سایر منابع:
سایر خبرها
چرا همه نشسته و ذکر سبوحٌ قدوس گرفته ایم؟ / مجلس با انتشار فکت شیت راه آمریکا را ببندد
معتقدند که ایران باید بقیه دغدغه های آمریکا و غرب را هم در امر حقوق بشر، در امر منطقه، حزب الله و ... گوش دهد. پس به نظر غرب این یک آغازی است برای یک تغییر بسیار مهم. خوب، مجلس این را می تواند سد کند. اینکه مقام معظم رهبری مرتباً می فرمودند این مذاکرات فقط مربوط به مسئله هسته ای است، ناظر به جلوگیری از این سوء استفاده سیاسی بود. ...
تا سطح تقوای رجال سیاسی به حد مطلوب نرسد، قیام صورت نمی گیرد
داشتند پایه روایی هم داشت. اما بعد از آتش زدن درب خانه حضرت و آن قضایای تلخ کار عقب افتاد و بداء حاصل شد و به زمان غیبت صغری و سپس غیبت کبری کشید. اصلاً بنی العباس از همین خواست همگانی استفاده کردند و به خاطر مظلومیت اهل بیت به قدرت رسیدند درحالی که خود امام سکوت کرده اند. لذا ظاهراً این طور می شود تحلیل کرد که اگر امام قیام می کردند بی تردید موفق می شدند. کسانی که می آمدند و می گفتند آقا قیام کن حرف ...
دلیل نامگذاری مکتب تشیع به مذهب جعفری
عقیق :در گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین میرزا احمد اسدی مدرس سطح عالی فلسفه و عرفان اسلامی حوزه علمیه قم عظمت و جایگاه منحصربه فرد امام صادق (ع) در بین معصومین(ع) و چرایی نامگذاری مکتب امامیه به مکتب جعفریه را موردبررسی قرار دادیم. چرا به مکتب امامیه، مکتب جعفریه گفته می شود؟ درباره حضرت صادق (ع) علی الخصوص و ائمه اطهار (ع) علی العموم، مطالب و محورهای بسیاری وجود دارد که در طول تاریخ نویسندگان و گویندگان ما به آن پرداخته اند. ممکن است ...
رؤسای مذاهب اربعه امام صادق(ع) را شخصیتی استثنایی در علم و تقوا می دانند
انسان هایی هستند که رسول الله(ص) را محور می دانند، در جامعه ما و در تفکر مدرسه امام صادق(ع) پیامیر اعظم محور است و لاغیر؛ ما حتی اگر قرآن کریم را به عنوان مشعل پر فروغ هدایت می شناسیم به دلیل این است که رسول الله(ص) فرموده که کلام الله است، پذیرفته ایم. نایب رئیس مجلس در همین زمینه اضافه کرد: فصل الخطاب در مدرسه امام صادق کلام رسول الله(ص) است و اوست که محور وحدت و انسجام امت اسلام است. اما ...
ابوترابی فرد: راه رشد و تعالی جامعه اسلامی را با تمسک به کلام امام صادق(ع) هموار کنیم
) فرموده اند که کلام خدا است و به همین دلیل آن را پذیرفته ایم. نایب رییس مجلس گفت: فصل الخطاب در مدرسه امام صادق(ع) کلام رسول الله(ص) است و این محور وحدت و انسجام امت اسلامی است. وی ادامه داد: اگر در کلام پیامبر اکرم(ص) اختلاف شد، در موارد اختلاف پیروان امام صادق(ع)، علی بن ابیطالب(ع) را به عنوان فصل الخطاب می شناسند و اگر در کلام امیرالمومنین(ع) اختلاف شد، این امام صادق(ع) است که فصل الخطاب است. سیام ** 9254 ** 3053**1553 ...
آمریکا شاکله تحریم ها را مانند دوره پس از توافق ژنو حفظ می کند/ مجوز دولت برای واگذاری زمین 140 هزار ...
