سایر منابع:
سایر خبرها
نماز عید فطر موضوع مسابقه عکس کارکنان فرهنگ و ارشاد مازندران می شود
1394/4/21 - 11:55 472018 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران امروز(21تیر) در دومین جلسه شورای اقامه نماز این اداره کل با اشاره به اهمیت نمازاول و قت و آن هم به جماعت و بیان احکام در بین نمازگزاران، اظهار داشت: حضور مدیران و روسای ادارات تابعه ارشاد در نماز جماعت اول وقت موجب پویایی و حضور گسترده کارکنان در صفوف نماز جماعت می
احیا نشدن کَشکان کرخه را با بحران مواجه می کند
غربی ایران واقع شده که یکی از سر شاخه های مهم کرخه را تشکیل می دهد، این رودخانه حدود یک سوم خاک لرستان را دربرمی گیرد و شاهرگ حیاتی استان و به ویژه شهرستان پلدختر به شمار می رود. آب رودخانه کشکان از سمت شمال غرب، غرب و جنوب غربی به رودخانه های گاماسیاب و سیمره محدود می شود و از طرف شرق به سر شاخه های فرعی رودخانه دز و از جنوب به زیر حوضه های مشرف به رودخانه کرخه سرازیر می شود و شهرستان
احسان علیخانی در ممنوع التصویریم بی تقصیر است/ رقص و پایکوبی در هتل کوبورگ
وگو داشته است.به گزارش اورشلیم پست، وندی شرمن و یوسی کوهن، در دو هفته گذشته چند بار تلاش کردند تا برنامه های خود را هماهنگ کنند. این گزارش به صورت مستقیم به موردی اشاره نمی کرد اما موردی را که به ذهن متبادر می کرد این بود که شرمن اطلاعات مربوط به مذاکرات را به اسرائیل گزارش می کند. دیروز همزمان با روز شلوغ وین ، مراسم عروسی در هتل کوبورگ در جریان بود که با توجه به عدم اطلاع رسانی از پشت درهای
هنر بومی مغفول ماند/ از اعتبارات قطره چکانی تا شبهای موسیقی
، تکریم مفاخر و اندیشمندان، سامان بخشی موسسات و آموزشگاه های فرهنگی وهنری، تامین نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها را از جمله دغدغه ها بیان کرد و با تاکید بر برون سپاری فعالیت های فرهنگی و هنری و تقویت نهادهای مدنی در حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد: برگزاری جشنواره ها و همایش های فرهنگی و هنری منطقه ای، ت کریم ارباب رجوع و کاهش مراجعات به مرکز استان، پیگیری وضعیت مجتمع
اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب در مصلی/ تشکیل 15 کمیته برای برگزاری مراسم
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) ، نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین ید الله شیرمردی، مسئول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر، امروز یکشنبه، 21 تیرماه 94 در ستاد برگزاری نماز جمعه تهران برگزار شد. براساس این گزارش، شیرمردی در ابتدا با اشاره به اهمیت نماز عید سعید فطر اظهار کرد: نماز عید فطر، از نمازهای کلیدی دین مبین اسلام، از سنت های رسول اکرم(ص) و نمازی است که پاداش نمازگزاران در
روحانی عوض شده یا مردم دوره امام حسن(ع)؟/ واکنش اسرائیل به یادداشت ظریف
تولید کمک کند. عزت ا... یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می گوید: با توجه به اینکه پرداخت یارانه نقدی با کسری اعتباری مواجه است اما دولت به دلیل ترس از انتخابات جرات اجرای آن را ندارد. وی ادامه داد: به طور طبیعی انتخابات در پیش رو است و دولت هم دوست ندارد، ناراضی در این موضوع داشته باشد. ** خراسان دستور مهم برای ارتقاء اعتماد به کارآفرینان بر
بهبود وضعیت حجاب آسیب پذیری جامعه را کاهش می دهد/تمامی ارگانها در افزایش فرهنگ عمومی نقش دارند
ثابت قدم شوند. در مصاحبه ای دیگر از با فرماندار شهرستان بستک صورت گرفت ، مهندس میر مرسل ایزدی پور فرماندار شهرستان بستک گفت: بر مسئولان شهرستان واجب است که مسأله حجاب را یکی از دغدغه های خود قرار دهند و زمانی که فرهنگ عمومی را مورد آسیب شناسی قرار می دهیم باید مسائل فرهنگی و از جمله حجاب به مرحله نظارت و اجرا برسد . وی افزود: با توجه به اینکه فرهنگ ما یک فرهنگ ایرانی اسلامی و یک فرهنگ
میامی تشنه تر از همیشه/ سرزمین آفتابگردان ها روزگار خوشی ندارد
صورت جد پیگیری شده و می شود. 88 درصد جمعیت شهرستان میامی روستا نشین هستند مقام عالی دولت در شهرستان میامی همچنین با اشاره به جمعیت 22 درصدی شهر نشین این شهرستان، گفت: میامی 38 هزار نفر جمعیت دارد که 88 درصد از این میزان در 49 روستا ساکن هستند لذا توجه به تامین آب شرب در روستاها یکی از مهمترین دغدغه های دولتمردان در سرزمین آفتابگردان ها و خوشه های طلایی است. قاضی با
زیرساخت های مخابرات جم ارتقا یابد/ روستاهای جم اینترنت ندارند
، این موضوع نیز با جدیت در دستور کار مخابرات قرار گیرد. فرماندار شهرستان جم با اشاره به وضعیت نامطلوب مخابرات در شهرستان، خواهان قرار گرفتن جم در اولویت برنامه های توسعه ای و اعتباری در حوزه زیرساخت های ارتباطی شد و تاکید کرد: شهرستان جم در زیرساخت های ارتباطی با مشکلات جدی تری به نسبت کل استان مواجه است و لازم است تدابیر ویژه تری در این موضوع اتخاذ شود. نوروزی در ادامه تکمیل هر چه سریعتر ساختمان مخابرات شهرستان، اتمام عملیات کابل کشی در سطح شهر جم و نیز حل برخی مشکلات در پرداخت حقوق کارکنان مخابرات روستایی شهرستان را خواستار شد. ...
