سایر منابع:
سایر خبرها
ولاشان، دیار فراموش شده کبوترخانه ها
کارخانجات اکثر مردم این آبادی برای کار از محل بیرون رفتند، چرا که کار بر روی زمین های خرد درآمدی ندارد و برداشت محصول از آن نوعی کمک خرج است. سخنگوی کشاورزان با اشاره به جمعیت شش هزار و 500 نفری در این محل، افزود: در حال حاضر یک چهارم اراضی این محل به بافت مسکونی تبدیل شده است. ترکیان با بیان اینکه قبلا گله های بزرگ گوسفند در این روستا وجود داشت که امروزه از تعداد آن کاسته شده است، ادامه ...
نخل های خوزستان همچنان تشنه اند
، اهواز و بهبهان به طور گسترده و در شوشتر، ملاثانی و بندرامام خمینی(ره) نخلستان هم به صورت جزئی وجود دارند. کارشناس کشاورزی خوزستان با اشاره به تلاقی رودخانه کارون و دز در بند قیر و ایجاد رود کارون بزرگ گفت: رودخانه کارون تا خرمشهر و آبادان جریان دارد و حفار و بهمن شیر را ایجاد می کند. وی بیان کرد: در گذشته به دلیل پر آب بودن رودخانه کارون در دهه های گذشته روزانه 2 بار جزر و مد ...
بارش شهابی در آسمان شهر ستاره شناسان آماتور دنیا
لحاظ پرنور بودن یا کم نور بودن آن کلمه ای بنویسید و گزارش های خودتان را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در محله علی آباد جنب حسینه علی اکبر تحویل دهید تا کارشناسان بتوانند به عنوان منبعی از اطلاعات با ارزش بارش برای پروژه های علمی از آن استفاده کنند و سهمی در پیشبرد این علم داشته باشید. شایان ذکر است که شهرستان پاسارگاد و شهر سعادت شهر به دلیل موقعیت استراتژیک، بهترین آسمان ...
از زلزله خاموش در شرق هرمزگان تا رسیدن سونامی فروچاله ها به میناب
باغات سرسبز، آب گوارا و شیرین فراوان و برخورداری از رودخانه ای با آب زلال و شیرین اشاره کرد. اما چند سالی است که دیگر از آن رونق گذشته در میناب خبری نیست. با انتقال آب از سد استقلال میناب و همچنین برداشت بی رویه از منابع آبی به وسیله حفر چاه هایی در دشت میناب و راه اندازی شبکه اضطراری انتقال آب از میناب به بندرعباس و دیگر شهرها، آسیب شدیدی به منابع آبی شهرستان میناب وارد شد به ...
تداوم خشکسالی آذربایجان غربی
خالی شدن سفره های زیرزمینی صورت گرفته است. بهادری کاهش روان آب و آب رودخانه های استان در سال های اخیر را ناشی از استفاده بی رویه از منابع آبی استان عنوان کرد و گفت: کمبود روان آب ها و رودخانه ها به دلیل رعایت نکردن حریم بستر و نیز عدم رعایت برداشت های شن و ماسه به صورت غیرمجاز از دیگر مشکلاتی است که موجب شده رودخانه های استان از شرایط ایده ال فاصله داشته باشند. وی با بیان اینکه هم ...
بیشه زار (گذشته, حال و آینده همه چیزهای روستایی در استرالیا)
دولت مبنی بر" جدا نگه داشتن محکومان زن از محکومان مرد تا زمانیکه آنها بتوانند به طور مناسب برای خود در میان بقیه افراد جامعه پخش شوند، به شکلی که بهترین برخورد با آنها صورت بگیره و بیشترین بهره را برای صنعت منطقه داشته باشند " ، به کار میبرد. در قرن نوزدهم با آماری که توسط فرماندار وقت، مک کوآیر در آن زمان ثبت شده، میشود ،میزان جمعیت کل و مساحت زیر کشت و میزان دام موجود در سالهای 1810 تا ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
طبقه بندی جهانی ایران را دارای بحران شدید آب معرفی میکند/واردات محصولات کشاورزی برای مقابله با کمبود آب ...