...، در نطق پیش از دستور در مجلس، همصدا با دشمنان ملت ایران از بیرون بودن دم خروس هسته ای ایران سخن گفت. خبرگزاری دانشجو می افزاید: باتوجه به اینکه در زمان دولت هشتم، آقای روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده و از مسئولان اصلی پرونده هسته ای به شمار می رود؛ در مصاحبه اخیر خود بدون اشاره به کوتاهی مسئولان وقت و یا اشتباه آنان به این مساله می پردازد. شاید اگر آن موقع دولت دیگری بر سر کار بود ...
بجنگید؛وگرنه سازمان مللی ها بر شما مسلط خواهند شد!
شرک را امضا نمی کنیم. هی نگویید که در کرب و بلا غوغا بود/ و حسین بن علی بی علم وتنها بود هی نگوییم که ای کاش من آنجا بودم/ جان به کف داده و در خدمت مولا بودم هی نگویید که طفلان حسین بی آبند/ اهل بیتش ز عطش کنج حرم بی تابند درد این است که دریای فرات آنجا بود/ مدعیان همه بودند، حسین تنها بود عمق این فتنه و از فتنه گری ها پیداست/ کربلای من و تو جان برادر اینجاست هر که دارد هوس کرببلا بسم الله/ هرکه دارد به سرش شور و نوا بسم الله *رجانیوز ...
... حالا چرا؟!
نظر می رسد حتی در مواقعی هم که قرار است برای یک هنرمند مراسم بزرگداشتی ترتیب یابد، حق مطلب به شکل کامل درباره او ادا نمی شود، درحالی که برگزاری چنین مراسمی استانداردها و مولفه های خاص خود را می طلبد. یعنی باید صرف نظر از این که در سالن و فضای ارزشمندی برگزار شود، ضرورت دارد با حضور اهالی فن و علم و همین طور متولیان امر صورت بگیرد. دیگر این که نشان دادن چنین برنامه هایی از شبکه های سیما می تواند ...
ادعای احضار رحیم مشایی به دادسرا/ رد صلاحیت به روش موسوی خوئینی ها/ توصیه کریمی قدوسی به هاشمی/ شکایت ...
در گرو برقراری شرایطی عادلانه دانست. فائزه هاشمی رفسنجانی درخصوص همزمانی دو انتخابات خبر گان و مجلس به آرایش سیاسی در این دو انتخابات اشاره و درباره شرایط اصلاح طلبان اظهار نظر کرد. وی اظهار نظر درباره انتخابات مجالس خبر گان و شورای اسلامی را کمی زود دانست و در عین حال تصریح کرد: به این نکته اطمینان دارم که اصلاح طلبان فعال هستند و رای خوبی هم کسب می کنند. عضو حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: به ...
مجتهدانی که 4 میلیون لایک می خورند!
این مودودی بود که بحث اجتهاد را مطرح کرد. مودودی به تأثیر از ابن تیمیه و شاه ولی اللّه دهلوی و برای شکستن اندیشه جزمی تقلید و روحی عدم پذیرش اجتهاد و نظریه پردازی که طی صدها سال در میان اهل سنت نهادینه شده است، بیان می کند: هیچ کس نمی تواند منکر علم، فضل و عظمت شأن ائمه فقه، متکلمان، مفسران و محدثان شود؛ اما همه ما می دانیم آن ها انسان بودند و همان ابزار اکتساب علم را که در اختیار ما هست، داشتند و ...
رسانه و خبرنگاران ارزشی، سنگربانان جبهه مقابله با ضد ارزش ها
رسانی هستند؛ ایشان باید در کنار تمام مشغله ها و مشکلات این حرفه که جزو ذات این شغل محسوب می شود، به این نقطه یعنی حفظ اصول دین و انقلاب برسند. مردم باید برای اقامه ارزش ها جوشکن باشند آیت الله علم الهدی با ذکر آیه 39 سوره احزاب ادامه داد: خداوند متعال در این آیه می فرمایند: الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ...