نجات 75 هزار نفر از مرگ توسط ناجیان غریق در دریای خزر
41 میلیون نفر گردشگر به استان های گیلان، مازندران و گلستان اشاره کرد و گفت: در تطبیق این میزان سفر و مقایسه آمار کم غریق در سواحل شمال کشور با آمار زیاد سایر کشورهای جهان از جمله آلمان با 820 غریق در سال میلادی گذشته که مجهزترین و قوی ترین ناجیان غریق را از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در جهان دارد، می توان به اهمیت کار ناجیان کشور در کنترل و کاهش آمار غریق در سطح این سواحل پی برد. وی
پیش بینی حضور 200 هزار زائر در یادمان های دفاع مقدس بانه
کرد: با توجه به اینکه شهرستان بانه دارای دو یادمان دفاع مقدس است (یادمان شهدای غریب سیران بند و یادمان دفاع مقدس بوالحسن) سالانه محل حضور تعدادی از هموطنان عزیزمان در قالب کاروان های راهیان نور است. سلیمی زمان ورود زائران راهیان نور به شهرستان بانه به صورت سازماندهی شده را بعد از ماه مبارک رمضان و از روز 29 تیر ماه جاری اعلام کرد و گفت: این حضور تا اول مهر ماه ادامه خواهد داشت و از اول
لطفا دست نگه دارید! احتمال وجود آثار بسیار با ارزش دوران قاجار در پادگان شهید فرامرزی ساری
وارش نیوز مرتضی رنجبر ملکشاه * : از سال 1388 که مجلس شورای اسلامی طرح لزوم خروج پادگان ها از شهرها را تصویب کرد موضوع خروج پادگان شهید فرامرزی ساری نیز بر سر زبان ها افتاد. این مکان که سال ها پیش از انقلاب به ارتش اختصاص یافته تا به امروز به عنوان یکی از پادگان های استراتژیک نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان مازندران، زیر نظر تیپ مستقل 230 پیاده سرلشگر شهید اسدالله متاجی مشغول ارائه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد. بین سال های 1388 تا 1393 هی
طرح ساماندهی مقطع متوسطه در مدارس مازندران اجرا می شود
/> نظری با اشاره به ساختار جدید نظام آموزشی، عنوان کرد: با توجه به ساختار جدید نظام آموزشی، جابجایی مدارس در مقطع متوسطه اول و دوم اجتناب ناپذیر است. دبیر پروژه مهر مازندران خاطرنشان کرد: خانواده ها در جریان باشند که جابجایی مدارس در راستای استقرار پایه نهم بوده که در چشم اندازی 5 ساله نظام جدید آموزشی در مدارس مستقر خواهد شد و هدف نهایی از اجرای این نوع جابجایی ها کیفی کردن آموزش
کار معاونت زنان ریاست جمهوری ارائه آمار نیست
اسلامشهر و فرماندار و شهرداران آن مناطق داشته باشیم که اگر قرار شد تا ورامین هم مترو ادامه داشته باشد حمایت های لازم صورت بگیرد. در همه اینها با توجه به تأکیدات رهبری بسیار مهم است که همتی برای استفاده از ظرفیت های مردمی وجود داشته باشد. دیدیم که در تشییع جنازه شهدای غواص، مردم از هر نوع ذائقه ای در مراسم حضور پیدا کردند. این مردم آمادگی دارند اما کم کاری از ماست. رهبری می فرمایند: بودجه
برای ارتقای سطح کیفی تحصیل دانش آموزان از تمامی امکانات بهره خواهیم گرفت
این شهرستان بسیار کم است که برای اجرای هرچه بهتر برنامه آموزشی و پرورشی نیازمند اعتبارات ویژه هستیم و هم اکنون استفاده از کمک های خیرین را در دستور کار قرار داده ایم. امان الله فرجی با بیان اینکه ستاد پروژه مهر در مدارس این شهرستان تشکیل شده افزود: با توجه به تغییر نظام آموزشی در سال تحصیلی آینده آمار دانش آموزان متوسطه اول در این شهرستان افزایش و تعداد دانش آموزان متوسطه دوم کاهش چشمگیری
امام جمعه دیر: نمازجمعه تقویت معرفت دینی جامعه است
به نمازجمعه برنامه ریزی داشته باشد. امام جمعه دیر اظهارکرد: علاقه مندی مردم به نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است که دشمن درصدد تضعیف حضور مردم در این سنگر معنوی فرهنگی است. وی اضافه کرد: برای جذب بیشتر افراد به نمازجمعه اعضای ستاد دغدغه های مردم را به امام جمعه انتقال تا امام جمعه در خطبه ها نظرهای مردم مورد توجه قرار دهد. حسینی در ارتباط با تاثیر کارفرهنگی در جامعه بیان کرد
فرماندار ساری : متاسفانه در نقاط ساحلی وضعیت حجاب نامطلوب است
نگاه های آلوده و هرزه مصون نگه می دارد و عفاف خود را حفظ می کند و از تیررس آسیب هایی که همواره در کمین بدحجاب ها است مصون می دارد. فرماندار مرکز استان مازندران تاکید نمود : امروزه دنیای استکبار به شدت به مبارزه با معضل حجاب پرداخته و حجاب را مانع بزرگی برای رسیدن به اهداف شوم و پلید خود می داند. واحدی با تاکید بر اینکه تمام برنامه ریزی های دشمن برای نابودی اعتقادها و باورهای مردم است
