سایر خبرها
در شعله با تو رقصان با همخوانی صابر ابر در تالار وحدت روی صحنه می رود
... او البته در قطعه می خواهمت از افکت های الکترونیک هم استفاده کرده. آهنگساز ارغوان دلیل خودش را برای استفاده از موسیقی الکترونیک دارد: موسیقی الکترونیک بُعد جدیدی از موسیقی را پیشِ روی شما قرار می دهد که هنرمند به سختی می تواند دست رد به آن بزند. استفاده مناسب در جایگاه مناسب می تواند عالی باشد. در واقع، بهره گیری از موسیقی الکترونیک در سریال پرده نشین ، شروع تجربه حرفه ای بود؛ اگرچه این دو هیچ ...
حجاب و عفاف از شاخصه های اجتماعی پیشرفت و تمدن اسلامی است
جنگِ نرمِ فرهنگی درباره آن برنامه ریزی جدّی می کند، عفاف است، گفت: کمتر موضوعی در تمدن غرب وجود دارد که به اندازة موضوع پوشش روی آن سرمایه گذاری شده باشد؛ چراکه از آشکارترین نشانه هایی که می تواند نفوذ فرهنگ غرب را در جوامع نشان دهد، آرایش و پوشش ظاهری مردم است. حجاب رفتاری آکنده از پیام های معنوی است که غربی ها از آن هراس دارند این کارشناس دینی ادامه داد: حجاب علاوه بر این که ...
روزآمد برنامه ای کارآمد در حوزه اقتصاد/ اجرای خوانندگان پاپ با لباس کارگران
چگونگی پل زدن از شکست هایشان به موفقیت را روایت می کنند. خرمشاهی با بیان اینکه میهمانی کاری بخش دیگری از برنامه روز آمد است که در آن با نمایش یک محفل دوستانه از کارآفرینان و کارگران، فرهنگ های غلط و آسیب های جامعه از جمله اینکه همه راه های موفقیت به کنکور ختم می شود و یا اینکه کار هست و کارکن نیست، به بوته نقد گذاشته می شود، گفت: خانواده خوشبخت روزآمد که متشکل از یک زوج جوان هستند با نگاه ...
شمشیری که غرب بر "سیمای حجاب" می زند
های ماهواره ای، ساخت سریال های ضداخلاقی، تبلیغ محصولاتی ناهنجار و پوششی غربگرایانه تا ساخت آثاری کینه جویانه با رسالت آگاهی بخش اسلام ادامه دارد و همچنان رسانه های شیطانی غرب به سودای تصاحب تفکر به سمت تجمل در حال عبور به خاکریزهای این سرزمین هستند و در این شرایط وظیفه ای خطیر مبنی بر دیده بانی فرهنگی و شکل بخشی به محصولاتی هدفمند که نقشی تقابل گرایانه با اهداف شوم غربی ها را داشته باشد، باید در سرلوحه برنامه ریزی ها قرار گیرد. *وطن امروز ...
رؤیت هلال
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : موضوعی مهمی که در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان همیشه مورد بحث و جدل قرار می گیرد، رویت هلال ماه شوال (عید سعید فطر) است. در این نوشتار سعی بر آن شد ه است که این موضوع ، بگونه ای ساده و روان و دور از هر گونه اصطلاحات فنی و پیچیده فقهی که شاید درک آن برای غیر متخصصین این فن مشکل و غیر قابل فهم باشد، بصورت اختصار بیان مطلب شود. دیدگاه ...
موسیقی پاپ مردانه ما خیلی زنانه شده/ روی دست کسی تتو می بینم حالم بد می شود/ هر جیغ زنانه ای، چپ کوک نمی ...
سانسور خواهد شد، چنین کلماتی در سروده های مولانا و حافظ هم وجود دارد. بنابراین می خواهم بگویم که این موضوع، به رویکرد شاعر برمی گردد، که برداشت غلطی را نمی خواهد از این کلمه به مخاطب القا کند. هر بوسیدنی که عاشقانه نیست. گاهی بوسه بر دست و پیشانی مادرهم ممیزی شد. * زمانی که کارتان را شروع کردید، تلویزیون بهترین مرجع معرفی آثار شما بود. من اولین بار آهنگی را زنده در تلویزیون ...
