سایر منابع:
سایر خبرها
جامعه ما و آینده جامعه بشری نیازمند باور به خداوند است
خدا صلح را در جهان برپا می کنند و گروه دیگری با نام خدا نسبت به ستاندن جان انسان ها گام برمی دارند. پرسش این است که چه اتفاقی افتاده که به این نتیجه رسیده اند؟ به نظرم مهمترین مساله این است که به نقش باور دل، کمتر توجه کرده ایم. ما کمتر به باور درونی دسترسی داریم. یکی از دلایل این اتفاق تکثری است که در درون جامعه بشری اتفاق افتاده است. ذهن بشری از توجه به خدا دور شده و به تکثر انسانی دچار شده است ...
جامعه ما و آینده جامعه بشری نیازمند باور به خداوند است
برای شاعر شدن چیز دیگری از درون انسان نیاز است که از دست معلم ساخته نیست. ترکمان در ادامه افزود: امروزه ما با جهانی مواجهیم که عده ای در جهان با نام خدا صلح را در جهان برپا می کنند و گروه دیگری با نام خدا نسبت به ستاندن جان انسان ها گام برمی دارند. پرسش این است که چه اتفاقی افتاده که به این نتیجه رسیده اند؟ به نظرم مهمترین مساله این است که به نقش باور دل، کمتر توجه کرده ایم. ما کمتر به ...
زهرا و فاطمه! فقط نماز نماز نماز
موضوعات قرآنی و مفاهیم دینی پرداخته می شود، سعی می کنیم برنامه های متنوعی برای دانش آموزان داشته باشیم؛ به عنوان مثال در مدارس عادی داستان های قرآن را سعی می کنیم به روشی شیرین و صریح بیان کنیم یا مسابقات متنوع و جوایز مختلف و حتی اردوها و داستان گویی های گوناگون برپا کنیم تا بچه ها جذب آن شوند. دختر اول حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با بیان اینکه مدارسی که مذهبی هستند طبیعتا دانش ...
جشن طلاق، هدیه شبکه های ماهواره ای به زنان ایرانی
به گزارش شهدای ایران ،حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگویی با بیان اینکه قرآن، کتاب هدایت و سعادت بشری و منبع شایسته ای برای درک مفاهیم و مسائل ازدواج است، افزود: بر خلاف بزرگان ادیان دیگر که رهبانیت و تجرد را مقدس می شمارند یا آزادی و بی بند و باری در اخلاق جنسی را پیشنهاد می کنند، قرآن راه میانه را برگزیده است. مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به آیه 77 سوره القصص ادامه داد: خداوند ...
جهان بینی توحیدی و اقدام موافق ایمان باعث پرواز ایمان می شود
به گزارش بی باک، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری در ادامه سلسله جلسات شرح دعای صحیفه سجادیه گفت: مؤمن وقتی در مراتب صدق ایمان به عالی ترین درجه از خلوص و صداقت دست می یابد. یعنی همان گوهر و حقیقت ایمان در قلب انسان مومن متمکن شد این به صورت درونی متکی به حقیقت مومن که فطرت است ومزین به ایمان شد وی تصریح کرد: انسان مومن با حقایق عالم ارتباطش ارتباط محبوبیت می شود و این مورد اقبال ...
دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان میزبان طرح ضیافت اندیشه اساتید استان کردستان
بصیرت دینی را مایه تکریم انسان ها و سعادت جامعه بشری دانستند و افزود: رسالت اساتید دانشگاه کسب فضایل و اندیشه های اسلامی و انتقال آن ها به جامعه می باشد. وی گفت: رمز صلابت و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همین پسوند جمهوری اسلامی است و اگر جنگ و تحریمی بر علیه کشور ایران صورت می گیرد صرفا بخاطر عنوان جمهوری اسلامی می باشد. در ادامه حجت الاسلام والمسلمین بیابانی مسئول نهاد ...
