سایر منابع:
سایر خبرها
چرا مصدق حذف نشد؟
کردن حامیان و وزرای مصدق پس از کودتا، در واقع راه خود را از مردم جدا کردند و مردم نیز آنها را از حکومت دیدند نه از ملت. شاید بتوان گفت که کودتا "دولت" و "ملت" را از هم جدا کرد. جدایی "دولت" از "ملت" در واقع بازگشت به دوران استبداد پیش از انقلاب مشروطه بود. طبق گفته ماشاالله آجودانی در کتاب مشروطه ایرانی، بدبختانه دولت ایران به واسطه فاجعه استبداد، عبارت بود از دو نفر شاه و صدر اعظم و ملت هم
پیغام پورمحمدی به بابک زنجانی"ندادن اطلاعات او را به خطر نزدیک تر می کند نه دادن اطلاعات/مگر اینکه عده ...
یزدفردا :وزیر دادگستری شفاف سازی را ضرورت دولت قانون مدار عنوان کرد و درخصوص بابک زنجانی گفت: اگر امیدی برای وی باشد با دادن اطلاعات به قوه قضاییه است نه ندادن آن. به گزارش یزدفردا به نقل از ایرنا، مصطفی پورمحمدی که در حال حاضر وزیر دادگستری کشور است در کارنامه سوابق اجرایی خود مناصبی همچون دادستان انقلاب اسلامی خوزستان، بندرعباس، کرمانشاه و مشهد از سال 1358 تا 1365، رییس اطلاعات خارجی
عزاداری 28 مرداد!
و ... صرفا می گفتند که روز 25 مرداد یک کودتای نظامی را خنثی کرده اند. هندرسن در 27 مرداد به تهران امد و گفت که مصدق السلطنه پوزخند ظفرمندانه بر لب داشته مانند امرا و رهبران ظفرمند و دوباره پشت مردم قایم شده و از مردم ایران هزینه کرده و گفته که مردم ایران بر این باورند که دولت امریکا علیه انهاست و ایران در استانه یک انقلاب است و ...و این مجلس را هم دولت انگلیس برساخته و خریده است و
طعم تلخ اسارت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سال ها می گذرد از آن دوران؛ از دورانی که بسیاری از عزیزترین جوانان و رشید مردان این مرز و بوم در گوشه زندان های رژیم سفاک بعث عراق روزگار خویش را در پشت دیوارهای بلند و قطوری از تنهایی و مظلومیت و شکنجه و درد و فشار می گذراندند. شکنجه تنهایی در میان بیگانگان، صبر به امید رهایی از زندان شکنجه و صبر، درد و تنهایی، مظلومیت و بی کسی، بی هیچ
شاگردی حضرت ام البنین (س) هم عالمی دارد
روی هوا هوس نیست، فقط برای شهادت نیست که می خواهد برود. انگیزه های بالاتر از شهادت دارد. یک ماهی رفت عراق و بازگشت. همسر شهید مصطفی بختی ادامه می دهد: اولین فرزندم محدثه سال 1383به دنیا آمد. مصطفی راننده آژانس بود. چند سال بعد که فتنه داعش در سوریه، سامرا و عراق شکل گرفت، مصطفی دوباره عزم رفتن کرد. ابتدا مخالف رفتنش بودم. اما بعد با خودم گفتم من چه فرقی با زنان زمان امام حسین (ع) دارم که
جزئیاتی از همایش مخفیانه خبرنگاران ایرانی در استکهلم!
