پنجشنبه ۱۷ خردادساعت ۰۵:۲۸Jun 2024 6
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 8 مهر 1398 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 دی 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1398 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 2 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 3 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 4 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 5 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 6 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 7 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 8 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 9 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 10 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 11 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 12 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 13 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 14 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 15 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 16 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 17 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 18 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 19 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 20 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 21 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 22 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 23 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 24 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 25 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 26 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 27 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 28 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 29 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1398 
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۵:۱۵    
سومین کتاب از مجموعه پادشاهان پیاده، با عنوان موکب رنگی پنگی به قلم بهزاد دانشگر، در آستانه زیارت اربعین، راهی بازار کتاب شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۴:۰۷    
وزیر امور خارجه با انتشار ابیاتی از غزلیات دیوان شمس نام و یاد مولانا را گرامی داشت.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۳:۰۷    
در چارچوب هجدهمین دوره هفته فرهنگ های خارجی پاریس و همزمان با روز اروپایی زبان ها، رایزنی فرهنگی ایران به معرفی فرهنگ و هنر کشورمان و ادبیات فارسی پرداخت.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۰:۱۴    
سی و ششمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی تاریخ فلسفه به همت بنیاد حکمت اسلامی صدرا منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۰:۰۹    
به همت بنیاد حکمت اسلامی صدرا شماره 96 فصلنامه خردنامه صدرا منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۰۹:۰۸    
دومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران 12 اسفندماه سال جاری از سوی انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری موسسه خانه کتاب برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۲۰:۵۲    
نامزدهای نهایی بیست و ششمین دوره از جایزه گیلر، که مهم ترین جایزه ادبی کانادا است، اعلام شد و شش نویسنده در فهرست نهایی قرار گرفتند و نام مارگارت آتوود در میان نامزدها به چشم نمی خورد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۹:۰۰    
مالک شجاعی جشوقانی می گوید: ایده ترجمه فرهنگی می تواند یکی از خاستگاه های جدی خود را در بحث امتزاج افق ها که گادامر می گوید، پیدا کند ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۶:۲۱    
چرا ادبیات و داستانهای جادوگری به خصوص در میان زنان محبوب شده است. استاد دانشگاه اکستر انگلیس دلایلی برای این موضوع قائل است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۵:۲۳    
عبدالمجید نجفی معتقد است نویسنده داستان های بی مقصد با نگارش این اثر فضای درام و قصه پردازی را درونی کرده است. او دراین زمینه یادداشتی نوشته و در اختیار ایبنا قرار داده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۴:۳۸    
مراسم نقد و بررسی کتاب تولد در باران به قلم علی الله سلیمی بر اساس زندگی سردار شهید نورعلی شوشتری، ساعت 10 صبح مورخ نهم مهر در کتابخانه عمومی شیخ کلینی شهر ری برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۴:۳۳    
گیتی موللی؛ پژوهشگر و دبیر کمیته مطالعات ناشنوایی و کم شنوایی معتقد است: بر اساس تحقیقات بسیار ثابت شده است که کتابخوانی باعث بهبود زبان و گفتار کودک و افزایش مهارت های خواندن و یکی از مهم ترین مراحل ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۴:۱۸    
مجتبی موسوی، از نصب مجسمه فایبر گلاس قیصر امین پور در منطقه سعادت آباد تا آخر هفته جاری خبر داد و گفت: در جلسه هایی که با اعضا شورای شهر داشتیم ترجیح و تاکید بر این است ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۳:۴۴    
جشنواره اسرار عشق به مناسبت بزرگداشت مولانا و شمس تبریزی از سوی گروه انتشاراتی ققنوس برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۳:۳۹    
