سایر منابع:
سایر خبرها
پشت پرده از رییس جمهور پاداش نگیرید از زبان کارگردانش کمال تبریزی
سرانجام پس از هفت سال، فیلم توقیف شده کمال تبریزی با نام از رییس جمهور پاداش نگیرید همزمان با ماه مبارک رمضان اکران عمومی شد. اینکه چرا این فیلم هفت سال در محاق توقیف بود هنوز برای خود عوامل فیلم سوالی بی پاسخ است. بعد از ساخت این فیلم کمال تبریزی، فیلم های طبقه حساس، طعم شیرین خیال و فیلم و سریال های دیگری را ساخت که خیابان های آرام هنوز توقیف است. بعد از هفت سال تبریزی اما از اکران بچه جراحی
تکذیب آسیب به مراکز حساس
خبرگزاری مهر: سرپرست مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای اعلام کرد: جاسوس افزار دینو که با هدف حمله به مراکز حساس ایران طراحی شده را از یک سال و نیم گذشته شناسایی کرده ایم. مسعود بیگلریان، سرپرست مرکز ماهر، با تایید وجود جاسوس افزار رایانه ای با نام دینو گفت: تقریبا از یک سال و نیم گذشته این بدافزار را شناسایی و عملکرد آن را تحلیل کرده ایم. وی با بیان اینکه در
رونمایی از آثار فاخر آستان قدس رضوی در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت
است، رونمایی شد.. بر اساس این گزارش، همچنین آثار دیگری از جمله اسلام و حقوق دیپلماتیک و کتاب جوان، خانواده، کودک و تربیت جنسی که توسط انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی منتشر شده است، در معرض عموم قرار گرفت . در این مراسم معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از رونمایی سه اثر فاخر آستان قدس رضوی در حوزه نشر در دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد خبر داد.
حلقه عرفان؛ از خداشناسی تا به شیطان رسیدن
اولین برخورد به ما ارتباط عملی دادند؛ آن زمان، من سال دوم دانشگاه بودم به طوری از این ارتباطات آسیب دیدم که بعد از آن شب ها اصلا نمی توانستم بخوابم؛ شب تا صبح بیدار بودم و حالم خیلی بد می شد؛ در اولین ارتباطم وقتی رفتارهای ترسناک پدرم را می دیدم و به ما می گفتند که این ها جن و غول است که از بدنش خارج می شود، خیلی می ترسیدم. به ما گفتند که تابلوی "وان یکاد..."، "آیت الکرسی" و... نباید در
ارزیابی عملکرد حاج ناصر عاشوری قلعه رودخانی در حوزه انتخابیه فومن و شفت
در راستای سلسله گفتگوها با مدیران نهادهای مختلف استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، یکی از فعالان سیاسی استان میهمان ویژه پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس بود . ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده ی محترم مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی ویژه به سوالات هیات تحریریه رشت پرس پاسخ گفتند که در ادامه می خوانید : بسم الله الرحمن الرحیم . عرض سلام وادب دارم خدمت تمامی اصحاب رسانه و مخاطبین پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس و امیدوارم که طاعات و عبادات همه در این ماه عزیز ، مقبول درگاه حق قرار گیرد . رشت پرس : روند مذاکرات ایران و 5+1 را در این برهه زمانی چگونه ارزیابی می کنید؟ آنچه مسلم است مباحث و روند مذاکرات هسته ای کشور نیازمند پیگیری های جدی و زمان لازم است . با توجه به اینکه هیات مذاکره کننده مصمم به ادامه ی مذاکرات هستند لذا با عنایت بر اساس اصول قانون اساسی ، سیاست گذاری های این مبحث از اختیارات مقام معظم رهبری است و با توجه به مباحث چالش برانگیزی که در جامعه از سوی طیف های مختلف وجود داشت ، در ملاقاتی که در ماه مبارک رمضان مسوولین نظام با مقام معظم رهبری داشتند این جعبه ی سیاه مذاکره توسط مقام معظم رهبری بازگشایی شد و ایشان مواضع خودشان ، نظام و رکن های تصمیم گیری نظام را به صورت مبسوطی شرح دادند و اینکه ظلم مضاعفی را به ملت ما تحمیل کردند و اینکه این تحریم باید به هر نحوی در مذاکرات برداشته شود و از شروط مذاکره است . به نظر بنده ، بسیاری از این مباحث شفاف سازی شد و اگر بعضا مصاحبه ها ، مصوبات و بیانیه هایی از طرف مجلس و دیگران صادر شد در جهت حمایت از تیم مذاکره کننده بوده است . احساس من بر این است که هم اروپا نیاز به این مذاکره دارد و هم ما مسر به انجام این مذاکرات هستیم . روندی را که تا الان پشت سر گذاشتیم فراز و نشیب های زیادی داشته ، اما باید تیم مذاکره کننده ی ایران را تحسین کنیم که با توجه به تجارب و انگیزه و پشتکاری که دارند در مقابل دیگر مذاکره کننده گان به نوعی کم نیاوردند و این مذاکرات را تا حصول نتیجه ادامه می دهند . اگر در این مذاکرات به نتیجه برسیم که یک پیروزی برای کشور به ارمغان آمده است چون در حال حاضر یکسری محدودیت ها و معذوریت هایی وجود دارند که باعث شده زندگی برای مردم گران تمام شود . اگر هم به نتیجه نرسیدیم در این مذاکرات و تعاملات به دنیا نشان دادیم که اهل منطق و گفتگو هستیم . همانطور که 35 سال از سوی قدرتهای بزرگ کشور ما تحت فشارهای مختلف قرار گرفت اما احساس می شود که اکنون اروپا نیاز به تعامل در این مذاکرات دارد. رشت پرس : با توجه به تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای در مجلس شورای اسلامی ، واکنش هایی را از طرف معاون ریاست جمهوری در پی داشت . لطفا در این خصوص توضیح دهید . مجلس بر اساس قانون اساسی در تمام امور مملکت چه برون مرزی و چه درون مرزی می تواند اظهار نظر و دخالت کند و حدود آن را قانون اساسی مشخص کرده است . در خصوص این مصوبات جنبه مخالفت و موضع گیری با دولت را ندارد بلکه برخی از مصوبات به عبارتی اهرم هایی است برای فشار به طرف مقابل در دست دولت در جهتی که بتواند در مباحث خود استدلال های حقوقی کند . چون فقط من مذاکره کننده نیستم که تصمیم می گیرم ،بلکه بر اساس همین اصول قانون اساسی مصوباتی را مجلس باید تصویب کند پس باید نظر مذاکره کننده نیز تامین شود و یا نهیب هایی که رهبر معظم انقلاب می زند با این مضمون که