سایر منابع:
سایر خبرها
پارچه انگلیسی و فتوای علمای اصفهان
اجانب می پردازد و در ادامه، تلاش هایش را در راستای سازندگی و خودکفایی ملی پیگیری می کند. می توان اذعان کرد که اوج فعالیت های آقا نورالله در بخش دوم، معطوف به توسعه ی شرکت های اسلامیه بوده است. انعکاس استقبال از منسوجات شرکت در بوشهر انگیزه ی تأسیس شرکت اسلامیه در دوران قاجاریه، اقتصاد ایران از وضعیت مطلوبی برخوردار نبود. اقتصاد ملی در رکود کم سابقه ای قرار داشت و سیل
چرا تهران پایتخت شد
دهکده های کوچک ری بوده است تا آنکه دانشمندانی چون ابن حماد تهرانی (در گذشته 261ق) و ابوبشر دولابی تهرانی (درگذشته 310ق) از این خطه صاحب نام شدند. اما به نظر می رسد که شباهت شکل و مزه انار کوار با انار ری ، ابن بلخی را بر آن داشته است که بنویسد: همه میوه های آنجا به غایت نیکو است؛ خاصه انار. کی مانند انار تهرانی است (فارسنامه: 170). از آن تاریخ به بعد (از سده ششم قمری)، اندک اندک نام تهران در آثار
شأن ایران بالاتر از این بود
آن دوران جمهوری اسلامی ایران توان و اقتدار امروزه – چه به لحاظ ماشین جنگی و چه به لحاظ عقبه استراتژیک و...- را نداشت و آمریکای امروز هم، توان آن روزها را ندارد و به قول مفسر نیویورک تایمز، آمریکا امروزه به اندازه یک بند انگشت هم قدرت ورود به یک جنگ در منطقه را ندارد و از این روی به جنگ های نیابتی -PROXY WAR- روی آورده است. امروزه به اعتراف بزرگترین و معروف ترین استراتژیست های دنیا، منطقه
مهدی فخیم زاده: سینمای ایران باید بستری شود
خانواده هایشان به سمت سینما نمی آمدند. حتی وقتی ما به هنرستان هم می رفتیم، در کلاس بازیگری هم فقط یکی دو تا دختر می آمدند. در دانشکده هم تعداد دختران زیاد نبود. پسران هم وضع خیلی بهتری نداشتند، مثلا خانواده خود من هم به شدت مخالف ورودم به بازیگری بودند. اما الان به دلیل شرایط و نوع سینمایی که وجود دارد، وضع فرق کرده است. حتی در برخی کلاس ها پدر و مادر هم همراه بچه هایشان می آیند. گاهی وقت ها از
رضازاده: بازنشستگی سهراب مرادی به من ارتباطی ندارد
/> رییس سابق فدراسیون وزنه برداری با بیان اینکه فدراسیون جهانی وزنه برداری هر سه ماه وضعیت ورزشکاران را از نظر دوپینگ مورد بررسی قرار می دهد خاطرنشان کرد: خبر بازنشستگی سهراب مرادی مربوط به 17 روز گذشته است در حالی که من 8 ماه پیش فدراسیون را ترک کردم. از سوی دیگر چرا این موضوع الان مطرح شده و زمانی که من در فدراسیون مسئولیت داشتم، خبری از بازنشستگی دائم سهراب مرادی نبود؟ رضازاده در پاسخ به
ایران، می تواند به کانونی برای سرمایه گذاری صادرات گرا تبدیل شود
دکتر حسن روحانی در هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد: ایران با همة ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی خود آمادگی دارد که به کانونی برای مشارکت در سرمایه گذاری صادرات گرا تبدیل شود و نشان دهد که به جای صلح ناپایدار مبتنی بر تهدید،می توان صلح مبتنی بر توسعه و منافع مشترک را انتخاب کرد، که حاصل آن امنیت پایدار خواهد بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان به نقل از پایگاه اطلاع
تشریح فعالیت های دفتر امور زنان آموزش وپرورش برای دانش آموزان دختر
خانوادگی، نبود مدرسه، صعب العبور بودن راه ها و یا اعتقاد نداشتن به تحصیل دختر از ادامه تحصیل محروم مانده اند، در 10 استان کشور انجام شد. معاونت آموزش ابتدایی سعی کرده است با کمک مسئولین با خانواده های این بچه ها در مناطق مختلف صحبت کرده و شرایط لازم را برای تحصیل آن ها فراهم کند. او ادامه داد: قرار است براساس تعهدات بین المللی در یک برهه از زمان، دیگر دختر و پسر بی سواد نداشته باشیم. نهادهای
از زیر آب تا نوک کوه!
