سایر منابع:
سایر خبرها
ماجرای طرح تبلیغات رایگان در صداوسیما چیست؟
ایرانی عنوان و در مقدمه آن به نامگذاری سال 96 با عنوان اقتصاد مقاومتی- تولید- اشتغال اشاره شده است. این طرح در حالی در شبکه های تلویزیون اطلاع رسانی می شود که شبکه ایران کالا از اوایل اسفند ماه سال گذشته کار خود را آغاز کرد و اکنون حدود چند ماه است که فعالیت دارد و آگهی های صاحبان مشاغل و کارخانه ها به صورت رایگان در این شبکه روی آنتن می رود. با این حال شاید یکی از دلایل فراخوان طرح تشویقی ...
اعتماد مجدد پاری سن ژرمن/ امری 200 درصد می ماند
دقیقه 91 توسط مدافع حریف زده شد. پاریس در این فصل بعد از پنج قهرمانی متوالی در لیگ فرانسه رقابت را به موناکو واگذار کرد و در لیگ قهرمانان هم شکست سختی مقابل بارسا داشت، با این حال باشگاه تصمیم گرفته همچنان به امری اعتماد کند. الخلایفی درباره عملکرد این فصل پاریس و فینال جام حذفی گفت: خیلی مهم بود که فصل را با قهرمانی به پایان برسانیم. این یازدهمین قهرمانی جام حذفی ماست. این ...
پیکان درصدد جذب ارسلان مطهری
به گزارش "دی اسپورت"، باشگاه پیکان درصدد جذب ارسلان مطهری مهاجم فصل گذشته باشگاه نفت تهران است. پیکانی ها بعد از اینکه گادوین منشا و سیامک نعمتی دو عنصر مؤثر و تهاجمی خودشان را از دست داده اند، در حال حاضر تلاش می کنند برای آنها جایگزین هایی را در نظر بگیرند تا بازیکنان موردنظر جلالی جذب شوند. یکی از مهره های مورد نظر سرمربی پیکان ارسلان مطهری مهاجم نفت است و آنها خواهان جذب این بازیکن هستند. هنوز پیکانی ها با مطهری به توافق نرسیده اند و باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد. ...
کیف، شهری که همه را مجذوب خود می کند
یک دهه، صحنه دو انقلاب بوده و عنوان پایتخت را هم به دوش می کشد، یک شهر شورشی و پویا محسوب می شود. جاذبه های تاریخی شهر اندک است که اکثر آنها مربوط به معماری جذاب ترکیبی است. با این حال، همین تعداد اندک هم ارزش بازدید را دارد. از سوی دیگر در خیابان های قدیمی شهر می توانید به دنبال فرهنگ اوکراین بگردید؛ در کلیساهای پر زرق و برق قدم بزنید و از میراث جهانی یونسکو بازدید کنید. کیف از نظر جغرافیایی در ...
دندانپزشکی که با پروفایل جعلی یک دختر خیانت زنش را کشف کرد
ناشناخته باشد چون زمانیکه ما از او تحقیق می کردیم می گفت من اشتباهی کردم با یک هم صنف خودم (دندانپزشک) ازدواج کردم، هیچ وقت آزادی عمل نداشتم و هر وقت کاری می کردم لو می رفتم، من با یک نام دیگر با نام مستعار پریا وارد گروه شدم و عکس یک دختر سی و چند ساله را در پروفایلم گذاشته بودم، با این اسم می آمدم، با افراد چت می کردم و مطلب می فرستادم. این آقای دندانپزشک در این گروه و هنگام گشت وگذار ...
وزارت بهداشت به شایعه طغیان بیماری تب کریمه پاسخ داد
حیوان به انسان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ موردی از طغیان و اپیدمی این بیماری اتفاق نیفتاده و جای نگرانی نیز وجود ندارد، گفت: تشخیص سایر موارد بستری در استان اصفهان، احتمال ابتلا به بیماری بوده است و نتایج آزمایش آنها طی امروز و فردا اعلام می شود. وی همچنین با اشاره به احتمال افزایش موارد ابتلا به این بیماری در فصل گرما، اضافه کرد: از نظر فصلی با شروع گرما در ماه اردیبهشت ...
کیانوش عیاری: هیچ اما و اگری را برای اکران خانه پدری نمی پذیرم/ این فیلم چقدر کشنده تر از مناظره های ...
انگار ما عمر نوح داریم و باید صدها سال زندگی کنیم. ما مدام در حال تکرار تجربه های پیشینیان خودمان هستیم و هیچ وقت با اتکا به آن تجربیات قدمی را برنمی داریم. خانه پدری کیانوش عیاری رفع توقیف شد. این نخستین اقدام عملی دولت دوازدهم در حوزه فرهنگ و هنر است؛ فیلمی که در فضای غبارآلود سیاسی و اجتماعی سال های 89 ساخته شد اما از همان روزها هیچ وقت نتوانست به معنای واقعی کلمه اکران گسترده شود. به گزارش هفت روز خبر به نقل از سلام سینما، بی انصافی است اگر به اقدامات دولت یازدهم برای از میان برداشتن موانع اکران خانه پدری اشاره نکنیم؛ اقداماتی که سال 92 منجر به نمایش فیلم در جشنواره فجر و بعد از آن با اصرار و پافشاری فراوان به اکران آن در گروه سینمایی هنر و تجربه ختم شد اما واقعیت اینجاست که مدیران فرهنگی دولت یازدهم توان ایستادگی در مقابل این سنگ اندازی ها را نداشتند و در نهایت عیاری وادار شد به صبر مثال زدنی اش برای حل این مشکل تکیه کند. عیاری که در این مدت کاناپه را ساخت، این روزها از خبر مسرت بخش خانه پدری هم خوشحال است و هم غمگین، غمگین برای سال هایی که او و سینمای ایران از دست داده اند و خوشحال از اینکه سال های بیشتری از عمر او و این سینما قربانی نگاه سلیقه ای مدیران نشده است. چه اتفاقی افتاد که بعد از شش سال ونیم فیلم خانه پدری از توقیف نجات پیدا کرد؟ به نظر می رسد دولت دوازدهم در ابتدای کار خود برگ برنده ای در حوزه فرهنگ و هنر رو کرد... این اتفاق شاید از منظر هر دولتی اتفاق زیاد مهمی نباشد، اما به عنوان یک نماد بسیار بااهمیت است. نه تنها خانه پدری که هر فیلم دیگری و حتی هر اتفاق فرهنگی که سال ها توقیف بوده اگر به هر شکل اجازه عرضه پیدا کند، طبیعتا نشانه گشایش در وقایع سیاسیِ در حال وقوع است. از این رو به نظرم برای دولت جدید سرآغاز خوبی است. اطلاع دارید کدام نهاد یا سازمانی مشخصا در رفع توقیف این فیلم نقش داشتند؟ من خودم پنجشنبه با این مساله برخورد کردم و از انعکاس این خبر در رسانه ها متوجه رفع توقیف شدم. موج این خبر را در فضای مجازی دیدم و از ماوقع اطلاع چندانی ندارم. دو روز گذشته هم تعطیل بود و باید صبر می کردم تا امروز اتفاق خاصی بیفتد. شما همچنان بر سر مواضع تان درباره نحوه اکران خانه پدری هستید؟ قرار نیست صحنه ای حذف شود؟ فکر می کنم اگر جای تصمیم گیرنده ها بودم، هر پاسخی به این سوال بیشتر من را عصبانی می کرد. چون قاعدتا باید بگویم معلوم است بعد از گذشت شش سال و نیم همچنان بر سر مواضعم هستم. اگر قرار باشد اصلاحیاتی که آن زمان من را ملزم به انجام آن دانستند، بعد از گذشت این همه مدت رعایت کنم، از این همه کار بیهوده باید دچار ناراحتی و افسردگی شوم پس لطفا از خیر این سوال بگذرید. خانه پدری تاریخ مصرف دارد؟ اگر این فیلم شش سال و نیم پیش اکران می شد چه فرقی با این می کرد که حالا اکران شود؟ این فیلم قاعدتا تاریخ مصرف ندارد. یک درامی در حال مطرح شدن است و اگر پایه های این درام درست باشد در هر زمانه ای می تواند روی پرده برود. من در جایی هم گفته بودم که ممکن است فیلم بیات شود اما می بینید که الان شاهد نسل هایی هستیم که از لذت ناشی از دیدن فیلم شاهین مالت یا جویندگان فورد تعجب می کنند. توجیه چنین لذتی حتما دشوار است. خانه پدری شش سال ونیم پیش ساخته شده و به طور طبیعی در این مدت صدها فیلم دیگر ساخته شده است که به دوران حاضر نزدیک تر هستند، اما شاید موضوعات این فیلم همیشگی باشد و مشمول زمان نشده باشد. من ترجیح می دادم به خاطر منافع خودم هم که شده این فیلم را همان زمان عرضه کنم. یعنی اینکه سال 89 یا حداقل سال 90 این فیلم روی پرده برود، اما محرومیت این فیلم از حیث مالی زیانبار است. مخارج 900 میلیون تومانی این فیلم در سال 89 شبیه راکد ماندن سرمایه ای است که خیلی عوامانه است تا در موردش بگویم با این پول اگر زغال هم می خریدم می توانستم سود خوبی کنم! نمی خواهم وارد این وادی بشوم، اما اگر این فشار مالی نبود برای ساخت فیلم کاناپه وارد مسیر سخت جذب سرمایه نمی شدم. این حداقل و مهم ترین آسیبی است که توقف این فیلم به زندگی من زده است. چه اتفاقی می افتد که فیلمی مثل خانه پدری این همه مدت توقیف می شود و بعد در حالی که قوانین همچنان همان قوانین است، فیلم اجازه اکران پیدا می کند؟ این اتفاق به نظر عجیب نیست؟ در حالی که ممیزی ها و خط قرمزها همان هایی است که از قبل بوده است... وقتی مبنای توقف یک فیلم صرفا سوءتفاهم است چنین اتفاقی عجیب نیست. اصلا این اتفاق می توانست در مدت طولانی تری بیفتد. یعنی 20 سال خانه پدری متوقف شود و بعد از 20 سال گروهی بیایند که بدون تعصب و داشتن افکار تنگ نظرانه خودشان متوجه شوند توقف یک فیلم از اساس سوءتفاهم بوده است. گاهی گذشت زمان آدم ها را متوجه این می کند که درگیر سوءتفاهم شده اند. گاهی هم دیگران، آنها را متوجه می کنند. در مورد خانه پدری هم این اتفاق افتاد و فهمیدند نکات ظریفی که در این فیلم دیده بودند کاملا واهی بود. فیلم خیلی راستگو است و مطلب خودش را می گوید. این اتفاق می توانست شش سال پیش بیفتد یا حتی سال 92 که این فیلم در فستیوال ونیز عرضه شد، می توانست نقطه پایانی برای رفع این سوءتفاهم باشد. درست بعد از این بود که فیلم از حضور در 10 فستیوال محروم شد. من چون اصولا اهل ایجاد بحران نیستم، فیلم در جشنواره ای شرکت نکرد و ترجیح دادم در لاک خودش باقی بماند و مشکل آفرین نشود. من بهانه ای ندادم که بتوانم فیلم بعدی ام را راحت تر شروع کنم. اگرچه از رفع توقیف خانه پدری خوشحالم اما پشت این خوشحالی ناراحتی هم وجود دارد، اینکه چطور راحت چنین تصمیم هایی گرفته می شود؟ تصمیم هایی که عده ای می گیرند و عده ای دیگر در جایی دیگر متوجه واهی بودن این اتهامات و تصمیم ها می شوند. سعی می کنم خوشبینانه به این مساله نگاه کنم و صرفا به خاطر بازی های سیاسی این جریان را توجیه نکنم و با این حساب بیان دیگری داشته باشم برای رفع توقیف این فیلم. به هر حال این فضا، چه بخواهیم چه نخواهیم، برآمده از فضای نوین سیاسی و اجتماعی است. بعد از انتخابات دیدیم که ادبیات مردان سیاست کشورمان فرق کرد و حرف های آنها وارد وادی دیگری شد؛ وادی ای که در آن صراحت بیش از پیش پررنگ شد. من تعجب می کردم اگر باز هم گفته می شد فیلم خانه پدری مسائلی دارد. با فرض کنار گذاشتن ذهنیات مرتبط با شریعت و دین، درباره ساختار تلخ فیلم و ناهنجاری های آنا اگر وقت بگذاریم متوجه این موضوع می شویم. نگاه کنید که در مناظره های پیش از انتخابات پرده دری ها تا کجا رفت؟ در فضای مجازی با یک لطیفه ای برخورد کردم که یک نفر با 110 تماس گرفته و گفته بود در صداوسیما شش نفر دارند آبروی هم را می برند و مدرک های مستدلی هم برای این کارشان دارند. خب، این لطیفه ای که ماحصل ذهنیت تیزبین بسیاری از مردم ایران است، درباره این فیلم هم می توانست صدق پیدا کند. خانه پدری چقدر کشنده تر از مناظره های انتخاباتی شش نامزد ریاست جمهوری بود؟ اینجا فقط بحث خانه پدری مطرح نیست و فیلم هایی چون آشغال های دوست داشتنی ، عصبانی نیستم و... هم وجود دارند. همه فیلم هایی که در طول تاریخ و نه فقط این 38 سال، بلکه از زمانی که دوربین وارد ایران شده است با مشکل مواجه شدند از چنین منظری دچار توقیف می شوند. وقتی گروهی با بصیرت بیشتری روی کار می آیند و در واقع با درایت با این مساله برخورد می کنند و تمام این اتهامات را کنار می گذارند، باید تناقض موجود برای همه، حتی برای مردان سیاسی فعلی ما درس عبرتی باشد. آنها ممکن است برای فیلم دیگری سختگیری هایی را به وجود بیاورند در حالی که باید به این نگاه کنند که چند ماه قبل تر از تعدادی فیلم ها که سال ها توقیف بود رفع توقیف کردند. چیزی که شما می گویید خیلی ایده آل است، چون این اتفاق به شکل یک سیکل مداوم در تاریخ سینمای ایران در حال تکرار است. در دوره های مختلف فیلم هایی ساخته شدند که یک دولت اجازه ساخت و نمایش آن را داده و دولت بعدی هم امکان اکران آن را فراهم کرده است. به نظر می رسد سینماگران ما هم به چنین وضعیتی تن داده اند و در این میان تنها تبدیل به آدم های صبوری شده اند. نه فقط در فرهنگ و سینما، بلکه در همه زمینه ها وضعیت این چنین است. انگار ما عمر نوح داریم و باید صدها سال زندگی کنیم. ما مدام در حال تکرار تجربه های پیشینیان خودمان هستیم و هیچ وقت با اتکا به آن تجربیات قدمی را برنمی داریم. همین باعث می شود سیر پیشرفت و توسعه، درست در زمانی که برای ما به طور طبیعی مورد نیاز است، کور یا کند شوند و با طولانی شدنش، آن نتایجی که دنبالش هستیم را دور از دسترس ما قرار بدهد. در چنین فضایی نمی توان روی قانون تاکید کرد؟ نمی دانم شاید لازم باشد که صنف سینما به عنوان یک مرجع حمایت کننده پا در میانی کرده و از حقوق سینماگران دفاع کند. یا حداقل اگر قرار است سینما به عنوان بچه ای یتیم به عرصه ای برای سهم خواهی دولتمردان تبدیل شود، این موضوع به صورت شفاف و روشن برای سینماگران عنوان شود. محافظه کاری اجازه این کار را نمی دهد. در همه جا این محافظه کاری وجود دارد. ما ردپای این محافظه کاری را در عرصه ورزش هم می بینیم. برخی از مشکلات و بن بست هایی که در حوزه ورزش و سینما وجود دارد ناشی از تناقضات موجود است. باید کارهایی انجام شود اما آن کارها به سدهایی که عرف است و توسط افراد پذیرفته شده، تبدیل می شود. همه ما این عرف را به صورت نانوشته در ذهن خودمان داریم و جالب تر اینکه آن را در ذهن مان می پرورانیم. ما در حال حاضر خودمان می دانیم خطوط قرمز ما کجاست، اما کثرت این خطوط قرمز خواه ناخواه اجازه نمی دهد که ما آزادانه به کشف آینده بپردازیم. به هر چیزی فکر می کنیم بلافاصله در قدم بعدی مشکلات و موانعی که گفته می شود جامعه ما را دچار نارضایتی می کند، به ذهن مان می آید. البته این مورد را هم بگویم که من چنین چیزی را قبول ندارم. مثلا دلواپسانی که در جامعه ما مانع ایجاد می کنند، سبب می شوند که نتوانیم به راحتی پیش برویم. غل و زنجیری که به پای فیلمساز ایرانی و هر کسی که در عرصه فرهنگی کار می کند بسته شده، راه رفتن را مشکل می کند. در این صورت من چطور می توانم همپای کسی که غل و زنجیر بر پای او نیست بدوم و عقب نیفتم. حرف من این است که سینماگران هم در طول این سال ها از ایده آل های شان فاصله زیادی گرفته اند. این را قبول دارید؟ بدون تردید همین است. من هر فیلمی که می سازم به این فکر می کنم که اگر آبشخور این اثر، 20 یا 30 درصدش از فکر اولیه من باشد برایم کافی است. آقای کیمیایی، 30 سال پیش حرفی زده بودند که همچنان در ذهن من مانده است. ایشان گفته بودند که فیلم های فیلمسازان ایرانی با توجه به ظرفیت و استعدادشان بسیار کوتاه قدتر از خودشان است. این در حالی است که فیلمی که در هالیوود ساخته می شود بسیار بلندقدتر از ظرفیت های فیلمسازش است. فیلمساز هالیوودی آنچنان مورد حمایت قرار می گیرد که در نهایت این حمایت ها و آزادی ها باعث تبلور بیشتر کارش می شود. در چنین شرایطی آن اثر از فکر سازنده اش بالاتر قرار می گیرد. اما این مساله در سینمای ایران کاملا برعکس است. به نظر من کارهای درخشانی هم که در این سینما، طی چهار دهه ساخته شده، محصول اعجاب برانگیز استعداد سازندگان شان بوده است. حالا ببینید اگر چنین موانعی بر سر راه این فیلمسازان نبود، آنها چه پروازی داشتند. آیا این، یکی از دلایلی است که موجب محدودیت زمانی بروز استعداد سینماگران در ایران می شود؟ به نظر می رسد ما در اینجا سن مفید فیلمسازی داریم... من ترجیح می دهم این مساله را خیلی بومی و محلی نکنم. این اتفاق شامل حال همه فیلمسازان دنیا می شود. مگر کوروساوا دچار فروکش و نشست نشد؟ نه فقط او، بلکه خیلی های دیگر هم این اتفاق برای شان افتاده است. این اتفاق دلایل متعددی دارد. سن، یکی از این دلایل است. بی حوصله و خسته تر شدن فیلمساز طی سال ها هم می تواند به چنین اتفاقی دامن بزند. اینکه فیلمساز دیگر شور دوران جوانی خودش را نداشته باشد. کوروساوایی که هفت سامورایی و ریش قرمز را ساخته با کوروساوایی که شبح جنگجو را ساخته است مقایسه کنید تا ببینید او چقدر از آن شور جوانی اش فاصله گرفته است. پختگی هایی در کارهای بعدی یک فیلمساز وجود دارد اما این پختگی ها نمی تواند همپای شوری قلمداد شود که او صرف فیلمش می کند. این شور هم عمدتا در سنینی رخ می دهد که فیلمساز هنوز تا میانسالی فاصله دارد. به نظر شما رفع توقیف خانه پدری نتیجه تغییر سیاست های دولت است یا تغییر و بلوغ جامعه؟ خیلی وقت ها فیلمی را به این بهانه توقیف می کنند که جامعه آمادگی درک و هضم آن را ندارد. به نظرم تغییر سیاست نخستین چیزی است که در رفع توقیف خانه پدری نقش داشته است. در اوایل صحبت هایم تلاش کردم بهای زیادی به این مساله ندهم، اما در جایی ناچاریم درباره اهمیت این تغییر سیاست حرف بزنیم. اما در مورد جامعه باید بگویم که حضور و هستی فضای مجازی در کنار همه معایبی که داشته و دارد و بعضا مزاحمت هایی را ایجاد می کند، برای این اتفاقات نقش کمک کننده دارد. فضای مجازی در این روزها می تواند با برداشتن یک گام بلند جای رسانه ملی و مطبوعات را بگیرد. طبیعتا فضای مجازی مانع از این می شود تا خانه پدری گم، محو و کم رنگ شود. این فضا کمک می کند موضوعاتی از این دست در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی دیده شود و خطاهای ریز و درشت مردان مطرح کشور ما زیر ذره بین قرار بگیرد. به نظر من امنیت نداشتن فضای مجازی بخش کاملا طلایی و زرین آن است. خواه ناخواه تحت تاثیر چنین فضایی بود که خانه پدری در طول این هفت سال هرگز به صورت قاطع به بوته فراموشی سپرده نشد. یعنی معتقدید فضای مجازی در برخی موارد نقش اهرم فشار را بازی می کند؟ در مقاطعی این اتفاق افتاد و فضای مجازی فشار زیادی وارد کرد. این فشار در سطوح بسیار بالای مملکت ما هم بسیار تاثیرگذار بوده است. فکر می کنید مدیران فرهنگی تا چه زمانی صرف نظر از خطوط قرمز مشخص و معین ارشاد، می توانند برای مخاطبان و اینکه دیدن یک محصول فرهنگی به نفع آنها است یا به ضررشان تعیین تکلیف کنند؟ اینکه این اتفاق تا کی می افتد قابل پیش بینی نیست؛ اما چیزی که قطعی است این است که این حقارت ها مثل آینه ای در مقابل افراد تنگ نظر است. آنها یک زمانی به اشتباه خودشان پی می برند، اگرچه از اتفاق های زندگی شان کمتر عبرت می گیرند! اگر عبرت خود آنها هم حایز اهمیت نباشد، دست کم برای دیگرانی که خلف آنها هستند این موضوع می تواند عبرت برانگیز باشد. اما به نظر می رسد در عبرت گرفتن همه با هم پوست کلفت شده اند و دیگر خیلی چیزها برای آنها بی اهمیت است. آنها بیشتر به فراموش کردن مردم اتکا می کنند و به اینکه حافظه مردم در یادآوری خطاهای شان یاری نکند. اما فشار زندگی باعث نمی شود این خطاهای شان برای مردم ابدی ازلی باشد. اگر مشخصا بخواهید به این اشاره کنید که رفع توقیف خانه پدری را شخصا مدیون کدام مدیر فرهنگی و وزیر هستید، می توانید از شخص خاصی اسم بیاورید؟ فعلا از جزییات خبر ندارم، اما می دانم که آقای محمدمهدی حیدریان به اندازه کافی پیگیر حل این مساله بودند و به نوبه خودم از او تشکر می کنم. ادامه این راه می تواند رضایت نسبی به وجود بیاورد و کمک کند تا این رضایت نسبی به طور کامل نهادینه شود. همین اتفاقات سبب می شود ما کم کم باور کنیم اتفاق های رو به جلویی در حال وقوع است. تا جایی که من شنیدم دستوری است که در وزارت ارشاد داده شده و گفته اند که پیگیر فیلم های توقیفی باشند. بله، کمیته ویژه ای تشکیل شده است... من از شما می پرسم دستور این کمیته ویژه را چه کسی داده است؟ آقای حیدریان... پس در واقع پاسخ پرسش شما همین چیزی است که گفتید. این اتفاق ها زمان آقای حیدریان افتاده است و به نظر می رسد او باقدرت تر با تکیه بر شرایط نوین جامعه و با تکیه بر اتفاقاتی که در یکی دو ماه گذشته برای دولت و آقای روحانی افتاده است پیش می رود. به نظرم تاثیر خودش را روی مدیریت سینمایی کشور گذاشته است. جایی هم مجلس شورای اسلامی به این مساله ورود پیدا کرد... بله، آقای الیاس حضرتی در صحن علنی مجلس درباره اتفاقاتی که درباره خانه پدری افتاده است، گلایه کرده بودند و خواهان نگاه مجدد به توقیف طولانی فیلم شدند. آن قدم ها در شکل گیری چنین روزی موثر بود. گمان می کنم پیش از عید این اتفاق افتاد. حرکت آقای حضرتی برای خیلی ها در فضای فرهنگی جامعه ما غافلگیرانه بود که با شجاعت و تمرکز کامل در صحن مجلس درباره چیزی که شاید از نظر مسوولان چندان مهم نباشد، صحبت و روی آن تاکید کرد. چنین اتفاقاتی واقعا مثبت و جلو برنده است. الان که مجلس، دولت و شورای شهر همسو و هم جهت هستند، زمان خوبی است تا همه اقشار جامعه مطالبات خودشان را بیان کنند، به خصوص هنرمندان و سینماگران که تلاش خودشان را برای استمرار دولت آقای روحانی به بهترین شکل انجام دادند. اگر قرار باشد نگاهی به مطالبات سینماگران داشته باشید، شاخص ترین خواسته های تان کدام است؟ در قدم اول دادن آزادی عمل به فیلمساز است. بعد از این وارد حیطه صنفی می شویم. ما در امور صنفی با مشکلاتی مواجه هستیم که باید آنها را مرتفع کنیم. وضعیت معیشت تمام دست اندرکاران سینمای ایران که چندهزار نفر می شوند باید بهبود پیدا کند. پیش از حضور شما برای این گفت وگو برنامه ای از تلویزیون درباره هنروران پخش شد که از میان همه آنها من فقط چهره غلام ژاپنی را شناختم. تصاویری از این هنروران با چهره های شکسته دیدم، اما به نظرم باید بپذیریم آنها هم سهمی از سینمای ایران دارند. سهم شان باید به فراخور حال شان خوب باشد. این گروه سال های سال است که در یک گوشه سینما در حال کمک کردن هستند. به همین دلایل نیازهای صنفی یکی از مسائل مهم سینمای ایران است. این مساله بستگی زیادی به جدل های میان خانه سینما، صنوف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد. به عنوان مثال دوست دارم به بیمه اهالی سینما اشاره کنم که یک سالی می شد برچیده شده بود. به هر حال آنهایی که در سینما فعالیت