سایر منابع:
سایر خبرها
کنسرت های موسیقی در مشهد برگزار می شوند
جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام معظم رهبری، همانگونه که اجرای موسیقی صحنه ای در سایر استان های کشور پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع مربوطه مجاز است، در این استان نیز با رعایت ملاحظات پایتخت معنوی و بارگاه منور رضوی، مجاز خواهد بود. او به شیوه نامه برگزاری موسیقی اشاره کرد و گفت: موضوع این شیوه نامه بحث در خصوص حلیت و یا حرمت موسیقی نیست بلکه صرفا ناظر بر هماهنگی و نظارت است. استاندار خراسان رضوی گفت: شیوه نامه مذکور به منظور جمع بندی نهایی و نظر خواهی از مراجع، علما و صاحب نظران در جلسه ای فوق العاده که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد؛ بررسی و مصوب می شود. منبع: ایرنا ...
اظهارنظرهایی که هر روز عجیب تر می شود/لزوم ورود مشاوران دلسوز برای اصلاح مواضع هاشمی
ببینید که مشکلاتشان بیشتر شده است، چون نه مردم عراق و نه دنیا می پذیرند که کشورشان در اشغال بماند !!! این سخن ناپخته و دور از واقعیت های اواخر دفاع مقدس، به روشنی ثابت می کند که قوۀ خیالپردازی آقای هاشمی بهرمانی درست کار نمی کند. چه اینکه خود وی با نامه نگاری و اظهار اینکه دیگر توان ادامۀ جنگ را نداریم، امام شهداء (رض) را به پذیرش قطعنامه 598 و نوشیدن جام زهر ترغیب نمود!! یعنی حاج آقا خاطره، در
بی وفایی زن صیغه ای به گروگانگیری و شکنجه انجامید
کنم و در بازار امام رضا (ع) مشهد تردد دارم.وقتی از بازار خارج شدم و قصد داشتم سوار خودرو پژو پارس خودم شوم ناگهان چند نفر به من حمله ور شدند و در حالی که با شوکر برقی مرا مورد ضرب و جرح قرار می دادند داخل خودرو انداختند و به باغی در یکی از روستاهای اطراف مشهد منتقل کردند. این مرد درحالی که به آثار شکنجه در نقاط مختلف بدن و ضربه شمشیر بر فرق سرش اشاره می کرد افزود: مهاجمان ناشناس مرا به
عدم نیاز به حضور نظامی ایران در سوریه و یمن/ پیوند موفق پیوند روحانیت و ارتش
هواپیماهای این نیرو بر اساس استانداردهای لازم در حال انجام است. فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری در ادامه گفت : لباس نیروی هوایی به ویژه لباس پرواز یک افتخار است و پرواز خلبانان ما با این لباس مقدس، همواره یک پرواز ماندگار و دشمن شکن بوده و هست. امیر هادیان اظهار داشت: اگر قوی باشیم هیچکس توانایی تهدید و زور گویی به ما را نخواهد داشت که این در نیروهای مسلح ما و به ویژه نیروی
وقتی دشمن از میدان مبارزه خارج نمی شود
سردار شهید حسین قجه ای با هدف برگزاری رزمایش های سایبری، جهاد با دشمن مجازی و ترویج فرهنگ شهادت در فضای سایبری با الگوپذیری از این شهید والا مقام شکل گرفت. مقام معظم رهبری بارها در رابطه با جنگ نرم راه کارهایی ارائه فرموده اند چرا که این جنگ به خوبی قابل مشاهده است و از طرفی دشمن از ابزارها و روش های نوین برای ضربه زدن به مبانی اسلام و مبانی شیعه استفاده می کند. از جمله این ابزارها می
راه نفوذ دست نشانده های آمریکا را به کشور خواهیم بست
خود این مؤلفه ها را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند. دری نجف آبادی با اشاره به اینکه در هفته گذشته به همراه استاندار مرکزی از زائرسرای استان در مشهد بازدید کردیم، تصریح کرد: بر اساس دستور مقام معظم رهبری ساخت زائرسرای مختص هر استان در مشهد در دستور کار عمرانی استان ها قرار گرفته که استان مرکزی نیز اقدام به ساخت زائرسرا در زمینی به مساحت 946 متر مربع کرده است که انتظار می رود با تأمین
