سایر خبرها
آبادی، رؤیای مردم خرمشهر
خاطره داریم. آنها جاهایی در خرمشهر را رفتند و دیدند و خاطره دارند که ما خرمشهری ها آنجا را بلد نیستیم. اینها تنها گوشه ای از خوبی های خرمشهر آن زمان بود . شما برای تفریح کجا می رفتید؟ دبیرستان ما نزدیک پل خرمشهر و کنار ساحل بود. من از سوم ابتدایی عکاسی را شروع کرده بودم و سروته ام را که می زدند می رفتم سراغ عکاسی. دو جا همزمان کار می کردم؛ هم در کشتی و هم در مغازه عکاسی ساسان
مولانا وام دار سفر قرآن است/مثنوی سراسر تفسیر جنبه های متافیزیکی، اخلاقی و معنوی قرآن
متعالی واصل شویم و به همین جهت است که از همان اول، بحث وصال و یقین را مطرح کرده است. آیت الله خامنه ای در دیداری که در تاریخ 25 خرداد سال 90 با شاعران آئینی گفته اند مثنوی مولوی هم یک گنجینه ای از همین افکار الهی و معارف الهی است . مولف کتاب فقه الله اکبر بیان کرد: یقین از مهم ترین مباحث مثنوی و قرآن است و دفتر دوم مثنوی در مورد یقین بحث می کند، این مرتبه سوم موضوع اصلی اش فقه الله الاکبر است و
مفهوم شناسی سلطان در قرآن
این دوره می تواند در فهم معنای استوار واژگان قرآن راه گشا باشد؛ گو اینکه ابن عباس نیز در پاسخ به پرسش های نافع بن ازرق پیرامون معانی کلمات دشواریاب قرآن کریم، همین گونه عمل کرده است (سیوطی، 1421، ج1، صص389-418). طبق بررسی نگارنده در منابع موجود شعر جاهلی، واژه سلطان در اشعار دوره پیشاز اسلام تنها یک بار در مفهوم چیرگی و تسلط به کار رفته است، آنجا که عنتره بن شداد (م615م) سروده: یا
شاعران پارلمان
یکی از نمایندگانی که در نطق های خود به فضای شعر و شاعری ورود کرده، مصطفی کواکبیان است. مصطفی کواکبیان در جلسه علنی چهارشنبه، 3 آذر سال 89 و پیش از ارایه پیشنهادش برای اصلاح لایحه برنامه پنجم از رئیس مجلس اجازه خواست تا شعری را به مناسبت عید غدیر بخواند. به گزارش شهروند، حرف ها دارم، اما ... بزنم یا نزنم؟ با توام! با تو! خدایا! بزنم یا نزنم؟ همه حرف دلم با تو همین است ای دوست ؛ چه کنم
دختر 16 ساله پس از شب وحشتناک در پارتی خودکشی کرد + جزییات
به گزارش صبحانه ، مهتاب جان... مهتاب نازنین من...تو درست تو شرایطی که من از همه مایوس و ناامید بودم و از همه آدمای دنیا متنفر، سر راهم قرار گرفتی و شدی همه دنیای من! اگه صدای گرمت رو نمی شنیدم همه زندگی ام ویرون می شد. مهتاب جونم... عکس خوشگلتو که برام فرستاده بودی دیدم و حالا صد برابر عاشق شدم و تشنه دیدنت. تو رو خدا یه قرار بذار همدیگه رو ببینیم... برای "خشایار” با لحنی عاشقانه ادا
گفت وگوی مفصل با کاظم ملایی، کارگردان فیلم کوپال / کارمای یک شکارچی تنها
روزی که غول تنها از تیم ملی خط خورد
از ورزش قاپید. حتی در همان روزها هم که کلاه مخملی شده بود 4سال به 4سال چمدانش را می بست و سر از المپیک درمی آورد بس که عاشق ورزش بود (آخری اش مونترال1976 که روزنامه ها تیترهای درشتی درباره همراهی او با کاروان زدند) من او را بسیار وقت ها در دوشنبه های اول برج در میان ستاره های قدیمی فوتبال که در دفتر ایرج خان جمع می شدند می دیدم. دیگر چشمانش آن فروغ قدیمی را نداشت. کم صحبت شده بود. انگار ضربه خورش
این دختر افغان با اختراعات عجیبش تهران را نجات می دهد + عکس
