سایر منابع:
سایر خبرها
همسر شهید مطهری: ایشان آیتِ عجیب زندگی من بود
که چیزی نیست، اشکال ندارد شما غیبت مردم را نکنید. او به خصوص بود. با همه فرق داشت. ادامه می دهد: مطهری همیشه می گفت که من مراد فرزندانم و همسرم هستم. من کلاس هفتم بودم که با مطهری ازدواج کردم. آنقدر مقید به درس دادن به من بود که می خواست من حتما لیسانسم را بگیرم. وقتی بچه ها کوچک بودند به من می گفت شما نمی خواهد برایشان غذا درست کنی من خودم برایشان تهیه می بینم، شما فقط درست را بخوان
ماجرای رؤیای صادقه حسین قبل از اعزام به سوریه/ مادر شهید: برای رفتن به سوریه یک ماه در مسجد جمکران ...
خود در پوچ گرایی هستند و برای آنکه آن ننگ را از دوش خود بردارند، در صدد برمی آیند تا ما را در راهی که هستیم، بی هدف نشان دهند. و گروه دوم؛ کسانی هستند که با مکر و ریا سعی می کنند به تفریح یا برای به دست آوردن منافع دنیوی، روی خون شهدا موج سواری کنند. التماس دعا، حسین امیدواری مطالب مرتبط: همسر شهید: وصیت کرده بود برای تشییعش لباس سفید بپوشم و لبخند بزنم تا قوت قلب
داستان کولبران و پولبران!
به گزارش تجارت امروز، روزنامه قانون ادامه داد: کمرهای خمیده و پاهای ورم کرده و پردرد، همیشه همراهشان است. در کنار تمام این درد و رنج ها، مرگ هم سایه شان را تعقیب می کند تا در کوچک ترین لغزش پا یا سنگ زیر پای شان، گریبانشان را بگیرد. این روزها هم که مرگ پشت بهمن مخفی شده و تنها منتظر گرفتن جان بی جان کولبران است؛ کولبرانی که درد کولشان آن قدر زیاد است که طاقت تحمل بهمن را ندارد. هفته
کولبران کُرد قاچاقچی نیستند/ زندگی ارزان تر از نان
دل و جان در گرو برف و سرما نهادند موجب تاثر و تاسف شدید شد. کولبران در منطقه بیوران سردشت در سرما و برف گیر کردند و سقوط بهمن آنها را گرفتار کرد. در دو مرحله با جست و جوی امدادگران و همکاری مردم تعدادی آنان از زیر برف خارج شدند. اما متاسفانه چند نفر از این افراد جان خود را از دست دادند که خبر درگذشت این چند نفر کاسب کار (کولبر) سردشتی باعث تاسف و تاثر مردم منطقه و به ویژه شهرستان سردشت
حکایت این کولبران وآن پولبران
به گزارش زریان به نقل از روزنامه قانون، این روزها هم که مرگ پشت بهمن مخفی شده و تنها منتظر گرفتن جان بی جان کولبران است. کولبرانی که درد کول شان آن قدر زیاد است که طاقت تحمل بهمن را ندارد. هفته گذشته بهمن جان گیر، جان چهار کولبر را گرفت و شش نفر دیگرشان را راهی بیمارستان کرد. هنوز دل مان از داغ این خبر سرد نشده بود که دیروز هم سه کولبر دیگر گرفتان بهمن شدند و با وخامت حال به بیمارستان منتقل شدند. دردشان زیاد بود و حالا بیشتر شده. چشم فرزندان شان هر روز به راه بود و حالا
کولبری، داستان بذل جان برای لقمه ای نان
هیچگونه تعلقی به مرز و محرومیت های مرزی ندارند، می گوید:" اگر به جای دادن مجوز واردات هزاران تن خشکبار و لاستیک و... برای برخی از ما بهتران و کسانی که حتی یک بار مرز را هم ندیده اند؛ این مجوزها برای جمعیت کولبران صادر می شد دیگر کسی در این مرز برای لقمه ای نان، زیر بهمن و در میدان مین، جان نمی باخت" مقام معظم رهبری: مراد من از قاچاق، فلان کوله بَرِ ضعیف نیست البته در برابر نگرش
خاطره یک کولبر...