اوین میزبان روز و شب معروف ترین آقازاده زندانی ایران
حواشی فراوانی پیرامون فرزندان مسئولین کشور وجود دارد و بسیاری از مردم به دنبال پاسخ به این سوال هستند که آنها چگونه زندگی می کنند؟ بعد از مدت ها بالاخره داستان مهدی هاشمی به پایان رسید و او برای سپری کردن حکم 10 ساله خود راهی زندان اوین شد. پرونده مهدی هاشمی از پرسروصداترین پرونده های قضایی تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود. بدون شک می شود گفت او معروف ترین آقازاده سیاسی ایران است که ماندن پشت ...
کودتای بارزانی علیه دمکراسی و قانون در کردستان عراق
عوامفریبی هم یدی طولا دارد و هرگز هم فراتر از نگاه منفعتی حزبی قبیله ای به چیزی نگاه نکرده، مسلما در اوهامش خود را نعمتی برای مردم می داند اما از دید جامعه او شخصی منفور و عین محنت است. پیامی را خواند که سراسر پوچ و بی معنی بود. صرفا اعلام جنگ برای حفظ همان کُرسی قدرت بود. کسی که 2 سال قبل علیه دمکراسی کودتا کرد، خلاف قانون بر کرسی قدرت نشست و دوره اش 10 ساله هم تمام شده اما امروز به بهانه ...
سیره سردار شهید "علی اصغر انتظاری" در کلام همسر شهید
برادر شوهرم برای قرار عروسی به خانه ما آمدند و زمان مراسم شد 12 مرداد 1360، آن ها گفتند: اگر اشکالی ندارد، داماد می خواهد با لباس سپاه در مراسم حاضر شود و من هم موافقتم را اعلام کردم. از طریق مادرم پیغام دادم؛ بگویید: تنها چیزی که من می خواهم این است که برای مراسم کارت چاپ کنند. کارت که چاپ شد، روی آن یک عکس از امام راحل (ره) بود. مراسم خیلی معمولی بود. خطبه عقدمان را شهید آیت الله صدوقی ...
دلواپسی های حقوقی لاریجانی ازمتن وین
گویند دولت لایحه ای بیاورد، وقت تلف کردن است. اگر دولت می خواهد لایحه بدهد که بدهد، ولی اگر نمی خواهد، مجلس می تواند این مسئله با استفاده از یک طرح چندفوریتی و با دقت تمام بررسی کند. رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی با تاکید بر این نکته که "اینکه بعضی ها می گویند آنچه حاصل شده موافقت نامه نیست و Joint Plan of Action " " است، صورت قضیه بوده و در حقیقت این یک موافقت نامه است که تصویب مجلس می ...
سیاست ورزی به شیوه رجایی
جمهوری اسلامی بُعدی اعتقادی و شرعی می بخشید. در این قالبِ اندیشه ای بود که شهید رجایی رهبری امام خمینی (رحمت الله علیه) را بی همتا و تلاش دنیا را در عیب جویی از امام شکست خورده می دانست و امام را شایسته ترین رهبر می نامید. از نظر وی، این رهبر بزرگ را خداوند برای ما فرستاده است. ما امام را در رابطه ی صد درصد معنوی پذیرفتیم؛ یعنی به معنای مرجع تقلید. [5] در همین بازه ی نظری است که شهید رجایی ...
مروری بر زندگی اسدالله علم
توده مردم مسلمان به شما بدبین گردند. علم در جواب ضمن تصدیق صحبتهای وی اظهار می دارد که اقدامات گذشته وی صحیح نبوده و نباید چنین اعمالی انجام می داده. در پایان جلسه آیت الله نوری بطور خصوصی اظهارنموده است که شخص موصوف در لفافه بیانات خود می خواست که بفهماند که کاندید نخست وزیری است و انتظار کمک روحانیون را دارد. بر طبق گزارشی در سال 1340 آقای علم در نظر داشته سازمانی به نام سازمان ...
