چهارشنبه ۲۳ خردادساعت ۱۸:۳۶Jun 2024 12
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 21 مهر 1398 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 دی 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1398 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 2 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 3 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 4 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 5 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 6 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 7 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 8 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 9 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 10 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 11 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 12 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 13 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 14 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 15 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 16 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 17 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 18 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 19 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 20 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 21 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 22 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 23 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 24 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 25 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 26 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 27 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 28 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 29 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1398 
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۴:۳۲    
مجموعه داستان یک تجربه خصوصی نوشته چیماماندا آدیچی با ترجمه زهرا زارعی به همت نشر هلیله منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۰:۰۴    
ششمین جشنواره پژوهشی جایزه تهران با هدف تکریم و تقدیر از تهران پژوهان در پایان آذر ماه و هم زمان با هفته پژوهش، در تهران برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۵:۳۵    
نشست شاهنامه خوانی به عنوان یکی از برنامه های جنبی نمایشگاه استان چهار محال و بختیاری با حضور پرشور کودکان برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۳:۱۰    
محسن مهاجرنیا استاد حوزه و دانشگاه درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: ویژگی حِکَمی بیانیه گام دوم، نقد پذیری است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۲۳:۳۰    
فردا برنده جایزه معتبر بوکر اعلام می شود و لوسی اِلمان یکی از بخت های دریافت بوکر 2019 است اما باید دید با توجه به حضور رقبای مهمی چون الیف شافاک و مارگارت آتوود می تواند جایزه 50 هزار پوندی را به ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۲۱:۴۵    
نیروز قرموط نویسنده فلسطینی الاصل ساکن شهر شیکاگو یکی از آخرین صداهایی است که برای دفاع از مردم کشورش در مقابل اشغالگری و تجاوز صهیونیستها دست به قلم برده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۸:۴۱    
مدیرکل دفتر مطالعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: استان فارس در پنج دوره گدشته جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب از نظر میزان مشارکت و تعداد برگزیده، موثرترین و فعال ترین استان بوده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۶:۴۲    
حاجی زین العابدینی در گردهمایی نهادهای فعال حوزه کودک و نوجوان، نبود دسترسی به کتاب با کیفیت را یکی از آسیب های حوزه کتاب کودک دانست و گفت ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۶:۴۲    
داوران جایزه گوردون برن، رمانی را که داستان آن در شهر بلفاست اتفاق می افتد به عنوان برنده انتخاب کردند که حقیقت تاریخ اخیر ما را به خوبی نشان می دهد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۶:۴۲    
یک انجمن متشکل از خانواده و مادران کشته شدگان در نسل کشی سربرنیتسا از کمیته نوبل خواسته است جایزه نوبل ادبیات پیتر هانکه را از او پس بگیرد