شهیدی که بعد از شهادتش به زیارت امام رضا(ع) مشرف شد
به گزارش ایثار به نقل از ایرنا ایرنا شهید شعبان فلاحی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که از روستای (آستانه سر )شهرستان جویبار استان مازندران عازم جبهه های نرد علیه باطل شده بود در سال 1362بعد از شهادت در تپه کله قندی، برای اولین بار به آستان بوسی علی ابن موسی الرضا(ع) مشرف شد. حجت الاسلام رجبعلی فلاحی، برادر شهید شعبان فلاحی و امام جماعت مسجد روستای آستانه سر شهرستان جویبار نحوه به شهادت
عراقچی: سیاسی نیستم، دیپلماتم/ برجام نباید توسط مجلس تصویب و به یک قانون و تکلیف حقوقی تبدیل شود
نخستین اقدام ایشان هم دیدار با معاونان موجود بود. من در همان جلسه خدمت ایشان عرض کردم که من یک دیپلمات وزارت امور خارجه هستم و برای منافع ملی کشورم حاضر به انجام هرکاری در هر سمتی که شما پیشنهاد بدهید، هستم و اگر هیچ سمتی را هم برای من در نظر نداشته باشید برای من نعمتی است و من هم مانند شما که شش سال به امور دانشگاهی و تدریس پرداختید، این دوره را تجربه خواهم کرد. ایشان ابراز لطف داشتند و تاکید کردند
دستور کار این هفته کمیسیون های مجلس
منکر 3- ادامه بررسی طرح حمایت ازمدیریت، احداث، تجهیز و نوسازی مساجد و نمازخانه های کشور (اعاده شده ازشورای نگهبان) (چاپ 1222) دوشنبه 2/6/1394 9 متعاقباً اعلام خواهد شد. سه شنبه 3/6/1394 - شرکت در سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و همچنین نشست با علما و مسؤولین فرهنگی استان خراسان رضوی
مراسم گرامیداشت بهلول گنابادی در گناباد برگزار شد
با اشاره به مبارزات و تلاش های این عارف فرزانه گفت: بهلول گنابادی مبارزی مجاهد و خستگی ناپذیر بود. وی با اشاره به بخش هایی از پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت ارتحال بهلول که از وی به عنوان یکی از شگفتی های روزگار یاد کردند، اظهار کرد: بهلول حافظ قرآن، شب زنده دار، ساده زیست، مبارز و مجاهدی بی نظیر به شمار می رفت. معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ابراز
ممنوعیت به کارگیری افراد بازخرید یا بازنشسته/ ضعف در استفاده از ظرفیت میادین مشترک
نظر ما باید این سازمان ترکیبی از چند دستگاه باشد و فراتر از وزارت ارشاد باشد یعنی همانند بسیاری از دستگاهها و سازمانهای دیگر زیرنظر نهاد مقام معظم رهبری تشکیل شود. تبریک لاریجانی به مناسبت آغاز دهه کرامت علی لاریجانی رییس مجلس در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه 25 مرداد با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه (ع) گفت: از امام جواد (ع) نقل است که فرمودند هر کس عمه ام یعنی حضرت
بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس تا 2 ماه آینده
بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و سایر دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و موسسات خصوصی حرفه ای عهده دار ماموریت عمومی از جمله بانک ها و همچنین تعاونی های مربوط به دستگاه های دولتی و واحدهای زیرنظر مقام رهبری اعم از نظامی و غیرنظامی و تولیت آستان های مقدس که فعالیت اقتصادی دارند در صورت اذن ایشان، موظفند مطابق اعلام سازمان، کلیه اطلاعات مرتبط اقتصادی خود را در سامانه جامع نرم
چرا برخی اصرار دارند خطوط قرمز مدنظر رهبری در توافق نامه رعایت شده؟
