سایر منابع:
سایر خبرها
متن کامل کتاب زندگانی امام جعفر صادق (ع): سید جعفر شهیدی
پیروان حقیقی اسلامی تربیت های عالیه قرآن را حفظ کرده بودند. این افراد برجسته اسلامی در عصر خلفای بعد از رسول صلی الله علیه و آله و سلم و در عصر خلفای بنی امیه ناظر کج رویهای زمامداران خود سر بودند. گاهی به عنوان نصیحت با خلفا روبرو شده و گاهی خلفا را با پرخاشهای تند مورد عتاب و خطاب قرار می دادند و خطاها و خلاف کاری آنان را با استفاده از سیره مقدس اسلام فاش می کردند. شاهد زنده این مقدمه صفحات تاریخ و ...
کارنامه 9 ماهه رئیس صداوسیما/ سرافرازی که صداوسیما را سرفراز نکرد!
متروها است که به بالا بردن مخاطبان آن کمک فراوانی کرده است. این برنامه که با اجرای رامبد جوان از شبکه نسیم پخش می شود مخاطبان زیادی دارد. روی خوش صدا و سیما به سینما در دولت تدبیر و امید تعاملی بین سازمان سینمایی و صدا و سیما به وجود آمد. این تعامل از زمانی آغاز شد که حجت الله ایوبی به دیدار محمد سرافراز رفت. ایوبی در این نشست پیشنهاد تشکیل یک کمیته کاری مشترک را به منظور حل ...
در پاسخ به کمپین سازی مخالفان عصبانی آیت الله هاشمی
رسانه های خاص تر دستور ایجاد هیاهو و حتی تشکیل کمپین! داده اند: سوال: اخیراً برخی گفتند که عده ای به دنبال آن هستند تا امام را آن گونه که می خواهند نشان دهند و این روزها کنایه های متعددی در مورد خاطرات شما از امام از سوی آقای مصباح و جریان منتسب به ایشان ادامه دارد. واکنش شما دراین باره چیست؟ جواب آیت الله هاشمی رفسنجانی: اگر بناست کسانی امام را بشناسند، آن هایی هستند که ...
خندوانه میزبان مبتلایان به ام اس میشود
این برنامه پربیننده با حضور بیش از یک صد بیمار ام اس و دکتر صحرائیان نورولوژیست و نایب رئیس انجمن ام اس ایران و با اجرای رامبد جوان ،ضبط و برای پخش از شبکه ی نسیم آماده گردیده است . خندوانه در روز چهارشنبه 21 مرداد ساعت 11 شب پخش خواهد گردید و تکرار آن روز بعد در ساعات 3 صبح،7 صبح،11 صبح و 5 عصر می باشد. هدف از اجرای این طرح آگاهی بخشی همه ی بینندگان و آشنایی بیشتر با جامعه ی ام اس که جامعه ای جوان و پویا و فرهیخته است میباشد . ...
تصاویر هنرمندان در شبکه های اجتماعی
رضوی از چه کسی انقدر پر است. سلفی یکتا ناصر و همکاران در پشت صحنه تئاتر جدیدشان. آرش مجیدی هم در تصویر قابل تشخیص است. ارسلان قاسمی بازیگر جوان سینما و تلویزیون در تکمیل اقدامات و حرکات نسنجیده سابق اش، عکس زیر را با عنوان عشقم دینا به اشتراک گذاشت. البته سریع پاکش کرد که با ریزش فالوئر مواجه نشود! خدایا آخر و عاقبت نسل جدید و آینده سینما را به خیر بگذران! سلفی ...
هدیه ای که یک ترانه سرا به خندوانه و خندوانه ای ها داد
او در این برنامه دو ترانه اش را به درخواست رامبد جوان به عنوان هدیه برای برنامه خندوانه و مخاطبان آن، خواند . یکی از این ترانه ها ترانه معروف تیتراژ سریال مدار صفر درجه بود که متن کامل آن بدین شرح است: وقتی گریبان عدم با دست خلقت می درید وقتی ابد چشم تو را پیش از ازل می آفرید وقتی زمین ناز تو را در آسمان ها می کشید وقتی عطش طعم تو را با اشک هایم می ...