می کنند هم بخشی از مردم هستند و به گرفتاری های روزمره ای که همه درگیر آن هستند، دچار می شوند. این گروه سینمایی هم خانواده دارند و در قبال خانواده های شان مسوولند. در نگاه اول چنین مطالبه ای در مقایسه با آزادی عمل فیلمساز شاید ناچیز به نظر برسد، اما وقتی وارد خلوت آن فرد شویم خواهیم دید که سلامتی یکی از عزیزانش از تاریخ سینمای ایران هم مهم تر است. برای من هم سلامتی عزیزان و نزدیکانم از خیلی مسائل دیگر مهم تر است. من نمی توانم ارزش گذاری کنم و با قاطعیت بگویم پیش از هر چیز آزادی عمل فیلمسازان ایرانی را می خواهم! چنین چیزی در ظاهر مهم به نظر می رسد اما مسائل صنفی و نیازها و آرامش از مهم ترین شرایط زندگی همه ما است. یکی از نقدهای وارد شده به دولت یازدهم، پرهیز از جوان گرایی بود. در حوزه سینما به نظرتان چقدر چنین نقدی وارد است؟ جوان گرایی یک امر از پیش تعیین شده دولتی نیست که کسانی مدعی باشند با عنایت به جوان گرایی سعی می کنیم آینده سینمای ایران را تضمین کنیم. در هر دورانی جوان گرایی وجود دارد. به طور طبیعی جوان ها می آیند و کسی هم نمی تواند مانع از حضور آنها در عرصه های مختلف جامعه شود. اما از سوی دیگر مشکلی که وجود دارد و ممکن است موانعی جلوی پای کسانی که قرار است وارد سینما شوند، ایجاد کنند. این سنگ اندازی ها صرفا از ترس تنگ شدن جای خودشان اتفاق می افتد. خیلی طبیعی است که جا تنگ شود. اما این تنگ شدن جا نتیجه خباثت نسل جوان نیست. همان طور که یک پدر کم کم در عرصه مدیریت زندگی عقب نشینی می کند و مدیریت را به فرزندان خودش واگذار می کند، در تمام زمینه ها و حتی علوم دیگر نیز این جوان گرایی شکل می گیرد. اما کوشش برای جوان گرایی ممکن است به یک واقعه افراطی تبدیل شود. گاهی متوجه می شویم که فیلمسازی به صورت افراطی به شیوه ای دم دستی تبدیل می شود و همه می توانند این عرصه را تجربه کنند. من نمی گویم همه باید دشواری های نگفتنی خود را، مثلا برای خودم در فاصله سال های 58 تا 63 که نخستین فیلمم تنوره دیو را ساختم، از سر بگذرانند. این شرایط آن سال ها بود و ما با چنگ و دندان تلاش می کردیم خودمان را بالا بکشیم و فیلم بسازیم. الان شرایط متفاوت شده و حتی می شود با دوربین عکاسی و موبایل هم فیلم ساخت. در نتیجه فیلمسازی آسان تر شده اما این آسان تر شدن نباید باعث شود تا با فیلمسازی سهل و ممتنع برخورد شود. فیلمسازی همچنان باید مشکلات خودش را داشته باشد، اما باید که این مشکلات بدون شرط و شروط های رایج باشد. منظورم این است کسی که مشکلات این حوزه را با تمام وجود لمس می کند تنها حق فیلمسازی دارد. به عقیده من نگاه ما به سینما باید درست و اصولی باشد و به عنوان یک بازیچه به سینما نگاه نکنیم. هرچند خودم بارها گفته ام که سینما برایم اسباب بازی ای است که از بازی کردن با آن لذت می برم. در حوزه اقتدارگرایی مدیران فرهنگی دولت دوازدهم چه تغییراتی باید رخ بدهد؟ اصلا اقتدارگرایی یک ویژگی ذاتی است یا اکتسابی؟ به ندرت و گاهی اوقات ممکن است با آدمی برخورد کنیم که گشودگی بسیاری در رفتار دارد اما این خصلت آنقدر نایاب است که ما مجبوریم بپذیریم که اقتدار یک امر ذاتی و نه اکتسابی، آن هم برای همه است. در واقع زمینه ساز افراد قدرت طلب می شویم. در سینما هم طی سال های گذشته معمولا با افراد گشوده رو و آدم هایی که نقطه مقابل شان هستند زیاد برخورد کردیم. چه اتفاقی می افتد که شما با داشتن دو فیلمی که سرنوشت نامعلومی داشتند، تصمیم به ساخت سریال می گیرید؟ نمی گویم توقیف که خودمان برچسب نچسبانیم! اتفاقا نباید از کلمه توقیف وحشت کنیم. سرنوشت نامعلوم تعابیر دیگر این کلمه است و درست مثل بشین، بفرما و بتمرگ می ماند! خب، با وجود دو فیلم توقیفی چه می شود که از ادامه حیات دولت یازدهم دفاع می کنید؟ برگردیم به همان بخشی از صحبت هایم که به تناقض ها و بن بست های ذاتی اشاره کردم. گاهی اوقات احساس می کنم مدیران سینمایی هم از همه این اتفاق ها و خیلی چیزهای دیگر که ممکن است دست آنها نباشد، متحیرند. ساخت سریال 88 متر که الان یک مترش هم کم شده و 87 متر شده است، ریشه در هشت سال پیش دارد. من در آستانه شروع سریال درگیر مسائل شخصی شدم و ساخت این سریال از اولویت افتاد. آقای اسلامی مهر، مدیر وقت سیمافیلم هم همان موقع به من گفت نگران پولی که از ما گرفتی نباش و هر وقت آمادگی روحی پیدا کردی سراغ ساخت این سریال بیا! من هم قصد سوءاستفاده از حسن نیت ایشان را نداشتم. به صورت طبیعی شرایط به گونه ای پیش رفت که پروژه ای که سال 87 کلید خورده، در سال 96 پیگیری شود. خیلی ها تصور کردند شما از آرمان گرایی و حرف های تان بعد از ساخت کاناپه عدول کردید! من درباره چیزی که جزیی از اقتدار خودم و به سرمایه خودم مربوط است صحبت کردم، اما با سرمایه دیگری که نمی توانم شوخی کنم. این یک تعهد هشت ساله است و بنابراین من از قدیم به تلویزیون متعهد هستم تا با همان شرایط رایج در فیلمسازی این سریال ساخته شود. نوبت فیلمسازی مجدد خودم و با سرمایه خودم که شد معلوم می شود چقدر روی حرفم می ایستم. اگر به شما پیشنهاد اکران خانه پدری در گروه هنروتجربه را بدهند، می پذیرید؟ بله، فیلم قابلیت برخورد عمده تماشاگران را داشته است. نمایش آن در هنروتجربه از ابتدا یک ضرورت بود. با پیشنهاد آقای امیرحسین علم الهدی که کمکی به اکران فیلم شود، من هم این مساله را پذیرفته بودم، اما اگر این فیلم از حیث رفع نیازهای روحی تماشاگر مشمول زمان نشده باشد، می تواند فیلم پرمخاطبی باشد. بنابراین فرقی نمی کند در گروه هنروتجربه اکران شود یا گروه آزاد. اصل مطلب برای من اکران عمومی است. بعد از رفع توقیف خانه پدری ، به مرتفع شدن مشکلات و موانعی که بر سر راه کاناپه است، امیدوار شده اید؟ در فیلم کاناپه هیچ بدعتی وجود ندارد برای اینکه چیزی که دیده می شود موی مصنوعی است. این مساله چیزی نیست که به کسی بربخورد و بی اعتنایی به ارزش ها، باورها و آن چیزی که نظام در پی تحقق آن است قلمداد شود. بنابراین من با چنین اعتماد به نفسی سمت ساخت کاناپه رفتم. مگر قبل از این، فیلم ملک سلیمان بدون حجاب ساخته نشد؟ خب، تفاوت میان این دو فیلم چیست؟ مشکل این است که کاناپه جامعه امروز ایران را تصویر می کند؟! این ذهنیت که با این فیلم ممکن است دیگران تحریک شوند چنین چیزی را در فیلم های شان دنبال کنند، با حفظ رعایت ضوابط چه اشکالی دارد؟ این کار غیرشرعی و غیرقانونی نیست و من این فیلم را برای خودنمایی نساختم. من فیلم کاناپه را ساختم که پیشنهادی به سطوح بالای مملکت بدهم. پیشنهاد اینکه ببینیم آیا این اتفاق واقعا ناهنجار و شکننده است و باعث آزار کسانی خواهد شد یا نه؟! خوشبین هستید برای کاناپه اتفاق خوشایندی بیفتد؟ واقعا امیدوارم. امیدوارم باور کنند این فیلم توهینی به ارزش ها و باورهای شان نیست. شما آدم بسیار صبوری هستید من خسته کننده صبورم. تا امروز هیچ وقت خانه سینما با نهاد صنفی دیگری به عنوان مزد این همه صبوری، پیگیر مطالبات و حقوق تان نبوده است؟ من در ارتباط با دو فیلم اخیرم انتظار توجه بیشتری از سوی خانه سینما داشتم. این توجه بیشتر برآورده نشد و گله مند هم نیستم، چون اصولا آدم گله مندی نیستم. چنین چیزی به خودی خود نوعی پوست کلفتی است، اما با تمام این اوصاف فکر می کنم خانه سینما می تواند در ارتباط با موارد مشابه مقتدرتر و سرسخت تر برخورد کند، چون خانه سینما تنها مفری است که ما داریم. نمی توانیم انتظار داشته باشیم صنف را کنار بگذاریم و آن را دور بزنیم و بعد مطالبات مان را از سوی مقامات دولتی پیگیری کنیم. این فرق عادت است و بدون توجه به صنف ناباورانه خواهد بود. کسی به صورت رسمی تا اینجا خبر رفع توقیف خانه پدری را به شما داده است؟ نه، منبع من هم مطبوعات و فضای مجازی است و همچنان نمی توانم این اتفاق را باور کنم. اما بسیار خوشحال می شوم که این فیلم بدون اما و اگری اکران شود. طبیعی است که هیچ اما و اگری را برای اکران فیلم نمی پذیرم و همانطور که گفتم اگر به چنین چیزی راضی می شدم، شش سال ونیم پیش این کار را می کردم. باز هم تاکید می کنم فیلم خانه پدری هیچ چیزی برای توقیف نداشته و ندارد. من این حرف را به شهادت خیلی از دوستان، سینماگران و مخاطبانی که فیلم را 10 سئانس در هنروتجربه و جشنواره فیلم فجر دیده اند، می گویم. به جز صحنه کوبش سنگ به سر دختر که اتفاقا گونی ای به سر دختر کشیده می شود، صحنه ای دلخراش تر ندارم. این تجسم فیلم است که باعث برانگیخته شدن تخیل تماشاگر می شود. من خودم حتی وقتی در فیلمی تصویر فرو رفتن سرنگی را بر دست بازیگر می بینم چشمانم را می بندم. این را گفتم که بگویم طاقت دیدن چنین چیزی را ندارم. خودم اگر باشم فکر می کنم کارگردان فیلم سادیسم دارد که این را به تماشاگر نشان می دهد. من با چنین تفکری آن صحنه خانه پدری را ساختم. حتما ضرورتی داشته که آن صحنه را در فیلم قرار دهم. فیلمی که داستانی پیچیده و بالا و پایین ها و گره هایی ندارد، احتیاج به صحنه ای دارد که تاثیرگذار باشد، صحنه ای که همیشه بوی مرگ را از آن زیرزمین بلند کند. ...
باشگاه ها به کمیته تعیین وضعیت دعوت شدند/ سازوکار ثبت قرارداد سخت تر شد
به گزارش ایسنا، در حالی که باشگاه های لیگ برتری از چند هفته قبل اقدام به جذب بازیکن و تقویت تیم های خود هستند، به موازات آن فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم با وضع قوانینی به دنبال جلوگیری از افزایش بدهکاری باشگاه ها و گسترش آن در لیگ برتر است. در لیگ پانزدهم فدراسیون فوتبال قانونی را وضع کرد که به موجب آن باشگاه ها برای ثبت قرارداد جدید باید 10 درصد از کل بدهی های خود را پرداخت کنند ...
جایگاه ایران در آینده بازار جهانی خودرو کجاست؟
اند تا بتوانند نسبت به گذشته تقاضای موثری را ایجاد کنند. هر چند در این بین خودروسازان جهانی با چالش سرعت تحولات در فناوری های سنتی و تجهیزات نرم افزاری مواجهند، اما آنگونه که در گزارش موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی آمده خودروسازان جهانی یکی از رویکردهای اساسی خود را تولید محصولات در این بخش قرارداده اند تا بتوانند همسو با روندهای جهانی پیش بروند. از آنجا که در حال حاضر شاهد حضور فزاینده ...
آسیب های ناشی از مواد سوزاننده و نحوه برخورد با آنها
سریع (RSI) پرهیز و از انتوباسیون با کمک فیبر نوری یا کریکوتیروئیدوتومی جراحی استفاده کرد. در مجموع به نظر می رسد که انتوباسیون به روش هوشیار از همه مناسب تر باشد. در شرح حال به زمان مصرف، نوع و میزان ماده و وجود قصد خودکشی توجه شود. با دانستن pH ماده از روی برچسب سازنده محصول یا بررسی با کاغذ لیتموس می توان شدت آسیب را تخمین زد. در موارد مصرف عمدی به احتمال مصرف هم زمان سایر ...
