سایر منابع:
سایر خبرها
مربی فقید دانش آموزان هرمزگانی در شیراز به خاک سپرده شد
: عصر امروز یکشنبه آیین ترحیم این همکار فقید فرهنگی در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) در شیراز برگزار می شود. در حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان استان هرمزگان که روز جمعه 10 شهریورماه جاری در شهرستان داراب روی داد، هفت دانش آموز، مربی آنها و مالک اتوبوس جان باختند و 34 تن مصدوم شدند. پلیس فارس علت این حادثه را خواب آلودگی راننده اعلام کرد. داراب در 225 کیلومتری جنوب شرقی شیرازاست
وزیر کشور جان باختن دانش آموزان دختر هرمزگانی را تسلیت گفت
جانباخته و مجروح در این حادثه بکار گیرند. وزیر کشور در پایان این پیام از درگاه خداوند منان صبر جمیل برای خانواده های داغدیده و سلامت کامل مجروحان حادثه را مسالت کرد و این اندوه بزرگ را به مردم ایران تسلیت گفت. به گزارش ایرنا، یکی از سه اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی که برای شرکت در اردوی ملی فرزانگان راهی شیراز شده بودند، مقارن ساعت 4 بامداد جمعه 10 تیر واژگون شد . این حادثه 9 کشته و 34 مجروح برجا گذاشت. / پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور کلمات کلیدی وزیر کشور جان باختن تعدادی از دانش آموزان دختر هرمزگانی را تسلیت گفت ...
پیکرسه دانش آموز رودان بر شانه های شهر تشییع شد
شهریور ماه 96، یک دستگاه اتوبوس ولوو با 45 سرنشین حامل دانش آموزان دختر شهرستان های رودان و میناب که از بندرعباس به سمت شیراز در حال تردد بود ، در محور داراب - بندرعباس واژگون ش د، در این سانحه 9 نفر جان باختند. 7196 / 6048 خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار : خلیل تنیده * آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان * لینک جستجو کانال: irnabandarabas@ *ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com ارتباط با سردبیر newsroom@irna.ir تماس بی واسطه با مسئولین ...
واژگونی مینی بوس در خرمبید 13 مجروح بر جا گذاشت
سرهنگ "احمد احمدی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس راه از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110، از وقوع یک فقره واژگونی مینی بوس در محور خرمبید- شیراز مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند. وی تصریح کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد یک دستگاه اتوبوس حامل کارگران معدن با 13 نفر سرنشین در محور مورد نظر در حال تردد بوده که از جاده منحرف و هر 13 نفر مجروح و به مراکز
مجلس به دنبال تصویب قانون الزام آور برای اردوهای دانش آموزی است
به گزارش خبرگزاری خانه ملت ؛ سیدمحمدجواد ابطحی در خصوص واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی که منجر به کشته شدن 9 نفر از آنان شد، اظهار کرد: معتقدم کمیسیون آموزش و تحقیقات این حادثه تلخ را حتماً پیگیری خواهد کرد و باید یک بازنگری جدی در دستورالعمل نحوه اعزام به اردوهای دانش آموزی داشته باشیم. باید مسئولان دستگاه های مربوط مثل آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی و همچنین معاونت وزارت راه و پایانه ها
توقف اردوهای شبانه دانش آموزی
آن گرفته شود. اردوهایی که دانش آموزان به خارج از استان می روند، باید با دقت و ایمنی بالا باشد و شیوه برگزاری آن ها در دستورالعمل ها اصلاح شود. پس از وقوع حادثه، دیداری با خانواده های جان باختگان یا مصدومان نخاعی داشته اید؟ متاسفانه خانواده های بیشتر دانش آموزان در شهرستان داراب حضور نداشته اند و تنها یک خانواده حضور داشت که ملاقاتی داشتیم و بسیار ناراحت کننده بود. پس از مراسم
تشییع باشکوه پیکر دو دانش آموز مینابی +تصاویر
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از میناب جنوب ،مراسم تشییع پیکر دو تن از جان باختگان حادثه واژگونی اتوبوس صبح امروز یکشنبه 12شهریور ماه با حضور مسئولین و اقشار مختلف در میناب برگزار شد. شیوا مبینی و مهرنوش ناصری از دانش آموزان نخبه و فرزانگان دانش آموزی شهرستان میناب بودند که در پی حادثه واژگونی اتوبوس در شهرستان داراب جان خود را از دست داند. پیکر فرزانگان مینابی در گلزار شهدای میناب آرام گرفت.
