پنجشنبه ۱۷ خردادساعت ۰۳:۱۷Jun 2024 6
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 28 مهر 1398 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 دی 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1398 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 2 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 3 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 4 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 5 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 6 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 7 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 8 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 9 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 10 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 11 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 12 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 13 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 14 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 15 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 16 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 17 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 18 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 19 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 20 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 21 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 22 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 23 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 24 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 25 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 26 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 27 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 28 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 29 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1398 
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۱۰:۳۸    
کتاب مبارزه با پوکی استخوان به وسیله تمرین بدنی ، عوامل ایجاد یا تشدیدکننده پوکی استخوان و راهکارهای پیشگیری از آن را معرفی و به شما کمک می کند با انجام تمرینات بدنی ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۲:۱۰    
اخبار مشاهیر ادب معاصر در مطبوعات، از دوره قاجار تا عصر حاضر به عنوان منبع تحقیقی مستند و معتبر، موجب شناختِ بیشتر علاقه مندان و محققان درباره زندگی و آثار شخصیت های مشهور ادبیات معاصر شده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۰:۰۲    
نخستین دوره طرح شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران با همت معاونت فرهنگی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز و تاکنون بیش از 700 طرح و ایده در آن ثبت شده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۱:۳۸    
قادر آشنا، در یادداشت خود درباره حضور نمایندگان نشر ایران در هفتا دو یکمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت به صرفه جویی در هزینه های ستادی به عنوان مهم ترین اقدام برای حضور موفق در این رویداد تاکید کرده ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۱:۲۸    
سومین همایش منطقه ای شاعران عاشورایی آذربایجان فردا سه شنبه 30 مهرماه به همت حوزه هنری استان اردبیل برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۱:۲۳    
سرپرست فرمانداری شاهرود در دومین نشست هماهنگی معرفی این شهرستان برای رقابت در طرح انتخاب پایتخت کتاب، گفت: هزینه برای کتاب، سرمایه گذاری است و کمک به فرهنگ کتاب و کتابخوانی محسوب می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۱:۱۸    
آئین پایانی سوگواره شعر عاشورایی ماه منیر اول آبان ماه در اردبیل برگزار خواهد شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۱:۰۳    
همایش مجتهد شهید با حضور آیت الله مصباح یزدی و قرائت پیام مراجع تقلید برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۰:۱۳    
دو کتاب از شِل سیلور استاین با عنوان های لافکادیو با ترجمه حمید احمدی و آقای باکلاه و آقای بی کلاه با ترجمه رضی هیرمندی برای یازدهمین نوبت از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۹:۴۳    
دبیرخانه دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی با صدور اطلاعیه ای از عدم تمدید مهلت ارسال اثر به بخش مسابقه نمایشنامه نویسی و پایان زمان ارسال اثر به بخش مسابقه مقالات رادی شناسی و این جشنواره خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۲۳:۱۵    