خسته ها امروز روی باسکول
سطح بسیار بالایی قرار دارد. البته شرایط تیم ملی ما نیز به خاطر داشتن سه مصدوم کمی دشوار است، ولی ما تلاش می کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم. پس از موفقیت در انتخابی تیم ملی بوکس کرزبر: می خواهم سهمیه جهانی بگیرم ملی پوش وزن 56 کیلوگرم تیم بوکس ایران، هدفش را موفقیت در پیکارهای قهرمانی آسیا و کسب سهمیه جهانی عنوان کرد. رضا کرزبر با اشاره به پست سر گذاشتن حریفانش در ...
خندوانه در مسیر رویکرد همدلانه
محمد مهدی شیخ صراف - پس از حضور مهمانان افغانستانی در برنامه ماه عسل، حرکت ارزشمند رامبد جوان در برنامه پرطرفدار خندوانه بازخوردهای مثبت بسیار زیادی داشت که هنوز هم ادامه دارد. بخشی از این بازخوردها به فرهیختگان و به خصوص شاعران افغانستان باز می گردد که سرحلقه اشتراکات زبانی بین دو کشور همزبان هستند. آنها اکنون امیدوارند در کنار تلاش سایر نهادهای فرهنگی و رسانه ها، صداوسیما نیز با ادامه رویکرد ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی (146)
... ارسلان قاسمی بازیگر جوان سینما و تلویزیون در تکمیل اقدامات و حرکات نسنجیده سابق اش، عکس زیر را با عنوان عشقم دینا به اشتراک گذاشت. البته سریع پاکش کرد که با ریزش فالوئر مواجه نشود! خدایا آخر و عاقبت نسل جدید و آینده سینما را به خیر بگذران! سلفی علیرضا امامی فر و جواد کاظمیان، دو تن از ستارگان سال های نه چندان دور پرسپولیس. علیرضا امامی فر اندکی بیشتر از حد معمول تحت تاثیر گذر ...
علاقه رامبد جوان به ماست و ماست بندی!
نبودن طب سنتی برای همه بیماری ها و این که این طب به نوعی همراه طب های رایج است اشاره کرد و گفت: قطعا ما نمی توانیم توفیقات اعجاب برانگیز طب پزشکی رایج را ندیده بگیریم و باید گفت که این طب (سنتی) به بخشی از مشکلات و بیمار ها کمک می کند نه همه آن ها. در ادامه پس از صحبت وی با همسرش از پشت دوربین، و انجام بازی پرتاب حلقه با جوان، ضمن دعا و آرزوی سلامتی و شادی این برنامه نیز اتمام یافت. انتهای پیام/ ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
بامزی به یادماندنی ترین کارم است/ صدایم مرا به عرصه هنر کشاند/با دوبله نقش یک مادر ژاپنی کارم را آغاز ...
دیدن نسخه اصلی اثر را در برنامه خود داشتید؟ -تمرین که اغلب داشتیم، اما در مورد تماشای نسخه اصلی فیلم نیز باید بگویم خیلی اوقات پیش می آمد که آنها را نمی دیدیم و هرچه برای دوبله می آمد، همان بود. **امروز هم این تمرین ها را در میان دوبلورهای جوان می بینید؟ -متاسفانه در حال حاضر جلسات تمرین برای دوبلورهای جدید بسیار کم شده است که به نظر من اصلا خوب نیست و کاملا مشخص است که ...
واکنش رامبد جوان به سیاسی شدن خندوانه
حدس می زد در شبکه ای که مخاطب چندانی نداشت بتواند تا این حد جریان ساز و پربیننده شود. رامبد جوان با فرمولی ساده نظر مخاطبان بی شماری را به سمت برنامه اش جلب کرد؛ گذراندن اوقاتی خوش همراه با خنده و دعوت از میهمانانی که از دلخوشی ها و خنده ها و حال خوبشان بگویند. این برنامه به دفعات مورد حمایت و تحسین مدیران نیز قرار گرفته است. برنامه تلویزیونی خندوانه در چندماه گذشته فراز ونشیب های ...
رنگ لباس مهمان خندوانه عوض شد! + عکس
روز نو : پنج شنبه شب گذشته هومن حاجی عبدالهی، بازیگر و دوبلور رادیو و تلویزیون مهمان برنامه خندوانه و رامبد جوان بود. او که با لباسی به رنگ سبز وارد استودیو شده و تا میانه برنامه آن را به تن داشت، در ادامه برنامه تغییر لباس داد و رنگ پیراهنش سفید شد! او ابتدا از بینندگان معذرت خواهی کرد و سپس گفت آن لباس قبلی برای مراسم عقد بود و این برای عروسی است! ...
