ساده و سرراست با هدف خنداندن تماشاگر
سایر منابع:
سایر خبرها
آن شب ؛ تلاش دورگه برای ترسی که نمی آید!
...> سینمای ژانریک مقوله ژانر در سینمای ایران معنا و مفهوم چندان دقیقی ندارد. یعنی همیشه چند ژانر خاص مورد توجه فیلمسازان بوده است و عموما در همان زمینه فیلم ساخته اند. ژانر واقعگرایانه یا رئالیستی و کمدی دو نوعی هستند که بیش از باقی در سینمای ایران مورد استفاده قرار می گیرند و دیگر ژانر های سینمایی در ایران کاربرد محدودی دارند. یکی از نکات ویژه آن شب همین خصلت ژانریک گونه آن است ...
نقدی بر فیلم روز صفر ؛ ترمیناتور ایرانی یا سرباز گمنام ؟
...، و همین امر، لزوم نقد ساختاری و محتوایی این سنخ آثار را موکد می سازد تا هر چه زودتر سینمای ایران در این عرصه در ریل دقیق و درست خود قرار گیرد. روز صفر (ساخته سعید ملکان)، به لحاظ ساختاری و محتوایی قرار است خلف و میراث بر فیلم جنجالی و پرسروصدای سال گذشته، یعنی شبی که ماه کامل شد (نرگس آبیار) باشد و از قضاء، موضوع هر دو اثر هم تقریبا یکی است. با این حال، روز صفر با وجود برخی جذابیت ...
نقد توئیت منتقدان به فیلم های روز هشتم جشنواره فیلم فجر| از فیلمی که می توان وسط آن خوابید تا تکرار ...
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، فیلم های اجتماعی روز هشتم جشنواره فیلم فجر نگاه های انتقادی و منفی را درباره خود بدست آوردند. فیلم های اکران شده در روز هشتم عبارتند از تعارض ساخته محمدرضا لطفی، پدران ساخته سالم صلواتی و من می ترسم ساخته بهنام بهزادی. #تعارض جبارآذین : یک فیلم سیاه و سفید تجربی است که کیلومترها با سینماشدن فاصله دارد، تعارض فیلمی ...
خوب، بد، جلف: ارتش سری ؛ ضعیف تر از قبل
تبلیغاتی فیلم هستند. ریحانه پارسا خصوصا انتخاب هوشمندانه ای برای فروش فیلم است. مخصوصا که این اولین فیلم سینمایی اوست. زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی هم که جوابشان را پس داده اند. آن ها در کمدی های پرفروشی مانند سری اول خوب بد جلف و دو فیلم تگزاس در کنار هم نقش آفرینی کردند و تماشاگران زیادی را به سالن کشاندند. انصافا هم زوج خوب و بامزه ای هستند و در ارتش سری هماهنگی شان قابل توجه است. این دو ...
چشم اندازی عمیق از آفت گنده لات ها / نقد فیلم سینمایی "شنای پروانه"
ون های زخمی جشنواره جهانی/ آغاز بیستمین بازار فیلم نگاه دینی به سیمرغ سی و پنجم/ 44. خبر/ اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد + اسامی برندگان نگاه دینی به سیمرغ سی و پنجم/ 45. نقد / زشت، بد، جلف! / نقد فیلم "خوب، بد، جلف" نگاه دینی به سیمرغ سی و پنجم/ 46. خبر/ تعریف آقای اخلاق فوتبال ایران از "ویلایی ها"/ شهدا شرمنده ایم + عکس نگاه دینی به سیمرغ سی و پنجم/ 47. ...
قدم گذاشتن در دنیای جن و پری با پوست
توجه داوران را به خود جلب نکند. نظر داوران مبنی بر بد بودن فیلم نیست. فیلم هایی در تاریخ سینما ساخته شده که در خاطره ها مانده و اتفاقا تاثیرگذار هم هستند اما در جشنواره جایزه نمی گیرند. باز هم می گویم جایزه گرفتن را دوست دارم اما برای جایزه گرفتن تاوان نمی پردازم. دوست دارم وجه هنری فیلم در دیده شدن آن نقش داشته باشد. ...