فقط 130 میلیارد مترمکعب (32 درصد) به عنوان آب تجدیدپذیر در دسترس است. در حال حاضر حجم بهره برداری سالانه آب در ایران حدود 70 درصد از آب تجدیدپذیر است که معادل 90 میلیارد مترمکعب برآورد می شود. بیش از 90 درصد از بهره برداری آب در ایران توسط بخش کشاورزی صورت می گیرد (حدود 83 میلیارد مترمکعب) کمتر از ده درصد آن توسط دیگر بخش ها نظیر مصارف خانگی و صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. -دسترسی ...
از اولین خبرنگار زن تا زشت ترین هتل
آبرنتی از نرم افزار Onshape برای طراحی این اره استفاده کرده و سپس با استفاده از چاپگر سه بعدی 2 آن را چاپ کرده است. این اره دارای اجزای معمول یک اره گرد عادی مانند نگه دارنده تیغ، محافظ و دو دریچه است که محفظه اصلی آن را شکل می دهند.اجزای این اره دارای ضخامت 0.5 میلی متر و لایه ای به ارتفاع 21 تا 40 میکرون و چاپ کامل این ابزار کمتر از یک ساعت زمان برده است. در حال حاضر این اره توسط باتری ...
تنها منبع تأمین آب بروجرد برداشت از سد "آبسرده" است
اینک غیرقابل استفاده و هفت حلقه دیگر در حال بهره برداری و هشت حلقه نیز در دست اقدام به منظور نصب تجهیزات مختلف نظیر موتور و پمپ توسط شرکت آب منطقه ای لرستان که متولی طرح آب رسانی بلندمدت به بروجرد است. حدادی با اشاره به این که پیش بینی ها از افزایش مصرف آب در این شهرستان خبر می دهد، خاطرنشان کرد: با روند فعلی افزایش جمعیت، تعداد مشترکان آب شهری افزایش یافته و به تبع آن سطح زیرپوشش خدمات ...
بررسی مدیریت بحران و چالشهای آن در میزگرد ایرنا
بسیار نگران کننده است و اگر سیلی نظیر بوژان نیشابور رخ دهد فاجعه خواهیم داشت. وی ساخت و سازهای مقاوم را نیز از مباحث مهم در مدیریت بحران ذکر و بیان کرد: پیگیریهایی در این زمینه توسط بخشهای مربوطه در حال انجام است و بیمه کشاورزی نیز در سال 93 اجرا شده بگونه ای 500 میلیارد ریال به 87 هزار خسارت دیده پرداخت شد. مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی در ادامه تشکیل گروههای داوطلب واکنش اضطراری را نیز برای ارتقا ...
پیغام آقای تقلب به هاشمی درباره انتخابات خبرگان/ تصمیم جدید دولت درباره دانشجویان دانشگاه آزاد/ حمایت 23 ...
گردش کشور یک دوره انفجاری را آغاز کرد تا امروز شاهد یک پدیده کم سابقه در اقتصاد کشور باشیم؛ افزایش شدید نقدینگی در کنار رکود. به طور طبیعی افزایش میزان نقدینگی، افزایش تورم را در پی خواهد داشت اما آمارهای رسمی نشان می دهد تورم کاهش اما نقدینگی بشدت افزایش یافته است! در علم اقتصاد آمده که میزان نقدینگی باید با حجم، ارزش و مقدار معینی از کالاها و خدمات که در دست افراد جامعه است و با گردش جریان کالاها و ...
خاطره بازی با آدم هایی که عمری خاطره ساخته اند
. خبر که چاپ شد به کرمانشاه برگشتیم و با مرحوم احمدی در خانه بودیم که یکی از فرماندهان نظامی به درب خانه آمد و من و مرحوم باقری را دستگیر و به دادگاه نظامی برد. کلی استرس داشتیم و اصلا نمی فهمیدیم ماجرا چیست که فرمانده گفت: تمامی اینها به خبری که از عملیات ایران با استفاده از لباس های عراقی گرفته ایم مربوط می شود. او گفت این عملیات یک ماه پیش انجام شده اما انجام آن محرمانه بوده ...
