سایر منابع:
سایر خبرها
داستان دکمه ای که کتش دوخته نشد!
و با بررسی نظرات، اعضای اولین هیات رییسه کمیته پیشکسوتان انجمن ورزشی نویسان براساس توافق جمعی اعضای حاضر در جلسه مشخص شدند. بخش دوم مراسم که به نشست فصلی انجمن اختصاص داشت، رأس ساعت 19 توسط دکتر عبدالحمید احمدی، رییس انجمن ورزشی نویسان ایران و قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط وی شروع شد. میثم زمان آبادی، دبیرکل انجمن ورزشی نویسان ایران ضمن خیرمقدم به حضار، گزارشی از عملکرد سال گذشته هیات ...
بنگر- ماریچ در قلب دفاع، اومانیا در خط هافبک
کسی قرار بود جواب بدهد؟ بازی کردن در این شرایط بسیار سخت است و جان بازیکن را به خطر می اندازد. بعد از دو روز هنوز ناراحت هستم و نمی توانم آن باخت را فراموش کنم. * هواداران حق دارند ناراحت باشند ولی با دو برد همه چیز رو به راه می شود. در دو بازی بعدی محکوم به برد هستیم. از آن گذشته بدن بچه ها یواش یواش دارد ول می کند و مطمئن باشید جلوی سپاهان متفاوت بازی خواهیم کرد. از قول من بنویسید شرمنده ...
محمد نزهتی: قلعه نویی به خاطر مشکل مالی بچه ها روی نیمکت ننشست!
بازیکنان قدیمی ملوان درباره شرایط این تیم صحبت می کند. به نظر می رسد که شرایط تیم ملوان بعد از باخت مقابل استقلال خوب نیست! طبیعی است بعد از باخت شرایط تیم خوب نباشد. ما بازی سختی را مقابل استقلال داشتیم و این تیم مستحق برد بود. چرا شرایط ملوان اینطور شده؟! ما برخلاف سال های پیش لیگ را خوب شروع کردیم اما مشکلات وجود دارد! خصوصا مشکلات مالکیتی. امیدوارم گزینه خوبی مالک ...
مورینیو: از روز اول دهانم را باز نمی کنم
: البته که او می تواند دوباره برای ما بازی کند. بازی درون دروازه مستلزم داشتن بالاترین تمرکز در طول 90 دقیقه است و وقتی شما در موقعیتی مثل دخئا هستید حفظ این تمرکز سخت است. ما این را دیدیم، در تمرین ها و در مسابقات برابر پاری سن ژرمن و بارسلونا و این همان دخئای فصل قبل نبود. ممکن است تا پایان فصل نقل و انتقالات و اول سپتامبر از او استفاده نکنم. از عملکرد سرخیو هم کاملا راضی هستم، او دو بار ما را ...
خسته ها امروز روی باسکول
مدعیان تکواندو در آن حضور دارند. بله رقابت های گرندپری یا همان جایزه بزرگ بسیار سخت است و فرصتی است که برای هر تکواندوکاری پیش نمی آید، همانطور که می دانید 30 نفر نخست 4 وزن المپیکی در این پیکارها حضور دارند به همین دلیل می خواهم از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنم. البته می دانم کار بسیار سختی در پیش دارم اما نباید ترسید، ما هم یکی از مدعیان این رقابت ها محسوب می شویم. با اعتماد به ...
فدراسیون پاسخگوی غیبت های کی روش باشد
را با نتایج خوب شروع کند مهم است، ولی نباید با یک باخت همه چیز را به هم ریخت. کاپیتان پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا هواداران پرسپولیس در صورت نتیجه نگرفتن این تیم، چنین شرایطی را تحمل خواهند کرد؟ ، گفت: با توجه به اتفاقات سال های قبل، بعید به نظر می رسد که هواداران با این شرایط به سادگی کنار بیایند، چون آنها دنبال نتیجه هستند. قطعاً اگر پرسپولیس نتیجه نگیرد کارش سخت می شود ...