لطفاً؛ یک ظرف راست و یک بسته دروغ!
پشیمان و باز نگردی و قصد تکرار کنی تو را اعدام خواهم کرد اما در کمال تعجب راهنما که نمی دانست دروغ یعنی چه! راست دل را گفت که؛ نه اگر درگیری شود باز هم خواهم کشت! و اصرار قاضی که یک دروغی بگو و خلاص شو چون به وجود او به عنوان راهنما نیاز داشتند و تکرار این بحث...!) حال نمی دانم آیا مردم ما برای رهایی از بی اعتمادی به هر سخن گفته شده انتخاباتی و عادی قائل به تفکیک شوند و یا اینکه هر سخن فرد ...
یکی از دلایل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی عدم خودباوری آنهاست
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کرددانش ،خالد احمدزاده عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان در ارتباط با رشته اقتصاد در این دانشگاه گفت: این رشته به تازگی وارد دانشگاه کردستان شده، ولی طی این دوره چهار ساله، با مساعدت اساتید گروه, توانسته ایم در دو مقطع کارشناسی و ارشد این رشته دانشجو جذب کنیم. وی افزود: این نشان می دهد که این فضا ایجاد شده و استان کردستان هم این نیاز را در خود ...
آیا منصوریان تنها مربی استقلالی در لیگ هفدهم خواهد بود؟
در تیم های لیگ برتری را دارند. اما در عمل هیچ یک از این سه مربی هنوز به نیمکت هیچ تیمی نرسیده اند. احتمال این که پرویز مظلومی و صمد مرفاوی دو مربی خوزستانی الاصل استقلالی ها (حداقل در ابتدای فصل) عهده دار هدایت تیمی باشند بسیار کم است. اما امیر قلعه نویی همچنان نا امید نیست و نیم نگاهی به نیمکت تیم ذوب آهن اصفهان دارد که در صورت تایید هیات مدیره این باشگاه، جای مجتبی حسینی را در این تیم بگیرد. اتفاقی که اگر روی ندهد باعث می شود تا پس از سالها استقلالی ها تنها یک نماینده بعنوان سرمربی در لیگ برتر داشته باشند و آن هم علیرضا منصوریان است روی نیمکت تیم استقلال. ...
سونامی قیمت مسکن در سال 96 منتفی است
بزرگ شد که اقتصاد کشور ر دچار مشکل اساسی کرد . در حال حاضر 130 هزار واحد از پروژه مسکن مهر مانده تا به اتمام برسد . اما ازین تعداد 100 هزار واحد فاقد متقاضی و باقی در دادگاه ها مشغول رفع مشکلات حقوقی زمین هایشان هستند. رهبر گفت: مسکن مهر با 2 میلیون واحد حدود 10 ساله است که در حال ساخت است یعنی سالانه 200 هزار واحد. این رقمی نیست که تا این اندازه در بوق و کرنا کنیم . این طرح مشمول سالانه ...
ستاره جذاب نقل و انتقالات در انتظار پیشنهاد استقلال
آلانیا اسپور فسخ کرد اما به دلیل مشکلات به وجود آمده مجبور شد یک نیم فصل را در نفت با علی دایی سپری کند و حالا با پایان یافتن فصل، او منتظر بازگشت به باشگاه سابق خود است. در این میان چند پیشنهاد جذاب هم به سجاد رسیده اما در حالی که به نظر می رسد دایی نیز خواهان جذب این بازیکن برای سایپا شده، او تمایل به بازگشت به تیم سابق خود که خاطرات خوبی از آن در ذهن دارد، مانده است. دیگر پیشنهاد جذاب برای ...
خاتمی: روحانی برای رفع حصر تلاش زیادی کرد
قلیان کنند هر کاری که این ها انجام داده اند در جهت وحدت ملی بوده است. به هر حال سیاست این است و کاری نمی شود کرد و شاید سیاست آن چیزی است که آقایان می گویند. سیاستی که اخلاق، انصاف و مروت در آن جایی ندارد فقط و فقط قدرت است. * مشورتی با سیدمحمد خاتمی برای تعیین شهردار و بستن کابینه شده است؟ هنوز مشورتی انجام نشده، در ثانی آقای خاتمی قصد دخالت در هیچ اموری را ندارند شاید در طول ...
گمانه زنی درباره آینده والورده در بارسا
وطن امروز: دوران لوئیز انریکه به عنوان سرمربی بارسلونا به پایان رسید. حالا برای باشگاه کاتالانی وقتش رسیده که در انتظار فصل آینده بماند. ارنستو والورده کسی است که قرار است به دوران کار 4 ساله اش در بیلبائو پایان دهد و در نوکمپ روی کار بیاید اما بارسلونا برای فصل آینده چه انتظاری از سرمربی 53 ساله می تواند داشته باشد. به عنوان یک بازیکن والورده کارش را در آلاوس آغاز کرده و در دوران یوهان کرویف هم ...
شایعه انحلال 3 تیم لیگ برتری!
تصمیم به قطع همکاری گرفته است. مشکلات مالی استقلالی ها باعث شد منطقه آزاد اروند در سال گذشته اسپانسر این تیم شود. با این حال مشکلات مالی استقلال به طور کامل حل نشد و حالا با کنارکشیدن بانک ملی خطر انحلال، استقلال را تهدید می کند. با این وجود استانداری خوزستان و هیأت فوتبال این استان حاضر به واگذاری امتیاز این باشگاه به خارج از استان نیستند. به همین دلیل آنها درحال مذاکره با تنها مشتری جدی یعنی ...
پایان عصر شرط بندها
حالا ورود قضائی به این پرونده را در دستور کار خود با توجه به این مستندات قرار داده اند. جریان های شرط بندی در فوتبال ایران، بیشتر تحت عنوان پیشگویی مسابقات فوتبال فعال بوده اند و حتی با تحقیقات مشخص شده تبلیغات آنها توسط برخی رسانه ها و سایت ها، پیامک های ارسالی از طریق مخابرات انجام می شود. در سال های اخیر هم این بنگاه های شرط بندی با سوءاستفاده از فراگیرشدن فضای مجازی، اقدام به جذب مخاطب از طریق ...
طارمی آقای گل و ملی پوش چقدر می ارزد؟
گادوین منشا یکی از خریدهای خوب پیکان در فصل گذشته بود که به واسطه عملکردش مشتری های زیادی هم پیدا کرد. اگرچه مجید جلالی از ابتدا سعی داشت قرارداد این بازیکن دو ساله باشد اما این اتفاق نیفتاد. بازیکن 28 ساله پیکان آنقدر خوب کار کرد که مسوولان باشگاه پرسپولیس قبل از هر خریدی سراغ او رفتند و برخلاف تمام حرف و حدیث ها و ممنوعیت قرمزهای پایتخت از خرید بازیکن خارجی او قراردادش را به مدت دو سال امضا کرد ...
