کرونا در گناباد به وضعیت بسیار حاد رسید + فیلم
سایر منابع:
سایر خبرها
خراسان رضوی در جلب مشارکت مردم برای حفاظت منابع طبیعی نمونه شد
در تخصیص اعتبارات طی سنوات گذشته و امسال به طور خاص مورد توجه قرار گرفته است. فرماندار گناباد هم با اشاره به شرایط و اقلیم متفاوت کوهستانی، بیابانی و کویری این شهرستان گفت: افزایش مشارکت مردم در اجرای طرحهای حفاظت از منابع طبیعی در اولویت قرار دارد و تلاش شده است این مساله به عنوان یک فرهنگ در بین مردم نهادینه شود. حامد قربانی افزود: تعامل بسیار خوبی بین مجموعه مدیریت گناباد
فرماندار رباط کریم: مردم با رعایت دستور العمل هایبهداشتی،هم چنان در کنار مدافعان سلامت بایستند
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رباط کریم، نظام ملکشاهی در دیدار با حامد اسدی شریف، ضمن شنیدن آخرین گزارشات و اقدامات انجام شده برای بیماران مبتلا به کرونا از مجموعه خدمات و تلاش های کادر درمان قدردانی کرد و افزود: ارتقا سطح رضایت مندی مردم از خدمات درمانی در سطح شهرستان از انتظارات و خواسته های به حق عموم مردم از متولیان امر سلامت است و امروز به خود می بالیم که علی رغم محدودیت های
ستاد های مردمی مبارزه با کرونا در شهرستان چرداول تشکیل می شود
الیاس فتاحی فرماندار چرداول در گفتگو ظهر دوشنبه با خبرنگار فرتاک گفت: باتوجه به وضعیت حاد وسیاه بیماری کرونا در سطح شهرستان چرداول ورعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از شیوع این بیماری ستاد های مردمی با محوریت معتمدین وبزرگان در سطح مناطق مختلف شهرستان تشکیل می شود. او گفت: این ستاد های مردمی در سطح شهرها با همکاری ستاد کرونا وشوراهای شهر وهمچنین در بخش ها و دهستانها وروستاها با
35 واحد صنفی دلفان پلمب شد
، اماکن، شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری و نیروی انتظامی اعمال می شود. فرماندار دلفان گفت: باوجود اعلام تعطیلی بازار اما برخی اصناف فعالیت و مردم نیز بدون توجه به خطر کرونا همچنان در مراکز خرید حضور داشتند که با تشدید نظارت ها، نسبت به این تخلفات برخورد قضایی شد. وی تاکید کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضروری، راهکار جدی و مورد تاکید برای مقابله با شیوع کرونا است که
شیوع کرونا موجب افزایش تصویربرداری پزشکی در گناباد شد
اتفاقی متوجه نوعی پرتو در لامپ کاتدی شد که آن را پرتو مجهول یا پرتو x نامید که بعدها به یاد رونتگن، به آن پرتو رونتگن نیز گفته شد. مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
فرماندار الیگودرز: کنترل بیماری کرونا مستلزم همراهی مردم است
: بزرگان طوایف باید با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم آنها را نسبت به شرایط بحرانی شهرستان آگاه کنند چرا که یکی از مهم ترین راه های شیوع کرونا برگزاری تجمعات است و در صورت بی توجهی همه گرفتار خواهند شد. فرماندار الیگودرز در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری سران طوایف و ریش سفیدان با ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان، وضعیت بیماری در این شهرستان کنترل شود. به گزارش ایرنا 46 هزار
مراجعه 200 نفر از مردم آبش احمد با علایم سطحی شکم درد و استفراغ به شبکه بهداشت
خواهیم کرد. وی با تاکید بر اینکه موضوع تحت کنترل است، گفت: از صبح امروز هیچ مراجعه کننده ای با این علایم نداشته ایم و فقط روز گذشته حدود 200 نفر از افراد با علایم مذکور به بیمارستان مراجعه کردند. فرماندار کلیبر با بیان این که مراجعه کنندگان به صورت سطحی و سرپایی معاینه شده و هیچکدام وضعیت حاد نداشتند، افزود: اکنون نیز حال عمومی این افراد خوب بوده و در منازل خود هستند. وی در خاتمه مجددا تاکید کرد: علت موضوع دقیقا معلوم نبوده و صرفا برحسب حدس و گمان از آب منطقه نمونه برداری شده که نتایج نیز به محض دریافت، اعلام خواهد شد. ...