دارد. اما فخرفروختن؟! تا به حال از این زاویه به احساس کودکی هایم نگاه نکرده ام. کلا فخرفروشی کار من نیست، اعتبار یک سید به نسبی است که پشت سرش ایستاده؛ به کسانی که نسبت به همه مردم در برابر خدا متواضع تر بودند و فخرفروشی در آنها وجود نداشت . می گوید: بهترین عید غدیرم را سال 1385 تجربه کردم. سالی که در حج تمتع گذشت و شب عید غدیر، پشت دیوار بقیع... حس آن شب را یادم نمی رود . می
این عشق جهانی است
چه اینکه حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) تنها امام شیعیان نیست. او آمد تا همه انسان ها را در هر دوره ای از تاریخ و هر سرزمینی تا رسیدن به سعادت هدایت کند. اما باید با همه ارادتت باورش کنی تا سعادت حقیقی را درک کنی و بچشی. ما را نمی رسد جز آنکه علی(ع) را دوست بداریم و به او عشق بورزیم، چه او جوانمردی است بس عالیقدر و بزرگ نفس، از سرچشمه وجدانش خیر و نیکی می جوشید و از دلش شعله های شور و حماسه زبانه می زد ؛ این جملات فقط بخشی از نوشته های کارلایل، فیلسوف بزرگ انگلیسی است. اینطور است که 14قرن دانشمندا ...
نصیری: در زمان رضازاده همه دوپینگی بودن
تیم ملی تأثیرگذار نبود؟ زمان سفر و رسیدن به فنلاند کمی طولانی و خسته کننده بود و حدود یک روز و نیم طول کشید تا به روانیمی فنلاند برسیم، همین موضوع باعث خستگی پیشکسوتان شد و در روزهای اول این مورد کار را برایمان دشوار کرد ضمن اینکه برخی دیگر از پیشکسوتان نیز برای حضور در این رقابت ها با مصدومیت دست و پنجه نرم می کردند. با این حال در نهایت با سرپرستی آقایان شیخ الاسلام و نوری و با کمک های
آیت الله سجادی: مذاکرات هسته ای، قدرت ایران را تثبیت کرد
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: به برکت اسلام و انقلاب، برای اولین بار جمهوری اسلامی ایران در برابر پنج قدرت بزرگ جهانی، قدرت خود را تثبیت و در مذاکرات هسته ای موفقیت های بزرگی را کسب کرد. آیت الله سیدمحمد سجادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پیروزی جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات هسته ای در برابر کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و فرانسه، یک نوع فتح الفتوح
مشحون: تیم ملی شیطنت چینی ها را مقابل ملی پوشان شان تلافی می کند
مرحله به بعد آغاز دیگری برای تیم ملی ایران و حتی دیگر تیم های شرکت کننده است. وی با اشاره به تنها شکستی که تیم ملی بسکتبال در مجموع 6 دیدار گذشته مسابقات قهرمانی آسیا برابر فیلیپین متحمل شد، ادامه داد: این باخت باعث شد به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله یک چهارم نهایی شویم اما تاثیرات مثبتی که برای مان داشت، خیلی بیشتر از این ارزش دارد. این باخت حکم سیلی را داشت که باعث بیدار شدن بازیکنان
سه دهه تلاش برای احقاق حق سینمای دفاع مقدس