ما از آرمانهای انقلاب ، خون شهدا و دانشمندانی که در راه هسته ای شهید شده اند و دستاوردهایی که در این راستا به دست آمده ، نمی توانیم بگذریم این نهیب ها یک فرصت است . و هر زمانی که در مورد خاصی تصمیم گیری شود باید نظر رهبر انقلاب و موضع گیری ایشان را مد نظر داشته باشیم . تیم مذاکره کننده باید از این مباحث در مجلس و نظر مقام معظم رهبری در جهت دفاع از حقوق مردم ایران تلاش کند . ما درتقابل با یکدیگر نیستیم بلکه در یک مسیر قرار داریم . اکثریت مجلس همدل و همزبان و همراه دولت است . اما چون مجلس حالت نظارتی دارد در برخی از مواقع احساس می شود که مجلس به نوعی می خواهد حکم صادر کند . مشاوره هایی که در مجلس صورت می گیرد در جهت مساعدت و حمایت دولت برای حمایت از تیم مذاکره کننده است . رشت پرس : نظر جنابعالی در خصوص ارجاع قانون ستاد امر به معروف و نهی از منکر به هیات حل اختلاف قوا چیست؟ بنده با توجه به تجاربی که در چند دوره ی نمایندگی مجلس کسب کردم ، به شخصه قوانینی را می پسندم و اجرایی می دانم که از طرف دولت به صورت لایحه بیاید و شامل حذف و اصلاح و حتی ایجابی باشد برای صدور حکم . معمولا طرحهایی که از طرف مجلس و نمایندگان همکار اجرا و الزام می شود دارای پشتوانه ی کارشناسی قوی نیست این واقعیتی است که اینجانب به آن رسیده ام . این به معنای زیر سوال بردن نمایندگان و یا طرحهایی که نمایندگان ارایه می دهند نیست . این نتیجه گیری من حاصل 12 سال حضور در مجلس است . طرحی با 15 امضاء وارد کمیسیون تخصصی می شود مراحل قانونی را طی می کند سپس به صحن علنی وارد می شود و تایید شده و تبدیل به قانون می گردد . ما نیاز به تولید قانون های بیش از حد در کشور نداریم . بلکه بهترین راه این است که به دولت فرصت دهیم که همین قوانین موجود را اجرا کند و موانع و مشکلات آنها را بیان کند و از مجلس بخواهد که برخی از موانع در تبصره و مواد قوانین را حذف کند تا روال عادی سازی و یا تسریع عملیات اجرایی در جهت استیفای حقوق مردم راحتتر صورت گیرد . اینکه کارخانه ی تولید قانون در کشور داشته باشیم ضرورتی ندارد . بسیاری از قوانین ما ، مازاد است . در حقیقت به نوعی راههای فرار مدیران و دستگاههای اجرایی را فراهم می کند . مجلس باید بیشتر در زمینه ی بعد نظارتی ، پژوهش و تحقیق در کمیسیونهای تخصصی بپردازد و قوانین را بررسی ، تجزیه ، تحلیل و بازبینی کنند تا کمتر مواردی به صحن آورده شود و دو سه برابر این قوانین باید لایحه باشد . در حقیقت مجلس برای دولت راهگشا باشد و موانع را از سر راه دولت بردارد . رشت پرس : با توجه به وجود مشکلات عدیده ایی که در مسکن مهر حوزه انتخابی شهرستانهای فومن و شفت وجود دارد ارزیابی شما در این خصوص چیست؟ ایجاد مسکن مهر ایده ی بسیار خوبی بود . برای اینکه بخواهیم قیمت مسکن ارزان شود باید تولید داشته باشیم . دولت آقای روحانی در ابتدا نسبت به این مساله موضع داشت ، موضع دولت نیز غیر منطقی نبود ، عدله آنها این بود که بخش خصوصی همیشه از ساخت مسکن استقبال کرده است و باید در دولت گذشته از بانک مرکزی 50 هزار میلیارد تومان منابع مصرف نمی شد . بحث هایی که با آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته به این نتیجه ختم شد که در حال حاضر مسکن های مهر در کشور رصد می شود و آن شهرهایی که درصد بالایی از مسکن مهر را دارند در حال آماده سازی مسکن است و استان گیلان و شهرستان فومن نیز از این قاعده مستثنی نیستند . بخشی آماده سازی و به مردم تحویل داده شد . در شهرستان فومن نیز ما سه نوع مسکن مهر داشتیم . مسکن مهر بسیجیان که عمدتا واگذار شد . مسکن بنیاد مسکن بود که از بیش از 100 واحد ، 30 واحد آن واگذار شده است . و فاز دیگر مسکن مهر در کردآباد بوده که سیاست های شروع آن از آغاز اشتباه بود . به عنوان مثال هزینه ای بالغ بر دو میلیارد تومان بابت دیوار سازی محوطه پرداخت شده که این در قیمت تمام شده ی مسکن تاثیر گذار است و یا میزان آورده ی مردم کم بوده است . جلساتی که نمایندگان و مسوولین استان در هفته های گذشته با وزیر محترم راه و شهرسازی داشتیم مقرر شد که افزایشی در مبالغ وام صورت گیرد و در زمینه ی ایجاد زیر ساخت ها ، تامین آب ، برق و گاز پیگیری های لازم انجام شود تا بصورت فاز بندی این مسکن ها را در فومن به مردم واگذار کنیم . رشت پرس : ارزیابی شما در خصوص بحران آب کشاورزی در شهرستان های فومن و شفت در سال زراعی چیست؟ آنچه که مسلم است منابع آبی ما رو به کاهش است به دلیل رسوبی که در سد داریم و همچنین میزان بارش برف در زمستان و برف سنجی نشان می دهد که ذخیره های یخی کم داریم . ب ه همین دلیل آب رودخانه ها و چشمه سارهای ما رو به کاهش هستند . و از طرفی هم جو عمومی دنیا هم یک تغییراتی را شاهد است . سیل ها و خشکسالی هایی که در دنیا اتفاق می افتد و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست . امسال به حمد الله سال زراعی خوبی را داشته ایم . چنانچه بارندگی مختصری نیز داشته باشیم و زمین های ما در استان سیراب شود ، با ذخیره ی آبی که داریم و آماری که وجود دارد بتوانیم فصل زراعی را پشت سر بگذاریم ولی این امر مقطعی است . راه حل اساسی این است که چند سدی را که در حال اجرا داریم و مطالعات آن صورت گرفته ، مدیران ارشد استان ، محیط زیست ، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی بدانند که برای ادامه ی حیات کشاورزی نیاز به ذخیره سازی آب داریم . در حال حاضر سد شفارود ، سد پلرود ، سد لاسک که بصورت فاینانس پیمانکاران آنها انتخاب شده است باید جایگزین سد سفیدرود شوند . سد سفیدرود دیگر مانند گذشته نمی تواند به استان گیلان سرویس دهی کند و شاید 50 درصد آن توانمندی گذشته را داشته باشد . بنابراین همه ی این مسایل گویای این مطلب است که استاندار و نمایندگان محترم باید در جهت اجرایی کردن پروژه های سدهای مزبور و بهره