مراکز استان ها است. به گفته معاون امور استان های رسانه ملی به مناسبت برگزاری این جشنواره، هفته فرهنگی و هنری در اهواز و 27 شهرستان بزرگ استان برگزار خواهد شد که این برنامه ها شامل برنامه های فرهنگی، هنری، شعرخوانی، اجرای موسیقی و ... است. دکتر دارابی تصریح کرد: افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره به عهده آقای فرجی که یکی از مدیران با سابقه تلویزیون است خواهد بود. همچنین شبکه اول و شبکه پنج سیما برنامه های جشنواره را پوشش می دهند و شبکه های شما و شبکه های استانی هم این رخداد را دنبال می کنند . هوشنگ جاوید عضو هیات داوری موسیقی نیز در این نشست اظهار داشت: با تجربه هایی که در دوره های قبلی در جشنواره های مراکز داشتیم باید آسیب شناسی پس از جشنواره را جدی بگیریم. وی ادامه داد:علاوه بر بررسی الگوهای مستندات، انتقال فرهنگ درست از طریق جشنواره صورت می گیرد. حتی می توانیم یک آیین نامه داشته باشیم تا یک الگوی مستند در این جشنواره ها فراهم شود. از طرفی بانک اطلاعات در فضای مجازی ایجاد شود تا مردم بتوانند با این جشنواره در ارتباط باشند. البته کارگاه های آموزشی در کنار این جشنواره را جدی بگیریم. پروانه معصومی یکی از داوران بخش سیما نیز گفت: بیشتر به دلیل ساخت فیلم ها و سریال ها در این مراسم حضور دارم و با توجه به اینکه خودم خارج از تهران زندگی می کنم متوجه می شوم که برای ساخت یک اثر استانی، بودجه کمی در اختیار آنها قرار می دهند. فیلمی که در استان ها ساخته می شود بیشتر ایرانی است و ما آن را درک می کنیم و آنها با بودجه کم نمی توانند آثار زیادی را تولید کنند. اگر ما می خواهیم با شبکه های ماهواره ای رقابت کنیم باید تلاش کنیم تا مردم پای تلویزیون بنشینند. ضیاءالدین دری یکی دیگر از داوران بخش سیما اظهار داشت: همه دوستانی که در این جلسه حضور دارند رسانه را می شناسند. با نظراتی که داده می شود این جشنواره به سمت جهت گیری و هدف مندی می رود. اگر از فرصت استفاده کنیم می توانیم نظرات را طبقه بندی و برای سال های آینده تجربه های مهم داشته باشیم. علیرضا قزوه عضو هیئت داوری موسیقی در ادامه گفت: در دیداری که شاعران با رهبری داشتند، حضرت آقا فرمودند سرود را جدی بگیرید. وی ادامه داد: از طرفی واحد موسیقی که خیلی جاها وجود داشت، نامش سرود انقلابی بود اما به مرور سرودهای انقلابی حذف شد. وی افزود: به نظرم در زمان حال به تعادل نیاز داریم. هنوز مردم ما انقلابی هستند و شاعران باید از سرود انقلابی فاصله نگیرند. نیاز به یک برنامه ریزی جدی داریم که همین جشنواره ها فرصت خوبی برای این کار است. سید مهرداد سید مهدی رئیس خبرگزاری صدا و سیما مهمترین رخداد و خبر مراکز استانی صدا و سیما را در حال حاضر نوزدهمین جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: این جشنواره فضای رقابت را برای برنامه سازان در مراکز به وجود آورده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این عضو هیئت داوری افزود: مراکز استانی صدا و سیما از نظر مالی و نیروی انسانی در مضیقه هستند و برگزاری این جشنواره توانسته هنرمندان و برنامه سازان استانی را از رکود خارج و فضای خاصی را ایجاد کند. دکتر حسن عابدینی یکی دیگر از اعضا هیئت داوری خبر نیز ارزیابی آثار، تبادل تجربه، برگزاری کارگاه های آموزشی، شناخت ...