داشت دهه 80 سینمای دفاع مقدس با دو بیگ پروداکشن "دوئل" و "مزرعه پدری" آغاز شد.آثاری که به لحاظ داستانی، نوعی بازگشت به قبل محسوب می شدند اما با سر و شکلی امروزی و استفاده های بی حد و حصر از دانش های روز سینما که به بلوغ تکنیکی این گونه کمک قابل توجهی نمود.این بلوغ در گونه ای شکل گرفت که اصلا آموزه های آن وارداتی نبود و هر چه بود، در داخل همین کشور به دست آمده و پله پله با طی مراحل مختلفی به
قامت خمیده علوم انسانی از کمبود بودجه
روند با سایر رشته های دانشگاهی مقایسه و بررسی شود می توان گفت که وضعیت تحقیقات در این رشته از نظر کمی و کیفی قابل مقایسه با دیگر رشته های دانشگاهی نیست و باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا این حوزه همراه با دیگر بخش های علمی حرکت کند. تحصیل 54 درصد دانشجویان در رشته های علوم انسانی با وجود آنکه حدود 54 درصد دانشجویان کشور در رشته های علوم انسانی تحصیل می کنند اما هنوز پژوهش در
فرار بارسلونا از باخت بدون مسی در 2 دقیقه
به گزارش پایگاه 598 ، مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری 8 بازی در 4 گروه پیگیری شد و در مهم ترین مصاف مورینیو با چلسی مقابل تیم سابقش،پورتو به تن به شکست داد و بارسا در خانه در نبود مسی در 2 دقیقه ار باخت گریخت. مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 22 و 15 دقیقه با برگزاری 8 بازی در 4 گروه پیگیری شد. نتایج کامل بازی ها امشب به شرح زیر است: گروه E
دلیل ناباوری نسبت به مدیریت جهادی در دفاع مقدس
باید یک هفته دفاع مقدس را جشن بگیریم توضیح داد: دشمن براساس محاسباتی که انجام داده بود تصور می کرد که یک هفته ای می تواند همه نقشه های خود را برای برانداز کردن جمهوری اسلامی ایران اجرا کند و ایران را به تسخیر خود درآورد اما در این یک هفته موفق به عملی کردن نقشه اش نشد و رزمندگان ما توانستند صدام را از رسیدن به اهداف باز دارند. باید بدانیم که در دفاع مقدس هرج و مرج حاکم نبود و رزمندگان و فرماندهان
مرتضی مبلغ:روحانی یک اصولگرای تمام عیار نبود. جنس او متفاوت از دیگر اصولگرایان است/فشارهای زیادی روی ...
با آنها نبود. طیف هایی از اصولگرایان هاشمی را قبول نداشتند و گاهی به شدت مخالف او بودند و امروز نیز که وضعیت روشن است. ما در مجلس چهارم می بینیم که آقای هاشمی عملا در برابر رد صلاحیت گسترده چپ ها کاری نمی کند؟ مقطع خاص را کاری نداریم. من میانگین را می خواهم بگویم. آقای هاشمی در انتخابات مجلس چهارم در برابر تصفیه جریان چپ مقاومتی نمی کند. در دولتش نیز وزن جریان
شخصیت برانکو به پرسپولیس ضربه می زند، او هم باید مثل دایی باشد
/> * با توجه به تجربه مدیریتی شما در پرسپولیس اگر شرایط الان بود مدیریت این تیم را قبول می کردید؟ - پول نباشد ما هم گیر می کنیم. اگر مشکل مالی نداشته باشیم پرسپولیس را صددرصد درست می کنیم. الان بازیکن دیگر حق و حقوقش را می خواهد وقتی پولش را به موقع بدهید توقع بازی خوب هم از او دارید. * زمان شما پول نبود، بازیکن با کیفیت بود اما الان پول هست، بازیکن با کیفیت نیست...