پایان نامه کیلوئی چند ؟پایان نامه و مقاله در خیابان!تولید علم با "کپی برداری" عملی نمی شود
خدمت به جامعه است. حال اگر از این هدف دور شویم و تنها آموزش برای آموزش را مد نظر قرار دهیم، نه آموزش برای تربیت نیروی انسانی را، به ناچار آنچه غالبا می بینیم اتفاق می افتد و صندلی های دانشگاه ها بدون توجه به نیاز جامعه در اختیار رشته هایی قرار می گیرد که نیاز جامعه نیستند. عمر دانشجویانمان که خودشان سرمایه اصلی کشورمان هستند نیز در جایی که نباید باشند، به هدر می رود. آنچه در دهه 80 شکل گرفت ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
از شایعه بازگشت برادر محسن به سپاه تا واقعیت!!!محسن رضایی در بازگشت به سپاه دنبال چیست؟
برگشت نه کمی بلکه حدود 35 سال باید به عقب برگشت تازه سال 57 است و امام چند روزی است به کشور مراجعت کرده اند محسن رضایی در مدرسه رفاه با محمد بروجردی ملاقاتی دارند محسن رضایی لیدر گروه منصورون و بروجردی از لیدرهای گروه صف می باشد مبارزینی که در سال های آخر رژیم شاهنشاهی مبارزه فرهنگی و مسلحانه در کشور دارند و مدت ها است راه شان را از گروه مجاهدین خلق بدلیل بدلیل انحرافات اعتقادی آن ها جدا کرده اند و ...
سیدمهدی طباطبایی: می خواهند به خاطر شکست شان در مذاکرات، به هاشمی ضربه بزنند
آیت الله سید حسن قمی در روز 25 شوال(2 فروردین 42) برای شهادت امام صادق(ع) منبر رفتم و طی آن سخنرانی تأکید کردم که دل علما برای اسلام می سوزد و اگر کسی حامی دین و مستضعفان باشد همین علما هستند و سپس اشاره کردم که آیت الله سبزواری و قمی و... چه احسان هایی به مردم می کنند. روز بعد فردی به نام حسن اردکانی با تعدادی فرد شال پیچیده(روستایی های اطراف مشهد شال های سفید و زرد دور سرشان می پیچند و تحت الحنک ...
دفاع تمام قد ظریف، صالحی، عراقچی، روانچی و ناصری از توافق
بخش دیگری از صحبت های خود با بیان این که از روز پایان مذاکرات برخورد دیگر کشورها با ایران در خصوص موضوع هسته ای تغییر کرده است، به وضعیت سابق پرونده هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: در سپتامبر 2003 شورای حکام ایران را در یک وضعیت استثنایی قرار داد و موضوع ایران را به عنوان یک موضوع فوری مطرح کرد و با قطعنامه 1694 شورای امنیت پرونده ایران در ذیل فصل 7 این شورا قرار گرفت. ظریف گفت: شما می ...
نشتی کوزه کارگزاران کدام اهداف پنهان را فاش می کند؟
حزبی است لیبرال دموکرات مسلمان. ما در جامعه اسلامی هستیم و این واژه ها با هم نمی خواند. لیبرالیسم امروز در برابر اسلام قد علم کرده است. لیبرالیسم با اسلام قابل جمع نیست. به عنوان یک لفظ، قشنگ است اما محتوای آن با محتوای حزب ما همخوانی نداشت. برخی واژه ها مطرح می شد که موضوع ملی گرایی را پررنگ می کرد. ما ملی گرا نیستیم. در مقطعی از مرحوم بازرگان پرسیدند فرق شما با امام چیست؟ او می گوید: امام ایران ...
پدر امام جمعه اهواز که بود؟+ عکس
نصاب و منشأت میرزا مهدی نادری را فرا گرفت. علم حساب را نیز نزد مرحوم آیت الله آقا سید محمد علی امام و آقا سید حسین آل محمد درس خواند. *ورود به حوزه در سن 14 سالگی پدر بزرگوارش او را به مدرسه علمیه برد و جهت فراگیری علوم دینی به آیت الله العظمی سید مهدی آل طیب که در آن زمان زعامت حوزه علمیه شوشتر را بر عهده داشت، سپرد. ایشان نزد آن عالم ربانی در ابتدا تصریف و الفیه ...