فارس نوشت: حجت الاسلام سید محمود نبویان جمعه شب در جمع مردم این شهرستان، با اشاره به بندها و ضمائم متعدد توافقنامه هسته ای اظهار کرد: در ضمیمه چهارم این توافقنامه با بدعت تازه ای به نام کمیسیون مشترک مواجه می شویم که در مجموع به ضرر ماست. وی به حضور هشت عضو در کمیسیون مشترک مورد نظر توافقنامه خاطرنشان کرد: هرگاه قرار باشد این کمیسیون رأیی به سود کشورمان بدهد نیازمند اجماع
فرد گرایی و گوشه گیری از تبعات شبکه های ماهواره ای
آنها با جدیت این کار را دنبال می کنند اظهار کرد:مشکل دیگر این است که بودجه برای فعالیت های فرهنگی در کشور ما اندک است و ساخت فیلم و سریال هم برای صدا و سیما بسیار هزینه بر می باشد لذا قانونگزاران و مجریان مربوطه بایدنسبت به مسایل فرهنگی کشور حساسیت به خرج دهند. به قول مقام معظم رهبری اگر ما یک فرمانده قوی فرهنگی در کشور داشته باشیم تمام مشکلات فرهنگی حل می شود. این استاد دانشگاه با اشاره
گزارشی از جشن های مردمی زیر سایه خورشید در جای جای این کره خاکی
/> خادمین بارگاه منور رضوی همراه با پرچم متبرک رضوی با خانواده معزز شهدای این استان به ویژه خانواده شهید جواد سبحانی دیدار داشتند که شور و نشاط معنوی خاصی را به آنان هدیه دادند. دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان، دیدار با استاندار لرستان، حضور در مسجد شهید مدنی، دیدار با خانواده جانباز، حضور در مسجد جوادالائمه(ع) و حضور در محله پشت بازار از جمله برنامه های کاروان زیر سایه خورشید در
پاسخ امام به روحانی درباره نامزدی اعضای گروهک ها/ درخواست فتنه گران از کنگره برای پذیرش برجام/ اعتراض ها ...
نگهبان نیز وجود نداشت بهترین مجلس تاریخ کشور نبود؟ حسن روحانی در نشست مشترک دولت و استانداران با بیان اینکه هیچ حزب، جناح و گروه قانونی در کشور نباید احساس یأس کنند، افزود: مجلس آینده متعلق به یک حزب و جناح نخواهد بود. این نظر مقام معظم رهبری و گفته قانون اساسی ماست و مگر می شود جناحی بگوید که من یک خم رنگرزی پیدا کرده ام که می توانم آنجا را به هر رنگی که بخواهم درآورم؛ اینگونه نیست.
در گفت وگو با کارشناسان قوانین مربوط به اشتغال اتباع بیگانه بررسی شد/ حمله ارتش بیکاران از نقطه صفر مرزی
اقامت و کار ندارند و فقط در 14 استان می توانند کار و اقامت کنند. اکنون بیشترین جمعیت افغان (هم قانونی و هم غیرقانونی) در تهران و خراسان رضوی ساکن هستند. به نظر شما بیکاری جوانان ایرانی ناشی از تصاحب مشاغل از طرف افاغنه است؟ اقبالی: خیر، بزرگ ترین مشکل ما این است که جوانان ایرانی با تحصیلات عالی، میل و رغبتی برای انجام مشاغل ساده ندارند و ما مجبوریم برای این مشاغل از کارگران افغان
70 دیدار با آزادگان در خراسان شمالی به مناسبت 26 مرداد
خداست که رهبر معظم انقلاب نیز با تمام مشغله های فراوان در صف اول این اقدام مبارک قرار دارند و به صورت مستمر به منزل ایثارگران عزیز رفته و با آنان دیدار می کنند لذا همه مسئولین نیز خوب است که به تأسی از مقام معظم رهبری در این طرح شرکت کنند. مجرد گفت: دیدار با ایثارگران برای مسئولان یادآور حماسه هایی است که ایثارگران عزیز ما در طول دوران دفاع مقدس برای حفظ و حراست از کیان و شرف و عزت و اقتدار جمهوری اسلامی انجام دادند و فرصت مناسبی است که مسئولان فارغ از دغدغه های محل کار به درخواست ها و مشکلات عزیزان ایثارگر رسیدگی کنند. انتهای پیام/ ...