درخشد. دختری که در ایران بارها طعم تبعیض و سختی را چشیده است اما همچنان پای آن ایستاده. دختر جوان، باانگیزه فراوان و باهوشی که ایران برایش کم از وطن ندارد با این حال امروز مصمم تر از همیشه است که با جدیت مسیر علم را اینجا بپیماید به امید روزی که فرزندان افغانستان به کشور بازگردند و کابل را بسازند. فروزان فقیری در این گفت و گوی صمیمانه بی تعارف از زندگی اش گفته مثل نمودارهای سینوسی پر از فراز و
پیامبر(ص) برای روشنایی جهان آمده بود/ مجادلات پیامبر(ص) با خدا
به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر، چهارمین نشست از سلسله نشست های تخصصی نمایشگاه بین المللی قرآن با عنوان تصویر پیامبر(ص) در قرآن کریم شامگاه روز جمعه، 4 خرداد با سخنرانی ناصر مهدوی، پژوهشگر حوزه عرفان و فلسفه و امیر احمدنژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد. پیش از برگزاری نشست امیر احمدنژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نگارنده کتاب بررسی روش تفسیری
وداع تیترها با ناصر ملک مطیعی
نشد که نشد... . قانون، بشارت نو و همدلی هم تیترهایی احساسی نوشتند: نشسته بر پرده نقره ای دل مردم ، عاشق سینما تسلیم سرنوشت و کمی شرمنده باشیم! که توجه هر سه مثل آفتاب یزد به شرایط کاری ملک مطیعی در این سال ها برمی گردد: پایان ممنوع التصویری . که در یادآوری عملکرد صداوسیما و امتناع از پخش برنامه های ضبط شده با حضور ناصر ملک مطیعی بود و همان موقع هم در تیترها بازتاب داشت. جام جم به بهانه درگذشت این
حاضر نشدم گوینده رادیو آمریکایی باشم/ در حق کشورم نامردی نمی کنم
هایی که به اتفاق دوستانش در گروه گزارشگران برای مردم خاطره ساخت، مشکلاتشان را به گوش مسئولان رساند و روایتگر صادق بچه های جبهه و جنگ بود. به لطف رسانه های مجازی ساعت ها پای صحبت های اردشیر تفقد هنرمند پیشکسوت رادیو نشستیم و گفتگوی پیش رو گزیده همان حرف هاست؛ حرف های یک رادیویی کهنه کار که از سوی مدیر ارشد صدا و سیما به لقب تیمسار رادیو مفتخر شده بود. *عشق و دلبستگی اردشیر تفقد
سلام بر خرمشهر
سی و شش سال پیش بود؛ سوم خرداد 1361... روزی که در تاریخ ایران به نام آزادی خرمشهر ثبت و جاودانه شد و اینک از پس سال ها، سوم خرداد، کتابی است عبرت آموز در گنجینۀ تاریخ، که هم از خاطرات تلخ و شیرین گذشته برایمان می گوید و هم هشدارمان می دهد از خطرات و خرمشهر های پیش رو... سوم خرداد، در یادخانۀ اذهان نیز بافته ای است از بند بند وجود و تار و پود جان از روزگاری دور و نزدیک... گاهی چنان دور
سفره ادبیات کودک همچنان از حماسه خالی است
هنرمندان است که نگذارند صدای این جوانمردان خاموش و به تاریخ سپرده شود. پرسش اینجاست چرا شاعران و نویسندگان کمتری از خرمشهر گفته و نوشته اند و لازمه نوشتن از این رویداد مهم تاریخی برای بچه ها کدام است؟ چرا کودک و نوجوان امروز، محمد جهان آرا را نمی شناسد؟ اصلا چگونه می توان بر سوم خرداد 1361 و شادی مردمی که تا پای جان مقاومت کرد تا خاک سرزمین خود را از دشمن بیگانه بازپس گیرد، چشم بست؟ خاطره
شاهنامه مهم ترین سند خردورزی ایرانیان است
های مختلف و متعدد، بیانگر هویت ایرانی است. اگر چه فردوسی با شاهنامه بنیانی را گذاشت که آینده زبان و شعر فارسی را تحت تاثیر قرار داد، اما مساله زبان تنها اسم، فعل و حرف نیست. زبان معادل تفکر است، پس عمقی هم دارد. آنچه می خواهم به آن بپردازم، آن تفکر و خردمندی ایرانی است که از شاهنامه مستفاد می شود. آن نوع نگاه به عالم و آدم که در زندگی انسان ایده آل فردوسی و در شاهنامه به چشم می خورد.