نامه روزنامه نگاران و خبرنگاران در حمایت از یاشار سلطانی
صبح حمید ابراهیمی / ورزش سه برنا قاسمی / ایسنا زینب مرتضایی/ جام جم مهدی حاتمی / آزاد امیر لعلی / مدیریت ارتباطات سارا حامدی / تعادل جواد آریانی / آزاد یاسمن خالقیان / ایلنا زهرا بادامچی / آزاد پژمان موسوی / ایران حمیدرضا پناهنده / آزاد مهشاد کریمی / ایسنا ...
انتصاب در صدا و سیما
...> شورای عالی سیاستگذاری با همکاری شوراهای تخصصی سازمان در زمینه های مختلف و تعامل با حوزه برنامه ریزی و با همراهی حوزه های اجرایی، زمینه مساعد برای عملیاتی و اجرایی شدن سیاست های کلان نظام و ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و راهبردها و جهت گیری های مورد نظر ریاست محترم سازمان و تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و رسانه در ارتباط با سازمان صداوسیما را فراهم خواهد کرد. ...
بنیاد در آینه مطبوعات
....وی یادآور شد:زمانی که در لشکر 5نصر(در سال های دفاع مقدس) حضور داشتم، بازیکنان و ورزشکاران فوتبالیست حضور داشتند و با برنامه ریزی و پشتکار زیادی مسابقات فوتبال را میان گردان ها، سازمان دهی می کردند و رزمندگان ورزشکار نیز همراه با کسب مدال ها و نشان های ورزشی خود به عنوان الگوی جوانمردی،مروت ،صبر و مقاومت در رقابتی سالم، برنده واقعی میادین ورزشی وغیر ورزشی بودند."پژمان فر" خاطر نشان کرد: در آن ...
بازیگرانی که راهی جز برگشت ندارند
به موفقیت هایی دست پیدا می کند، سفر و کار در دیگر کشورها را نکته مثبتی در زندگی خودش دانسته و پیشرفت را این طور تعریف کند. به نظر می رسد در چند سال اخیر بازیگران و کارگردان ها پیشرفت را در کوچ به شبکه های تلویزیونی ترکیه ای دیدند و رفتند که آثار متفاوتی بسازند. آثاری که حالا و بعد از گذشت تقریباً یک سال از پخش چند نمونه آن ها مشخص شده که کیفیت این تولیدات با محصولات استانی داخلی خودمان قابل رقابت ...
آئین پایانی سی ونهمین مسابقات سراسری قرآن برگزار شد + اسامی برترین ها
العظمی بهجت بهره مند شوند. براساس گزارش ایکنا، سپس نماهنگی درباره آشنایی با نفرات منتخب رشته ترتیل پخش شد و سپس با حضور مسئولان استانی و امام جمعه استان گیلان از آنها با اهدای لوح سپاس، تندیس و هدایایی تجلیل به عمل آمد. در ادامه تیزر مسابقه ای پیامکی در خصوص داستان های ارزشمند انس علما با قرآن کریم و سبک زندگی علمای دینی به سمع و نظر حاضران در سالن جام جم مجتمع فرهنگی زیباکنار رشت رسید ...