رفتار امام گونه سیدحسن در قبال قالیباف
تنها جو را علیه او تغییر داد بلکه خیلی ها را به تعجب واداشت، اکنون مردم از خود می پرسند چه بر سرخمینی جوان آمده که این گونه سنگ قالیباف را بر سینه می زند و از او تمجید و تقدیر می کند؟ حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در مراسم تقدیر از خدمات فرهنگی محمدباقر قالیباف که توسط خانه هنرمندان ایران برگزار شد، با بیان اینکه دریغم آمد از یکی از مدیران موفق جامعه مان تشکر نکنم، گفت: من یکی از آشنایان به ...
بازاریان در حمایت از جبهه های مقاومت کمک های بسیاری کرده اند
از سوی بازاریان و یا کسانی که تمکن مالی دارند انجام می شود. وی بیان کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی، اگر بازاریان نبودند حداقل ضربه این بود که انقلاب اسلامی به این سرعت پیروز نمی شد و امروز نیز انقلاب ما به کمک اصناف و بازاریان نیازمند است. نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فدا کردن جان عده ای از انسان ها در راه خدا، تصریح کرد: عده ای نیز باجان خود با دشمن مبارزه می ...
افزایش باورهای درونی به خدا مانع افراط گرایی است
عشق مان را به بشریت افزایش بدهیم تا در جامعه به پایداری، صلح و آرامش برسیم. ابراهیمی ترکمان همچنین با بیان اینکه ذهن بشری از توجه به خدا دور شده و به تکثر انسانی دچار شده است، اظهار داشت: ما کمتر به باور درونی دسترسی داریم و کمتر می توانیم درون انسان ها را دستخوش تغییر و تحول قرار دهیم که یکی از دلایل این اتفاق مهم، تکثری است که در جامعه امروز بشری اتفاق افتاده است. وی ضمن بررسی افراط ...
ذی الحجه ماه با عظمت خداوند+فیلم
سلک زائران سعادتمند خانه خدا قرار گرفته اند حال و هوای دیگری به انسان می دهد . معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری نیز گفت : ظهور وثبوت دو عید مهم اسلامی عید قربان (عید اضحی) و عید غدیر (عید ولایت) و روز عرفه و دعای عجیب و بسیار گران بهای امام حسین(ع) در عرفات، شکوه و عظمت خاصی به این ماه بخشیده است. حجت الاسلام بت شکن افزود :درآیه 28 سوره حج آمده است " وذکروا الله فی ...
اولین سؤالی که پزشک باید از زوجهای نابارور بپرسد/ قرآن مسطور حاصل خواندن متدبرانه کتاب خدا
خط معمول جلو رفتیم بعد در نرم افزار word تقارن ها را با در نظر گرفتن حداقل و حداکثری برای اندازه سطرها انجام دادیم، بعد از آماده سازی در یک برنامه نرم افزاری که توسط شرکت گام الکتریک تهیه شده به صورت خط امیر درآوردیم که فضای تقارن ما را زیباتر کرد. این چهار سال حاوی خاطره یا تجربه ای هم برای شما بود؟ خودم وقتی روی این قرآن کار می کردم احساس کردم که خیلی وقت هایی داریم که به بطالت می ...
شهدا پیام آوران آزادی استقلال و امنیت هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین محمد مدنی شامگاه شنبه در مراسم سومین روز تدفین شهدای گمنام در بوستان ملت با اشاره به اینکه خدا می داند آرامش و استراحت انسان در چه چیزی است اظهار کرد: شهیدان با ازخودگذشتگی خود به ما آموختند که برای تعالی باید از جان خود گذشت و در مسیر حق قرار گرفت. وی افزود: شهدای گمنام در بین ما زمینی ها گمنام اما در بین عالم آسمان از معروف ترین ...
شهید حججی حاصل تربیت دینی و انقلابی بود/ شهدای مدافع حرم انقلاب را بیمه کرده اند
به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی، صبح امروز در جمع طلاب و روحانیون استان اظهار داشت: خون شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم ضامن ثبات و استقلال کشور است. وی با تأکید بر اینکه باید بکوشیم جریان انقلابی و روحیه مقاومت در برابر دشمن را تقویت نماییم، افزود: باید تمام تلاشمان را مصروف تربیت دینی جوانانمان بکنیم چون حرکت جهادی و میل جهاد در راه خدا ...