اصغر باقریان: به فرکی گفتم سپاهان نباید درجا بزند
فوتبال ایران سال هاست که درجا می زنند و هیچ افقی را برای آینده ترسیم نمی کنند. به شدت مخالف درجا زدن هستم و اعتقاد دارم که باید رو به جلو حرکت کرد. ما نمی توانیم دور خودمان حصار بکشیم و با پیشرفت فوتبال در دنیا مبارزه کنیم. اعتقاد دارم که باید از فوتبال نوین اروپا الگوبرداری کنیم. ما ناچاریم که نظام باشگاهداری را به سطح کشورهایی همچون انگلیس و اسپانیا و آلمان برسانیم. آنجا برنامه های اصولی و ...
پس از سال دهم،بایدبه بهانه عدم صرفه با گسترش توان هسته ای ایران مخالفت شود
آورد که آژانس ابتدا به نگرانی ها درباره ابعاد احتمالی نظامی پرداخته است. (بازرسی های درازمدت تر آژانس مستلزم دستیابی به نتیجه گیری مبسوط درباره صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای در ایران است که می تواند تا روز انتقالی و یا به مدت 8 سال ادامه داشته باشد). اما اگر آژانس گزارش دهد که نگرانی هایش به طور کامل و یا بخشی از آنها رفع نشده و یا ایران دسترسی های خواسته شده توسط آژانس به سایت های هسته ای اش را ...
خائن،بی غیرت و حالا پطروس فداکار استقلال!
زنند و با جواد نکونام در ارتباطی و داری خط می گیری. همین جا باز هم خدا را شاهد می گیرم و به آقای قلعه نویی تأکید می کنم که اصلاً این حرف ها نبود و ما هیچ کدام کم کاری نکردیم چون در ذات مان نبود که بخواهیم از این کارهای کثیف بکنیم و این تنها توهمی بود که دور و بری هایش برای او ساخته بودند. من همین اتفاقات را دیدم که بعد از چند نتیجه خوب نیم فصل دوم با شروع شدن بدبیاری ها و باخت ها نیم فصل زودتر تمام ...
همه سرمربی پرسپولیس شده اند فقط مانده مایلی کهن! / دفاع های پرسپولیس مقصر اصلی هستند نه صادقی
خوبی است. متاسفانه فقط دیر به تیم اضافه شده او در اردوی ترکیه حضور نداشته پس طبیعی است که با تیم هماهنگ نباشد. من فکر می کنم اگر به او بیشتر فرصت دهند ثابت می کند گلر خوبی است. * پرسپولیس فصل را بد شروع کرده مثل فصل گذشته آیا برانکو هم به سرنوشت دایی دچار می شود؟ - الان نمی توان برانکو را به عنوان مقصر صد در صد انتخاب کرد. بالاخره تیم تازه از بدنسازی فشرده رها شده بنابراین بدن ها ...
بهترین طلبه ای که طلبه نیست
. آیه ی قران هست که خداوند خودش می فرماید ان مع العسر یسرا بعد از هر سختی آسانی هست. الحمدلله قسم زیادی از بدهی های پدرم پرداخت شده و امروز حدود دو سال از ازدواج خواهرم می گذرد. – درس و شغلت چی شد؟ هنوز مشغول کار هستم تا بتوانم اقساط وام و قسم کمی از بدهی که مانده را بتوانم پرداخت کنم. با توجه به وضعیت کاری که دارم نمی توانم داخل همه ی کلاس ها حاضر بشوم، با توجه به معلق شدنم ...
هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس باید به برانکو و بازیکنان آرامش بدهند
شاگردانش آرامش بدهند. لیگ تازه شروع شده است و نباید از حالا انتقاد کنیم. به نظر من پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد. تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه می تواند این تیم را کمک کند. ولی خیلی ها معتقدند برانکو در پرسپولیس بیش از حد بازیکن جوان جذب کرده و این تیم بازیکن باتجربه و تراز اول ندارد. نظر خودت چیست؟ هنوز که اتفاقی نیفتاده نمی دانم چرا بعضی ها از حالا درمورد پرسپولیس این طور قضاوت ...
بررسی توافق وین بدون حضور منتقدان؟!