با همسر بی مسئولیت خود چگونه رفتار کنیم؟
می شود تمام مسئولیت زندگی مشترک بر دوش یکی از زوجین سنگینی کند یا آن که بر عهده کسی بیفتد که قرار است برای جبران کاستی های همسر بی مسئولیت، نقش فعالی داشته باشد و ایفای نقش کند. مثلا پدری برای حمایت از فرزند خود در مقابل فرد بی مسئولیت، اقدام به حمایت های مالی و اقتصادی فراوان می کند یا مادری برای جبران بی مسئولیت های فرزندش، عهده دار انجام تمامی وظایف منزل می شود و... . برای مواجهه با ...
جوانترین استاد دانشگاه که فقط یک بار شاگرد اول شد
انسان است و از احساس سرشار است. سین: دوست داشتید پولدارترین مرد دنیا بودید؟ جیم: تا حالا به این موضوع فکر نکردم اما فکر میکنم پول ساز بودن از پول دار بودن بهتر است اما به صورت کلی پولدار بودن یا پول ساز بودن هر دوی آن در زمانی لذت بخش است که لذت ان را با افرادی تقسیم کنیم که بسیاری از داشته های عادی ثروتمندان رویای اصلی انها محسوب می شود،به اعتقاد من پولدار ترین فرد دنیا سخاوتمند ...
یادداشت حسین قدیانی در مورد امیر تتلو
روزنامه را راه ندادی، حالا این اهل فتنه را گذاشته ای در اتاقت که چه بشود مثلا؟! بعد با تشر ادامه دادم؛ اگر هم الان بیرونش نکنی، فردا در روزنامه، ماوقع را شرح خواهم داد! مطمئن باشید! از قضا، به یک ماه نرسید که بی نیاز به عملی کردن آن تهدید، شنیدم طرف را از دادسرا انداخته اند بیرون! این را هم بگویم؛ سئوال و جواب، فقط وقتی شروع شد که دیگر عباس عبدی در اتاق نبود! وقتی عباس عبدی داشت می رفت بیرون، به من ...
مصائب دردآور یک خانواده تهرانی
.... چندین بار تا سر چهار راه رفتم تا دستم را رو به مردم دراز کنم اما نتوانستم و دست خالی برگشتم. دختر 18 ساله ام تا به حال چندین خواستگار داشته اما تنها به دلیل اینکه نمی توانیم جهیزیه بدهیم به خواستگارها جواب رد می دهیم. دخترم مریض است. یک غده در گلویش دارد که نیاز به عمل دارد اما بخاطر تنگ دستی پول عمل را نداریم و این غده هم روز به روز در حال بزرگ تر شدن است.غصه ها و سختیهای زندگی ام ...
شاخصه های میانه روی در سیره معصومین(ع)
که سبک زندگی شامل همه مسائل زندگی انسان می شود. مبانی سبک زندگی با همه قسم های خود، اصول سبک زندگی با رویکرد های مختلف و روش و اجزای بسیارِ دیگر، در مسئله سبک زندگی دخیل هستند که ضمن شناسایی رابطه معنایی و منطقی آنها، محصولی را با نام سبک زندگی اسلامی می توان بر اساس سیره و سخن معصومان دریافت و از آن بهره وافر برد. بنابراین همه تلاش ها و مجاهده های علمی که در این زمینه صورت می گیرد، اگر در بستر ...
عید سعید فطر؛ بهترین موسم انجام صله رحم
ها و کینه ها در جامعه به خصوص در میان گروه اقوام و خویشان است می گوید: بکوشیم در پایان ماه مبارک رمضان، دستاوردهای معنوی ارزشمندی که به دست آورده ایم را کماکان در وجود خود نگه داریم تا این برکات و الطاف خداوندی همواره در زندگی و در طول سال تداوم داشته باشد و از آن ها به نحو احسن بهره مند شویم. وی می افزاید: از جمله این برکات و دستاوردها همین است که اگر در گذشته کمتر به دیدار با اقوام و ...