خراسان رضوی|کرونا همچنان می تازد/برخورد با اصناف متخلف آغاز شد
منطقه تحت پوشش دانشگاه ثبت می شود. باذلی، روند رو به افزایش آمار بیماران بستری کووید 19 را نتیجه کاهش میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی دانست و از عموم شهروندان خواست تا ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، از تجمع و دورهمی ها پرهیز کنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به فصل برداشت گل زعفران
بیمارستان قروه در کنترل ویروس کرونا مشکل دارد
به گزارش خبرنگار کردپرس، حسین الماسی در نشست ستاد مقابله با کرونا در شهرستان قروه خواستار تغییر سبک زندگی توسط مردم در شرایط کرونا شد. او با بیان اینکه بارها گفته ام که مردم باید بتوانند زندگی در شرایط کرونا را یاد بگیرند، اظهار داشت: در واقع باتوجه به وضعیت معیشتی مردم نمی شود مدام روی گزینه تعطیلی کلید کرد، بلکه باید چاره ای برای تغییر رویکرد زندگی مردم داشت. به گفته
فرماندار: بیش از 1200 بیمار و 66 فوتی کرونا در خاش به ثبت رسید
به گزارش ایرنا صاحب گل صالحی در نشست اعضای ستاد مبارزه با کرونای خاش افزود: هم اینک در این شهرستان وضعیت قرمز کرونایی اعلام و ممنوعیت های لازم اعمال می شود. وی بیان کرد: فقط در آبان ماه 16 مورد فوتی داشته ایم و از شهریور تا مهر و آبان شاهد افزایش سه برابری مبتلایان بوده ایم. رییس شبکه بهداشت و درمان خاش نیز با اشاره به اینکه ابتلای خوشه ای به بیماری کرونا در این شهرستان در شهریور، مهر
فرماندار سقز: ارایه خدمات اداری به افراد فاقد ماسک ممنوع است
کامیل کریمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان از لحاظ همه گیری کرونا در وضعیت حاد قرار دارد و بر اساس دستورالعمل های ابلاغی محدودیت های اعمال شده بنابراین مردم و کارکنان دولت و بخش خصوصی برای کاهش شیوع کرونا، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. وی با بیان اینکه ارایه خدمات به افراد فاقد ماسک در ادارات، بانک ها و موسسات مالی ممنوع است، اضافه کرد: ارایه محدودیت
زعفران؛ در حاشیه
اغلب کارگران فصلی هر سال منتظر کاری برای کسب درآمد هستند. مهاجران افغان که یارانه و سبد حمایتی شامل آنها نمی شود، بیشتر چشم انتظار کارهای فصلی می مانند. با آغاز فصل برداشت زعفران در خراسان رضوی، پاک کردن گل زعفران در مقابل چیدن پشم و پسته برای کارگران فصلی سود بیشتر دارد. امسال دستمزد پاک کردن هر کیلو گُل زعفران حدود 30 هزار تومان است که آن هم تا پایان فصل برداشت و تحویل آن به دلال نقد نمی شود. اغلب مهاجران افغانستانی ساکن محله گلشهر در مشهد که مشغول این کار هستند، گل زعفران را از دلالانی می خرند که از بازارهای شهرهای اطراف به ویژه تربت حیدریه، کار تهیه و توزیع را انجام می دهند. تربت حیدریه با داشتن هشت هزار و 400 هکتار زمین زیر کشت، کارگران زیادی از روستاها و شهرستان های اطراف مانند تربت جام، گناباد، خواف و... را در خود جای داده و برداشت این محصول برای 70 هزار نفر مستقیم شغل ایجاد کرده است. میانگین برداشت زعفران در این منطقه چهار کیلوگرم در هکتار است. همچنین خراسان رضوی با داشتن سهم 80 درصدی از تولید زعفران ایران، قطب تولید زعفران جهان است. عکس: اشکان پردل ...