تدبیر دولت در روان سازی گردش چرخ اقتصاد و حضور42 مقام بلند پایه در 29 شهر
جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برای افتتاح بزرگ ترین مرکز پرورش ماهی خاویاری منطقه خاورمیانه در شهرستان جویبار به استان مازندران سفر کرده است، به خبرنگار ایرنا افزود: تدبیر دولت حمایت از تولیدات داخلی است. وی با تاکید مجدد مبنی بر اینکه شالیکاران با آرامش و بدون دغدغه درو شالی را انجام بدهند، اظهار داشت: به نظر می رسد قیمت فعلی برنج نیز برای کشاورزان مقرون به صرفه است. -- وزیر جهاد
جشن زیر سایه خورشید مهریز، منوّر به انوار خورشید هشتم(ع)
به گزارش قدس آنلاین از یزد ، در ادامه حضور خدام در مناطق مختلف استان یزد، خادمان امام رئوف(ع) در مراسم زیر سایه خورشید شهرستان مهریز حضور یافتند و با اهتزاز درآوردن پرچم مقدس بارگاه حضرت شمس الشموس(ع)، دل های مردم این دیار را راهی مشهدالرضا کردند. این مراسم که با حضور مشتاقانه مردم مهریز، مسئولین شهرستان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برپا شده بود، ابتدا با اهتزاز پرچم مقدس گنبد
معنای توافق، پهن کردن سفره آمریکایی مک دونالد در کشور نیست
این توافق نتیجه اش باید برای ما همان باشد که قبول ولایتعهدی امام رضا همان نتیجه را داد نه این که ما بیاییم جذب خارجی ها شویم، نه این که جذب غربی ها شویم، نه این که یک مشت افراد چشم دوخته به دروازه غرب بیایند آمریکا را برای ما بزک کنند آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته 30 مرداد مشهد مقدس در حرم امام رضا (علیه السلام)، با اشاره به قرار گرفتن ر دهه کرامت
ویژگی های هنر زمینه ساز
نیست. از این رو نباید این آثار را _ هر چند که زیبا باشند _ هنری دانست. باید تفاوت میان صنعت و هنر را مد نظر داشت. این تفاوت با قید یادشده ایجاد می گردد. بدیع و نو بودن نیز مقول به تشکیک است؛ یعنی یک اثر هنری می تواند از همه جهت نو باشد که در این صورت جنبۀ هنری آن بسیار بالاست. همچنین ممکن است که یک اثر هنری از برخی جهات حالت رونوشت گیری داشته باشد و از برخی جهات دیگر واجد بداعت و نوآوری باشد. آن اثر
هر چه دارم از امام رضا(ع) است/ لبخند آقا و عصبانیت آمریکا افتخار کارنامه نوکری ام بود/سیاسی خواندن یعنی ...
حسینیه عقیق بود. درآستانه میلاد امام رضا(ع) خواندن این گفت و گو خالی از لطف نیست: *عکس معروفی از دوران جنگ منتشر شده که در آن رزمنده نوجوانی با بلندگوی دستی برای رزمنده ها دَم گرفته است. شاید کمتر کسی بداند که آن مداح نوجوان حاج احمد واعظی است. به همین همین بهانه می خواهیم از حال و هوای مداحی در جبهه برایمان بگویید. حقیقت این است بعد از دوران دفاع مقدس خیلی تمایل نداشتم در محافل
چهار هزار نفر در صف نامزدی انتخابات مجلس/ انتقاد عجیب یک پرسپولیسی از فغانی/کنایه های رسایی همچنان ادامه ...