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ 1394/04/24
کننده با پشتوانه مردم، دنیا را به قبول حقوق ایران واداشته است. حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی افزود: دشمن تلاش می کند از موضوع هسته ای برای جلوگیری از برجسته شدن ایران اسلامی استفاده کند. وی ادامه داد: نگاه ما به مذاکرات، فراتر از موضوعات هسته ای است و از این فرصت برای زنگارزدایی از چهره ایران در عرصه های بین المللی بهره می بریم. ** فرهیختگان 94/4/24 * مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل ...
نقدی بر آثار “هنرمند انسانگرای دلزده از مدرنیته” / فردین صحرایی
نقدی بر آثار “هنرمند انسانگرای دلزده از مدرنیته” پاتوق هنری میرملاس / فردین صحرایی – - در این نوشتار، نگارنده می کوشد نگاهی نقدمحورانه و اجمالی به آثار طراحی و پوستر آقای علی آقا حسین پور (1361) داشته باشد. تلاش صاحب این قلم، این بوده که جهت خوانش و تاویل آثار هنرمند، ترکیبی از روش [...] نقدی بر آثار “هنرمند انسانگرای دلزده از مدرنیته” پاتوق هنری میرملاس / فردین صحرایی - - در این نوشتار، نگارنده می کوشد نگاهی نقدمحورانه و اجمالی به آثار طراحی و پوستر آقای علی آقا حسین پور (1361) داشته باشد. تلاش صاحب این قلم، این بوده که جهت خوانش و تاویل آثار هنرمند، ترکیبی از روش های نقد فرمالیستی، نقد مضمونی و نقد بینامتنی را جهت واکاوی و تحلیل آنها مد نظر قرار دهد. بنابراین با این وصف، سعی گردیده که هم جنبه های مربوط به فرم و صورت و المانهای بصری آثار و هم مفاهیم و معانی نهفته در آنها و نیز تاثیرپذیری ها و ارجاعات بینامتنی و روانشناختی آنها نیز مورد بحث قرار گیرد. اگر بخواهیم آثار طراحی آقای حسین پور را به عنوان هنرمند طراح گرافیک، تحت عنوانی مختصر مورد کنکاش قرار دهیم، شاید تعبیر “هنرمند انسانگرای دلزده از مدرنیته” پربیراه نباشد. چنانکه ترسیم پیکره ها ی انسانی و پرتره ها، وجه شاخص و بنیادین آثار اوست. چگونگی بیان و نگریستن به انسان، در قالب هنر طراحی و نقاشی، دغدغه و چالش اساسی دست کم هنرمندان عصر رنسانس تاکنون بوده است. پیشینه ی تاریخی و روند شکل گیری و نضج فلسفه ی اومانیستی و سیر تحول و تطور آن در بطن نگرش ها و پاردایم ها و مکاتب هنری و فلسفی از رنسانس به این سو و وقایع تاریخی قرون پیشین و در نهایت منتهی شدن به عصر مدرنیته، اساس و بنیان تفکر ، اندیشه ، هستی شناسی و معرفت شناسی انسان معاصر به خویشتن و ورای خود و طبیعت است. نگرش انسان، پس از گذار از عصر رنسانس(نوزایی) به خویشتن و مناسبات خود با جهان پیرامون معطوف گردید و نگاه وی از آسمانها و عوالم ماوراء الطبیعه به انسان و پیکره های انسانی و مادیت و جسمیت و واقعیت ملموس دوخته شد. نتیجه ی چنین بینشی به انسان و جهان هستی، بنیان های تفکر و اندیشه و فلسفه و هنر را برای همیشه دگرگون ساخت و ساحت ها و افق هایی از هستی و انسان بر وی گشوده شد، که شیوه ی زیست و جهان بینی انسان را متحول ساخت، شاید بتوان گفت نخستین نشانه های این عصر نوین، با الهام به آثار هنری عصر طلایی یونان باستان و در قالب مجسمه سازی و نقاشی هویدا گردید. حسین پور نیز به عنوان طراح گرافیکی که در یک بافت تاریخی و جغرافیایی منحصربفرد به تجربه گرایی تصویری و بهره گیری از ظرفیت های بصری خط و طراحی