وقت نداشتم. سه میلیون قیمتش بود... عثمان 12 ساله است. هنوز مدرسه می رود. هنوز اجازه دارد مدرسه برود. معلوم نیست پدر کولبرش چه موقع دستش را بگذارد در دست صاحب بار و سبک ترین کول را به شانه های نحیفش ببندد. سرنوشت تمام پسرهای خوری آباد همین است. از روستای خوری آباد هیچ پسری دانشگاه نرفت. از روستای خوری آباد هیچ پسری دیپلم نگرفت. از روستای خوری آباد هیچ پسری به آرزوهایش نرسید. همه پسرها
واکنش نماینده استان کردستان درشورای عالی استانها درگذشت دو کوهنورد بوکانی
. مرگ تلخ کولبران در مرزهای بانه و سرو دشت و کوهنوردان بوکانی، ونیروهای اداره برق سروآباد مردم کردستانی را دراندوه و ماتم شدید گذاشت . هرروز کولبرانی که درمیان آنان مردان سالخورده، شصت و هفتاد ساله هم مشاهده می شود، برای تامین هزینه های زندگی مختصر خانواده درمنطقه مرزی به صف می ایستند که کارتن های یخچال سنگین یا چندین حلقه لاستیک تریلی را برکمرخمیده شان بار کنند تا راه پرپیچ و
عوامل موفقیت در کار +دانلود کتاب
به عبارت دیگر 2٫5 درصد رشد خواهد داشت؛ در نتیجه باید 29 میلیون فرصت شغلی در ایران ایجاد شود تا از بحران بیکاری رهایی یابیم. آمار فوق تکان دهنده و تامل برانگیز است و تلاش جمعی همه مردم و مسئولان را می طلبد که بتوان نرخ بیکاری را در کشور کاهش داد. موفقیت شغلی پیشرفت و موفقیت در شغل، از نظر افراد متفاوت است. برخی موفقیت شغلی را در کسب درآمد بیشتر می دانند؛ در حالی که
زندگی امروز مردمان هامون نشین با تصویری خانه های ویران در حاشیه هامون خشک شده، قایق های بر گل نشسته،
و کارت مرزنشینی بدهند، بازارچه مرزی هم راه بیندازند . سکوت می کند، یک بار دیگر به هامون خیره می شود؛ آدم گاهی مجبور می شود. وقتی نان در سفره نداری، مجبور می شوی. ادامه نمی دهد که به چه کاری مجبور می شود. می گوید: این بچه ها را می بینید؟ وقتی پدرشان را قوی و روستایشان را آباد ندیده اند، نمی شود انتظار داشت که تصور روشنی از آینده شان داشته باشند. زندگی جدید، روی بستر حصیر
چهارشنبه هایی با طعم غذای گرم برای کارتن خواب ها / موزیسین و مهندسی که کارتن خواب شدند؛ پزشک هایی که ...
تعارف می کند تا مرد 60 ساله ای که آب خنک به دست پیرمردی همسن و سال خودش می دهد که روی کارتنی که تمام زندگی اش محسوب می شود نشسته و توان بلند شدن ندارد، دیده می شود. در کناری بیوه زنی درد دل می کند که بلوچ است و بچه هایش شناسنامه ندارند. گوشه ای دیگر زنی 18 ساله کمک می خواهد تا مادرشوهرش را که کتکش می زند ترک کند، دیگری که جوانی شاید زیر 30 سال است غذایش را با حیوان مریض و مجروحی که از جوی پیدا
پاسخگویی شفاف مسوولان درباره فاجعه پلاسکو حق مردم است
؟ اگر شهرداری توان برخورد با پلاسکو را نداشت، پس چرا قالیباف در آن فایل تصویری منتشرشده علنا اعلام کرده که شهرداری می تواند برخورد کند اما چون متهم به سیاسی کاری و گذاشتن چوب لای چرخ دولت می شویم این کار را نمی کنیم؟ جوابش این گونه بود که این سوال را باید از خود قالیباف بپرسید و او وکیل شهردار تهران نیست! به او یادآور شدیم که در این فاجعه بیش از 20 نفر از مردم جان شان را از دست داده اند
روایت تلخ از جا ماندن مرحوم مرضیه دباغ از پرواز انقلاب