شیطنتی که باعث سوختن ریش فرمانده شد
یادگاری می گرفتند. بعد از اینکه من را گرفتند و برای بازجویی به سنگری منتقل کردند، چند نفر بودند که من را به همدیگر نشان می دادند که ببین که چقدر کم سن و سال است. من در آن لحظه به نحوی می خواستم به آنها بگویم که نه! من بچه نیستم. برای اینکه نشان دهم بچه نیستم دستم را به کمرم می گذاشتم و به عمد راست راست و با غرور راه می رفتم. سنین نوجوانی سن غرور هم است و بخشی از رفتارهایی که نوجوانان در جنگ انجام می
اخبار ویژه روزنامه های چهارشنبه 8 مهر
به گزارش ایران خبر ، برخی خبرهای ویژه روزنامه های چهار شنبه 8مهر به شرح ذیل است. ** شرق اصلاح قانون انتخابات باز هم به کمیسیون بازگشت شرق: روز گذشته بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستور کار بهارستان بود. اما پس از تصویب اولین ماده از این طرح 16ماده ای، ایرادات متعدد ماده دوم و مواد بعدی باعث شد که مواد 2 به بعد طرح، با رأی نمایندگان جهت بررسی بیشتر به کمیسیون
8 ساعت زیر تیغ آفتاب، بدون محدودیت سنی +تصاویر
خلیج فارس: هشت ساعت کار در روز، بزرگ و کوچک هم ندارد، هر کسی هر چقدر کار کند، پول درمی آورد. به گزارش خلیج فارس به نقل از ایسنا؛ کارگری در کوره های آجرپزی برای آماده کردن یکی از سنتی ترین مصالح ساختمانی ایران که اتفاقاً اصلاً هم ایمن نیست و موقع زلزله می تواند به تنهایی عامل خسارت جانی باشد، هنوز ادامه دارد. این داستان یک شغل است. هشت ساعت کار زیر تیغ آفتاب، بدون بیمه، بدون قرارداد های ثابت، و بدون محدودیت سنی. با تنفس مدام بخار گازوییل و ذرات سبک خاک رس توی هوا. اسم من بهزاد است. تابستان که تمام شود برمی گردم قزوین برای اینکه به مدرسه بروم. چهار ماه در سال اینجا کار می کنم، از اردیبهشت تا آخر شهریور. کلاً در روز هشت ساعت بیشتر کار نمی کنیم، ولی هرچه بیشتر کار کنیم پول بیشتری درمی آوریم. پدرم در شال (شهری در نزدیکی تاکستان) کار می کند؛ من هم اینجا با مادربزرگم هستم. از ساعت پنج صبح که هوا خنک است شروع می کنیم. الان هم که ساعت هشت شده می خواهم برگردم پیش مادربزرگم که صبحانه بخورم، ولی کسی را به خانه مان راه نمی دهم، چون ما تنها هستیم. من 36 سال دارم و دو تا هم نوه دارم. ما زود ازدواج می کنیم چون از چهل سالگی به بعد زندگی روی سر پایینی است و آدم باید تا وقتی که جوان است و انرژی دارد زن بگیرد و زندگی کند. ما دخترهایمان را هم زود شوهر می دهیم که تا جوان هستند و حوصله دارند زندگی شان را راه بیندازند. من خیلی سال است که توی کوره کار می کنم، دستم را ماشین همین کوره برده است و حالا برای همین تمام سال را اینجا می مانم و وقتی کوره کار نمی کند هم اینجا نگهبانی می دهم، اما بیمه ندارم، چون اتباع خارجی را بیمه نمی کنند. درآمدم شکر خدا خوب است، آدم باید به چیزی که درمی آورد راضی باشد. اسمم خدیجه است، لباس کار را پوشیده ام که بروم سر کارم. ما آجرهایی را که کنار هم چیده شده اند روی هم می چینیم و می شماریم. هرچه بیشتر آجر بزنیم بیشتر پول درمی آوریم. من هنوز مدرسه نمی روم، شاید امسال که به قزوین برگردیم، بروم مدرسه. این ها خانه هایی است که کارگرهای افغانی کوره آجرپزی در آن ها زندگی می کنند. این خانه ها از همان خشت هایی ساخته شده است که خودشان می سازند. عمرشان بیشتر از 30 سال است. از سال 1350 تا الان همین شکلی که هستند، مانده اند. می گویند این خانه ها چون خشتی هستند مقاوم ترند و در سرما و گرما، دما را حفظ می کنند. تا همین چند سال