روی آورده، کوشیده که با تاثیر-پذیری از تکانه های روحی و روانی دوران مدرن و استفاده از عناصر زیبایی شناختی آثار طراحان و نقاشان بزرگ معاصر و پیشین، سلوکی نقاشانه جهت کشف و شهود زوایای پنهان درونی خود در پی گیرد. درهم تنیدگی و پیچیدگی های پیکره ها و ماهیچه های انسانی با اتکا به ظرفیت های بیانی و بصری خط، گویی استعاره ایست رندانه و هوشمندانه به وضعیت ناپایدار، متزلزل و افسارگسیخته ی انسان دوران کنونی، که شمایل های اشمئزاز گونه و دلهره آور آنها، ترجمانی است از ابهام گونگی ، سردرگمی و تعلیق روحی و روانی انسان در مواجهه با پدیده ها و دستاوردهای نوین تکنولوژیک. ترسیم این گونه ی پرتر ه ها به نوعی شیوه ای بینش خودنگارانه و عکاسانه به طراحی است و هم به نوعی شیوه ای مبتکرانه و خلاقانه در به سخره گرفتن ظواهر و صور مادی بشری. به گونه ای که انگار طراح، عامدانه لایه های رویی و سطحی پوست انسان را کنار زده و نسوج و بافت ها و ماهیچه ها را با بیانی خطی و انتزاعی پیش روی مخاطب می گشاید و با دفرمه نمودن اعضای صورت در لابیرنتی (هزارتو) از شبکه ها و حامل های خطی مخاطب را به سفر و ضیافتی رازآمیز دعوت می کند که همانا گویا کنایه ای از سرنوشت و تقدیر محتوم و گریزناپذیر انسان در زندگیست. اگر در کارها و آثار ابتدایی و متقدم حسین پور با ابعاد بزرگ کادر بندی و طومارهای طویل چند متری مواجهیم، به تدریج در آثار متاخر ایشان با قطع های محدود و کوچک و ابعادی در حدود سی تا چهل سانتیمتری بر می خوریم که بیانگر جزئی نگری و بیان و تشخص هنری اوست. آثار ابتدایی حسین پور در نگاه نخست ما را به آثار فرهاد گاوزن (1353) رهنمون می سازد، این اثر-پذیری و تاثیر بینامتنی به منزله ی یکی از مولفه های آثار هنری مدرن و پسامدرن، بیش و پیش از هر چیزی از شاخصه های آفرینش هنری در پاردایم مدرنیته و مدرنیسم است. هنرمند و خالق اثر هنری دوران مدرن، مولفیست که از پیش متن ها و بافت-های (context) متاثر از ابزارها و تولیدات تصویری و رسانه ها ی متنوع و بی شمار، به شکلی ناخودآگاهانه بهره می برد تا از خلال ذهن و انگاره ها ی درونی خویش، به نگاه و دریافت و ادراک و تفسیر شخصی دست یابد. حسین پور نیز متاثر از این گونه فضاهای مجازی و انبوه رسانه های ارتباط جمعی، پیش زمینه ها و پیش متن های ذهنی و بصری و تفکری خود را بر انبوهی از آثار طراحان و نقاشان پیکر نگار و فیگوراتیو استوار نموده است. المانهای روانشناسانه ، هیجانات روحی و عاطفی و اضطراب و تنهایی بشری متاثر از نقاشان پسا دریافتگر(پست امپرسیونیست) به ویژه ونسان ون گوگ (1890-1853) نقاش شهیر و بزرگ هلندی، نقاشی فیگوراتیو و خود نگاره ها و چهره نگاره ها و بدن های پیچان و حس درونی آثار اِگون شیله (1918-1890) نقاش فیگوراتیو و اکسپرسیونیست اتریشی، از شکل افتادگی های خشن بدنی و بحران روانی انسان عصر مدرن در آثار فرانسیس بیکن (1992-1909) هنرمند اکسپرسیونیست ایرلندی و نیز نقاشی ها و برهنه نگاری های نقاش واقع گرای بریتانیایی؛ لوسین فروید (2011-1922)، را می توان برخی از رهیافت های بینامتنی حسین پور در فرایند آفرینش پرتره های انسانی تلقی کرد. خطوط ناآرام و کج و معوج و طرح های ناقص و بریده بریده و سایه روشن های مخدوش را در جای جای طراحی های هنرمند مذکور به وضوح می بینیم. این گونه