یاد 9 شهید عملیات رمضان در خلیل آباد گرامی داشته شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حیات از مشهد، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، سی و سومین سالگرد شهادت 9 شهید گلگون کفن و افتخارآفرین عملیات رمضان با حضور مسئولین و خانواده های شهدا در فرمانداری خلیل آباد برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام ناهیدی امام جمعه، علی اصغر مرادزاده فرماندار، جواد زارع پور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خلیل آباد و تعدادی از خانواده های شهدا و ایثارگران این شهرستان نیز
بهترین کار اجتماعی خدمت به مردم است
توقعات جوانان، رعایت نکردن مسائل راهنمایی و رانندگی و عدم شناخت والدین از فرزندان را از جمله عواملی برشمرد که در هفته گذشته باعث ایجاد آسیب هایی در شهرستان شده بود. امام جمعه گلپایگان همچنین به ایستگاه دوچرخه سواری شهر گلپایگان و دوچرخه سواری بانوان در شب اشاره کرد و گفت: این امر در دستور جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قرار گرفت و با توجه به اینکه حساسیت هایی در شهر بوجود
منهای پایتخت
/> درخواست تبدیل کاشان به استان ایلنا، کاشان: ابوالفضل صدرائیه، فرماندار کاشان، گفت: تبدیل این شهرستان به استان، منوط به طرح تقسیمات کشوری مصوب مجلس است و تا آن زمان باید منتظر طرح تفصیلی باشیم. صدرائیه در پاسخ به سؤالی درباره جایگاه امنیتی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کاشان نسبت به سایر شهرستان های کشور، گفت: این شهرستان درحال حاضر به عنوان پایگاه مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی در منطقه و همچنین در زمینه
از بحران کم آبی تا بی برنامگی برای مهار آب های سطحی در کجور
آب تأکید و اظهار کرد: دغدغه امسال ما بحث کم آبی و بعضا در برخی نقاط بی آبی است که به همین منظور کارگروهی در این باره از قبل از عید نوروز تشکیل شد تا نسبت به نحوه مدیریت بحران آبی که با آن مواجه هستیم، برنامه ریزی و تصمیم سازی صورت گیرد. محمدعلی قمی اویلی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی و مدیریت در مصرف آب جدی گرفته شود، افزود: باید فرهنگ سازی و مدیریت صحیح تر در مصرف آب مورد توجه قرار
مرور عناوین مختلف خبری استان گلستان
به فعالیت های این شورا ذکر کرد. کاظمی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد توجه به موضوع پدافند غیرعامل و سیاست های دولت تدبیر و امید، گزارشی از عملکرد ستاد پدافند غیرعامل را ارایه نمود. معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گرگان خواستار شناسایی و طبقه بندی تهدیدات احتمالی، تبیین میزان نفوذ و عمق تأثیر آسیب ها برای استمرار فعالیت های ضروری در چرخه خدمات رسانی، اعلام ظرفیت موجود در
گفتگوی “محمد جعفر محمد زاده” با “مهدی نژاد” امام جمعه سابق کوهدشت
به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ ماشا الله مروجی (ره) گفتگوی صمیمانه دکتر محمد جعفر محمد زاده را با حاج سید علی مهدی نژاد امام جمعه سابق کوهدشت و امام جمعه فعلی گرمسار را خدمت مخاطبان ارائه دهیم . دکتر محمد جعفر محمد زاده : در یک روزجمعه بهاری [...] به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ ماشا الله مروجی (ره) گفتگوی صمیمانه دکتر محمد جعفر محمد زاده را با حاج سید علی مهدی نژاد امام جمعه سابق کوهدشت و امام جمعه فعلی گرمسار را خدمت مخاطبان ارائه دهیم . دکتر محمد جعفر محمد زاده : در یک روزجمعه بهاری با قرار قبلی راهی گرمسار شدم .از سالهایی که جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج سید علی مهدی نژاد کوهدشت بوده تا الان ارتباط مستمر و البته خانوادگی ام با ایشان قطع نشده است. بار چهارمی است که به گرمسار می آیم ، سه بارش جمعه بوده و توفیق شرکت در نماز جمعه را هم یافته ام. واین بار به قصد دیگری آمدم ،چهارمین سالگرد رحلت حضرت آیت الله مروجی نزدیک است و قصد دارم برای سالگردش مجموعه مختصری منتشر کنم .بعد از نماز جمعه به منزل آمدیم و آقای مهدی نژاد با همان صمیمیت قدیم و قبلی گرم پذیرایی و صحبت شد. اجازه خواستم بحث را روی موضوع اصلی متمرکز کنم ضبط را روشن کردم وبحث آغاز شد. بحث کوهدشت که به میان می آید آقای مهدی نژاد گل از گلش می شکفد و با لذت خاطرات کوهدشت را تعریف میکند.صحبتها از مرحوم اقای مروجی شروع شد و به دوران دفاع مقدس و ویژگی های مردم کوهدشت وبرخی تلخ وشیرین های کوهدشت کشیده شد.وقتی از کوهدشت و مردمش به اسم یاد می کند تو گویی که زاده کوهدشت و دهها سال در میان مردم بوده است.هنوز هم ارتباطش را با برخی اهالی کوهدشت قطع نشده و بعضی ها استخاره و مسایل شرعی شان را تلفنی با وی در میان می گذارند.