سایر خبرها
پلمب 20هزار کنتورغیر مجاز گاز در لرستان
به گزارش سلام دلفان، محمدرضا صفی خانی با تاکید بر اینکه در بحث زیرساخت های گاز رسانی در شهرک های صنعتی استان مشکلی نداریم، عنوان کرد: انتظار داریم که گاز رسانی به شهرک صنعتی الشتر تسریع شود.وی با بیان اینکه 40 هکتار از شهرک صنعتی الشتر به یک سرمایه گذار واگذارشده است، گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قراراست که یک واحد بزرگ قند و شکر در این شهرک صنعتی راه اندازی شود. مدیرعامل شرکت ...
امروز به روایت تصویر// حاشیه های جشنواره فیلم، گردشگران خارجی در میبد، جستجو در بهمن و ...
مراسم رسمی افتتاحیه شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2017. (مهر/ امین برنجکار) هفتمین روز جشنواره فیلم فجر. (میزان/ حدادی – رحیم لو - رودکی/ تسنیم/ محمدعلی مریزاد) توزیع هدایای مقام معظم رهبری بین دانش آموزان؛ مشهد. (باشگاه خبرنگاران/ محسن رحیمی عنبران) تشییع پیکر رئیس اداره راهداری شهرستان پردیس. (برنا/ مرتضی جعفری) بازدید اعضای کنوانسیون گردشگری ...
رفتار عجیب و غریب سرمربی برکنارشده تیم لیگ برتری!
...> این در حالی است که دیروز هادی برگی زر مدیرعامل باشگاه پدیده مشهد در گفتگو با سرویس ورزشی جام نیوز اعلام کرد رضا مهاجری دیگر جایی در این تیم ندارد و پرویز مظلومی سرمربی قانونی این تیم است. با این شرایط وقتی مدیرعامل و هیات مدیره یک تیم حکم به برکناری سرمربی داده اند، این حرکات غیرحرفه ای از سوی آقای مهاجری کمی عجیب به نظر می رسد. لازم به ذکر است علت برکناری رضا مهاجری از سرمربیگری پدیده نتایج ضعیف و کسب 19 امتیاز از 20 بازی عنوان شده است. ...
انتقام غیراخلاقی دانش آموز از معلمش در شبکه اجتماعی
موجود اعتراف کرد که با معرفی خود به عنوان یک زن، با انتشار تصاویر معلم خود و درج مطالب غیر اخلاقی در شبکه اجتماعی می خواسته از او انتقام بگیرد. یزدانی افزود: متهم انگیزه خود را از انجام این عمل مجرمانه وجود اختلافاتی با معلمش عنوان کرد که با تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد. شهرستان 284 هزار نفری تربت جام در 167 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد. انتهای پیام / ...
فهرست اولین ها در تجارت ایران
روند تجارت ایران با شرکای تجاری اش حاکی از این است که کالاهایی بر پایه نفتی همچنان پیشتاز در صادرات هستند. : سبد صادراتی کشور براساس تقسیم بندی سازمان توسعه تجارت در 6 بخش میعانات گازی، پتروشیمی و گاز طبیعی، صنعت، فرش و صنایع دستی، کشاورزی و معدن گویای این است که صادرات 10 قلم کالای عمده غیرنفتی، در 10 ماه منتهی به دی 95، به ارزش 14 میلیارد و 944 میلیون دلار، با رشد 19 درصدی روبه رو ...
آزمونی که معلمان را به دام کلاهبرداران می اندازد
به ایسنا می گوید: کیفیت این دوره ها نسبت به اکثر دوره های حضوری بسیار بالاتر است، به طوری که در کمترین زمان ممکن، بیشترین افراد می توانند به آموزش ها دسترسی داشته باشند. او ادامه می دهد: به دلیل محدودیت های زمانی و جغرافیایی، نمی توانیم از حضور استادان مجرب و بنام در دوره های حضوری استفاده کنیم، به طوری که لزوما نمی توانیم همیشه استادان مجرب را مثلا از تهران به مشهد یا اصفهان یا هر استان ...
رضا کیانیان و مسئولیت اجتماعی در دچار آبی دریای بیکران
نمایشگاه عکس های رضا کیانیان با عنوان دچار آبی دریای بیکران با حضور حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت؛ علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی؛ مهندس محمد بهشتی؛ عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ فرانسوا سنمو، سفیر فرانسه؛ علیرضا سمیع آذر و جمعی از مقامات و هنرمندان، عصر جمعه 15 بهمن در آرت سنتر افتتاح شد و این عکاس- بازیگر به این مسئله اشاره کرد که مسئولیت اجتماعی یعنی ...
پایتخت جوانان جهان اسلام ، ایجاد جهانی بدون خشونت را دنبال می کند
توان با تمرکز بر برنامه های مختلف با مشارکت جوانان مسلمان، دنبال کرد، افزود: باید با استفاده از این ظرفیت، بر تعاملات بین کشورهای اسلامی بیفزاییم و جهانی عاری از خشونت و تروریسم را رقم بزنیم. وزیر ورزش و جوانان، آغاز فعالیت شیراز به عنوان پایتخت جوانان و مشهد به عنوان مرکز فرهنگی جهان اسلام و انتخاب تبریز به عنوان مرکز گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 را از عواید و تاثیرات برجام ...