مجله نیویورک تایمز به روال معمول هفتگی خود لیست آثار پرفروش را منتشر کرده است. این هفته سه کتاب جدید جنایی و پلیسی موفق شدند به فهرست پرفروش های نیویورک تایمز راه یابند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۲۲:۴۰    
کارل اُو ناسگارد، نویسنده نروژی به نویسندگانی چون مارگارت آتوود، هان کنگ، و مارگارت میچل پیوست تا کتابی برای انسان های قرن آتی بنویسد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۷:۱۲    
انجمن فرهنگی و هنری زنان ناشر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، ضمن مذاکره با 15 ناشر و آژانس ادبی، با انتشارات کوتابوکای مالزی برای فروش رایت کتاب توافق کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۶:۳۲    
کانون زبان فارسی بنیاد موقوفات محمود افشار، نشست زبان فارسی، ایران و فرهنگ نویسی را به یاد و احترام پروفسور ژیلبر لازار و با گفت وگوی علی بهرامیان با ژاله آموزگار و حسن انوری برگزار می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۶:۳۲    
مراسم یادبود ناصر ایرانی همزمان با اولین سالگرد درگذشت این نویسنده برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۶:۲۲    
قسمت هایی از مجسمه عمر خیام ساخته ابوالحسن صدیقی که بیش از 40سال است در پارک لاله تهران وجود دارد، تخریب شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۶:۱۷    
کتاب قصه های مجید هوشنگ مرادی کرمانی که از سوی انتشارات اسلوژبنی گلاسنیک به صربی ترجمه شده در نمایشگاه کتاب بلگراد رونمایی می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۵:۵۲    
بزرگداشت مقام علمی ضیاء موحد در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۵:۵۲    
کنفرانس بین المللی هستی شناسی در روزهای 22 و 23 ژوئیه 2021 در رم، ایتالیا برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۵:۵۲    
نشست تحلیل روان شناختی انقلاب در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۵:۴۷    
حمید حسام از پایان نگارش کتاب زندگی مادر ژاپنی الاصل شهید محمد بابایی خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۵:۳۷    
دفتر نشر فرهنگ اسلامی ترجمه حداد عادل از قرآن کریم را تجدید چاپ کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۵:۲۲    
پیکر زنده یاد حسین دهلوی آهنگساز و موسیقیدان و برگزیده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی برای کتاب پیوند شعر و موسیقی آوازی صبح امروز به خاک سپرده شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۳:۵۷    
بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین حسین واثقی در بیستمین دوره عصر کتاب سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۳:۵۲    
دبیرخانه سومین دوره کتاب سال دفتر شعر جوان (قیصر امین پور) اسامی نامزدهای این دوره را اعلام کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۳:۵۲    
دردیدار رئیس نمایشگاه کتاب شانگ های با قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در محل غرفه ملی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت دیدار کرد ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۲:۳۲    
ترجمه انگلیسی کتاب سردار بی بی مریم بختیاری با حمایت دبیرخانه طرح گرنت (حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی) در نمایشگاه کتاب فرانکفورت رونمایی شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۲:۳۲    
خرید بیش از 300 جلد کتاب به منظور به روزرسانی منابع کتابخانه مجلس از شهر کتاب مرکزی و ناشران تهران توسط کارشناسان مجموعه سازی انجام شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۲:۲۷    
حمیدرضا مدقق معتقد است؛ بی علاقه گی ناشران، ناآشنا بودن آن ها با فضای رسانه ای نوین و عدم حضور روابط عمومی و بنگاه های تبلیغاتی که به حوزه نشر آشنایی داشته باشند از جمله عوامل اصلی کم رونق بودن ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۲:۲۷    
رمان می خواستم فرشته باشم نوشته ملینا مارچتا با ترجمه علی شاهمرادی از سوی نشر خزه منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۲:۱۲    
یادنامه پرویز مشکاتیان نام پرونده ویژه جدیدترین شماره مجله هنر موسیقی است که علاوه بر آن اطلاعاتی درباره جایزه ومکس و اعطای آن به کیهان کلهر در آبان ماه سال جاری می دهد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۲:۰۲    
محمودرضا دهدستی معتقد است معنای جامعه شناسی نه به عنوان یک علم که باید به عنوان نوعی رویکرد برای تفکر انسان باشد. تفکری که باید خود را صرف کاوش و یافتن و جستجوی انسان کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۱:۵۷    
