سایر منابع:
سایر خبرها
مختارپور: شاعران رسالتی الهی دارند/ سردار بابایی: 175 غواص دفاع مقدس را از میان سروده شاعران بهتر بشناسید
ویژه ادبیات انقلابی بسیار پر دستاورد بوده است، بنابراین باید به این دانشگاه تبریک بگوییم که چنین دستاوردهایی دارد. حدادیان با اشاره به ویژگی های شعری میلاد عرفان پور، گردآورنده مجموعه شعر 175 اقیانوس گفت: غالب اشعار میلاد عرفان پور، رباعی است و کلید واژه شناسایی او تنهایی به معنای خلوت گرایی با خداست که دنبال خود اصیلش می رود. این مداح و شاعر در بخشی دیگر از صحبت های خود ...
پیشنهاد 4 میلیاردی که شهاب حسینی رد کرد
ملکان و کارگردانی احسان بیگلری و همچنین یکی دو مجموعه ی ویدیویی را شروع خواهیم کرد. علاوه بر این ها، تولید مجموعه آثاری براساس نمایشنامه های خوب ایرانی و خارجی برای شبکه ی ویدیویی، حمایت از بچه های فعال عرصه موسیقی بویژه آن هایی را که در شهرهای دور زندگی می کنند و هیچ وقت امکان دیده شدن ندارند هم در برنامه ی کاری خود داریم. درواقع هدف من تکرار تجربه های گذشته نیست، بلکه با توجه به همه ی امکانات می ...
در سالروز شهادت امام صادق(ع) هیئت کجا برویم؟
گروه فرهنگی تیتریک ، به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) برنامه هیئات مذهبی شناخته شده به این شرح می باشد: هیئت سخنران مداح مکان و زمان مرکز تهران مسجد ارک حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان حاج منصور ارضی و دیگر مداحان اهل بیت(ع) چهارراه گلوبندک، میدان پانزده خرداد شب شهادت از نماز مغرب ...
شیلا خداداد در فیلم حاتمی کیا
خلاصه داستان فیلم جدید حاتمی کیا آمده: چرا اینقدر دیر اومدی؟ مأموریت بودم. شغلت چیه؟ تو حفاظتم. نگهبانی؟ محافظم. آهان پس بادیگاردی... . سایر عوامل اصلی بادیگارد عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، مدیر تولید: محمدصادق آذین، مدیر پروژه: احسان محمدحسنی، مدیر صدابرداری: بهمن اردلان، تدوین: مهدی حسینی وند، طراح صحنه و لباس: دکتر محمدرضا شجاعی، مجری طرح: پژمان لشکری پور، طراح چهره پردازی: ایمان امیدواری، مدیر جلوه های ویژه: هادی اسلامی، مدیر برنامه ریزی: علیرضا صالحی، بازیگردان: رضا بختیاری، عکاس: اسماعیل حاتمی کیا، مدیر تدارکات: محمدرضا صادق، مستندساز پشت صحنه: یوسف حاتمی کیا. ...
ستاره های سینمای ایران از دهه 60 تا 80 را بشناسید
...> رامبد جوان مهناز افشار ، حامد کمیلی ، رامبد جوان و لیلا اوتادی 8,972,890,000 سال 1390 نام فیلم کارگردان بازیگران میزان فروش ورود آقایان ممنوع رامبد جوان رضا عطاران ، ویشکا آسایش ، بهاره رهنما و مانی حقیقی 30,410,830,00 اخراجی های 3 مسعود ده نمکی ...
ستاره این سال های سینما چه کسی است؟
روز نو : ستاره سازی در سینما با تعریف رسیدن به بازیگر محبوبی که تضمین کننده گیشه فروش یک فیلم باشد، در سال های بعد از انقلاب با دست اندازهایی روبرو شد. برنامه ها و نگاه مدیریتی سینما در دهه 60 علاقه ای به ستاره سازی نداشت. در آن سال ها رسیدن به ستاره های نوظهور هدف نبود و از سوی دیگر ستاره های قبل از انقلاب هم نمی توانستند امکان فعالیت بیابند، تمامی این ها دست در دست هم می داد تا سینما ...