آمریکا با نبود این ایرانیان فرهیخته چه می کند؟
سایت حراج ای بی (e-bay) و یک کارآفرین خیر است. او در سال 1998 و در سن 31 سالگی به عنوان یک میلیاردر شناخته شد. امیدیار در سال 1967 از پدری تبریزی و مادری ارومیه ای به نام الهه میرجلالی در پاریس به دنیا آمد. شش ساله بود که با خانواده اش به مریلند آمریکا مهاجرت کرد. 5- بابک پرویز پژوهشگر ایرانی است که اختراع او به نام "Bionic Contacts " جزو یکی از پنجاه اختراع برتر سال 2008 به انتخاب ...
خاطره علی نوبخت از اولین باری که امام راحل را ملاقات کرد
منازعی به نام آیت الله بروجردی بود که همه از ایشان تبعیت می کردند. آیت الله بروجردی در اوایل سال 1340 به رحمت خدا رفتند و بعد از ایشان در حوزه صحبت بود که حالا بعد از ایشان چه کسی باید مرجع اول قم باشد. در آن زمان محمد رضا شاه قصد داشت که مرجعیت را از ایران و قم به نجف انتقال دهد. یک گروهی در مشهد، یک گروهی در تهران و یک گروهی هم در قم بودند که در مورد مرجعیت بحث می کردند. در قم چهار نفر نامشان بر سر ...
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر/فرش قرمز و نشست خبری فیلم سارا و آیدا
ایرنا - تهران - مراسم فرش قرمز و نشست خبری فیلم سارا و آیدا به کارگردانی مازیار میری روز شنبه برگزارشد.*15*
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر/فرش قرمز و نشست خبری فیلم های زیر سقف دودی و سد معبر
ایرنا - تهران - مراسم فرش قرمز و نشست خبری فیلم زیر سقف دودی به کارگردانی پوران درخشنده روز شنبه برگزار شد.*15*
مراسم قرعه کشی بیمه های عمر و سرمایه گذاری سرمد انجام شد
برنده خوش شانس این خودرو که در جریان قرعه کشی جشنواره مشخص شده بود، به عنوان بیمه گذار، از یکی از نمایندگی های شهر مشهد مقدس بیمه نامه عمر را برای دختر 2 ساله خود خریداری کرده بود. گفتنی است جشنواره بیمه های عمر و سرمایه گذاری بیمه سرمد، در مرداد 1395 کار خود را آغاز و در تاریخ 13 آذر ماه، مصادف با روز بیمه به کار خود پایان داده بود. ...
دانشگاه هایی با بودجه ویژه
های علوم انسانی و نیز تلاش در جهت نشر فرهنگ اسلامی و معارف اهل بیت(ع) اشاره کرد. آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس هیئت امنای این دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین بیاتی را به عنوان رئیس دانشگاه عدالت منصوب کرد. حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین بیاتی رئیس دانشگاه عدالت ، دارای مدرک دکترای فقه و حقوق اسلامی از دانشگاه تهران است. دانشگاه عدالت ، فعالیت خود را با پذیرش دانشجو در چهار رشته ...
کاوه آفاق؛ ترکیبی جذاب از جنجال، عصیان و موسیقی راک
کاوه آفاق اسمش با خیلی چیزها گره خورده، از ممنوع الکاری گرفته تا موسیقی راک، از حرف های جنجالی گاه وبی گاهش تا عشقی که به وطنش دارد. از the ways تا شال، اتاق آبی، فلوکستین و بیگانه. به گزارش تیترشهر : کاوه آفاق اسمش با خیلی چیزها گره خورده، از ممنوع الکاری گرفته تا موسیقی راک، از حرف های جنجالی گاه وبی گاهش تا عشقی که به وطنش دارد. از the ways تا شال، اتاق آبی، فلوکستین و بیگانه. همه وهمه نام او را به ترکیبی جذاب تبدیل کرده تا یکی از ستاره های جوان نسل خودش باشد؛ نسلی که عصیان از ویژگی های آن است و می شود آن را در هنرهای مختلف از سینما و تئاتر گرفته تا موسیقی و هنرهای تجسمی دنبال کرد. آفاق اما پکیجی است از همه آنها، به تازگی نمایشگاه نقاشی هایش را برگزار کرد، مجسمه می سازد، فیلم نامه می نویسد، ترانه سرایی می کند، آهنگ سازی و نوازندگی را هم که همیشه کنار خوانندگی داشته. امسال بعد از دقیقا 10 سال که ممنوع الکاری گریبان او و کارهایش را گرفته بود، آلبوم با قرص ها می رقصد را منتشر کرد. سپس به روی صحنه رفت و از پس این سال ها، با مخاطبان وفادارش روبه رو شد. برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر شرکت کرد و چند روز بعد از آن با ما به گفت وگو نشست و از برنامه هایش، آرزوهایش و دلایل حرف های جنجالی اش گفت. اولین بار بود که در جشنواره فجر شرکت می کردید. چطور بود؟ دفعه اول بود که از ما خواسته شد در جشنواره فجر شرکت کنیم و ما هم قبول کردیم. جشنواره جای گروه هایی است که از لحاظ مردمی یا هنری موفق هستند. یعنی با اینکه جشنواره های زیادی در ایران نداریم، ولی این جشنواره کاملا معتبر است. مثل جشنواره فیلم مان، اصولا معتبرها هم در آن هستند. به همین دلیل مشارکت در جشنواره برایمان باعث افتخار بود. اما کیفیت اجراها در جشنواره موسیقی فجر با سالن های مستقل و خارج از جشنواره فرق دارد. درست است؟ اگر بخواهیم نگاه درستی به معنای واقعی این جشنواره داشته باشیم، باید برای کسانی باشد که در طول سال موقعیت دیده شدن ندارند و از نظر هنری کارشان اعتبار بالایی دارد ولی چون روش کارشان پول ساز نیست، باید در جشنواره بیشتر دیده شوند و در نقاط مختلف چندین بار روی صحنه بروند. یعنی جشنواره باید جایی باشد برای کشف هنرمندان بزرگی که آثار موسیقایی بزرگ را خلق می کنند. یعنی چیزی مثل ساندنس در سینما. اینکه آدم های شناخته شده به جشنواره دعوت شوند و آخر هم جایزه بگیرند، چیزی به بار فرهنگی و موسیقایی کشور اضافه نمی شود چون چیز جدیدی ارائه نشده است. درست است که گروه های اسم و رسم دار و تهیه کنندگان هم در این میان حق دارند دیده شوند، ولی کاش جشنواره به بستری برای کشف استعدادها تبدیل شود. این طوری است که به فرهنگ کمک کرده ایم. البته سیاست گذاری جشنواره اصلا این نیست. شاید این سیاست در جشنواره موسیقی جوان پیش گرفته شده باشد... . اما ما کسانی را داریم که بیش از 70 سال دارند و یک دفعه در گوشه ای از کشور با موسیقی مقامی کاری کرده اند که تا به امروز کسی انجام نداده است. اینها در جشنواره جوان جایی ندارند. ضمنا جشنواره فجر اعتبار دیگری برای حضور چنین آدم هایی که خیلی هایشان را می شناسم که مثلا در خراسان زندگی می کنند، دارد. اما باز همین هم غنیمت است. می دانم مسئولان ارشاد، آقای مرادخانی و طالبی برای اینکه جشنواره این طوری برگزار شود، جنگیده اند. اگر اهل تعامل باشیم و بدانیم فرهنگ را باید گام به گام با آنچه در ایران و جهان هست پیش برد، نفس بودن این جشنواره را باید غنیمت شمرد. اما منطقی و طبیعی است الان خیلی جلوتر از این حرف ها باشیم. در همین مشهد که امروز کنسرت برگزار نمی شود، 20 سال پیش، استادیوم برای کنسرت پر می شد. برخلاف شما فکر می کنم روندی که الان از نگاه دولتی است، رو به جلو نیست. من رویکرد کلی دولت مدنظرم نبود. در خیلی از دولت ها، آدم ها صدتا اختیار دارند اما جرئت ندارند از 50تایش استفاده کنند. چرا این را می گویید درحالی که خودتان 10 سال نتوانستید کار کنید؟ چون به آدمی که 10 سال به او مجوز نداده بودند، همین آدم ها مجوز دادند. این ممکن است برای هرکسی پیش بیاید که بالاخره بعد از 10 سال... . فقط همین نیست. اینها از بسیاری از خواننده های جوان پشتیبانی کردند. کنسرت برج میلاد خودمان که داشت لغو می شد، آقای مرادخانی نصف شب خودشان را از مشهد به تهران رساندند و در ردیف جلو نشستند تا جلوی این اتفاق را بگیرند. اما همین که معاون وزیر می آید می نشیند تا جلوی لغو کار را بگیرد، چقدر روی اجرای شما تأثیر می گذارد؟ این اتفاق خوبی نیست اما کشور ما ویژگی های خودش را دارد. البته در هر جای دنیا، هرکسی باید از خدایش باشد که وزیر یا معاونش در یک کنسرت شرکت کنند. در آن کنسرت هم در کار من مشکلی پیش نیامد ولی شاید اگر کسانی دیگر بودند، خودشان را جمع وجور می کردند. مگر می شود حداقل روی ژست و نحوه ظاهرشدن تان تأثیر نگذارد؟ آخر آدم های دیگری را در سالن می دیدم که برای ژست یک آدم خیلی اذیت کننده تر بودند. ایشان که جز خوبی به ما نکردند. من آدم هایی را می دیدم که به ما بدی کردند و آن هم به چشمم نمی آمد. پس برخلاف بسیاری، شما به یک جور رضایت از اوضاع رسیده اید... . نه این رضایت نیست. این پختگی من در امور سیاسی است. از آرمان گرایی های بیهوده به رئالیسم رسیده ام و به گام به گام قدم برداشتن برای هر اقدام فرهنگی معتقد هستم. هر اقدام شتاب زده فرهنگی به سرعت تأثیر می گذارد و به سرعت ناپدید می شود. هر چقدر گام به گام و با تحمل و صبر و رئالیستی تر نگاه کنیم، به نتیجه ماندگارتری می رسیم. این نگاه کنونی من است. حتی در زندگی خصوصی هم هر حرکت شتاب زده یا نقد بدون پشتوانه یا به قولی غرغرکردن بدون ارائه راهکار می شود همان چیزی که الان در تاریخ مان رسیده ایم. کار همه فقط از مشکل و مسئولیت فرارکردن و نیمه خالی را دیدن و غرغرکردن شده. مطالعه و کنکاش و کشف علل و راه های جلوگیری و ارتقای سیستم را کنار بگذاریم و فقط ناله و آه و غر راه بیندازیم، به جامعه ای می رسیم که دو هزار سال است که غر زده و کسی مسئولیتش را نپذیرفته. خیلی کم بوده اند کسانی که غر زده اند و راه هایی برای حل مسئله هم ارائه داده اند. شخصا چقدر آدم سخت کوشی هستید؟ شدیدا. شاید 10، 15 سال است که یکی از معضلات خانواده ام این است که به صورت میانگین روزی بیشتر از سه، چهار ساعت نمی خوابم. همین باعث مشکلات زیادی شده اما اگر این کار را نکنم، وقت کم می آورم. وقت تان را صرف چه کاری می کنید؟ بخش زیادی را صرف موسیقی می کنم. بخشی هم هنرهای دیگر. نقاشی؟ نقاشی هم می کشم. تنها کاری که نمی کنم عکاسی است. معماری و مجسمه سازی می کنم و فیلم نامه هم می نویسم. چند مدل گیتار هم ساخته ام. در تمام 20 سال اخیر، روزی نبوده که به صورت میانگین یک ساعت کتاب نخوانده باشم. روزهایی هم هست که 10 ساعت کتاب می خوانم اما حداقلش روزی یک ساعت است. همین است که وقت کم می آید. همه اینها را سعی می کنید در مشهد انجام دهید؟ من مشهدی نیستم اما در مشهد دانشجو بودم. هنوز هم سه، چهار ماه یک بار می روم. همه آهنگ هایم را هم آنجا می سازم. منبع الهام من تنفس در هوای مشهد است. 90 درصد آهنگ هایی که از من شنیده و دوست داشته اید، در مشهد ساخته ام. حال وهوای مشهد بی نظیر است. دقت کنید، می بینید بیشترین و بهترین موزیسین های کشورمان مال مشهد هستند. خراسان هنرمندخیز است. در 10سالی که مجوز نداشتید، چه می کردید؟ فرصت مطالعاتی بود دیگر! می توانست برای خیلی ها بد شود ولی برای من بد هم نبود. به خیلی از چراهایی که درباره جامعه داشتم بیشتر اندیشیدم و پی پاسخ علمی اش رفتم؛ به ویژه در پنج سال اخیر، کارم کم و فرصتم بیشتر بود. اما برای یک هنرمند که عرضه کردن کارش بخش عمده ای از جهان بینی اش را تشکیل می دهد، شرایط بدی است... . پدرم از بچگی به من می گفت کافی است یک کار داشته باشی که در تاریخ بماند تا وظیفه ات را نسبت به فرهنگ انجام داده باشی. همیشه فریدون فروغی و فرهاد را مثال می زد که عملا یک آلبوم استودیویی کامل شده اصلی و رسمی در زندگی داشته اند که محبوب شده اند. اما ماندگارترین اسم های پاپ کشور هستند. از یک روشنفکر گرفته تا کسی که سواد خاصی ندارد، بوی عیدی فرهاد را بلد است یا لااقل یک بار شنیده است. یا مثلا تارکوفسکی فیلم های زیادی نساخته، اما اسمش سر جایش است. من هم دنبال این هستم که همان یک کار را انجام دهم. در این سال ها برایتان مایه آرامش بود؟ بله، برایم تسکین درد بود. فکر کردم می توانم آن قدر مطالعه کنم تا در هر سنی که شد، بتوانم یک آلبوم ماندگار داشته باشم. از اینکه به عنوان یک هنرمند فراموش شوید، هراس نداشتید؟ چندی پیش یک فیلم مستند درباره استرس های شغل های مختلف می دیدم. بزرگ ترین استرس زندگی همه آهنگ سازان و خوانندگان کل دنیا در کل تاریخ، که دلیل بسیاری از بیماری های روانی آنها هم شد، این است که فراموش شوند. این استرس که هر روزی که کار بیرون نمی آید، رقابت را به دیگری واگذار کنیم، همیشگی و شایع است. ولی من همیشه دلم را با امثال فرهاد و فریدون فروغی خوش می کردم. با توجه به این شرایط که اجازه فعالیت رسمی نداشتید و با توجه به نوع موسیقی تان یک گزینه دم دست، رفتن از کشور بود. چرا نرفتید؟ چون تاریخ ایران را خوانده بودم. می دانستم برای هر ایرانی یک کشور و یک ملت هزینه کرده تا بزرگ شود، از نانی که خورده اند و آبی که حمام کرده اند تا اتوبوسی که سوار شده اند، مالیات مردم است. اگر قرار باشد با هر تلنگری برود و منبع انسانی برای کشور دیگری شود و آنجا پول سازی کند، می شود همینی که هست. وقتی به هرکسی یک تلنگر می زنند درمی رود، چه کسی قرار است بماند و مملکت را بچرخاند؟ آدم می ایستد تا کار درست را انجام دهد؛ اگر به نتیجه رسید چه بهتر و اگر نه، حداقل می دانی ایستاده ای و وظیفه ات را انجام داده ای. چه شد فکر کردید بعد از 10 سال این سد می تواند بشکند؟ باز هم چون تاریخ را خوانده بودم. هر آدمی روزی به حقش می رسد. تا به حال ندیده ام کسی به معنای واقعی تلاش کرده باشد و به چیزی که خواسته، نرسیده باشد. با این اوصاف، قطعا کفش های آهنی به پا داشتید! بله، خیلی ها به من می گفتند تو دیوانه ای! از ایران برو چون کسی به تو مجوز نخواهد داد. کمی به موسیقی تان بپردازیم. خیلی از شنوندگان، از حرفه ای گرفته تا عامه مردم، وقتی موسیقی شما را می شنوند، می گویند نه این راک نیست. شما چه می گویید؟ راست می گویند. راک نیست. اما پاپ هم نیست. شاید بتوان اسم اینها را راک ایرانیزه شده گذاشت. یک نمونه در موسیقی بین الملل، کریس دی برگ است که آثارش نه راک است نه پاپ. روی مرز راه می رود. خیلی جاها مایکل جکسون هم پاپ-راک را دارد. نکته دیگر این است که ما در ایران راک را فقط با گیتارالکتریک می شناسیم اما این طور نیست. ممکن است اثری باشد که فقط با یک پیانو همراه باشد، اما باز راک باشد. مثلا مرد تنها ی فرهاد، با هیچ کدام از المان های موسیقی پاپ هم خوانی ندارد. بدون اینکه گیتارالکتریک داشته باشد، راک است. این موسیقی اعتراض، ژست روشنفکری، نوآوری خاص خودش، خشونت پنهان و المان های دیگر موسیقی راک را دارد. بسیاری از آهنگ های کریس دی برگ هم همین ویژگی ها را دارد. مایکل جکسون هم همین طور است، اما چون برخلاف نظر دوستان و تهیه کننده و مدیر برنامه هایش اسم خودش را king of pop گذاشت، نمی شود از او مثالی زد. آهنگ wish you were here را در نظر بگیرید؛ با اینکه با تصور ما از راک یکی نیست، ولی یک اثر راک است. بنابراین نظرتان این است در ایران وقتی حرف از موسیقی راک می شود، حرف از هارد راک است. دقیقا، توقع شنیدن گیتارالکتریک و دیستوریشن وجود دارد. مشکل این است که منتقدان ما موسیقی شناس نیستند و موسیقی شناسان مان منتقد نیستند. در سینما منتقدانی هستند مثل هوشنگ کاووسی که سینما را می شناسند و کارشان را و ادبیات را هم بلدند. چنین کسی را در موسیقی نداریم که نظر متخصصانه داشته باشد. چون موسیقی هیچ وقت فضایی برای ارائه شدن نداشته و همیشه بحث سر این بود که چطور می شود آن را به هر ترتیب حفظ کرد. غیر از آلبوم رسمی تان، تعداد زیادی قطعه از شما در دست مردم وجود دارد. این قطعات به اتفاق، به فراخور سبکی که انتخاب کرده اید، در همکاری با گروه های مختلف، ترانه های غمگینی دارد و به شکلی غمگین اجرا شده. اما الان مردم می خواهند حداقل در موسیقی کمی از غم فرار کنند. این چقدر شما را وادار به عقب نشینی از طرز فکرتان می کند یا مصمم تر می کند؟ این طوری بگویم 99 درصد شعرها و آهنگ ها را خودم ساخته ام. به خاطر همین حال وهوای آهنگ به شدت به حال وهوای خودم بستگی پیدا می کرد. نمی دانم اینکه گاهی غمگین و گاهی ریتمیک و شادتر بود، از کجا نشئت می گیرد؛ این به حال خودم برمی گردد. خیلی وقت ها پیشنهاد شده از این فضا فاصله بگیرم اما این من نیستم و از من چنین چیزی بیرون نمی آید. اگر هم این کار را انجام دهم تصنعی خواهد شد. تنها وظیفه ای که برای خودم می بینم این است که آنچه به صورت ناخودآگاه از ذهنم می آید، روی کاغذ بیاورم و با هوادارانم به اشتراک بگذارم. اگر روزی یک آهنگ ریتمیک و شاد از من شنیدید، مطمئن باشید آن روز، این حس وحال را داشته ام. کمی درباره صحبتی که در جشنواره داشتید، توضیح دهید. چه اتفاقی افتاد که این حرف را درباره جان لنون زدید؟ این حرف را درباره فردی مرکوری یا مایکل کیمن یا میک جگر نمی زنم. درباره جان لنون می گویم چون خوب می شناسمش. این رفتار را از خودش یاد گرفتم. اولین باری که به آمریکا می رود، در مورد رقیبش الویس پریسلی از او می پرسند، می گوید من اصلا الویس را نمی شناسم. جان لنون خودش می گوید من به هیچ چیز باور ندارم؛ زنده باد زنم. بعد یک نفر در ایران می گوید مردم زنده باد کشورتان. متأسفانه مردم مطالعه ندارند و اینها را نمی دانند. این حرف را فقط درباره جان لنون می زنم که به هوادارانش توهین می کرد. حالا چه اصراری بود دراین باره حرف بزنید؟ من حرفی نزدم. یکی از طرفداران از سر لطفش می خواست بگوید خوش تیپ شدی، من هم گفتم نه ما خیلی از اینها خوش تیپ تریم. شما خبر ندارید آن پشت ها چه خبر است. باید مطالعه کنی تا بدانی در 1956 به بعد در اقتصاد جهانی و در رسانه ها چه اتفاقاتی افتاد. چه کمپانی هایی پشت چه کسانی آمدند که چه تصویری از آنها بسازند. چه بلاهایی سر چه کسانی آمد. بعدش هم یک بیانیه دادم اگر من را با شجریان مقایسه می کردند که رنج بسیار کشیده، بند پوتینش را هم می بستم. یا با راجر واترز مقایسه می کردند که جرئتش را داشت جلوی ملکه انگلستان بایستد، باعث افتخارم بود. یا با فردی مرکوری که یک نوازنده، خواننده، شاعر، بالرین و هنرمند بزرگ است مقایسه شود، فرق می کند. من جان لنون را خیلی دوست داشتم و خیلی درباره اش تحقیق و مطالعه کردم و می دانستم کیست. بنابراین خودم را سانسور نکردم و واقعیت را به مردم گفتم. ایشان نه نوازندگی اش مثل خیلی از ما ایرانیان خوب بود، نه خواننده برجسته ای بود و نه تیپ و قیافه خاص و عجیب وغریبی داشت. پس چرا به نظر شما در جهان اسطوره است؟ شما در فوتبال می بینید علی دایی بهترین گل زن جهان است، به خاطر اینکه باید نگاه کنید چه کسی برای او سانتر می کرده و او توی گل می زده. این فرق می کند با مسی که ژاوی برایش سانتر می کند. آقای مسی نمی توانست یکی از این سانترها را توی گل بزند. این حکایت ما و جان لنون است. کنار او بهترین کمپانی ها و استودیوها و اعضای گروه جهان بودند، بهترین امکانات و پول و آسایش و آزادی را داشت. او می توانست یک دقیقه تصور کند که ممنوع الفعالیت شود؟ تحت کوچک ترین فشاری از انگلستان فرار کرد و رفت آمریکا. با این روحیه هیچ وقت به همکاری با گروه های بین المللی فکر کرده اید؟ بله و یکی از بزرگ ترین ضربه ها را از کلاهبرداری یک گروه انگلیسی خوردم. خوب است فراموش نکنیم تمام نقش مخربی که انگلیس در تاریخ ما داشت. حالا که من گفته ام مرا با اینها مقایسه نکنید، این حرف ها پیش می آید. استایل و شیوه کار شما خیلی مخصوص به خودتان است. این استایل شخصی از کجا آمده است؟ بخشی از این مسئله به آموزش هایی برمی گردد که از کودکی از پدرم دیدم که تئاتری بود. بخش دیگر هم برمی گردد به مطالعاتی که انجام دادم و دوستانی که در حوزه سینما و تئاتر داشتم. اندکی هم به استعدادی برمی گردد که هر آدمی می تواند داشته باشد. بخشی دیگر هم مربوط می شود به اکتسابی که از دیدن حرکات بزرگان موسیقی در کنسرت هایشان داشته ام. چرا این پایه میکروفون را این قدر در اجرا می چرخانید؟! راستش نمی دانم! بالاخره روی استیج باید دستت را یک جوری جمع کنی. اگر گیتار داشته باشی که مشغول هستی اگر نه باید یک کاری کرد. یکی از کارگردان های بزرگ تئاتر همیشه می گوید فرق بازیگرها را فقط این طوری می شود فهمید که ببینی دستشان چطوری بازی می کند. بهترین یا بدترین بازیگر جهان را می توانید وقتی تشخیص دهید که ببینید می تواند وقت بازی دست هایش را جمع وجور کند یا نه. بازیگری که نتواند دست هایش را جمع وجور کند، اگر بهترین و بااحساس ترین گریه ها را روی صحنه کند یا چیزی از این قبیل، باز به دل نمی نشیند. برای جمع وجورکردن دست ها وسایل زیادی هست مثل جیب یا پایه میکروفون که می توان انتخاب شان کرد. کاوه آفاق چه موزیک هایی گوش می دهد؟ همه چیز. از استاد شجریان تا سنگین ترین آهنگ های متال تا هرچه که حتی بسیار بسیار عامیانه باشد، همه را رصد می کنم. یکی از دلایلش این است کارهای اشتباهی که دیگران در آهنگ هایشان انجام داده اند را تکرار نکنم و دیگر اینکه چیزهای مثبتی بیاموزم. به خاطر همین اصولا آثار داخل و خارج از ایران را از کشورهای مختلف پیدا و گوش می کنم. ایده مچ بند از کجا آمد؟ دوستی به نام آقای علیزاده دارم که دکترای مدیریت شهری دارند. ایشان همیشه موسیقی های داخلی را زودتر از من گوش داده اند و جو حاضر موسیقی را به من انتقال می دهند و همیشه از مشاوره هایشان بهره می برم. روز اولی که می خواستم ویدئوکلیپ بدهم، با ایشان هم فکری کردیم که یک نماد از کشورمان داشته باشیم که تا ابد همراهمان باشد. چون آن موقع می خواستم موسیقی بین المللی کار کنم. ایده های بسیاری مطرح شد، یکی این بود که همیشه کفش سفید بپوشم که یکی از بندهایش سبز و یکی قرمز باشد. اما ایده مچ بند را یک روز در خیابان به ذهنم رسید و انتخابش کردم. گروه the ways دیگر قرار نیست فعالیتی داشته باشد؟ نمی دانم. چون بچه های آن گروه از لحاظ جغرافیایی هر کدام از هم دور افتادند و دیگر نمی شود به عنوان یک گروه محسوب شان کرد. از آلبوم جدید بگویید. چه زمانی منتشر خواهد شد؟ برای آلبوم جدید که احتمالا در سال آینده منتشر خواهد شد، 20 تراک حاضر شده که از میان آنها 12تا را انتخاب می کنیم. از این 12 تا، دوتا قبل از آلبوم به صورت تک آهنگ بیرون می آید. در همین هفته هم یک کار به نام امسال ارائه می دهیم. امسال بزرگان زیادی را از دست دادیم؛ از استاد کیارستمی و مرحوم حبیب گرفته تا جعفر والی، آقای رفسنجانی و آتش نشانان مان. برنامه کنسرت هم دارید؟ درخواست برای سالن داده ایم و امیدواریم به زودی اتفاق بیفتد. سعی بر این است تا پایان سال، پیچیدگی های درعین حال ساده اجرای کنسرت هموار شود. با همین ارکستری که در جشنواره اجرا کردید؟ بله، گروه ما سال هاست که ثابت است. در کنسرت قطعات جدید را هم خواهید داشت؟ بله، صد درصد. منبع: ...