متهم به داشتن سلاح هسته ای) استقبال کردند؟ حسین باستانی یکی دیگر از اعضای هیئت تحریریه ی سایت روزآنلاین در مقاله ای در سال 92 در واکنش به اظهارات نتانیاهو درباره ی اهداف براندازانه ی تحریم ها و فشارها به بهانه ی پرونده ی هسته ای یک رمز عبور را برای تلاویو مخابره می کند و می نویسد: “تاریخ روابط خارجی ایران بعد از پیروزی انقلاب اثبات کرده که تکلیف بخش مهمی از سرنوشت مذاکرات ایران و غرب، نه
برخی اسرا در بیابان های بصره زنده به گور شدند!/ قسم حضرت عباس مرا از سیاه چال نجات داد
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه ، به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و گرامی داشت رادمردانی که تمام هستی خویش را برای حفظ کیان انقلاب اسلامی و دفاع از اسلام در طبق اخلاص گذاشتند و با تحمل سخت ترین شرایط و شدیدترین تنگناها و مضایق از باورهای دینی و انقلابی خویش در وفاداری به انقلاب و آرمان های امام راحل (ره) دست بر نداشته اند و کماکان به این نظام مقدس خدمت می کنند. سایت فسایی با
ناگفته های نخستین زن اسیر ایرانی/ تعیین دو شرط به جای مهریه!
به گزارش اصفهان شرق به نقل از مهرخانه، خدیجه میرشکار، اولین زن اسیر ایرانی است. او به همراه همسرش حبیب شریفی (فرمانده وقت سپاه سوسنگرد و اولین فرمانده شهید جنگ) هفتم مهرماه سال 59 به اسارت نیروهای بعثی درآمد و 2 سال در زندان های عراق اسیر بود. خدیجه استخبارات عراق، سلول انفرادی، زندان موصل و ... را در دوران اسارت تجربه کرده است. اسارت شهید تندگویان، شکنجه های وحشیانه اسرا، سربازان شیعه عراقی
فعالیت در رسانه های اجتماعی مگر به مأموریت
هفتمین پاتوق اصحاب هنر و رسانه انقلاب اسلامی خراسان رضوی با حضور دکتر وحید یامین پور به موضوع ” نقش شبکه های اجتماعی و ارتباطی در فتنه های آینده” اختصاص داشت. این برنامه بعداز ظهر روز یکشنبه(25مرداد) با تقدیر از یک شخصیت هنری استان، رونمایی از لوگو جدید نهضت مردمی پوستر انقلاب، خوانش اخبار جبهه فرهنگی و ارائه تجربه موفق در محل سالن اجتماعات ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی
شاعری که به خاطر یک بیت شهیدش کردند ...
اسارت و ظلم را از هم می گسلاند. لذا رهبر انقلاب همیشه از آن شاعری تجلیل کرده اند که با هدف شعر گفته است. شعر خوب، خوب است ولی اگر هدف دار باشد بهتر است نه اینکه مثلا پیکر تراش مرمر شعر خیال من/ یک شب تو را ز مرمر شعر آفریده است شعر، خیلی قشنگ است اما به چه دردی می خورد. نه به درد دنیا می خورد و نه به درد آخرت. برای این است کهدغدغه آقا همیشه این است که شاعر باید هم زبان خدا باشد، هم زبان
تجلیل از چهار دهه تلاش علمی دکتر صبری در تبریز
به گزارش نصر نیوز، مراسم نکوداشت چهار دهه تلاش استاد حمید صبری در عرصه های پژوهشی - آموزشی - تالیف و رسانگری و روابط عمومی از سوی کانون پیش کسوتان صدا و سیما در تالار جام جم برگزار شد. در این مراسم که با حضور رسانگران – پیش کسوتان – هنرمندان و مهندس لطیفی مدیر کل صدا و سیما – علی نواداد مدیرکل سابق و معاون استاندار – دکتر رضا پور محمدی ریاست دانشگاه تبریز برگزارشد در ابتدای مراسم که با
رازهای رکورد دار بازی Clash of Clans در ایران را بدانید!