ترانه ی بیمار، بازتاب جامعه است
...> لاری پور گفت: دو سال سرپرست نویسندگان برنامه ی تلویزیونی رادیو هفت بودم اما به من اجازه ندادند که نامم در تیتراژ برنامه قرار گیرد و در مصاحبه ها حضور داشته باشم. حتی وقتی دوستان عکس گروهی می خواستند بگیرند، خودم را کنار می کشیدم تا برای برنامه ی آنها مشکلی پیش نیاید. البته بعدها مشکل من دامن کل ماجرا را گرفت و این برنامه تعطیل شد. این شاعر و ترانه سرا بیان کرد: نمی دانم کدام کار خلاف ...
پیشوای اندیشه تمدن ساز/ کتابشناسی تازه ترین آثار منتشرشده درباره امام جعفر بن محمد الصادق (ع)
رضازاده جویباری، تصویرگر: احسان سلیمانی، نشرا، 16 صفحه، خشتی (شومیز)، چاپ 1 سال 1393، 1000 نسخه، 25000 ریال. • حکمت هایی تمدن ساز از امام صادق (ع) محسن نصری، ویراستار: محمد اسماعیل پور نیازی، حدیث راه عشق، 68 صفحه، جیبی (شومیز)، چاپ 1 سال 1393، 1000 نسخه، 45000 ریال. • طب الصادق (ع): مجموعه ای از احادیث و روایات پیرامون بهداشت و تغذیه زین العابدین بهرامی، راه قرآن ...
تصاویر هنرمندان در شبکه های اجتماعی
آسانسوری سیما خضر آبادی. عکس و متن جالب و پر احساس حسین سلیمانی از دستان مادرش. حامد بهداد و مهدی فخیم زاده در کنار سایر همکاران در اتاق گریم مجموعه دندون طلا . عکسی جالب مربوط به حضور هومن حاج عبداللهی در خندوانه. برنامه ای که مقدمات بیرون دادن آلبوم توسط هومن حاج عبداللهی را فراهم کرد! عکس یادگاری مانی رهنما در کنار مسعود کیمیایی. اینکه مانی رهنما از ...
یک بازیگز جدید به فیلم حاتمی کیا پیوست
عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، مدیر تولید: محمدصادق آذین، مدیر پروژه: احسان محمدحسنی، مدیر صدابرداری: بهمن اردلان، تدوین: مهدی حسینی وند، طراح صحنه و لباس: دکتر محمدرضا شجاعی، مجری طرح: پژمان لشکری پور، طراح چهره پردازی: ایمان امیدواری، مدیر جلوه های ویژه: هادی اسلامی، مدیر برنامه ریزی: علیرضا صالحی، بازیگردان: رضا بختیاری، عکاس: اسماعیل حاتمی کیا، مدیر تدارکات: محمدرضا صادق، مستندساز پشت صحنه: یوسف حاتمی کیا. ...
دل نوشته مدیران و نخبگان فرهنگی، ورزشی، هنری و ... اصفهانی برای شهدای غواص
: بسم رب الشهدا در تشییع شهدا عکس شهدا را جلوی خودمان میگیریم و راه میرویم امیدوارم بعد از مراسم تشییع عکس آنها حرکت نکنیم یک کلام شهدا شرمنده ایم مهدی کاظمی-فعال فرهنگی: سلام برمدافعان ولایت غواصان حوض کوثر حامد صفائی پور- فعال فرهنگی: نهنگ دریا ده هزار روز است که در دل این بچه ها ذکر یونسیه می خواند تا دستانشان باز شود حسین قدسی: شهدای عزیز، آب گواه زمزمه ...