پیش کوره های آجرپزی رونق بیشتری داشتند. هر کدامشان بیشتر از 200 کارگر داشتند. می گویند خشت زن ها بیشتر کُرد بوده اند و با زن و بچه چند ماهی به اینجا می آمدند و خانوادگی کار می کردند، گل رس را قالب می زدند و بعد خشت ها را روی شکمشان می کشیدند و می گذاشتند که خشک شود. حالا دستگاه نیمه اتوماتیک خشت زنی آمده است که خودش گل را قالب می گیرد و خشت بیرون می دهد؛ نتیجه اش کم شدن تعداد کارگرهاست و سریع تر شدن خشت زنی. وقتی خیلی خیلی بچه بودم از افغانستان به ایران آمدیم. من حتی درست آن روزها را به یاد ندارم. 30 سال است که اینجا زندگی می کنم، هشت بچه دارم، دو تا دختر بزرگم ازدواج کرده اند باقی شان هنوز کوچک هستند، این ها که کار نمی کنند، اینجا می چرخند و بازی می کنند، حالا یک وقتی هم کمک می کنند. یکی از دخترهایم هم نامزد کرده است، پسرم دوست ندارد که از من عکس بگیرید؛ ولی عکاس ها برای اینکه از بچه هایم عکس بگیرند زیاد اینجا می آیند. اینجا فقط سه - چهار ماه کار می کنیم، وقتی برگردم قزوین دوباره باید بروم مدرسه، امسال می روم کلاس پنجم. امسال را که درس بخوانم دیگر به مدرسه نمی روم. دوست ندارم هفت صبح بیدار شوم و تا ظهر در مدرسه بمانم، پدرم هم می گوید همین قدر که سواد داشته باشم بس است دیگر. بعد از مدرسه می خواهم همین طور از صبح تا شب توی خانه بمانم و تلویزیون ببینم. اینجا کارگری می کنیم دیگر، از چی ما می خواهی عکس بگیری؟ چند ماه پیش یک عکاس آمد از ما عکس گرفت بعد عکس ها را توی اینترنت پخش کرد، همه فامیلمان عکس ما را توی موبایل هایشان داشتند و به ما می خندیدند. اصلا دوست ندارم عکسم را بگیری که ببری چاپ کنی توی اینترنت، من خودم عکس هایمان را توی کامپیوتر پسرخاله ام دیده ام ، اگر از ما عکس بگیری همه به ما می خندند. روزی 30 - 40 هزار تومان درمی آورم. آجرها را می چینم و می شمرم و علامت می گذارم. همه پول ها را به پدرم می دهند، پدرم هم آخر سر روزی پنچ هزار به من می دهد که برای خودم باشد. خانه مان در همین شال است. سه - چهار ماه سال را اینجا آجر می زنم، باقی سال را هم کارهای دیگر می کنم؛ باغبانی و این چیزها. ولی خوب با همین درآمد کارگری هر شش تا بچه ام را فرستاده ام دانشگاه آزاد، اینجا دانشگاه دولتی نداریم، فقط پیام نور هست و دانشگاه آزاد، حالا این پسر از همه کوچکترم فقط توی خانه مانده است، این هم سال دوم حسابداری است. درسش که تمام بشود می تواند برای خودش یک کار حسابی پیدا کند، اما فعلاً تابستان ها با موتور می آییم اینجا که آجر بچینیم. روی هم رفته دوتایمان 60 - 70 هزار تومان در روز کار می کنیم. پنج صبح که هوا خنک است می آییم تا ساعتِ یک کار می کنیم؛ بعد دیگر نمی شود اینجا ایستاد، برمی گردیم خانه مان. 40 سال است که کارگری کرده ام ولی بیمه ندارم، اگر بیمه داشتم حالا 10 سال بود که باید بازنشسته شده بودم. بیشتر از 30 سال است که اینجا کار می کنم. وقتی از افغانستان آمدیم، آنجا جنگ بود، حالا هم جنگ است. دیگر تمام خانواده و زندگی ما اینجاست. دخترانم را ایجا شوهر داده ام و پسرهایم اینجا زن گرفته اند؛ الان دیگر نه کسی را در افغانستان دارم و نه جایی را می شناسم. خدا را شکر اینجا امن است، خودمان و بچه هایمان اینجا امنیت داریم. زندگی مان هم می گذرد. ما کارت داریم یعنی می توانیم اینجا بمانیم و کار کنیم، اما باز هم هر چند وقت که برای سرکشی می آیند چند نفر را می برند بعد دوباره ولشان می کنند. حالا البته کارگرها کمتر شده اند. زمانی تمام این