به همت انجمن فارغ التحصیلان زبان فارسی خانه فرهنگ راولپندی و باحضور علاقه مندان به زبان و ادب فارسی و فارسی آموزان، نشست مولوی شناسی و مثنوی خوانی در محل سالن اجتماعات خانه فرهنگ راولپندی برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۱:۳۷    
راینهارد کایزر مول اکر نویسنده اتریشی گفت: من بیشتر به دنبال دیدن و فهمیدن روستا هستم تا نقد کردن آن. من در پی آنم که ساکنان روستاها و رفتارشان را براساس ذهنیت و تاریخشان بفهمم و درک کنم.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۱:۳۲    
مهرداد نوایی، روانشناس، در یادداشتی به چیستی و کیستی کتاب پرداخته است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۱:۰۲    
رئیس نمایشگاه کتاب لایپزیک با حضور در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در هفتادویکمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت به صورت رسمی از ایران برای حضور در نمایشگاه کتاب لایپزیک دعوت کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۰:۵۷    
چرا مردم به رفع نیاز خود با خرید از کتاب فروشی ها عادت نکنند و باز هم کتاب خود را نه از کتاب فروشی نزدیک محل زندگیشان، که از نمایشگاه بخرند؟
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۰:۵۲    
کتاب سبک زندگی رسانه ای و شکل گرفتن خویشتن نوشته یانه رایز برو، این مسئله را بررسی می کند که چه نوع شکل گرفتن خویشتنی در این گردش های رسانه ای و تبلیغاتی رشد می یابد و چه نتایجی به همراه دارد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۰:۳۲    
مریم موسوی اظهار کرد: از قرن بیستم به این طرف در بسیاری از کارهای نویسنده های فرانسوی به ویژه نویسنده های بعد از جنگ، یعنی از دهه 1950 به بعد ادبیات تصویری دیده می شود ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۹:۵۷    
حسن محدثی معتقد است که فرهنگ عاشورایی عراق با فرهنگ ایران تفاوت زیادی دارد. در عراق عزاداری به شکل اسطوره ای حماسی و به نحوی تکرار دوباره ماجرای عاشوراست.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۹:۴۷    
کتاب اقتدار پزشکی؛ از خشونت تا دگرفهمی ، بدون نگاه جانبدارانه، گفت وگو بین طرفین درگیر در موضوع اقتدار پزشکی را روایت می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۹:۳۷    
نوجوانان می توانند با دیو کوکی و دلبر حس خواندن داستانی کلاسیک و درعین حال فانتزی و ترسناک را تجربه کنند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۹:۲۷    
هی نه بک، نویسنده کره ای، در کتاب شربت ماه راز ایثار و جاودانگی را بیان می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۹:۱۷    
پنجمین دوره جشنواره نشان دهخدا (انتخاب کتاب سال اعضای هیئت علمی دانشگاه های سراسر کشور در حوزه علوم انسانی) به مرحله نهایی داوری رسیده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۹:۰۷    
کتاب ذخیره سازی انرژی (رویکرد نوین) ، بررسی طیف گسترده ای از فناوری های انرژی را مطرح و مشکلات مربوط به تولید، انتقال، تبدیل و ذخیره سازی انرژی را بیان می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۸:۵۷    
مجتبی ویسی، شاعر و مترجم که به تازگی دست به ترجمه کتاب شعر را چگونه بخوانیم زده است، گفت: گویی در دنیا نوعی اراده وجود دارد که می خواهد شعر را به حاشیه ببرد ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۸:۵۲    
مسئولان نتفلیکس می گویند در نمایشگاه کتاب سه قرارداد برای ساخت فیلم منعقد کرده اند که یکی از آنها قرارداد ساخت سریال با الهام از رمان چهل قانون عشق نوشته الیف شافاک نویسنده ترک تبار است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۸:۴۷    
ابراهیم زاهدی مطلق، تقویت جایگاه مولف را مقدمه توسعه کتاب خوانی می داند و معتقد است، بدون توجه به این عنصر به عنوان یک حرکت مبنایی ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۸:۴۷    
فدایی می گوید: نویسنده کتاب انقلاب اجتماعی: سیاست و دولت رفاه در ایران برخلاف اکثر آثار غربی به شاخص های اقتصادی بسنده نمی کند و از شاخص های غیراقتصادی توسعه نیز بهره می برد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۸:۳۷    
امسال در بین نامزدهای اعلام شده برای کسب جایزه آسترید لیندگرن 20 نویسنده بریتانیایی، 13 نویسنده سوئدی، 12 نویسنده استرالیایی، 11 نویسنده آمریکایی و 10 نویسنده از کشور ایران حضور دارند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۸:۳۲    
مدیر لیتوگرافی عماد گفت: ناشران تیراژ کتاب های خود را کاهش داده و به سمت چاپ دیجیتال رفته اند و از آنجایی که زینک در چاپ دیجیتال کاربردی ندارد، بسیاری از زینک های دولتی بدون مشتری باقی مانده اند.