دختران هرمزگانی امروز از بیمارستان داراب مرخص می شوند
اجتماعی: رضا انصاری اظهار کرد: واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر هرمزگانی در داراب متاسفانه 9 کشته و 35 مصدوم به جای گذاشته است که 29 نفر از مصدومان در داراب بستری شده و 6 نفر به شیراز اعزام شدند. وی افزود: براساس آخرین اطلاع بنده اکثر مصدومان در داراب از بیمارستان مرخص شده و تا دیروز کمتر از 10 مصدوم بستری بود که با توجه به وضعیت عمومی خوب آنها احتمالا امروز مرخص می شوند.
دستور لاریجانی برای بررسی حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی
همین راستا روز سه شنبه 14 شهریور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جلسه ای ویژه با مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای بررسی علل حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی خواهند داشت. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: پس از استماع گزارش مسئولان مربوطه، کمیسیون گزارشی را به مجلس ارائه می کند. انتهای پیام/
رونویسی روزنامه اصلاح طلب از کانال بدسابقه!
. اگر در اردوی بندرعباس بحث بر سر تنوع دستورالعمل ها است در قضیه راهیان نور بخشی از اختیارات آموزش و پرورش به نهاد دیگری تفویض شده است. مقامات آموزش و پرورش ادعا می کنند که حضور در اردوهای راهیان نور داوطلبانه است.اما واقعیت غیر از این است . ربط دادن این حاثه تلخ به اردوهای راهیان نور در حالی است که این اتوبوس حامل دانش آموزان مدارس فرزانگان استان هرمزگان در جاده شهرستان داراب در مسیر شیراز و به
پیام تسلیت امام جمعه شیراز به امام جمعه بندرعباس
/> متأسفانه بار دیگر شاهد داغدار شدن جمعی از عزیزانمان به دلیل مسائل حمل و نقل جاده ایی هستیم. عدم حرکت به موقع اتوبوس حاصل این جوانان و خواب آلودگی راننده، مسائلی است که می بایست قوه قضائیه در اسرع وقت ممکن و بدون هیچگونه ملاحضه ایی به آن رسیدگی کرده تا بلکه التیامی بر زخم دل بازمانگان شود . ضمن آرزوی توفیق و سلامت برای تمامی مصدومان این حادثه و درخواست غفران و رحمت الهی برای جان باختگان
90 درصد سوانح جاده ای قابل پیشگیری است
منبع:مهر امید ملک گفت: حدود 10 درصد از سوانح جاده ای کشور را می توان به عنوان قصور راننده دسته بندی کرد؛ اما مابقی سوانح ناشی از مسائلی است که با نظارت و رگولاتوری کارآمد و واگذاری امور حمل ونقل به شرکت های توانمند قابل پیشگیری است. وی با اظهار تأسف نسبت به سانحه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی، افزود: 10 درصد از سوانح جاده ای کشور را می توان به عنوان قصور راننده
دیروز سینه چاکی برای وزیر، امروز ژست طلبکاری
به گزارش جهان نیوز ؛ روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان زبانمان الکن نیست؛ اعلام گزینه های استعفا نوشت: اتوبوسی حامل 44تن از دختران مدارس فرزانگان استان هرمزگان در جاده شهرستان داراب در مسیر شیراز واژگون شد که بر اثر این حادثه هفت دانش آموز، مربی این تیم و کمک راننده اتوبوس در گذشتند و در میان 34 زخمی به جای مانده از این حادثه چهار تن از دختران، قطع نخاع و برخی نیز قطع عضو شدند...پس از وقوع این
پرونده حادثه اتوبوس دانش آموزان دختر به جریان افتاد
و تخلف احتمالی برخورد قاطع و بدون اغماض خواهد شد. گفتنی است، حوالی ساعت چهار بامداد جمعه یک دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان دختر در نزدیکی قلعه بیابان بخش رستاق شهرستان داراب واژگون شد. طبق آخرین اطلاعات دریافتی تعداد متوفیان این حادثه 9 نفر شامل 7 دانش آموز، یک سرپرست و کمک راننده است.