خطوط انسان نگارانه حکایت از روان خسته و مضطرب پیکره ها و بی پناهی و سرگشتگی سوژه دارد. به زعم این قلم، گمان می رود محور اصلی این آثار، نوعی تالمات روحی و درونی و دگردیسی روانی انسان معاصر است که در گیرودار خودباختگی و بحران هویت عصر فضای مجازی، به دنبال راهی در میان هزارتوی بی انتهای تعلقات دنیوی و مادیست. این طرح واره های کابوس وار که تکرار ایماژهای آشنای شخصیت های تحریف شده ی انسانی است، واگویه ای اندام وار از درام تراژیک انسان معاصر است. شخصیت پرتره ی هنرمند در آثارش در بافتی اغراق آمیز و از شکل افتاده، تکرار سوژه ی بشری ورای بیان رئالیستی و فرمالیستی است. شیوه و سبک و سیاق تجریدی حسین پور در طراحی-هایش، تاویل پذیری و تفسیر آنها را به نگاه و خوانش مخاطب موکول می کند و چنان او را میخکوب می کند که در پی یافتن مفری برای گریز از ابهام و هراس نهفته در اثر می گردد، در حالی که این گونه به نظر می رسد که هنرمند به شکلی ارادی خواسته که این سرگشتگی و گیجی دهشتناک درون خود را به دیگران منتقل کند. چنین گریز خود خواسته از قطعیت و صراحت و شفافیت، تنها با تمهید خطوط رقصان و پیچان و گریزان و نا استوار و دفرمیزاسیون سطوح بیرونی و درونی پیکره ها و رمزگشایی از لایه ها و اعماق درونی انسان به سرانجام رسیده است. یکی از عناصر برجسته و بارز آثار حسین پور، تاکید و بازنمایی چشم ها به مثابه ی دریچه ی روح آدمی است، این گونه مصور نمایی چشم ها در اغلب کارهای ایشان به ویژه در آثار متاخر طراحی-هایش مشهود است. دیدگان آدمی گرچه در این آثار تهی از هر سوگیری و بینایی است، اما با حذف آنها تنها عنصر طرح که با پس زمینه ی خالی و تک رنگ – که نشانه ای از رازآلودگی و بی-کرانگی است- هم پیوند است، همان چشم هاست. بافت ها و حرکات نرم و آهنگین خطوط که آکنده از ریتم و هارمونی است و کنتراست های( سایه روشن ها) مواج که گاهی حالت اُریب و گاهی منحنی می یابند، پویایی اودیسه واری را باز می نمایاند و تضاد و تناقض درون و برون آدمی را القا می کند. حسین پور در میانه و هنگامه ی عصری می زید که از یک سو پیوند عمیقی با سنت و فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی دارد و از سوی دیگر، پنداشت ها و باورهایش متاثر از آبشخور فرهنگی و فلسفی و هنری عصر پسامدرن غرب است. بدین روی همچون اغلب هنرمندان تجسمی و گرافیک معاصر کشورمان و از جمله جریان هنری آوانگارد سقاخانه ی دهه ی 40 و 50 خورشیدی وی نیز دچار نوعی آمیختگی فرهنگی و امتزاج هنری و تعلیق هویتی است که برآمده و برآیند و محصول شرایط نوین جهانی دوران مدرن و پسامدرن است. شاید در دهه های اخیر گرایش و اقبال هنرمندان تجسمی اغب به سمت و سوی زبان بصری برگرفته از هنر فراملی و غرب بوده است، که بی تردید ناشی از شرایط و الزامات چنین عصری است، اما هنرمند و مولفی که هنوز روند طبیعی دریافت و ادراک معرفتی و هستی شناسانه ی مدرنیته را طی ننموده ودر جامعه ای زیسته که هنوز به بلوغ اجتماعی و فرهنگی دست نیافته، آیا می تواند بدون گذار و انتقال، درک کامل و جامعی از هنر پسامدرن داشته باشد؟ به گمان من، اصالت و ماندگاری هر اثر هنری، منوط به درک درست از بافت و شرایط تاریخی و فرهنگی جامعه ایست که هنرمند آفرینشگر را در دامان خود می پروراند، بدین مفهوم که زمینه ی تاریخی و فرهنگی و المان ها و مولفه های بومی و ملی می تواند منابع الهام هر هنرمندی باشد که عدم شناخت و نگرش به آنها وی را به بیراهه خواهد کشاند. مبرهن است که فلسفه ی هنر پسامدرن بر شانه های فرهنگ و فلسفه ی اومانیستی، رئالیستی، ناتورالیستی، دموکراسی، سوررئالیسم و مدرنیسم ایستاده است، بدون گذار از مبادی این پاردایم ها و جریانات و مکاتب، انسان به درک و فهم امروزی از جهان و هستی و خویشتن نمی رسید. اما قصه ی این جریان و حیات فرهنگی و فلسفی در کشور ما و اغلب کشورهای جهان سوم و در حال توسعه به لحاظ ساختارهای اجتماعی و فرهنگی و سنتی و روند تاریخی آن به گونه و شکلی دیگر رقم خورده است. در چنین وضعیتی اگر هنرمند طراح از عناصر و مولفه های بومی و ملی چه به لحاظ فرمی و ساختاری و چه به لحاظ مضمونی و محتوایی بهره نگرفته باشد، تنها به خلق آثاری دست خواهد زد که نسخه های اصلی آنها توسط هنرمندان غربی، بسی باشکوه تر و پیشتر از هنرمندان هم-وطنمان آفریده شده است. در فرایندی چند سویه و چند گانه که مجموعه ی داشته ها وجریانات و فضاهای بومی، ملی و فراملی؛ هویت و شخصیت و فردیت هنرمندان هم عصر ما را شکل و قوام می بخشد، پایه ها و اساس تفکر هنری هنرمند را شاخصه های بومی و قومیتی می سازد که عناصر ملی و مفاهیم فراملی، ساختمان و شاکله ی آن را تشکیل می دهد. ارجاع و تاکید نشانه شناختی بر این پارامترهای بومی و ملی، موجب استحکام و هویت بخشی به آثار هنری خواهد شد، که فقدان آنها را در عدم معنا بخشیدن و انسجام بخشیدن به آثار حسین پور مشاهده می کنیم. - - - - منبع خبرگزاری آرتنا درج شده توسط : سجاد همتی / دبیر پاتوق هنری " میرملاس " ...
چگونه دعا کنیم
ویژه ای داشته اند، امام سجاد (ع)، امام صادق (ع)، امام رضا (ع) و سایر ائمه (ع) وقتی می دیدند که شاعری در مدح اهل بیت (ع) شعر می گوید و ولایت را معرفی می کند او را تکریم می کردند این بزرگواران حتی وقتی شاعر و مداحی وارد جمع آنها می شد به احترام او برمی خاستند و این خیلی معنا دارد، مداحان ما باید بدانند که در تاریخ جای آنها خیلی رفیع بوده است. مداحان باید با تلاش علم تحقیق و مطالعه مداحی خود را ...
تحمیل رأی یا تحقیق/ نقدی بر کتاب حجاب شرعی در عصر پیامبر[ص]
است از مجموعه فعالیت هایی که به کمک آن ها رابطه بین واقعیت ها مورد مطالعه قرار می گیرد. موفقیت و دست یابی به این هدف مستلزم آشنایی پژوهش گران با مبانی نظری و داشتن تجربه عملی است. (دلاور، صفحه 21) یا: پژوهش عبارت است از مجموعه فعالیت هایی است که پژوهش گر با استفاده از آن ها به قوانین واقعیت پی می برد. (همان، صفحه 25) یا: تحقیق عبارت است از مجموعه فعالیت هایی که برای کشف بخشی از جهان حقیقی انجام می ...
شرکت های خارجی به دنبال بازار مصرف ایران هستند، نه سرمایه گذاری/ مهلت 7ماهه دستگاه قضایی به مدیران پدیده ...
خرید و فروش سهام و تبلیغات این شرکت قبل از آغاز رسیدگی به پرونده تخلفات، صادر شد تا افراد دیگری قربانی سودجویی های دلالان نشوند و سرمایه های اندک خود را از دست ندهند اما هیچ دستوری برای توقف پروژه پدیده صادر نشد و منعی نیز برای ادامه فعالیت های آن وجود نداشت چرا که معتقد بودیم باید این پروژه ها به سرانجام برسد ولی موضوع اصلی این بود که مدیران شرکت باید با فراهم کردن نقدینگی به طور قانونی از منابع ...