یکصدوپانزدهمین نشست ادبی قلم در فرهنگسرای کار و تعاون برگزارشد
اسلامی ایران می باشد. وبه گفته حضرت امام خمینی (ره) خرمشهر خدا آزاد کرد. وی در ادامه افزود: فتح خرمشهر انعکاس جهانی داشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده است. هاشم پور همچنین گفت: شاعران زیادی دربیان این حماسه ورشادت ها شعر سرودند که از جمله آنان جواد عزیزی ، حسین اسرافیلی،محمود اکرامی، قیصر امین پورو
نوش دارو بعد از مرگ ناصر
شکوندن تقاص داره بی تردید،، ناصر ملک مطیعی عزیز همیشه تو قلبمون بوده و هست، چه وقتی که روی پرده سینما می درخشید و چه وقتی که به ناحق دلش رو شکوندن و خونه نشینش کردند و چقدر مرد بود و صبوری کرد، بزرگی کرد و بزرگ موند و جاودانه.. روحتون شاد که شما تا ابد زنده اید. باران کوثری: فرمون فرمون که می گن این آقاست... سلطان این آقاست، استاد این آقاست. جاودان که می گن این آقاست. هرجا که باشه، یه مرد
رمضان در شعر حافظ، سعدی و مولانا
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، رمضان در شعر شاعران ایرانی از گستردگی زیادی برخوردار است. ماه رمضان و مسئله روزه داری پیوسته در طی قرن های متمادی مورد توجه شاعران ایرانی بوده و بیش تر شاعران کم و بیش در این زمینه اشعاری سروده اند. در این میان به شعرهایی با موضوع و نشانه های رمضان رمضانیه گفته می شود. البته مطالبی که درباره عید فطر در شعر فارسی وجود دارد به مراتب بیش تر است .
روزگار مرگ انسانیت | نقد و بررسی بازی Detroit : Become Human
لحاظ فنی و چه محتوایی بالغ تر شده اند. جدیدترین ساخته استودیوی Quantic Dreams و دیوید کیج که دیترویت : انسان شو! نام دارد، بوسیله Sony Interactive Entertainment به طور انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه شده است و تا این لحظه میانگین نمرات 79را به دست آورده که خب نمره ای معمولی و یا قابل قبول برای آن به شمار می آید. بازی در ژانر درام تعاملی، اکشن ادونچر سوم شخص بوده و در رده سنی M یا +17 قرار می
واکنش های هنرمندان به درگذشت ناصر ملک مطیعی
گفت: خب بهش بگو گفتم: زشت نیست بگم؟ گفت: نه، فکر کنم خوشحالم بشه. بهشون گفتم: آقای ملک مطیعی من بچه بودم عاشق شما بودم، با لحن لوتی گفت: عه چه دیر بهم رسیدیم. همه خندیدن. وقتی جلوی دوربین نشست گفت: تا صبح از استرس نخوابیدم هیجان اینو داشتم که بعد سالها قراره جلوی دوربین برم، عرق صورتش و پاک کرد و گفت: کلاه مخملی رو من مد کردم، بعدم کلاهی رو برداشت و گذاشت سرش و خودش و تو آینه نگاه کرد، ابرویی بالا
ستارگان مجازی (شنبه 5 خرداد 97)
تاثر، دقایقی پیش ناصر ملک مطیعی، بعد از تحمل مدت ها بیماری و نامهربانی، ستاره ماندگار سینمای ایران دار فانی را وداع گفت درگذشت این هنرمند عزیز را به خانواده محترمش و جامعه هنری بخصوص هنرمند در غربت بهروز وثوقی تسلیت میگویم. نامهربانی؛ واژه ای که می توانست در کپشن این پست نباشد، اگر... ممنوعیت هم مثل فیلترینگ است، با این تفاوت که فیلترینگ فیلترشکن دارد ولی
سفر به کشور 72 ملت - تاج محل؛ بنای عاشقانه (+عکس)
توریستی ببینید و از نزدیک با آنها معاشرت کنید ... اما راز تاج محل چیست؟ آگرا را شهر عشق می نامند (The city of love) عشق، که کوه ها را کنده، بیابانها را گشته و هزاران بیت شعر سروده... آدم ها مُرده اند اما او هنوز زنده است. آدم ها زیر قول و قرار شان زده اند، آمده اند و بعد خیلی زود جا زده اند. اما عشق است که سر همه حرف هایش مانده است... می ماند. نه من تنها گرفتارم به دام زلف
توئیتری ها برای ناصر ملک مطیعی چه نوشتند؟
شکایتی ندارم٬روحت شاد ناصر خان ملک مطیعی.دل گنده ای داشتی. علی عالی: ناصر ملک مطیعی دیگر ممنوع التصویر نیست. حسین دهباشی: این چه رازی است که از میانِ اهلِ هُنر و فرهنگ، هرکه در می گذرد، رو سیاهی اش به صداوسیما می ماند؟ مونا برزویی: از هنرمندانی مثل ناصر ملک مطیعی و فردین و حبیب و .. چقدر عقده به دل دارید که بعد از چهل سال هم پاک نمیشه ؟ که خونه نشینشون میکنید و تو وطن