ایست، آب هست، مدیریت آب نیست
...> این مقام مسئول تصریح کرد: 1000 هکتار از اراضی زمین های کشاورزی که در زیر سد ایوشان هستند توسط کانال های سنتی آبیاری می شوند. وی هم چنین به شناسایی موتورهای غیرمجاز که در حریم رودخانه هرو اقدام به برداشت آب می کنند اشاره کرد و گفت: در استان 1383 دستگاه موتور آب شناسایی شده اند که اگر حکم صادر شود این موارد جمع آوری می شوند. سیفی با اظهار تأسف از این که برخی از افراد چاه دارند ...
معادن سبز جوانه می زنند؟
سطوح ملی و جهانی هم گسترش یافته است. در حال حاضر، گروه های مختلف از معدنکاران، شهروندان کشورهای مختلف، دولت ها، گروه های محیط زیست، وکلا، دانشمندان و فعالان حقوق بشر برای حفظ محیط زیست احساس مسئولیت می کنند و تلاش خود را برای بهره برداری هوشمندانه و پایدار از آن به کار می گیرند. درک عمومی به آن سمت رفته که فعالیت های بزرگ مقیاس معدنی منجر به تخریب محیط زیست می شود و رد پایی از ضایعات و ...
ادغام وزارت بازرگانی با صنعت اشتباه تاریخی بود/ ایران کویر می شود
داشت؟ گفت: آن موقع هم نمی توانستند این کار را انجام دهند. در دولت های نهم و دهم 75 میلیارد مترمکعب از آب های زیرزمینی بیش از حد مجاز برداشت شد در حالی که در 24 سال قبل از آن (از اول انقلاب تا 84) فقط 45 میلیارد مترمکعب به صورت غیرمجاز از این آب ها برداشت شده بود. وی تاکید کرد: هر زمان این افراد الفبای کشاورزی را آموختند، بنده حاضر به مناظره با آنها هستم. ادغام وزارت بازرگانی با ...
معاون وزیر نیرو: اخذ بهای تمام شده آب از کشاورز لازم است
صرفه اقتصادی را مدنظر قرار دهیم، لیکن در تخصیص آب ابتدا شرب سپس محیط زیست به دلیل کارکرد حیاتی و ارزش ذاتی، و بعد از آن صنعت به دلیل ایجاد ارزش افزوده بالا به ترتیب در اولویت قرار دهیم. وی با بیان اینکه پروژه های خوبی برای برداشت آب از آبهای جنوبی کشور تعریف شده که ما نیز اجبارا بخشی از نیازهایمان را از این طریق تامین می کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر یک پروژه نمک زدایی آب در چابهار توسط ...
مانوری که هیچ کمکی به آتش سوزی جنگل کوهدشت نکرد
فارس نوشت: آتش سوزی در جنگل های بلوط شهرستان کوهدشت که از روز سه شنبه، شروع شد در حالی وارد روز چهارم شد که آتش با رسیدن به صخره ها خود به خود خاموش گشت. بعد از اعلام آتش سوزی در جنگل های بلوط شهرستان کوهدشت، بسیاری از مردم، اعضای تشکل های زیست محیطی، فرماندار، بخشدار، نیروهای سپاه و بسیج و کارکنان ادارات به محل حادثه اعزام شدند و با دست خالی و به وسیله ی خاک و شن، شعله های ...
از گردنه های خطرناک تا خشک شدن بزرگترین بادامستان کشور
میلیاردی در حال نابودی هستند. رمضانی با اشاره به اینکه تمام هدف ما در منطقه ایجاد یک زندگی پایدار و ماندگار و مهاجرت معکوس است، گفت: بزرگترین بادمستان کشور با 17 هزار هکتار در این منطقه است که تا کنون بیشتر آن خشک شده و سایر درختان هم به علت سرمازدگی محصولی ندارند. وی در همین خصوص نبود صنایع تبدیلی در این بخش را از جمله کمبودها دانست و اظهار کرد: متأسفانه بخش کوهسرخ با توجه به وسعت ...
بحران تنش آبی در استان کهگیلویه و بویراحمد
20 سال پیش حفر می شد در تقریباً 20 متری به آب می رسیدند. یعنی در عمق 80 متری آب وجود داشته است. ولی الان همان چاه در 30 متری به آب می رسد که یعنی در طول 40 سال سطح آب این دشت 50 متر افت کرده است. و الان ضخامت آب دهی سفره لازم در کلاچو 30 متر و کمتر از 30 متر است که این یک فاجعه است یعنی ما از مرز بحران هم رد شده ایم. قنات های باستانی روستای ضرغام آباد، رودخانه های چرام و ضرغام ...