سال 65 که در میان استقبال مردم وارد کوهدشت شد 28-29 سال بیشتر نداشت وده سال در میان مردم ماند وعلیرغم خواست مردم و علاقه قلبی اش به شهرستان الیگودرز رفت و حدود 8 سال هم آنجا ماند و پس از آن به گرمسار که استان زادگاهش هست آمده است. اکنون هم فعال و با نشاط علاوه بر کار امامت جمعه مسئولیت اداره حوزه های علمیه استان را بر عهده دارد و به همین جهت است که غالبا هفته ای سه روز را در سمنان و یا سایر شهرستانها برای رسیدگی به امور حوزه می گذراند.در این سفر سید حسن پسر ارشدشان که تا اوایل دوره راهنمایی را در کوهدشت درس خوانده بود دیدم و متوجه شدم که پس از ده سال درس و بحث مستمر حوزوی در قم به گرمسار آمده و کمک کار پدر شده است ودر غیاب او نماز جماعات را به جا می آورد و نایب پدر است.و چقدر شبیه روزهایی است که پدرش به کوهدشت آمده بود. پدری که امروز دانه های موی سیاه در سر وصورتش نایاب شده است. با تشکر از جنابعالی که فرصت دادید و مجالی فراهم فرمودید تا در باره موضوعاتی که قطعا مورد علاقه شما هم هست گفتگو کنیم.شما ده سال از بهترین سالهارا در کوهدشت سپری کردید ،بهترین که می گویم از چند جهت ،یکی اینکه دوره ای به کوهدشت آمدید که تجربه قبلی امامت جمعه در دو شهر را داشتید وامام جمعه با تجربه ای محسوب می شدید و دیگراینکه حدود یک دهه از انقلاب اسلامی گذشته بود و مردم کوهدشت هم به بلوغ سیاسی اجتماعی خوبی رسیده بودند و دوران شور و شعور دفاع مقدس هم بود و بعد هم از جهت میزان اثر گذاری حضور ده ساله شما که واقعا دوره ای ماندگار و به یاد ماندنی و پر خاطره است، به مناسبت سالگرد رحلت مرحوم آیت الله مروجی بحث را از ایشان شروع می کنیم و از جنابعالی میخواهم هر طور صلاح می دانید آغاز بفرمایید. بسم الله الرحمن الرحیم. ضمن تشکر و قدردانی از شما به خاطر ایده خوب و خیری که در زمینه کارهای فرهنگی دارید به ویژه این که در باره آیت الله مروجی می خواهید کاری انجام دهید. زمانی که کوهدشت بودم هر موقع مهمانی برای ما می رسید به ویژه مهمانانی که مقداری به طرف دنیا متمایل شده بودند تلاش می کردیم هرجور شده ترتیب ملاقات آنها را با آقای مروجی بدهیم ومعمولا این اشخاص وقتی می رفتند و بر می گشتند خیلی تحت تاثیر قرار می گرفتند وخود شان به زبان می آوردند که ما بد جوری در مسایل دنیا گرفتار شده ایم و باید برویم تغییری در خودمان ایجاد کنیم.ایشان دو تا اتاق کوچک داشت که خود من چند بار به ایشان گفتم که اجازه بدهید دستی به سر و روی این دو اتاق بکشیم و حد اقل سفیدشان کنیم و او می گفت نه نیازی نیست، تا به حال عمر من اینگونه گذشته است . در هر صورت تا آنجا بودیم حتی اجازه سفید کردن آن دو اتاق را ندادند.همه مردم کوهدشت هم معتقد بودند از منزل ایشان تا مسجد جامع، مردم مسیر از برکت وجودشان متاثر شده اند.اهل ذکر بودنش و ذکر گفتن و تواضعش و سلوک و راه رفتنش و نحوه برخوردش با مردم به نحوی بود که همه مردم را تحت تاثیر قرار داده بود. بالاخره ایشان تقریبا تنها روحانی مقیم شهر بودند و شما هم امام جمعه شهر ،قطعا به واسطه دغدغه های مشترک و از جمله حوزه علمیه ارتباطات شما در آن ده سال با ایشان زیاد بود و می دانستید که مرحوم آقای مروجی نسبت به حوزه علمیه باقر العلوم که خودش بنا نهاده بود حساسیت ویژه داشت.نگاه ایشان به حوزه و تربیت طلاب چگونه بود؟ گاهی اوقات راجع به حوزه باهم صحبت می کردیم که خوب است مقداری بیشتر به طلبه ها برسیم واز جهت امکانات و شهریه قدری توجه بیشتری بکنیم.ایشان می گفت:طلبه اگر سختی نبیند در آینده نمی تواند فرد مفیدی باشد باید در شرایط سخت با زی طلبگی درس بخوانند تا بتوانند رشد معنوی کنند.در هر صورت ایشان به همان اندازه ای که برای خودشان چیزی نمی خواستند در نقطه مقابل دغدغه حوزه و طلبه ها را داشتند. به نظر شما راز محبوبیت ایشان و جایگاهشان در دلهای مردم چه چیز می تواند باشد؟ ایشان در رفتار شخصی شان بسیار اهل مراقبت بودند، روزی به ایشان تعارف کردم که از چای و امکان پذیرایی که بود میل بفرمایند ،گفت نذر کرده ام اگر بیشتر از مقدار معین و مورد نیاز مثلا بیشتر از یک چای بخورم روزه فردا بر من واجب شود وخودم را عادت داده ام که کم غذا بخورم و کم استفاده کنم. کارهایش روی حساب و کتاب بود،در خوردن و آشامیدن در سخن گفتن وخیلی چیز های دیگر اهل رعایت و مراقبت بود.مردم هم واقعا چون می دیدند ایشان عالم عامل است و خودش اهل عمل است خیلی متوجه ایشان بودند و احترام می گذاشتند و در دل مردم جای گرفته بود . ارتباط کاری شما با ایشان در بحث مراجعات مردم و پاسخگویی به نیاز های دینی مردم چگونه بود؟در هر صورت شما امام جمعه شهر بودید و ایشان روحانی قدیمی، شما جوان و پر انرژی بودید وایشان دوران کهولت و پیریشان را می گذراندند. در طول ده سالی که در کوهدشت بودم ارتباط من با ایشان بسیار گرم و صمیمی بود.