تا به حال شده به این فکر کنی که اگر به جای کلش آو کلنز تمام این دو سال و نیم را یک کار دیگر می کردی، شاید بهتر بود؟ امیررضا: خیلی ها این سوال را می پرسند و حتی نصیحت می کنند. اما راستش را بخواهید، پشیمان نیستم. در مجموع راضی ام از زمانی که برای گذاشته ام. حمیدرضا: خیلی ها دوست دارند جای امیررضا باشند. چرا باید پشیمان باشد. اصلا همه کلش بازهای ایران بخواهند جای امیررضا باشند. عجیب نیست اگر بگوییم قوی ترین مپ ایران مال اوست. خب، ممنونیم بچه ها، حرف آخری اگر دارید... علیرضا: من می خواستم نکته ای بگویم در مورد همان میتینگ ها که واقعا چقدر خوب می شد اگر سازمان یافته بود. مثلا همین عید اخیر امیررضا همه تاپ پلیرهای ایران را جمع کرد توی یک لکن به نام نوروز 1394، خیلی زود این کلن شد برترین کلن دنیا. این بازی خیلی در دنیا مهم است. در خیلی جاها بیشتر از ایران هم رواج دارد. شما توی اینترنت چرخ بزنید، می بینید که خیلی ها شب دامادی شان عکس می گذارند از خودشان که توی بازی کلش آو کلنز هستند. می توانیم خیلی تر و تمیز قضیه را سامان مند کنیم. می توانیم مثلا برای نام خلیج فارس کاری کنیم. وقتی این قدر قدرت و هوش و استعداد داریم و زمینه هم موجود است، چرا نکنیم. فرصت خیلی بزرگ و خوبی است با وجود کسانی مثل امیررضا که زندگی شان را برایش گذاشته اند و به نقطه های خیلی فوق العاده ای هم رسیده اند. امیررضا: اصلا اتحاد نداریم. اگر اتحاد اعراب یا چینی ها را داشتیم، الان کشور ایران زیر پرچم خود ایران بهترین بود. دیدید که توانستیم به همه ثابت کنیم می توانیم، با همان کلن نوروز 1394٫ متاسفانه بچه های ایران اصلا چشم ندارند همدیگر را ببینند. اگر کمی همین روحیه متحد را داشتیم خیلی وضعیت بهتر بود و بهره برداری های زیادی می کردیم. حمیدرضا: خیلی از ایرانی ها هستند که در کشورهای دیگر و زیر پرچم آن ها بازی می کنند و این مایه تاسف است. علیرضا: مثل دو تا از تاپ لول های جهان که ساکن کانادا هستند، اهل ایران اند. اهل ایران اند، ولی رسما برای کانادا و زیر پرچم آن بازی می کنند. پس می شود از این بازی یک استفاده ملی هم کرد. علیرضا: دقیقا. خیلی زیاد. شما اگر تاپ کلن های دنیا را نگاه کنید، اکثرا به نام و پرچم کشورها هستند. حرف آخر من، کلش فقط یک بازی است. نباید زیادی جدی اش گرفت. باید جدی بازی کرد، اما نباید بگذاریم وارد دنیای حقیقی مان شود. نباید بگذاریم رفاقت هایمان را به هم بزند و زندگی مان را مختل کند. حمیدرضا: نباید آن قدر بازی را جدی بگیریم که برای موفق شدن در آن دست به هر کاری بزنیم. آن قدر جدی نگیریم که مثلا آدی همدیگر را هک کنیم، حاضر باشیم به هر قیمتی به یک نقطه خاص برسیم. امیررضا: آره. فقط یک بازی. یک بازی. درست است که برای من و ما خیلی اهمیت دارد، اما فراموش نکنیم که داریم بازی می کنیم. قرار است بهمان خوش بگذرد. پیامی هم که برای کلش بازها دارم، این است که به هیچ کس اعتماد نکنند. به هیچ کس، رمز اکانتشان را به هیچ کس ندهند. خیلی راحت ممکن است ضربه بخورند. منبع: هفته نامه چلچراغ 7+ ...