مرکز دفن زباله سراوان بمب ساعتی است/برای نجات رشت نباید منتظر قهرمان باشیم
حوزه ترافیک و حمل و نقل نسبت به پروژه های اعلام شده مطرح شد که با دعوت فرامرز جمشید پور ، معاون حمل و نقل شهرداری و رضا رسولی عضو شورای شهر رشت به دلیل طولانی و تخصصی شدن جلسه صاحب نظران به جلسه ای تخصصی به منظور مشارکت و همکاری در جمع بندی مطالب و اجرای پروژه های مورد بحث دعوت شدند.
شاملو، بهبهانی و پاتریک مودیانو پرفروش های شهرکتاب
همیشه بخوان/ سیمین بهبهانی/ مروارید جوانی ها/ بیژن الهی/ بیدگل به خاطر غنای این اندوه دستان ما را بگیر/ احمدرضا احمدی/ مشکی حرف دلم را بزنم یا نزنم/ قیصر امین پور/ انجمن شاعران ایران فلسفه فلسفه ای برای زندگی (تجربه و هنر زندگی 13)/ ویلیام اروین - محمود مقدسی/ گمان فلسفه شوخی (دانش نامه فلسفه استنفورد 24)/ جان ماریال - غلام رضا ...
17 اسکیت باز به دومین اردوی تیم ملی فری استایل دعوت شدند
سرویس ورزشی بی باک ؛ سایر حوزه های ورزشی: به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون اسکیت، علی شجاعی، محمد امین محمدی، امیرمحمد سواری، مسیح فنایی، حامد اکبری، شاهین روح اللهی، سجاد محمدی ساسان، عباس بابلی، فربد متوسل، محمد امیدواری پور، پیام عرفان منش، محمد دژالون، رضا لسانی، مهدی محمدی، محمدحسین منصف، پدرام رنجبر وکیلی و پارسا کبیر نفراتی هستند که به این اردو فراخوانده شده اند ...
معرفی منتخبین جشنواره عکس صلح و دوستی هلال احمر در یزد
به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حامد صدیقی گفت: در راستای اجرای برنامه های فرهنگی هنری وتوسعه و ترویج فرهنگ صلح و دوستی در عرصه ها و بخش های گوناگون و در راستای تلاش برای فعال نمودن هنرمندان استان در حوزه های بشر دوستانه جشنواره و نمایشگاه عکس استانی "صلح و دوستی” برگزار شد که بعد از داوری آثار بیست عکس منتخب معرفی شدند. صدیقی افزود: این جشنواره با موضوع صلح ودوستی ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی (146)
. مثل همیشه ساده و با وقار. عکس یادگاری رضا رشیدپور با سالار عقیلی، یکی از معدود هنرمندان ایرانی که صاحب صدای سوپرانو یا به اصطلاح حنجره شش دانگ هستند. افرادی نظیر استاد شجریان، شهرام ناظری، سلیم موذن زاده و چند نمونه لس آنجلسی. عکس زیبای شهرام محمودی و فرزندش آقا آرسام. امیدواریم قدمش برای ورزشکار ارزشمند کشورمان خیر باشد. بانو رخشان بنی اعتماد در سالروز فاجعه ...