زنانی که نامشان در تاریخ جامعه پزشکی ایران ماند
با محدودیت هایی گسترده روبه رو بود. بخشی مهم از زنان ایرانی به دلیل باورهای سنتی یک جامعه پیچیده چند هزارساله، در میان گستره فعالیت های اجتماعی از جایگاهی برخوردار نبودند. این محدودیت ها به ویژه در جامعه های شهری بیش تر به چشم می آمد. زنان در مناطق روستایی دست کم در چرخه اقتصادی حضوری چشم گیر داشتند که موجب می شد کارکردهایی در حوزه فعالیت های جمعی بیابند. بخشی از زنان ایرانی، توجه بیش تر به ...
اومانیسم؛ بند تسبیح جوامع سکولار/ شکست سکولاریسم با انقلاب اسلامی
.... وی افزود: درباره اطاعت سیاسی هم آیه شریفه اطیعو الله و اطیعو الرسول را داریم که خداوند می فرماید از خدا و رسول اطاعت داشته باشید. شاید مردم خواهان بسیاری از اعمال و رفتارها در آن زمان بودند اما از نظر اسلام در جامعه باعث فساد می شد که از آن اعمال منع می شدند. خداوند می فرماید: آنچه که رسول به شما می دهد را بگیرید و عمل کنید و از آنچه که پرهیز می دهد بپرهیزید. این آیات در جامعه ...
قالیباف و رئیسی هیچ کدام رأی نداشتند
افول نفوذ سیاسی قرار گرفته است و باید قدیمی ترهای این تشکل روحانی دوباره به جلسات بازگردند. گفت و گوی دلنشین با حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی با این سوال آغاز شد؛ حاج آقا! اصولگرایان در انتخابات نتوانستند موفق عمل کنند، ارزیابی و تحلیل شما از این شکست های پی در پی چیست؟ اولا باید بگویم شخصا از ابتدا اصولگرا بوده ام و امروز هم خود را از اصولگرایان می دانم، علتش هم این ...
الهیات سیاسی پراگماتیستی! تأملی در امکان یا امتناع
یکدیگر تفکیک کرد: 1. الهیات سیاسی حقوقی؛ به معنای انتقال مفاهیم الهیاتی به حوزه دولت؛ 2. الهیات سیاسی نهادی؛ که بر اساس رابطه میان اجتماع عقیدتی و اجتماع سیاسی ترسیم می شود (و ریشه در نظریاتی همچون دو شهر آگوستین دارد)؛ 3. الهیات سیاسی دعوت که بر اساس تفسیر واژگان وحی صورت می گیرد و بر پایه آن، مشارکت سیاسی اجتماعی مسیحیان و کلیسا به عنوان قاطعیت تحقق بخشیدن به هستی مسیحی مطرح می شود. [1] روایت کارل ...
کارکنان ادارات بایستی در راستای خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نورزند/ کارمندان بر حسب وظیفه و وجدان ...
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر انصاری راد امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به گرامی داشت روز کارمند اظهار داشت: هفته دولت در حقیقت احیاکننده روزهایی است که شهیدان رجایی و باهنر از خود خدماتی را به جامعه و انقلاب هدیه کردند تا این خدمتگزاری به عنوان یک سنت حسنه در جامعه نمود عینی پیدا کند. وی افزود: روز کارمند فرصت مغتنمی است تا از خدمات و فعالیت های تمامی کارمندان ...
طاهرنژاد: ادامه حیات اصلاح طلبان در گرو عملکرد روحانی است
به گزارش گام نیوز فضای دانشگاهی کشور نباید به خانه بخت و مأمن ازدواج های دانشجویی تبدیل شود! فردی به نام محمدامین قانعی راد که گفته شده یک جامعه شناس است به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری ایبنا که به بهانه انتشار کتابی از سوی وی درباره مفهوم خانواده در ایران انجام شده، درباره ازدواج های دانشجویی گفته است: ازدواج دانشجویان گاه به تشکیل خانواده هایی می انجامد که با ...