دایی به دنبال جذب مدافع پرسپولیس
علی دایی سرمربی تیم فوتبال سایپا تهران برای تقویت خط دفاع این تیم در لیگ برتر هفدهم، به جذب محمد امین آرام طبع مدافع نیمکت نشین پرسپولیس تاکید زیادی دارد و از مسئولان باشگاه سایپا درخواست کرده زمینه جذب این مدافع با تجربه را فراهم کنند. آرام طبع در تیم صبا قم درخشش خوبی زیرنظر علی دایی داشت و جزء بهترین مدافعان چپ لیگ پانزدهم قرار گرفت. به همین دلیل مسئولان باشگاه پرسپولیس برخلاف تمایل ...
روایت جدیدی از درگیری با دبیر و حواشی دیگر
دست بدهند. با این حال جدیدی عملکرد ورزشکاران در شورای شهر را عاری و بری از عیب و ایراد می داند و محکم و جانانه از خودش و دوستان ورزشکارش دفاع می کند. برخی از منتقدان حضور ورزشکاران در شورای شهر، از جمله دکتر زیباکلام، قبل از انتخابات گفتند که مردم باید با رأی خودشان، ورزشکاران را از شورای شهر بیرون کنند. شما هم قطعاً دفاعی نسبت به عملکرد خودتان دارید. اگر مایلید، گفت وگو را از همین جا ...
آلگری: به کاردیف می رویم تا قهرمان شویم
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از فوتبال ایتالیا، یوونتوس آخرین دیدار خودش را در هفته سی و هشتم لیگ ایتالیا برگزار کرد و با برتری دو بر یک برابر بولونیا در لیگ ایتالیا پایان داد. آنها در حال حاضر یک بازی دیگر با کسب سه گانه فاصله خواهند داشت. ماسیمیلیانو آلگری بعد از پیروزی برابر بولونیا که با گل های دیبالا و مویسی کین به دست آمد، گفت : فصل خیلی خوبی برای ما بود. هنوز هم ...
هافبک 35 ساله با شیاطین سرخ تمدید کرد
به گزارش ایسکانیوز، هافبک 35 ساله در تیم مورینیو بیشتر نیمکت نشین بود و تنها 3 بازی تا ماه دسامبر انجام داد. با این حال، هافبک انگلیسی توانست جایگاه خود را در تیم پیدا کرده و 18 بازی پس از آن فیکس بود. مورینیو چند روز پیش خبر از تمدید قراداد او داده بود که حالا این خبر به واقعیت پیوسته است. در حقیقت کریک با توافقی که با مورینیو داشت، در نهایت راضی شد یک سال دیگر در جمع بازیکنان شیاطین ...
فلافل هایی که نباید بخورید
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،این روزها در برخی از نقاط شهر اغذیه فروشی هایی دیده می شوند که از مشتریان خود به صورت سلف سرویس پذیرایی و اقدام به جذب مشتری می کنند. شاید برای هر کدام از ما پیش آمده باشد که در محله یا شهر خود با این اغذیه فروشی ها برخورد کرده باشیم، تا همین چند وقت پیش بود که خبرهایی مبنی از عرضه مواد غذایی ناسالم و غیر بهداشتی از رستوران های بین راهی به گوش می رسید ...
بانک مسکن پاسخگوی پول هایی که به اسم مسکن مهر گرفته، باشد
پیش رونق مسکن را تجربه کنیم و در نیمه دوم سال به دوره رونق با شیب صعودی تا پایان امسال برسیم. به گفته این کارشناس بازار مسکن معمولا در ماه مبارک رمضان افت معاملات مسکن را داریم اما با توجه به اینکه با ماه خرداد و فصل نقل و انتقالات همزمان شده، پیش بینی می کنیم امسال بهتر از پارسال باشد. با این حال امسال سونامی و جهش قیمت را پیش بینی نمی کنیم اما در حد تورم، افزایش قیمت خواهیم داشت. ...
ریاض به دنبال اعدام جوان معلول 23 ساله شیعه است
سعودی ها قصد دارند در ادامه سرکوب گری های وحشیانه خود، یک ناتوان جسمی شیعه را پس از گرفتن اعتراف اجباری اعدام کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت: عربستان قصد دارد یک ناتوان جسمی را پس از اعتراف اجباری و به جرم شرکت در اعتراضات گردن بزند. بر اساس این گزارش، دادگاهی در عربستان سعودی حکم اعدام یک مرد ناتوان جسمی را به دلیل حضور در تظاهرات صادر کرده ...
خواسته های ما را برآورده کنند برای ماندن یا رفتن تصمیم می گیرم/ اجازه نداریم سرنوشت استان را به نفع یک ...
اتفاق روی ندهد، حضور در استان به درد نمی خورد. استاندار کرمان عنوان کرد: آنهایی که مغرض هستند هم اعتراف کردند استان کرمان در دولت یازدهم نشان داد با دست خالی هم می توان کار کرد و در این استان سیاست زده مزمن سیاسی هم می شود سرمایه گذارانی را جذب کرد. رزم حسینی بدون نام بردن از فرد یا گروهی خاص ابراز داشت: چرا یک دفعه هول شده اید، خدا لعنت کند افرادی که تخم اختلاف در کشور ...
مهاجم سابق استقلال تمام طلبش را می خواهد
خبرگزاری مهر: پروپیچ مهاجم فصل گذشته تیم استقلال علیرغم قرارداد دو ساله اش با این تیم در ابتدای فصل گذشته به ناچار از جمع آبی های پایتخت جدا شد. وی بلافاصله بعد از جدایی از این تیم از طریق کمیته انضباطی فیفا شکایت کرد و باشگاه استقلال را محکوم به پرداخت مطالباتش نمود. حال این بازیکن یکی از طلبکاران بین المللی باشگاه استقلال است که پرونده اش در جریان است و این باشگاه محکوم به پرداخت ...
متروی اهواز روی ریل تاخیر/ضرب الاجل دولت ضربی نداشت
سابق متروی اهواز و موسوی شهردار باعث شد که هلاکویی پس از حدود 10 سال مدیریت در این سازمان استعفا دهد. محبوبی مدیرعامل جدید متروی اهواز اوایل مهر در این سمت منصوب ش و اما در آخرین روز های سال 1395 غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حکمی شهرام شاهین زاده را به عنوان مدیرعامل جدید سازمان قطار شهری شهرداری اهواز مترو رامنصوب کرد و معلوم نیست تا به ثمر رسیدن این مترو چند مدیر دیگر روی ریل تغییر قرار ...