طمع ورزی از مهربانی دورمان کرده است
اینها صحبت های عزت الله رمضانی فر است؛ بازیگری که سال هاست در این حرفه بازیگری فعال است. او هم دوره بازیگرانی مانند علی نصیریان، جمشید مشایخی، سعید پورصمیمی و پرویز پورصمیمی بوده و در فیلم هایی مانند گاو، پستچی، از فریاد تا ترور، بلوف و ... بازی کرده اما دست تقدیر و نامهربانی برخی از دوستانش نگذاشته او به حق خود برسد. رمضانی فر که در سریال علی البدل بازی کرده است معتقد است که برای حرفه خود حرمت قائل است و هر نقشی را برای پول بازی نمی کند. با او درباره زندگی و حرفه اش هم صحبت شدیم. سال 1323 در کدام محله تهران متولد شدید؟ در خیابان مولوی به دنیا آمدم. در آن زمان محله مولوی یکی از محله های خوب تهران بود و مثل اکنون مرکز خرید نبود. الان موقعیت محله مولوی خیلی تغییر کرده، برخی از قدیمی ها از آن خیابان رفته اند و بعضی ها هم مانده اند و خانه های قدیمی را خراب کرده و دوباره ساخته اند، اما محله خود را ترک نکرده اند چون به زندگی در جنوب شهر با ویژگی هایی که دارد عادت کرده اند. جنوب شهر چه ویژگی دارد که گروهی نمی توانند یا نمی خواهند آنجا را ترک کنند؟ در دوره ما مردم این مناطق خیلی پایبند به زندگی سنتی بوده و همه از حال یکدیگر باخبر بودند. چیزی که الان خیلی کم دیده می شود. تنگناهای اقتصادی باعث شده که مردم از هم دور شوند. بیشتر مردم مجبورند برای تامین مخارج زندگی دو یا سه جا کار کنند در این شرایط حتی نمی توانند، اعضای خانواده خود و فرزندانشان را ببینند چه برسد به فامیل و همسایه ها. در دوره نوجوانی و جوانی شما که نداری ها و کمبود ها خیلی بیشتر از امروز بود، پس چطور مردم با هم مهربان تر بودند و بیشتر از حال یکدیگر خبر داشتند؟ مردم در آن دوره قانع تر و مثل امروز مال اندوز نبودند. مثل حالا نبود که طرف میلیاردر است اما باز هم به هزار راه می زند تا پول بیشتری پس انداز کند اما حتی حاضر نیست به خواهر و برادر خودش کمک کند. ثروتمند شدن در ذات خود، بد نیست، به نظرتان چگونه می توان یک ثروتمند خوب بود؟ به نظرم همه چیز بستگی به تربیت خانوادگی دارد. خیلی از آدم هایی که در زمینه های مختلف ورزشی، پزشکی و ... موفق شده و به شهرت رسید ه اند، بچه های جنوب شهر هستند که زندگی سختی داشته اند اما غیرت به خرج داده و روی پای خود ایستاده اند و موفقیت های بزرگی کسب کرده اند. خیلی از بچه های جنوب شهر هم هستند که در خانواده های سالم بزرگ شد ه اند، هم درس می خوانند و هم کار می کنند. منظورتان از خانواده سالم، چگونه خانواده ای است؟ وقتی رابطه پدر و مادر با هم خوب باشد، و آنها در شادی و غم در کنار هم باشند و از هم حمایت کنند، خانواده سالم ساخته می شود. بیشتر معتادان و خلافکاران در خانواده هایی بزرگ شده اند که پدر یا مادر و یا هر دو مشکل داشته و نتوانسته اند فرزندان خود را درست تربیت کنند. در چنین شرایطی فقط آنهایی می توانند، موفق شوند که آدم های خوبی سر راهشان قرار گرفته و راه درست را به آنها نشان دهند و از آنان حمایت کنند. شما چطور به دنیای بازیگری راه پیدا کردید؟ من زندگی پر فراز و نشیبی داشتم. وقتی شش سالم بود، مادرم فوت کرد و خواهر بزرگ ترم مرا بزرگ کرد. پدرم الوارفروش بود که او هم ورشکسته شد و بعد از مدتی به دلیل بیماری بینایی اش را از دست داد، هر چند بعد از مدتی دوباره بینایی اش را به دست آورد، اما شرایط زندگی ما خیلی سخت شد.اما من خوشبختانه توانستم درسم را بخوانم آن هم در محله ای که هیچ نشانی از فرهنگ و هنر در آن نبود و اعتیاد بیداد می کرد.همه سینماگران می دانند که من حتی سیگار هم نمی کشم و فقط تاکنون دوبار نقش معتاد را بازی کرد ه ام. از بچگی به بازیگری علاقه مند شدم. سینما تمدن سرکوچه ما بود و من برای تماشای فیلم مرتب به این سینما می رفتم. وقتی به دبیرستان رفتم، با سعید پورصمیمی و اسماعیل محرابی که اکنون از بازیگران معروف هستند، گروه تئاتر تشکیل دادیم و برای بچه ها نمایش اجرا می کردیم.چون به بازیگری علاقه مند بودیم تحقیق کردیم که جایی را برای آموزش پیدا کنیم و به کلاس های زنده یاد سمندریان رسیدیم. زمان ثبت نام حدود 80 نفر ثبت نام کرده بودند اما چون آموزش ها خیلی سخت بود، خیلی ها کلاس ها را ادامه ندادند و آخر کلاس حدود شش نفر ماندیم؛ مرحوم پرویز فنی زاده، پرویز پورحسینی و مریم معترف هم جزو شاگردان همان کلاس بودند. جالب است که شما برای ورود به دنیای بازیگری مثل خیلی ها به خیابان لاله زار نرفته اید و ترجیح داده اید که درس بازیگری بخوانید. ...