تعداد مساجد خراسان شمالی متناسب با جمعیت استان نیست
... وی رویکرد برنامه های فرهنگی سازمان تبلیغات را محور قرار دادن مساجد معرفی کرد و گفت: برای تحقق این موضوع ابتدا باید به حوزه معیشت امام جماعت توجه کرد و بعد آن به مسجد برنامه دهیم و زمینه آموزش را در مساجد فراهم کنیم تا امام جماعت بتواند داشته های خود را با قالب بندی مشخص و متناسب با نیاز روز، به جامعه و مخاطب عرضه کند. حجت الاسلام خادمی، یکی از کارکردهای مسجد را اجتماع مردم و وحدت ...
ازدواج مدرن در سراشیبی زندگی ترمز بُرید
وسع و توان مالی خود مهریه را تعیین می کند نه مثل جوانان امروزی خانواده دختر بر اساس چشم و هم چشمی رقم تعیین کنند. سن کامجویی و لذت ازدواج را از دست ندهید حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه متاسفانه جوانان امروز ملاک ازدواج را تحصیلات قرار می دهند اظهار کرد: وقتی رسول خدا در حدیثی می گوید ز گهواره تا گور دانش بجوی پس تحصیلات تا آخر عمر ادامه دارد و دلیل ندارد که ما بخاطر این موضوع ازدواج را ...
مبانی تئوریک مدارا / به قلم مرتضی ادیب
مرتضی ادیب/ میرملاس: سوال اصلی در این نوشته این است: چرا باید مدارا ورزید؟ در واقع می توان اینگونه پرسید : کسانی که از مدارا ورزیدن با دیگران سخن می گویند و از آن دفاع می کنند چه دلایل معرفتی در دفاع از باور خویش ارائه می دهند تا مخالفان مدارا را مجاب به [...] مرتضی ادیب/ میرملاس: سوال اصلی در این نوشته این است: چرا باید مدارا ورزید؟ در واقع می توان اینگونه پرسید : کسانی که از مدارا ورزیدن با دیگران سخن می گویند و از آن دفاع می کنند چه دلایل معرفتی در دفاع از باور خویش ارائه می دهند تا مخالفان مدارا را مجاب به پذیرفتن نظر خود کنند؟ ابتدا باید مفهوم مدارا را تعریف کرد تا بعد بتوان از آن دفاع نمود. مدارا یعنی؛ یک شخص در برابر ابراز عقاید/باورهای شخص دیگری؛ الف) که مخالف عقاید/باورهای خود باشد، ب) از موضع ضعف نباشد، ج) از موضع جهل نباشد، با گشودگی رفتار کند و به آنها احترام بگذارد و سبکِ متفاوتِ اندیشیدنِ طرف مقابل را به رسمیت بشناسد. دو راه استدلالی متفاوت برای ترجیح معرفتی مدارا بر عدم مدارا را به طور خلاصه شرح می دهیم. راه اول : تفاوت مبنایی تعریف و تصویر حقیقت در دنیای سنت و دنیای مدرن سنت و مدرنیسم، دو تلقی و رویکرد متفاوت نسبت به هستی و انسان می باشند. سنت مربوط به دنیای گذشته که قائلانی در دنیای کنونی هم دارد(بنیادگرایان) و مدرنیسم برآمده از معرفت و تجربه ی انسان غربی از رنسانس تا کنون. در دنیای سنت، حقیقت و دست یافتن به حقیقت دو پیش فرض اصلی داشت: الف) ساده و زلال و عریان بودن حقیقت؛ به این معنا که هر کسی که اراده جست و جوی حقیقت( هر حقیقتی، چه طبیعی چه مابعدطبیعی) را دارد، حقیقت ساده و عریان است، پس جست و جو کننده با اندک تلاشی به اصل حقیقت خواهد رسید. ب) قوای اِدراکی آدمی و ذهن انسان در روبه رو شدن با حقایق، بدون پیش داوری و صرفاً آیینه مانند و تماشاگر محض حقیقت است. در دنیای مدرن که تحولات معرفتی و فلسفی بسیاری در نحوه ی نگاه آدمی به هستی و انسان پدید آمده، ضمن نقد و رد دو پیش فرض معرفت شناسانه درباره حقیقت در دنیای سنت، دو پیش فرض دیگر مطرح شد. نقد اساسی را کانت عنوان کرد؛ او گفت در دنیای گذشته، ” بود و نمود ” حقیقت و اشیاء بر