تعرفه فروش پهنای باند اینترنت کاهش می یابد
خصوصی عنوان کرد و گفت: با همکاری صورت گرفته موفق شدیم این پروژه را به یک سوم قیمتی که وندورهای خارجی در مناقصه پیشنهاد داده بودند، اجرایی کنیم؛ این کاهش هزینه در نهایت سبب بهره مندی بیشتر مردم از سرویس و ارزان تر شدن آن خواهد شد. وی با بیان اینکه با اجرای پروژه تلاش 3 هیچ تغییری در وضعیت سرویس اینترنت بین الملل ایجاد نخواهد شد، گفت: تنها شاهد پایداری بهتر اینترنت در کشور با چهار گذرگاه فعال ...
نشست پشت دیوار سکوت در برج میلاد | واقعیتی تلخ با شکر خیال
منافع سیاسی شان اجازه پیگیری را به آن ها نمی داد. وی ادامه داد: شرکتی که در فیلم نامش برده شده، است تنها نامش را تغییر داده اند و امروز هم با برخی واردکننده های دارویی ما کار می کند. وی این فیلم را چکیده ای از وضعیت نامطلوب بیماری ایدز در جامعه دانست و افزود: در کشور ما مسائل زیر فرش جارو می شوند و از آن ها حرفی زده نمی شود، در حالی که اگر موضوعی را نگوییم حل نمی شود. جعفری جوزانی در ...
نشست زیر سقف دودی در برج میلاد | بحران ناپیدای طلاق عاطفی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست پرسش و پاسخ فیلم سیمایی زیر سقف دودی ساخته پوران درخشنده با حضور کارگردان، مریلا زارعی، آزیتا حاجیان، بهنوش طباطبایی، ابوالفضل میری و لاله مرزبان بازیگران، محمدرضا دلپاک صداگذار، مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری و هایده صفی یاری تدوین گر برگزار شد. درخشنده در ابتدای نشست با اشاره به بار سنگینی که اصحاب رسانه بر دوش دارند، عنوان ...
دستگیری باند کلاهبرداری شرکت کارآفرینی درشهرستان ساوه/کلاهبرداری از 150 شهروند
قانونی تاسیس کرده و در تبلیغات خود برای جذب شهروندان اعلام می دارد که تعدادی از مسئولان شهرستان سهامدار شرکت بوده و با ترغیب اشتغالزایی برای بانوان، زمانی که خانمی در آن دفتر حاضر می شد مبلغی وجه نقد و یک فقره سفته به عنوان تضمین از فرد مراجعه کننده اخذ کرده و مدعی می شود که علاوه بر پرداخت حقوق ماهیانه، مزایایی چون بیمه و پاداش نیز به آنها تعلق خواهد گرفت. این مقام مسئول ادامه داد: در تحقیقات ...
پگاه آهنگرانی روی فرش قرمزِ سارا و آیدا
به گزارش شفاف ، فیلم سینمایی سارا و آیدا به کارگردانی مازیار میری در هفتمین روز از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، در برج میلاد برای اهالی رسانه و هنرمندان به نمایش درآمد. عوامل هنری و بازیگران این فیلم قبل از نمایش آن، روی فرش قرمز برج میلاد حاضر شدند. مصطفی زمانی، غزل شاکری، سعید چنگیزیان، میثاق زارع و پگاه آهنگرانی بازیگران سارا و آیدا هستند که در خلاصه داستان آن آمده است: سارا و آیدا ...
بررسی فاجعه پلاسکو از نگاهی دیگر
... زمان نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شائبه حضور چندین باره شهردار تهران به عنوان مسئول مستقیم فاجعه پلاسکو در رقابت های انتخاباتی، حادثه قطار تبریز مشهد و تفاوت در واکنش ها، بررسی و مرور نقش اعضای شورای شهر در بروز فاجعه پلاسکو (شهردار فعلی با لطف رأی دو ورزشکار معروف شهردار باقی ماند) از جمله عوامل ملتهب آور در این فاجعه هستند. 3. اقتصاد تپنده در ساختمان پلاسکو هرگز از حرکت کامل باز ...