امید ایرانیان به عنوان اتاق فکرتمام تلاش خود را برای موفقیت حزب اتحاد ملت ایران اسلامی خواهد کرد. رییس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به این پرسش که بنیاد چه نوع فعالیت انتخاباتی در آینده خواهد داشت و چگونه در انتخابات شرکت خواهد کرد؟ گفت: بنیاد لیست انتخاباتی نمی دهد و در برنامه های آن نیز ارائه لیست مد نظر نیست اما اعضای بنیاد در تشکل های مختلف حضور دارند و فعال هستند و در انتخابات نیز فعالیت می
اشراف کامل وزیر بهداشت به مسائل درمانی نویدبخش اقدامات گسترده تری است
ابعاد مهمی هستند که می توان با استفاده از ظرفیت های مهم قم، به آن ها پرداخت. وی افزود: امیدواریم حضور وزیر بهداشت در قم و دیدار با علما و مراجع تقلید موجب خیر و برکات بیشتری در حوزه بهداشت و درمان قم شود و مردم نتیجه اینگونه دیدارها و سفرها را به زودی مشاهده کنند. وی درادامه به فعالیت های جامعه المصطفی اشاره کرد و گفت: سه جریان اصلی در جهان اسلام قابل ملاحظه است؛ نخست جریان اهل سنت که
از لو رفتن برنامه اصلاح طلبان و اصولگرایان در انتخابات پیش رو تا حضور سفرای کشورهای مختلف در همایش ...
آیا طبق قانون برجام باید در مجلس بررسی شود و نظر شورای نگهبان در این خصوص چیست ادامه داد: شورای نگهبان ممکن است به دو دلیل در معرض بررسی برجام قرار گیرد دلیل اول اینکه از شورای نگهبان بخواهند که آیا برجام موافقت نامه قرار داد یا معاهده بین المللی است؟ اگر جنین مقصودی را بخواهند شورای نگهبان ورود میکند اگر مجلس و دولت این قاعده را بپذیرند که برجام یک موافقت نامه است و دولت لایحه دهد در مجلس به
پیگیری مشکلات آزادگان امری ضروریست/ تلاش برای حفظ ارزش های دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه، در مراسم گرامی داشت، یاد و خاطره آزادگان سرافراز کشور، مراسمی با حضور خانواده شهدا، آزادگان و مسئولان در روستای ابوالخیر از توابع بخش بن رود برگزار شد. بخشدار بن رود با اشاره به ایستادگی جوانان دیروز در دفاع مقدس و امنیت امروز کشور، اظهار کرد: آزادگان در دوران دفاع مقدس تا آخرین لحظه مقابل دشمن ایستاده و در لحظه های آخر اسیر شدند و نمونه ی آنها
شهید گمنامی که در محله خودش دفن بود
علی اکبر حسینی از شهدای مفقود شهر دررود است که خانواده معظم او نیز از 31 سال قبل یعنی هنگامی که خبر مفقودیتش را می شنوند، هیچ گونه اطلاعی از شهید بزرگوارشان نداشتند. عصر پنج شنبه و ادامه ماجرا عصر پنج شنبه 29 مرداد 1394، دماسنج ها با ثبت گرمای بیش از 40 درجه بالای صفر در ارض اقدس رضوی(ع) نیز حریف گرمای دلچسب رویدادی که بی شباهت به معجزه در حوزه رخدادهای دفاع مقدس نیست، نشدند
بحث های این روزهای ساری دبستانی است !
استان ضربه زده است. اگر هدف ما خدمت به مردم کشور، استان و حوزه انتخابیه باشد نفس کشیدن هم برای فرد نماینده حسنه است و نکته دیگر دفاع قاطع و آشکار کاندیدای محترم در برنامه ها و شعارهای انتخاباتیشان در ایام قانونی انتخابات از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است، یعنی راه روشن امام و اهداف مقام معظم رهبری که تمام تلاش پرهزینه دشمن را بیهوده می کند. پس باید منادی شعارهای انقلاب و پاسدار راه و خطوط ترسیم شده آن باشند.