هم منطبق و عین هم بوده است( که در زبان او نومن و فنومن نام دارند)، اما در دنیای مدرن، بود حقیقت با نمود حقیقت، یکی نیست و بود حقیقت از دسترس آدمیان به دور است، ما فقط با نمودی از حقیقت که آن هم برآمده از پیش فرض های ذهنی ما است، روبه رو هستیم. و اما دو پیش فرض حقیقت در دنیای مدرن : الف) حقیقت ساده و عریان نیست؛ بلکه لایه لایه، تو بر تو و چند وجهی است؛ ب) ذهن آدمی آیینه مانند نیست که حقیقت موجود را فقط انعکاس دهد بی کم و بیش، بلکه بر اساس حب و بغض ها، باورها و عقاید و کلاً پیش فرض های روانشناختی و معرفت شناختی در آفریدن حقیقت و جرح و تعدیل آن، فعال است. تفاوت در پیش فرض ها، به دلیل تفاوت در منابع معرفت بخش است؛ در دنیای گذشته، دین تنها منبع موثق معرفت بخش بود اما در دنیای امروزی، دین رقیبان بسیاری یافته و معرفت آدمیان، تک منبعی نیست، منابعی مانند، علم، فلسفه و ... . با توجه به تفاوت نگاه آدمیان به حقیقت در سنت و مدرنیسم، نوع رفتار آدمیان هم تفاوت پیدا می کند. در دنیای سنت، آدمی خود را “واصل و مالک ” به حقیقت می دانست و مخالف خود را باطل محض می پنداشت، اما در دنیای کنونی، آدمی خود را “طالب حقیقت ” می شمارد و واصل به حق مطلق نمی داند، حقیقت دیریاب و چند وجهی است، ما همیشه با نمود و گوشه ای از حقیقت رو به رو می شویم، همگان به قدر وسع، از حق بهره ای دارند، نه حق پاک و مطلق در دنیای کنونی یافت می شود و نه باطل مطلق، این به معنای نسبی بودن حقیقت نیست، به معنای نسبی و خطاپذیر بودن فهم آدمی از حقیقت است. باور به تنوع تصاویر از حقیقت، تصاویری که بشری بودن، خطاپذیر بودن، امکان تکامل و تصحیح شدن، از مشخصه ی اصلی آن تصاویر و تفاسیر است، به انسان؛ الف) حقِ انتخاب تصویر حقیقت بر مبنای فهم و استدلال شخصی، بدون تکلیف و تحمیل بیرونی، و ب) تواضع عقلانی نسبت به تصویر مرجح خود در رابطه با تصاویر دیگر به سبب زمینی، بشری، خطاپذیر و نسبی بودن همه ی تصاویرِ حقیقت، را می بخشد. و در آخر اینکه : تواضعِ عقلانی و تفاوت تصاویر و حق بودن نسبی تصویرها و آگاهی یافتن نسبت به چگونگی کسب حقیقت در دنیای مدرن و توجه به پیش فرض های معرفت شناسانه، مبانی تئوریک ترجیح معرفتی مدارا بر عدم مدارا می باشند و نیز، این ترجیح معرفتی، به ترجیح اخلاقی مدارا بر بی مدارایی در جوامع کنونی راه می برد. و اما استدلال دوم در رابطه با مدارا ورزیدن، به صورت خلاصه چنین است: الف) باورها/ عقاید انسان ها را می توان به سه دسته ی اصلی تقسیم کرد؛ 1. باورهای بیرونی بالفعل : یعنی باورهایی( چه علمی، چه فلسفی، چه تجربی، ...) که همه ی انسان ها در همه ی جوامع با در نظر داشتن ترازویی بیرونی برای بررسی آن باور، به درست یا نادرست بودن آن باور پی برده اند. مثال: آب در 100 درجه ی سانتی گراد به جوش می آید. / هر 1 کیلوگرم، 1000 گرم است. / سرعت نور 300 هزار کیلومتر بر ثانیه است. / 2+2=4 / دریای خزر در شمال کشور ایران واقع شده است. تمامی مثال های بالا که گزاره هایی معرفتی هستند را هر انسان نرمالی در هر کجای کره زمین می پذیرد، چون می توان به صورت بیرونی در مورد آنها داوری، و صحت و سقم آنها را بررسی کرد. 2. باورهای بیرونی بالقوه: یعنی باورهایی که بیرونی هستند اما فعلا نمی توان در مورد صحت و سقم آنها داوری کرد. مثال: در کره ای که 100 میلیارد