فارسی از رادیو ایران توجه می کردم. هر روز خبرها داغ تر و داغ تر و هیجان انگیز تر می شد و شنیدن آن آرزوی ما را بر بودن در کنار امام و مردم در این روزهای پرالتهاب مضاعف می کرد. ر.وز 22 بهمن من در طبقه دوم ساختمان بودم و وقتی که رادیو را روشن کردم صدای الله اکبر ، خمینی رهبر شنیدم ، تعجب کردم ابتدا فکر کردم موج رادیو دست کاری شده است دکتر فرهادی با همان برادر فرهاد را صدا کردم و پرسیدم
دولت در برخی موارد رفوزه شده است
رأس قرار دادند، این ذهنیت را به وجود بیاورد که این حکمرانی که از مردم رأی گرفته و در مسند قدرت نشسته همه مردم را از منظر قدرت نگاه می کند و همه مردم خدم و حشم این حاکم حساب می شوند؟ شما خیلی عجله دارید برای ارزش گذاری و داوری. ** نه من ارزش گذاری و داوری نمی کنم، فقط پرسش می کنم تا شما هم پاسخ دهید و مردم خودشان بخوانند و قضاوت کنند. من الان فقط در مقام توصیف هستم و فعلاً بنای
آرش میر اسماعیلی: ترامپ بداند ما وطن، هویت و اصالتمان را برای ورود به آمریکا معامله نمی کنیم
سپاهت صف به صف ای وطن ای مادر ایران من مادر اجداد و فرزندان من خانه من بانه من توس من هر وجب از خاک تو ناموس من ای دریغ از تو که ویران بینمت بیشه را خالی ز شیران بینمت خاک تو گر نیست جان من مباد زنده در این بوم و بر یک تن مباد وطن یعنی همه آب و همه خاک وطن یعنی همه عشق و همه پاک به گاه شیر خواری گاهواره به دور درد پیری عین چاره
زنان پرستار از سختی های کار خود می گویند/ قوانینی که اجرا نمی شود
بیایند که بیمارستان وضعیت حقوقی و امنیت کاری شان را بیشتر کند. در مجموع مشکل اصلی استخدام است که باید توسط وزارت بهداشت حل شود. به گزارش مهرخانه، مشکلات پرستاران سال هاست که تکرار می شود. هرسال با نزدیک شدن روز پرستار شاهد وعده وعید هایی برای بهبود شرایط آن ها و سخنرانی های بسیاری هستیم که نشان از اهمیت و لزوم بهبود شرایط پرستاران دارد اما همواره می بینیم که بسیاری از پرستاران به ویژه گروه هایی که به صورت رسمی استخدام نشده اند، با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. به امید روزی که وعده ها محقق شود. انتهای پیام/ 940502 ...
هنر هفتم درباره آیت الله طالقانی کوتاهی کرده است/ عدم شناخت نسل جدید از قهرمانان ملی و انقلابی حقیقت ...
خبرگزاری حوزه / هرساله رویش شکوفه های بهار انقلاب زمینه ساز بازخوانی تاریخ روزهای مبارزه در سال های خون و قیام می شود؛ نام بسیاری از شخصیت ها با تاریخ انقلاب گره خورده و یکی از کلیدی ترین و محبوب ترین چهره های مبارز انقلاب که طلیعه مبارزات او از دوران پهلویِ پدر آغاز شد و در دوران پهلویِ پسر به اوج رسید، آیت الله سیدمحمود طالقانی است . با پایان یافتن مجموعه تلویزیونی معمای شاه و نمایش بخشی
شایع ترین مشکلات مری و درمان
پشت قلب عبور می کند ممکن است درد آن با دردهای قلبی اشتباه گرفته شود ولی بیماران باید به این نکته توجه داشته باشند که دردهای قلبی با فعالیت و حرکت بیمار ایجاد می شوند و دردها و مشکلات مری معمولا با خوردن غذا بروز می کند. از آنجایی که بیماری های قلبی اهمیت زیادی دارند و اگر از آنها غفلت شود ممکن است حتی به قیمت از دست رفتن جان بیماران شود، اگر بیمار از درد قفسه سینه شکایت می کند ابتدا
کابینه یازدهم در استفاده از زنان عقب گرد کرد/ کارشکنی های آمریکا برای ممانعت از ورود داروی بیماری های ...