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۶:۰۷    
کتاب ته سیگار ، شامل تجربیات یک فرد سیگاری است که اکنون از بند آن رها شده و ضمن روایت مسیر سختی که تا ترک پشت سر گذاشته، پیشنهادهایی عملی برای ترک سیگار ارائه می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۵:۵۷    
کتابخانه تخصصی تهران شناسی با بیش از 1000جلد کتاب همزمان با بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در فرهنگسرای بهمن افتتاح می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۵:۴۲    
شب سیاحان ایتالیایی در ایران از سلسله نشست های بخارا در موزه کتاب و میراث مستند کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۵:۳۷    
کاروان نخستین جشنواره ملی شعر دانشجویی، این هفته به دانشگاه علامه طباطبایی می رسد. در این مراسم، از محمدعلی بهمنی هم تجلیل می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۵:۲۷    
قصه های درگوشی و رقص روی لیوان ها عنوان جلد اول از نمایشنامه های امیررضا کوهستانی است که به تازگی در مجموعه ی تئاتر نشرچشمه منتشر شده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۵:۲۲    
در نشست نقد ترجمه کتاب الوقائع الغریبه لاختفاء سعید ابی النحس المتشائل مطرح شد که این کتاب رمانی واقع نگارانه است و رنج مردم فلسطین را بازگو می کند ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۵:۱۷    
انجمن علمی جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبایی حلقه مطالعاتی کتاب دیباچه ای بر جامعه شناسی سیاسی ایران را برگزار می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۴:۱۷    
یوسب چاخواشویلی، سفیر گرجستان در ایران گفت: کلیسایی که در قبرستان دولاب وجود دارد تنها کلیسایی است که معماری آن بسیار شبیه کلیساهایی است که در گرجستان وجود دارد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۴:۰۳    
کارگاه ادبیات و معنای زندگی با تدریس مجتبی گلستانی از اول آبان در کتابفروشی انتشارات کتاب فانوس برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۳:۵۸    
یک گروه هنری به شکلی مبتکرانه و با استفاده از کتاب های دست دوم و لامپ های ال ای دی، ترافیک ادبیات را در خیابان های تورنتو کانادا رقم زدند ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۳:۵۳    
مجموعه تازه مینیمال های شهروز بهنام ملک زاده با عنوان ذهن باز دهان باز منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۳:۲۸    
کتاب بخورید و لاغر شوید ، راهکارهایی ارائه می کند که افراد هم بتوانند غذا بخورند و هم لاغر شوند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۳:۱۳    
چهل ونهمین آئین بزرگداشت از مفاخر و شخصیت های علمی و فرهنگی آذربایجان به تجلیل از شادروان سیدعبدالغفار طهوری، بنیانگذار انتشارات طهوری اختصاص دارد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۳:۱۳    
کتاب قصه های جنگ به روایت خانواده های شهدا و رزمندگان تیپ 292 زرهی دزفول اثر بابک جلالی، نورالدین اسلامی و پویان صدریان، توسط انتشارات سرودانا منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۳:۱۳    
گفت وگویی درباره متافیزیک زمان نوشته برادلی داودن از جنبه های مختلف درباره زمان بحث می کند. در حقیقت نویسنده در این کتاب تلاش کرده است پارامتر زمان را از دید فیزیک و فلسفه تعریف کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۳:۱۳    
کتاب تصویری تو لک لکی یا دارکوب؟ به نویسندگی و تصویرگری علی خدایی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باز نشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۳:۰۸    
مجمع عمومی عادی انجمن فرهنگی ناشران آموزشی یکشنبه 12 آبان برپا و نهمین دوره انتخابات این انجمن نیز در این روز برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۰:۴۵    
شهرداری شهر نیویورک طرحی برای نشانه گذاری ساختمان های قدیمی شهر دارد که مالک استرند این طرح را موجب رکود کتابفروشی می داند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۰:۴۵    
مدیر غرفه ملی ایران در هفتادویکمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت، برنامه حضور موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران را در این دوره از نمایشگاه اعلام کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۰:۴۰    