اخبار ویژه روزنامه های شنبه،17 مرداد
فعالان اقتصادی دو طرف دیده نشده و طرفین با احتیاط به روند حوادث می نگرند. باید همواره این مسئله مورد توجه قرار بگیرد که قطع مراودات اقتصادی ایران و آمریکا به دلیل اختلافات سیاسی بود و طبیعتا حل آن هم نیازمند اراده سیاستمداران دو کشور است. به همین خاطر نمی توان از فعالان اقتصادی توقع داشت که خودسرانه دست به این کار بزنند. انتشار اخباری اینچنینی نیز می تواند در روند وقایع، تاثیر منفی به جای بگذارد و ...
توافق وین بخش های محرمانه هم دارد؟/پایان یا ادامه راه؛ عاقبت طالبان چه خواهد شد؟/ ورود مجلس به ماجرای یک ...
باور خودشان- می جنگد و هرگز هم از این کار دست نخواهد کشید. حال آنکه ما طالب اعتقادی را نیز به 2 گروه تقسیم کرده و آنها را طالب کنترل شونده و طالب غیرقابل کنترل می نامیم. طالب کنترل شونده با وجود داشتن تفکرات افراطی همواره زیر نظر فرمانده کاریزمای خود بوده و عملیات های خود را با او هماهنگ می کند اما دسته دیگر همواره می خواهد در سمت قدرت بیشتر باشد پس برایش فرقی ندارد زیر بیرق داعش بجنگد یا ...
اولویت های پسا توافق
کشور به منظور ایجاد وفاق، همگرایی و تفاهم ملی برای تسریع فرآیند توسعه پایدار یکی از کارویژه های مهم احزاب در کشورهای در حال توسعه وفاق و اجماع در مورد فرآیند توسعه پایدار است. در واقع فعالیت احزاب سیاسی شکل تلطیف شده مبارزات خشونت آمیز گذشته به منظور فصل منازعه برای ایجاد فراغت و سوق دادن کشور برای انجام کارویژه اصلی دولت که همانا رشد، رونق و رفاه اقتصادی است. به بیان دیگر هدف فعالیت سیاسی ...
تدبیر دولت در دستیابی به اهداف عالی اقتصاد مقاومتی با حضور 42 مقام بلند پایه در 29 شهر
امر بسیار بزرگ و ارزشمند در سایه حمایت و هدایت رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری به دست آمده است. وی با بیان اینکه توافق هسته ای، علت رفع مشکلات کشور در تمام حوزه ها نیست، افزود: به طور حتم این گشایش باید به توسعه اقتصادی، صنعتی و سرمایه گذاری کشور منجر شود که تاکید رییس جمهوری هم بر گشایش توسعه صنعتی و اقتصادی کشور است. -- رییس خانه صنعت ومعدن: بهره بالای بانکی توان رقابت تولیدکنندگان را کاهش می دهد ...
و ایتالیا خدایی دارد؛ بخش اول- پسرکی که باعث شورش شد!
بیانگر منظره شهر فلورانس بود-شاید می خواستند به وی نشان دهند چه چیزی را از دست داده است!- و در طول بازی، با صدای سوت هواداران متعصبی که لباس بنفش به تن داشتند، مواجه شد. لحظه کلیدی هنگامی رخ داد که باجو موفق شد برای یوونتوس یک پنالتی بگیرد اما از زدن آن اجتناب کرد! این پنالتی توسط دی آگوستینی از دست رفت و شکست یک بر صفر یوونتوس در این بازی، هضم این تصمیم را برای هواداران تورینی سخت تر ...
عبور 24 توپ از خط دروازه ها/میزبانان هفته دوم را مقتدارنه به پایان بردند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد اشرفی امشب در حاشیه آخرین دیدار فوتبال باشگاهی این استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله دوم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های استان کردستان به میزبانی شهرستان های تابعه برگزار شد. وی با بیان اینکه این مسابقات با شرکت 12 تیم برگزار می شود، گفت: تیم های شرکت کننده در دو گروه 6 تیمی به رقابت می پردازند که در آخرین دیدار این مرحله، آبیدر سنندج در ...