ماده 41 از فصل هفتم منشور سازمان ملل، تهدیدی علیه صلح تلقی شده است! و با پذیرش توافق وین نه تنها از دستور کار شورای امنیت بیرون نمی رود، بلکه دست کم برای مدت 10 سال دیگر تحت ماده 41 فصل هفتم باقی می ماند. و این نیز تحقیر دیگری و به مفهوم آن است که ایران مقتدر و پیشتاز را که تهدیدی علیه صلح جهانی و منطقه ای است، به بند کشیده! و فعلا! حداقل برای 10سال مهار کرده ایم! ظریف در ادامه گفت: در قطعنامه ...
دعوت مدیر شبکه مستند از نخبگان و نامداران عرصه مستندسازی برای بازگشت به رسانه ملی
می دهم که آنجا را از وابستگاه رژیم سابق تصفیه کنید. البته مصاحبه اشکالی ندارد ولو یک کمونیست بیاید و حرفش را بزند و در همان جا از شخص دیگری جواب بگیرد، این مانعی ندارد" (صحیفه نور، جلد 12، صفحه 85) ما به نسل جدید و افکار آنها ارزش می دهیم و عرصه را چون گذشته، تنها به چند شخصیت محدود، قدیمی و مسن که نماینده نسل جدید نیستند، واگذار نخواهیم کرد. به راستی جز "عدم اعتماد به مردم" توسط برخی ...
رضا یزدانی: کلاهبردار نیستم /خواننده محبوبم فرهاد است
جوشش کرد؟ خیلی دوست ندارم در مورد خواننده ها و گروه هایی که از آن ها الگو برداری کردم و یا تمام سابقه شنیداری من را تشکیل داده اند، صحبت کنم اما همین قدر می گویم که یک سابقه شنیداری طولانی مدت از دوره دبستان دارم. یعنی زمانی که یادم هست بچه ها حتی در دبیرستان بهترین موسیقی غربیشان مادرتاکینگ بود من موزیک های پینک فلوید را حفظ بودم، آن ها را کاور می کردم و می خواندم. این یک سابقه ...
اظهارات سبک دست در خصوص خودروی BMW جاسم کرار و درآمدزایی از هواداران استقلال
از دو سال آینده می توانیم 30 در صد هزینه ها باشگاه را تامین کنیم. * این کار با توجه به شرایط اقتصادی ایران شدنی است؟ - حتما شدنی است. هواداران استقلال یک ظرفیت تمام نشدنی هستند که می توان به بهترین شکل ممکن برای سربلندی باشگاه از آنها کمک گرفت. * البته این وعده ها را ما پیش از این از زبان محمد رویانیان مدیر عامل سابق پرسپولیس هم شنیده بودیم. البته ایشان صحبت از ...
دل نوشته مدیران و نخبگان فرهنگی، ورزشی، هنری و ... اصفهانی برای شهدای غواص
...> بال و پر سوخته کار شب پروانه کنم نصف جهان بار دیگر میزبان کاروانی از شاهدانِ شهید است که منزل ها طی نموده و در آخرین منزل که لقای محبوب است استقرار می یابندوعده دیدار نزدیک است یاران مژده باد روز وصلش می رسد ایام هجران می رود حمیدرضا فولادگر - نماینده مجلس شورای اسلامی: شهدا عند ربهم یرزقون هستند و لذا برکات روزی خداوند همیشگی است و احیا هستند که بعد از سی سال بازگشت ...
مجوز دولت برای واگذاری زمین 140 هزار متری در تهران/ ردپای سلطان شکر در پرونده بنیاد شهید
رعایت قوانین و مقررات مربوطه از جمله ماده 117 قانون محاسبات عمومی کشور، از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت راه و شهرسازی واگذار می شود. ابلاغ تسهیلات جدید برای واردات لباس و پتو بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مقام مسئول به تعدادی از دستگاه های ذی ربط در امر واردات کالا، اعلام شده است که طبق تصمیمات اتخاذ شده توسط دولت، گروه کالایی ردیف تعرفه های فصل 61 شامل لباس و متفرعات ...