نقش جحاب در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرایم
انجام شده تأکید اصلی بر زنان می باشد که نیمی از افراد جامعه را تشکیل می دهد و از آن جهت که در تنظیم روابط زن و مرد نقش دارد، به همه افراد جامعه مربوط می شود این حکم از آثار، برکات و نقش آفرینی های خاصی برخوردار است. اگر حقیقت این حکم برای انسان ها روشن و آشکار گردد بعید است که فطرت های سالم و خداخواه تسلیم آن نشوند و آن را اطاعت ننمایند. بر همین اساس حجاب و پوشش اسلامی که یکی از اوامر انسان ساز ...
مردمی جامانده از زیارت حرم بهشتی امام رضا(ع)
، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی هم معتقد است که وجود نورانی حضرت امام رضا (علیه السلام) در ایران اسلامی یک موهبت الهی برای ملت است و اینکه برخی از هموطنانمان در زندگی خود توفیق زیارت ایشان را ندارند، مسئله ای است که باید مورد توجه مسؤولان باشد. حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از زاویه دیگر به موضوع نگاه می کند و می گوید: اینکه انسان بخواهد به ...
تو کیف شما چه خبره؟
مجله سیب سبز - شقایق جعفری: جوان و زیبا ماندن تنها دغدغه چهره ها نیست. ما هم دلایل زیادی برای مراقبت از زیبایی مان داریم. اما از آنجاکه ستاره ها به واسطه حرفه شان نگرانی بیشتری در مورد ظاهر خود دارند بد نیست اطلاعاتی از محصولات آرایشی و بهداشتی مصرفی شان داشته باشیم تا شاید اسباب و وسایل کیف آرایشی آنها راهنمای خوبی برای ما باشند. در این شماره سه چهره دیگر از محبوب ترین لوازم بهداشتی و آرایشی خود ...
تفاوت نسخۀ لیبرالی و اسلامی برای کنترل انسان
زندگی بهتر طبیعتاً نیاز به برنامه داریم تا این برنامه ما را به اهداف مان برساند. انسان در همۀ ابعاد حیات خودش نیاز به برنامه دارد و حتی در قطعات کوچک تر زندگی هم بدون برنامه نمی شود پیش رفت. حتی برای تفریح، برای تغذیه و سطحی ترین نیازهای حیاتی خود، نیاز به برنامه دارد. اما قبل از اینکه دربارۀ برنامه ای که دین به ما می دهد، صحبت کنیم، بهتر است قبلاً دربارۀ اینکه یک برنامۀ خوب چه ویژگی هایی باید داشته ...
نگاهی به عید فطر در گستره ادب فارسی
.... رمضان کوره ایی است که هستی انسان را می سوزاند و آدمی نو با جانی تازه از آن سر بر می آورد . فطر شادی و دست افشانی بر رفتن رمضان نیست ، بر آمدن روز نو، روزی نو و انسانی نو است. بناست که رمضان با سحرها و افطارهایش ، با شبهای قدر و مناجات هایش از ما آدمی دیگر بسازد . اگر درعید فطر درنیابیم که از نو متولد شده ایم، اگر تازگی را در روح خود احساس نکنیم، عید فطرعید ما نیست . از اینروست که در دعای قنوت ...
ما مرتضی پاشایی را نمی فهمیم!
هیچ چیز حرف نمی زنند. امید نعمتی: وضعیت موسیقی پاپ البته در گذشته بسیار بهتر بود. برای مثال ما خواننده ای مثل ناصر عبداللهی را داشتیم که موسیقی و صدایش خوب بود و خب می شد فهمید که این آدم چطور می تواند خواننده ای باشد که آدم دوستش داشته باشد، به هرحال یک فاکتورهایی بود که تعدادی از خوانندگان نسل اول موسیقی پاپ مثل شادمهر عقیلی یا علیرضا عصار و غیره داشتند. اینها کاراکتر جالبی ...
شاکری نژاد ابراز امیدواری کرد: تداوم حرکت رو به پیشرفت جهاد دانشگاهی خوزستان
، اظهارکرد: از جمله این موفقیت ها می توان به موفقیت مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان در سطح بندی وزارت علوم، موفقیت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان در برگزاری اولین جشنواره دانشجویی شعر و ادب و پذیرش دانشجو در مرکز علمی کاربردی استان اشاره کرد. وی با ابراز امیدواری از این که موفقیت های جهاد دانشگاهی خوزستان و حرکت روان و رو به پیشرفت در استان، بیش از گذشته تداوم یابد، افزود: از همه ...