کتاب مدیریت چرخه آب ، یک نمونه عملیاتی و اجراشده از سیستم های تصفیه فاضلاب و استفاده از آب های دوباره احیا شده در یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور چین است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۰:۳۵    
قطعه های ادبی و نیایشی برگرفته از آیات قرآن کریم در کتاب بالای همه نوشته هایم نام توست برای نوجوانان منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۰:۳۰    
کتاب رمزگشایی از واقعیت؛ گفتارهایی در سبک پلیسی جنایی با تالیف و ترجمه یاسمن منو منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۰:۲۵    
کتابی درباره دلایل ارتکاب جرم و جنایت از دیدگاه علمی دانشمندان آمریکایی به زودی ترجمه و روانه کتابفروشی ها خواهد شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۰:۱۰    
یحیی تابش در کتاب تفکر طراحی خلاقیت و نوآوری برای همه که از سوی انتشارات فاطمی چاپ شده، با بیان مفاهیم اولیه و پایه به بررسی نکته های اصلی در تفکر طراحی برای نوجوانان می پردازد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۰:۰۵    
شهره نورصالحی از ترجمه ششمین جلد از مجموعه اسکارلت و آی وی نوشته سوفی کلورلی خبر داد و گفت که به زودی از سوی نشر پیدایش منتشر می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۰:۰۵    
کتاب اعجاز آب ، فواید تمرینات درمانی و ورزشی در آب را بیان و انواع تمرینات و حرکات در آب را به شیوه درست به خواننده علاقه مند معرفی می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۹:۵۵    
کتاب با اِم اِس زیبا زندگی کن ، در جهت توانمندسازی مبتلایان به اِم اِس با روش های علمی و نظام مند برای رسیدن به زندگی بدون محدودیت با حداکثر توانایی خود، به نگارش درآمده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۹:۵۰    
جاناتان نیل؛ اکولوژیست و نویسنده معتقد است اگر در راستای کاهش گازهای گلخانه ای اقدامی نکنیم جهانی پر از پناهجو، قحطی، جنگ، درد و رنج در انتظار ماست.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۹:۴۰    
حمید شکری با بیان اینکه تبلیغات کتاب در میان ناشران جدی گرفته نمی شود، گفت: ناشران ما خود را بی نیاز از روابط عمومی می دانند، زیرا به کتاب نگاه فرهنگی دارند در حالی که بایددپارتمان روابط عمومی ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۹:۳۵    
داریوش غریب زاده گفت: حس می کنم مارکز بوشهری بوده، همه عناصر رازآلود داستان های او اینجا در اقلیم ما وجود دارد، فراتر از کاراکتر شخصی نویسنده ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۹:۲۵    
شعله آذر گفت: تنوع در فرم، وحدت در مضمون و معرفی آثار قدیمی تر پینتر به مخاطب در کتاب کولوس و چند اثر دیگر از مهم ترین دلایل انتخاب این آثار برای ترجمه بوده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۹:۱۵    
عبدالمیثاق قدیریان می گوید: در کتاب ها و مقالات علمی و پژوهشی به این موضوع اشاره می شود که امکانات و معالجات زیادی درباره آلزایمر در دسترس است ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۸:۵۰    
کتاب اختراع قوم یهود در خانه وارطان نقد و بررسی می شود. این کتاب اثری درباره تاریخ یهودیت است که با چند داستان شخصی آغاز می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۸:۳۰    
عیسی علیزاده، هفته کتاب را فرصت مناسبی برای آسیب شناسی برنامه های کتاب محور دانست و گفت: باید پرسید که از سال گذشته تا امسال برای توسعه کتاب خوانی، چه اقداماتی انجام شده است؟
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۸:۱۰    
کتاب تدبیر معیشت در کتاب و سنت به اهمیت، مبانی، اسباب و آفت ها در تدبیر معیشت با نگاه به آیات قرآن و روایات معصومین(ع) در قالب 300 صفحه و با ساختاری که حداکثر کارایی را داشته باشد، پرداخته است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۸:۰۵    
اسماعیل آزادی می گوید: جای بعضی احزاب مهم در کتاب تبارشناسی جریان های سیاسی و آسیب شناسی احزاب در ایران خالی است چون پرداختن به حزب هایی چون حزب رستاخیز، حزب ایران نوین و ... با موانعی مواجه بود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۸:۰۰    
کتاب مقاومت شرهانی نوشته محمدمسعود بهمنی، به 40 خاطره درباره دوستان شهید و همرزمان نویسنده در منطقه عملیاتی شرهانی در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران می پردازد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۰:۱۸    
روز پنج شنبه برندگان نوبل ادبیات اعلام شدند و اولگا توگارچوک، نویسنده لهستانی برنده جایزه نوبل ادبیات سال 2018 و پیتر هاندکه، نویسنده اتریشی برنده نوبل ادبیات سال 2019 شدند ...