سال نوری از کره ی زمین فاصله دارد، اکسیژن یافت می شود. / ممکن است 100 سال دیگر درمان قطعی همه ی سرطان ها کشف شود. این باورها بیرونی هستند اما علم بشر اکنون توانایی رد یا تایید آنها را ندارد. باورهای بالقوه در طول زمان از تعدادشان کاسته شده و به باورهای بالفعل تبدیل می شوند. 3. باورهای درونی: باورهایی که مربوط به درون آدمیان هستند و هیچ داور و قاضی بیرونی در رابطه با آنها نه وجود دارد و نه حق اظهار نظر دارد و نسبت به تیپ مختلف انسان ها، ممکن است تفاوت داشته باشند. مثال: رنگ آبی زیباترین رنگ است.( از نظر کسی که این گزاره را عنوان کرده رنگ آبی زیبا است اما ممکن است دیگران آن را نپذیرند.) / سیب خوشمزه ترین میوه است. / شعر حافظ لذت بخش تر از شعر مولوی است. این باورها، درونی و ذوقی هستند و هر انسانی، چون منحصر به فرد است، باورهای ذوقی مختص به خویش را دارد. ب) باروهایی که بیرونی و بالفعل هستند، در هر جامعه ای و در هر زمانی، باید مورد پذیرش همگان قرار بگیرند، اقتضای حقیقت طلبی این است، زیرا داوری مشخص و قاطع راجع به آنها امکان پذیر است. اکثر گزاره های ریاضیات و منطق از اینگونه باورها هستند. ج) باورهای بیرونی بالقوه و باورهای درونی، هیچ رجحانی بر یکدیگر ندارند و برای اجرا و قانونی شدن در عرصه ی عمومی باید به رای گیری گذاشته شوند، زیرا مقتضای عدالت طلبی همه پرسی در مورد باورهایی است که هیچ داور مشخص و مطلق بیرونی در رابطه با آنها وجود ندارد. اکثریت باورهای اجتماعی، دینی، انسانی و ... انسان ها، باورهایی اینگونه هستند. د) مدارا ورزیدن با باورهای بیرونی بالفعل درست نیست، زیرا باورهایی هستند که همگان با هر دین و مذهب و زبان و جامعه و فرهنگ و ... اگر نرمال و واقع بین باشند آنها را می پذیرند. نسبت به باورهای بیرونی بالقوه و باورهای درونی، باید “مدارا ” ورزید، زیرا هیچ دلیل محکم و مستندی برای رجحان برخی از آن باورها نسبت به برخی دیگر وجود ندارد. در رابطه با این باور ها فقط باید به نظرخواهی عمومی و آزاد از مردم اقدام کرد. استدلال اول برگرفته از کتاب اخلاق دین شناسی از ابوالقاسم فنایی و استدلال دوم برگرفته از کتاب راهی به رهایی و مشتاقی و مهجوری از مصطفی ملکیان می باشند. درج شده توسط : دبیر سرویس خبر میرملاس ...
دغدغه دین در هر جایگاهی باعث کمال انسان می شود
به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در نشست صمیمی نوجوانان نخبه کشوری طرح هفت روز در بهشت که توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار می شود، در دانشگاه امام رضا(ع) در مشهد گفت: اگر بخواهیم در ابتدای زندگی مبارک حضرت رسول(ص)، همچون فیلم های سینمایی تعلیقی ایجاد کنیم، آن تعلیق چه خواهد بود؟ گره اصلی داستان حیات تمامی ائمه معصومین ...
برگزاری نشست علمی دوره نقد و بررسی عرفان حلقه/خدای حلقه از عدم است
، پیدایش، گرایش و گسترش عرفان حلقه را شرح داد. حجت الاسلام وزنه همچنین جستجوی هویت، توهمات معنوی، نظریه پردازی برخی از محققان غرب در حیطه روانشناختی و همچنین مهاجرت از علل پیدایش، بحران روانی-اجتماعی، راحت طلبی، تکلیف گریزی، تکیه بر خلاءهای زندگی، اشتیاق برای مشاهده توانایی های خارق العاده یا برخورداری از قدرت های ویژه نظیر ذهن خوانی، درمانگری و پیشگویی را از علل گرایش به این فرقه دانست. ...