برداری سریعتر از این سدها جدی تر باشند . بنده نیز 20 نقطه ی بحرانی را در شهرستان فومن و شفت شناسایی کرده ام که سعی داریم به آنها کمک کنیم . برخی از این مناطق کشاورزی را مجهز به موتورهای پمپاژ آب کرده ایم و همچنین تهیه لوله را از کانال به طول یک کیلومتر انجام داده ایم تا کشاورزان عزیز ما آسیب نبینند چون تکیه گاه اصلی ما در گیلان همین بحث شالیزار و برنج است . کمبود آب را باید مدیریت کنیم و تا کنون نیز این بحث مدیریت شده است . اگر مدیریت نمی شد هم اکنون با مشکل مواجه می شدیم . امسال برای فصل کشت از آب مخزن سد سفیدرود استفاده نکردیم بلکه از آبهای جاری و رودخانه ای و آب باران به سمت کانال 70 متری آب بر فومن هدایت آب صورت گرفت ، از چوبر تا رضوانشهر و با این منابع آبی ، کشت انجام شده است . دریچه های سد بسته شد و تا زمانی که نیاز مبرم بود دریچه ها باز گشایی شد . در چند سال اخیر ، منابع آب گیلان مدیریت گردید و در غیر اینصورت با مشکل سوخت محصولات کشاورزی روبرو می شدیم . رشت پرس : با توجه به جایگاه ویژه گیلان در بخش کشاورزی ، عدم استقبال نمایندگان مجلس شورای اسلامی گیلان در کمیسیون کشاورزی چیست؟ کشاورزی و دامداری در کشور ما عموما تا کنون سنتی بوده است و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست . در گیلان هم به دلیل اینکه دامداران استان همیشه مهاجر بودند و ییلاق و قشلاق داشتند و برای پرورش دامها مسیرهای مختلف را طی می کرده اند لذا این قضیه اقتصادی نیست و مشکلات خاص خود را هم دارد . در مورد دامداری و کشاورزی قصوری صورت گرفته و می توانیم به جمع بندی هم در این خصوص برسیم . در حال حاضر ، در حوزه ی تسهیلات کشاورزی استان گیلان علاوه بر اینکه سهم خود را گرفته است سهم دو استان دیگر را نیز در سال 93 جذب کرده است . در مورد دامداری ، مرغداری و زنبور داری اعداد و ارقامی که جهاد کشاورزی استان ارایه داده است این صنایع رو به رشد هستند . بنابراین ما هم به دوستان برای انجام فعالیت هایشان اعتماد می کنیم. فرهنگ عمومی جامعه اینگونه نشان می دهد که نسل جوان و تحصیل کرده استان رمقی برای کار کشاورزی و دامداری ندارد . یکی از دلایل آن می تواند این باشد که بر طبق طرز فکر جامعه و عرف هر کسی که تحصیلاتی داشته باشد به دنبال کار پشت میزی است و این یک نوع نگاه به مشاغل است و باید اصلاح شود . فردی که در رشته ی دانشگاهی تحصیل کرده می تواند در همان رشته ، تولید کننده و خدمات دهنده ی خوبی باشد . در خصوص اینکه چرا نمایندگان استان گیلان تمایلی به عضویت در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی را ندارند باید عرض کنم که اگر افراد تحصیلات مرتبطی در آن خصوص می داشتند چه بسا این تمایل ایجاد می شد . از طرفی کمیسیون های دیگر مجلس به لحاظ تصمیم گیری در امور کشور موثر تر هستند مانند کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی مجلس . این کمیسیون ها کمیسیون های سرآمد مجلس هستند یعنی هر طرح و لایحه ای که ارایه می شود یک نسخه از آن طرح به کمیسیون اقتصادی آورده می شود چون منابع مالی آن طرح باید پیش بینی و تامین شود . احساس بنده این است که نمایندگان باید در جایگاهی قرار بگیرند که موثر تر باشند . اگر نمایندگان در کمیسیون کشاورزی باشند از دید عمومی حسن هایی را ممکن است دنبال داشته باشد . در آیین نامه مجلس ساز و کارهایی در خصوص عضویت نمایندگان در کمیسیون ها پیش بینی نشده است . برخی از کمیسیون دارای تعداد اعضای بالا هستند ولی برخی دیگر از کمیسیون ها تعداد اعضا کم است . آیین نامه اصلاح شده و در دوره آینده مجلس را مکلف کرده ایم که سقف اعضای کمیسیون ها مشخص شود . اینگونه نباشد که نماینده ای تمایل داشته باشد به کمیسیون امنیت ملی برود و در کمیسیون مزبور تراکم باشد و کمیسیون دیگر عضو کمتری باشد . امید است که در دوره ی آینده این موارد اصلاح شود . اینگونه نیست که اگر کسی عضو کمیسیون کشاورزی باشد بیشتر می تواند خدمت رسانی کند . همین اکنون نمایندگان دولت را مکلف کرده اند که برای مدت چهار ماه برنج را به کشور وارد نکند و این تسهیلات به کشاورزان داده شود . اگر نمایندگان یکپارچه باشند و با یکدیگر همپوشانی داشته باشند در هر کمیسیونی که عضویت دارند می توانند خدمتگزاران خوبی برای مردم باشند . رشت پرس : علت طولانی شدن ثبت جهانی ماسوله چیست و آیا پیگیری هایی از سوی جنابعالی در این خصوص صورت گرفته است ؟ مجموعه های میراثی و فرهنگی در کشور وجود دارد که ما امیدواریم سازمان جهانی یونسکو این یادگارههای تاریخی را به ثبت جهانی برساند و این ثبت نیز آیتم ها و الزاماتی را می طلبد . این الزامات هنوز در شهر تاریخی ماسوله محقق نشده است . به عنوان مثال تیرک های برق و تلفن درسطح این شهرک داریم و یا اینکه در بعد از انقلاب درحاشیه این شهرک ، ادارات دولتی بنا شده است . این ساختمانها با ضوابط سازمان یونسکو همخوانی ندارد و باید صد در صد تخریب شوند و به حالت اولیه برگردند . طرح مطالعاتی این موضوع انجام گرفته و برای بخشی از آن اعتباراتی در نظر گرفته ، منتهای مراتب بیشترین اعتبار برای مهار سنگ های بالادست شهرک ماسوله اختصاص یافت چون شهر را تهدید می کرد و این پروژه در فاز اول اجرایی شده است . سنگ هایی که خطرناک بودند مهار شدند تا احیانا در صورت بروز زلزله باعث تخریب شهر نشوند . ان شاء الله درسال 94 و 95 نیز فاز دوم و سوم این پروژه اجرایی خواهد شد . اعتباراتی نیاز است تا ساختمانهایی که در ماسوله احداث شده ، تخریب شود و نوعی خدمات سنتی به مردم ارایه شود . رشت پرس : زمزمه هایی در حوزه ی ارایه خدمات شهری شهرستان های فومن و شفت عنوان می شود با این مضمون که جنابعالی دستور عدم رسیدگی به مناطقی که از آن بخش ها رای کمتری را اخذ کرده اید صادر می کنید ، نظر شما در این خصوص چیست ؟ این صحبت ها فرافکنی و اتهام زنی است . برخی از آدم های کوچک زمانی که می خواهند خود را بزرگ جلوه دهند دیگران را تخریب می کنند و این به دور از انصاف است . این فضا در کشور هم متاسفانه در برخی از موارد وجود دارد . آدم های کوتوله ی سیاسی ، شخصیت هایی را که سالیان سال برای این مملکت فعالیت و خدمت کرده اند تخریب می کنند که خود را بزرگ جلوه دهند . الحمد الله مردم با روحیات بنده آشنا هستند و سه دوره این مردم به من اعتماد کردند و رای دادند و اگر اینجانب آدم تندرو و انتقام گیری بودم و مردم را سیاه و سفید می دیدم و اینگونه حرفهای بچه گانه را عملیاتی می کردم مردم به بنده اعتماد نمی کردند . افتخارم این است که سه دوره نماینده ی مردم فومن و شفت بوده ام و آن دوره ای هم که نماینده نبودم با 1800 اختلاف رای به مجلس راه پیدا نکردم و به رقبای خود تبریک گفتم و از رای مردم تمکین کردم . این اتهامات متوجه بنده نمی شود . جا دارد در اینجا بیان کنم که در برخی از روستاها ، اینجانب تنها 36 رای از 1000 رای را اخذ کردم اما خدمات رسانی از قبیل گاز رسانی ، آسفالت ، تلفن ، ساخت مدرسه و ساخت پل و ... صورت گرفته مانند روستای گیگا سر و قابل مشاهده است. در طول سالهای گذشته ، شما نمی توانید موردی پیدا کنید که فردی به دفتر من مراجعه کرده باشد و بنده از وی سوال بپرسم که به چه شخصی رای داده است . خدمت رسانی وظیفه ی ماست . با توجه به اینکه مشاغل قبلی در سپاه و اطلاعات گویای این مطلب است که اینجانب همیشه عدالت را رعایت کرده ام . اعتقاد به این امر دارم که اگر هر فردی یک رای بیشتر از سایر کاندید ها در این کشور اخذ کند سایرین باید به رای و نظر مردم احترام بگذارند و از وی تمکین کنند . امسال هم که سال انتخابات است و معمولا این مسایل و فرافکنی ها در زمان انتخابات بسیار صورت می گیرد اما باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم . و به رقبای جدید نیز هم میدان دهیم که ورود کرده و خود را معرفی کنند و از تخریب دیگران دست برداریم . رشت پرس : نظر جنابعالی در خصوص نطق های آقای مطهری و اظهارات ایشان در خصوص سران فتنه که واکنش هایی را در پی داشت چیست ؟ آقای مطهری از شخصیت های دوست داشتنی مجلس هستند . تفکر و اندیشه همیشه محترم و مبارک است مجلس نیز باید جای تفکر اضداد باشد . یعنی همه اندیشه های سیاسی و حزبی باید این اجازه را داشته باشند که در مجلس صحیت کنند . یکی از اصول قانون اساسی هم همین است که مجلس سکاندار نظارتی است و بر اساس قوانین آیین نامه ای مجلس نمی توان نماینده ای را به خاطر اظهاراتش مورد تعقیب قرار داد . ایشان نیز دارای اندیشه و نظر خاص و ویژه هستند و پسر بزرگوار شهید مطهری هستند و احترام ایشان بر ما واجب است . اینکه بنده بخواهم تمامی صحبت های ایشان را نقد و تجزیه و تحلیل کنیم ، در آن جایگاه قرار ندارم . در زمینه ی برخوردی که با ایشان صورت گرفت بنده مصاحبه ای را با یکی از رسانه ها داشتم که متاسفانه آن رسانه در مورد سخنان اینجانب امانتدار نبود و بخشی از سخنان من در سایت مطرح شد و بخش دیگر حذف گردید . من عنوان کرده بودم که برخورد نمایندگان که نزدیک بود به درگیری فیزیکی منجر شود در شان نمایندگان مجلس نیست . ما باید ظرفیت و تحمل نقد و اظهار نظر همکارانمان را داشته باشیم و بتوانیم پاسخ منطقی را بر اساس آیین نامه ی مجلس در یک نطق 7 دقیقه ای بدهیم . چه مخالف و چه موافق این مطلب را هم ذکر کنم که در همان روز نیز آقای مطهری هم به نوعی غیر متعارف داوطلب تنش بود که این روحیه از ایشان بعید بود . برخورد نمایندگان که پرخاشگری کردند و اجازه ی صحبت به ایشان ندادند ، پسندیده ی نظام و مجلس ما نبود . رشت پرس : ارزیابی شما در زمینه ی استانی شدن انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی چیست ؟ استانی شدن انتخابات دارای حسن ها و معایبی است . حسن آن در این است که نمایندگانی از سطح روستا ، بخش و شهر در سطح ملی تری رقابت می کنند و به جای پرداختن به اجراییات ، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بیشتری انجام می گیرد . به جای اینکه افراد را چهره به چهره ببینیم و جریانات ناثوابی در خصوص تطمیع اشخاص پیش آید ، جریان انتخابات تبدیل به جریانی برای تفکر آدم ها می شد و در یک فضای سیاسی و برداشت از شخصیت کاندیداها به آنها رای داده شود . از معایب استانی شده انتخابات این بود که پل ارتباطی بین مردم و نمایندگان که از زبانها و گویش های مختلفی در یک استان هستند از بین رود و مشارکت کاهش یابد . اگر مردم نیازی به امکانات و عمران و آبادانی داشته باشند دسترسی مردم به نمایندگان کمتر شود و جوابگوی این مسایل نباشند . نمایندگان بیشتر متمرکز در مرکز استان میشوند چون جمعیت و احزاب و قدرت در آنجا بیشتر است . این دلشوره ها احساس می شد . بنده شنیدم که شورای محترم نگهبان این طرح را رد کرده اما اینکه مبنای آن شورا ی محترم ، شرع و یا قانون اساسی بوده بنده اطلاعی ندارم چون نظرات را مطالعه نکرده ام . پیشنهادی داده شد در خصوص اینکه چند استان به عنوان پایلوت اجرای این طرح در نظر گرفته شود که رای لازم را اخذ نکرد و حوزه ی انتخابیه در سراسر کشور بر اساس همان روند گذشته برقرار است . رشت پرس : اهم فعالیت های و دستاوردهایی که در حوزه ی انتخابیه خود داشته اید را بر اساس اولویت چگونه بیان می کنید ؟ وظیفه ی نمایندگان مجلس قانون گذاری است . اگر قانونی سرچشمه خیر برای ملت باشد آن چشمه سار خواهد جوشید و به همه جا خواهد رسید . بنده معتقدم که باید قانون خوب تولید کنیم و از تکرار مکررات بپرهیزیم . در حوزه عمران روستایی قانونی را وضع کردیم تحت عنوان طرح هادی و ارایه تسهیلات به روستاییان در جهت ساخت مسکن در روستا و ماندگاری آنان . در سراسر کشور بیش از 85 درصد از خانه های روستایی بازسازی شده است و منازل که در روستاها داریم از لحاظ استحکام و روستایی در حد خانه های شهری است . در رابطه با ساخت مدارس در سراسر کشور ، در روستاها مدارسی وجود دارد که بهتر از فضای اموزشی شهری است و امکانات سرمایشی و گرمایشی آنها تامین شده و از لحاظ سازه نیز ایمن هستند . در زمینه ی کشاورزی نیز قانونی در دوره قبل وضع شد مبنی بر اینکه کشاورزانی که از آب کانال و سد برای کشت استفاده نمی کنند از پرداخت عوارض حق آبه معاف شوند . این قانون شامل حال تمامی کشاورزان کشور شد و نوعی معافیت عام بود . در حال حاضر نیز طرحی امضا شده است که پرداخت حق آبه حذف شود ممکن است این امر مغایر اصل 75 قانون اساسی ودر جهت کاهش منبع دولت باشد اما قدمی است برای تشویق کشاورزان و رونق کشاورزی در کشور . وظیفه ی ثانویه نمایندگان نظارت بر چگونگی اجرای پروژه ها در استان است . بحمد الله در استان در دوره های مختلف پروژه های خوبی توسط نمایندگان پیگیری شده است . در اینجا یادآور می شوم پروژه ای ملی را تحت عنوان آبرسانی به شهر صومعه سرا داشتیم که در لایحه ی بودجه دارای ردیف بودجه بود و این پروژه بعد از پیگیری نمایندگان به شهرهای فومن و شفت و صومعه سرا تسری یافت . نتیجه ای که حاصل شد این است که تا کنون 26 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و شهرصومعه سرا از آب سالم و خوب برخوردار شده است . در زمینه ی شهر فومن نیز تا ماههای آینده خط اتصال وصل خواهد شد . تا کنون 24 حلقه چاه حفر شده و ایستگاههای پمپاژ ایجاد شده است . یک مخزن در حال احداث داریم و در سال 95 نیز برای شهر شفت از این آب بهره خواهیم گرفت . درست است که اجرای این طرح به عهده ی دولت و وزارت نیرو می باشد ولی شروع و پیگیری این طرح از طریق نمایندگان بوده است . در زمانی که بنده نماینده شهرستان فومن شدم هیچ مرکز علمی و دانشگاهی در این شهرستان وجود نداشت این بدان معنا نیست که اینجانب این مراکز را ساخته ام ، خیر ولی پیگیری آنها از طریق نمایندگان بوده است . آرزوی من این بود که شهرمن دانشگاه داشته باشد . در حال حاضر بیش از هفت مرکز علمی و دانشگاهی داریم . علاوه بردانشگاههای آزاد ، پیام نور ، موسسه غیر انتفاعی ، یک دانشکده ی فنی و مهندسی در فومن ایجاد شده است که در سال 94 و 95 دانشجویان کارشناسی ارشد رشته ی شیمی و نفت وابسته به دانشگاه تهران جذب خواهد کرد و به نوعی آبروی منطقه خواهد بود . برای احداث این دانشکده از خیرین محترمی دعوت شد که برای اجرای پروژه ی آن 20 میلیارد تومان هزینه کرده است . و نمایندگان نیز پیگیر اجرای آن طرح بوده اند . امسال نیز مجوز اولین دانشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را برای شهرستان فومن اخذ کرده ایم . اینجانب همچنین پیگیر اخد مجوزاحداث نخستین مجتمع فرهنگی ورزشی دانشگاههای آزاد شمال کشور در شفت بوده ام که دارای امکانات رفاهی مجهز است و برآورد اولیه این است که 20 میلیارد تومان دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این نقطه سرمایه گذاری خواهد کرد که دارای مزیت هایی از قبیل چشم اندازهای زیبای منطقه ، نزدیکی به مرکز استان و دسترسی به آزاد راه شمال و رآه آهن در آینده را نیز خواهد داشت . دستور اجرای این طرح را جناب آقای میرزاده دادند و هیات امنای دانشگاه آزاد نیز این طرح را تصویب و ابلاغ کرده اند . در رابطه با شهرستان فومن یک مجموعه ی آموزشی بزرگ در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع را آغاز کرده ایم از اعتباراتی که در اختیار بنده بود پیمانکار برای پروژه جذب کردیم وسه فاز این مجتمع ساخته می شود در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد تحت عنوان مجتمع حضرت آیت الله بهجت فومنی که آبرویی برای شهر خواهد بود و دارای امکانات متفاوتی از قبیل ورزشی ، آموزِشی و تفریحی خواهد بود . زمینی به میزان هفت هکتارتهیه شده است برای احداث یک استادیوم 12 هزار نفره که دارای چهار سالن از رشته های ورزشی مختلف خواهد بود و اجرای آن بر عهده ی خیرین خواهد بود و آنان نیز تعهد کرده اند که تا 25 میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند . در جذب سرمایه گذاران رکود داشته ایم البته یکی از سرمایه گذارانی که دعوت شد چهار طرح توسعه در شهرستان اجرا کرد که نئوپان فومنات با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان از سرمایه گذاری های ایشان بوده است و کارخانه ی MDF نئوپان فومنات با حضور آقای جهانگیری معاون ریاست جمهوری به بهره برداری رسید . فاز دیگری از این کارخانه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان در دست اقدام است که اقدامات اولیه آن انجام شده است و ظرف مدت 18 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. رشت پرس : جایگاه اشتغال و بیکاری را درسطح شهرستان فومن چگونه می بینید ؟ همه جای ایران سرای من است . مقوله ای نمایندگان را خیلی متاثر و متاسف می کند بحش اشتغال جوانان است . من شرمنده ی خانواده هایی می شوم که چندین لیسانس و فوق لیسانس در منزل دارند و درخواست دارند که زمینه ای برای اشتغال یک نفر از عزیزانشان را فراهم کنیم . در این خصوص اشتغالزایی هم دولت و هم مجلس باید پاسخگو باشند . اینجانب پیشنهادی را به آقای ربیعی وزیر کار و رفاه و امور اجتماعی داشتم در خصوص اینکه نیروهای تحصیل کرده ی کشور را در رشته های پزشکی، پیراپزشکی ، فنی ومهندسی را به خارج از کشور به صورت تیمی اعزام کنند . بازدید های را داشتم از برخی از پروژه ها در خارج از کشور که ایرانیان به دلیل تعهد بالا و استعداد ویژه ای که دارند توانسته بودند در آن کشورها به نحو احسن اجرایی کنند. نیروهای جوان و متخصص کشور می توانند هم کار را فرا بگیرند و هم تجربه اندوخته کنند علاوه بر اینکه بر خود و کشور درآمد زایی داشته باشند . این امر می تواند از طریق موسسات کاریابی بخش خصوصی با نظارت وزارت کار اجرایی شود . رشت پرس : تعامل جنابعالی با شوراهای اسلامی شهرستان به چه صورت است ؟ بنده مشکلی با شوراهای اسلامی شهرهای حوزه انتخابیه خود شهر فومن ، شفت ، ماسوله ، ماکلوان و احمد سر گوراب ندارم . آن عزیزان نیز معضلی با اینجانب نداشته اند . دلیلش هم این امر است که من در امور و وظایف آنان دخالت نمی کنم . بنده به آنان اعلام کرده ام که حوزه ی شهری مسوولیتش بر عهده ی آن عزیزان است و اگر کمکی از جانب بنده نیاز باشد دریغ نخواهم کرد . از ماده ی 180 در سال گذشته به هر پنج شهر کمک مالی کردم و اعتبار را برای آنان تخصیص دادم . چنانچه کار برای رضای خدا باشد فعالیت ها مطلوب خواهد بود زمانی اختلافی بروز می کند که ما به منیت برسیم . من وکیل و نماینده شهرستان هستم و فرماندار ، شهردار و شورای اسلامی هر کدام وظایفی دارند و باید به وظایف خود عمل کنند . رشت پرس : جنابعالی خود را اصلاح طلب می دانید یا اصولگرا ؟ در هیچ دوره ای بنده وابسته به این گروهها نبوده ام چون در هیچ دوره ای حمایتی از اینجانب نشد ، اگر شما سندی دارید رو کنید . بنده خود را فراتر از احزاب سیاسی می دانم چون قبل از انقلاب الفبای سیاسی را می دانستم ، مدتی توسط ساواک دستگیر شده و به زندان رفتم . در اوایل انقلاب نیز سازمان منافقین از من دعوت کردند که در سازمان عضو شوم اما بنده به آنها نه گفتم . آدم اعتقادی هستم به اصول دین و قانون اساسی پایبند هستم . در مسایل سیاسی واقعا مستقل وارد می شوم و تکیه گاه من مردم هستند . و بعضی از گروههای سیاسی پس از ورود من به عرصه از اینجانب حمایت می کنند آنهم نه به طور رسمی و حزبی . اعتقاد دارم که نماینده باید فراتر از حزب اندیشه داشته باشد و آن چیزی را که در جهت منافع ملی کشور است مد نظر قرار دهد . تفکر حزبی داشتن ، نماینده را محدود می کند . در دولت های گذشته نیز ، نه اینکه خودم را به رنگ دولتها درآورم بلکه دولت ها ، تفکر بنده را به عنوان یک تفکر مستقل پذیرا شده اند . در دولت آقای هاشمی رفسنجانی بنده مشاور آقای دکتر نمازی بودم در دولت آقای خاتمی بنده نماینده ی وزیر بودم و مسئولیت داشتم در دولت گذشته بنده توسط آقای غضنفری برای معاونت وزیر دعوت شدم ، مدیر عامل مجموعه ی آتیه بودم . بنابراین نگرش من نگرش حزبی نیست . هر کسی از ظن خود شد یار من . برخی من را چپ می دانند و معتدل برخی من را نیروی راست و اصولگرا تصور می کنند . اما گروهی در مجلس هستیم که نمایندگان مستقل محسوب می شویم و یک تشکل غیر رسمی با 20 عضو نیز داریم و از نیروهای اثر گذار در مجلس نیز به نوعی هستیم و در برخی از مواقع نیز به عنوان کدخدا منشی برای رفع اختلافات بین دولت و مجلس از این گروه بهره گیری می شود . رشت پرس :پیش بینی شما از میزان تغییرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گیلان در انتخابات آتی چگونه است؟ پیش بینی بنده این است که اکثر نمایندگان استان ریزش خواهند کرد . رشت پرس : با توجه به اینکه جنابعالی قصد ورود به انتخابات آتی را دارید چه برنامه هایی را در پیش دارید ؟ تا کنون جلسه ای در این خصوص برگزار نکرده ام . چون نیازی به این امر نمی بینم در حال حاضر در حال فعالیت هستم و فکر می کنم آنهایی که جوان تر هستند و قصد ورود به انتخابات را دارند باید فعالیت کنند . و اما سخن پایانی شما ... کاش تجربه ارثی بود که به ما می رسید چون انسان برای بدست آوردن تجربه عمر خود را می گذراند و به پیری می رسد . بنده در دوره ی اول نمایندگی برای کسب تجربه و اطلاعات نزد آقایان نوبخت و حضرتی رفتم و مواردی را از زبان آن عزیزان که در طول دوره ی نمایندگی تجربه کرده بودند یادداشت کردم و فرا گرفتم و این سخنان سرمایه های خوبی شد برای من که در مجلس به وظایف خود به خوبی عمل کنم. انتظار بنده از مردم استان این است که در دوره ی بعدی انتخابات افرادی را برای این مسوولیت با تدبیر و عقلانیت انتخاب کنند که شایستگی این امر را داشته باشند . شرافت هر مکان به آن است که چه شخصی در ان جایگاه می نشیند و به آن مقام شانیت و آبرو ببخشد . توصیه ی من به دوستان کاندیدا این است که همیشه در نظر داشته باشند که مسوولیت ها سپری می شود و برای اینکه بخواهیم میزی را تصاحب کنیم همه ارزشهای انقلاب و مردم را زیر سوال نبریم . و بدانیم که مسلمانیم و حساب و کتابی در پیش است و حرمت داری در مورد رقبا را حفظ کنیم و این میدان را میدان دموکراسی تلقی کنیم . وقتی که مدعی هستیم که می خواهیم وکیل مردم ، سیاست گذار و قانونگذار شویم از ما انتظار می رود که پایبند اخلاقیات و حقوق خود و مردم و رقبا باشند . بنابراین باید الگوی فرهنگی برای مردم جامعه باشیم . در حوزه ی انتخابیه فومن و شفت نیز بنده علاقمند هستم که افراد تحصیل کرده و دلسوز دارای سوابق مثبت پا به عرصه بگذارند . چنین عقیده ای را نداریم که نمایندگی مجلس مادام العمر است . این آمادگی وجود دارد که هر کدام از عزیزان که توانمندی دارد در صحنه رقابت حضور یابند و هر فردی که رای بیاورد بنده تجربه ی چندین ساله خود را برای استمرار این راه ارایه خواهم داد . در خصوص رسانه ها باید بگویم که مسوولیت بسیار خطیری بر عهده دارند . مسوولیت اصحاب رسانه خیلی زیاد تر از گذشته شده است . چون انعکاس یک خبر می تواند بر عام بصورت گسترده تاثیر گذار باشد . از رسانه ها انتظار می رود که با رعایت انصاف و در جهت حفظ آبروی مردم تلاش کنند تا خدای نکرده حق الناسی بر گردن شان نباشد . انتهای پیام/083458 در راستای سلسله گفتگوها با مدیران نهادهای مختلف استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، یکی از فعالان سیاسی استان میهمان ویژه پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس بود . ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده ی محترم مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی ویژه به سوالات هیات تحریریه رشت پرس پاسخ گفتند که در ادامه می خوانید : ...