یک سوم مودیان مشاغل از پرداخت مالیات معاف هستند
کردیم که اگر برگ تشخیص رسید اول باید به سیستم مراجعه کنند و اطلاعات را از سیستم استخراج و روی پرونده مودی بگذارند. ** سامانه جامع اطلاعات مالیاتی کشور کامل اجرایی نشده است در ادامه گفتگوی ویژه خبری امشب محمد رضا پور ابراهیمی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز درباره این که آیا راهی برای جلوگیری از فرار مالیاتی وجود دارد یا خیر گفت: اعتقاد ما این است به دلیل این که سامانه نظام ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
پیشرفت هایمان باید مبتنی بر مقوله اسلام باشد
اعضای استانی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برگزار شد و 70 نفر عضو جدید اتحادیه ملی انجمن اسلامی دانش آموزان در سال تحصیلی 95-94 در گروه پسران معرفی شدند و مراسم دختران عضو این انجمن هم پس از اتمام این برنامه با حضور 245 دانش آموز دختر در اردبیل برگزار می شود. *سیدمحمد شخص امام پور
دعوت 17 ورزشکار به دومین اردوی تیم ملی اسکیت فری استایل ایران
دومین اردوی تدارکاتی و انتخابی تیم ملی اسکیت فری استایل مردان ایران با حضور 17 ورزشکار برگزار می شود. به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی سلام دنا از روابط عمومی فدراسیون اسکیت، علی شجاعی، محمد امین محمدی، امیر محمد سواری، مسیح فنایی، حامد اکبری، شاهین روح الهی، سجاد محمدی ساسان، عباس بابلی، فربد متوسل، محمد امیدواری پور، پیام عرفان منش، محمد دژالون، رضا لسانی، مهدی محمدی، محمد حسین منصف ...
قالیباف حزب می زند!
مردان سیاسی محمدباقر قالیباف به اذن و اراده او نیت کرده اند تا پیش از انتخابات مجلس دهم حزب تاسیس کنند. این خبری است که حسن بیادی، عضو سابق شورای شهرتهران و از چهره های نزدیک به شهردار پایتخت به اعتماد داده است، هر چند پیش از بیادی اخباری درباره فعل و انفعالات اطرافیان باقر قالیباف گفته و شنیده می شد. عوض حیدرپور، نماینده شهر رضا در مجلس و از حامیان قالیباف اوایل خردادماه اعلام کرده ...
آسیب شناسی ترانه امروز در کانون ادبیات ایران
سازان کشور حضور یابند. از جمله مباحثی که در این نشست مطرح می شود می توان به بررسی وضعیت ترانه در جامعه امروز، دلیل تنزل یافتن سطح ترانه سرایی و ذائقه مردم، رواج یافتن ترانه های مبتذل توسط خوانندگان و استقبال مخاطبان از آن ها، جایگاه ترانه فاخر، ملاک ها برای دادن یا ندادن مجوز به یک ترانه یا خواننده و ... اشاره کرد. حامد ابراهیم پور و علیرضا بهرامی نیز که هر دو شاعر هستند ...
شب شعر، قلم و رسانه در هفته فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد تهران
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار کرمان و جمعی از هنرمندان استان کرمان، شب شعر، قلم و رسانه در هفته فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد تهران برگزار شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "فرشید فلاح" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان شامگاه شنبه 17 مردادماه در این مراسم اظهار کرد: برنامه امشب درخصوص ستاره های آسمان فرهنگ و ادب استان کرمان است و ...
برگزیدگان جشنواره ملی نقاشی خط و حروف نگاری رضوی معرفی شدند
رقابت حضوری راه یابند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی افزود: شهرام دلدار از خراسان رضوی، حنیف رحیمی پور از یزد، خورشید حسنوند و علیرضا معظمی گودرزی از لرستان، فاطمه فیضی اسفنگره از آذربایجان شرقی، میثم نامدار از تهران، فاطمه مرادی از فارس، ریحانه صحرانورد و صالحه اکبری و فرشته رحمانی و راضیه موحدی از خراسان جنوبی جزء نفرات راه یافته به مرحله نهایی و کارگاهی این جشنواره هستند. ...
رسالت اصلی رسانه ها آگاهی بخشی به مردم است
. گفتنی است در ادامه این مراسم، از 24 نفر از خبرنگاران بخش های مختلف رسانه ملی قدردانی شد که اسامی آن ها عبارتند از: مریم واحدی شهرام فرهادی علی آریانی علی علوی مهدی خدایی نسرین نوری امیرحسین ذوالفقاری بشیرالضرعی فاطمه نوروزی مصطفی تهرانی رضا نیکقدم منش سید ...