"آن شب" فیلمی با شخصیت های رمزآلود و هراسان از افشا شدن رازها
.... اصلا چرا فیلم ترسناک؟ فقط به خاطر علاقه تان؟ با اینکه تقریبا همه جا گفته ام که با شرایط سینمای ایران آشنایی چندانی نداشتم، اما این را خوب می دانستم که در سال های اخیر در سینمای ایران فیلم ترسناک ساخته نشده و درحقیقت سینمای ایران در حوزه ژانر وحشت دستش چندان پر نیست. در واقع ناچارم اعتراف کنم که ما در این زمینه روی کمبودهای سینمای ایران حساب باز کرده بودیم؛ یعنی احساس می کردم ...
روز هشتم جشنواره فجر در سینمای رسانه ؛ فیلم ها و حاشیه ها (+عکس)
این اتفاقات چه می شود کرد؟ و به نظرم رسید باید راه را ادامه داد و برای اهدافی که این عزیزان برای چه زندگی می کردند، زندگی کرد. جشنواره فجر و بخش خارج از مسابقه برای من امتیاز ویژه ای نیست. چهار سال دو فیلم خوب نبات و هزار تو را داشتم که به جشنواره راه نیافت و اساسا دینی به این جشنواره ندارم که بخواهم از آن دفاع کنم. او سخنانی جنجالی هم درباره جشنواره و تحریم آن گفت: من از وحدت میان ...
تصویر صدای رادیو نفت آبادان روی پرده نقره ای
به گزارش ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر در قم به نقل از شهر بیست، شب چهارم جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم های آبادان یازده 60 ساخته مهرداد خوشبخت و خون شد ساخته مسعود کیمیایی به پایان رسید . اولین فیلمی که در شب چهارم به روی پرده سینما تربیت رفت، آبادان یازده 60 محصول جدید سازمان هنری رسانه ای اوج بود که در فضای روزهای نخست جنگ در آبادان می گذشت و روایتگر فعالیت و نقش مهم ...
خون شد ؛ ادای دین کیمیایی به سینمای خودش/ بررسی روز پنجم جشنواره فیلم فجر
، حجت(جواد عزتی) به طور ناخواسته درگیر ماجرای انتقام گیری برادر خود هاشم(امیر آقایی) می شود که تا پایان تماشاگر را درگیر خود می کند. داستان شنای پروانه نقدی بر طبقه ای خاص از جامعه دارد که اصطلاحا گنده لاتی را ارزش می پندارند و خانواده و آدم های اطراف خود را نیز درگیر ماجراهای خود می کنند. شنای پروانه در جشنواره امسال مورد توجه منتقدان و مردم قرار گرفته است. مجتبی ...
آیا بهروز افخمی با برنامه نقد سینما قهر کرده است ؟
جشنواره به دلیل مشغله کاری در این برنامه غیبت داشت خطاب به دو منتقد حاضر در برنامه گفت: من از گرگان برنامه را می دیدم و خیلی هم خوب کارشناسان فیلم ها را بررسی می کردند. دیدم که از من بهتر بودید و خیالم راحت شد. امروز هم مثل معلم هایی که خودشان درس را یادشان نیست و از شاگردان می پرسند در آخر برنامه از شما می خواهم که فیلم های چند روز گذشته را یک جمع بندی بکنید. چیزی در حدود هفتاد درصد فیلم ها نمایش ...