دهه فجر فرصتی برای یادآوری ارزش ها و آرمان هاست
به گزارش تبسم ، جعفر عسگری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: دهه فجر فرصتی برای یادآوری ارزش ها و آرمان هاست و از جمله حقوق انقلاب اسلامی تداوم راه شهداء و تجلیل از آنها و الگو قرار دادن آنها برای نسل جوان است. وی در توضیح حقوق انقلاب اسلامی تصریح کرد: حق انقلاب اسلامی خدمت صادقانه به مردم، مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب است که لازمه آن دشمن شناسی و داشتن بصیرت، آگاهی و حضور ...
رسانه عرصه قربانی شدن است، نه کاسبی
: این شغل با قداستی همراه است که پاسداری از آن مهم تر از نقش آفرینی در جهت تأمین معاش و تأمین ضرورت ارتباطات اجتماعی است. صدور مجوز حضور رسانه های خارجی منطقی نیست آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه برخی خبرنگاران وابسته به رسانه های خارجی در کشور فعالیت می کنند گفت: با حرکت اخیر وزارت ارشاد که مجوز ورود رسانه های خارجی را به عرصه ارتباطات اجتماعی داد این خبرنگاران حضور ...
حقوق بشر پیش از پیدایی دولت وجود داشته و مافوق آن است/عدم حضورکشورهای مسلمان درتدوین اسناد بین الملل ...
... - حقوق بشر در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از چه جایگاهی برخوردار است؟ در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، همانند اسناد بین المللی به جهات محدود کننده حقوق و آزادی های اساسی بشر اشاره شده است و آن جهات عبارتند از: رعایت حقوق و آزادی های دیگران، حفظ نظم و امنیت عمومی، و رعایت اخلاق عمومی، اضافه بر این ها، رعایت موازین و معیارهای اسلامی که از ویژگی های قانون اساسی است . ...
صیانت از حریم ولایت عالی ترین پیام شهدا است
به بالاترین در جات انسانی دست یافتند و اکنون نوبت ما است که با پیروی از راه و منش آنها سعادت خود را تضمین کنیم. امام جمعه شهرضا استقبال پرشور مردم این شهرستان از کاروان شهدا را نشانه پایبندی آنها به تعالیم اسلام و ارزشهای متعالی شهدا دانست و تصریح کرد: شهرضا شهر شهدای بزرگ و ایثارگران نامداری است که هر یک به نوبه خود نقش ارزنده ای در انقلاب داشته اند. حجت الاسلام یعقوبی عنوان ...
150 مسجد در حاشیه شهر مشهد بازسازی شد
آیت الله سید احمد علم الهدی روز شنبه در حاشیه آغاز ساخت مجتمع فرهنگی – آموزشی ثامن الحجج در شهرک شهید رجایی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: همچنین 100 نفر از علما و ائمه جماعات در مساجد مزبور مستقر شدند که سه وعده اقامه نماز در این مساجد را انجام می دهند. وی اظهار امیدواری کرد: در کمترین زمان کار بازسازی 400 مسجد باقیمانده در حاشیه شهر مشهد نیز به اتمام برسد، هیات های مذهبی و تشکلهای فرهنگی در ...
لزوم توجه مسئولان و نمایندگان مجلس به تخلفات پزشکی
آنها در نظام سلامت بدون دغدغه ی خاطر از عواقب آن است. لذا از مجلس محترم تقاضا می شود با اصلاح قانون مانع حضور ذینفعان در مقام رسیدگی به شکایات شده و با تشکیل نهاد قضایی مستقل زمینه را برای احقاق حقوق بیماران – که درحال حاضر هیچ پناهی ندارند- فراهم سازند. – اعمال مجازات بازدارنده در برخورد با متخلفان : در معدود مواردی که پزشکان متخلف محکوم می شوند، مجازات آنها به قدری خفیف و ناچیز است که ...