فرماندار و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد 19 مرداد ماه جاری خبری در سایت یزدفردا در دفاع از عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد که برای ساخت موسسه ای کمک و مساعدت نموده بودند نظر نگارنده این سطور را به خود جلب کرد که بخشی از آن مطلب با ارائه توضیحاتی در این شماره درج می گردد. فردی که وکالت شاکیان یکی از وبلاگ نویس های یزدی را به عهده گرفته در مرجع ذیصلاح گفته بود: از آنجا که نظام جمهوری اسلامی ایران دارای ارکان و ارزش های بسیاری از جمله نهاد روحانیت و حوزه های علمیه بوده و حفظ و ترویج فرهنگ اسلامی و مذهب اثنی عشری بر هر فرد و نهادی فرض می باشد، شورای شهر یزد با مصوبه ای قانونی و تکلیف بر شهرداری یزد اقدام به کمک جزئی نسبت به ساخت پروژه عظیم حوزه علمیه مدینه العلم کاظمیه یزد نموده و این امر در راستای ترویج دینداری در شهر دارالعباده یزد انجام که یک رسم از جمله وظایف قانونی و شرعی این شورا و شهرداری تلقی می گردد... بدون شک هیچ یک از مدیران ادارات و شرکت های دولتی حق ندارند از بودجه ای که در اختیار آنها می باشد وجهی بابت ساخت مسجد، حسینیه، حوزه علمیه، مدرسه و... پرداخت نمایند مگر اینکه قانونگذار چنین اجازه ای را به آنها داده باشد شورای شهر هم وقتی می تواند برای ساخت حوزه علمیه کمک کند که مصوبه شورا روال قانونی را طی نموده باشد. بنابراین می طلبد فرماندار یزد با صراحت اعلام نماید از شهریور ماه 93 که شن و ماسه از طرف شهرداری به موسسه کاظمیه داده شده یا وجهی از سوی شورای اسلامی شهر یزد بابت تشویق طلاب پرداخت گردیده، آیا قبل از اجرا، موضوع به تایید مسئولان امر رسیده است؟ ضمناً عموم مردم می دانند در قانون حد مشخصی برای تعیین مبلغ جزیی و یا کلی نیامده اگر تخلفی صورت گرفت باید مقامات آن را مورد بررسی قرار داده و نظر خود را اعلام نمایند. کم یا زیادی مبلغ در نوع مجازات و جریمه تاثیرگذار است. مبلغ 90 میلیون تومان یا کمتر و بیشتر که در اختیار آن حوزه علمیه قرار گرفته از بیت المال است و شورای شهر باید در اختصاص آن نهایت دقت را نموده باشد. اگر شهروندی بگوید مخالف کمک شهرداری به حوزه علمیه است و باید مثلا آن پول در راه دیگری هزینه گردد، خلاف و جرمی مرتکب نشده است؟ در نهایت اگر اقدام شهرداری و شورای شهر در آن جهت قانونی باشد باید گوینده و نویسنده را به حال خود بگذارند، توضیحات لازم را به مردم ارائه نمایند و دیگر نیازی به شکایت نیست چون هر وجهی از بیت المال و فرصتی که در مسیر شکایت از این یا آن در این مورد هزینه و صرف گردد از مصادیق اسراف و تبذیر می باشد. گرچه تزیین چهارراهها و میدان های شهر و یا نصب مجسمه و تندیس ضروری است منتهی درباره نحوه کار و هزینه هایی که از این بابت پرداخت می شود یا مناقصه هایی که صورت می گیرد عده ای از مردم پرسش هایی مطرح می کنند که باید پاسخگو بود. ناگفته نباید گذاشت که هر معترض و منتقدی باید هنگام نوشتن حرمت قلم را رعایت کند به شخصیت افراد و مدیران و مسئولان احترام بگذارد و مستدل و منصفانه بنویسد که این روش امری ممدوح و پسندیده می باشد. به عنوان نمونه هر یک از ساکنان دارالعباده می توانند بگویند مخالف سفر اعضای شورای شهر و شهردار به کشورهای خارجی می باشند و معتقد باشند اینگونه مسافرت ها معمولا