چرا ساخت موزه ایران درودی آغاز نمی شود؟
که طراحی نقشه ساختمان موزه برعهده او است، بین ایران و کشورهای دیگر در رفت وآمد است. نعیمی همچنین گفت: این دلایل باعث شده، روند ساخت موزه ایران درودی در آن تاریخی که انتظار می رفت، پیش نرود. با توجه به این موارد نمی توانیم تاریخ دقیقی را به عنوان آغاز ساخت موزه اعلام کنیم. به گزارش ایسنا، ایران درودی در گفت وگویی که مهرماه 1395 با ایسنا داشت، اعلام کرد که کار ساخت موزه اش تا ...
تألیف کتب کلامی و اعتقادی نیاز جامعه امروز است
به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمدصفر جبرئیلی، ظهر امروز در طرح دانش افزایی اساتید کلام حوزه علمیه خراسان و در نشستی با عنوان سیر تطور علم کلام قدیم که در مدرسه علمیه نواب برگزار شد، اظهارداشت: غربی ها و اعراب در نوشتن تاریخ تفکر در رشته های مختلف از ما فعال تر و جلوتر هستند و بر این اساس در زمینه تاریخ کلام اسلامی با محوریت کلام و فلسفه در کشور نیاز به تحقیق و تدوین کتب احساس می ...
مشهد به قطب سلامت، بهداشت و درمان منطقه تبدیل شود - نگاه غرب به تمدن بشری اومانیستی است
های پزشکی در سال های پس از انقلاب اسلامی در کشور بسیار چشمگیر بوده است، عنوان کرد: مشهد این ظرفیت را دارد که به قطب سلامت، بهداشت و درمان منطقه تبدیل شود، دانشگاه ها، بیمارستان های متعدد، پزشکان متخصص و پرستاران متعهد در کنار بارگاه مقدس رضوی ظرفیت هایی است که می تواند این امر را نه به عنوان آرمانی دست نایافتنی بلکه افقی قابل دسترس، محقق کند . تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به اهمیت جایگاه ...
گفت و گو با مارین لوپن؛ دختر پوپولیست فرانسه
به گزارش تیترشهر : به نقل از ماهنامه همشهری دیپلماتیک - ترجمه سجاد احمدیان: مارین لوپن جوان ترین دختر ژان ماری لوپن، بنیانگذار حزب راستگرای جبهه ملی، است. مارین در زمین سیاست پرورش یافت و از 13 سالگی با پدرش وارد کارزار انتخاباتی شد. او دانش آموخته حقوق است، در سال 1998اولین انتخاباتش را در شورای منطقه ای برد و در سال 2011 به عنوان رهبر حزب جانشین پدر شد. خیلی زود از مواضع افراطی تر پدرش فاصله ...
مریلا زارعی: سینما برایم تریبون است
داشته باشد؛ اما زیر سقف دودی فیلم ناامیدی نیست. وی درباره این که ابتدا قرار بود فیلمی با نام خانم، مال معروف کنید بسازد، توضیح داد: دو سال قبل، سراغ چنین فیلمنامه ای رفتم که موضوع آن، طلاق رسمی بود و چهاربار هم با همکار فیلمنامه نویسم روی آن کار کردیم، اما هربار در حضورم با مردم متوجه می شدم، جامعه چندین گام از من به عنوان فیلمساز جلوتر است. او با اشاره به این که در آن فیلم ...
صباغ زاده: عوامل فیلم آجیل نیستند که تقسیم شان کنند
خبرگزاری مهر: کاوه صباغ زاده که با اولین اثر سینمایی خود با نام ایتالیا ایتالیا در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد با اشاره به اینکه روز گذشته جمعه 15 بهمن ماه اکران این فیلم در پردیس ملت به عنوان کاخ مردمی جشنواره برگزار شد، گفت: در اکران ایتالیا ایتالیا در برج میلاد نتوانستیم بیشتر از 10 نفر از عوامل فیلم را به عنوان مهمان همراه خود داشته باشیم، به همین دلیل به ما گفتند می توانیم تعداد ...
تحول بزرگ در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با افزایش 2.5 برابری ظرفیت شبکه انتقال
نزدیک کردن این ریل توسعه به چارچوب شبکه ملی اطلاعات، پروژه تدبیر را به تلاش 3 تبدیل کردیم. معاون وزیر ارتباطات با اشاره به همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به عنوان پیمانکار این پروژه گفت: با همکاری صورت گرفته موفق شدیم این پروژه را به یک سوم قیمتی که وندورهای خارجی در مناقصه پیشنهاد داده بودند، اجرایی کنیم؛ این کاهش هزینه در نهایت سبب بهره مندی بیشتر مردم از سرویس و ارزان تر شدن آن ...
ترس و نگرانی اداره ساواک گنبد از کتابخانه مسجدجعفری رامیان
.... آنان با رشد و توسعه کمی و کیفی به دنبال رقابت همه جانبه با فعالیت کتابخانه مسجد جعفری بودند. ولی مسجد جعفری بخصوص کتابخانه اش که پایگاه بسیا مهمی با مدیریت حاج آقای حسینی واعظ رامیانی برای جوانان و نوجوانان انقلابی شده بود، روز به روز بر تعداد اعضای آن افزوده می شد و حاج آقا به لحاظ تعداد کتاب و به روز شدن آنها، مرتبأ از قم و تهران و مشهد کارتن های فراوانی کتاب تهیه می کرد و از ...
تیپ سلبریتی های ایرانی روی فرش قرمز +عکس
به گزارش پیک نکا ، هفتمین روز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر - برج میلاد منبع: فردا