گیشه سینماها همچنان داغ است؟
کمتری دارند، فیلم با سانس های کامل نمایش داده می شود که تنها آمار سانسهای این فیلم را بالا می برد. سیانور دومین فیلم سینمایی شعیبی است که سیدمحمود رضوی تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته و چهره هایی چون مهدی هاشمی، بابک حمیدیان، هانیه توسلی، بهنوش طباطبایی، حامد کمیلی، پدرام شریفی، آتیلا پسیانی و بهروز شعیبی در آن ایفای نقش می کنند. داستان این فیلم در دهه ی 50 می گذرد و از خلال قصه ای ...
نگاه تازه به اعتیاد در جهت شبکه نسیم
به گزارش جام جم، نقش دوران کودکی و مسائل و مشکلات مرتبط با سبک زندگی در گرایش افراد به استفاده از مواد مخدر در برنامه جهت به تهیه کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی سعید آقاخانی بررسی می شود. برنامه جهت به منظور بررسی ریشه های علل اعتیاد به مواد مخدر، به معضلات اجتماعی، سبک زندگی، رفتار و تعاملات اجتماعی نیز می پردازد و طرح و ایده اولیه آن را سعید آقاخانی مطرح کرده است. جواد فرحانی درباره شکل گیری برنامه جهت گفت: بعد از ارائه طرح برنامه به شبکه نسیم، زمینه تولید و ساختش در مرداد فراهم شد و این روزها مشغول ضبط بخش استودیویی برنامه در شهرک غزالی هستیم که با اجرای سعید آقاخانی انجام می شود. ریشه یابی به شیوه هم اندیشی جواد فرحانی جهت را برنامه ای متفاوت توصیف می کند که ریشه های دلایل گرایش به مصرف مواد مخدر را در کودکی افراد جست وجو می کند. این تهیه کننده معتقد است تاکنون در تلویزیون، برنامه ای با این شکل و فرم به موضوع اعتیاد نپرداخته و جهت اولین برنامه ای است که در یک روایت مستند گزارشی به واقعیت های معضل اعتیاد نزدیک می شود و ابعاد آن را می شکافد. وی با اشاره به فعالیت آقاخانی در این مستند گفت: سعید آقاخانی، گزارشگر اصلی و مجری این برنامه است و امیر غفارمنش نیز او را همراهی کرده. علاوه بر گزارش ها و گفت و گوها، بخشی از این برنامه به گفت وگو با مردم و کارشناسان در استودیوی برنامه و تعامل و هم اندیشی آنها اختصاص دارد. به گفته فرحانی در بخش استودیویی، کارشناسان و مردم درباره رفتارهای اجتماعی و تجربیاتشان صحبت می کنند. از نگاه این تهیه کننده، شرایطی فراهم شده که مردم با رفتارها، سبک زندگی و اشتباهات منجر به افتادن در دام اعتیاد آشنا شوند. فرحانی دلیل پخش این برنامه اجتماعی از شبکه نسیم را پرمخاطب بودن این شبکه دانست و ادامه داد: همه چیز به خوب و درست زندگی کردن برمی گردد و این که ما تصمیم گرفتیم این برنامه مستند را از شبکه نسیم پخش کنیم هم به همین دلیل است. این برنامه هیچ منافاتی با عملکرد و خط مشی شبکه ندارد و از آنجایی که نسیم، شبکه بسیار پربیننده ای است و ما هم با آنها تجربه خیلی خوبی داشتیم، این تصمیم را گرفتیم. قطعا برای شبکه نسیم هم این موضوع اهمیت دارد که برخی از برنامه های جدی و هدفمند را پخش کند. اعتیاد از دریچه ای دیگر سعید آقاخانی، طراح و کارگردان برنامه جهت سعی دارد در این برنامه دریچه ای جدید به موضوع اعتیاد باز کند و دیدگاه جدیدی برای پیشگیری اعتیاد پیش روی مخاطب قرار