نپرسید، چون نمی دانم چه جوابی بدهم، من خیلی سختی کشیدم، خیلی خیلی، البته واقعاً برای این مردم اگر ما جان هم بدهیم کم است ولی اینکه دوباره خودم را در آن دست انداز بیندازم و آن وضعیت برای من تکرار شود نمی دانم تحملش را از نظر جسمی و روحی دارم یا ندارم، اواخری که این فشارها از بالا خیلی به من شدید و سنگین بود یک روز صبح بیدار شدم خیلی ناراحت بودم و خیلی گریه کردم بعد از نماز [بغض می کند] به حال خودم
یکی زیر آوار، صدایمان می زند!
به هوای آلوده و مرگبار بزرگ ترین شهر سرزمینم نمی اندیشید. گروه های نجات، دلاورانه و دلسوزانه و با همه توان، با شجاعت به دل آتش زدند تا جان و مال و سرمایه هموطنان شان را نجات دهند که به یکباره صدایی مهیب و دهشتناک به گوش رسید و همه نگاه های وحشت زده جمعیت را به سوی خود فرا خواند؛ ساختمان پلاسکو با همه خاطراتش منفجر شد و از پایه فرو ریخت و جمعی از مردم و کسبه و گروه های نجات و امداد و آتش نشان حاضر
من یک اعدامی بودم ...
؛ خبری، اما پسرک نوزده ساله پیدا نمی کند. پسرک فرار می کند. با بقیه دوستانش به تبریز می رود. آنجا هم دست از مبارزاتشان نمی کشند. تعقیب و گریزهای ساواک ادامه پیدا می کند. تشدید می شود. حسین این موضوع را می داند، اما فعالیت هایش را رها نمی کند. در تبریز با ساواک درگیر می شوند. جمعشان متفرق می شود. خبری از ابراهیم جعفریان ندارد. برای رد گم کنی روزها در بازار تبریز به دنبال مردم عادی چشمش پی ابراهیم می
زینب(س)؛نامی که خداوند برای دختر علی(ع) و فاطمه(س) برگزید
آشکار شود.)) تا اینکه روزی جبرئیل نزد رسول خدا (ص) آمد، در حالی که گریه می کرد، رسول خدا (ص) از علت گریه او پرسید، جبرئیل عرض کرد: ((این دختر (زینب ) از آغاز زندگی تا پایان عمر همواره با بلا و رنج و اندوه دست به گریبان خواهد بود؛ گاهی به درد مصیبت فراق تو مبتلا شود، زمانی دستخوش ماتم مادرش و سپس ماتم مصیبت جانسوز برادرش امام حسن (ع) گردد و از این مصایب دردناک تر و افزون تر اینکه به
شکل گیری شخصیت و زندگی حضرت زینب(س)
عزیزانش، با نان و خرما مورد ترحم واقع میشود. اینجا بود که دختر امیرالمؤمنین(ع) فرمود: ای مردم صدقه بر ما حرام است و مردم کمکم فهمیدند چه جنآیتی رخ داده و چه عزیزی در خون تپیده و به چه خسارتی مبتلا شده اند. به دنبال این شرمساری حضرت زینب(س) با کمال وقار و در حالی که بر احساسات خود مسلط بود، شجاعانه لب به سخن گشود و خطبه ای فصیح ایراد نمود. شاید تا آن زمان به دلیل نجابت و صیانت از دید نامحرمان
دیدار با دوستان قدیمی
رو جلب کرد؛ علی درست می گفت، همون مرد معروف به جاسوس محله با چند تا از مأموران ساواک که خودشونو شبیه مردم عادی کرده بودن پیت نفت به دست به خونه ما نزدیک می شدن. یکی از ساواکیا فریاد می زد: به اعلیحضرت توهین می کنی، بیچاره ات می کنیم، فکر کردی میذاریم قسر در بری. یا همین الان میای بیرون یا خونه تونو آتیش می زنیم... اون شب هرطوری بود به کمک ننه خدابیامرزم و بچه ها از پشت بوم فرار کردم و خودمو
غم نان روی دوش کولبران/ توسعه بازارچه های مرزی و مناطق آزاد بهترین آدرس اشتغال برای مرزنشینان