اواخر صحبت شده بود که بعد از ده سال از کوهدشت به الیگودرز بروم خوب مردم آن زمان خیلی لطف داشتند وایشان با اینکه اهل فضل و دانش بود و من هیچ گاه خودم را طلبه ای بیشتر در مقابل شان نمی دانستم دیدم با جمعی از معتمدین شهر آمدند منزل ما و تعبیراتی به کار بردند که باعث شرمندگی من شد، این روحانی پیرمرد با آن اوصاف معنوی و شان و جایگاه معنوی که داشتند گفتند:امام جمعه در یک شهر حکم پدر را دارد و پدر هیچ موقع بچه هایش را رها نمی کند برود،الان اگر شما این شهر را رها کنید و بروید این شهر بی صاحب میشود وامروز که در کوهدشت یک وحدتی ایجاد شده است وجود شما ضروری است . خلاصه اینکه ایشان وقتی بنا بود برای خودشان قدمی بر دارند هیچگاه جلو نمی افتاد اما وقتی می دید موضوعی برای عموم است پیش قدم میشد .ضمن اینکه واقعا پشتوانه بزرگی برای فعالیتهای دینی و مذهبی امام جمعه در شهر بودند. یکی دیگر از ویژگی های مرحوم آیت الله مروجی عزت نفس ایشان بودکه من در ده سالی که در کوهدشت بودم یک بار ندیدم که یک جمله ای مبنی بر احتیاج و نیاز شخصی خودشان بر زبان بیاورند و تا جایی که بیاد دارم ندیدم از کسی یا جایی چیزی بخواهد و اظهار نیازی بکند،عزت نفس ایشان به اندازه ای بود که هیچ موقع نه به خودش و نه به دیگران اجازه نداد برای او چیزی بخواهند مستغنی مستغنی بود.با حد اقل ممکن زندگی می کرد و زندگی ایشان هم برای ما و هم برای همه کسانی که می آمدند و می دیدند باعث عبرت بود.روزی یکی از آقایان روحانی که در تهران برای خودش زندگی مرفهی درست کرده بود به دیدن من آمد،من دیدم بهترین راه برای اینکه ایشان مقداری متنبه شوند این است که ببرمشان پیش آقای مروجی ،وقتی برگشتیم دیدم که ایشان بسیار متاثر شده و با خود می گفت:خدایا ایشان دارد زندگی می کند ما هم داریم زندگی می کنیم،او به چه فکر می کند و ما در چه افکاری هستیم وبه چه صورت دارد حرکت می کند وچه کسی را الگوی خود قرار داده است.به این جهات بود که مردم به او علاقمند شده بودند وهمیشه هم این مطلب را داشت و می گفت:باید اول خدا را راضی کرد بعد مابقی چیزها خودشان درست می شوند. او به این حد از اطمینان قلبی رسیده بود. خدمات مرحوم آیت الله مروجی و مشخصا خدمت ماندگار ایشان یعنی تاسیس وتداوم حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) حایز اهمیت است،از آنجایی که شما به حسب مسئولیتتان در شهر در جریان کار حوزه و نقش مرحوم ایشان بوده اید در این زمینه اگر نکته ای باقی مانده بفرمایید. حوزه علمیه در هر جایی چراغ دین در آن جا محسوب می شود.آقای مروجی برای حوزه علمیه خیلی زحمت کشیدند و خیلی تلاش کردند.علیرغم اینکه آقای مروجی اهل هیچ درخواستی نبود ولی ایشان برای ارتقا حوزه از هیچ کوششی فر گذار نبودند برای پیشرفت حوزه هر گاه موقعیتی پیش می آمد مثلا مسئولی می آمد و یا خودشان در زمینه جمع آوری زکات، با زحمت فراوان اقدام می کردند.بلاخره حوزه ای را که خودشان سالها پیش با جمع محدودی طلبه پایه گذاری کرده بودند ، بنای ساختمانی اش هم با همت خودش آغاز شده بود وتا بود تمام توانش این بود که حوزه را به نحواحسن اداره کند و البته به اداره حوزه بر اساس روش سنتی حوزه هم اعتقاد داشت.همانطور که امام فرموده بودند به فقه جواهری اعتقاد دارند ایشان هم بر این روال معتقد بود وبرای تربیت طلاب با زی طلبگی، از ظاهر گرفته تا درس و بحث بسیار کوشا و جدی بودند والحمد لله امروز حوزه کوهدشت از حوزه های خوب و فعال استان لرستان محسوب می شودکه طلاب خوبی تربیت کرده و آینده درخشانی هم دارد که جزو باقیات الصالحات ایشان محسوب میشود. شما ده سال یعنی از سال 65 تا 75 در کوهدشت بودید.قبل از آن هم تجربه امامت جمعه در رامشیر و رامهرمز را هم داشتید از سال 75 هم تا کنون در شهرهای الیگودرز و گرمسار مشغول اداره این جایگاه اجتماعی و معنوی هستید .کوهدشت را در مقایسه با جاهای دیگر چطور دیدید؟ بنده تقریبا 31 سال است که امام جمعه هستم. در کوهدشت یکی از ویژگی های مردم این بود که ظاهر و باطن مردم یکی بود،در این مدتی که من کوهدشت بودم مردم اعتماد خاصی پیدا کرده بودند که من این اعتماد را نه قبل دیده بودم و نه بعد که تا این اندازه به یک طلبه اطمینان شود. مثلا در نماز وقتی برای باران دعا می کردیم مردم اعتقاد داشتند که حتما باران می آید واصل هم برای استجابت دعا هم همین اعتقاد است، لذا به خاطر همین اعتقاد خداوند هم تفضل می کرد و باران رحمتش را نازل می نمود.