سکوت تکراری آقای وزیر در برابر یک حادثه دیگر
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، ساعت 5 بامداد دهم شهریورماه حوالی ساعت پنج بامداد، یک دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان دختر اهل رودان استان هرمزگان در حومه داراب واژگون شد که متاسفانه 9 نفر کشته و 34 مصدوم بر جای گذاشت. همچنین در این سانحه 2 دانش آموز قطع نخاع و 2 دانش آموز دیگر قطع عضو شدند. پس از وقوع این سانحه و اعزام تیم های امدادی و کارشناسی، بسیاری از مسئولان و مقامات با خانواده
پلیس راهور جزئیات لحظه واژگونی اتوبوس دانش آموزان را منتشر کرد+عکس
یکشنبه 12 شهریور 1396, 14:18 پلیس راهور ناجا اطلاعاتی از اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی هنگام وقوع حادثه منتشر کرد که جزییات آن نشان می دهد، اتوبوس در زمان حادثه سرعت غیر مجاز نداشته و خواب آلودگی علت وقوع حادثه بوده است. به گزارش رویش نیوز ، اطلاعاتی که پلیس راهور بر اساس سامانه سپهتن منتشر کرده در تصویر زیر قابل مشاهده است: سردار محمد حسین حمیدی با اشاره به
خواب آلودگی راننده دلیل اصلی سانحه واژگونی اتوبوس دانش آموزان بود
سلامت نیوز :معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درباره حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی با بیان اینکه خواب آلودگی راننده در این حادثه نقش داشت، گفت: بر اساس نظر کارشناسان اعزامی به محل حادثه، جاده مشکلی نداشت و از نظر خط کشی، علائم و شرایط دیگر وضعیت نرمالی داشت. به گزارش به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، مهرداد تقی زاده با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه
نماینده ولی فقیه در استان فارس ضایعه درگذشت دانش آموزان هرمزگان را تسلیت گفت
به گزارش ایسنا، در متن پیام آیت الله اسدالله ایمانی خطاب به آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان آمده است: "ضایعه مولمه و اسف انگیز جمعی از دانش آموزان تیز هوش و فرزانگان استان هرزمزگان، موجب تاثر و تالم خاطر شدید اینجانب و اهالی محترم استان فارس و مردم سومین حرم اهل بیت (ع) گردید. متاسفانه بار دیگر شاهد داغدار شدن جمعی از عزیزانمان به دلیل مسائل حمل و نقل
خشم چهره ها و کاربران مجازی از تکرار حوادث رانندگی در جاده ها
کوچک توی صفحه حوادث! سیدعلی نوشت: متاسفانه دانش آموزان پر پر شده نه می رفتن راهیان نور، نه تهرانی بودن و نه میشه ربطشون داد به قالیاف ورئیسی به این دلیل برا زامبی هامهم نیستن. محمدرضا شهبازی نیز با کنایه به رفتارهای متناقض برخی اصلاح طلبان نوشت: فراکسیون امید در واکنش به واژگونی اتوبوس حامل دختران دانش آموز خواستار برخورد با مسببان حادثه پلاسکو شد! حساب توییتری
تشییع پیکر دانش آموزان هرمزگانی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اتوبوس حامل دانش آموزان استان هرمزگان که قصد داشتند در اردوی ملی فرزانگان در شیراز شرکت کنند، بامداد جمعه 10 شهریور در شهرستان داراب استان فارس واژگون شد که بر اثر آن جمعی از دانش آموزان جان باختند و تعداد دیگری نیز دچار مصدومیت شدند.
آرزو داشتم دخترم را در لباس عروس ببینم
به گزارش گلستان ما به نقل از فرهنگ کده ؛ مراسم تشییع و خاکسپاری دانش آموزی حاجی آبادی که در سانحه تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان استان هرمزگان جان باخت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و فرهنگیان شهرستان و خانواده مرحومه در روستای وکیل آباد حاجی آباد برگزار شد. خانم حسن زاده مدیر مدرسه پروین اعتصامی حاجی آباد در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری دانش آموز نخبه حاجی آبادی در گفتگوی اختصاصی
چهره ها در شبکه های اجتماعی (533)
مهراوه شریفی نیا به حادثه تلخ و غمبار واژگونی اتوبوس حامل نخبگان در استان فارس و جان دادن چندی از هموطنان عزیزمان. آرزوی صبر و تسلی داریم برای بازماندگان این حادثه تلخ، و با افسوس و دریغی پس از دیدن داغ، تکرار میکنیم؛ تا به کی اتوبوس ها و وسائل نقلیه غیر استاندارد؟ تا به کی جاده های مرگبار و تا به کِی رانندگان غیر حرفه ای؟! سلفی عجیب بهنوش بختیاری که نمیتوان توضیحی برای آن نوشت، جز اینکه
پیکر مربی دانش آموزان هرمزگانی در شیراز تشییع و به خاک سپرده شد
و هم اکنون مراسم تکریم و سومین روز درگذشت آن مرحومه در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه(ع) در حال برگزاری است. شعبانی ادامه داد: در این مراسم مسئولانی چون معاون سازمان دانش آموزی کشور، مدیرکل، معاونان و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش فارس و همچنین معاونان و کارکنان نواحی چهارگانه شهر شیراز و همچنین تعدادی از دانش آموزان تشکیلات فرزانگان حضور دارند. رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس در پایان یادآور شد: مراسم تشییع و خاکسپاری 7 تن از دانش آموزان هرمزگانی و راننده دارابی اتوبوس نیز روز گذشته در شهر و دیار خودشان برگزار شد. ...