دل همه را به درد آورد؛ولی واقعیت این است که تأسف و تسلیت هر چند ممکن است برای موج سواران آب داشته باشد،ولی برای کوله بران نان نخواهد شد. برای بهبود معیشت و پایان کوله بری مرزنشینان باید طرحی نو درانداخت وی ادامه داد:باید از این اتفاق تلخ به عنوان یک فرصت برای پایان دادن به رنج کوله بری استفاده کرد؛نه آغاز موج سواری یک عده خاص. باید برای بهبود معیشت و پایان کوله بری مرزنشینان
هیهات در دنیایی با وجود دولت استکباری آمریکا ما سلاح نداشته باشیم
جمعه تهران در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران گفت: مردم خوب و باصفای ایران اسلامی جمعه هفته آینده در 22 بهمن باردیگر با حضور شکوهمند در راهپیمایی، دنیا را به تعجب وا خواهند داشت. 38 سال از این انقلاب گذشت و امیدواریم که ان شاء الله فرودگاه نهایی این انقلاب ظهور حضرت حجت (عج) باشد. این انقلاب یک ملت را از اسارت رژیم 57 ساله پهلوی پدر و پسر بدر آورد. وی افزود: رژیم پهلوی دولتی بود که
رزمایش موشکی ما جلوه اقتدار ماست
خاتمی با قرائت اشعاری در شأن حضرت زینب کبری (س) افزود: او عصر عاشورا پرستار جان امام و امانتدار امامت بود و حق پرستاران گرامی است که چنین روزی را به نام روز پرستار نامیده اند. وی گفت: پرستاران مظهر امید و آرامش در بحرانی ترین شرایط زندگی انسانها هستند و این پرستارانند که در چنین شرایطی خدمت می کنند و امیدواریم مسئولان همانگونه که به همه اقشار عنایت دارند به این قشر هم عنایت ویژه داشته باشند
صاحبان قلم و رسانه نقاط ضعف را منصفانه بگویند
خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران گفت: مردم خوب و باصفای ایران اسلامی جمعه هفته آینده در 22 بهمن باردیگر با حضور شکوهمند در راهپیمایی، دنیا را به تعجب وا خواهند داشت. آیت الله سید احمد خاتمی گفت: 38 سال از این انقلاب گذشت و امیدواریم که ان شاء الله فرودگاه نهایی این انقلاب ظهور حضرت حجت (عج) باشد. وی گفت: این انقلاب یک ملت را از اسارت رژیم 57 ساله پهلوی پدر و پسر بدر آورد.
نطق پرشور آیت الله هاشمی در جریان عدم کفایت بنی صدر از خاطر ملت پاک نشده/ باید به احیای بافت های فرسوده ...
. او یادآور شد: وقتی نقاط ضعف را می گویید این کلمه را هم بگویید که در حکومت 57 ساله پهلوی پدر و پسر مردم هیچ کاره بودند. ساواک می آمد اسامی نمایندگان را می نوشت و به نخست وزیر می داد و او هم به شاه می داد. هرکه شاه نامش را خط نمی کشید نماینده بود. اینکه مردم پای صندوق بیایند و نیایند مهم نبود. صاحبخانه ها هیچ کاره اما بیگانگان همه کاره بودند. هیچ پست نان و آبداری نبود که بدون مشورت انگلیس
از دعای خیر بیماران و بدخلقی همراهان آنها تا اضافه کاری اجباری و عدم بازنشستگی در موعد مقرر
تخت آرام به خواب رفته است. روپوش را کنار می زند، هیچ لباسی به تن نوزاد نیست و وسط سینه اش با باند و چسب پوشانده شده، یک نگاه دیگر به مانیتور بالای سر نوزاد می اندازد و وضعیت را رصد می کند. بعداز چک کردن نوزاد، سراغ تخت کناری که پسر حدوداً سه ساله ای است می رود و می گوید خدا را شکر حالش رو به بهبودی است و دیگر به دستگاه وصل نیست. وضعیت را چک می کند و دوباره سراغ نوزاد اول بر می گردد.