چرا نمی توان خروج حاتمی کیا را دوست داشت؟
.... تا جایی که اگر اسم کارگردان فیلم را ندانی حس می کنی فیلمسازی تازه کار سرمست از امکانات بینظیری که در اختیارش قرار گرفته، صرفا به هرچه چشم نوازتر بودن نماها می اندیشد. بعضی معتقدند حاتمی کیا فیلمساز یکی در میان است و این بار نوبت فیلم نه چندان خوب او بوده است. بله بسیاری از فیلمسازان فیلم های بد زیادی در کارنامه دارند. اما نکته اینجاست که اولا این فیلم از بدترین فیلم حاتمی کیا هم ...
درخت گردو؛مرثیه ای که ناکام ماند
این هدف ساخته می شود یعنی باید بازیگران، آن قدر توانا باشند که همه آنچه را باید بگویند در عمل و اکت شان ندهند اما این اتفاق نمی افتد. در اوج لحظه های احساسی، زمانی که ریتم و تمپوی فیلم بالا رفته و تماشاگر تنها منتظر یک جرقه است که آتش اشکش شعله ور شود، مهران مدیری با یک بازی خام، فاقد احساس و حتی مجزا با ریتم تند فیلم، در صحنه ظاهر می شود. پزشکی که در این اوضاع وخیم، آن قدر بد ظاهر می ...
لباس شخصی و رمزگشایی سینمایی از جریان نفوذ
دیگر از آثار ربیعی است که توانست جایزه فانوس جشنواره مردمی فیلم عمار را از آن خود کند. لباس شخصی روایتگر سال های ابتدایی دهه شصت و مقطعی حساس و پرتنش در تاریخ انقلاب اسلامی است. سوژه اصلی فیلم به عملیات کشف و شناسایی شبکه گسترده جاسوسی حزب توده در سال س1361 می پردازد. فیلم در ژانر جاسوسی ساخته شده است و تا جایی که دست کارگردان باز بوده به مؤلفه های آن وفادار است. نفوذ و شیوه های پیچیده ...
نمایش ترس شهاب حسینی تا افشای حقیقتِ بازداشت عبدالمالک ریگی+فیلم
معمایی خوب ساخته شود. فیلم هایی با تمام ژانرهای ساینس فیکشن که مخاطب جذب می کند باید ساخته شود و جایش در سینما خالی است. بهمن ارک که به همراه برادرش، فیلم "پوست" را با زبان و استفاده از چهره های محلی آذربایجان به جشنواره سی و هشتم آورده به توجه سینما و ساخت کارهای بومی و قومیتی تأکید کرد. او گفت که بسیار خوشحالم کار بومی دیگری مثل "آتابای" به زبان ترکی ساخته شده و این نشان می دهد این سینما ...
قصه واقعی خروج سینمایی نشده است
آن ها را دوست دارد اما هر گاه خواسته دست به تجربه جدیدی بزند و آدم های اجتماع و زندگی روزمره را به تصویر بکشد به خاکی می زند و معلوم نمی شود چه می خواهد بگوید و حرفش چیست. بخش های پایانی فیلم آزاردهنده و اسف بار است. دیدار کشاورزان با مشاور رییس جمهور بیشتر به فضای کمدی بدل شده تا تاثیر گذار و کوبنده. فیلم خوب شروع می شود کم رمق و بی حس و حال و بی انگیزه جلو می رود و در نهایت بی خاصیت و بد از ذهن تماشاگر خروج می یابد. ...
قصه ملکاوان قابل پیش بینی نیست/ ادغام داستان ماورائی با ابهام، دلهره و جرم
خبرگزاری فارس- گروه رادیو و تلویزیون: ملکاوان نام ملک و منطقه ای در شمال کشور است و این روزها نام سریالی به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی محمد مصری پور نیز هست که در سکوت خبری بخش هایی از آن در مازندران و بخش های دیگرش در تهران و فرانسه تصویربرداری شد و مدتی است از شبکه آی فیلم به روی آنتن می رود. این سریال در 30 قسمت هر شب ساعت 22 پخش می شود. این سریال در ژانر وحشت و معمایی جا می ...