ویژگی دیگر مردم کوهدشت این بود که زیاد سخت گیر نبودند که همه چیز را از لحاظ قانونی حل وفصل کنند سعی می کردند کمتر دادگاه بروند و راضی بودند مشکلاتشان را پیش یک طلبه مطرح کنند تا بروند دادگاه پیش قاضی و این هم نشانه اعتمادشان به روحانیت بود شما آن زمان را به یاد بیاورید یک شهرستان بود و یک قاضی به نام آقای عبداللهی که به همه امور می رسید برای اینکه مردم قسمت عمده مسایلشان را در بین خودشان و یا در دفتر امام جمعه رفع و رجوع می کردند.ویژگی دیگر مردم کوهدشت سخاوتمندی آنها بود علیرغم اینکه وضع مالی آنجا خیلی خوب نبود ولی با این وجود مردم بسیار سخی بودند و خدا هم بر همین اساس خیر و برکتش را بر مردم نازل می کرد .خصوصیت دیگر مردم پافشاریشان بر حق بود معمولا مردم اگر به مطلب حقی می رسیدند دیگر رها نمی کردند.ما اول که آمدیم مردم خیلی روی خوش نشان ندادند 150 نفر بیشتر نماز جمعه نمی آمدند بعد وقتی دیدند راهی که ما دنبال می کنیم راه حقی است و دنبال خط و جناح نیستیم دیگر رها نکردند و از این رو تا روزهای آخر که آنجا بودیم همیشه نماز جمعه با شکوهی داشتیم ولذا وقتی آقای موسوی دامغانی معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای معرفی امام جمعه بعدی رفته بودند تعریف می کرد می گفت من اولین باری است که برای معرفی امام جمعه ای می روم می بینم مردم برای امام جمعه قبلی گریه می کنند.و لذا این را که گفتم فقط برای این بود که بگویم مردم کوهدشت وقتی حقی و یا راه درستی را تشخیص می دهند پای کار می ایستند و در حمایت از مسیر درست هم همواره حساب شده و با اعتقاد هستند. مردم کوهدشت در شجاعت هم کم نظیرند. آیت الله نعیم آبادی امام جمعه ونماینده فعلی ولی فقیه در بندر عباس، آن زمان آمده بود کوهدشت و رشادت رزمندگان کوهدشت را که دیده و شنیده بود می گفت نظام به جای اینکه برود در برخی جاها برای جنگ سرمایگذاری کند بهتراست قدری بیشتر به کوهدشت توجه کند و توانش را اینجا بگذارد همین جوانان تکلیف جنگ را روشن می کنند. در عملیات مرصاد هفت هزار نفر از مردم کوهدشت رفتند و سینه سپر کردند جلوی دشمن ایستادند واین در حالی بود که خیلی از شهرها ی اطراف تخلیه کرده و رفته بودند در هر صورت در کنار سایر صفات خوب مردم کوهدشت شجاعت،سخاوت و یک رنگی از مشاهدات عینی من در آنجا بود. شما در طول مدتی که در کوهدشت بودید منشا برکات و خدمات خوبی شدید با وجود اینکه می فرمایید در ابتدا کار سخت بود اما به سرعت توانستید در دل مردم جا باز کنید از روزهای آغاز کار و کلا فضای کارهای فرهنگی کوهدشت حتما گفتنی های فراوانی دارید که البته باید در مجال جداگانه ای به آن پرداخت ولی مایلم از این فرصت پیش آمده قدری خاطرات شما را مرور کنیم. از همان ابتدا در کوهدشت احساس می کردم اگر سخنی می گویم هدر نمی رود. مثلا یک روز همان اوایل رفتم مجلس ختمی در مسجد دیدم از شدت دود داخل مسجد پیدا نیست گفتم این جا چه خبر است؟گفتند در فاتحه خوانی رسم است که تا پایان چند بار سینی پر از سیگار را می چرخانند ومردم هم سیگار بر می دارند و می کشند. من دیدم عجب چیز بدی است، یک اطلاعیه ای دادم و در آن پیشنهادهایی نوشتم که در مراسم ختم و فاتحه چه بشود و چه نشود،خیلی زود مردم همراهی کردند ،خادم مسجد آمد گفت که در اولین مجلس سیگار آورده اند و من گفته ام که امام جمعه ممنوع کرده است و صاحب عزا بدون هیچ مقاومتی پذیرفته است . یا مثلا دیدم در کوهدشت تا چهل روز در منزل صاحب عزا خرج می دهند ، اطلاعیه دادم که برای اموات، مستحب چیست و واجب کدام است و توصیه دین چیست،دیدم خیلی زود جا افتاد و مقاومتی هم نشد. همان طور که گفتم در حل و فصل دعوا ها و اختلافات مردم بیشتر حکمیت یک طلبه را می پذیرفتند تا محکمه و قاضی و دادگاه واین را شما در خیلی از جاها نمی دیدید.الان هم من در جاهای دیگر وقت می گذارم و صحبت می کنم ولی تاثیری که در کوهدشت می دیدم نمی بینم. از ویژگی های کوهدشت خیلی می توان گفت.من وقتی از سفر مکه برگشتم به آقای هادیان گفتم که برای نزدیکان و مسئولین شهر یک نوبت شام بدهیم شما خودتان هم در جریان بودید ،دیدم مردم به اندازه ای لطف کردند ومحبت نمودندکه ما چندین شبانه روزشام و نهار درست کردیم و مهمانی دادیم. البته مایه اش هم خیرات خود مردم بود که هدیه می آوردند وما هم فقط درست می کردیم وتبدیل به غذا می کردیم و پذیرایی می کردیم تا جایی که من دیگر توان سر پا ایستادن نداشتم.محبت مردم به گونه ای بود که امام جمعه را متعلق به خودشان می دانستند به نحوی که من احساس می کردم مهمان مردم هستم. سالهای اول حضور شما در کوهدشت مصادف بود با سالهای اوج دفاع مقدس که دوران افتخار آمیزی برای تاریخ کوهدشت است و شما خیلی از شهدای گرانقدر که سرمایه های ابدی مردم کوهدشت هستند و خانواده های آنها را می شناسید به نظر شما مناسبات مردم با دفاع مقدس چگونه بود؟ گذشته از گردانهای رزمی جوانان کوهدشتی و دلاوری هایشان ،مردم عادی در کمک به جبهه و جنگ با اینکه وضع مالی مناسبی هم نداشتند در بحث کمک به جبهه بسیار فعال و سخاوتمند بودند. به خاطره دارم که یک روز سردار حاج نوری فرمانده لشکر 57 حضرت ابوالفضل(ع) تماس گرفتند وگفتند که رزمندگان در کردستان با کمبود آذوقه به ویژه گوشت و مواد پروتئینی مواجه اند.با اینکه شهر بمباران می شد ومردم در شهر نبودند همان موقع در دفتر امام جمعه جلسه ای تشکیل دادم و گفتم از جبهه این پیغام رسیده است.در مدت یک هفته 13 کامیون گوسفند جمع آوری شد و من خودم و نماینده وقت و چند نفر از مسئولین شهرستان رفتیم منطقه عملیاتی “گمو”و” گرد رش” هدایای مردم را به رزمندگان رساندیم و برگشتیم. شما میدانید که موشکهایی که به عراق اصابت میکرد بخشی از مناطق اطراف کوهدشت پرتاب می شد اما من نشنیدم که کسی پیدا شود و علیه نظام قدمی بردارد و اسرار نظام را افشا کند.مردم واقعا در شرایط سخت جنگ همراهی شان با نظام در سطح عالی بود در برخی جاها می شنیدیم مردم به خاطر کمبود آذوقه اعتصاب و یا اظهار نارضایتی می کردند اما در کوهدشت در آن شرایط سخت نانوایی ها نانشان می ماند ،علتش هم این بود که روستاییان که میزبان مردم جنگ زده بودند خودشان آذوقه مردم را تامین میکردند وکمبودی احساس نمی شد حتی در قم از این دست مشکلات وجود داشت و البته ما وقتی تعریف می کردیم خیلی ها باورشان نمی شد. رابطه مردم کوهدشت را در کل با روحانیت چگونه ارزیابی می کنید؟ روحانیت در کوهدشت علیرغم تعداد کم، خوب عمل کرده است و به همین جهت مردم هم خوب برخورد می کردند حتی اگر شخصی عملکرد بدی هم داشت مردم رازداری می کردند.مثلا طلبه ای رفته بود جایی و بد عمل کرده بود ولی مردم به من منتقل نکردند بعد گفتم چر نگفته اید گفتند ما سعی کردیم که پنهان کنیم که هم شما را ناراحت نکنیم هم آسیبی به آبروی روحانیت وارد نشود.در کل روحانیت نزد مردم کوهدشت احترام داشت و رابطه حسنه ای وجود داشت که البته احترام و رابطه دو طرفه ومتقابل بود. در مدتی که در کوهدشت بودید حتما به این نکته التفات فرمودید که مردم کوهدشت و به ویژه جوانان آن از هوش سیاسی سرشاری بهره مند هستند و قطعا خاطرات خوبی هم دارید. بله واقعا کوهدشتی ها دارای اطلاعات و معلومات عمیق سیاسی هستند.شش ماه قبل از اینکه آقای منتظری برکنار شوند آن موقع در دبیرستان امام جعفر صادق(ع) که من رفته بودم برای سخنرانی برخی آمدند و به من گفتند این شیخ هم که خراب کرده است و این نشان میداد که مردم و به ویژه جوانان نسبت به موضوعات سیاسی حساس وپیگیر هستند واز مسایل سیاسی پشت پرده هم با اطلاعند، لذا همانطور است که می گوئید مردم کوهدشت دارای بینش سیاسی دقیق و عمیقی هستند و فکر می کنم از قبل هم چنین بوده اند. دوره ای که شما کوهدشت بودید حوادث تلخ و شیرین سیاسی زیادی مخصوصا در جریان انتخابات کوهدشت رخ می داد، حتما خاطراتی هم از آن دوره دارید.مخصوصا آن واقعه تلخی که چند نفر بی گناه کشته شدند و درگیریهایی در اطراف فرمانداری رخ داد. انتخابات(سال68) را به آرامی پیش برده بودیم، ولی معاون سیاسی و فرماندار وقت مقداری کار شکنی کردند ونگذاشتند. همان روز ها رییس اداره اطلاعات وقت کوهدشت آمد و گفت اگر شما ورود نکنی اینها نمی توانند هیات اجرایی تشکیل بدهند. البته آنها نمی خواستند امام جمعه در کارشان دخالت کند بعد دیدند ظاهرا چاره ای ندارند ،بعد از نماز مغرب و عشاء بود که فرماندار آمد پیش من و گفت خوب است امشب شما هم سری بزنید فرمانداری. من هم رفتم و با وساطت من و صحبتی که با عقلای هر دو طرف کردم لیست هشت نفر را به 30 نفر مدعو دادم و گفتم لطفا به اینها رای بدهید تا غائله بخوابد با اینکه برخی معترض بودند ولی با رای زنی با اشخاصی مثل مرحوم حاج سید علی رضا هاشمی،ابراهیم باقری وعلی تیموری به نتیجه رسیدیم تا اینکه ساعت 11 شب قبل از اتمام مهلت قانونی هیات اجرایی تشکیل شد. در کل مسئولین سیاسی شهر و استان به علت محاسبات غلطی که داشتند دچار اشتباه شدند و بعد ازانتخابات مردم متاسفانه به خیابانها ریختند و بعد چند نفر بی گناه هم کشته شدند. اگر به محض وقوع هم من در جریان قرار می گرفتم شاید می شد مانع از آن اتفاق ناگوار شد ولی چون نمی خواستند من در مسائلشان دخالت کنم مرا در جریان نگذاشتند . بعد هم وقتی رییس اطلاعات گفته بود برویم فلانی را بیاوریم گفته بودند که در شهرستان نیست در حالی که بودم و اگر در بین مردم حاضر می شدم مردم به حسب تجربه در موقعیت های دیگر حرف مرا گوش می کردند و متفرق می شدند . بعد هم وارد ماجرا شدیم و با کمک معتمدین، شهر آرام شد وجالب که همان کارهایی که در دفتر من مکتوب