همه با هم به کار گروهی بپردازیم
آرمان - از دست رفتن نوجوانان هرمزگان تلخ بود، تلخ مانند سوختن دانش آموزان شین آباد! ایران در روز عید به عزا نشست و با خانواده آن دخترکان معصوم و نخبه همدردی کرد. پیام تسلیت بزرگان التیامی به دل خانواده های داغدار است. بر همین اساس دیروز یادگار امام با انتشار پیامی در اینستاگرام حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی را تسلیت گفت. در پیام آیت ا... سیدحسن خمینی آمده است: خبر تلخ بود و کام
فیلم/ گزارش یورونیوز از حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان در داراب
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ادعای سیاسی در کنار پیکر دانش آموزان هرمزگانی
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه افکار، مهدی مهدیان طی یادداشتی در این روزنامه نوشت: حادثه خبر نمیکند شاید این جمله با توجه به حوادث و اتفاقات ناگوار و تلخی که در کشور رخ میدهد کلیشه ای شده باشد اما حقیقتی است که همواره از آن در حوادث پیش بینی نشده استفاده میشود. این جمله برای حادثه تلخ بامداد جمعه گذشته که برای دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی و دبیرستان که از رودان و میناب برای شرکت در
واکنش عاطفی سازمانی به حوادث؛ هیجان وفراموشی
است که در ادامه می خوانیم؛ پس از تصادف اتوبوس اردوی دانش آموزان در داراب که منجر به جان باختن هفت دختر دوره متوسطه شد، مسوولان خیلی زود خودشان را به صحنه رساندند. هم وزیر آموزش و پرورش به داراب رفت و هم معاون وزیر بهداشت و درمان، یعنی کسانی که وزارتخانه شان به نحوی با این ماجرا مربوط می شد. تا اینجای ماجرا را همه در جریان هستیم اما آن چیزی که محل بحث است، مساله همین نحوه رسیدگی به بحران
اعلام شکایت آموزش و پرورش از تعاونی مسافربری حادثه داراب
آموزان مصدوم حادثه، مربی بار ها به راننده اتوبوس هشدار داده بود که با حالت خواب آلودگی رانندگی نکنید و نسبت به این قضیه نگرانی خود را در تماس های متعدد تلفنی به مسئولان مدرسه اعلام کرده بود، اما راننده دائماً تأکید بر ادامه مسیر داشته و بر رساندن سریع دانش آموزان به شیراز تأکید داشته است که متأسفانه این حادثه نیز منجر به فوت همین مربی نگران شد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ساعات اولیه
وزارت آموزش و پرورش به مجلس قول داده بود که اردوهای دانش آموزی درون استانی برگزار شود/مسئولان پاسخگو ...
مجلس گفت: وزیر آموزش و پرورش و مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند که چرا باید دانش آموزان هرمزگانی خارج از این استان برای اردوی آموزشی و تربیتی بروند. آیا در خود این استان امکانات تربیتی وجود نداشت که باید این دانش آموزان را به شیراز اعزام می کرد. وی خاطرنشان کرد: آقایان توجیه می کنند که ما 16 هزار دانش آموزان را در این اردوها جابجا کردیم و یک حادثه نیز اتفاق نیفتاده است یا می گویند
حضور پرشور و بی سابقه مردم در تشییع پیکر سه دانش آموز رودانی +تصویر
به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز ؛به نقل از رودان نیوز؛ مراسم تشییع پیکر سه لاله پرپر شده، دانش آموزان مینا جمشیدی ،مطهره دلاوری و فاطمه صادقی نسب امروز با حضور پرشور و بی سابقه مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه شهرستان رودان از مقابل فرمانداری تا اداره آموزش و پرورش برگزار و پس از اقامه نماز بر پیکر این عزیزان برای تدفین به محلات و روستای محل تولد خود انتقال داده شدند.