ارتقا پیشکش؛ به سمت نزول می رویم
داشت همکاری می کرد، ولی حالا هر نیروی انقلابی و مسلمانی باید در کار تخصصی خودش آخرین حرف را در دنیا بزند تا بگوید مسئولیتم را در قبال انقلاب انجام دادم. همه کاره وهیچ کاره دیگر به درد نظام نمی خورد. انسان باید بتواند در رشته خودش آخرین حرف را در دنیا بزند. خدا را شکر با اتکا به فرهنگ غنی و الهی اسلامی و زحماتی که بزرگان ما کشیده اند، امثال علامه طباطبایی، شهید مطهری، علامه جوادی آملی و... کاملاً
روسفیدی بابک زنجانی در مقابل مهدی هاشمی/ هاشمی: اینکه کشور خود را فقیرتر کنیم، مقاومت نیست
به گزارش گروه سیاسی فرهنگ نیوز، رهبر معظم انقلاب در این دیدار نکات ویژه ای را گوشزد کردند که مورد توجه روزنامه های امروز نیز قرار گرفته است. ایشان از نقشه غرب برای تفرقه و نفوذ در منطقه غرب آسیا گفتند و همچنین تاکید کردند پس از پایان مذاکرات هسته ای، تمامی راه های نفوذ آمریکا در ایران بسته شده است. در سوی دیگر دنیای مطبوعات، اظهارات وزیر اقتصاد و نامیدن شب واریز یارانه ها به شب عظما و مصیبت دولت
کُد خداها با چه جسارتی حزب الله را مردد می کنند!
. نه با این نگاه که قرار است یک سرباز، یا به قول آقا یک عماری باشیم و بیاییم در جامعه یک کاری بکنیم. بالاخره خُمار نبودن یا عمار بودن؟ کنجکاوی فردی یا مسئولیت اجتماعی؟ کدامش هدف اصلی ماست؟ مسئولیت اجتماعی اهمیتش از کنجکاوی شخصی کمتر نیست. کمک به انقلاب و نظام در گرو تقویت عقبه اجتماعی آرمانهای انقلاب اسلامی است. اگر برآیند تحلیل سیاسی جامعه ، یک واحد افزایش پیدا کند ارزشش از افزایش تحلیل یک نفر یا
اخبار ویژه روزنامه های سه شنبه 27 مرداد
جمعیت ایثارگران مرتب برگزار می شد، ادامه داد: موتلفه، پایداری و ایثارگران تا به حال بیش از 500 ساعت جلسه مشترک داشته اند و هدف این جلسات اتفاق در اصول بوده و مهم نیست که فرد منتخب از کدام جناح باشد بلکه مهم تابع اصول بودن فرد منتخب است.توافقات حاصل شده بر روی کاغذ آمده استهمچنین به گزارش انتخاب، وی توافق روی ولایت، فصل الخطاب بودن، انحراف و فتنه را 4 جمع بندی جلسات 3 گانه عنوان کرد و گفت: این مسئله
ترجمه تلخ
خبرگزاری فارس - گروه ادبیات انقلاب اسلامی: ترجمه از ابزارهای اصلی تبادل فرهنگ در جهان محسوب می شود و موجب شناخت و رشد سریع علومی همچون اقتصاد، ریاضی، فیزیک، تاریخ، جغرافیا و خصوصا ادبیات است. اگر بپذیریم علم از ابتدای تاریخ نقطه به نقطه تکامل یافته است و تمام ملت ها و قومیت ها در این تکامل نقش داشته اند بی شک استفاده از صنعت ترجمه و تاریخ آن را نمی توان نادیده گرفت. در ایران نیز صنعت ترجمه در
مسئولین فارس هیچ توجهی به ظرفیت های هنری ندارند/ برای آقای آهنگران نوحه می سرایم
محمود پوروهاب و سید احمد میرزاده هم شعرهای قوی و خوبی در حوزه نوجوان دارند این جوان موفق که بیش از 15سرود درکارنامه خود دارد که اکثر آنها توسط گروه سرود معروف آباده خوانده شده گفت:سروز روز ملی خلیج فارس ، شایستگی های پاسداری،بسیج سازندگی،سرود هلال احمر،سرود شهدای اطلاعات سپاه، سرود نماز جمعه و سرود شهید آباد از جمله سرودهایی هستند که کارکردم. البته جای یک سرود برای حضرت شاهچراغ هم خالی