شهروندان از هرگونه تردد غیر ضروری در بازار سرابله خوداری کنند
به گزارش خبرگزاری برنا از سرابله ؛ الیاس فتاحی با توجه به فراگیری ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، اظهار کرد: به دلیل حجم تردد و تجمع در بازارهای شهر سرابله تا اطلاع ثانوی بازارهای این شهر، تعطیل می باشند. او افزود: با توجه به اینکه هشدارهای لازم از طریق رسانه های جمعی به مردم اعلام شده و استفاده از ماسک الزامی است، لیکن کنترل پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در این چنین
بیمارستان شهرستان خاتم به دستگاه سی تی اسکن مجهز می شود
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، جواد میربهبودی، فرماندار خاتم با اشاره به تجهیز بیمارستان شهرستان خاتم به دستگاه سی تی اسکن، گفت: شهرستان خاتم نسبت به ویروس کرونا در وضعیت حاد و بحرانی قرار دارد به طوری که روزانه بین 30 تا 40 نفر به آمار مبتلایان افزوده می شود. میربهبودی یکی از مشکلات اصلی بیمارستان آیت الله خاتمی را در وضعیت کرونا نبود دستگاه سی تی اسکن عنوان
مسئولیت اجتماعی معادن ظرفیتی مهم برای تحقق توسعه پایدار/ نقش آفرینی مس سونگون در شهرستان افزایش می یابد
محمدباقر خانی در حاشیه این بازدید با اشاره به ظرفیت های بالای این شهرستان در حوزه معادن و لزوم تحقق توسعه پایدار با استفاده از سایر توانمندی ها نظیر گردشگری و کشاورزی، اظهار داشت: مسئولیت های اجتماعی معادن می بایست به سمت شکوفاسازی سایر توانمندی های و پروژه های زیرساختی در شهرستان هدایت شود . وی با اشاره به مشکلات بخش و شهر خاروانا، خواستار نقش آفرینی بیش از پیش مجتمع مس سونگون در این
اعمال محدودیتهای کرونایی در شهرستان میانه از 14 تا 23 آبان برای گروههای شغلی دو، سه و چهار
واحدهای ضروری جامعه است بر تشدید بازدیدها و نظارتها توسط اکیپهای مربوطه با مسوولیت رییس اداره تاکید و خواستار برخورد جدی با متخلفین شد. مشایخی با اشاره به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در جایگاههای سوخت بر لزوم سوختگیری توسط اپراتورها و تامین اقلام بهداشتی از جمله دستکش در جایگاهها اشاره کرده خواستار بازدید مستمر از جایگاهها و اعلام نتیجه به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان شد.
رتبه سوم علی آباد کتول در تولید محصولات کشاورزی گلستان/ بازگشت 4 واحد صنعتی به چرخه تولید
یک واحد هتل نیز در مسیر دریافت مجوز و اجرای پروژه قرار دارند. وی افزود: در حوزه صنایع دستی شهرستان علی آباد کتول نیز بیش از 2 هزار هنرمند، 9 شرکت تعاونی، 7 فروشگاه، 4 کارگاه فعال و یک مرکز تخصصی فعال داریم. فرماندار تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت های موجود در منطقه نمونه گردشگری کبودوال، دهنه محمد آباد کتول و دهنه زرین گل و همچنین حمایت از صنایع دستی و جذب سرمایه گذار می توانیم در این
پیام تسلیت فرماندار شهرستان شبستر به مناسبت درگذشت دکتر محمدپور مدیر گل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ...
انالله و انا الیه راجعون مصیبت درگذشت خادم فرهیخته فرهنگ و هنر، مدیر سختکوش و کاردان جناب آقای محمد محمدپورکه از یادگاران و جانبازان دوران دفاع مقدس بود موجب تاسف و تاثر فراوان شد. آن فقید سعید با پشتکار و انگیزه فراوان و با خلاقیت و ابتکار در دوران تصدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی خدمات ماندگاری را به اهالی فرهنگ، ادب، دین و هنرآذربایجان قهرمان ارائه کرد. ...