دور و اطراف کوره بود و در هر کدامشان هفت - هشت خانواده زندگی و کار می کردند حالا بیشتر کوره ها تعطیل شده است یا ماشینی شده اند و کارگرها را کم کرده اند، هر کجا بروید دو - سه خانواده بیشتر باقی نمانده است. در تاکستان هنوز بیشتر کوره های آجرپزی حفره ای هستند، در حالی که کوره های تونلی مصرف سوختشان کمتر است، چون درآمد کوره آن قدر ها زیاد نیست و هزینه ها هم بعد از هدفمندی یارانه ها بیشتر شده است. کوره دارها نمی توانند کوره هایشان را به روز کنند. نمونه های دیگری هم از کوره های آجرپزی در دنیا هست که از فناوری های روز استفاده می کنند و در زمینی با وسعت کمتر در سوله ای که تمیز است و خبری از گرد وخاک رُس در آن نیست آجر درست می کنند، بازدهی شان هم چهار برابر روش های سنتی است. اما تا به حال از چنان فن آوری هایی در ایران استفاده نشده است. مصالح سنتی مثل آجر خشتی را بیشتر در معماری روستاها استفاده می کنند، اما گاهی می شود که حتی همین آجرها هم فروش نمی رود و کوره دارها مجبور می شوند چند روزی کار را تعطیل کنند تا آجرها انبار شده روی زمین فروش برود. بیشتر کارگران افغانی که امروز در کوره های آجرپزی زندگی می کنند نسل سوم مهاجران هستند، اما هنوز خیلی چیزها را از ملیت اصلی شان نگه داشته اند. از جمله اش این همه رنگ در خانه و گهواره ای که در همه اتاق ها می شود شبیهش را دید. هیچ کدام از این خانواده ها کمتر از چهار بچه ندارند. خدا را شکر زندگی ما خوب است. هرچقدر کار کنیم همان قدر پول درمی آوریم. در ماه هایی هم که کوره تعطیل می شود در قزوین کارگری می کنیم، هر کاری که پیش بیاید ولی بیشتر بنایی است. اینجا هم خدا را شکر زندگی مان خوب است، اگر بچه هایمان مریض بشوند در شال درمانگاه رایگان هست، اما برای رفتن به تاکستان و قزوین باید ماشین گرفت. زندگی همین است دیگر، آدم باید راضی باشد و چشمش به دست خدا باشد. ...
کره تیم خوبی است اما چاره ای نداریم!
به گزارش افکارخبر ، حامد حدادی سنتر تیم ملی بسکتبال در دیدار امروز مقابل فلسطین با 14 امتیاز و 11 ریباند، آمار دبل دبل داشت. حدادی در پایان دور دوم جام ملت ها به ارزیابی مسابقات پرداخت و گفت: مسابقات دو مرحله اول به جز دیدار با فیلیپین چندان سخت نبود. در نیمه اول این مسابقه هم تمرکز کافی را داشتیم؛ اما نتوانستیم این تمرکز را تا نیمه دوم حفظ کنیم و متاسفانه شکست خوردیم. وی افزود
روایت سردار از سرزمین مجاهدت های خاموش
بستند. ما همه در محیط باز می خوابیدیم. هوا هم خنک بود و نسبتاً سرد نبود. 15 نفری از بچه های ما را هم به اضافه 100 تا ارتشی برد و در نوسود گذاشت. بعد با آقای رضا صادقی که فرمانده گردان بود و من هم جانشینش بودم، تقسیم کار کردیم، او یک طرف ایستاد و من یک طرف ایستادم. در نوسود؟ بله ما سه پایگاه این طرف بودیم و ایشان رفت در نوسود ایستاد. تکاورهای ارتش دائماً به شهید چمران بی سیم می
دیپلماسی اتفاقی ظریف
یکدیگر دانست؟ پیام های قابل تامل در صحبت های مخالفین خوش وبش ظریف و اوباما، پیام های قابل تامل دیگری هم نهفته است. مثلا " حقیقت پور" از آن می گوید که مجلس قرار نیست تا در برابر این اتفاق ساکت بنشیند و حتما واکنش نشان خواهد داد !حال پرسش اینجاست که آیا باید مجلس حتی در چنین امری هم ورود پیدا کند و از خود عکس العمل نشان دهد؟آن هم درمیان این همه مسئولیت و ماموریت مهمی که باید به آن
صعود نرخ دلار در هیاهوی فتح الفتوح نیویورک/ کارچاق کنی یک روزنامه اجاره ای به روایت سایت حامی هاشمی/ ...