جز ضرر و زیان چیزی عاید ملت نمی کند چون اعتراض و انتقاد آزاد است نویسندگان و گویندگان مطلب فوق نه به کسی اهانت و نه تشویش اذهان عمومی نموده و تنها نظر خود را گفته و یا نوشته اند حال اگر مسافرت به خارج برابر با مصوبه شورا و با تایید مسئولان بوده است، با توضیحاتی که توسط مسئولان امر داده می شود ولو برای شهروندان استفاده ای نداشته باشد همگان بر این امر واقف خواهند شد، با زور و تهدید و صورتجلسه هم نمی توان رای مردم را تغییر داد. مدیر مسئول آیینه یزد که احترام خاصی برای کلیه اعضای شورای اسلامی و شهردار و دیگر کارکنان آن مجموعه قائل می باشد می پرسد علی رغم آنکه سال هاست مشکل اداری فردی را در شهرداری حل نمی کنند مثلا وقتی در گوشه و کنار می شنود و یا در رسانه ای می خواند شهرداری با بعضی از وابستگان اعضای شورای شهر معاملاتی نموده که بر خلاف قانون می باشد یا گفته می شود فردی وابسته به فلان عضو شورا در اخذ پروانه اعم از کسب یا ساختمان و یا تفکیک بنا و ساختمانی پارتی بازی یا از رانت استفاده نموده است!! چه برداشتی از قضایا پیدا می کند و چرا نباید در این گونه موارد علناً و رسماً پاسخگو بود؟ شکایت از یک رسانه و یا وبلاگ نویس نه تنها صورت مساله را در اذهان مالیات دهندگان پاک نمی کند بلکه اصل موضوع را لاینحل باقی گذاشته و بیشتر به شایعات دامن می زند. با عنایت به این که فرمانداران در قلمرو مأموریت خویش بعنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاست های عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکت های دولتی و سایر دستگاه هایی که بنحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می نمایند. اعم از نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها و مؤسسات عمومی غیردولتی را عهده دار هستند لازم است این گونه مسائل را حل و فصل نموده و حداقل اعضای شورای شهر و شهردار را تشویق به پاسخگویی پرسش های مطرح شده در رسانه ها بنمایند. در یازدهم اسفندماه 1363 از سوی معاونت وقت وزارت آموزش و پرورش فتوکپی سئوالاتی که از دفتر حضرت امام امت (ره) توسط آموزش و پرورش استان کرمانشاه استفتاء گردیده بود ضمیمه نامه ای به شماره 45633 به شرح زیر به کلیه ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ارسال گردید. قم- دفتر استفتائیه رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مرجع تقلید عزیز شیعیان جهان حضرت امام خمینی مدظله العالی استدعا دارد با توجه به اهمیت رعایت امور شرعیه در مسائل جاریه نظر مبارک را در موارد مذکور به شرح آتی اعلام فرمائید تا ان شاءالله تعالی ملاک قرار گرفته و چنانچه خطائی وجود دارد رفع و طریق صواب جایگزین ناصواب گردد. 1- عدول از ضوابط و آئین نامه ها و مقررات که در زمان رژیم منحوس ستم شاهی یا پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تدوین و تصویب شده در حال حاضر ملاک عمل می باشد در صورتیکه حقی را از کسی ضایع نکند و صرفاً مقررات رعایت نشود(علت اضطرار) چه صورت دارد؟ 2- آیا مسئولین اجرایی در سطح ادارات استان ها و شهرستان ها بدون اطلاع و کسب نظر از مقامات مافوق با توجه به مصالح منطقه محل خدمت خود مجاز به دخل و تصرف در ضوابط و مقررات هستند؟ 