اخبار کوتاه خراسان رضوی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: 14 واحد صنفی متخلف در این شهرستان طی سه روز گذشته مهر و موم شدند. دکتر جواد صادقی نسب عصر یکشنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای صنفی در بازدیدهای مشترک بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، اداره اماکن نیروی انتظامی، نمایندگان دادستان، فرمانداری، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت از روند اجرای مصوبات ستاد مبارزه
تاکستان در شرایط حاد و بحرانی بیماری کرونا قرار دارد
به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای شهرستان تاکستان روز یکشنبه با حضور حبیبی معاون سیاسی استاندار، طاهری فرماندار ، فاطمه محمد بیگی نماینده و دبیر کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی ، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران و سایر مسئولین عضو ستاد مقابله با کرونای شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. منوچهر
پرداخت معوقات کارکنان یک شرکت صنایع چینی در گناباد
و اماکنی از این دست، تعطیلی مراسماتی از قبیل همایش ها،مجالس عزا و شادی مردم، کاهش نقدینگی، عدم بازگشت پول، مشکلات ارزی و صادرات است که نتیجه این موارد کاهش درآمد شرکت و افزایش اجناس دپو شده ی آن است. احمدی بیان کرد: در این مدت، 3 جلسه با حضور فرماندار شهرستان گناباد، رئیس اداره اطلاعات،فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص بررسی و رفع مشکلات چینی
عدالت؛ قطعه گمشده پازل مدیریت شهری گناباد
نیاز یک منطقه مسکونی نیست اما قطعاً باید حداقل نیازهای یک مجموعه مثل حمل ونقل عمومی و فضای سبز برای آن ایجاد شود. در همین راستا به بررسی میزان رعایت عدالت شهری در شهرک امام رضا (ع) شهرستان گناباد پرداختیم. شهرک امام رضا(ع) چندین سال است در قالب مسکن مهر مسکونی شده است و به تدریج شروع به گسترش و افزایش جمعیت کرده است، در طی این سال ها علیرغم گلایه و شکایت ساکنین برای رفع مشکلات متعددشان
دورهمی خانوادگی با چاشنی تلخ کرونا
ائل پیشگیرانه و بهداشت فردی است و بی توجهی به این مسائل اثرات مخرب به دنبال داشته و موجب افزایش تبعات و طولانی شدن روند شیوع این ویروس می شود. بیماری کووید 19 با شیب تندی در شهرستانهای گناباد، بجستان و خواف در جنوب استان خراسان رضوی در حال افزایش است و این مساله به نگرانی و دغدغه مهم مسوولان و دست اندرکاران این مناطق تبدیل شده است. بر اساس آمارها تاکنون 217 تن بر اثر ابتل
خواف در وضعیت سیاه کرونایی قرار گرفت
باید دورهمی های خانوادگی و شرکت در مجالس و میهمانی ها را تعطیل نمود. فرماندار خواف گفت: خروج افراد مسن، افراد دارای بیماری زمینه ای، کودکان و مادران باردار از منازل در چنین شرایطی عواقب دردناکی را بدنبال دارد و استفاده از وسایل حفاظت فردی اعم از ماسک ،دستکش و محلولهای گندزدا در پیشگیری از بیماری موثر است. وی با بیان اینکه بخش اعظم موارد ابتلا و فوت ناشی از بیماری کووید 19 به
شهرستان ما پتانسلیهای زیادی در بحث گردشگری، صنعت و کشاورزی دارد که باید شکوفا شود
جمعه و دیگر مدیران شهرستانی و تعدادی از مدیران استانی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گزارشی از وضعیت شهرستان در سه مبحث (گردشگری، صنعت و کشاورزی ) به استاندار و اعضای جلسه ارائه نمود. فرماندار بیان کرد : با استفاده از ظرفیتهای منطقه نمونه گردشگری کبودوال، دهنه محمد آباد کتول و دهنه زرین گل وحمایت از صنایع دستی و فروش محصولات آن و جذب سرمایه گذارمی تواند رونق اقتصادی شهرستان را به همراه
وحدت لازمه اجرای مصوبات ستاد کرونا
به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی سرلک روز شنبه در ستاد مدیریت کرونای شهرستان در سالن فرمانداری الیگودرز افزود: طلاب، روحانیون و مبلغین در این شهرستان آماده هرگونه همکاری با بیمارستانها و دیگر نهادها برای مبارزه با بیماری کرونا هستند. وی اظهار داشت: از ظرفیت مساجد و نمازگزاران برای کمک به مردم محروم و بی بضاعت در بحران کرونا باید استفاده کنیم. وی همچنین با اشاره به مشکلات موجود در
الیگودرز در شرایط بحرانی کرونا/ظرفیت بیمارستان ها تکمیل شد
به گزارش سفیر افلاک، سهل انگاری ها و عدم توجه جدی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی مسیر را برای شیب صعودی کووید19 فراهم کرده به طوری که شهرستان الیگودرز را در فهرست شهرهای حاد کرونایی قرار داده است. ظهر امروز با حضور امام جمعه الیگودرز، فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان شهرستانی جلسه ستاد مدیریت بحران با موضوع مقابله با کرونا در الیگودرز برگزار شد. حجت الاسلام مهدی سرلک امام
گناباد در وضعیت سیاه کرونایی است/ 7 فوتی در یک روز
دکتر جواد باذلی در گفت وگو با خبرنگار فارس در گناباد با بیان اینکه شهرستان در وضعیت سیاه کرونا یی قرار دارد، اظهار کرد: طی یک روز 7 فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در گناباد داشتیم که همین بیشترین آمار فوتی های ما بوده است. رئیس علوم پزشکی گناباد با تاکید بر اینکه بالغ بر یک هزار و 100 نفر بستری و مثبت مبتلا به بیماری کرونا داشتیم، تصریح کرد: امکانات کافی نیست و کمبود نیروی انسانی، اکسیژن