اسارت در لابه لای کتاب ها
88897814-021 تماس بگیرند. زندان الرشید زندان الرشید از آن دست کتابهایی است که از روی طرح جلد کتاب، متوجه موضوع آن نیز می شوید. اسم کتاب در انبوهی از خار قرار گرفته است؛ رنگ زرد آجری رنگی که یاد آور لباس اسراست، زمینه جلد را تزئین کرده و درب آهنینی که در پشت کتاب وجود دارد، حال و هوای اردوگاه های را زنده می کند. این کتاب خاطرات رئیس ستاد سپاه ششم نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب
دوران اسارت فصل جدیدی از زندگی ام را رقم زد
رسیدیم. با بستن دست هایم احساس خواری کردم. لحظه ای که هیچ وقت جز در خواب فکرش را نمی کردم فرا رسید. تنفرم به ضدانقلاب مزدور و خودفروخته دوچندان شد. به یاد کلام شهید مهدی افتادم که گفته بود: هنوز عربی زاده نشده که تو را اسیر کند. گفتم: مهدی ای کاش بودی و می دیدی که یک عده افراد هم زبان خودفروخته مرا از بهشت جدا کردند و به وادی اسارت بردند. داخل سنگر فرماندهی شدیم. فرمانده عراقی ها سرگرد بود. اسم خودم
چه شد که هاشمی به اینجا رسید؟
او در نماز جمعه انتظارش را می کشند و نه مانند گذشته مواضع ضد استکباری دارد و با وجودیکه خود در جایگاه رفیعی از نظام قرار دارد نظام و نهادهای برخاسته از آن را هم چون شورای نگهبان و نیروهای نظامی و امنیتی را متهم به تقلب و دخالت در انتخابات میکند؟ و چه شد که در فتنه 88 رهبر انقلاب را تنها گذاشت و امتحان خوبی پس نداد. چه اتفاقی افتاد که به راه انحراف از خطوط اصلی انقلاب و امام کشانده شد و مروج مواضع
پرواز با بالهای شکسته
های صعب العبور روستا تا شهر را بارها و بارها در سرما و گرما پشت سر گذاشته اید تا درس بخوانید. تازه دیپلم تان را گرفته اید که جنگ آغاز می شود و با شور و حرارت وصف ناپذیر راهی جبهه ها می شوید تا دشمن را از خاکتان بیرون برانید. با عشق و علاقه مراحل آموزشی را می گذرانید و در خط مقدم مستقر می شوید. اسم گوش برها را شنیده اید؟ قدیمی ها این اسم را خوب به یاد دارند، مزدوران درشت هیکل، بی رحم و سنگدل
محکومیت سعید مرتضوی به زندان و رد مال
، البرز، کرمان و مازندران نیز رفع تصرف شده و موارد دیگری هم در حال رسیدگی است. سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: یکی از متهمان فتنه 88 که به خارج رفته بود و به کشور برگشت، با گزارش وزارت اطلاعات تحت تعقیب قرار گرفت و پرونده اش در حال رسیدگی است. خبرنگاری پرسید آیا توقف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر در نتیجه تغییر سیاست قوه قضاییه است یا اینکه فشارهای حقوق بشری باعث تعطیلی اجرای این احکام
نرخ فحاشی به بسیجیان در دولت اصلاحات ارزان شد!/ واکنش نقدی به سخنان همسر هاشمی/ حمله مشاور احمدی نژاد به ...