جناب خان عروسکی برای بزرگسالان
شیرین می گوید و با رامبد جوان و تماشاگران وارد تعامل می شود. برخی از خاطره های این عروسک آن قدر شیرین و شنیدنی اند که در فضای مجازی دست به دست می چرخند. مثل آن خاطره ای که جناب خان ناآگاهانه فایل های غیرمجاز را در گروه های مختلف ارسال کرده و حالا نگران برخورد پلیس فتا است! اگر تلویزیونتان مجهز به دستگاه ست آپ باکس (گیرنده دیجیتال) است، در شب های گرم تابستان خندوانه و شیرین کاری های جناب خان را از دست ندهید. منبع: جام جم آنلاین ...
عکس/ رامبد جوان صاحب ربات شد
رامبد جوان با انتشار این عکس در صفحه اینستاگرامش از تولید یک ربات مخصوص برنامه خندوانه خبر داد و نوشت: بزودی آخرین عکس ها و اخبار خندوانه و سایر برنامه های من از این طریق برای شما ارسال میشود
حذف رادان از خندوانه شایعه است
حد جریان ساز و پربیننده شود. رامبد جوان با فرمولی ساده نظر مخاطبان بی شماری را به سمت برنامه اش جلب کرد؛ گذراندن اوقاتی خوش همراه با خنده و دعوت از میهمانانی که از دلخوشی ها و خنده ها و حال خوبشان بگویند. این برنامه به دفعات مورد حمایت و تحسین مدیران نیز قرار گرفته است. برنامه تلویزیونی خندوانه در چندماه گذشته فراز ونشیب های متفاوتی را پشت سر گذاشته است. دعوت از ...
ماجرای تشر آیت الله شب زنده داربه طلاب
عقیق : آیت الله روح الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) حکیمیه تهران در تازه ترنی جلسه اخلاق خود به موضوع مراقبه با محوریت هر عملی، عمل حسنه یا عمل سیّئه طبعاً نیاز به مقدّماتی دارد که به عنوان مراحل و مراتب عمل بیان می کنند، پرداخت که مشروح آن در ادامه می آید: *خطورات الهی، ایمان و عمل صالح پروردگار عالم عمل را با ایمان حقیقی عجین کرده است. اولیاء خدا حسب آیات و روایات ...
4 راه تهذیب نفس / کجا از هم عیب بگیریم ؟
بیانگر و تایید حضور زنان در عرصه اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی است عنوان نموده است که البته در همه صحنه های دینی فردی و اجتماعی را می توان عنوان نمود اینکه شریک برای خدا قرار ندهند اینکه اگر فرزندی از دیگران به دنیا آورده اند نسبت دروغ به شوهر خود ندهند که این آیه به شرح ذیل می باشد در سوره ممتحنه آیه 12 یا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِذا جاءَکَ الْمُؤْمِناتُ یُبایِعْنَکَ عَلی أَنْ لا یُشْرِکْنَ بِاللَّهِ ...
خنده مقاومت افراد را در برابر مشکلات افزایش می دهد
خلط صفرا را در بدن افراد زیاد می کند که خود موجب رقت خون شده و مصرف خرما خون را غلیظ می کند و مصرف خرما تعادل ایجاد می کند، در غیر این صورت اگر هوا گرم باشد, خون رقیق شده و صفرای زیادی خود موجب عصبانیت و تندخویی می شود. اگر افراد جنوبی خرما مصرف نکنند عصبانی و تندمزاج خواهند شد. قول معاون طب سنتی وزیر بهداشت در برنامه خندوانه محمود خدادوست در پاسخ به پرسش رامبد جوان مجری ...
آخرین تاکتیک انتخاباتی اصلاح طلبان از زبان خاتمی/ پاسخ جدید جهانگیری به احمدی نژاد/ پیشنهادهای شغلی ظریف ...