100 روز تجاوز عربستان به یمن به روایت ارقام؛ بازنده کیست؟
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری انشجویان ایران(ایسنا)، همزمان با صدمین روز حملات ائتلاف موسوم به "طوفان قاطع" به رهبری عربستان سعودی و مشارکت شماری از کشورهای عربی علیه یمن، پایگاه خبری "مصر العربی" در گزارشی به برسی این حمله نابرابر با زبان آمار پرداخته و اوضاع یمن و مرزهای این کشور از آغاز تا به امروز را بررسی کرده است. در حملاتی که ائتلاف عربی به بهانه بازگرداندن ثبات و
بررسی دیجیاتو: اپل واچ ؛ زیبای خفته
نیست. منوهای ساعت علی رغم سخت افزار نسبتاً قدرتمندش لگ دارند و اجرای و آپدیت شدن اطلاعات اپلیکیشن ها گاهی اوقات با تأخیر فراوانی صورت می گیرد. کار کردن با منوی شناور اپلیکیشن ها نیز سخت است. باید بین آن آیکن های ریز اپلیکیشن مورد نظر را پیدا کنید و آن را لمس کنید یا با گیره دیجیتالی رویش زوم کنید تا اجرا شود. اکثر اپلیکیشن های اپل واچ به آیفون وابسته هستند و نمی توانند به صورت
این فردمشکوک کنارظریف چه می کند؟+تصاویر
! مجد در چندین سفر احمدی نژاد به نیویورک نیز عضوی از تیم وی بود و در نقش مشاور و مترجم نایاکی وی در صحنه حاضر شد! در همان دوران زمانی که حاشیه های دیدارها و ارتباطات ضدامنیتی اسفندیار رحیم مشایی با مدیران گروه رهپویان صلح و کاسمی به عنوان خواهرهای چندقلوی نایاک از مادری به نام بنیاد برادران راکفلر به خط خبری اول رسانه های اصولگرا تبدیل شده بود، هومن مجد به همراه لیلی زند، مدیر رهپویان، در نهاد ریاست
آیا اندروید، ویندوز جدید است؟
بود را تولید کند؟ او نیز به من گفت زمانی که در Texas Instruments مشغول به کار بوده، مشاهده کرده که IBM قادر گشته تا در بازار کامپیوتر های شخصی یک استاندارد را بنا کند. او در نهایت می بیند که کامپیوتر شخصی IBM چگونه به موفقیت دست یافته اما صرفا از برخی ایده ها در آن استفاده شده. وی آنچه را که فکر می کرد می تواند تکمیل کننده ی یک کامپیوتر شخصی باشد را به محصول خود افزوده و در نهایت تلاش
نرم افزار قرآنی سراج تولید شد
به گزارش خبرگزاری رسا، مهندس محمد پهلوانی در گفت وگویی عنوان کرد: همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، نرم افزار قرآنی سراج شامل متن قرآن به همراه چندین ترجمه به فارسی و زبان های خارجی، تفسیر و صوت قرآن در بستر اندروید توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم) عرضه شده است. این نرم افزار به همت اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه و مرکز فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ 1394/04/14
که نشان از بی حرمتی به عقاید مسلمانان جهان دارد از سلمان رشدی نویسنده کتاب موهن آیات شیطانی دعوت کرد تا برای پنج سال آینده در دانشکده روزنامه نگاری این دانشگاه به تدریس مشغول شود. * آخرین وضع حکم 2 مامور عربستانی سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به ادامه پیگیری ها درباره حکم صادر شده برای دو مامور فاسد عربستانی گفت: هنوز خبر جدیدی در این باره اعلام نشده است و به محض دریافت
7 میلیاردر ایرانی مشهور جهان را بشناسید
معروف ترین وبگاه مخصوص حراج و خرید و فروش اینترنتی است. او در سال 1998 و در 31 سالگی به عنوان یک میلیاردر شناخته شده است. از سال 2010 تاکنون امیدیار به عنوان رئیس گزارش های تحقیقاتی و سرویس خبری حوزه مسائل اجتماعی در پایگاه خبری هونولولو سیویل بیت مشغول خبرنگاری آنلاین بوده است. او در سال 2013 اعلام کرد که پروژه ای مشترک در حوزه خبرنگاری را با عنوان اولین نگاه رسانه با حضور گلن گرینوالد، لارا
بهره بدون ربا در ماه رمضان/ تیر سه شعبه، آبدیت جدید!/ روش مذاکره با شیطان
شیرازه : وب نویسان فعالی در سراسر استان فارس هستند که وبلاگ های آن ها از سطح بالایی برخوردار است. محتواهای خواندنی این وبلاگ ها گرچه مشتری خاص خود را دارد اما به منظور معرفی هر چه بیشتر، شیرازه در نظر دارد به صورت هفتگی گزیده بهترین های وبلاگی را در قالب معجون وبلاگی تقدیم شما خوانندگان گرامی نماید . یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی کشور وجود دارد که شایسته بهترین ها هستند، لذا
محمود احمدی نژاد؛ کاریزمای سادگی / در ترکیه ملی گرایان حامی و اسلام گرایان مخالف ایران هستند
یا نه؟ در ظرف این یازده سال هیچ تکذیبیه ای و حتی هیچ شکایتی در مورد آن منتشر نشده است. رجب طیب اردوغان و پال ولفوویتز فکر می کنم با این مقدمات میتوان فهمید دلیل مخالفت هایی که از طرف ملت ترکیه با اردوغان می شود چیست. پشتوانه این مخالفت ها چنین سابقه ای است. جوایزی که اردوغان از سازمان های امریکایی و صهیونیستی دریافت کرده است نیز در جای خود قابل بحث است. از رابطه
کارخانه دار موفق لرستانی: تابه حال با شکست مواجه نشده ام
های مشخصی به صورت عمده توزیع می شود و در بازارهای جزئی فعالیت نداریم. وی به اهم اقداماتی اشاره می کند که در سال های اولیه انجام شده و معتقد است همین فعالیت ها، مقدمه موفقیت های بعدی شده است. اصلاح ساختار مالی؛ اولین اقدام مهم شرکت خاکی اولین مورد را اصلاح ساختار مالی شرکت عنوان می کند و می گوید: سرمایه شرکت را از یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال به بیش از بیست و هشت
جزییاتی جدید از دینو و مزرعه حیوانات
تر، از گروه جاسوسی مزرعه حیوانات بدافزارهای معروف کسپر (Casper) ، بانی (Bunny) و بیبیر (Babar) شناسایی شده بودند. بدافزار دینو جزئیات فنی پیشرفته ای دارد و شواهدی وجود دارد که سازندگان آن فرانسوی زبان باشند . زمان آغاز فعالیت این بدافزار سال 2007 بوده و نمونه های زیادی از فعالیت این بدافزار در نقاط مختلف دنیا تاکنون مشاهده شده است. می توانید لیست قربانیان این جاسوس افزار در ایران را در
نرم افزار پندهای حکیمانه علامه حسن زاده
گروه فضای مجازی مشرق- نویسنده وبلاگ قاصدون در پست اخیر این وبلاگ دانلود این کتاب را ارائه کرد و نوشت: کتاب "پندهای حکیمانه" بیش از 400 نکته مختلف را از کتب و بیانات حضرت علامه حسن زاده آملی جمع آوری و گلچین کرده است. نرم افزار این کتاب شریف، با گرافیکی زیبا توسط شرکت سفیر بیان طراحی شده است و بیش از 5000 بار در سایت کافه بازار دانلود شده است. میتوانید این نرم افزار را از لینک زیر دانلود کنید: حجم: حدود 2مگابایت دریافت نرم افزار
امام صادقی های قدیم
هستند. تشکیل احزاب و کانون های رقابتی و تشکیل دولت های در سایه، در کشورهای آفریقایی و آسیایی توسط جوانان فعال و فارغ التحصیل این گونه دانشگاه ها صورت می پذیرد. در ایران اسلامی نیز دانشگاه هایی وجود دارد که خود را موظف به آماده کردن نیرو برای ورود به سیستم اداره کشور، اعم از دولت و مجلس و دستگاه قضا می دانند. در یک دهه اخیر، دانشگاه های امام حسین(ع) و امام صادق(ع) چنین تلاشی داشته اند، اما
آمار شگفت انگیز جوانان ازدواج نکرده ایرانی
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از مهرخانه، این روزها خبر از آمار غریبی مبنی بر وجود 11 میلیون جوان آماده به ازدواج در کشور شنیده می شود. آمارهایی که توسط معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان و سازمان ثبت احوال کشور بیان می شود و موج نگرانی هایی را با خود برای جامعه کارشناسان و سیاست گذاران به همراه می آورد. ازدواج امری مقدس و توصیه شده بوده و عدم گرایش و توجه نسبت به آن، امری
دولت انگلیس از سازمان انگلیسی عفو بین الملل هم جاسوسی کرده است!