از تسلیت تا خشم و اعتراض
است که نسبت به او و دیگر هنرمندان رخ داد و ملک مطیعی با چندین دهه ممنوع التصویری مجازات شد. در همین ارتباط هوشنگ ابتهاج در حساب کاربری اش در اینستاگرام نوشت: چه غریبانه تو با یاد وطن می نالی / من چه گویم که غریب است دلم در وطنم . ه .ا.سایه . ناصر ملک مطیعی هم غریبانه رفت... اصغر فرهادی نیز نوشت: تسلیت اصغر فرهادی برای درگذشت ستاره سینمای ایران ناصر ملک مطیعی... این مرد بزرگ
داستان یک ممنوعیت تاسف بر انگیز
جلوهٔ تداعی آن دوران را نداشته باشد. می شود پرسید اگر کار در سینمایی که شرایط ایجاب می کرد، بعد ها با تغییر شرایط، گناه محسوب شود، چه طور مجید مجیدی و فرج الله سلحشور که در دهه شصت بازیگر فیلم های محسن مخملباف بودند، با صدور حکم معاندت مخملباف از سوی نگرش رسمی ما، ممنوع الکار نشدند؟ پاسخ ساده و قابل درکی، چون اون مخملباف که این مخملباف نبود و اون ها چه می دونستند بعداً این جوری می شه
هنرمندان در سوگ ملک مطیعی چه نوشتند؟
سال پیش شنیده میشد... حتی نوجوانهای عصر اینترنت و چت و گجت رو حیرون میکرد. یه جوری بود این نگاه ؛ زلال...مغرور ... عاشق... و دریایی ... اما نگاه یکی از مردم ِمعمولی ... از همونها که کسی نمی بیندشون.. الان یه عده میگن... های ، هوی... تا بود کسی یادش نبود... حالا که رفته همه یادشون افتاده!!! نخیر... هیچوقت فراموش نشده بود که الان به یاد بیاد... ناصر ملک مطیعی تو قلب مردم بود
واکنش چهره ها به درگذشت ناصر ملک مطیعی
/> مهتاب کرامتی: بزرگی کرد و بزرگ ماند و جاودانه 1397/03/05 - 13:56 مهتاب کرامتی نوشت: دل شکوندن تقاص داره بی تردید،،،، ناصر ملک مطیعی عزیز همیشه تو قلبمون بوده و هست، چه وقتی که روی پرده سینما می درخشید و چه وقتی که به ناحق دلش رو شکوندن و خونه نشینش کردند و چقدر مرد بود و صبوری کرد، بزرگی کرد و بزرگ موند و جاودانه .....روحتون شاد که شما تا ابد زنده اید. گوهر خیراندیش
شاعران آیینی از بانوی بانوان گفتند
انتهای اوست وقتی که در مقابل حق، گوش ها کر است امشب که ابرها به سرایش رسیده اند آن رود پرخروش زمین گیر بستر است انگار هر وصیت او مثل ضربه ای بی اختیار موجب بغض پیمبر است * مینا شیرخان نیز غزلی را به بانو خدیجه کبری (ص) تقدیم کرد: باران گرفت در غزلم یا گریستم بانو سلام! آه همین جا گریستم گفتن به شکل شعر بیایم به چشم تو در هر
مناجات با امام زمان در رحلت حضرت خدیجه
عقیق: محمود تاری متخلص به یاسر از شاعران و مدیحه سرایان کشورمان سروده ای را در رثای حضرت خدیجه کبری(س) که در ادامه می خوانید: باید گریست مثل سحاب از فراق تو باید که گشت خانه خراب از فراق تو با جرم ماست فصل ظهورت نمی رسد باید کشید داغ عذاب از فراق تو بی خود که نیست در دل یاران بی قرار افتاده عشق در تب و تاب از فراق تو جز غم نبود در دل
بار شتر گذاشتم، وقف تو هرچه داشتم
عقیق: سیدحمیدرضا برقعی از شاعران کشورمان همزمان با سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری(س) شعری را منتشر کرد و نوشت: برای مهربانی بی انتها حضرت خدیجه کبری . دور شدم از این و آن، با خودم آشنا شدم آینه در حجاز بود، عاشق مصطفی شدم سرمه نمی برم به چین، قند و شکر نمی خرم نقره و زر نخواستم، صاحب کیمیا شدم بار شتر گذاشتم، وقف تو هرچه داشتم دانه عشق کاشتم، در قفست رها شدم
ستاره پرده نقره ای که عاشق ورزش بود...
اجتماعات ورزشی یک تماشاچی پابرجا بوده ام. برای مردم هم تعجب آور نیست، چرا که کم من "مرد سینماگر" را بیرون امجدیه رها می کنم... این خودم هستم که بیست سال تمام روی پله های بغل جایگاه می نشینم و فریاد شادی می کشم... نامه آخر تو مربوط به مسابقات آسیایی بود و من هم مثل چهل هزار تماشاگر دیگر ساعت ها غرق اظطراب و دلهره و شادی بودم. در این ده روز همه چیز برای مردم فرموش شده بود در این ده روز مهر