و تاکنون از سوی دستگاه قضایی این خبر تایید یا تکذیب نشده است.به نوشته فارس این در حالیست که فاطمه هاشمی، خواهر مهدی در گفت وگو با شرق گفته بود که مهدی هاشمی شب اول زندان را در سوئیت محمدرضا رحیمی در بند 241 اوین گذرانده است. شبی که البته فرصت مناسبی را برای معاون اول دولت احمدی نژاد فراهم کرده تا درخواست هایی را از مهدی داشته باشد و خواهان پیگیری آنها شود.فاطمه هاشمی از برگزاری اولین ملاقات حضوری
عده ای تلاش می کنند مردم را خسته و دلزده نشان دهند
هیچ قطعنامه ای در این سالها علیه ایران به تصویب نرسید. عضو هیئت رئیس مجلس گفت: پس از حوادث انتخابات 88 و فتنه، طرف غربی مذاکرات را متوقف کرد و اوباما حکومت ایران را نامشروع خواند و تلاش کردند با تحریم های اقتصادی، حکومت ایران را ساقط کنند. بذرپاش اظهار داشت: آقازاده در دیدار با سناتورهای غربی توصیه می کردند که ایران را تحریم کنید تا با افزایش فشارها حکومت ایران ناچار تن به
دلواپسان! زمانه عوض شده است
/> حکم خود باقی است. دوم اینکه قصد محمود احمدی نژاد در آن مناظرات فتنه خیز، با ابهام گویی و کلی گوی های بی ربط با موراد محاکمه شدۀ امروز، انتقام از دو رجل بزرگ مخالف خود (هاشمی و ناطق) و در نهایت جمع کردن رأی بود نه مبارزه با فساد، وگرنه ده ها نمونه از رفتار وی عکس این را ثابت می کند. از دفاع تند وی از تقلب کردان وزیر کشور در جعل مدرک گرفته تا مفاسد معاون اول وی که به گفتۀ
شکنجه های روحی شالوده رژیم بعثی/ شگفتی بعثی ها از وفاداری ایرانیان به انقلاب
به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، روز 26 مردادماه 1369 ایران اسلامی شاهد بازگشت آزادگان سرافرازی بود که پس از تحمل سال ها اسارت در زندان های مخوف رژیم بعثی عراق پای به میهن اسلامی گذاشتند و به آغوش خانواده های خود بازگشتند. این روز یکی از خاطره انگیز ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است و شاهد حضور و آزادی مردانی بودیم که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزیدند
سه سال شاگرد حاج آقا ابوترابی بودم/ عراقی ها برای تعبیر خواب به من مراجعه می کردند
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه ، نبض نی ریز ، نوشت: می گوید: من این دوران 8 سال اسارت خود را جز عمرم حساب نکرده و نمی کنم و حالا روزی صد هزار مرتبه خدا را شکر می گویم که این افتخار نصیبم شده است. متولد 1308 است و تا کلاس ششم آن زمان سواد دارد. در سال 56 از ژاندارمری سابق بازنشسته شده است. اما با شروع جنگ عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل می شود. در دوران اسرات زبان انگلیسی یاد می گیرد
ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد
دهد که هنگام جنگ، تمام خانواده اش کشته شده اند و حالا تنها از او یک دختر باقی مانده. این مرد که خسرو شکیبایی نقشش را بازی می کند، پس از بازگشت به میهن می بیند که دخترش را یک خانم دکتر به فرزندی قبول کرده و ... با تماشای کیمیا می شود حس کرد که محنت های اسرای جنگ، با آزادی از زندان های بعث تمام نمی شود و غیر از خود آزاده ها افراد بسیار دیگری هم درگیر مشکلاتی می شوند که بر اثر به
آیا آحاد جامعه به هاشمی رفسنجانی وخانواده وی اعتماد دارند ؟!
وطراحی شده از سوی رسانه های زنجیره ایست که بدون تردید ، از نگاه تیز بین وبصیرتی آحاد مردم پنهان نخواهد ماند . نگاه سرمایه داری غربی گرایانه در اقتصاد ،سبک زندگی غربی ومرفه خود وخانواده ونزدیکان ونیز موضع گیری های سیاسی واجتماعی خود در مورد ، آحاد محرومین ، رو.ستائیها ونیز امن بودن تمامی تحرکات ورفتارهای خود ونزدیکان در تمامی زمینه ها که به عنوان نمونه موضع گیری رسانه ای عفت خانوم همسر