تمامی ندارد. صرافی ها پیش از این دستورالعمل ناظر بر عملکرد صرافی ها را زیر پا گذاشتند و بانک مرکزی هم که مهلتی برای آنها درنظر گرفته بود، به نظر می رسد که با توجه به عدم تمایل و بی توجهی تعدادی از این صرافی ها فعلا این موضوع را مسکوت نگه داشته است. صعود دوباره نرخ ارز در حالی است که یک ماه پیش ادعا می شد گران شدن ارز به خاطر سفر حجاج است اما اکنون که بیش از 15 روز است سفر حجاج خاتمه پیدا کرده
اقتصاد مقاومتی، نسخه شفابخش کشورمان در شرایط تحریم و پسا تحریم است
به گزارش خبرنگار صاحب نیوز، رهبر معظم انقلاب همواره به عنوان دیده بان اصلی نظام و انقلاب اسلامی، با رصد شرایط منطقه، بین الملل و داخل کشور، درصدد تبیین وتعریف سیاست ها و اصول برمی آیند، تا مانع از آسیب رسیدن به پیکره نظام جمهوری اسلامی شوند. با یک بررسی اجمالی در شعارهای انتخاب شده از سوی رهبر معظم انقلاب در روز نخست سال های اخیر متوجه خواهیم شد که نوک پیکان توجه و تاکیدات رهبری بر
هیئت هایی که کار قرآنی انجام نمی دهند با یک بال حرکت می کنند
گفت که تا پایان جنگ ما فرمانده بودیم اما پس از دفاع مقدس، همان طور که امام فرمودند که جبهه امروز ما، جبهه فرهنگی است اکنون فرمانده های ما، مدیحه سراها و روضه خوانان هستند زیرا با وقوع فتنه 88 مداح ها در برابر آن ایستادند، بسیاری از افراد در این فتنه آنچنان که باید عملکرد درست و سنجیده نداشتند اما کسانی که در هیئت ها حضور داشتند و به رغم جراحت هایی که در این مسیر برداشتند و مورد ضرب فحاشی قرار می
آتش بسِ جنگ خواهر و برادری
کافی قدرت دارد اما خواهر کوچک تر برای قدرت گرفتن، راهی جز خبرچینی را نمی شناسد. او برای پیروز شدن در دعواهای خواهرانه، رازهای خواهرش را فاش می کند و ریز و درشت رفتارهای خواهرش را به مادر گزارش می دهد. فراموش نکنید میل به اعمال نظر در همه ما وجود دارد پس بچه های تان را از این قاعده مستثنا ندانید اما یادتان باشد واکنش های کودکان با توجه به شرایط آنها برانگیخته می شود. اگر فرزند کوچک تان علیه
باخت برابر فیلیپین هشدار بود/ کادرفنی برای بازی با کره توجیه شدند
آن شکست درس بگیرند. او البته غرور کاذب را نیز در این شکست دخیل دانست و گفت: برد و باخت در هر مسابقه ورزشی وجود دارد اما هوشیاری، نداشتن غرور، درک موقعیت حریف مقابل و دهها دلیل دیگر از مواردی است که باید ملی پوشان به آن توجه داشته باشند که مبادا نادیده گرفتن آنها، پشیمانی به بار بیاورد. مشحون در ادامه سخنان خود به نشست فنی پیش از ظهر امروز اعضای تیم ملی با کادر فنی اشاره کرد و گفت: واقعیت این است
آقای روحانی شأن ایران بالاتر از این بود
دست می زد. مگر جنگ تحمیلی در ماهیت واقعی خود که بارها از سوی آمریکایی ها نیز به آن اعتراف شده است، جنگ آمریکا با ایران نبود؟ آیا جنگ 8 ساله پیروزی آمریکا را در پی داشت؟! و حال آن که در آن دوران جمهوری اسلامی ایران توان و اقتدار امروزه - چه به لحاظ ماشین جنگی و چه به لحاظ عقبه استراتژیک و...- را نداشت و آمریکای امروز هم، توان آن روزها را ندارد و به قول مفسر نیویورک تایمز، آمریکا امروزه به اندازه