3- چنانچه دولت محترم جمهوری اسلامی وجهی را برای مصارف معینه ای در اختیار ادارات قرار دهد مشروط بر اینکه اگر به مدت یکسال خرج نشد به خزانه دولت اعاده شود اگر آن وجه به نحوی در غیر وارد معینه هزینه شود یا باقیمانده آن پس از یکسال عودت داده نشود و در سنوات بعد در مورد خود یا غیر مورد خود خرج شود از لحاظ شرع مقدس چه صورت دارد؟ 4- گذشت و غمض عین از تخطی و تخلف کارمندان و عدم مجازات فرد قاصر یا خاطی و به زعم اینکه چنانچه تغییر شغل یابند یا به سبب بازخواست رنجیده خاطر شده و موجب تضعیف مسئولین شوند و یا مشکلاتی فراهم شود چه صورت دارد؟ 5- گفته شده است که اکل میته بر مضطر به اندازه سد جوع جایز بلکه واجب است آیا برای رفع اضطرار و تامین کمبودها اعم از نیروی انسانی/ تجهیزاتی/ ساختمانی/ تدارکاتی و اصولاً در جهت ارائه خدمات بیشتر و در حد رفع اضطرار مسئولین می توانند نظرات شخصی خود را در نحوه خرج بیت المال علی رغم آنچه در قوانین مالی کشور جمهوری اسلامی ملاک است و بدون اخذ مجوز از مقامات مسئول اعمال نمایند؟ 6- اگر فردی از کارمندان ادارات برای رفع مشکل اداری وجهی را در غیر آنچه که باید خرج کند یا دستور خرج آن را بدهد ضامن جبران آن می باشد یا خیر؟ 7- اگر قرار باشد کار مشخصی صورت گیرد آنگاه به علت اضطرار به نحو دیگر انجام شود و اسناد و مدارک آن را به جهت گریز از بروز اشکال قانونی برخلاف واقع تنظیم نمایند مثل اینکه گفته شود با این وجه ساختمان ها را تعمیر کنید کسی بیاید و با آن وجه ساختمان احداث کند و سند و مدارک آن را به عنوان تعمیر تنظیم نماید نه احداث از نظر شرع مقدس چه حالتی دارد؟ 8- در پاسخ استفتاهایی که صورت می گیرد گاه قید می فرمایند جایز نیست. بعضی افراد می گویند نفرموده اند حرام است پس نتیجه می گیرند که می توان عمل کرد. استدعا دارد فرق بین حرام است و جایز نیست را روشن فرمائید. دفتر استفتائات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سئوالات مذکور نوشته است: باسمه تعالی در مسائل فوق میزان مقررات جمهوری اسلامی است و جایز نیست و حرام است در عمل فرق ندارند و تخلف از مقررات در مورد سئوال 6 موجب ضمان است. مهر و امضاء با ادای احترام به کارمندان و مسئولانی که در نهادها، ادارات و مراکز اجرایی، قضایی و قانونگذاری ضوابط و مقررات را رعایت می نمایند لازم است اعضای شورای شهر و شهردار یزد بدانند در صورتی می توانند از نیروی شاغل در بخش حقوقی شهرداری برای مراجعه به دادگاه و یا نیروی انتظامی جهت شکایت از این یا آن فرد و رسانه ای استفاده کنند که اولاً به افکار عمومی پاسخ سئوالات، اعتراضات و انتقادات را داده باشند ثانیا بتوانند به ضرس قاطع بگویند مصوبات را بعد از تایید مقامات ذی صلاح اجرایی نموده اند در غیر این صورت شایسته و مناسب است شخصاً در پی شکایت باشند، روزها، هفته ها، یا حداقل دقایقی راهروها و پله های دادگستری و پلیس امنیت و نیروی انتظامی را طی کنند و هزینه های ضروری را از جیب خود بپردازند. شهروندان از کسانی که افتخارشان این است خادم مردم هستند انتظار دارند سعه صدر به خرج دهند، با گفتار سدید و نرم خویی جواب پرسش ها، ایرادات و انتقادات به حق ولی نعمتان خویش ولو در مواردی به نظرشان ناحق باشد را بدهند و شکایت و مراجعه به مراجع قضایی و انتظامی را آخرین راه حل و مرحله پایانی کار اداری خود بدانند. به امید آن روز. مدیر مسئول ...