انسان همیشه در حال کسب معارف پرمعنای قرآن است
حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، اظهار کرد: انسان همیشه درحال جست و جو و کسب آگاهی های صحیح و معارف بلند و پرمعنای قرآن است. وی، افزود: نیازمندی همه جامعه بشری و پویندگان راه حق و حقیقت را به این کتاب آسمانی ضروری و آشکار ساخته است؛ زیرا بعضی از دانش ها به جز از طریق قرآن، برای بشر دست یافتنی نیست. ...
حقوق انسان ها در قرآن
؛ آل عمران، آیه 119) و دیگر آزادی های مشروع است. این آزادی ها تکوینی و فطری و طبیعی است که کسی حتی خود شخص نمی تواند آن را از خود سلب نماید. 2. اتمام حجت: از حقوق انسان نسبت به خدا این است که خداوند حق را به او نشان دهد و چاه و راه را بنمایاند. چنین حقی از خود خداوند نشئت گرفته است. از این روست که خداوند با ارسال پیامبران و کتب آسمانی اتمام حجت کرده و کسی را بدون اتمام حجت مجازات نمی کند ...
بی اطلاعی تجار از فقه بازار زببنده جامعه اسلامی نیست/ تدوین احکام فقهی صنوف اقتصادی
بازاریان کشور است که دوره هایی آموزشی برای بازاریان برگزار کرده و احکام فقهی را به آنان آموزش می دهد. یکی از افرادی که هم که در زمینه احکام فقهی در بازار و معاملات به تحقیق پرداخته، حجت الاسلام والمسلمین صادق زینی است که کتاب نگاشته شده توسط ایشان، مرجعی برای آموزش احکام فقهی به بازاریان و اصناف است. حجت الاسلام والمسلمین صادق زینی، مدیر مؤسسه پژوهش های کاربردی تبلیغی راه اهل بیت(ع) که کتابی با ...
قرآن راه ارتباط مستقیم با آفریننده هستی است
حجت الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه اسکو در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، اظهار کرد: قرآن راه ارتباط مستقیم با آفریننده هستی است و این ویژگی به طور کامل، تنها برای قرآن مجید باقی مانده است و هیچ کتاب آسمانی دیگر، چنین جایگاهی ندارد. وی انسان را نیازمند به ارتباط با آفریننده خود دانست و افزود: انسان نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده و هستی بخش خود است ...
ای کاش همه به جوهرۀ خودشان واقف بودند/ فردوسی یعنی حمیت ایرانی
کشاورزان زحمتکش، جوانان و هنرمندان و کارمندان و ورزشکاران و فرهنگیان خاصه معلمان که ستون جامعه بر دوش آنهاست و خانواده ام؛ پدرم که یک کتاب امثال و حکم در سینه داشت و خدای معرفت بود و مادرم که دنیایی از احساس بود بنام ایران مقصودی. مینو بهشت زندگی ام و من آدم این بهشت. طلوع، آغاز زندگی ام. شهاب، روشنی آسمان زندگی ام. نسیم، خنکای زندگی ام. مهتاب، روشنی شبهای زندگی ام. طوفان، پایان زندگی و باز آغاز ...
اندر وصفِ سفرِ روح به حج نوشتاری ازحجت الاسلام هادی سروش
...> پس باید کاملا با این مدیر هماهنگ بود و او را پذیرفت و توجه به او داشت و دعاگویش بود و سعی در کسب رضایتش داشت. 4- و اما غذای روح در این سفر؛ رحمت و معرفت خدای سبحان است . غذا باعث بقاء متغذی(خورنده) میشود و باید غذا با دستگاه گوارش روح کاملا سازگار باشد. غذای روح انسان ، معنویاتی است که از راه رحمت الهیه کسب میکند. بهترین غذای روح انسان ، معرفت به خدا و محبت به اوست ...