کتاب تازه منتشر شده به عبارت آفتاب با زیر عنوان جست وجویی در زندگی، تجربه ها و آموزه های مولانا به قلم محمدجواد اعتمادی به مناسبت بزرگداشت مولوی رونمایی می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۳:۰۴    
نخستین جلسه شورای سیاست گذاری چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۲:۵۹    
کامران شرفشاهی گفت: به عقیده من یک عده به اشتباه ادبیات دفاع مقدس را هم مقدس پنداشتند؛ که این هم خطایی بود که موجب شد تا مدتی قلم ها و زبان ها از نقد و آسیب شناسی ادبیات دفاع مقدس باز بماند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۲:۳۴    
کتاب بیماری های نفرولوژی و اورولوژی در کودکان با بررسی علت، نشانه ها و تشخیص بیماری های نفرولوژی و اورولوژی در کودکان می پردازد، درباره گزینه های مختلف درمانی موجود، اطلاعاتی به خواننده می دهد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۲:۲۴    
اسدالله امرایی، مترجم معتقد است که ترجمه نخستین ابزار عبور از مرز های جغرافیایی ادبیات است و اگر ترجمه نبود ما شاهد شکل گیری و توسعه نمایشنامه، داستان کوتاه و رمان در کشور نبودیم.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۱:۵۴    
رئیس اتحادیه صحافان تهران گفت: نبود ثبات قیمت مواد اولیه مورد نیاز فعالان چاپ و نشر و کمبود نقدینگی در این صنعت شرایطی ایجاد کرده است که اکنون صحافی ها تنها با 50 درصد ظرفیت خود کار کنند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۱:۴۴    
نشست نقد و بررسی دو کتاب رویاهای انقلابی و زندگی 3.0 با حضور میثم محمدامینی و افشین خاکباز مترجمان این آثار برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۱:۳۹    
محمدرضا زائری در آیین رونمایی از ترجمه ایتالیایی کتاب ادیان در خدمت انسان گفت: کتاب ادیان در خدمت انسان بهترین منبع و راهنما در ارتباط و گفت وگو با دیگر دین ها است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۱:۲۹    
سعید علامیان، نویسنده کتاب های دفاع مقدس گفت: برخی بر این باورند که نویسندگان محتوامحور هستند و استناد در درجه دوم قرار می گیرد اما من معتقدم نگارش کتاب های دفاع مقدس باید استناد داشته باشد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۱:۱۹    
کتاب به سوی دانشگاه فضیلتمند نوشته جان نیکسون با ترجمه امیرحسین خداپرست نقد و بررسی می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۱:۰۹    
مهدی حیدری، استاد دانشگاه در یادداشتی که در اختیار ایبنا قرار داده است، به مجموعه شعر اکنون ، جدیدترین اثر فاضل نظری پرداخته است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۰:۳۹    
محمدسعید ذکایی می گوید: در جامعه معاصر عواطف با سیاست پیوند خورده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۰:۱۰    
غزلی منتشر نشده با عنوان مناجات ناشنوایان از رهبر انقلاب به مناسبت روز ناشنوایان منتشر و به ناشنوایان تقدیم شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۹:۴۵    
جیمز باکلی جونیور در کتاب محمدعلی چه کسی بود؟ سرگذشت محمدعلی کِلِی را برای نوجوانان به تصویر می کشد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۹:۴۵    
به گفته سیدآبادی باشگاه کتاب خوانی با بودجه ای حدود 150 میلیون تومان تمام کشور را در گیر خود می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۹:۴۵    
کابینه ها در ایران به قلم محمود فاضلی بیرجندی از سوی نشر پایان به چاپ سوم رسید. در این کتاب فراز و فرود دولت های پس از انقلاب بررسی شده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۹:۴۰    
علی غیاثی ندوشن، توجه به تقویت فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان به بهانه هفته کتاب را یکی از اولویت ها در برنامه ریزی رویداد ارزیابی کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۹:۳۵    
عباس آگاهی گفت: امروز برای شناختن خلقیات یک جامعه، راهی بهتر از مطالعه داستان های پلیسی نیست.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۹:۱۰    
ابوالفضل جلیلی می گوید: برای بازی نقش مولانا، اولا بازیگر باید تبدیل به خود مولانا شود و بعد از نظر سواد و معرفت هم خودش را بالا بکشد. در این صورت فیلم خیلی خوب در می آید.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۹:۱۰    
الیف شافاک همچنان با داستان های درخشان در برابر حکومت سرکوب گر ترکیه مقاومت می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۹:۰۰    
طرح پژوهشی احیای سنت های پژوهش در حوزه های علمیه، با همکاری مرکز پژوهش های جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و معاونت پژوهش حوزه های علمیه کشور انجام می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۸:۵۰    
در آخرین روز هفته دفاع مقدس، نشست معرفی و تحلیل کتاب پژوهش ادبی دفاع مقدس در آیینه رمان نوجوان در شهرستار نی ریز و در جوار آرامگاه میرزا احمد نی ریزی برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۸:۴۵    
اخیرا سه اثر از همدان توانستند نشان ملی دریافت کنند که یکی از آن ها ساز یسنای بود و به تازگی هم کتابی در باب آموزش این ساز منتشر شده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۸:۴۰    
آرتور آسابرگر در کتاب تحلیل گفتمان کاربردی؛ فرهنگ عامه، رسانه ها و زندگی روزمره شرح می دهد که چگونه ایدئولوژی همواره به صورت استتارشده وجود دارد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۸:۰۰    
چهار کارگاه آموزشی هم زمان با سومین نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ و ماشین آلات بسته بندی (IPAP) در روزهای پنجشنبه و جمعه 11 و 12 مهر برگزار می شود.