اگر لازم باشد از قدیمی پور هم استفاده خواهم کرد / نگران بردهای استقلال نیستم! / متأسفم که ضرغام اسماعیل ...
گلر سوم پرسپولیس استفاده کنید؟ - هر چند مرتضی قدیمی پور جوان است اما اگر لازم باشد از او هم استفاده خواهم کرد. * پرسپولیس از دو بازی اول خود در لیگ پانزدهم فقط یک امتیاز تصاحب کرده در حالی که رقیب سنتی تان استقلال حداکثر امتیازات یعنی 6 امتیاز ممکن را گرفته است. نظری ندارید؟ - من نگران بردهای استقلال نیستم و نگران پرسپولیس هستم. فصل تازه شروع شده و هنوز زود است قضاوت کنیم. ...
حامد زمانی: چرا گلشیفته حق دارد، اما چرخنده نه؟
از این به برخی حاشیه هایی که طی پنج سال گذشته درگیرش بوده، دامن بزند؛ حاشیه هایی که گاه خودش نقش موثری در ایجاد آنها داشته، اما او تا حد زیادی رسانه ها را مقصر می داند. حامد زمانی خیلی جوان است و کارش را در مسیر تازه ای آغاز کرده است. مسیری که به گفته خودش در آن قصد داشته موسیقی را میان خانواده های مذهبی و نهادهای دولتی ببرد و در این راه، سخت تلاش کرده است. هر چند شنیده می شود زمانی حمایت همه ...
واقعیت های باور نکردنی در مورد تزریق پول بازیگران به سینمای ایران!!
...؛ خود من یکی از اعضای انجمن امور صنفی هستم؛ انجمنی که زیر نظر مستقیم وزارت ارشاد است؛ در آن جا هم، هیچ برنامه ای پیش بینی نشده است؛ که اگر کاری تولید می شود؛ دلمان به فروش گرم باشد؛ در بخش ویدئو رسانه و پخش خانگی هیچ اتفاق مثبتی در این سال ها نیفتاده و شرکت هایی که کارها را پخش می کنند؛ به قدری فروش پایینی دارند که فقط هزینه های خود را بر می دارند؛ هزینه کپی لوح ها و تبلیغات و..؛ جالب این جا ...
ذوب آهن را چه شد؟!
فاصله دو هفته دو شکست تلخ و دردناک را تحمل کرده است.صحبت از ذوبی آهنی است که درپایان هفته دوم لیگ بدون امتیاز در قعر جدول جا خوش کرده وهمه نگران آینده این تیم با ریشه اصفهانی هستند.تیمی که دو بار یک بر صفر به حریفان باخته بدون این که مهاجمانش موفق به گشودن دروازه رقیب شوند.تیمی که در این دو بازی هیچ نشانه ای از تیم قلدر فصل پیش بروز نداده و خیلی آسان میدان را به رقیبانی چون ملوان و سپاهان واگذار ...
نگاهی به بایرلورکوزن پیش از شروع فصل جدید
توجه به پیوستن او به هامبورگ و همچنین غیبت عمر توپراک در اوایل فصل، خط دفاعی تیم دچار کمبود تجربه خواهد شد و این مسئله می تواند بی تردید تاثیری منفی بر انسجام تیمی بایرلورکوزن داشته باشد، روگر اشمیت حال می بایست تدبیری برای این کمبود و نقیصه بیندیشد. بایرلورکوزن علاوه براین از سال ها پیش به طور مداوم در حال نبرد برای از بین بردن چهره خود به عنوان تیم همیشه نایب قهرمان بوده، چون در ...
غرضی: از تهران نامزد انتخابات مجلس می شوم/ ادعایی درباره ریاست ندارم
دوم آقای هاشمی رفسنجانی بود؟ خیر برای دولت اول او بود (خنده). من سال 70 اینها را آوردم بعد دعوا شد چقدر این مجلس و دولت و عوامل اطلاعاتی به من سخت گرفتند. برای آنکه من فکس را در سال 64 جا بیاندازم مجلس مقاومت می کرد. یک بزرگی که رحمت خدا رفت "در کمیسیون گفت آقای غرضی مملکتی که اینقدر بیکار دارد فکس می خواهد چه کار؟" من نتوانستم حالی آن بزرگ کنم که کار فکس را نیروی انسانی نمی تواند انجام دهد. ما در جامعه ای زندگی می کنیم که قدرت سیاسی سنتی باقی مانده است حتی روشنفکران، یعنی تفکرشان فیزیکی است این حرف من الان جا نمی افتد که وقتی دولت سمت فیزیک می رود منفعل از قدرت سیاسی می شود. ...