دهد. آقاخانی و امیر غفارمنش در کنار هم با مردم عادی و نیز افرادی که اعتیاد را تجربه کرده اند، درباره اعتیاد صحبت می کنند و این گفت وگو ها بخشی از برنامه جهت را شکل می دهد. غفارمنش درباره این برنامه و سبک و سیاق گفت وگو هایش گفت: پدر و مادرها شیوه های مختلفی برای مراقبت از نوجوانان در مقابل اعتیاد دارند ولی عمدتا این شیوه ها نادرست است. آنها در این باره نیاز به اطلاعات، دانش و آگاهی دارند؛ به همین دلیل برنامه جهت مشکلات تربیتی را کالبدشکافی می کند. بر اساس اظهارات این بازیگر، از آنجا که اولین مسائل جوانان در خانواده شکل می گیرد و رفتارهای خانوادگی می تواند آنها را جذب کند و در امنیت نگه دارد یا دفع و به فضای جامعه پرتاب کند؛ شکل ارتباط والدین و نوجوانان در برنامه جهت بررسی می شود. غفارمنش توضیح می دهد: مقایسه کردن، کنترل، تنبیه، تحقیر، ترساندن و مسائلی از این دست در برنامه جهت کالبدشکافی می شود و تاثیر این رفتارها در افراد سالم و معتاد مورد مقایسه قرار می گیرد. در برنامه جهت من و سعید آقاخانی با مردم گفت وگو می کنیم و سوالاتی را از آدم های مختلف می پرسیم؛ کسانی که هرگز گرفتار اعتیاد نشده اند، کسانی که ترک کرده و کسانی که همچنان معتاد هستند. هر کدام از این افراد پاسخ خاصی می دهند و بیننده می تواند تفاوت این دیدگاه ها را درک کند. بر اساس اظهارات این بازیگر، برنامه جهت سعی دارد به جوان ترها بگوید که با فرزندانشان چطور برخورد کنند، چقدر برای آنها وقت بگذارند و روابطشان چه کیفیتی داشته باشد. البته همه این موارد با دستورالعمل های ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز کاملا همخوانی دارد. آذر مهاجر ...
/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/
...> بخش دوم) فیلم های مستند و مستند داستانی بخش های جنبی و غیر رقابتی صلح در سینما- موضوع صلح و نفی خشونت و جهانی عاری از دشمنی اجرای مونولوگ- مونولوگ های ماندگار سینمای مسعود کیمیایی انیمیشن... مروز آثار برگزیده دوره های پیشین، برگزاری نشست های تخصصی، بزرگداشت و پخش ویدئو آرت... مقررات خاص حد اکثر زمان برای آثار فیلم کوتاه 30 ...
حضور کارآفرینان موفق در برنامه " حرف حساب "
این معاونت پاسخ می دهد. اشکان شب باک مدیر کل استانداردها و نظارت بر طرح های آماری نیز درباره آخرین وضع سرشماری سال 95 توضیح می دهد. برنامه "حرف حساب " کاری از گروه اقتصاد شبکه یک سیما است که از شنبه تا چهارشنبه بصورت زنده و با تهیه کنندگی علی ملکی از این شبکه پخش می شود.
جایزه بین المللی مهندس سبز رسانه به رسانه ملی رسید
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، اجلاس سالانه رادیو تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه(ABU) جایزه بین المللی سالانه Green Broadcast Engineering را به سازمان صداوسیما به عنوان سازمان برتر اتحادیه در اجرای طرح های فنی که منجر به کاهش مصرف انرژی و مهندسی سبز رسانه می شود، اختصاص داد. در سال 2016 سازمان صداوسیما به علت فعالیت های گسترده فنی در حوزه معاونت فنی سازمان و اجرای طرح ...