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان: کرمان مهد فرهنگ و تمدن است
خواندند و انتظار می رود که همه ملت ایران با دولت همکاری نزدیک داشته باشند. در ادامه مراسم از احمدرضا احمدی ماهور، مهدی صمدانی و رضا فهیمی کارگردان فیلم کوتاه کودکان ابری تقدیر شد. پس از تقدیر استاندار کرمان و وزیر کشور برای شرکت در برنامه ای تلویزیونی سالن همایش را ترک کردند و مدیرکل ارشاد کرمان و پورابراهیمی هم همراه آن ها از سالن خارج شدند. البته فرشید فلاح پس از دقایقی به ...
یار و غمخوار و مایه نشاط بودن
، ترجمه فرشاد بهاری، تهران، تزکیه. ریچموند، ویرجینیایی (1387)، رفتار غیر کلامی در روابط میان فردی، ترجمه: فاطمه سادات موسوی و ژیلا عبدالله پور، تهران، دانژه. سادات، محمدعلی (1388)، راهنمای پدران و مادران، تهران، دفتر نشرفرهنگ اسلامی. سامانی، سیامک؛ رضویه، اصغر، رابطه همبستگی خانواده و استقلال عاطفی با مشکلات عاطفی(1386) ، سلامت روانشناختی، ش1، ص30 - 37. ...
از اعتراض به سخنرانان مرکز استانی و تجلیل های فرمایشی تا توزیع بسیار بد هدایای خبرنگاران / هر سال بدتر ...
افزوده بود. ** در پایان سخنرانی استاندار کیکی آماده شده بود تا به واسطه روز خبرنگار بریده شود که این کار با حضور مسئولین و برخی از خبرنگاران اجرا شد که ولی پور و دستجردی از سوی انجمن صنفی و خبرنگاران خانم روی صحنه رفتند اما منصوری رضی رئیس خانه مطبوعات استان حاضر نشد روی صحنه برود. ** علی منصوری رضی رئیس خانه مطبوعات گلستان از نحوه برنامه و سخنان برخی سخنرانان بسیار ناراحت ...
پیرمرد و ببر به تالار هنر می روند
این نمایش عبارتند از: روح الله جعفری (مشاور کارگردان)، آمنه شیخ الاسلام (دستیار کارگردان و برنامه ریز)، کهبد تاراج (مدیر صحنه)، مرتضی برزگرزادگان (مدیر اجرایی)، فاطمه عباسی (طراح و ساخت ماسک و عروسک)، نجمه میرصانعی (طراح لباس)، علی اشرف سمایی(طراح نور) ، سروش کریمی نژاد (طراح حرکات فرم)، مرجان مروستی (شاعر)، طهمورث امیری (سرپرست نوازندگان و نوازنده تار)، آناهیتا مطلق (نوازنده کمانچه)، علی اولیا ...
شب نشینی خبرنگاران در یک برنامه تلویزیونی
سانحه سقوط هواپیما در کوه های آلپ جان خود را از دست داده بود، فرهاد عشوندی خبرنگار ورزشی و سیدمحمدرضا حسینی بای گزارشگر تلویزیون میهمان امشب برنامه خوبی از خودتونه خواهند بود. وی ادامه داد: این برنامه در شب نشینی صمیمانه ای خبرنگاران را گردهم می آورد و شهرام شکیبا که خود نیز دستی بر آتش نویسندگی مطبوعات دارد، با این مهمانان درباره جذابیت ها، مشکلات و به ویژه لحظه های خوب و به یادماندنی حرفه خبرنگاری گفتگو خواهد کرد. خوبی از خودتونه کاری از گروه امور اجتماعی شبکه دو است که شنبه و یکشنبه از ساعت 21 و با اجرای شهرام شکیبا روی آنتن شبکه دو می رود. ...