نقض حقوق بشر توسط دولت ها بیش از پیش اختلال ایجاد کند. طی چند سال گذشته ما در حال بررسی جرایم جنگی محتمل توسط نیروهای انگلیس و آمریکا در عراق بوده ایم. به این نتیجه رسیدیم که دولت های غربی درطرح شکنجه سازمان سیا که به عنوان برنامه تفسیر فوق العاده شناخته می شد و همچنین کشتن بی رحمانه غیرنظامیان با پهباندهای آمریکایی در پاکستان دخیل بوده اند و اخیرا هم آشکار شده است که دفتر مرکزی ارتباطات دولت ممکن
خبر خوب ؛ تاکتیک جدید شبکه فارسی زبان علیه افکار عمومی ایران
به گزارش خبرگزاری فارس ،سایت مشرق گزارش داد: به تازگی یک رسانه فارسی زبان خارجی که با فیلم و سریال های ترکیه ای به تبلیغ سبک زندگی لیبرال مشغول است، بخش اخبار خود را راه اندازی کرده و برخلاف جریان رایج شبکه های فارسی زبان که تولید اخبار منفی در رابطه با ایران را در دستور کار دارند، به پخش اخبار مثبت از ایران موسوم به خبرخوب روی آورده است. شبکه مذکور با آگاهی از اشباع مخاطب از اخبار منفی و بازخورد
آمریکا چگونه قدرت بمب های تبلیغاتی اش را اندازه می گیرد؟
/> ارزیابی اقناع و اثرگذاری اقناع همواره بخشی از زندگی بشر بوده و افرادی سعی داشته اند که بر دیگران اثر بگذارند و نگرش آن ها را آن گونه که خود می خواهند تغییر دهند. مطالعه و ارزیابی اقناع نیز از زمان های گذشته، رایج بوده است. با این وجود، نخستین مطالعات علمی در رابطه با اقناع توسط روانشناسی به نام کارل هاولند و همکارانش (1949) که همگی برای بخش اطلاعات و آموزش ارتش آمریکا کار می کردند، صورت
شرکت مرکز توزیع نرم افزارهای اسلامی با 250 نرم افزار در نمایشگاه قرآن قم
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، مرکز توزیع نرم افزارهای اسلامی که با رایزنی با مجموعه ها و مراکز تولید نرم افزار در قم و سراسر کشور، نرم افزارهای برتر اسلامی را جمع آوری می کند، 250 نرم افزار خود در موضوعات آموزش قرآن، مفاهیم و تفسیر قرآن، سخنرانی بزرگان از گذشته تاکنون، آثار مولفان برجسته، کتب اسلامی، محصولات کودکانه (آموزش مفاهیم اسلامی و قرآن، بازی و سرگرمی) را با 20 درصد تخفیف
آیا یونان به سمت پول مجازی بیت کوین می رود؟
گروه فناوری صبحانه ، سیستم خرید پی پال این روزها دیگر در کشور یونان در دسترس نیست. با نگاهی به وضعیت کشور یونان نیز شاهد بسته شدن و خدمات محدود بانک های این کشور از روز یکشنبه به مدت یک هفته هستیم. این یعنی هرچند بانکداری آنلاین و خدمات آنلاین کارت های اعتباری مورد توجه یونانی ها قرار گرفته با این حال در این بخش نیز نظام بانکی این کشور با مشکلاتی روبرو است. طبق بیانیه ی منتشر شده توسط
کشف حفره امنیتی خطرناک در تلگرام
به گزارش ماد، بهروز کمالیان، مدیر گروه امنیتی آشیانه اظهار داشت: یکی از اعضای گروه امنیتی آشیانه بنام پیمان دالوند که کارشناس شناسایی آسیب پذیری تحت وب می باشد چند ساعت پیش موفق به کشف حفره امنیتی در نرم افزار پیام رسان تلگرام شده است. وی افزود: تلگرام یک نرم افزار پیام رسان است که در کنار سایر سیستم های ارتباطی در تلفن های همراه مورد استفاده قرار می گیرد و این سیستم پنل تحت وب را نیز
فضیلت کتابت برای انسان ها از دیدگاه ناصرخسرو
به گزارش خبرگزاری مهر، تأثیر قرآن کریم در شعر و نثر فارسی بسیار شگرف و پردامنه است. کمتر متنی ادبی از نثر و نظم فارسی را می توان نام برد که در آن اثری از قرآن کریم وجود نداشته باشد. ناصرخسرو نیز در آثار خود فراوان از قرآن بهره گرفته است. وی گفتارهای نهم تا چهاردهم کتاب وجه دین و همچنین کتاب رهایش و گشایش خود را به مباحث قرآنی اختصاص داده است. برخی از قصاید ناصرخسرو نشان می دهد که حافظ قرآن بوده و
کسب تجربه از موفقیت دیگران
نام مرکز نرم افزار اجتماعی در جهت تولید نرم افزارهای اجتماعی قدم بزرگی برداشته است. این شرکت با تاسیس شبکه ای به نام بی ها یو سعی در ایجاد یک شبکه اجتماعی در خدمت کارکنان خویش را دارد تا با یکدیگر و با همکاران خود ارتباطات تعاملی نزدیک برقرار سازند. گریف مدیر مرکز نرم افزار اجتماعی IBM می گوید: این سایت شرایطی را فراهم می سازد که افراد از طریق آن بتوانند اقداماتی انجام داده و دستاورد های خود را
نرم افزار ویندوزی که 14 سال تغییر نکرد +عکس
،مطلب درخواستی با نام خودتان در سایت قرار گیرد. فقط در هنگام ارسال ایمیل،نام بخش مورد نظر را در قسمت عنوان ذکر نمایید. برای عضویت در خبرنامه گروه فناوری روی این عکس کلیک کنید و ثبت نام کنید فقط حتما در بخش گروه "اخبار و مطالب گروه فناوری" را انتخاب کنید تا هرروز مطالب این گروه را در ایمیل خود دریافت کنید.
راز ثروتمند شدن کارگر ساده روستایی در ماه عسل
عسل صادق مهمان دیگر علیخانی بود. او که دانشجوی رشته بیولوژی در دانشگاه تهران است به همراه دو دوست دیگرش یعنی علی و اسماعیل به ماه عسل آمده بود. مسیر زندگی صادق از زمانی تغییر کرد که برای گزینش مسافران سفر به مریخ در سال 2013 ثبت نام کرد. و در نهایت نام وی به همراه نام یک خانم به عنوان تنها مسافران ایرانی مریخ برگزیده شد. مسافران سفری بدون بازگشت. علت بدون بازگشت بودن این سفر این است که
5دلیل برای آنکه از وایبر به تلگرام مهاجرت کنید
/> یا گاهی اوقات پیش می آید که شما سیم کارت خودتان را فروخته و یا گم کرده اید اما همچنان وایبرش بر روی نسخه کامپیوتر به خوبی فعال بوده و این مورد سبب می شود تا در صورت ناآگاهی طرف مقابل، بتوان به صورت دو نفره از وایبر استفاده کرده و تمام اطلاعات و گفتگوهای وی را مشاهده کنید! این قبیل ایرادات در وایبر کم نیستند و حتی در مورد نوع اعلانات گروه ها هم دیده می شود؛ اما خب تلگرام اکثر این مشکلات را پوشش