و به توافق وامضای طرفین رسید تا شهر آرام گرفت را در شورای تامین استان بدون اینکه نامی ببرند به عنوان کار خودشان معرفی کردند . البته خاطرات شیرین کوهدشت بیش از تلخی هاست . مجددا از شما سپاسگزارم که وقت دادید و این مجال فراهم شد. برای بنده هم فرصت مغتنمی بود تا هم امروز در نماز جمعه با شکوه گرمسار شرکت کنم و تداعی خاطرات 20-25 سال پیش بشود و هم از سخنان ارزشمند شما در باره مرحوم آیت الله مروجی وسایر موضوعاتی که مطرح شد بهره ببرم. من هم برای شما توفیق آرزو می کنم و امیدوارم در مسیر فعالیتهای فرهنگی تان خداوند شما را یاری بدهد . کانون فرهنگی سبحان تصاویر : اختصاصی میرملاس درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
با این باندبازی ها ملوان در تالاب غرق می شود / استاندار اسبق گیلان در جمع اصلاح طلبان
است. وی داشتن امکانات لازم فرمانداری برای ناجیان غریق را امری مهم دانست و یادآور شد: با کمبود لباس نجات غریق مواجه هستیم و از 158 دست لباس تنها 58 دست لباس نجات غریق خریداری شده است. فرماندار انزلی بر ضرورت استقرار نیروهای ناجی غریق در مناطق خطرآفرین ساحل دریای انزلی را تاکید کرد و متذکر شد: انتظار می رود با توجه به شرایط حساس ساحل انزلی، امسال حضور نیروهای هلال احمر در ساحل
بستر فرهنگی برای فعالیت بانوان در مازندران فراهم نیست/ضرورت آشنایی فرمانداران با مسائل بانوان
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، مریم جمشیدی عصر امروز در جلسه هم اندیشی مشاور امور بانوان فرمانداری های مازندران در سالن اجتماعات این فرمانداری بابل با اشاره به اینکه انتظار ما از امور بانوان، بررسی و پیگیری مسائل عمده شهرستان است، افزود: امور بانوان در کنار توانمندی هایی که دارند با مشکلاتی نیز مواجه هستند که باید با ایجاد چنین فضایی در صدد کاهش مشکلات باشند. وی با اشاره به
تیم های عملیاتی برای مرمت زیرساخت های بخش سیلزده بلده نور اعزام شدند
طرح ها را گزارش دهند تا به محض ابلاغ بودجه از محل تملک و دارایی استان در کمیته برنامه ریزی اعتبارات مورد نیاز برای این طرح ها اختصاص داده شود. خنجری همچنین با بیان این که تا پایان ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر فرصت چندانی باقی نمانده است ، گفت : با توجه به این که مردم پس از یک ماه روزه داری تمایل زیادی برای سفر به غرب مازندران بویژه این شهرستان گردشگرپذیر را دارند مسوولان ادارات در
انتقال آب به کشتارگاه صنعتی بم با 420 میلیون تومان / ایجاد بورس خرمای کشور در بم
خبرنگاران خبرگزاری ها، نشریات و رسانه ها در شهرستان به خوبی فعالیت دارند، البته گلایه هایی از برخی نشریات وجود دارد، زیرا نشریات برای تنویر افکار مجوز دارند، اما برخی روزنامه ها و نشریات به آگهی نامه تبدیل شدند. حقوق مردم با مطالبه آنها ضایع نمی شود فرماندار بم ابراز داشت: یک خبرنگار باید اطلاعات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... را به صورت شفاف به مردم منتقل کند، زیرا انتقال اخبار و
روزانه 3 مورد آتش سوزی در جنگل های مشگین شهر اتفاق می افتد
گرمای هوا در مناطق مختلف شهرستان رخ داده و تشدید می شود. دادوند 90 درصد آتش سوزی ها در جنگ ها و مراتع مشگین شهر را عمدی دانست و تصریح کرد: پارک جنگلی مشگین شهر 300 هکتار وسعت داشته که سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران و مسافران ورودی به این شهرستان می شود و امیدواریم شهروندان در حفاظت و صیانت از این منطقه بکر طبیعی تلاش بیشتری داشته باشند. فرماندار شهرستان مشگین شهر نیز با
انتقال یک میلیون نفر در چین درپی طوفان چانهوم
ها بازگشته اند. طوفان چانهوم ابتدا وارد شهر جوشان در استان جه جیانگ شد و بلافاصله بر اثر آن صدها پرواز لغو و بسیاری از بزرگراه های استان بر روی خودروها بسته شد. اداره کنترل سیل استان اعلام کرده که به دنبال وزش این طوفان در بسیاری از بخش ها و شهرستان های بیش از 400 میلیمتر باران در خلال چند ساعت باریده است. بیش از هفت هزار و 300 فروند کشتی که ماموریت انتقال مسافران
قاچاق دام تهدیدی برای سلامت جمعیت دامی است
به گزارش ایرنا ایوب فلاحی روز شنبه در نشست کارگروه تخصصی کنترل و مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام که با حضور مدیرکل دامپزشکی و جمعی از مسوولان شهرستان منوجان برگزار شد افزود: با توجه به فعالیت حیاتی و تخصصی دامپزشکی برای تامین، تضمین و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه همکاری ادارات عضو کارگروه دام و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تمامی بخشهای شهرستان با دامپزشکی ضروری است. وی بیان کرد