صدرالدین حجازی و سینا حجازی، پدر و پسر هنرمند
می بینم مانند سایرین نیست و به نوعی هویت خاص خودش را دارد و مولف است برایم جذاب می شود. با همین نگاه بی طرفانه این حرکت مستقل او را رو به موفقیت می بینید؟ صدرالدین: مهم ترین وجه کار سینا این است که روی پای خودش ایستاده و تا اینجای کار پیش آمده است. روزی که تصمیم گرفت مستقل شعر بگوید، کار بسازد و آن را اجرا کند احساس کردم آدم موفقی خواهد شد. چون در این عرصه اگر چشم به راه حس ...
ناگفته هایی از زندگی حسین منزوی در یک کتاب
یکی دو سال آخر حیات شاعر با او داشته است. با اسماعیلی درباره این کتاب به گفت وگو نشسته ایم. ابتدا بگویید که چطور با حسین منزوی آشنا شدید؟ اولین کنگره شعر و قصه جوان هرمزگان در آذرماه1378 برگزار شد. در این کنگره چند چهره مهم به عنوان میهمان ویژه حضور داشتند؛ از جمله عبدالعلی دستغیب و حسین منزوی؛ محمدعلی بهمنی هم که به نوعی بار اصلی برگزاری کنگره را بر دوش داشت. این کنگره ...
از افتخارات هنرمند پیشکسوت چرام تا گلایه رئیس انجمن خبرنگاران از مدیران
هیچ دغدغه ای برای خود ندارم ولی دغدغه هنر اسلامی را دارم و انتظار دارم کمک کنید همانگونه که قبلا بچه ها در گروه های تئاتری جمع می شدند و علاوه بر کارهای دینی، کارهای هنری آموزش داده می شد، این شهرستان بارور شود. این آموزگار هنر در شهرستان چرام با تاکید بر این مطلب که در این شهرستان بهترین هنرمندان خوابیده اند، ابراز کرد: هنرمندان چرام می توانند در سطح کشور، حرف برای گفتن داشته باشند ...
مرثیه ای برای وداع یک اسطوره + عکس
دارد . والدین کاسیاس هم از این قاعده مستثنی نیستند و به پیوستن پسرشان به پورتو واکنش نشان دادند. آنها گفته اند که "در زمان لونزو سانز و کالدرون برخورد خوبی با کاسیاس می شد اما در مورد پرز این طور نبود. پرز، هرگز ایکر را به خاطر قد کوتاهش دوست نداشت. ایکر تا جایی که می توانست طاقت آورد و یک فشار روانی را تجربه کرد و شرایطش با بازیکنان دیگر خیلی متفاوت بود. او در پنج سال اخیر مورد بی عدالتی قرار گرفت ...
ضیافت الله، لقاء الله را به دنبال دارد
چه مسئله های برای آنها حل شده است. چقدر در برابر گناه قدرت تمکّن داشته و چقدر در برابر دشمن قدرت تصمیم دارد. ماه مبارک رمضان برای سالکان الی الله، ماه محاسبه است. از این رو امام سجاد (علیه السلام) فرمود: هیچ کسی در سراسر جهان به اندازه ما در این ماه استفاده نکرد . ناله از فراق و جدایی در ادامه دعا فرمود: ثم قد فارقنا عند تمام وقته وانقطاع مدّته ووفاء عهده [عدوه] ونحن ...
منبر یکی از مؤثرترین رسانه ها است
صحنه و دکور، عنوانی که می توان روی این اثر گذاشت و ... . بخش نخست این گفتگو را در ادامه می خوانید: * فصل شیدایی نمایش بزرگی است که یکی از مهم ترین ویژگی های آن احترام به مخاطب و نشان دادن صحنه ها در مقیاس و اندازه های واقعی است. از شهریورماه سال گذشته که مرکز مُهنا راه اندازی شد تا امروز که با گذشت 10 ماه از اجرای این نمایش میدانی بزرگ را در نقاط مختلف کشور تجربه کرده اید و به ...