شدت از برنامه خندوانه رامبد جوان انتقاد کرد . در یادداشت یالثارات آمده است: فلسفه خندیدن آنچنانی در خندوانه بر مبنای تفسیر مجریان آن ، تبدیل کردن مردم به الکی خوش های دوران است که بی تفاوت نسبت به هر چیزی بیهوده می خندند. البته این کار تئوریک در کنار سوال مجری برنامه از مدعوین که حاضرند برای شادی مردم چه کار کنند در لفافه اغماض قرار گرفته است. بی اطلاعی یا نادیده انگاری سازندگان خندوانه از امور ...
پای جشنواره لاله های تالابی به خندوانه هم باز شد/خاطره جالب مدیرعامل مخابرات گیلان/به جان ناعزیز شما قسم ...
خندوانه که این روزها به یکی از پرطرفدارترین برنامه های تلویزیون تبدیل شده است شب گذشته حال هوای محیط زیستی پیدا کرده بود و به وضعیت نامناسب تالاب بین المللی انزلی که یکی از دغدغه های فعالان محیط زیست است پرداخت . رامبد جوان مجری این برنامه در حالی که گوشی خود را به دست داشت شروع به خواندن پیامی از طرف تالاب انزلی کرد،که بخش هایی از آن را در زیر می خوانید: نفسم مدت هاست که به ...
در حاشیه 17 مرداد ایلام
رسانی مدیران و عدم همدلی و همزبانی مدیران و مسئولان با خبرنگاران انتقاد کرد. استند آپ کمدی به تقلید از برنامه خندوانه رامبد جوان یکی دیگر از بخش های روز خبرنگار در ایلام بود. اجرای شعر طنز کردی با اجرای استاد حشمت اله منصوری از برنامه های دیگر بود که با استقبال حاضرین در جلسه همراه شد. اجرای موسیقی گروه بیداد، رونمایی از سند سجلی مرحوم حسین الوندی و شعر طنز و صحبت از ایشان توسط فرزندش رضوان الوندی از دیگر برنامه های گرامیداشت روز خبرنگار بود. قرائت بیانیه خانه مطبوعات و هیئت داوران و اهدا جوایز خاتمه گرامیداشت روز خبرنگار در 17 مرداد سال 94 بود. ...
کلیپ/ تصاویری که تا امروز از خندوانه ندیده بودید
رامبد جوان: این سخت ترین پروژه زندگی ام است/نیما شعبان نژاد: من کشف رامبدم - قسمت اول رامبد جوان: معاشرت من و مهمان هایم در خندوانه کاملا واقعیست/نیما شعبان نژاد: اوایل از آمدن جناب خان نگران بودم اما الان هر کدام طرفدارهای خودمان را داریم - قسمت دوم انتهای پیام/
گفته می شود
استانداردی را به مشتریان ارائه دهند. انتقاد انصار حزب الله به خندوانه یالثارات وب سایت گروه انصار حزب الله بار دیگر با انتشار یادداشتی به شدت از برنامه خندوانه رامبد جوان انتقاد کرد . در یادداشت یالثارات آمده است: فلسفه خندیدن آنچنانی در خندوانه بر مبنای تفسیر مجریان آن ، تبدیل کردن مردم به الکی خوش های دوران است که بی تفاوت نسبت به هر چیزی بیهوده می خندند. البته این کار ...
چرا خندوانه ببینیم؟!
دید روان شناختی هستند، می گویند ما در شخصیت های فیلم خودمان را می بینیم. دو شخصیتی که غیر از خود رامبد جوان به برنامه اضافه شده اند، می توانند این کارکرد را داشته باشند. نیما – که البته چند شخصیتی است و ما هر بار با نام و تیپی دیگر او را می شناسیم- نماد وجه منفی ماست. یک کاراکتر علاف خوشگذاران که فقط از دریچه ی منفعت خودش به امکانات و از جمله استودیوی خندوانه نگاه می کند و همیشه روی اعصاب رامبد ...
تبرّج فصل جدایی حجاب از بدحجابی است
. وی افزود: دلیل این که اسلام به زن اجازه داده که گردی صورت و دست های خود را بپوشاند این است که می خواهد زن آزاد بوده و در کارهای خود آزادی عمل داشته باشد. حافظ قرآن کریم با اشاره به این که اسلام همچنین از زنان خواسته که خود را در جامعه تبرج نکنند، تصریح کرد: منظور از تبرج این است که زن مسلمان مانند زن عرب جاهلی از پوشش و زینت هایی استفاده نکند که سبب جلب توجه مردان نامحرم ...