طاهری: وضعیت شهرداری گناوه زیر صفر است
ما باید این باشد که ارتباط شفاف و سالم بین شهرداری و شهروندان بوجود آورند و بنده بعنوان شهردار نقد پذیر هستم و از نقد سازنده استقبال خواهم کرد و همچنین تحمل شنیدن انتقاد را نیز دارم. شهرداری همیشه مورد اتهام است شهرداری همیشه مورد اتهام است و این می تواند شاهکار خبرنگاران باشد که این نظر و دیدگاه را نسبت به شهرداری عوض کنند ولی تغییر این دیدگاه زمان بر است ولی غیر ممکن نیست ...
ادعای احضار رحیم مشایی به دادسرا/ رد صلاحیت به روش موسوی خوئینی ها/ توصیه کریمی قدوسی به هاشمی/ شکایت ...
به خواسته های خود برسد، نا امید شد. این مذاکره در ظرفی 12ساله انجام شده است که هدفش پروژه امنیتی سازی ایران بود که این موضوعات در مواد 40 و 41 فصل هفت دیده و شروع می شود. اعتراف به اشتباه اصلاحات در سال 84 حجت الاسلام محسن رهامی در همایش وحدت و همدلی اصلاح طلبان در کرمانشاه با انتقاد از فساد و اختلاس های بسیار صورت گرفته در دولت گذشته، گفت: این پول ها می توانست صرف ایجاد ...
مروری بر مواضع شهید دکتر عبدالحمید دیالمه در مجلس، نسبت به بنی صدر
فرانسه به سر می برد واز فعالین کنفدراسیون می باشد. در همین اوان در مؤسسه تحقیقات علوم اجتماعی ایشان کار می کرد، همراه با افرادی همچون احسان نراقی و شاهپور راسخ. مؤسسه تحقیقات اجتماعی را بسیاری ممکن است که نشناسند، مؤسسه ای که امریکاییها در ایران تشکیل دادند و در آنجا تحقیقات براساس بودجه های کلان صورت می گرفت. مثلاً به فلان فرد، 50 هزار تومان می دادند که تحقیق بکند که قطر لوله آفتابه در ایل بختیاری ...
سیره سردار شهید "علی اصغر انتظاری" در کلام همسر شهید
نگه دارم، روحش در جبهه است؛ برای همین منعی برایش ایجاد نکردم. تابستان آن سال به خاطر گرمای زیاد مجبور شدیم در طزرجان یزد باغی کرایه کنیم و به آنجا برویم. در این مدت اصغر فقط یک بار از جبهه برگشت. شهریور که به یزد برگشتیم، مأموریت او هم تمام شده بود. من سه روز در هفته به مدرسه می رفتم و بچه را به خانه مادرم می بردم. در طول این مدت اصغر بیشتر از قبل از شهادت حرف می زد و حتی به من می گفت ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
از شایعه بازگشت برادر محسن به سپاه تا واقعیت!!!محسن رضایی در بازگشت به سپاه دنبال چیست؟
برگشت نه کمی بلکه حدود 35 سال باید به عقب برگشت تازه سال 57 است و امام چند روزی است به کشور مراجعت کرده اند محسن رضایی در مدرسه رفاه با محمد بروجردی ملاقاتی دارند محسن رضایی لیدر گروه منصورون و بروجردی از لیدرهای گروه صف می باشد مبارزینی که در سال های آخر رژیم شاهنشاهی مبارزه فرهنگی و مسلحانه در کشور دارند و مدت ها است راه شان را از گروه مجاهدین خلق بدلیل بدلیل انحرافات اعتقادی آن ها جدا کرده اند و ...